Helluntailiikkeessä uskotaan kolmiyhteiseen jumalaan, joka on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Helluntaissa painotetaan Jeesusta kristusta, joka on meidän herramme ja vapahtajamme. Isä Jumala jää helposti Jeesuksen varjoon, joten tämän avauksen tarkoituksena on saada selville, mikä rooli Isällä on pelastuksessa helluntailaisten mielestä ja mikä rooli Hänellä on uuden liiton kirjoitusten mukaan?
Jokainen kristitty uskovainen lienee samaa mieltä siitä, että Jumala on lähettänyt ainoan (monogenes) poikansa maailmaan, jotta maailma pelastuisi ("evankeliumin mukaan", vrt. Room 2:11-16)? Onko Isällä Jumalalla muuta tehtää sielujen pelastamisessa kuin toimia "pojan lähettäjänä"? Onko Isä yleensä edes lähettänyt poikaansa, koska helluntaiuskon mukaan Jeesus on Jumala? "Jumala tuli alas taivaasta..."
Niin, mitä Isä Jumala on tehnyt maailman pelastamiseksi helluntaiuskon mukaan?
Ovatko Isä ja Poika yksi ja sama Jumala, niin että sillä ei ole väliä, mitä kumpikin "persoona" ovat tehneet? Se, mitä Poika on tehnyt, sitä myös Isä on tehnyt ja päinvastoin?
Mikä on helluntailiikkeen virallinen kanta tässä asiassa, jos sellainen on? Palstan kirjoittajat kuulevat varmasti sen, mikä on Usko Toivosen ja kumppaneiden kanta, mutta se ei ole välttämättä helluntailiikkeen johtavien opettajien kanta: he voivat olla eri mieltä kuin rivijäsenet ja "maallikot" ovat. Onko yleensä välttämätöntä sielun pelastumisen kannalta olla yhtä mieltä ja mitkä asiat pitäisi tunnustaa uskovansa, jotta voisi pelastua?
Mikä on Jumalan rooli pelastuksessa?
68
103
Vastaukset
- Anonyymi
Onko Isä Jumala herättänyt kuolleista poikansa Jeesuksen kristuksen vai onko Jeesus palannut omin voimin takaisin elottomaan ruumiiseensa, koska hän on Jumala?
Ihmisten OMAT OPIT sanovat, että Jeesus on lähtenyt Jumalana ulos ruumistaan ristillä ja palannut siihen takaisin Jumalana, jolloin Isää Jumalaa ei ole tarvittu lainkaan Jeesuksen pelastamiseksi eikä Isää sitten tarvita muidenkaan ihmisten pelastamiseksi.
RAAMATUN ILMOITUS on kuitenkin se, että Isä Jumala on pelastanut kuolemasta ensin ihmisen kristuksen Jeesuksen (1Tim 2:3-7) ja sitten hän pelastaa Kristuksen tulemuksessa myö muut valitut ja pyhät, kun he saavat kuolemattoman ja katoamattoman ruumiin. (1Tess 4:13-17; 1Kor 15)
Hebrealaiskirje:
5:5 Niinpä JEESUS ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan JUMALA, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä JUMALA sinut synnytin";
5:6 niinkuin JUMALA toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan."
5:7 Ja lihansa päivinä JEESUS väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia JUMALALLE, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja JEESUKSEN rukoukset kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Tässä RAAMATUN ILMOITUKSEN kohdassa sanotaan selvästi, että Isä Jumala on pelastanut ihmisen kristuksen Jeesuksen kuolemasta. Raamatussa erotetaan Jumala ja Jeesus jatkuvasti toisistaan tällä samalla tavalla. Jotta kukaan ei eksyisi, niin kannattaa laittaa jokaiseen lainattuun Raamatun jakeeseen sana JUMALA tai JEESUS siihen kohtaan, johon kirjoittaja sen itse laittaisi sen mukaan kumpaan "persoonaan" hän viittaa.- Anonyymi
Hei,
olen saanut hengessä vuorokauden aikana seuraavan selityksen Joh.1:1 -2
Tuo "alussa" tarkoittaa että on kyse vain ja ainoastaan Johanneksen evankeliumin alussa.
Tuo jae 2 "Hän oli alussa Jumalan tykönä" tarkoittaa, että Poika oli Pyhän kolmiyhteisen Jumalan tykönä vain ja ainoastaan tässä Johanneksen evankeliumissa.
Tuon jakeet 1-2 kutsun Sana-sadun aluksi. Satu jatkuu läpi koko evankeliumin, jotta uskoisitte että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan Jeesuksen lähettäjään ja tuon ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi (jae 14)…(Joh. 20:31) (Joh. 3:16)
Tuon tähden Raamatun ilmoituksen pohjalta pitää olla varovainen, koska tuo Sana-satu kolminaisuus on istutettu uuteen testamenttiin. Ongelma on juuri Joh. evankeliumi, Joh.kirjeet, Hebrealaiskirje ja Ilmestyskirja.
Ja niinkuin jo toisaalla havaitsit miten oikaisin jakeiden tekstivirheitä hengessä.
Muutoin kaikki asiat ok, eteenpäin ylöspäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei,
Tuo "alussa" tarkoittaa että on kyse vain ja ainoastaan Johanneksen evankeliumin alussa.
Tuo jae 2 "Hän oli alussa Jumalan tykönä" tarkoittaa, että Poika oli Pyhän kolmiyhteisen Jumalan tykönä vain ja ainoastaan tässä Johanneksen evankeliumissa.
Tuon jakeet 1-2 kutsun Sana-sadun aluksi. Satu jatkuu läpi koko evankeliumin, jotta uskoisitte että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan Jeesuksen lähettäjään ja tuon ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi (jae 14)…(Joh. 20:31) (Joh. 3:16)
Tuon tähden Raamatun ilmoituksen pohjalta pitää olla varovainen, koska tuo Sana-satu kolminaisuus on istutettu uuteen testamenttiin. Ongelma on juuri Joh. evankeliumi, Joh.kirjeet, Hebrealaiskirje ja Ilmestyskirja.
Ja niinkuin jo toisaalla havaitsit miten oikaisin jakeiden tekstivirheitä hengessä.
Muutoin kaikki asiat ok, eteenpäin ylöspäin....tarkoitin eteenpäin siis Isän rooli ja kriteerit sielujen pelastuksessa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...tarkoitin eteenpäin siis Isän rooli ja kriteerit sielujen pelastuksessa .
Hengessä tuli vuorokauden aikana seuraava.
Evankeliumi, Isän rooli
Jumalan seurakunnassa ja pelastuksessa.
Uskomme kohde on yksi Isä Jumala ja
yksi Ihminen Jeesus Kristus
Vanhan testamentin aika, vuodet 4000 -> 0
Alusta alkaen Pyhien kirjoitusten mukaan meillä on ollut yksipersoonainen itsenäinen puhuva Jumala, 1. Moos. 8:15 ”Ja Jumala puhui Nooalle..” . Toisaalla Jumala puhui vuorovaikutteista keskustelua Mooseksen kanssa..2. Moos. 4:12 ”Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava." Alussa Hänen sanansa ei ollut Jumala, eikä Hänellä ollut rinnalla Sana-jumalaa eikä helmoissa Poikaa 4000 vuoden aikana. Eikä Jumala missään tunnusta sanaansa läsnäolevaksi Sana-jumalaksi eikä tunnusta mitään Poikaa rinnallaolevaksi tai läsnäolevaksi koko tuona 4000 vuoden aikana. Tuo yksipersoonainen Jumala on kaiken luonut kirjoitusten mukaan Job. 38: 4 ”.. minä maan perustin..”
Uuden testamentin aika, vuodet 0 -> 70 Temppelin tuho
"Katso ihmistä!", sanoi Pilatus (Joh. 19:5). Herra kuvataan Pyhissä Kirjoituksissa syntymästä kuolemaansa asti niin selvästi ihmiseksi. Hän syntyi tähän maailmaan niin kuin kaikki muutkin ihmiset, Hänet kiedottiin kapaloon ja asetettiin seimeen (Luuk. 2:7). Hän söi ja joi, Hän väsyi ja nukkui, Hän itki ja rukoili. Kuollessaan Hän huusi kovalla äänellä sanat: "'Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni!' Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä." (Luuk. 23:46). Hän teki tämän meidän sijastamme, koska Hänen täytyi kokea meidän asemamme ja sen seurauksena meidän eromme Jumalasta todellisuutena, Hän huudahti: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? (Matt. 27:46). Me olimme Jumalan hylkäämät. Hän otti meidän paikkamme, meidän velkamme ja syntimme pantiin Hänen yllensä. Jumala, henki, vetäytyi pois tässä hetkessä.
Kuitenkin seuraavassa hetkessä, kun keihäs tunkeutui Hänen kylkeensä ja veri vuoti meidän anteeksiantamukseksemme, toteutui sana: "Pyhä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itse maailman itsensä kanssa..." (2.Kor. 5:19). Ja tuon kautta toteutui sana: ” Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.” 1 Kor. 15:21.
vuodet 71-->
Tulevaisuus vv 2021 - tuntematon vuosi. että Jeesus tulee .....
jatkuu kesken, tekstiä myöhemmin!
Miten tuo sopii kuvioon? mitä henki sanoo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...tarkoitin eteenpäin siis Isän rooli ja kriteerit sielujen pelastuksessa .
Lue Raamatusta Isän rooli pelastuksessa. Sieltä saat oikeat vastaukset kysymyksiisi.
Niin Usko Toivonenkin ja ne muut uskovat, joihin viittaat, lukevat Raamattua ja
saavat sieltä vastaukset. Niitä Raamatun ilmoituksia he sitten tuovat tänne sinulle vastauksiksi, mikäli vaivautuvat jälleen kerran väittelemään sinun kansssa.
Mutta koska tiedämme, että et usko Raamatun ilmoituksia, tahdot ainoastaan
väitellä ja tuoda omia oppejasi, mitä sinulle kannattaa tuoda Raamatun ilmoitusta!
Sitäpaitsi minä uskon, että sinä tiedät ne vastaukset jo, niin miksi kysyt?
Jaarittelija ja riitelypukari sinä olet.
Lue siis itse Raamatusta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue Raamatusta Isän rooli pelastuksessa. Sieltä saat oikeat vastaukset kysymyksiisi.
Niin Usko Toivonenkin ja ne muut uskovat, joihin viittaat, lukevat Raamattua ja
saavat sieltä vastaukset. Niitä Raamatun ilmoituksia he sitten tuovat tänne sinulle vastauksiksi, mikäli vaivautuvat jälleen kerran väittelemään sinun kansssa.
Mutta koska tiedämme, että et usko Raamatun ilmoituksia, tahdot ainoastaan
väitellä ja tuoda omia oppejasi, mitä sinulle kannattaa tuoda Raamatun ilmoitusta!
Sitäpaitsi minä uskon, että sinä tiedät ne vastaukset jo, niin miksi kysyt?
Jaarittelija ja riitelypukari sinä olet.
Lue siis itse Raamatusta!No mutta enhän minä ole tuonut OMIA OPPEJA vaan pelkästään RAAMATUN ILMOITUSTA.
Minähän lainasin paljon RAAMATTUA ja sen ILMOITUS kertoo, että ISÄ JUMALA on herättänyt JEESUKSEN kuolleista.
Raamattu erottaa tällä tavalla kaikissa kohdissa JUMALAN ja JEESUKSEN toisistaan.
"Jeesus on Jumala" ei ole RAAMATUN ILMOITUS vaan se on ihmisten OMA OPPI.
Etkö tämän vertaa Raamatusta ymmärrä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei,
Muutoin kaikki asiat ok, eteenpäin ylöspäin.Heprealaiskirje ei ole ongelma, jos se luetaan niin kuin sen kirjoittaja on sen tarkoittanut luettavaksi: ilman ennakkoasenteista oppia, jonka mukaan Jeesuksen täytyy olla Jumala. Kun selvitetään vielä käännösvirheet, niin kirje avautuu johdonmukaiseksi selonteoksi siitä, miten Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ja Jeesus hallitsee ihmisenä tulevaa maailmaa.
Kirjeen sanoma on aivan erityisen terve tässä seuraavassa kohdassa, jossa kirjoittaja sanoo, että Jeesus ei pelastanut itse itseään kuolemasta vaan Jumala pelasti hänet: Jeesus tarvitsi siis Jumalaa pelastamaan ensin itsensä, minkä jälkeen hän (Jeesus) voi pelastaa muita Jumalan antamalla valtuudella ja voimalla.
Hebrealaiskirje:
5:5 Niinpä JEESUS ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan JUMALA, joka sanoi hänelle: ”Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä JUMALA sinut synnytin”;
5:6 niin kuin JUMALA toisessakin paikassa sanoo: ”Sinä JEESUS olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan.”
5:7 Ja lihansa päivinä JEESUS väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia JUMALALLE, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja JEESUKSEN rukoukset kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Heprealaiskirjeen selitystä on tuolla (lyhyttä ja pitkää - "kirjan" alkuosan jälkeen):
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/06/07/heprealaiskirjeen-alun-lyhyt-selitys/
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/06/07/jeesus-kristus-ja-isa-jumala-luominen-ja-jumaluus/
Jälkimmäisestä selitys alkaa otsikolla "Jeesus kristus heprealaiskirjeessä ja luominen" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei,
Muutoin kaikki asiat ok, eteenpäin ylöspäin.Johanneksen evankeliumin voi jättää pois Raamatusta, sillä siinä on jo kolmiyhteisen opin siemen ja se on kirjoitettu vuosikymmeniä muiden kirjoitusten jälkeen eli viimeisenä juuri ennen katolisen kirkon syntyä ja valtaannousua. Se evankeliumi poikkeaa muista evankeliumeista ja Apostolien teoista kristologialta, sisällötä ja tapahtumajärjestykseltä, mikä osoittaa sen virheelliseksi niiden muiden valossa.
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2018/02/04/onko-raamatun-kirjoituksia-muokattu/#Joh
Johanneksen kirjeet voidaan pitää mukana, kunhan vain ymmärretään miksi ja kenelle Johannes ne kirjoitti (tai kenelle joku kirjoitti ne Johanneksen nimessä, sillä kirjoittaja ei ole välttämättä apostoli itse vaan on todennäköisesti joku hänen oppilaistaan).
Johannes kirjoitti kaksi ensimmäistä kirjettä doketisteille, jotka eivät uskoneet että Jeesus on ihminen. He sanoivat, että Jeesus on henkiolento ja kielsivät evankeliumin. He eivät uskoneet, että Jeesus kärsi liharuumiissa ristillä ja kuoli. Johannes suuttui tästä niin paljon, että sanoi doketisteja antikristuksiksi ja villitsijöiksi.
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/06/07/johannes-kirjoitti-kirjeensa-doketismia-vastaan/
Huomaatko miten trinitaarit ovat kääntäneet Johanneksen kirjeiden sanoman päälaelleen ja tarkoittamaan aivan päinvastaista, mitä niissä sanotaan? :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heprealaiskirje ei ole ongelma, jos se luetaan niin kuin sen kirjoittaja on sen tarkoittanut luettavaksi: ilman ennakkoasenteista oppia, jonka mukaan Jeesuksen täytyy olla Jumala. Kun selvitetään vielä käännösvirheet, niin kirje avautuu johdonmukaiseksi selonteoksi siitä, miten Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ja Jeesus hallitsee ihmisenä tulevaa maailmaa.
Kirjeen sanoma on aivan erityisen terve tässä seuraavassa kohdassa, jossa kirjoittaja sanoo, että Jeesus ei pelastanut itse itseään kuolemasta vaan Jumala pelasti hänet: Jeesus tarvitsi siis Jumalaa pelastamaan ensin itsensä, minkä jälkeen hän (Jeesus) voi pelastaa muita Jumalan antamalla valtuudella ja voimalla.
Hebrealaiskirje:
5:5 Niinpä JEESUS ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan JUMALA, joka sanoi hänelle: ”Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä JUMALA sinut synnytin”;
5:6 niin kuin JUMALA toisessakin paikassa sanoo: ”Sinä JEESUS olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan.”
Heprealaiskirjeen selitystä on tuolla (lyhyttä ja pitkää - "kirjan" alkuosan jälkeen):
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/06/07/heprealaiskirjeen-alun-lyhyt-selitys/
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/06/07/jeesus-kristus-ja-isa-jumala-luominen-ja-jumaluus/
Jälkimmäisestä selitys alkaa otsikolla "Jeesus kristus heprealaiskirjeessä ja luominen"Tuolta löytyy lisää heprealaiskirjeen lyhyehköjä selityksiä.
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/06/07/linkkeja-raamatun-kohtien-selityksiin/
Ja paljon muiden kohtien selityksiä (linkkejä niihin).
Pistä kirjanmerkkeihin ja samoin tuo Hakemisto.
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/hakemisto/
Älä ole kuitenkaan liian dogmaattinen, sillä se johtaa harhaan. Oppi on sivuseikka, elämä on kaikki kaikessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johanneksen evankeliumin voi jättää pois Raamatusta, sillä siinä on jo kolmiyhteisen opin siemen ja se on kirjoitettu vuosikymmeniä muiden kirjoitusten jälkeen eli viimeisenä juuri ennen katolisen kirkon syntyä ja valtaannousua. Se evankeliumi poikkeaa muista evankeliumeista ja Apostolien teoista kristologialta, sisällötä ja tapahtumajärjestykseltä, mikä osoittaa sen virheelliseksi niiden muiden valossa.
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2018/02/04/onko-raamatun-kirjoituksia-muokattu/#Joh
Johanneksen kirjeet voidaan pitää mukana, kunhan vain ymmärretään miksi ja kenelle Johannes ne kirjoitti (tai kenelle joku kirjoitti ne Johanneksen nimessä, sillä kirjoittaja ei ole välttämättä apostoli itse vaan on todennäköisesti joku hänen oppilaistaan).
Johannes kirjoitti kaksi ensimmäistä kirjettä doketisteille, jotka eivät uskoneet että Jeesus on ihminen. He sanoivat, että Jeesus on henkiolento ja kielsivät evankeliumin. He eivät uskoneet, että Jeesus kärsi liharuumiissa ristillä ja kuoli. Johannes suuttui tästä niin paljon, että sanoi doketisteja antikristuksiksi ja villitsijöiksi.
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/06/07/johannes-kirjoitti-kirjeensa-doketismia-vastaan/
Huomaatko miten trinitaarit ovat kääntäneet Johanneksen kirjeiden sanoman päälaelleen ja tarkoittamaan aivan päinvastaista, mitä niissä sanotaan? :)kyllä, olen huomannut.
Tuo Sana-satu sotkee nuo Joh. kirjeet . Hebrealaiskirjeen 1 - 9 luvut ovat Sana-sadun ja Melkisedek-sadun valhetta.
Tässä pitää muista että Jiohanneksen teksteissä rakennetaan maailmanlaajuista Kristuksen Kirkkoa, johon on rakennettu Jeesus Kristus Ylipapiksi. Ja kaikessa vähennetään Israelin Jumalan osuutta.
Tuo on valhetta tuo nimitys Jumalan Karitsa.
Nuo Kirkko, aJeesuksen arvonimet ja nimitykset , Sadut, Jumalan Karitsa jne. asiat selviää katolisesta katekismuksesta lähemmin paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengessä tuli vuorokauden aikana seuraava.
Evankeliumi, Isän rooli
Jumalan seurakunnassa ja pelastuksessa.
Uskomme kohde on yksi Isä Jumala ja
yksi Ihminen Jeesus Kristus
Alusta alkaen Pyhien kirjoitusten mukaan meillä on ollut yksipersoonainen itsenäinen puhuva Jumala, 1. Moos. 8:15 ”Ja Jumala puhui Nooalle..” . Toisaalla Jumala puhui vuorovaikutteista keskustelua Mooseksen kanssa..2. Moos. 4:12 ”Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava." Alussa Hänen sanansa ei ollut Jumala, eikä Hänellä ollut rinnalla Sana-jumalaa eikä helmoissa Poikaa 4000 vuoden aikana. Eikä Jumala missään tunnusta sanaansa läsnäolevaksi Sana-jumalaksi eikä tunnusta mitään Poikaa rinnallaolevaksi tai läsnäolevaksi koko tuona 4000 vuoden aikana. Tuo yksipersoonainen Jumala on kaiken luonut kirjoitusten mukaan Job. 38: 4 ”.. minä maan perustin..”
Uuden testamentin aika, vuodet 0 -> 70 Temppelin tuho
"Katso ihmistä!", sanoi Pilatus (Joh. 19:5). Herra kuvataan Pyhissä Kirjoituksissa syntymästä kuolemaansa asti niin selvästi ihmiseksi. Hän syntyi tähän maailmaan niin kuin kaikki muutkin ihmiset, Hänet kiedottiin kapaloon ja asetettiin seimeen (Luuk. 2:7). Hän söi ja joi, Hän väsyi ja nukkui, Hän itki ja rukoili. Kuollessaan Hän huusi kovalla äänellä sanat: "'Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni!' Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä." (Luuk. 23:46). Hän teki tämän meidän sijastamme, koska Hänen täytyi kokea meidän asemamme ja sen seurauksena meidän eromme Jumalasta todellisuutena, Hän huudahti: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? (Matt. 27:46). Me olimme Jumalan hylkäämät. Hän otti meidän paikkamme, meidän velkamme ja syntimme pantiin Hänen yllensä. Jumala, henki, vetäytyi pois tässä hetkessä.
Kuitenkin seuraavassa hetkessä, kun keihäs tunkeutui Hänen kylkeensä ja veri vuoti meidän anteeksiantamukseksemme, toteutui sana: "Pyhä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itse maailman itsensä kanssa..." (2.Kor. 5:19). Ja tuon kautta toteutui sana: ” Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.” 1 Kor. 15:21.
vuodet 71-->
Tulevaisuus vv 2021 - tuntematon vuosi. että Jeesus tulee .....
jatkuu kesken, tekstiä myöhemmin!
Miten tuo sopii kuvioon? mitä henki sanoojatketaan, evankeliumia tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jatketaan, evankeliumia tulossa.
ihan pian....
- Anonyymi
Ap.t.13:45-37 Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: Sillä et salli Pyhäsi nähdä katoavausuutta. Sillä kun Daavid oli aikansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, joka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. Ap.t.2:27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Ap.t.2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hylätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Ps.16:10
- Anonyymi
Isä Jumala on RAAMATUN ILMOITUKSEN mukaan välttämätön sielujen pelastukselle. Jeesus ei olisi voinut pelastaa ”maailmaa” yksin ilman Isän apua. Hän ei olisi voinut pelastaa edes itseään kuolemasta niin kuin heprealaiskirjeessä sanotaan. (Hebr 5:5-7) RAAMATUN ILMOITUKSEN mukaan Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ja korottanut hänet kaikkien luotujen herraksi. (Efes. 1:17-21) Jeesus ei ole korottanut itse itseään eikä hän ole antanut itse itselleen elämää, voimaa ja valtaa tuomita. Hän on saanut sen kaiken isältään. (Matt 28:18-19; Joh 5:26-31; Apt 10:38-42; 17:25-31; Efes. 1:17-21)
Apostolien teot:
2:24 JUMALA herätti JEESUKSEN ja päästi kuoleman kivuista, niin kuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut JEESUKSEN pitää.
4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka JUMALA kuolleista herätti, JEESUKSEN nimen kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
10:40 JUMALA herätti JEESUKSEN kolmantena päivänä ja antoi JEESUKSEN ilmestyä,
13:30 Mutta JUMALA herätti JEESUKSEN kuolleista.
13:34 Ja että JUMALA herätti JEESUKSEN kuolleista, niin ettei JEESUS enää palaja katoavaisuuteen, siitä JUMALA on sanonut näin: ’Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot.’
13:37 Mutta JEESUS, jonka JUMALA herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.
Roomalaiskirje:
4:24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme JUMALAAN, joka kuolleista herätti JEESUKSEN, meidän herramme,
8:11 Jos nyt JUMALAN henki, JUMALAN, joka herätti JEESUKSEN kuolleista, asuu teissä, niin JUMALA, joka herätti kuolleista Kristuksen JEESUKSEN, on tekevä eläväksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne JUMALAN hengen kautta, joka teissä asuu.
1.Korinttolaiskirje:
6:14 ja JUMALA, joka herätti kuolleista JEESUKSEN, on herättävä meidätkin voimallansa.
2.Korinttolaiskirje:
4:14 tietäen, että JUMALA, joka herätti herran JEESUKSEN, on herättävä meidätkin JEESUKSEN kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.
Efesolaiskirje:
1:20 jonka JUMALA vaikutti JEESUKSESSA, kun JUMALA herätti JEESUKSEN kuolleista ja kun JUMALA asetti JEESUKSEN oikealle puolellensa taivaissa,
Kolossalaiskirje:
2:12 ollen haudattuina JEESUKSEN kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa JUMALA, joka herätti JEESUKSEN kuolleista.
1.Pietarin kirje:
1:21 jotka JEESUKSEN kautta uskotte JUMALAAN, joka herätti JEESUKSEN kuolleista ja antoi JEESUKSELLE kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo JUMALAAN.
Sana JUMALA voidaan korvata näissä kaikissa kohdissa sanalla ISÄ ja sana JEESUS voidaan korvata kaikissa kohdissa sanoilla POIKA ja KRISTUS. Näin erotamme selvästi toisistaan ISÄN ja JEESUKSEN tavalla, jolla RAAMATUN ILMOITUKSEN kirjoittajat heidät toisistaan erottivat. JEESUS on aina alamainen JUMALALLE ja on täysin riippuvainen JUMALASTA, sillä JEESUS ei voinut pelastaa edes itseään kuolemasta vaan tarvitsi JUMALAA avukseen. Jos ISÄ JUMALA ei olisi herättänyt JEESUSTA kuolleista, niin JEESUS olisi ”kadotettu”, sillä ilman ruumiin ylösnousemusta olisivat kaikki ihmiset kadotetut Paavalin mukaan. (1Kor 15:18)
Lue myös artikkeli ”Jeesus on saanut kaiken isältään”, jopa elämän: elämän lisäksi Jeesus on saanut isältään voiman (pyhän hengen), vallan ja vallan tuomita. (Joh 5:26-31; Matt 28:18-19; Apt 10:34-42; 17:25-31) Ja muista se, että Jeesus on ollut aina alamainen Jumalalle ja on oleva ikuisesti alistettu Isän Jumalan valtaan, vaikka Jeesus on muiden luotujen herra ja kuningas, iankaikkisesti. (1Kor 15:27-28)
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/06/07/jeesus-kristus-on-saanut-kaiken-isaltaan/- Anonyymi
Näin erotamme selvästi toisistaan JUMALAN ja JEESUKSEN tavalla, jolla RAAMATUN ILMOITUKSEN kirjoittajat heidät toisistaan erottivat.
OMIEN OPPIEN levittäjät sanovat, että Jeesus on Jumala, mutta RAAMATUN ILMOITUS opettaa selvästi, että JUMALA ja JEESUS ovat kaksi eri persoonaa ja jos rehellisiä ollaan, niin he ovat myös kaksi eri olevaista, sillä ihminen kristus Jeesus ei ole Jumala vaan hän on ihminen.
Ihminen ja Jumala ovat kaksi eri olevaista eikä kukaan voi olla yhtä aikaa ihminen ja Jumala.
Kolmiyhteisen Jumalan oppi on sisäisesti ristiriitainen ja järjetön ihmisten oppi, jota profeetat, Jeesus ja apostlit eivät tunteneet. Katoliset isät ovat kehittäneet sen apostolien kuoleman jälkeen, mutta sen opin kehittyminen nähdään jo Johanneksen evankeliumista, joka poikkeaa muista evankeliumeista ja Apostolien teoista kristologialtaan, sisällöltään ja tapahtumajärjestykseltään. Se ei olekaan apostolin kirjoittama.
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2018/02/04/onko-raamatun-kirjoituksia-muokattu/#Joh - Anonyymi
ok, kiitos sulle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ok, kiitos sulle!
Mahtavaa,
olen saanut isot kotiläksyt Sinulta ja Sinun kauttasi. Odotan mielenkiinnolla miten hengessä nämä aukeaa ja miten tuo keskeneräinen alkanut Jumalan seurakunnan evankeliumi kehittyy., kun hengellinen kasvu lisääntyy.
Tuo lukutapa on hyvä edistysaskel ymmärryksessä.
Kunnia Jumalalle, Kiitos Herralle kaikesta!
- Anonyymi
At.t.13:22-23 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daavidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikissa minun tahtoni. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi. 2Sam.7:12. Ps.132:11
- Anonyymi
Aam 9:3 ja kaikki saavat Hänet nähdä.
- Anonyymi
Jes.55:3-4 Kallistaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Minä teen teidän kansanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot. Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi. 1Kun.8:25. Ps.89:28-30
- Anonyymi
Minut on kasvatettu helluntailiikkeessä, mutta en tunnista aloitteen väitteitä. Olen oppinut, että Jumala on kaiken keskiössä. Hän haluaa yhteyteen luotunsa kanssa, mutta synti tuli väliin. Jumala lähetti Jeesuksen kantamaan maailman synnit. Jeesus on tie, joka johtaa Jumalan luo. Pyhä Henki johtaa Jeesuksen ja edelleen Jumalan luo.
On yksi Jumala. Hänellä on poika, Jeesus Kristus, jolla on Jumalan henki. Jumalan poika on jumalallinen, mutta Hän on erillinen Isästä (istuu Isän oikealla puolella). Pyhä Henki on mm. opastajaksi lähetetty Jumalan hengen ilmenemismuoto, jonka kautta Jumala on läsnä ja ilmoittaa itsensä..
Kolminaisuus tarkoittaa (minulle), että kaikki kolme toimivat Jumalan hengessä saman asian eteen: ihmisen saattamiseksi Jumalan yhteyteen.
Johannes 6:
5 Kun Jeesus nosti silmänsä ja näki paljon kansaa tulevan tykönsä, sanoi hän ... Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä"- Anonyymi
Miksi hellarit rukoilee vain Jeesusta jos kerran uskot myös Isä Jumalaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hellarit rukoilee vain Jeesusta jos kerran uskot myös Isä Jumalaan?
Jeesusta on luonnollista lähestyä, sillä hän on välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä. ”Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.” (1. Tim. 2:5.) Se tarkoittaa Jeesuksen sovitustyötä, jonka kautta ihminen pääseen Jumalan armon alle, mutta ei vain sitä.
Paavali vertasi Jeesusta myös ylimmäiseen pappiin, joka rukoilee jatkuvasti meidän puolestamme. Jeesus ymmärtää myös ihmisen heikkoutta, koska Hän on ollut itsekin ihminen. "Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä." (Hebr. 4 15)
Me siis rukoilemme Jeesusta, koska Hän on välimies ja ylimmäinen pappi. Mutta kun Jeesus on avannut oven, niin mikään ei estä armon alla olevaa Jumalan lasta lähestymästä myös Isää suoraan. Kumpikin käy. Näin tekevät kaikki minun tuntemani hellarit.
- Anonyymi
"Onko yleensä välttämätöntä sielun pelastumisen kannalta olla yhtä mieltä ja mitkä asiat pitäisi tunnustaa uskovansa, jotta voisi pelastua?"
Kristinuskon ydin löytyy apostolisesta uskontunnustuksesta, johon helluntaiseurakunnatkin nojaavat. Ytimessä on tietenkin Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki. Kaikilla on tehtävänsä ihmisen saattamiseksi Jumalan armon ja lahjavanhurskauden alle. Usko on Jumalan lahja. Pelastus tulee yksin Jumalan armosta Kristuksen kautta. Ns. kehälliset asiat avautuvat vähitellen ja niistä voi olla eri tulkintojakin. - Anonyymi
Mark.10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin. Luuk.18:19 Jeesus sanoi hänelle: Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin. Siis totuus tuli, Jeesuksen suusta.
- Anonyymi
Joh.6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Joh.12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni. Joh.3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän. Joh.8:28 Niin Jeesus sanoi heille: Kun te olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä se olen, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
- Anonyymi
Yhtä tyhjän kanssa.
- Anonyymi
Plus miinus nolla. Mielikuvitushahmot auttaa vain mielikuvitusongelmiin.
Soita 112, kerro ongelmasi ja luota pelastuslaitokseen. - Anonyymi
Voi tuota sokeutta !
On tosi se, että Jumala herätti Jeesuksen.
Mutta kuka On siis Jumala ???
No, Jeesus On Jumala !
Joh. 10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
Vastaava esimerkki:
Kuka lähetti Pyhän Hengen, Isä, Poika ???
No, Jumala !!!
Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Eli on yhtä oikein sanoa, että Isä lähetti ja Poika lähetti, sillä Jumala lähetti ja Isä ja Poika ovat Yhtä / Yksi !!!
Eli samoin voidaan sanoa, että Isä Herätti ja Poika Herätti, kun siis kerran Jumala herätti !!!
Mutta umpisokeat Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät vain eivät tajua !!!- Anonyymi
>>Mutta umpisokeat>>
Voi miten yksinkertaisen kommentti.
On sulla mopo alkanut keulimaan.
Jumalan seurakunnassa ollaan eri mieltä Jumalasta!
Johanneksen evankeliumin lyhyt oppimäärä on seuraava.
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
..
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( Joh 1)
Haluan täsmentää edm. totuuden puolesta lukemalla oikeen ja ymmärtämällä lukemani tekstit.
Jae 1. Tuo "alussa" tarkoittaa että on kyse vain ja ainoastaan Johanneksen evankeliumin alussa.
Nuo jakeet 1-2 kutsun Sana-sadun aluksi. Satu jatkuu läpi koko Johanneksen evankeliumin, jotta uskoisitte että on olemassa Pyhä Kolmiyhteinen Jumala ja Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja Pyhä Henki ( Joh. luvut14, 15-16), jotta uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan joka on Pojan lähettäjä ja tuon ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi Kristukseksi (jae 14)…(Joh. 20:31) (Joh. 3:16)
Tuohon yleisesti suomalaiset uskovat.... eikös tuossa ole kaikki?
Kannattaako tuohon Pyhään Kolmiyhteiseen Jumaalaan uskoa, mitä tykkäätte oikeesti hyvät palstalaiset?
Mikä on totta ja mikä on valhetta Kolmiyhteisessä Jumalassa, Pojassa ja Jeesuksessa lihaan tulleessa ?
Mikä on Aabrahamin, Jaakobin ja Israelin Jumala? Missä Hän on ja mikä merkitys? Ketkä ovat ”yksi on Jumala ja yksi on ihminen Jeesus Kristus” ?
Käsitän että on vakava asia edellä. Missä edellämainituissa persoonissa meillä on pelastus? Mikä on pelastava usko?
Kuka on sopiva Jumalaksi. Mihin Jumalaan kannattaa uskoa? onko tietoo kellään?
Todellakin minkä nimisen Jumalan puoleen kannattaa oikeesti kääntyä? Nimittäin tuossa Teidän Jumalan valinnassanne on Teidän oma pelastuskysymyksenne. - Anonyymi
“No, Jeesus On Jumala !”
Ei näistä “Jeesus on Jumala” uskovaisista kannata välittää.
Jokainen raamatunlukija tajuaa että he valehtelevat.
Valheensa he haluavat peittää lainaamalla ahkerasti Raamattua jonka sanomasta he eivät ymmärrä yhtään mitään.
Raamatussa on yksi Jumala, Isä, ja yksi Herra, Jeesus Kristus 1 Kor 8:6:
“meillä on vain yksi Jumala, Isä” ja “meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus”
“Jeesus on Jumala” uskovaiset eivät tätä usko.
Jeesuksesta Kristuksesta valehteleminen on synti.
Jeesus sanoo: Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun. (Joh 16:9)
Kuka Jeesus on sanonut olevansa?
Jeesus sanoo: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
“Jeesus on Jumala” uskovainen ei usko Jeesusta.
Mikä on Jumala todistus Jeesuksesta?
Jumalan todistus: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
“Jeesus on Jumala” uskovainen ei usko Jumalaakaan.
“Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta." (Joh 8:47) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
“No, Jeesus On Jumala !”
Ei näistä “Jeesus on Jumala” uskovaisista kannata välittää.
Jokainen raamatunlukija tajuaa että he valehtelevat.
Valheensa he haluavat peittää lainaamalla ahkerasti Raamattua jonka sanomasta he eivät ymmärrä yhtään mitään.
Raamatussa on yksi Jumala, Isä, ja yksi Herra, Jeesus Kristus 1 Kor 8:6:
“meillä on vain yksi Jumala, Isä” ja “meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus”
“Jeesus on Jumala” uskovaiset eivät tätä usko.
Jeesuksesta Kristuksesta valehteleminen on synti.
Jeesus sanoo: Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun. (Joh 16:9)
Kuka Jeesus on sanonut olevansa?
Jeesus sanoo: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
“Jeesus on Jumala” uskovainen ei usko Jeesusta.
Mikä on Jumala todistus Jeesuksesta?
Jumalan todistus: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
“Jeesus on Jumala” uskovainen ei usko Jumalaakaan.
“Se, joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu. Te ette kuule, koska ette ole lähtöisin Jumalasta." (Joh 8:47)Mitä tykkäsit Sana-sadusta?
Pitkin uutta testamenttia on tuota satua levitetty aivan merkilliseti moniin jakeisiin, aika törkeää tuollainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tykkäsit Sana-sadusta?
Pitkin uutta testamenttia on tuota satua levitetty aivan merkilliseti moniin jakeisiin, aika törkeää tuollainen.No, paljon olen minäkin nähnyt ja kuullut, mutta:
Tuo oli jo pahin rimanalitus koskaan !!!
Mutta ettehän te muuhun kykene, kuin siihen, että revitte Raamatusta kaiken sen pois, mikä ei sovi teidän omaan harhaoppiinne !
Sääliksi käy teitä !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, paljon olen minäkin nähnyt ja kuullut, mutta:
Tuo oli jo pahin rimanalitus koskaan !!!
Mutta ettehän te muuhun kykene, kuin siihen, että revitte Raamatusta kaiken sen pois, mikä ei sovi teidän omaan harhaoppiinne !
Sääliksi käy teitä !!!Samanlainen rimanalitus on luulla että Raamattu muka todistaa Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja apostoleja vastaan. Eli että kun Jumala todistaa Jeesuksesta: "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35) niin samassa Raamatussa onkin toinen tieto Jeesuksesta jonka mukaan "Jeesus on Jumala".
"Jeesus on Jumala" uskovaiset ovat Raamatun kieroon vääntäjiä. (2 Piet 3:16)
Niitä on täällä useita. He ovat umpipaatuneita ja täysin immuuneja Jumalan Sanalle.
Vastaus kysymykseen siitä kuka Jeesus on löytyy Matteuksen evankeliumista (16:13-17)
Mikä on rooli jossa reipas urheilijapoika sanoo avantoon joutuneelle kaverilleen. Älä hosu, ET sä sieltä selviä.
- Anonyymi
Aika usein tulee kirjoituksia jossa epäillään Jeesuksen jumaluutta. Tässä ykis opetusjakso siitä mitä Raamattu siitä asiasta sanoo ja miten tärkea asia se on uhmisille. https://www.youtube.com/watch?v=30Mb7zvHFfE
- Anonyymi
Hyvää huomenta veljet ja sisaret!
Aamun hyvä evankeliumi tulee nyt!
Jumalan seurakunnassa ollaan tätä mieltä Jumalasta!
>>1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
..
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( Joh 1) >>
Haluan täsmentää edm. kirjoituksen totuuden julkitulemisen tähden lukemalla oikeen ja ymmärtämällä lukemani tekstit.
Jae 1. Tuo "alussa" tarkoittaa että on kyse vain ja ainoastaan Johanneksen evankeliumin alussa, ja tarkoittaa myös että on ollut Sana-jumala Kolmiyhteisen Jumalan tykönä, rinnalla läsnäoleva.
Jae 2. "Hän oli alussa Jumalan tykönä" tarkoittaa, että Sana oli Poika, joka oli Kolmiyhteisen Jumalan tykönä rinnalla ja läsnäoleva, ja kaikki tuo edm. vain ja ainoastaan tässä Johanneksen evankeliumissa.
Nuo jakeet 1-2 kutsun Sana-sadun aluksi. Satu jatkuu läpi koko Johanneksen evankeliumin, jotta uskoisitte että on olemassa Kolmiyhteinen Jumala, jossa ovat Isä, Jumalan Poika ja Pyhä Henki (Joh. luvut 10,14,15 ja 16), ja jotta uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan, joka on Pojan lähettäjä ja jotta uskoisitte tuon lähetetyn ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi Kristukseksi (Joh. 1 : jae 14)…(Joh. 20:31) ja joka Poikaan uskoo, uskovalla olisi iankaikkinen elämä (Joh. 3:16).
Kolmiyhteisen Jumalan, Isä Poika ja Pyhä Henki elinaika on Johanneksen evankeliumin pituinen Joh. luvut 1-21.
Ja Satu päättyy tähän, paperijumalien päivät on luettu. Nikean-Konstanttinopolin uskontunnustuksesta voi lukea lähemmin enemmän paremmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista oikeen taiteilijat saavat esiin ja ilmoitetuksi. Apostolien uskontunnustuksessa voi lukea lähemmin enemmän paremmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista suomalaiset Kirkkojen taiteilijat saavat esiin ja ilmoitetuksi.
Tuossa on Johanneksen evankeliumin lyhyt oppimäärä, ja
tuohon yleisesti suomalaiset uskovat.... eikös tuossa ole kaikki?
Kannattaako tuohon Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan uskoa, mitä tykkäätte oikeesti hyvät palstalaiset?
Mikä on totta ja mikä on valhetta Kolmiyhteisessä Jumalassa, Pojassa ja Jeesuksessa lihaan tulleessa ?
Mikä on Aabrahamin, Jaakobin ja Israelin Jumala? Missä Hän on ja mikä merkitys Hänessä on, olisiko Hän molempien liittojen, yksi iankaikkinen vanhan ja uuden liiton Jumala? Ketkä ovat ”yksi on Jumala ja yksi on ihminen Jeesus Kristus” ?
Käsitän että on vakava asia edellä. Missä edellämainituissa persoonissa meillä on pelastus? Mikä on pelastava usko?
Todellakin minkä nimisen Jumalan puoleen kannattaa oikeesti kääntyä? Nimittäin tuossa Teidän Jumalan valinnassanne on Teidän oma pelastuskysymyksenne.
Jumalan seurakunnan Jumala on iankaikkinen totinen Aabrahamin, Iisakin ja Israelin ja uuden liiton Jumala,
( 1 Tim. 2: 3-7
”..yksi on Jumala, yksi on välimies… ihminen Kristus Jeesus,”
Aamen.- Anonyymi
Hän on ainoa pelastava Jumala.
- Anonyymi
Hän on ainoa Jumala!
- Anonyymi
Uskikset ovat naiiveja kun luulevat, että jumala pelastaa. Totuus kuitenkin on, ettei se pelasta. Uskikset myös uskovat, että jumala olisi uhrannut jeesuksen ihmisten syntien vuoksi. Ei muuten uhrannut - poika voi paksusti jumalan vierellä (evankeliumin sanoma).
- Anonyymi
No ei se kyllä noin mene. Jeesus on evankeliumin mukaan uhrannut itsensä Jumalalle (antoi elämänsä Herran haltuun ja luopui siitä ylösnousemuksen lupauksen toivossa). Se, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista ja Jeesus istuu nyt Isän valtaistuimella taivaassa (paratiisissa), ei tee tyhjäksi hänen uhriaan.
Jos kristinuskoa tahdotaan totuuden sanalla arvostella, niin sitten on puhuttava totta sen sijaan, että esitetään epätosia argumentteja ja saadaan siten kristityt vain vahvistumaan uskossaan. Miksi vaihtaa valhetta toiseen valheeseen?
Kristityn kannattaisi miettiä sitä, onko Jeesus vielä ruumiillinen olento nyt kun on taivaassa. Hän oli lihaa ja luuta kun ilmestyi kuolleista heräämisen jälkeen opetuslapsille. (Luuk 24:33-43) Muuttuiko Jeesus hengeksi noustuaan taivaaseen? Jos muuttui, niin mitä järkeä on ruumiin ylösnousemuksella? Jos ei muuttunut hengeksi, niin mitä järkeä on ruumiillisen olennon elää astraalitaivaassa (paikassa, jossa kaikki muut ovat henkiolentoja). Missä se taivas sijaitsee, johon massaltaan ja tilavuudeltaan miehen kokoinen mies istuu ja henkiolennot kumartavat ja ylistävät häntä?
Uskovien mukaan taivaita on kolme: ilmakehä, avaruus ja Jumalan taivas (kolmas taivas, paratiisi). Jos Jumala ja Jeesus asuvat Jumalan taivaassa, niin mennäänkö sinne avaruuden halki niin kuin monet ovat todistaneet sen halki lentäneensä taivasnäyissä ja ilmestyksissä helvetistä? Uskotko heitä?
Mihin suuntaan pitäisi lähteä lentämään, jotta saavuttaisiin juuri oikeaan kohtaan Jumalan taivaassa: paikkaan, jossa valtaistuin, Jumala, Jeesus ja enkelit ovat? Vai ovatko he kaikkialla avaruuden tuolla puolen, joten ei ole väliä, mihin suuntaan lennetään? Lentävätkö enkelit siivillä painottomassa avaruudessa samoin kuin ilmakehässä? Riittääkö siipien noste ja lyömistiheys pitämään heidät ilmassa?
Mitä järkeä on Jumalan taivaassa, kun Jumala ei mahdu taivaitten taivaisiin? Sitäpaitsi Jumala kiitää taivaan avaruuksissa, joten onko hän uhvomies? Ja arojen halki hän myös laukkaa: onko hän jänis?
Psalmit:
68:5 Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.
68:34 hänen, joka kiitää ikuisten taivasten taivaissa! Katso, hän antaa äänellänsä väkevän jylinän.
Satuja ei ole järkevää pitää totena. Miksi kristityt uskovat satuihin? Lapsetkin erottavat sadun todellisuudesta, reaalimaailmasta. Miksi uskovat kristityt eivät erota? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei se kyllä noin mene. Jeesus on evankeliumin mukaan uhrannut itsensä Jumalalle (antoi elämänsä Herran haltuun ja luopui siitä ylösnousemuksen lupauksen toivossa). Se, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista ja Jeesus istuu nyt Isän valtaistuimella taivaassa (paratiisissa), ei tee tyhjäksi hänen uhriaan.
Jos kristinuskoa tahdotaan totuuden sanalla arvostella, niin sitten on puhuttava totta sen sijaan, että esitetään epätosia argumentteja ja saadaan siten kristityt vain vahvistumaan uskossaan. Miksi vaihtaa valhetta toiseen valheeseen?
Kristityn kannattaisi miettiä sitä, onko Jeesus vielä ruumiillinen olento nyt kun on taivaassa. Hän oli lihaa ja luuta kun ilmestyi kuolleista heräämisen jälkeen opetuslapsille. (Luuk 24:33-43) Muuttuiko Jeesus hengeksi noustuaan taivaaseen? Jos muuttui, niin mitä järkeä on ruumiin ylösnousemuksella? Jos ei muuttunut hengeksi, niin mitä järkeä on ruumiillisen olennon elää astraalitaivaassa (paikassa, jossa kaikki muut ovat henkiolentoja). Missä se taivas sijaitsee, johon massaltaan ja tilavuudeltaan miehen kokoinen mies istuu ja henkiolennot kumartavat ja ylistävät häntä?
Uskovien mukaan taivaita on kolme: ilmakehä, avaruus ja Jumalan taivas (kolmas taivas, paratiisi). Jos Jumala ja Jeesus asuvat Jumalan taivaassa, niin mennäänkö sinne avaruuden halki niin kuin monet ovat todistaneet sen halki lentäneensä taivasnäyissä ja ilmestyksissä helvetistä? Uskotko heitä?
Mihin suuntaan pitäisi lähteä lentämään, jotta saavuttaisiin juuri oikeaan kohtaan Jumalan taivaassa: paikkaan, jossa valtaistuin, Jumala, Jeesus ja enkelit ovat? Vai ovatko he kaikkialla avaruuden tuolla puolen, joten ei ole väliä, mihin suuntaan lennetään? Lentävätkö enkelit siivillä painottomassa avaruudessa samoin kuin ilmakehässä? Riittääkö siipien noste ja lyömistiheys pitämään heidät ilmassa?
Mitä järkeä on Jumalan taivaassa, kun Jumala ei mahdu taivaitten taivaisiin? Sitäpaitsi Jumala kiitää taivaan avaruuksissa, joten onko hän uhvomies? Ja arojen halki hän myös laukkaa: onko hän jänis?
Psalmit:
68:5 Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.
68:34 hänen, joka kiitää ikuisten taivasten taivaissa! Katso, hän antaa äänellänsä väkevän jylinän.
Satuja ei ole järkevää pitää totena. Miksi kristityt uskovat satuihin? Lapsetkin erottavat sadun todellisuudesta, reaalimaailmasta. Miksi uskovat kristityt eivät erota?Ovatko kaikki uskovat noin yksinkertaisia vai yksin sinä? Uskot, että "Jeesus on evankeliumin mukaan uhrannut itsensä Jumalalle (antoi elämänsä Herran haltuun ja luopui siitä ylösnousemuksen lupauksen toivossa). Se, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista ja Jeesus istuu nyt Isän valtaistuimella taivaassa (paratiisissa), ei tee tyhjäksi hänen uhriaan.".
Mikä uhri ja mitä oikeasti uhrattiin? Uhraus tarkoittaa peruuttamatonta luopumista jostakin itselleen tärkeästä. Ristillä uhrattiin merkityksetön ruumis, mutta ei itse elävää henkeä. Samoin ihmiset uhrasivat merkityksettömiä eläimiä, mutta ei esim. omia poikia. Lukekaa nyt sitä raamattuanne ja ymmärtäkää vihdoinkin, mitä siellä sanotaan: ruumis ei merkitse mitään, vaan elävä henki. Ja nyt: missä vaiheessa Jeesus uhrasi oman kalliin henkensä? Ei milloinkaan eli mitään todellista uhrausta ei ole tapahtunut. Silmänkääntötemppu kylläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko kaikki uskovat noin yksinkertaisia vai yksin sinä? Uskot, että "Jeesus on evankeliumin mukaan uhrannut itsensä Jumalalle (antoi elämänsä Herran haltuun ja luopui siitä ylösnousemuksen lupauksen toivossa). Se, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista ja Jeesus istuu nyt Isän valtaistuimella taivaassa (paratiisissa), ei tee tyhjäksi hänen uhriaan.".
Mikä uhri ja mitä oikeasti uhrattiin? Uhraus tarkoittaa peruuttamatonta luopumista jostakin itselleen tärkeästä. Ristillä uhrattiin merkityksetön ruumis, mutta ei itse elävää henkeä. Samoin ihmiset uhrasivat merkityksettömiä eläimiä, mutta ei esim. omia poikia. Lukekaa nyt sitä raamattuanne ja ymmärtäkää vihdoinkin, mitä siellä sanotaan: ruumis ei merkitse mitään, vaan elävä henki. Ja nyt: missä vaiheessa Jeesus uhrasi oman kalliin henkensä? Ei milloinkaan eli mitään todellista uhrausta ei ole tapahtunut. Silmänkääntötemppu kylläkin.Paavalin mukaan valitut ja pyhät olisivat kadotetut ilman ruumiin ylösnousemusta. (1Kor 15:18)
Elämän uhraaminen ristillä on todellinen uhri ja esimerkki siitä, miten ihmisen tulee olla valmis luopumaan kalleimmasta aarteestaan muiden hyväksi. "Rikas tuli köyhäksi" (2Kor 8:9) ja teki hengellisesti rikkaiksi ne, jotka muuten olisivat jääneet köyhiksi (antoi ikuisen elämän niille, jotka olisivat muutoin kadotetut).
Mitäpä sinä oppimaton tästä ymmärtäisit kun eivät oppineet uskovaisetkaan tätä ymmärrä... ovat nielleet katoliset valheet... ja pakanoiden taikauskon helvetteineen ja Haades hölynpölyn kahtiajaetusta "tuonelasta"! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin mukaan valitut ja pyhät olisivat kadotetut ilman ruumiin ylösnousemusta. (1Kor 15:18)
Elämän uhraaminen ristillä on todellinen uhri ja esimerkki siitä, miten ihmisen tulee olla valmis luopumaan kalleimmasta aarteestaan muiden hyväksi. "Rikas tuli köyhäksi" (2Kor 8:9) ja teki hengellisesti rikkaiksi ne, jotka muuten olisivat jääneet köyhiksi (antoi ikuisen elämän niille, jotka olisivat muutoin kadotetut).
Mitäpä sinä oppimaton tästä ymmärtäisit kun eivät oppineet uskovaisetkaan tätä ymmärrä... ovat nielleet katoliset valheet... ja pakanoiden taikauskon helvetteineen ja Haades hölynpölyn kahtiajaetusta "tuonelasta"!Yritä jo sinä ymmärtämätön tajuta, että "elämän" eli ruumiin uhraaminen ristillä ei ole uhri, koska ei ruumis vaan henki. Jeesus koki ruumiillisen kuoleman, muttei hengen kuolemaa. Siten mitään uhria ei ole olemassa kuin uskovien omassa päässä. Tilanne olisi toki toinen, jos hänen eli Jeesuksen henki olisi myös kuollut lopullisesti ja sen jälkeen se henki olisi Jumalan toimesta herätetty eloon meidän kaikkien iloksi. Näin ei kuitenkaan koskaan tapahtunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä jo sinä ymmärtämätön tajuta, että "elämän" eli ruumiin uhraaminen ristillä ei ole uhri, koska ei ruumis vaan henki. Jeesus koki ruumiillisen kuoleman, muttei hengen kuolemaa. Siten mitään uhria ei ole olemassa kuin uskovien omassa päässä. Tilanne olisi toki toinen, jos hänen eli Jeesuksen henki olisi myös kuollut lopullisesti ja sen jälkeen se henki olisi Jumalan toimesta herätetty eloon meidän kaikkien iloksi. Näin ei kuitenkaan koskaan tapahtunut.
Ei ihmisessä ole mitään henkeä, joka jatkaisi tietoista olemista ruumiin kuoleman jälkeen. Tuollainen usko perustuu satuihin ja hölynpölyyn. Sille ei ole mitään tieteellistä perustetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmisessä ole mitään henkeä, joka jatkaisi tietoista olemista ruumiin kuoleman jälkeen. Tuollainen usko perustuu satuihin ja hölynpölyyn. Sille ei ole mitään tieteellistä perustetta.
Raamattu sanoo toisin.
- Anonyymi
Moi, veljet ja sisaret!
Kuka on väärässä kristinuskossa? Mikä on perinteinen kristinusko ja mikä on uuskristinusko? Kuka on pelastava Jumala?
Kaikki eivät pääse Taivaaseen! Kaikki eivät pelastu!
Hyvä uuden vuoden 2021 pelastava evankeliumi tulee nyt Hyvänä Sanomana Sinulle!
..
( Joh 1) >>
Haluan täsmentää edm. kirjoituksen totuuden julkitulemisen tähden lukemalla oikeen ja ymmärtämällä oikeesti lukemani tekstit.
Jae 1. Tuo "alussa" tarkoittaa että on kyse vain ja ainoastaan Johanneksen evankeliumin alussa, ja tarkoittaa myös että on ollut Sana-jumala Kolmiyhteisen Jumalan tykönä, rinnalla läsnäoleva.
Jae 2. "Hän oli alussa Jumalan tykönä" tarkoittaa, että Sana oli Poika, joka oli Kolmiyhteisen Jumalan tykönä rinnalla ja läsnäoleva, ja kaikki tuo edm. vain ja ainoastaan tässä Johanneksen evankeliumissa.
Nuo jakeet 1-2 kutsun Sana-sadun aluksi. Satu jatkuu läpi koko Johanneksen evankeliumin, jotta uskoisitte että on olemassa Kolmiyhteinen Jumala, jossa ovat Isä, Jumalan Poika ja Pyhä Henki (Joh. luvut 10,14,15 ja 16), ja jotta uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan, joka on Pojan lähettäjä ja jotta uskoisitte tuon lähetetyn ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi Kristukseksi (Joh. 1 : jae 14)…(Joh. 20:31) ja joka uskoo että Kolmiyhteinen Jumala on niin maailmaa rakastanut että lähetti ainokaiseen Poikansa ja joka tuohon Poikaan uskoo, uskovalla olisi iankaikkinen elämä (Joh. 3:16)…”
Kolmiyhteisen Jumalan, Isä Poika ja Pyhä Henki elinaika on Johanneksen evankeliumin pituinen Joh. luvut 1-21, Sanan elinajan alku ja loppu.
Ja Sana-satu päättyy tuohon, paperijumalan elinpäivät on luettu.
Nikean-Konstanttinopolin uskontunnustuksesta voi lukea lähemmin enemmän paremmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista oikeen taiteilijat saavat esiin ja ilmoitetuksi. Apostolien uskontunnustuksessa voi lukea lähemmin enemmän paremmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista suomalaiset Kirkkojen taiteilijat saavat esiin ja ilmoitetuksi.
Tuossa on Johanneksen evankeliumin lyhyt oppimäärä, ja
Kannattaako tuohon Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan uskoa, mitä tykkäätte oikeesti hyvät palstalaiset?
Mikä on totta ja mikä on valhetta Kolmiyhteisessä Jumalassa; Isässä, Pojassa ja Jeesuksessa lihaan tulleessa sekä Pyhässä Hengessä?
Mikä on Aabrahamin, Jaakobin ja Israelin Jumala? Missä Hän on ja mikä merkitys Hänessä on, olisiko Hän molempien liittojen, yksi iankaikkinen vanhan ja uuden liiton Jumala? Ketkä ovat ”yksi on Jumala ja yksi on ihminen Jeesus Kristus” ?
Todellakin minkä nimisen Jumalan puoleen kannattaa oikeesti kääntyä? Nimittäin tuossa Teidän Jumalan valinnassanne on Teidän oma pelastuskysymyksenne.
Jumalan seurakunnan Jumala on iankaikkinen, elävä, totinen Aabrahamin, Iisakin ja Israelin ja Uuden liiton Jumala,
”..yksi on Jumala, yksi on välimies… ihminen Kristus Jeesus,”)
Hän on ainoa Jumala. Hän on ainoa pelastava Jumala. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän on ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Eikä Hän ole paperijumala!
Aamen.- Anonyymi
Tulin vaan sanomaan että meillä on hyvä Jumala,
Jumalan seurakunnan Jumala on iankaikkinen, elävä, totinen Aabrahamin, Iisakin ja Israelin ja Uuden liiton Jumala,
Hän on ainoa Jumala. Hän on ainoa pelastava Jumala. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän on ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Eikä Hän ole paperijumala niin kuin on Johanneksen evankeliumin kolmiyhteinen jumala!
Aamen.
- Anonyymi
Huomenta, tässä aamun postia!
Moi, veljet ja sisaret!
Hyvä uuden vuoden 2021 pelastava evankeliumi tulee nyt Hyvänä Sanomana Sinulle!
Kuka on väärässä kristinuskossa? Mikä on perinteinen kristinusko ja mikä on uuskristinusko? Kuka on pelastava Jumala? Kuka on elävä Jumala? Raamattu ei ole totta?
..
( Joh 1) >>
Haluan täsmentää edm. kirjoituksen totuuden julkitulemisen tähden lukemalla oikeen ja ymmärtämällä oikeesti lukemani tekstit.
Nuo jakeet Joh. 1: 1-2 ymmärrän Sana-sadun aluksi.
Sana-satu jatkuu läpi koko Johanneksen evankeliumin, jotta uskoisitte että on olemassa Kolmiyhteinen Jumala, jossa ovat Isä, Jumalan Poika ja Pyhä Henki (Joh. luvut 10, 14, 15 ja 16), ja jotta uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan, joka on Pojan lähettäjä ja jotta uskoisitte tuon lähetetyn ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi Kristukseksi (Joh. 1 : jae 14)…(Joh. 20:31) ja joka uskoo että Kolmiyhteinen Jumala on niin maailmaa rakastanut että lähetti ainokaiseen Poikansa ja joka tuohon Poikaan uskoo, uskovalla olisi iankaikkinen elämä (Joh. 3:16)…”
Kolmiyhteisen Jumalan, Isä Poika ja Pyhä Henki elinaika on Johanneksen evankeliumin pituinen Joh. luvut 1-21, Sana-paperilla-jumalan elinajan alku ja loppu.
Ja Sana-satu päättyy tuohon, Sana-paperilla-jumalan elinpäivät on luettu. Tuo Sana-paperilla-jumala ei ole elävä jumala. Myöskään Uskontunnustukset eivät tee Kolmiyhteistä jumalaa eläväksi.
Nikean-Konstanttinopolin uskontunnustuksesta voi lukea lähemmin enemmän paremmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista oikeen todelliset maailmanlaajuisen Ekumeenisen Kirkon Sana-taiteilijat ja Sana-sepot saavat irti ja tuovat esille.
Apostolien uskontunnustuksessa voi lukea lähemmin enemmän paremmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista suomalaiset Ekumeeniseen Neuvostoon kuuluvien Kirkkojen Sana-taiteilijat ja Sana-sepot saavat irti ja tuovat esille.
Tuossa on Johanneksen evankeliumin lyhyt sadunhohtoinen oppimäärä, ja
Mikä on totta ja mikä on valhetta Kolmiyhteisessä Jumalassa; Isässä, Pojassa ja Jeesuksessa lihaan tulleessa sekä Pyhässä Hengessä?
Hän on ainoa Jumala. Hän on ainoa pelastava Jumala. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän on ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Hän on elävä Jumala.
Hänen roolinsa on tärkein pelastuksessasi!
Hän ei ole kuin kuollut Sana-paperilla-jumala Johanneksen evankeliumissa ihmisvoimin väkisin todisteltu Kolmiyhteinen jumala!
Aamen. - Anonyymi
Moi, veljet ja sisaret!
Oppi Jumalasta. Hyvä uuden vuoden 2021 pelastava evankeliumi tulee nyt Hyvänä Sanomana Sinulle!
Olkaa hyvät ja lukekaa huolella ja ymmärryksellä, jotta viisastuisitte! Tässä Teille tarjoillaan kunnon Leipää opiksi ja ojennukseksi!
Kuka on väärässä kristinuskossa? Mikä on perinteinen kristinusko ja mikä on uuskristinusko? Kuka on pelastava Jumala? Kuka on elävä Jumala? Raamattu ei olekkaan totta?
..
( Joh 1) >>
Nuo jakeet Joh. 1: 1-2 ymmärrän Sana-sadun aluksi, toisinsanoen nuo jakeet ymmärrän valheen ja eksytyksen aluksi. Sana-satu jatkuu läpi koko Johanneksen evankeliumin, jotta uskoisitte että on olemassa Kolmiyhteinen Jumala, jossa ovat Isä, Jumalan Poika ja Pyhä Henki (Joh. luvut 10, 14, 15 ja 16), ja jotta uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan, joka on Pojan lähettäjä ja jotta uskoisitte tuon lähetetyn ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi Kristukseksi (Joh. 1 : jae 14)…(lue myös Joh. 20:31) ja joka uskoo että Kolmiyhteinen Jumala on niin maailmaa rakastanut että lähetti ainokaiseen Poikansa ja joka tuohon Poikaan uskoo, uskovalla olisi iankaikkinen elämä (Joh. 3:16)…”
Kolmiyhteisen Jumalan, Isä Poika ja Pyhä Henki elinaika on Johanneksen evankeliumin pituinen Joh. luvut 1-21, Sana-paperilla-jumalan elinajan alku ja loppu.
Ja Sana-satu päättyy tuohon, Sana-paperilla-jumalan elinpäivät on luettu. Tuo Sana-paperilla-jumala ei ole elävä jumala. Myöskään Uskontunnustukset eivät tee Kolmiyhteistä jumalaa eläväksi.
Nikean-Konstanttinopolin uskontunnustuksesta voi lukea lähemmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista oikeen todelliset maailmanlaajuisen Ekumeenisen Kirkon Sana-taiteilijat ja Sana-sepot saavat irti ja tuovat esille.
Apostolisesta uskontunnustuksessa voi lukea lähemmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista suomalaiset Suomen Ekumeeniseen Neuvostoon (ekumenia.fi) kuuluvien Kirkkojen Sana-taiteilijat ja Sana-sepot saavat irti ja tuovat esille (katolinen.fi).
Tuossa on Johanneksen evankeliumin lyhyt sadunhohtoinen oppimäärä, ja
tuohon yleisesti suomalaiset uskovat.... eikös tuossa ole kaikki? Joten raamatussa on valhetta ja eksytystä!
Kannattaako tuohon eksytykseen uuskristinuskon Kolmiyhteiseen Jumalaan uskoa, mitä tykkäätte oikeesti hyvät lukijat?
Totean, että Kolmiyhteinen jumala on harhaoppi. Tuon lisäksi muita Sana-paperilla-jumalaan perustuvia uuskristinuskon harhaoppeja ovat ”yksi on Isä ja Poika”-oppi, ”Jeesus yksin” -oppi eli ”Jumala on Jeesus”-oppi jne.
Käsitän että on vakava asia edellä. Missä edellämainituissa persoonissa meillä on pelastus?
Kuka on sopiva Jumalaksi. Mihin Jumalaan kannattaa uskoa?
Todellakin minkä nimisen Jumalan puoleen kannattaa oikeesti kääntyä? Nimittäin tuossa Teidän Jumala-valinnassanne on Teidän oma pelastuskysymyksenne.
( 1 Tim. 2: 3-7 ”…yksi on Jumala, yksi on välimies… ihminen Kristus Jeesus,”)
Hän on ainoa Jumala. Hän on ainoa pelastava Jumala. Hän on ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Hän on elävä Jumala. Hän ei ole kuin kuollut Sana-paperilla-jumala Johanneksen evankeliumissa ihmisvoimin väkisin valheen avulla todisteltu Kolmiyhteinen jumala! Tuon lisäksi muita Sana-paperilla-jumalaan perustuvia uuskristinuskon kuolleita harhaoppeja ovat mm. ”yksi on Isä ja Poika”-oppi.
Yhteenveto, Oppi Jumalasta.
Hänen roolinsa Jumalana on tärkein Sinun omassa pelastuksessasi!
Etsi ja löydä oma hengellinen identiteettisi. Selvitä itsellesi missä joukossa seisot, tyhmissä vaiko ymmärtäväisissä neitsyeissä! (Matt. 25: 1-13) Ja valitse seurasi, valitse elämänsisältösi ja toimi parempaan suuntaan elämässäsi!
Aamen. - Anonyymi
Usko Toivosen julistamaan IHMISTEN OPPIIN ei sisälly Jumalaa, joka olisi herättänyt Jeesuksen kuolleista. Usko Toivonen julistaa sitä, miten Jeesus lähti Jumalana ulos elottomaksi käyvästä ruumiistaan ja palasi siihen Jumalana takaisin.
Näin Usko Toivonen on aikoinaan evankeliumia täällä selittänyt ja uskonut valheen, jonka mukaan Jumala ei ole herättänyt Jeesusta kuolleista, koska Jeesus on itse Jumala eikä tarvitse toista Jumalaa itseään kuolleista herättämään.
Usko Toivonen julistaa kirottua toista evankeliumia, joka ei voi edes teoriassa ketään pelastaa. Johannes sanoi Usko Toivosen kaltaisen evankeliumin väärentäjää antikristukseksi ja villitsijäksi, koska kirjoitti kirjeensä doketisteja vastaan. Nämä eivät uskoneet siihen, että Jeesus kristus on ihminen, joka kärsi ja kuoli ristillä ihmisenä.
Ei siihen Usko Toivonenkaan usko, sillä hän sanoo, että Jeesus sovitti Jumalana maailman itsensä kanssa: Jumala ei voi kärsiä ihmisten tavalla sielussaan ja ruumiissaan eikä kuolla. Usko Toivonen ei siis usko evankeliumia vaan levittää täällä IHMISTEN OPPEJA, jotka johtavat kadotukseen.- Anonyymi
Oikaisen sen verran syytöstäsi, että hyvin usein siteeraan Roomalaiskirjeen 10. luvun kohtaa, jossa todistetaan pelastuksen evankeliumista, armon evankeliumista, Jeesuksen Kristuksen nimessä.
8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Uskon sana, mitä apostoleista lähtien kaikki Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyt ovat saarnanneet, on sana rististä, Jumalan voima, mikä saa ihmisen sydämestään kääntymään Herran puoleen, huutamaan Häntä avuksensa.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
( Room 10)
Jos olet lukenut tekstikohdan läpi, niin mitä siellä ko. asiasta sanotaan? ( Vihje jae 9.).
Raamatun ilmoitus asiasta siis on niin kuin jakeessa 9. on mainittu, mutta myös se että Jeesus kukisti kuoleman.
10 mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta, ( 2Tim 1)
Kuten voimme kaikki tästä lukea, että jos Herra Jeesus ei olisi kukistanut kuolemaa, niin ei meillä olisi myöskään uskon sanaa, sanaa rististaä, ristiinnaulitusta Vapahtajasta, mitä alkuseurakunnan ajoista alkaen on julistettu Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Ennenkuin Jumala Jehova alkoi luoda ainetta, kokoontui 26-23 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen aineen luomisen aloittamista, kahdeksan Jumalaa Jehova mukaan lukien, joista vain Jehova alkoi myöhemmin luoda ainetta ja persoonia.
Jumala (Jehova) on kaiken Luoja, myös Sanan (Jeesus) ja Pyhän Hengen (Gabriel) Luoja kuten kaikkien muidenkin persoonien sekä tässä maailmassa että maailmankaikkeuden muiden persoonien Luoja.
Mooseksen laissa uhrattiin aina lauman esikoinen, ei muulla lailla alkunsa saanut eläin. Samoin Sana (Jeesus) on luomakunnan esikoinen, ei muulla tavoin alkunsa saanut persoona.
Myöskään Sana (Jeesus) ei ole samalla tavoin Jumala kuin Jehova vaan hän on jumala samoin kuin Pyhä Henki (Gabriel). Kolmas luotu persoona Uriel taas luotiin enkeliksi ja hänen jälkeensä luodut ovat joko enkeleitä tai ihmisiä. - Anonyymi
Välttämätön oppi Jumalasta
Hei Teille,
on kirjoitettu , että Israelin Jumala on vapahtaja ja Israelin Jumala lunasti meidät Jeesuksen kautta, joka on välimies ja ihminen. Israelin Jumala on lunastaja. Tuon välimiehen, Jeesuksen kautta syntimme… velkamme on maksettu! Tuolla tavalla Israelin Jumala itse sovitti meidät itsensä kanssa Jeesuksen… ihmisen välimiehen kautta, aamen!
(Jes. 45:15) (Jes. 48:17)
Jeesus on ihminen ja välimies ( 1Tim. 2:5). ” Sillä ( Israelin) Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut ihmisille heidän rikkomuksiaan " (2 Kor. 5:18-20).
Jos joku muuta esiintuo on se katolista uskoa ja katolista uskonlaatua ja katolista oppia.
Apostolinen usko ja apostolinen uskonlaatu ja apostolinen oppi on eri oppi kuin tuo muu oppi, joka on katolinen oppi.
Israelin Jumala on tehnyt hänet (Jeesuksen) Herraksi ja Kristukseksi, ( Apt. 2: 36 ).
Kristus on kunnianimi ja voideltu ( Luuk. 4:18 ).
Israelin Jumala Ei siis ole tehnyt rinnalleen häntä (Jeesusta) Jumalaksi, ei ole tehnyt Jeesusta Sana-jumalaksi eikä Sana-pojaksi eikä myöskään ole tehnyt papiksi eikä ylipapiksi eikä Israelin Jumala ole myöskään luonut mitään Kristuksen Kirkkoa, jotka kaikki edm. ovat katolisen uskon ja katolisen uskonlaadun ja katolisen opin mukaista. Myöskään Vanhassa testamentissä ei ole Israelin Jumalan kanssa rinnallaolevaa läsnäolevaa Jumalaa Jeesusta eikä ole myöskään olemassa iankaikkista Poikaa, syntynyt Jumala Jumalasta, jotka ovat myös katolista uskoa ja katolista uskonlaatua ja katolisen opin mukaista ( 2. Moos. 20 : 3 – 6, 10 käskyä: ”… Älä pidä muita jumalia minun RINNALLANI…älä tee jumalankuvaa..” ). Muut lähteet: 1. Nikea-Konstanttinopolin uskontunnustus v381. 2. Dogmaattinen konstituutio Lumen gentium Kirkosta, Ensimmäinen luku: Kirkon salaisuudesta, kohdat 1-8, allekirjoitettu marraskuun 21. päivänä 1964, laatinut Piispa Paavali Jumalan palvelijain palvelija yhdessä pyhän kirkolliskokouksen isien kanssa asian ainaiseksi muistamiseksi
Meidän käyttämän suomenkielisen KR 33/38 raamatun sisällön laatu on "yksi, pyhä, apostolinen ja katolinen". Tuossa ovat nuo Raamatun 4 tukijalkaa, joiden laatu ja kestävyys on heikko.
Kaikki tukijalat eivät ole kestävän Pyhimmän Uskon ja Pelastukseen johtavan uskon laadukkaita tukijalkoja. Vaan osaksi huonolaatuisina suistavat pois oikeasta Pyhimmästä Jumalan opista ja Jumalan valtatieltä muihin oppeihin ja väärille teille niin opettajansa kuin kuulijansa ja lukijansa. Katolisen sisällön poistaminen Raamatuista ja Raamatun laadukkaan sisällön palauttaminen ovat tärkeää työtä Pyhimmän Uskomme ja Pelastuksemme tähden, (Matt. 15:13).
Yhteenveto.
Jos joku on muussa Jumalassa kuin Israelin Jumalassa, niin PALAA takaisin Jumalan oppiin ja apostolien ja profeettojen perustalle..kulmakivenä Kristus Jeesus…rakenna itseäsi ja rakennu Pyhimmän uskon perustalle ( Juuda 20, 25...Ef. 2 : 20-22).- Anonyymi
..
( Joh 1) >>
Nuo jakeet Joh. 1: 1-2 ymmärrän Sana-sadun aluksi, toisinsanoen nuo jakeet ymmärrän valheen ja eksytyksen aluksi. Sana-satu jatkuu läpi koko Johanneksen evankeliumin, jotta uskoisitte että on olemassa Kolmiyhteinen Jumala, jossa ovat Isä, Jumalan Poika ja Pyhä Henki (Joh. luvut 10, 14, 15 ja 16), ja jotta uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan, joka on Pojan lähettäjä ja jotta uskoisitte tuon lähetetyn ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi Kristukseksi (Joh. 1 : jae 14)…(lue myös Joh. 20:31) ja joka uskoo että Kolmiyhteinen Jumala on niin maailmaa rakastanut että lähetti ainokaiseen Poikansa ja joka tuohon Poikaan uskoo, uskovalla olisi iankaikkinen elämä (Joh. 3:16)…” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..
( Joh 1) >>
Nuo jakeet Joh. 1: 1-2 ymmärrän Sana-sadun aluksi, toisinsanoen nuo jakeet ymmärrän valheen ja eksytyksen aluksi. Sana-satu jatkuu läpi koko Johanneksen evankeliumin, jotta uskoisitte että on olemassa Kolmiyhteinen Jumala, jossa ovat Isä, Jumalan Poika ja Pyhä Henki (Joh. luvut 10, 14, 15 ja 16), ja jotta uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan, joka on Pojan lähettäjä ja jotta uskoisitte tuon lähetetyn ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi Kristukseksi (Joh. 1 : jae 14)…(lue myös Joh. 20:31) ja joka uskoo että Kolmiyhteinen Jumala on niin maailmaa rakastanut että lähetti ainokaiseen Poikansa ja joka tuohon Poikaan uskoo, uskovalla olisi iankaikkinen elämä (Joh. 3:16)…”Herää jo viimein harhoistasi !
Jeesus On lihaksi tullut Jumala !!!
En tiedä sitä, että mihin uskosta osattomien ryhmään kuulut ?
Ateistien ?
Jehovan todistajien ?
Islamin uskoistten ?
Uskosta osattomien juutalaisten ?
Mutta yhteistä noille kaikille ryhmille on juurikin se, että he eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herää jo viimein harhoistasi !
Ateistien ?
Jehovan todistajien ?
Islamin uskoistten ?
Mutta yhteistä noille kaikille ryhmille on juurikin se, että he eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi !Vanhan testamentin aika, vuodet 4000 -> 0
Alusta alkaen Pyhien kirjoitusten mukaan meillä on ollut yksipersoonainen itsenäinen puhuva Jumala, 1. Moos. 8:15 ”Ja Jumala puhui Nooalle..” . Toisaalla Jumala puhui vuorovaikutteista keskustelua Mooseksen kanssa..2. Moos. 4:12 ”Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava." Alussa Hänen sanansa ei ollut Jumala, eikä Hänellä ollut rinnalla Sana-jumalaa eikä helmoissa Poikaa 4000 vuoden aikana. Eikä Jumala missään tunnusta sanaansa läsnäolevaksi Sana-jumalaksi eikä tunnusta mitään Poikaa rinnallaolevaksi tai läsnäolevaksi koko tuona 4000 vuoden aikana. Tuo yksipersoonainen Jumala on kaiken luonut kirjoitusten mukaan Job. 38: 4 ”.. minä maan perustin..” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alusta alkaen Pyhien kirjoitusten mukaan meillä on ollut yksipersoonainen itsenäinen puhuva Jumala, 1. Moos. 8:15 ”Ja Jumala puhui Nooalle..” . Toisaalla Jumala puhui vuorovaikutteista keskustelua Mooseksen kanssa..2. Moos. 4:12 ”Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava." Alussa Hänen sanansa ei ollut Jumala, eikä Hänellä ollut rinnalla Sana-jumalaa eikä helmoissa Poikaa 4000 vuoden aikana. Eikä Jumala missään tunnusta sanaansa läsnäolevaksi Sana-jumalaksi eikä tunnusta mitään Poikaa rinnallaolevaksi tai läsnäolevaksi koko tuona 4000 vuoden aikana. Tuo yksipersoonainen Jumala on kaiken luonut kirjoitusten mukaan Job. 38: 4 ”.. minä maan perustin..”Yhteenveto.
Jos joku on muussa Jumalassa kuin Israelin Jumalassa, niin PALAA takaisin Jumalan oppiin ja apostolien ja profeettojen perustalle..kulmakivenä Kristus Jeesus…rakenna itseäsi ja rakennu Pyhimmän uskon perustalle ( Juuda 20, 25...Ef. 2 : 20-22). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herää jo viimein harhoistasi !
Ateistien ?
Jehovan todistajien ?
Islamin uskoistten ?
Mutta yhteistä noille kaikille ryhmille on juurikin se, että he eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi !Vain idiootti tai aivopesty hölmö tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi. On nimittäin mahdotonta, että joku on ihminen ja Jumala yhtä aikaa, koska nämä ovat eri olevaisia. Samalla kumoutuu areiolaisuus. On mahdotonta, että joku olisi ihminen ja enkeli yhtä aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain idiootti tai aivopesty hölmö tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi. On nimittäin mahdotonta, että joku on ihminen ja Jumala yhtä aikaa, koska nämä ovat eri olevaisia. Samalla kumoutuu areiolaisuus. On mahdotonta, että joku olisi ihminen ja enkeli yhtä aikaa.
Jumalalle kaikki on mahdollista.
27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
( Mark 10)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalalle kaikki on mahdollista.
27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
( Mark 10)
Usko ToivonenJumalalle ei ole mahdollista mahdottomien asioiden tekeminen. Jumala ei voi tehdä ympyrää, joka on kolmio. Jumala ei voi tehdä ihmistä, joka on luonut kaiken (myös itsensä).
Jeesus kristus on ihminen, joten hän ei voi olla Jumala. Edes Jumala ei voi tehdä ihmistä, joka on Jumala ja kaiken luoja, Korkein ja Kaikkivaltias.
Ja vielä kaksiluonto-opin kumoaminen: kukaan ei voi olla ihminen ja Jumala yhtä aikaa, koska nämä ovat kaksi eri olevaista.
Ihmisellä on oma tahto, mieli, ajatukset, tunteet, tieto ja muistot; Jumalalla on omansa.
Ihmisellä on oma tietoisuus ja Jumalalla on omansa.
Ihminen ja Jumala ovat kokonaan kaksi eri olevaista. Tämä on fakta. Kaksiluonto-oppi on sisäisesti ristiriitainen ja mahdoton ollakseen tosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalalle ei ole mahdollista mahdottomien asioiden tekeminen. Jumala ei voi tehdä ympyrää, joka on kolmio. Jumala ei voi tehdä ihmistä, joka on luonut kaiken (myös itsensä).
Jeesus kristus on ihminen, joten hän ei voi olla Jumala. Edes Jumala ei voi tehdä ihmistä, joka on Jumala ja kaiken luoja, Korkein ja Kaikkivaltias.
Ja vielä kaksiluonto-opin kumoaminen: kukaan ei voi olla ihminen ja Jumala yhtä aikaa, koska nämä ovat kaksi eri olevaista.
Ihmisellä on oma tahto, mieli, ajatukset, tunteet, tieto ja muistot; Jumalalla on omansa.
Ihmisellä on oma tietoisuus ja Jumalalla on omansa.
Ihminen ja Jumala ovat kokonaan kaksi eri olevaista. Tämä on fakta. Kaksiluonto-oppi on sisäisesti ristiriitainen ja mahdoton ollakseen tosi.Jeesus itse todistaa, että: " Jumalalle on kaikki mahdollista".
Ihminen kyseenalaistaa tuon ilmoituksen omalla vajavaisella ymmärryksellään.
>> Jumalalle ei ole mahdollista mahdottomien asioiden tekeminen >>
Kuitenkin Raamatun ilmoitus todistaa ..
37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
( Luuk 1)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Mikä on Jumalan rooli pelastuksessa?
Ei mikään.
Pelastusta ei tarvita. Jumalaa ei ole olemassa. Koko kysymys on järjetön, mieltä vailla. - Anonyymi
Ps. 89
Kiitetty olkoon Herra iankaikkisesti. Amen, amen. - Anonyymi
Sähköinen, vetävä. Kyllä. Magneettinen ja ihana. Terrrve.
- Anonyymi
Upotuskaste on sielumme pelastuksen a ja o!
Ap. t. 2:38-39: Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN (=UPOTUKSEN) Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Ap. t. 8:12: Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin HE OTTIVAT KASTEEN (=UPOTUKSEN), sekä miehet että naiset.
Ap. t. 9:18: Ja heti putosivat hänen (Paavali) silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja OTTI KASTEEN (=UPOTUKSEN).
Ap. t. 19:5-6: Sen kuultuaan HE OTTIVAT KASTEEN (=UPOTUKSEN) Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. - Anonyymi
Mikä on Jumalan rooli pelastuksessa Raamatun mukaan?
- Lähetti poikansa maailmaan.
- Kuunteli poikansa rukouksia.
- Herätti poikansa kuolleista eli pelasti hänet ikuiselta kuolemalta. (Hebr 5:5-7)
- Otti poikansa taivaaseen tykönsä ja korotti hänet kaikkien luotujen herraksi.
- On antanut pojalleen vallan tuomita eläviä ja kuolleita hänen tahtonsa mukaan.
- On asettava poikansa ikuiseksi kuninkaaksi tämän valtakuntaan tulevassa maailmassa.
Jumalan rooli on pelastaa ihmiset ikuiseen elämään. Hän pelasti esikoisena poikansa Jeesuksen ja korotti hänet seurakunnan pääksi, kaikkien herraksi. Jumala on herättävä muut kuolleet poikansa tulemuksessa: toiset ikuiseen elämään, toiset tuomittavaksi tekojen mukaan ja häpeään.
Jumalan tehtävä on siis pelastaa. Ne, jotka kieltävät isän Jumalan tehtävät ja siirtävät ne hänen pojalleen, Nasaretilaiselle Jeesukselle, eivät usko evankeliumia. "Jeesus on Jumala" -oppi ei ole alkuperäistä Jeesuksen kristuksen evankeliumia. Se on vääristelty versio siitä ja perustuu katolisten isien kehittämään harhaoppiin kolmiyhteisestä jumalasta. Sen mukaan Jeesus on yhtä aikaa ihminen ja Jumala, mikä on täysi mahdottomuus: sisäisesti ristiriitainen järjettömyys.
Ihminen ei voi olla ihminen ja Jumala yhtä aikaa, sillä nämä ovat kaksi eri olevaista. Molemmilla on oma tietoisuus: ihmisellä omansa ja Jumalalla omansa.
Samalla kumoutuu areiolainen harhaoppi siitä, että Jeesus olisi ollut isän tykönä Jumalan poikana jo ennen maailman perustamista ja olisi ollut luomassa tätä maailmaa yhdessä isänsä kanssa (Logos-oppi). Jehovat todistajat ja jotkut vanhat adventistit uskovat, että Jeesus on sama henkilö kuin arkkienkeli (ylienkeli) Miikael. Kutsutaanpa häntä sitten ylienkeliksi tai Jumalan pojaksi taivaissa, niin areiolaisuus on harhaoppia ja siten hylättävä porton turmioksi Jumalan vihan päivään.
Ihminen ei voi olla ihminen ja Jumalan poika tai ylienkeli yhtä aikaa.
Jeesuksella on ihmisenä alku äitinsä kohdussa, jota ennen hän ei ole ollut olemassa. Jeesus syntyi ihmiseksi, eli ihmisenä, kuoli ihmisenä ja Jumala herätti hänet ylös kuolleista, niin että Jeesus on yhä vielä ihminen, eikä ole muuttunut Jumalaksi.
Ihmistä kristusta Jeesusta sanotaan Jumalan pojaksi, koska hän on Jumalan adoptiopoika pyhän hengen saamisen jälkeen ja Jumala on korottanut hänet pojakseen taivaissa kuolleista herättämisen jälkeen, pyhien kirjoitusten mukaan.
Tämä on sitä alkuperäistä evankeliumia, jota Paavali julisti ja joka on sama evankeliumi kuin oli häntä ennen apostolina toimineilla opetuslapsilla Jerusalemissa ja Juudeassa. Näin pyhät kirjoitukset kertovat.
Kumpaa uskot: IHMISTEN OPPEJA (katolisten isien harhaopit ja mysteeriuskonto) vai JUMALAN SANAA Raamatun kirjoitusten mukaan?
Sinä päätät ja Jumala tuomitsee poikansa Jeesuksen kautta: Kristus tuomitsee isän Jumalan tahdon mukaan.
Näin on kirjoitettu.
Uskotko evankeliumin?- Anonyymi
jatkuu..
Kannattaako tuohon eksytykseen uuskristinuskon Sana-jumalaan ja Kolmiyhteiseen Jumalaan uskoa, mitä tykkäätte oikeesti hyvät lukijat?
Totean, että Sana-Poika-jumalassa ja Kolmiyhteisessä Jumalassa ja Raamattu-jumalassa Ei ole yhtään mitään totuutta, vaan ovat pelkkää Ekumeenisten kirkkojen suunnittelemaa ja julkituomaa valhetta ja harhaoppia.
Totean, että Kolmiyhteinen jumala on harhaoppi ja uuskristinuskon oppi. Tuon lisäksi muita Sana-paperilla-jumalaan perustuvia uuskristinuskon harhaoppeja ovat ”Yksin uskosta”, ”Yksin armosta”, ”Yksin raamattu” ,”Yksin Kristus”, ”Yksi on Isä ja Poika”, ”Jeesus yksin” -oppi eli ”Jumala on Jeesus”-oppi jne.
Käsitän että on vakava asia edellä. Missä edellämainituissa persoonissa meillä on pelastus?
Kuka on sopiva Jumalaksi. Mihin Jumalaan kannattaa uskoa?
Todellakin minkä nimisen Jumalan puoleen kannattaa oikeesti kääntyä? Nimittäin tuossa Teidän Jumala-valinnassanne on Teidän oma pelastuskysymyksenne.
Oikea Jumala on iankaikkinen, elävä, totinen Aabrahamin, Iisakin ja Israelin ja Uuden liiton Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala,
( 1 Tim. 2: 3-7 ”…yksi on Jumala, yksi on välimies… ihminen Kristus Jeesus,”)
Hän on ainoa Jumala, Hän on yksi. Hän on ainoa pelastava Jumala. Hän on ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Hän on elävä Jumala. Hän ei ole kuin kuollut Sana-paperilla-jumala Johanneksen evankeliumissa ihmisvoimin väkisin valheen avulla todisteltu Kolmiyhteinen jumala! Tuon lisäksi muita Sana-paperilla-jumalaan perustuvia uuskristinuskon kuolleita harhaoppeja ovat
Reformoidut opit, Martti Lutherin TAHDON mukaiset luomat opit : ”Yksin uskosta”, Yksin armosta”, ”Yksin raamattu”, jne. eikä kertaakaan ei mainita oikeaa oppia, totuuden mukaista oppia ” Jumalan TAHDON mukaan”, Matt. 7:21 !!!
Yhteenveto, Oppi Jumalasta Johanneksen evankeliumin mukaan.
Totean, että Johanneksen evankeliumin Isä, Poika ja Pyhä Henki on satua, kirkonmiesten luomaa valhetta ja eksytystä, joka perustuu allegoriseen tulkintaan että ”Kristus on Sana”.
Totean, että Vanhan ja Uuden liiton Jumalan rooli on tärkein meidän pelastuksessa!
Etsi ja löydä oma hengellinen identiteettisi. Selvitä itsellesi missä joukossa seisot, tyhmissä vaiko ymmärtäväisissä neitsyeissä! (Matt. 25: 1-13) Selvitä onko Sinulla öljyä lampussasi eli oletko todella Uudestisyntynyt?
Ja valitse seurasi, valitse elämänsisältösi ja toimi parempaan suuntaan elämässäsi (Matt. 15:8-14) ! Aamen.
Kaikki kunnia Jumalalle. Kiitos kaikesta.
Olkaa hyvät!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948201
- 403942
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html351282Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121030Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797