Rasismia parkkipaikalla

Peruutin autoa parkkipaikalla. Yhtäkkiä taakseni ilmestyy auto, jota ajoi muslimi. Pysäytin auton ja laitoin ykkösen silmään. Yhtäkkiä autoni eteen ilmestyy nuori nainen huutamaan, että yritän paeta paikalta. Kysyin ihmeissäni, että anteeksi mitä? Tyttö alkoi karjumaan, että törmäsin muslimin autoon ja yritän paeta paikalta. Peruutuskamerasta olin nähnyt koko tilanteen, joten sanoin tytölle että näyttää mihin autoni osui. Siinä se sitten söpötti ettei jälkiä näy. Tämän jälkeen kysyin muslimilta, että mihin autoni oli "osunut" hänen autoaan ja vastaukseksi sain ettei autot olleet osuneet.

Muslimi oli tilanteesta aivan kauhuissaan. Hän ei ymmärtänyt suomea ja ei tiennyt miksi tyttö karjuu parkkipaikalla. Sanoin vain hänelle, että olen pahoillani tilanteesta ja toivotin hyvät päivän jatkot. Kaiken maailman vihersuvakkirasisteja.

198

55

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Lukiko sen paidassa muslimi?

      • Jos ei muslimia pukeutumisesta tunnista, on sokea.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Jos ei muslimia pukeutumisesta tunnista, on sokea.

        Muotivaatteet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muotivaatteet?

        Geelitukka ja kaikki.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Geelitukka ja kaikki.

        Eli paskaa on koko juttusi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli paskaa on koko juttusi.

        Jos se näyttää ankalta, ui niin kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka, niin se on todennäköisesti ankka.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Jos se näyttää ankalta, ui niin kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka, niin se on todennäköisesti ankka.

        No minkälainen sen pukeutuminen oli kun kerran siitä tunnistit? Vai oliko se nainen kaapu päällä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No minkälainen sen pukeutuminen oli kun kerran siitä tunnistit? Vai oliko se nainen kaapu päällä?

        Disco.


      • Voi kun sinulla on omaperäisiä kommentteja 😂


      • Anonyymi

        Tämä oli muuten hyvin osuva ja hyvä kommentti laittaa tähän satuiluun heti ensimmäisenä. Pisteet siitä. Onneksi täällä käy fiksujakin ihmisiä, jotka ei niele näitä juttuja pureskelematta.


    • Tökerö tilanne.

      Miksi sanot vihersuvakkirasisti?

      • Koska hyökkäsi heti valkoisen miehen kimppuun puolustamaan muslimiraukkaa. Rasistiset motiivit siis.


      • Pummi kirjoitti:

        Koska hyökkäsi heti valkoisen miehen kimppuun puolustamaan muslimiraukkaa. Rasistiset motiivit siis.

        Mistä tulevat sanat viher-suvakki-?


      • elisakettu kirjoitti:

        Mistä tulevat sanat viher-suvakki-?

        Se on nykyinen muotisuuntaus, jossa yhdistyy Vihreät arvot ja matujen hyysääminen. No enhän minä tiedä oliko välttämättä Vihreiden kannattaja, mutta ilmiselvä suvakki ainakin.


      • Pummi kirjoitti:

        Se on nykyinen muotisuuntaus, jossa yhdistyy Vihreät arvot ja matujen hyysääminen. No enhän minä tiedä oliko välttämättä Vihreiden kannattaja, mutta ilmiselvä suvakki ainakin.

        Mä en pidä siitä, että ihmisiä tuomitaan poliittisesti. Ikäänkuin vihreissä arvissa nyt olisi jotain kriminalisoimista.

        Suvakki? Mikä se tuollainenkin sana on tarkoittavinaan? Suvaitsevaisuuttako? Minusta suvaitsevaisuus on mielletty kuitenkin myönteiseksi ominaisuudeksi. Miksi siitäkin pitää tehdä kirosana?


      • Älä politisoi kaikkea näkemääsi. Politiikka on yleensä ottaenkin ihan persiistä, mutta ihmisten tai arvojen haukkuminen ei ole korrektia poliittista toimintaa.

        Minusta likka toimi siinä mielessä reippaasti, että oli heti valmis tarttumaan tilanteeseen ettei mahdollisesti syytön joutunut kusetetuksi. Ainut vaan, että hän käsitti tilanteen väärin, tulkinta oli virheellistä.

        Olisiko se mahdollista, että sinäkin syyllistyt virheelliseen ennakkoluuloiseen käsitykseen ja haukut tyttöä vihreiden arvojen kannattajaksi ja suvakiksi? Entäpä jos hän olisi toiminut vastaavassa tilanteessa samalla tavalla, oli osasyylliset olleet valkoisia, mustia, naisia, miehiä, lapsia tai ikäihmisiä?

        Minä nimittäin olisin toiminut.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Älä politisoi kaikkea näkemääsi. Politiikka on yleensä ottaenkin ihan persiistä, mutta ihmisten tai arvojen haukkuminen ei ole korrektia poliittista toimintaa.

        Minusta likka toimi siinä mielessä reippaasti, että oli heti valmis tarttumaan tilanteeseen ettei mahdollisesti syytön joutunut kusetetuksi. Ainut vaan, että hän käsitti tilanteen väärin, tulkinta oli virheellistä.

        Olisiko se mahdollista, että sinäkin syyllistyt virheelliseen ennakkoluuloiseen käsitykseen ja haukut tyttöä vihreiden arvojen kannattajaksi ja suvakiksi? Entäpä jos hän olisi toiminut vastaavassa tilanteessa samalla tavalla, oli osasyylliset olleet valkoisia, mustia, naisia, miehiä, lapsia tai ikäihmisiä?

        Minä nimittäin olisin toiminut.

        Ellu otti rautalankaa avuksi..


      • Onko varma tieto?

        Vai oletus?


      • elisakettu kirjoitti:

        Onko varma tieto?

        Vai oletus?

        Ei siinä paljon muita vaihtoehtoja ole. Muslimiukko yritti itse peruuttaa päälleni ja siinä oli valkoinen tyttö sopivasti "kuulemassa" kolauksen ja minua syyttämässä. Joutui sitten perääntymään, kun kaikki pystyi toteamaan ettei mitään kolaria ollut tapahtunut. Muslimiukko oli kusi sukassa, kun tajusi suunnitelman epäonnistuneen ja tyttö jo vauhkosi suunnitelman mukaan.


      • Pummi kirjoitti:

        Ei siinä paljon muita vaihtoehtoja ole. Muslimiukko yritti itse peruuttaa päälleni ja siinä oli valkoinen tyttö sopivasti "kuulemassa" kolauksen ja minua syyttämässä. Joutui sitten perääntymään, kun kaikki pystyi toteamaan ettei mitään kolaria ollut tapahtunut. Muslimiukko oli kusi sukassa, kun tajusi suunnitelman epäonnistuneen ja tyttö jo vauhkosi suunnitelman mukaan.

        Ensin sanot että mies oli kauhuissaan.

        Nyt olet jo tekemässä kahdesta mahdollisesta syyttömästä rikollista, vaikka todisteena ei ole mitään muuta kuin tukipäätelmäsi ketjussa.

        Kukahan tässä rikolliseksi pitäisi nimetä?


      • elisakettu kirjoitti:

        Ensin sanot että mies oli kauhuissaan.

        Nyt olet jo tekemässä kahdesta mahdollisesta syyttömästä rikollista, vaikka todisteena ei ole mitään muuta kuin tukipäätelmäsi ketjussa.

        Kukahan tässä rikolliseksi pitäisi nimetä?

        Totta kai se oli kauhuissaan kun eukko rääkyy ja suunnitelma oli jo epäonnistunut.

        Nimeän rikolliseksi sinut, kun sympatiseeraat rikollisia.


      • Pummi kirjoitti:

        Totta kai se oli kauhuissaan kun eukko rääkyy ja suunnitelma oli jo epäonnistunut.

        Nimeän rikolliseksi sinut, kun sympatiseeraat rikollisia.

        Jos olit niin varma rikosyrityksestä, miksi ihmeessä et ehdottanut poliisia paikalle?

        Mä en sympatiseeraa rikolisia, vaan yritän saada tarinasta tolkkua. Tuossa kun nyt ilmiselvästi valehtelee asiat ja ennakkoluulot.


      • elisakettu kirjoitti:

        Jos olit niin varma rikosyrityksestä, miksi ihmeessä et ehdottanut poliisia paikalle?

        Mä en sympatiseeraa rikolisia, vaan yritän saada tarinasta tolkkua. Tuossa kun nyt ilmiselvästi valehtelee asiat ja ennakkoluulot.

        En minä sitä tajunnut, ennen kuin Harmis asiasta mainitsi. Luulin vain tyttöä hulluksi, mutta oli vähän liian sopivasti paikalla.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Jos olit niin varma rikosyrityksestä, miksi ihmeessä et ehdottanut poliisia paikalle?

        Mä en sympatiseeraa rikolisia, vaan yritän saada tarinasta tolkkua. Tuossa kun nyt ilmiselvästi valehtelee asiat ja ennakkoluulot.

        Hyvä Ellu.


      • Pummi kirjoitti:

        En minä sitä tajunnut, ennen kuin Harmis asiasta mainitsi. Luulin vain tyttöä hulluksi, mutta oli vähän liian sopivasti paikalla.

        Mutta se on vain mahdollisuus, ei varma tieto. Sinä et selvittänyt tilannetta tarpeeksi pohjalta ja nyt teet jälkipäätelmiä.

        Olettaen että tilanne on viaton: tyttö yrittää auttaa syyttömäksi luulemaa miestä tilanteessa. Ihan oikein olikin että joku yrittää puolustaa uhria (jos kerran oli sitä mieltä tai kuvitteli että olet karkaamassa paikalta).

        Ja sinä haukut suvakiksi ja politttisesti epäkorrektiksi. Eihän sillä ole minkään vitun väliä minkä värisiä kuskeja niissä autoissa on, kunhan vain oikeus toteutuu.

        Miksi olisit haukkunut minua, jos olisin ollut tuo kuvailemasi tyttö ja huutanut että olit juuri ajaa lapsen yli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Ellu.

        Kiitos :)


      • No höpö höpö nyt. Ei kukaan ole työntänyt lastaan autosi alle.

        Sinähän tässä olet ennakkoluuloinen ja rasisti.

        Sua ei paina mikään muu tilanteessa, kuin se, että mies oli vääränvärinen mielestäsi.

        Mahdollisesti tuntematonta naistakin haukut vaikka millä sanoilla. Rumaa käytöstä, ei korrektia eikä oikeudenmukaista, koska EI ole osoitettu kenenkään muun toimivan rikollisesti kuin sinun (asiaton nimittely).


      • Nimittely on rasistista ja myöskin joissakin tapauksissa rikosoikeudellisuuden piirissä.

        Minun mikä lapseni? Älä kehittele tarinoita, joilla ei ole todellisuuspohjaa.

        Ehditkö ihan henkilökohtaisesti tutustumaan kyseiseen mieheen, että tiedät häntä syyttää kulttuurista? Hänen on yksilönä kannettava siitä vastuu?

        Nimitteletkö naisia prostitioiduksi vain sen vuoksi, kun hän tulee auttamaan, jos mielestään on tapahtunut rikos ja yrittää auttaa sivullista?

        Minusta hän toimi sankarillisesti. Mutta sinä nyt raiskaat ja raatelet hänet sanoillasi. Olisit vain hyvilläsi, että Suomessa vielä löytyy ihmisiä, jotka ovat valmita puolustamaan syyttömiä.

        No, hän ei puolustanut sinua. Koska tulkitsi tilanteen väärin. Mutta sehän sinua kiukuttaakin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Nimittely on rasistista ja myöskin joissakin tapauksissa rikosoikeudellisuuden piirissä.

        Minun mikä lapseni? Älä kehittele tarinoita, joilla ei ole todellisuuspohjaa.

        Ehditkö ihan henkilökohtaisesti tutustumaan kyseiseen mieheen, että tiedät häntä syyttää kulttuurista? Hänen on yksilönä kannettava siitä vastuu?

        Nimitteletkö naisia prostitioiduksi vain sen vuoksi, kun hän tulee auttamaan, jos mielestään on tapahtunut rikos ja yrittää auttaa sivullista?

        Minusta hän toimi sankarillisesti. Mutta sinä nyt raiskaat ja raatelet hänet sanoillasi. Olisit vain hyvilläsi, että Suomessa vielä löytyy ihmisiä, jotka ovat valmita puolustamaan syyttömiä.

        No, hän ei puolustanut sinua. Koska tulkitsi tilanteen väärin. Mutta sehän sinua kiukuttaakin.

        Mikä sinua kiukuttaa?


      • Pummi kirjoitti:

        Mikä sinua kiukuttaa?

        Koska nimittelet tuntemattomia ihmisiä olematta varma heidän tarkoitusperistään.

        Kysy ja selvitä ensin, tuomitse sitten, mutta tuomitse asiasta..


      • elisakettu kirjoitti:

        Koska nimittelet tuntemattomia ihmisiä olematta varma heidän tarkoitusperistään.

        Kysy ja selvitä ensin, tuomitse sitten, mutta tuomitse asiasta..

        Siitähän minä tuomitsen. Asiasta nimenomaan.

        Okei. Ehkä tyttö oli vaan rakkaushuijattu juoneen mukaan. Häntä pitäisi siis syyttää naissukupuolelle ominaisesta tyhmyydestä, ei pahuudesta. Oletko tyytyväinen nyt?


      • Pummi kirjoitti:

        Siitähän minä tuomitsen. Asiasta nimenomaan.

        Okei. Ehkä tyttö oli vaan rakkaushuijattu juoneen mukaan. Häntä pitäisi siis syyttää naissukupuolelle ominaisesta tyhmyydestä, ei pahuudesta. Oletko tyytyväinen nyt?

        En ole tyytyväinen niin pitkään ennenkuin olet varmistanut oliko tyttö ja mies rikosaikeissa. Jos olivat, saat sitten haukkua heitä kelmeiksi, rikollisiksi ja pahoiksi.

        Sullahan on näyttöä asiasta. Se peruutuskameran tallenne ja tuntomerkit.


      • Asiat pitää selvittää, eikä tuomita ennenkuin on varmistettu. Eihän Pummikaan ajatellut asiaa ennekuin sinä aloit rikosaikeista vaahtoamaan.

        Se on jokaisen kansalaisen oikeus. Saada oikeutta.

        Kyllä minä itse vastaavassa tilanteessa (jos poliisia ei ole kutsuttu paikalle) ottanut kuvat todisteeksi ja tarkistanut ajokortin, sekä vakuutusyhtiön. Näin toimitaan, ettei jälkeenpäin tule ongelmia.


      • elisakettu kirjoitti:

        En ole tyytyväinen niin pitkään ennenkuin olet varmistanut oliko tyttö ja mies rikosaikeissa. Jos olivat, saat sitten haukkua heitä kelmeiksi, rikollisiksi ja pahoiksi.

        Sullahan on näyttöä asiasta. Se peruutuskameran tallenne ja tuntomerkit.

        Minulla ei ole tarvetta enää selvitellä asiaa, sillä asia on selvä. Olisi vaan pitänyt soittaa poliisit paikalle, sillä huijarit jatkavat seuraavan uhrin metsästämistä. Mutta elä sinä Ellu hyvä työnnä sitä lastasi auton alle ja pidä se kaukana matuista.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Mikä sinua kiukuttaa?

        Koitas nyt ottaa opiksi Ellun sanoista. Ja häpeä.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Minulla ei ole tarvetta enää selvitellä asiaa, sillä asia on selvä. Olisi vaan pitänyt soittaa poliisit paikalle, sillä huijarit jatkavat seuraavan uhrin metsästämistä. Mutta elä sinä Ellu hyvä työnnä sitä lastasi auton alle ja pidä se kaukana matuista.

        Sinä syyllistyt rikokseen jo huorittelujesi kautta. Ja rasismin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä syyllistyt rikokseen jo huorittelujesi kautta. Ja rasismin.

        Soita poliisit.


      • Pummi kirjoitti:

        Minulla ei ole tarvetta enää selvitellä asiaa, sillä asia on selvä. Olisi vaan pitänyt soittaa poliisit paikalle, sillä huijarit jatkavat seuraavan uhrin metsästämistä. Mutta elä sinä Ellu hyvä työnnä sitä lastasi auton alle ja pidä se kaukana matuista.

        Sikäli asia kannattaisi selvittää, että jos kyseessä on oikeat rikolliset, etteivät pystyisi jatkamaan toimintaansa.

        Oikeus myös seuraaville mahdollisille uhreille.

        Mutta selvittämättä asiaa ei voida tuomita ihmisiäkään.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sikäli asia kannattaisi selvittää, että jos kyseessä on oikeat rikolliset, etteivät pystyisi jatkamaan toimintaansa.

        Oikeus myös seuraaville mahdollisille uhreille.

        Mutta selvittämättä asiaa ei voida tuomita ihmisiäkään.

        Minä voin tuomita kenet haluan. Miksi se järkyttää sinua niin kovin. Et voi muuttaa minua. Let it go Elsa.


      • Pummi oli autossa, ei kuullut kolausta, mutta tyttö ulkona ja on voinutkin kuulla jonkun muun kolauksen.

        Pölvästi ei tarvitse olla, mutta ei tuomitakaan, jos varmutta ei ole. Minä nimenomaan selvittäisin tilanteen perusteellisesti (en suostu huijattavaksi) enka ala mitään olemattomia korvauksia maksamaan olemattomista lommoista.

        Oli kyseessä minkävärinen, sukupuolinen tai ikäinen tahansa.


      • Anonyymi

        Säälittävää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävää.

        Eikö olekin.


      • Pummi kirjoitti:

        Minä voin tuomita kenet haluan. Miksi se järkyttää sinua niin kovin. Et voi muuttaa minua. Let it go Elsa.

        Minua järkyttää nimittelysi ja mustamaalauksesi. Et oikein anna ihmisille edes mahdollisuutta puolustautua.


      • Mistä tiedät, että he olivat seurusteleva pari? Miksi muuten sitä toisen mulkusta olisit kiinnostunut?

        Vaikka olisivatkin, asia ei kuulu sinulle, etkä voi tuomita tyttöä siitä, jos hän seurustelee jonkun ei vaaleaihoisen kanssa.

        Vastasin vain Harmiksen kommenttiin satasen-parin korvauksista paikan pääällä. En puhunut sinusta.


      • Hyvä ihmistuntija ja ajattelisit että viskon vauvoja autojen alle? :-D


      • elisakettu kirjoitti:

        Mistä tiedät, että he olivat seurusteleva pari? Miksi muuten sitä toisen mulkusta olisit kiinnostunut?

        Vaikka olisivatkin, asia ei kuulu sinulle, etkä voi tuomita tyttöä siitä, jos hän seurustelee jonkun ei vaaleaihoisen kanssa.

        Vastasin vain Harmiksen kommenttiin satasen-parin korvauksista paikan pääällä. En puhunut sinusta.

        Voin tuomita siitä, että seurustelee rikollisen kanssa ja ottaa osaa tämän rikollisiin toimiin. On siis itsekin rikollinen.


      • Pummi kirjoitti:

        Voin tuomita siitä, että seurustelee rikollisen kanssa ja ottaa osaa tämän rikollisiin toimiin. On siis itsekin rikollinen.

        Mutta et tiedä, seurustelevatko.

        Etkä tiedä sitäkään, onko kukaan rikollinen.

        Kuules pupupum, nämä ovat vain olettamuksiasi :)


      • Anonyymi

        Heh, heh.


      • Anonyymi

        Tuo muuten oli oikeesti aika nolo


      • Pummin keksintö se oli.

        Juu hyvähän se on kattella. Joskus ei vaan ehdi näkemään. Tuossa Lahden motarilla oli kerran viime talvena pakkautunut aivan valtavia jäämökkyjä tielle. Ja pimeessä hurluiskis päältä. Ajateltiin että nyt mentiin noin seitsemän-kahdenkymmenkiloisen yli. Mutta sitten tajuttiin kuin möykkyjä enempi. Ilmeisesti tippuneet jonkin rekkakontin päältä.

        Sitten toinen juttu, mainitsitkin jo noista vanhusten ym ihmisten huijaamisesta. Ottakaa hyvät ihmiset jokainen epäilyttävä juttu tutkinnan alle, mikä sattuu omassa/lähipiirissä. Etenin yksinäisiä ja ikäihmisiä huijataan ja yritetään nyt mitä erityisemmillä tavoilla. Ovikamerat yms lisäturvat käyttöön.


      • Älä nalkuta.

        Enpä muuten ole kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Se on nykyinen muotisuuntaus, jossa yhdistyy Vihreät arvot ja matujen hyysääminen. No enhän minä tiedä oliko välttämättä Vihreiden kannattaja, mutta ilmiselvä suvakki ainakin.

        eiköhän näitä vihersuvakkeja ole kohta Suomi pullollaan määräämässä meitä kanta-asukkaita


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Ei siinä paljon muita vaihtoehtoja ole. Muslimiukko yritti itse peruuttaa päälleni ja siinä oli valkoinen tyttö sopivasti "kuulemassa" kolauksen ja minua syyttämässä. Joutui sitten perääntymään, kun kaikki pystyi toteamaan ettei mitään kolaria ollut tapahtunut. Muslimiukko oli kusi sukassa, kun tajusi suunnitelman epäonnistuneen ja tyttö jo vauhkosi suunnitelman mukaan.

        hyvä kun et jäänyt alakynteen.Olihan se pelkkää kusetusta. Onneksi oli peruutuskamera.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Minulla ei ole tarvetta enää selvitellä asiaa, sillä asia on selvä. Olisi vaan pitänyt soittaa poliisit paikalle, sillä huijarit jatkavat seuraavan uhrin metsästämistä. Mutta elä sinä Ellu hyvä työnnä sitä lastasi auton alle ja pidä se kaukana matuista.

        hyvä ja onnea seuraaviin seikkailuihin. Poliisiin voi aina luottaa, kokemusta on, sain sakot ylinopeudesta.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Mutta se on vain mahdollisuus, ei varma tieto. Sinä et selvittänyt tilannetta tarpeeksi pohjalta ja nyt teet jälkipäätelmiä.

        Olettaen että tilanne on viaton: tyttö yrittää auttaa syyttömäksi luulemaa miestä tilanteessa. Ihan oikein olikin että joku yrittää puolustaa uhria (jos kerran oli sitä mieltä tai kuvitteli että olet karkaamassa paikalta).

        Ja sinä haukut suvakiksi ja politttisesti epäkorrektiksi. Eihän sillä ole minkään vitun väliä minkä värisiä kuskeja niissä autoissa on, kunhan vain oikeus toteutuu.

        Miksi olisit haukkunut minua, jos olisin ollut tuo kuvailemasi tyttö ja huutanut että olit juuri ajaa lapsen yli?

        Kuule, kyllä pummi on nyt oikeassa ja hän joutui rasistisen hyökkäyksen kohteeksi.

        Taidat olla sen verran vihreä, että yrität ajatella aina poliittisen sinisilmäisesti.


      • Anonyymi

        Sinä et näköjään osaa lukea.
        Elisakettu ei sellaista kirjoittanut. Pummi väänsi hänen sanomastaan sellaisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näköjään osaa lukea.
        Elisakettu ei sellaista kirjoittanut. Pummi väänsi hänen sanomastaan sellaisen.

        En ole vääntänyt mitään. Ellu itse kertoi esimerkin.


      • Pummi kirjoitti:

        En ole vääntänyt mitään. Ellu itse kertoi esimerkin.

        Esimerkissäni vain esitin mahdollisuuden, että olisit ajanut (peruuttanut) jonkun lapsen yli.

        En minä sun auton alle ollut ketään työntämässä (omaa tai toisen), vaan itse väänsit sen siksi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Esimerkissäni vain esitin mahdollisuuden, että olisit ajanut (peruuttanut) jonkun lapsen yli.

        En minä sun auton alle ollut ketään työntämässä (omaa tai toisen), vaan itse väänsit sen siksi.

        Miksi peruuttaisin lapsen päälle? Nyt on Ellulla korkealentoista juttua.


      • Pummi kirjoitti:

        Miksi peruuttaisin lapsen päälle? Nyt on Ellulla korkealentoista juttua.

        Et sinä varsinaisesti. Esimerkkitilanne. Jos.

        Älä viitsi vääntelehtiä siinä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Et sinä varsinaisesti. Esimerkkitilanne. Jos.

        Älä viitsi vääntelehtiä siinä.

        Ei minulla ole tarvetta vääntelehtiä millään muotoa. Suoran kysymyksen esitin.


      • Pummi kirjoitti:

        Ei minulla ole tarvetta vääntelehtiä millään muotoa. Suoran kysymyksen esitin.

        Ja minä vastasin.

        Nyt loppui nalkutus siitä.


      • Hahah! Varsinainen hurskastelija :-D

        Taidat olla oikein ylpeä itsestäsi, eikö niin?


      • elisakettu kirjoitti:

        Hahah! Varsinainen hurskastelija :-D

        Taidat olla oikein ylpeä itsestäsi, eikö niin?

        :-D


      • Anonyymi

        Oletpa lapsellinen, ei uskoisi että olet jo päälle 30v.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa lapsellinen, ei uskoisi että olet jo päälle 30v.

        Millä muotoa?


      • Rumasti haukuttu.

        Hyi.


      • Sitä monet ovatkin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Rumasti haukuttu.

        Hyi.

        Ei sitä pidä ottaa loukkauksena.


      • Pummi kirjoitti:

        Ei sitä pidä ottaa loukkauksena.

        Miksei saisi? Minusta se on ilkeämielinen haukkumiseen tarkoitettu sana ja siihen sitä käytetään. Ikäänkuin vajavaisuus tai suvaitsevaisuus olisivat kirosanoja.

        Ja jos sinä käytät sitä sanaa, pyrit loukkaamaan.


    • Anonyymi

      Tämmösiä keksittyjä juttuja sitä väsätään aikansa kuluksi.

      • Olisikin keksitty. Siitä on leikki kaukana, kun yritetään kukkarolle käydä väkisin.


      • Anonyymi

        Kolaroi jonkun autoa lääkekänneissä ja keksi loput.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Olisikin keksitty. Siitä on leikki kaukana, kun yritetään kukkarolle käydä väkisin.

        Mitä persaukisen kukkarossa muka on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä persaukisen kukkarossa muka on?

        Kurkista kukkaroosi.


    • Anonyymi

      Mustalaisten puvut tulevat kalliimmaksi valtiolle, kuin muslimeiden, vai kuinka se on.
      Muslimeiden hyvinvointi on montakerttaa suomalaista korkeampi, joten kalliimmaksi kokonaisvaltasesti tulee.
      "ei asialle voida tehdä mitään, eikä ole tarkoituskaan tehdä mitään"

    • Anonyymi

      Näitä pummeja saa aina hävetä, että ovat maanmiehiä

      • Anonyymi

        Häpeäksi ovat Suomen maineelle.


    • Anonyymi

      Huvittava ketju. 😂

      • Parasta palstan antia.


      • Anonyymi

        Älä muut sans. 😂


    • Kiitos kaikille keskustelijoille ja kauniita unia ✌️

    • Anonyymi

      Parkkipaikoilla tapahtuu.
      Kerran tuli yksi suomalainen mies naisensa kanssa kaupasta ja tuli syyttämään minua autossaan olevasta jäljestä. Ihmettelin asiaa ja keskusteltuamme tulimme siihen tulokseen jossa he pyytivät anteeksi. On ollut myös yksi tapaus jossa vanha pariskunta ajoi autonsa viereeni parkkiin ja vanha mummo pamautti ovella autoni kylkeen noustessaan autosta ulos. Katsoin mummoa et tuleeko pyytämään anteeksi, ei tullut, ilmeisesti maalta ja kuulolaite oli jäänyt piirongin tasolle, silmälasien ja tekohampaiden viereen. Oli niin vanha mummo etten kehdannut sanoa sille mitään, sitä olisi hävettänyt vielä koko tilanne. Pappa ja mummo olisivat vielä riidelleet asiasta joten annoin asian olla.

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Miks tää on sinkuissa? Ehkä törmäsit kuitenki ja löit pääs?

    • Anonyymi

      Kuka täällä ei hallitse autoaan?
      Kenen kauppakassi nitkuttaa?

    • Anonyymi

      Huomaa, että aloittaja etsii vahvistusta ajatukselleen, että joku tietty ihmisryhmä toimii tietyllä tavalla. Tässä tapauksessa nuori nainen sai leimauksen vihervasemmistolaiseksi, kun sattui reagoimaan aloittajan kertomalla tavalla. Jos kuski toisessa autossa ei olisi ollut tunnistettavasti ulkomaalaistaustainen, ei tätä ajatusta aloittajalle olisi tullut. Kuitenkin naisen kohdalla olisi voinut olla vaikka kuka, niin hän olisi saanut vastaavan leiman.

      • Anonyymi

        Tää aloittaja todennäköisemmin törmäsi autoon ja valehtelee ja yrittää saada muita vihaamaan muslimeja oman tekonsa takia. Persut tunnetaan "faktoista" 😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää aloittaja todennäköisemmin törmäsi autoon ja valehtelee ja yrittää saada muita vihaamaan muslimeja oman tekonsa takia. Persut tunnetaan "faktoista" 😂😂

        Aloittaja on sanonut trollaavansa täällä, joten tämäkin on vain provoilua.


    • Tapelkaa saatte tupakkia.

    • Anonyymi

      Älä jauha hölynpölyä, törmäsit salee ja kerrot muuta ja mamu ei varmaan ollut muslimi. Toedoksesi vaan nykypäivän muslimi ei ole tietyn näköinen, tunnen monta valkoista Suomalaista miestä jotka ovat muslimeja sinisillä silmillä. Sä oot vaan seko persu joka haluaa uskotella muille omia uskomuksiaan.

      Syytä äitiäsi virheellisestä geeneistä, älä kiusaa muita .

      • Anonyymi

        Onhan sen jonkun islamilaisen järjestön johtajakin valkoinen suomimies. Julkkiksista muistan Simo Rantalaisen ryhtyneen muslimiksi.


    • Anonyymi

      Tai sitten ei, mutta kuitenkin rasismia sinkkupalstalla.

      xLiner

      • Osoita missä kohtaa.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Osoita missä kohtaa.

        Tuossa -> Pummi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa -> Pummi

        Eli et kykene sitä tekemään. Sitähän minäkin.


    • Onpas tähän ketjuun kertynyt viestejä. En arvellut ketään kiinnostavan valkoiseen mieheen kohdistuvan rasismin. Ilokseni huomaan olleeni väärässä.

      • Anonyymi

        Jaa sä siis luulet, että muslimit sun muut ei tee rötöksiä toisiaan kohtaan....


    • Anonyymi

      Hyi mikä ketju. Ihan asiallisesta aloituksesta, jossa tapahtumat eivät taatusti olleen sattumanvaraisia.

      Ihme jengiä täällä.

      • Anonyymi

        Aloittaja alkoi nimittelyn ja nyt saa vähän takaisin, vaikka persumode poistattaakin kaikki vastineet, mikä on mielenkiintoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja alkoi nimittelyn ja nyt saa vähän takaisin, vaikka persumode poistattaakin kaikki vastineet, mikä on mielenkiintoista.

        En ole vielä saanut mitään takaisin, mutta yllätykset ovat aina kivoja. Antaa tulla siis vaan. Tosin viestisi taitaa olla sen verran epäasiallisia, että yläpito näkee parhaaksi poistaa ne :D


    • Anonyymi

      iIlmiannoin aloittajan. Rasisti.

      • Ei kun se oli rasisti.


      • Anonyymi

        Hyvä.


      • En ole.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Ei kun se oli rasisti.

        Noin se kuule kiusaamisessa usein kääntyy. Ilmoitat rasistin, niin sinut leimataan rasistiksi. Niin suomalaista.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        En ole.

        Rasisti olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rasisti olet.

        Sinä olet rasisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se kuule kiusaamisessa usein kääntyy. Ilmoitat rasistin, niin sinut leimataan rasistiksi. Niin suomalaista.

        Kyllä tuon naisvihaajan rasistisuus on täällä ollut ennenkin esillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuon naisvihaajan rasistisuus on täällä ollut ennenkin esillä.

        En ole naisvihaaja sen enempää kuin rasistikaan 🤷‍♂️


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        En ole naisvihaaja sen enempää kuin rasistikaan 🤷‍♂️

        Jos se kävelee kuin ankka, jos se ääntelee kuin ankka ja jos se näyttää ankalta, se on ankka. Ja sinä naisvihaaja ja rasisti. ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos se kävelee kuin ankka, jos se ääntelee kuin ankka ja jos se näyttää ankalta, se on ankka. Ja sinä naisvihaaja ja rasisti. ;)

        Eli... Olet ankka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se kuule kiusaamisessa usein kääntyy. Ilmoitat rasistin, niin sinut leimataan rasistiksi. Niin suomalaista.

        Äänestän tätä ☝

        Sama pätee kaikkeen kiusaamiseen.


      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät sen toista autoa ajaneen olleen rasisti?


      • Anonyymi

        Naisvihaaja-huorittelija väittää ettei ole naisvihaaja-huorittelija. Rasisti väittää ettei ole rasisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät sen toista autoa ajaneen olleen rasisti?

        Nämä tietää senkin että se oli rikollinen. Persun viides vaisto sanoo niille niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisvihaaja-huorittelija väittää ettei ole naisvihaaja-huorittelija. Rasisti väittää ettei ole rasisti.

        Sellainenko olet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä tietää senkin että se oli rikollinen. Persun viides vaisto sanoo niille niin.

        Mikä muu motiivi voi olla keksiä tarinoita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät sen toista autoa ajaneen olleen rasisti?

        Ulkomaalainen, joka kiusaa suomalaista on rasisti siinä missä suomalainen, joka kiusaa ulkomaalaista. Eikö niin?


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Mikä muu motiivi voi olla keksiä tarinoita?

        Näit näkyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomaalainen, joka kiusaa suomalaista on rasisti siinä missä suomalainen, joka kiusaa ulkomaalaista. Eikö niin?

        Miten se ulkomaalainen kiusasi? Olemalla olemassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näit näkyjä.

        Niinkö näit. Voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomaalainen, joka kiusaa suomalaista on rasisti siinä missä suomalainen, joka kiusaa ulkomaalaista. Eikö niin?

        Ei kaikki kiusaaminen ole rasismia, joskus se on vain kiusaamista.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Niinkö näit. Voi voi.

        Itse olet palstalla kertonut näkeväsi näkyjä, palsta ei unohda.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet palstalla kertonut näkeväsi näkyjä, palsta ei unohda.

        Olen kertonut joskus aikaisemmin elämässäni nähneeni. Mitä siitä? Tarvitsetko neuvoka, vai miksi kyselet. Autan mielelläni sen mukaan mitä pystyn :)


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Olen kertonut joskus aikaisemmin elämässäni nähneeni. Mitä siitä? Tarvitsetko neuvoka, vai miksi kyselet. Autan mielelläni sen mukaan mitä pystyn :)

        Ei taida lääkitys olla kaikesa päätellen kohdillaan. Näytä psykiatrillesi tämä keskustelu, niin saat paremmin apua ongelmiisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida lääkitys olla kaikesa päätellen kohdillaan. Näytä psykiatrillesi tämä keskustelu, niin saat paremmin apua ongelmiisi.

        Kiitos, mutta niistä ongelmista on jo pitkän aikaa. Ne ovat osa menneisyyttäni ja olen tuonut ne itse palstalla esille. Niissä ei ole mielestäni mitään hävettävää.

        Mutta kuinka voin auttaa sinua pahassa olossasi? Autan mielelläni miten vaan pystyn :)


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Kiitos, mutta niistä ongelmista on jo pitkän aikaa. Ne ovat osa menneisyyttäni ja olen tuonut ne itse palstalla esille. Niissä ei ole mielestäni mitään hävettävää.

        Mutta kuinka voin auttaa sinua pahassa olossasi? Autan mielelläni miten vaan pystyn :)

        Kiitos mutta minulla on hyvä olo, enkä näe näkyjä. Sulla sen sijaan on ongelmia, vaikka tällä kertaa sairaudentuntoa ei olisikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos mutta minulla on hyvä olo, enkä näe näkyjä. Sulla sen sijaan on ongelmia, vaikka tällä kertaa sairaudentuntoa ei olisikaan.

        Kyllä sinua nyt jokin selvästi painaa. Voit kertoa minulle. Olen pelkkänä korvana. Olen hyvä kuuntelija. Toivottavasti asiat selviävät.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Kyllä sinua nyt jokin selvästi painaa. Voit kertoa minulle. Olen pelkkänä korvana. Olen hyvä kuuntelija. Toivottavasti asiat selviävät.

        Minua vaivaa kyllä sinun kaltaistesi levittämä naisviha ja rasismi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua vaivaa kyllä sinun kaltaistesi levittämä naisviha ja rasismi.

        Mitä voisimme tehdä asialle, jotta sinulla olisi parempi mieli?


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Mitä voisimme tehdä asialle, jotta sinulla olisi parempi mieli?

        Otat talteen nämä kirjoituksesi ja näytät ne sille psykiatrillesi. Eiköhän se osaa auttaa parhaiten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otat talteen nämä kirjoituksesi ja näytät ne sille psykiatrillesi. Eiköhän se osaa auttaa parhaiten.

        Minulla ei ole psykiatria. Ehkä voisit näyttää nämä kirjoitukset omallesi ja keskustella siitä miltä ne saavat sinusta tuntumaan.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Minulla ei ole psykiatria. Ehkä voisit näyttää nämä kirjoitukset omallesi ja keskustella siitä miltä ne saavat sinusta tuntumaan.

        Eikö ole? Kuka sinun lääkitykset sitten hoitaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole? Kuka sinun lääkitykset sitten hoitaa?

        Minulla on tämä sama lääkitys ollut pitkän aikaa. Lääkäri vaan uusii reseptit.


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Minulla on tämä sama lääkitys ollut pitkän aikaa. Lääkäri vaan uusii reseptit.

        Eli olet avohoidossa. Näytä sitten sille lääkärille nämä jutut. Kyllä naisvihastakin voi parantua. Tsemppiä. ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet avohoidossa. Näytä sitten sille lääkärille nämä jutut. Kyllä naisvihastakin voi parantua. Tsemppiä. ;)

        Haha, voi ystäväiseni kun niin kovasti yrität. Minulla ei ole minkäänlaista hoitosuhdetta. Terveyskeskuslääkäri uusii reseptit.

        Sinulle suosittelisin jonkinlaista hoitosuhdetta, jotta voisit puhua sinua askarruttavista kysymyksistä. Kyllä se elämä vielä siitä urkenee. Muista että olemme täällä palstalla, jos haluat puhua 😀


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Haha, voi ystäväiseni kun niin kovasti yrität. Minulla ei ole minkäänlaista hoitosuhdetta. Terveyskeskuslääkäri uusii reseptit.

        Sinulle suosittelisin jonkinlaista hoitosuhdetta, jotta voisit puhua sinua askarruttavista kysymyksistä. Kyllä se elämä vielä siitä urkenee. Muista että olemme täällä palstalla, jos haluat puhua 😀

        Se on kyllä aika huolestuttavalla tolalla teidän latvalahojen hoito nykyään, kun kaikesta pitää säästää. :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä aika huolestuttavalla tolalla teidän latvalahojen hoito nykyään, kun kaikesta pitää säästää. :(

        Hahaa, suloinen olet. Tossa sulle hali 🤗


      • Anonyymi
        Pummi kirjoitti:

        Hahaa, suloinen olet. Tossa sulle hali 🤗

        Anteeksi mutta en ole homo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi mutta en ole homo.

        Mistä päättelet, että pidän sinua homona?


      • Anonyymi

        Kyllä minä miestä voin halata, mutta en persuhomoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä miestä voin halata, mutta en persuhomoa.

        Oletko koskaan miettinyt, jos oletkin nainen miehen vartalosss. Kirjoituksesi on hyvin naismaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä miestä voin halata, mutta en persuhomoa.

        Miksi menit hiljaiseksi? Taisin paljastaa sinut. Kuka palstan naisista siellä oikein on? Wuppis?


    • Itse vähän epäilen että kyseessä ei ollut huijausyritys. Jos olisi ollut niin eiköhän vastapuolen autossa olisi jälki ollut; olit siihen osunut tai et. Lisäksi epäilen että myös toinen kuski olisi tullut sinua sättimään jolloin painostussuhde olisi ollut kaksi vastaan yksi joka olisi ollut edullisempi tilanne heille.
      Autosta ei nyt osunut silmiin kuvausta mutta yleisvaikutelmaksi sain että vähän varakkaammasta kuskista olisi kyse. Jos näin on niin voisi kuvitella että kassavirta tuollaisen elämän ylläpitoon tulee muualta kuin parkkipaikkahuijauksesta. Lisäksi parkkipaikoilla on yleensä muitakin ihmisiä joten helposti löytyy ihmisiä todistamaan myös toiseen suuntaan. Aika riskiä hommaa jos vielä uhkana olisi tuon kassavirran menettäminen kiinnijäämisen jälkeen. Iso riski->vähän voitettavaa.

      Uskon että tilanne oli ihan aito ja eniten varmaan tosiaan kauhuissaan oli se toinen kuski jos ei ollut edes varmuutta että mitä tapahtui ja kenelle huudetaan.

      Tilannehan ei mitenkään poikkeuksellinen ole ainakaan talviaikoina joten toivoisin sinulta pikku vinkkiä. Miten selvitit asian toisen kuskin kanssa siitä että osuiko autot yhteen? Menikö ulkomaan kielellä vai viittomalla? Meillä täällä on jonkun verran entisen itäblokin maista asentajia jotka eivät puhu suomea tai englantia. Siksi vinkki kelpaisi.

      Mitä naiseen tulee niin kiinnostaa että pyysikö anteeksi erehdystään ja väärää syytöstään? Poliittista suuntausta en osaa arvioida mutta jos ei anteeksi pyytänyt niin syyllinen kunnes toisin todistetaan taisi olla se lähtötilanne; eikä se siitä muuttunut.

      • Toisen kuskin auto oli sellainen tonnin lypsyjakkara.

        Tilanne ratkesi niin, että pyysin naisen osoittamaan kohdan autoissa, jotka muka törmäsivät. Uudehkossa autossani ei luonnollisesti ole jälkiä, joten eukko ei voinut osoittaa "kolarikohtaa". Sitten kysyin englanniksi toiselta kuskilta, että osuiko hänen mielestään autot toisiinsa, johon hän vastasi kieltävästi.

        Jos autossani olisi ollut lommo jo valmiiksi, en tiedä mikä lopputulema olisi ollut.


      • Pummi kirjoitti:

        Toisen kuskin auto oli sellainen tonnin lypsyjakkara.

        Tilanne ratkesi niin, että pyysin naisen osoittamaan kohdan autoissa, jotka muka törmäsivät. Uudehkossa autossani ei luonnollisesti ole jälkiä, joten eukko ei voinut osoittaa "kolarikohtaa". Sitten kysyin englanniksi toiselta kuskilta, että osuiko hänen mielestään autot toisiinsa, johon hän vastasi kieltävästi.

        Jos autossani olisi ollut lommo jo valmiiksi, en tiedä mikä lopputulema olisi ollut.

        No hyvä että kuitenkin selvisi ihan oikeudenmukaisesti. Tympeitä tilanteita.


      • M184 kirjoitti:

        No hyvä että kuitenkin selvisi ihan oikeudenmukaisesti. Tympeitä tilanteita.

        On. Ja oli aika stressaavakin. Ajattelin jo, että pitää poliisit kutsua paikalle ja kumpaako ne sitten uskoisivat.


    Ketjusta on poistettu 121 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe