Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja

Anonyymi

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jolu esiintyy täällä mielellään asiantuntijana, mutta ei näytä tietävän edes aloituksen tosiasiaa, että myös ladattavat hybridit luetaan sähköautoiksi.

      • Anonyymi

        Tosin näin empiirisesti tarkastellen plug-in hybridiä ei voi pakottaa käyttämään pelkästään sähkömoottoria edes ev-moodissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin näin empiirisesti tarkastellen plug-in hybridiä ei voi pakottaa käyttämään pelkästään sähkömoottoria edes ev-moodissa.

        Kyllä onnistuu. Vaikka seisoisi kaasupolkimella menee EV-modessa sähköllä sen mitä menee.

        Lämmön tarve kovilla pakkasilla voi johtaa kyllä polttiksen käynnistymiseen lämmön tuoto vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä onnistuu. Vaikka seisoisi kaasupolkimella menee EV-modessa sähköllä sen mitä menee.

        Lämmön tarve kovilla pakkasilla voi johtaa kyllä polttiksen käynnistymiseen lämmön tuoto vuoksi.

        Nimimerkki: Sähköllä Lämpiää Ja EV Moodissakin Polttis Käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä onnistuu. Vaikka seisoisi kaasupolkimella menee EV-modessa sähköllä sen mitä menee.

        Lämmön tarve kovilla pakkasilla voi johtaa kyllä polttiksen käynnistymiseen lämmön tuoto vuoksi.

        Riippuu autosta. Osalla lämmitys polttomoottorin varassa, joten polttomoottori käy viilellä säällä aina, vaikka ajettaisiinkin akun varassa.


      • Anonyymi

        Tottakai ne ovat sähköautoja.


    • Anonyymi

      Lue aloitus ja opi.

    • Anonyymi

      Samalla logiikalla ladattavat hybridit ovat myös polttomoottoriautoja. Niillä kun voi ajaa lähes pelkästään polttomoottorilla ja niitä ei ikinä tarvitse ladata, jos ei halua.

    • Anonyymi

      Tuo määritelmä on keksitty vain poliittisia tavoitteita varten, että saadaan näyttämään sähköautojen myynnin kasvaneen reilummin kuin oikeasti onkaan. Näin laumasieluja ohjataan "oikeaan suuntaan".

      • Anonyymi

        Eiköhän käytäntö kuitenkin ole että PHEV autoilla ajetaan yli 90% ajasta pelkästään sähköllä.


    • Anonyymi

      Esimerkki: isossa ja painavassa autossa on 300hv polttomoottori, 50l bensatankki, ISOT pakoputken päät takapuskurissa, 100hv sähkömoottori ja pieni akku. Neliveto toteutuu vain ja ainoastaan, jos sekä bensa että sähkömoottori käytössä. Sähköajolla 0-100 km/h kiihdytysaika on luokkaa 20 s, eli ei riitä moottoriteiden ramppeihin eikä ohituksiin maanteillä.

      Jos joku tai jokin instanssi kehtaa tuota kutsua "sähköautoksi", niin joko pää on tyhjä, tai kyseessä on kaupallinen tai poliittinen huijaus; tai ns. "oma lehmä ojassa".

      "Puolisähköautokin" on liioittelua, oikeammin kai "1/4 sähköauto".

      • Anonyymi

        Hyvin kelpaa tämä huijaus patteriuskoville, jotka sen avulla kykenivät vuodenvaihteessa ennustamaan, miten polttomoottorit katoavat 10 tai jopa 5 vuodessa.


    • Anonyymi

      Honda Ilta-Sanomissa:

      Honda Insight 1.3 Elegance
      Moottori: 1,3-litrainen nelisylinterinen bensiinimoottori; teho 88 hv (5800 rpm), vääntö 121 Nm (4500 rpm) sekä sähkömoottori; teho 14 hv.

      https://www.is.fi/autot/art-2000000529683.html

      Siis 14 kaakin apumoottori tekee siitä virallisesti sähköauton?

      • Anonyymi

        Tuo ei ole ladattava hybridi. Sellaisia hybridejä joita ei voi ladata (Prius ja Insight), ei määritellä sähköautoiksi. Vain ladattavat hybridit lasketaan. Mikä sekään ei ole täysin oikein minusta.


    • Anonyymi

      Ei ole ainakaan norjassa.Niitä kohdellaan kuin polttomoottoriautoja verojen kanssa.

    • Anonyymi

      Itselataavat ja ns. kevythybridit ovat puhtaita polttomoottoriautoja. Eihän niihin muuta energiaa "tankata". Myös hidastuksessa regeneroimalla akkuun saatava sähkö tehdään bensan tuottamalla liike-energialla, eli 100% polttisauto.

      Lataushybridit taas kulkevat osin sähköllä, osin polttomoottorilla. Suhde riippuu eniten käyttäjästä. Joissakin niissä on sähkömoottorin teho riittävä lähes kaikkiin ajotilanteisiin, joissakin sähkömoottori on enemmänkin vain vero/tukihuijauskikka. Ehkä keskimäärin voisi sanoa, että ne ovat "varttisähköautoja"?

    • Anonyymi

      Kyllä tuo minunkin ladattava hybridi aikamoinen sähköauto on. Tänä vuonna olen ostanut bensaa 180 eurolla ja ajanut 15000 kilometriä.

      • Anonyymi

        Ihan sama, miten sinä ajat, yhteen ajajaan vetoaminen on idiotismin huippu. Oleellisempaa on miten NORMAALIT käyttäjät ajavat. Jotkut kulkevat usein pitkiäkin matkoja kerralla, jolloin valtaosa matkasta menee bensalla ja silloin normaali ei-ladattava hybridikin voi kuluttaa vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama, miten sinä ajat, yhteen ajajaan vetoaminen on idiotismin huippu. Oleellisempaa on miten NORMAALIT käyttäjät ajavat. Jotkut kulkevat usein pitkiäkin matkoja kerralla, jolloin valtaosa matkasta menee bensalla ja silloin normaali ei-ladattava hybridikin voi kuluttaa vähemmän.

        Ei ole kysymys yhdestä ajajasta. Kaikki ajavat päivittäiset ajot sähköllä ja vähäiset pitkät ajot bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys yhdestä ajajasta. Kaikki ajavat päivittäiset ajot sähköllä ja vähäiset pitkät ajot bensalla.

        Painelkaa ev-nappulaa pakkasilla ihan miten haluatte, ei mitään vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kysymys yhdestä ajajasta. Kaikki ajavat päivittäiset ajot sähköllä ja vähäiset pitkät ajot bensalla.

        Ei kaikki, osalla ei ole kotona edes latauspaikkaa. Ja ajotyylit vaihtelee ajajasta toiseen. Toiset ovat ajamatta monta viikkoa ja sitten ajavat kerralla satoja kilometrejä. Näin teen itse, olin viimeksikin 3 viikkoa ajamatta ja sitten ajoin yhteen mittaan 400 kilometriä. Ajan harvoin, mutta aina kerralla pitkän matkan. Kantakaupungissa tämä on jopa suhteellisen normaalia. Mutta tällä ajolla ei plugarilla säästä mitään verrattuna ei-ladattavaan hybridiin.

        Kaikki ajavat eri tavalla, ei ole olemassakaan mitään "normaalia" ajotyyliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki, osalla ei ole kotona edes latauspaikkaa. Ja ajotyylit vaihtelee ajajasta toiseen. Toiset ovat ajamatta monta viikkoa ja sitten ajavat kerralla satoja kilometrejä. Näin teen itse, olin viimeksikin 3 viikkoa ajamatta ja sitten ajoin yhteen mittaan 400 kilometriä. Ajan harvoin, mutta aina kerralla pitkän matkan. Kantakaupungissa tämä on jopa suhteellisen normaalia. Mutta tällä ajolla ei plugarilla säästä mitään verrattuna ei-ladattavaan hybridiin.

        Kaikki ajavat eri tavalla, ei ole olemassakaan mitään "normaalia" ajotyyliä.

        90 % autonomistajista ajaa päivittäin ja enintään 50 km:n matkan. Siksi ladattava hybridi on oikea auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        90 % autonomistajista ajaa päivittäin ja enintään 50 km:n matkan. Siksi ladattava hybridi on oikea auto.

        Tuolloin oikea auto olisi täyssähköauto, se kattaa sekä lyhyet että pitkät matkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama, miten sinä ajat, yhteen ajajaan vetoaminen on idiotismin huippu. Oleellisempaa on miten NORMAALIT käyttäjät ajavat. Jotkut kulkevat usein pitkiäkin matkoja kerralla, jolloin valtaosa matkasta menee bensalla ja silloin normaali ei-ladattava hybridikin voi kuluttaa vähemmän.

        Aika moni vetoaa yhteen autoyksilöön haukkuessaan koko merkin lyttyyn.

        Tuossa on sentään kyse mahdollisuudesta mikä on realistista oteuttaa.
        Minä olen vuoden aikana polttanut omassani 2.5 tankillista bensaa. Kaikki muu on mennyt sähköllä. Tuostakin varmaan yksi tankillinen on vain koska 300hp lapsettaa :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painelkaa ev-nappulaa pakkasilla ihan miten haluatte, ei mitään vaikutusta.

        Sulla on autossa jotain vikaa tai se on huonosti suunniteltu. Kyllä minulla menee ihan 20 asteen pakkasessakin sähköllä sen mitä menee, mutta siinä lämpötilassa sähköinen matka tippuu alle puoleen kesäisestä.


    • Anonyymi

      Minulla viimeisen kahdoista kuukauden ajalta nuo polttoaineostot ovat 220 euroa ja ajokilometrejä 16.000. Siinä on siis viime talvikin mukana.

    • Anonyymi

      Missä välissä PHEV ei olisi ollut sähköauto. Niillähän voi ajaa pelkästään säköllä ja moni ajaakin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei kai kukaan ole muuta väittänytkään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3513
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3408
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2230
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      2044
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1992
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1741
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1518
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1470
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1323
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1213
    Aihe