Leike Kauppalehdestä:
"Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-kaikki-suomessa-myytavat-sahkoautot-ja-niiden-todelliset-toimintamatkat-talvella/a36c3c1a-4fe2-31fe-b11c-b6700ab7b7e8
Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja
29
120
Vastaukset
- Anonyymi
Jolu esiintyy täällä mielellään asiantuntijana, mutta ei näytä tietävän edes aloituksen tosiasiaa, että myös ladattavat hybridit luetaan sähköautoiksi.
- Anonyymi
Tosin näin empiirisesti tarkastellen plug-in hybridiä ei voi pakottaa käyttämään pelkästään sähkömoottoria edes ev-moodissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin näin empiirisesti tarkastellen plug-in hybridiä ei voi pakottaa käyttämään pelkästään sähkömoottoria edes ev-moodissa.
Kyllä onnistuu. Vaikka seisoisi kaasupolkimella menee EV-modessa sähköllä sen mitä menee.
Lämmön tarve kovilla pakkasilla voi johtaa kyllä polttiksen käynnistymiseen lämmön tuoto vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä onnistuu. Vaikka seisoisi kaasupolkimella menee EV-modessa sähköllä sen mitä menee.
Lämmön tarve kovilla pakkasilla voi johtaa kyllä polttiksen käynnistymiseen lämmön tuoto vuoksi.Nimimerkki: Sähköllä Lämpiää Ja EV Moodissakin Polttis Käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä onnistuu. Vaikka seisoisi kaasupolkimella menee EV-modessa sähköllä sen mitä menee.
Lämmön tarve kovilla pakkasilla voi johtaa kyllä polttiksen käynnistymiseen lämmön tuoto vuoksi.Riippuu autosta. Osalla lämmitys polttomoottorin varassa, joten polttomoottori käy viilellä säällä aina, vaikka ajettaisiinkin akun varassa.
- Anonyymi
Tottakai ne ovat sähköautoja.
- Anonyymi
Lue aloitus ja opi.
- Anonyymi
Samalla logiikalla ladattavat hybridit ovat myös polttomoottoriautoja. Niillä kun voi ajaa lähes pelkästään polttomoottorilla ja niitä ei ikinä tarvitse ladata, jos ei halua.
- Anonyymi
Tuo määritelmä on keksitty vain poliittisia tavoitteita varten, että saadaan näyttämään sähköautojen myynnin kasvaneen reilummin kuin oikeasti onkaan. Näin laumasieluja ohjataan "oikeaan suuntaan".
- Anonyymi
Eiköhän käytäntö kuitenkin ole että PHEV autoilla ajetaan yli 90% ajasta pelkästään sähköllä.
- Anonyymi
Esimerkki: isossa ja painavassa autossa on 300hv polttomoottori, 50l bensatankki, ISOT pakoputken päät takapuskurissa, 100hv sähkömoottori ja pieni akku. Neliveto toteutuu vain ja ainoastaan, jos sekä bensa että sähkömoottori käytössä. Sähköajolla 0-100 km/h kiihdytysaika on luokkaa 20 s, eli ei riitä moottoriteiden ramppeihin eikä ohituksiin maanteillä.
Jos joku tai jokin instanssi kehtaa tuota kutsua "sähköautoksi", niin joko pää on tyhjä, tai kyseessä on kaupallinen tai poliittinen huijaus; tai ns. "oma lehmä ojassa".
"Puolisähköautokin" on liioittelua, oikeammin kai "1/4 sähköauto".- Anonyymi
Hyvin kelpaa tämä huijaus patteriuskoville, jotka sen avulla kykenivät vuodenvaihteessa ennustamaan, miten polttomoottorit katoavat 10 tai jopa 5 vuodessa.
- Anonyymi
Honda Ilta-Sanomissa:
Honda Insight 1.3 Elegance
Moottori: 1,3-litrainen nelisylinterinen bensiinimoottori; teho 88 hv (5800 rpm), vääntö 121 Nm (4500 rpm) sekä sähkömoottori; teho 14 hv.
https://www.is.fi/autot/art-2000000529683.html
Siis 14 kaakin apumoottori tekee siitä virallisesti sähköauton?- Anonyymi
Tuo ei ole ladattava hybridi. Sellaisia hybridejä joita ei voi ladata (Prius ja Insight), ei määritellä sähköautoiksi. Vain ladattavat hybridit lasketaan. Mikä sekään ei ole täysin oikein minusta.
- Anonyymi
Ei ole ainakaan norjassa.Niitä kohdellaan kuin polttomoottoriautoja verojen kanssa.
- Anonyymi
Itselataavat ja ns. kevythybridit ovat puhtaita polttomoottoriautoja. Eihän niihin muuta energiaa "tankata". Myös hidastuksessa regeneroimalla akkuun saatava sähkö tehdään bensan tuottamalla liike-energialla, eli 100% polttisauto.
Lataushybridit taas kulkevat osin sähköllä, osin polttomoottorilla. Suhde riippuu eniten käyttäjästä. Joissakin niissä on sähkömoottorin teho riittävä lähes kaikkiin ajotilanteisiin, joissakin sähkömoottori on enemmänkin vain vero/tukihuijauskikka. Ehkä keskimäärin voisi sanoa, että ne ovat "varttisähköautoja"? - Anonyymi
Kyllä tuo minunkin ladattava hybridi aikamoinen sähköauto on. Tänä vuonna olen ostanut bensaa 180 eurolla ja ajanut 15000 kilometriä.
- Anonyymi
Ihan sama, miten sinä ajat, yhteen ajajaan vetoaminen on idiotismin huippu. Oleellisempaa on miten NORMAALIT käyttäjät ajavat. Jotkut kulkevat usein pitkiäkin matkoja kerralla, jolloin valtaosa matkasta menee bensalla ja silloin normaali ei-ladattava hybridikin voi kuluttaa vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, miten sinä ajat, yhteen ajajaan vetoaminen on idiotismin huippu. Oleellisempaa on miten NORMAALIT käyttäjät ajavat. Jotkut kulkevat usein pitkiäkin matkoja kerralla, jolloin valtaosa matkasta menee bensalla ja silloin normaali ei-ladattava hybridikin voi kuluttaa vähemmän.
Ei ole kysymys yhdestä ajajasta. Kaikki ajavat päivittäiset ajot sähköllä ja vähäiset pitkät ajot bensalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys yhdestä ajajasta. Kaikki ajavat päivittäiset ajot sähköllä ja vähäiset pitkät ajot bensalla.
Painelkaa ev-nappulaa pakkasilla ihan miten haluatte, ei mitään vaikutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys yhdestä ajajasta. Kaikki ajavat päivittäiset ajot sähköllä ja vähäiset pitkät ajot bensalla.
Ei kaikki, osalla ei ole kotona edes latauspaikkaa. Ja ajotyylit vaihtelee ajajasta toiseen. Toiset ovat ajamatta monta viikkoa ja sitten ajavat kerralla satoja kilometrejä. Näin teen itse, olin viimeksikin 3 viikkoa ajamatta ja sitten ajoin yhteen mittaan 400 kilometriä. Ajan harvoin, mutta aina kerralla pitkän matkan. Kantakaupungissa tämä on jopa suhteellisen normaalia. Mutta tällä ajolla ei plugarilla säästä mitään verrattuna ei-ladattavaan hybridiin.
Kaikki ajavat eri tavalla, ei ole olemassakaan mitään "normaalia" ajotyyliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki, osalla ei ole kotona edes latauspaikkaa. Ja ajotyylit vaihtelee ajajasta toiseen. Toiset ovat ajamatta monta viikkoa ja sitten ajavat kerralla satoja kilometrejä. Näin teen itse, olin viimeksikin 3 viikkoa ajamatta ja sitten ajoin yhteen mittaan 400 kilometriä. Ajan harvoin, mutta aina kerralla pitkän matkan. Kantakaupungissa tämä on jopa suhteellisen normaalia. Mutta tällä ajolla ei plugarilla säästä mitään verrattuna ei-ladattavaan hybridiin.
Kaikki ajavat eri tavalla, ei ole olemassakaan mitään "normaalia" ajotyyliä.90 % autonomistajista ajaa päivittäin ja enintään 50 km:n matkan. Siksi ladattava hybridi on oikea auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
90 % autonomistajista ajaa päivittäin ja enintään 50 km:n matkan. Siksi ladattava hybridi on oikea auto.
Tuolloin oikea auto olisi täyssähköauto, se kattaa sekä lyhyet että pitkät matkat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, miten sinä ajat, yhteen ajajaan vetoaminen on idiotismin huippu. Oleellisempaa on miten NORMAALIT käyttäjät ajavat. Jotkut kulkevat usein pitkiäkin matkoja kerralla, jolloin valtaosa matkasta menee bensalla ja silloin normaali ei-ladattava hybridikin voi kuluttaa vähemmän.
Aika moni vetoaa yhteen autoyksilöön haukkuessaan koko merkin lyttyyn.
Tuossa on sentään kyse mahdollisuudesta mikä on realistista oteuttaa.
Minä olen vuoden aikana polttanut omassani 2.5 tankillista bensaa. Kaikki muu on mennyt sähköllä. Tuostakin varmaan yksi tankillinen on vain koska 300hp lapsettaa :-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painelkaa ev-nappulaa pakkasilla ihan miten haluatte, ei mitään vaikutusta.
Sulla on autossa jotain vikaa tai se on huonosti suunniteltu. Kyllä minulla menee ihan 20 asteen pakkasessakin sähköllä sen mitä menee, mutta siinä lämpötilassa sähköinen matka tippuu alle puoleen kesäisestä.
- Anonyymi
Minulla viimeisen kahdoista kuukauden ajalta nuo polttoaineostot ovat 220 euroa ja ajokilometrejä 16.000. Siinä on siis viime talvikin mukana.
- Anonyymi
Missä välissä PHEV ei olisi ollut sähköauto. Niillähän voi ajaa pelkästään säköllä ja moni ajaakin.
- Anonyymi
Oli ladattava mikä tahansa, niin ei sillä tilastoissa enää pärjää.
https://cleantechnica.com/2021/10/03/top-20-plugin-electric-vehicles-in-the-world-august-2021/ - Anonyymi
Ei kai kukaan ole muuta väittänytkään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä881815Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2761687Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2911458Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751359- 58945
- 50938
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70927- 66904
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40891Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤50873