Kosmetiikan päivämäärät

Anonyymi

MIten ihmisen pitäisi merkitä kosmetiikan päivämäärät niihin purkkeihin?
Mulla ollut silmätulehduksia lähes kroonisesti ja lääkäri käski mun tutkia meikit. Enhän mä kaikista voi muistaa milloinka oon ne avannut. Joissain tuotteissa se käyttöaika on näköjään todella lyhyt, luulin että ne säilyy nyt ainakin vuoden avauksesta. Mut mihin ne päivämäärät sit merkitsee?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kosmetiikassa merkitään suositeltu käyttöaika yleensä avatun purkin kuvalla ja siinä vieressä on aikamäärä. Kannattaa merkitä itse siihen viereen spriiliukoisella tussilla päivämäärä milloin on käyttänyt tuotetta ensimmäisen kerran.

      • Anonyymi

        No tämän tiedänkin nyt että se aika lukee niissä jossain. Pitää kokeilla sitä tussia, mutta tuntuu sekin aika vaivalloiselta. Ja juuri katselin että joissain ripsareissa ei tahdo olla tilaa merkinnälle. Olisi kyllä kätevää että noissa olisi joku kunnon merkintäpaikka tai joku muu systeemi. Ei ole kyllä ikinä ollut ennen mitään ongelmia tulehdusten kanssa niin ei ole tällastakaan tarvinnut miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämän tiedänkin nyt että se aika lukee niissä jossain. Pitää kokeilla sitä tussia, mutta tuntuu sekin aika vaivalloiselta. Ja juuri katselin että joissain ripsareissa ei tahdo olla tilaa merkinnälle. Olisi kyllä kätevää että noissa olisi joku kunnon merkintäpaikka tai joku muu systeemi. Ei ole kyllä ikinä ollut ennen mitään ongelmia tulehdusten kanssa niin ei ole tällastakaan tarvinnut miettiä.

        Oma tarralappu pullon kylkeen. Vaikka peittäisikin tekstit, se ei haitanne koska tuotteen käytön jo osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma tarralappu pullon kylkeen. Vaikka peittäisikin tekstit, se ei haitanne koska tuotteen käytön jo osaa.

        Hyvä idea. Pitää kokeilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea. Pitää kokeilla!

        Ihmettelen ettei niihin purkkeihin ole keksitty mitään järkevää yhteneväistä tapaa merkitä sitä päivämäärää jos kerran joku laki vaatii kuitenkin ilmoittamaan sen käyttöajan.


    • Anonyymi

      Minä en enää meikkaa lainkaan koska aiemmin kärsin jatkuvasti silmätulehduksista, niihin ei vaikuttanut meikkien päivämäärät millään tavalla.

      Joka kerta kun laitoin mitä vain ripsaria, kajalia, luomiväriä niin silmissä alkoi olla tulehdusoireita.
      Ainoa vaihtoehto oli jättää meikit pois.

      Ehkä ongelmani ei olekaan meikeissä vaan omissa silmissäni tai terveydentilassani.
      Silmät ovat pysyneet paremmassa kunnossa ilman meikkejä.

    • Anonyymi

      Oletko varma, ettei tulehdusten takana ole esim. allergiaa? Kosmetiikassa on paljon allergisoivia ainesosia. Jos et voi olla meikkaamatta, niin koeta edes siirtyä mahdollisimman luonnonmukaisiin tuotteisiin.

      Oletko miettinyt, että saatat kärsiä kuivista silmistä, joka on hyvin yleinen vaiva? Varmasti kuivat silmät myös herkemmin altistuvat silmätulehduksille, etenkin jos niitä ärsytetään vielä meikkituotteilla.

    • Anonyymi

      Mä olen tuo joka kirjoitin etten meikkaa lainkaan.
      Joskus teini-iässä meikkasin ja sitten hetken aikaa tultuani täysi-ikäiseksi.

      En ole kokenut tarvetta meikkaamiseen, ehkä harvinaista mutta onhan meitä jonkin verran.

      • Anonyymi

        Olen 44-vuotias ja en ole ikinä meikannut.Ei ole silmätulehdukset vaivanneet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe