Olen korkeasti koulutettu

Anonyymi

ja aika hyvä palkka on mulla. Tulemme toimeen hyvin vähällä, emme koskaan tuhlaa. Meillä ruokaan menee tosi vähän, noin 50 3 viikko, eli 200 e kuussa. Ruokailemme töissä ja lapset ilamiseksi koulussa.
Kotia emme osta paljon ruokaa. Joten en ymmärrä miksi toiset tuhlaa. Meillä jää käteen 6 tonnia selvää raha kuussa. Mihin te tuhlaatte rahanne?
Me haemme usein leipäjonosta kuvat elintarvikkeet, joten maito ja margariini ja hedelmät ostetaan. Ei maksa paljon.
Säästäkää hyvät ihmiset, meillä säästyy yhteensä kuusi tonnia kuussa rahaa, en käsitä miksei teillä????

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vähästäkin jää kuluttamatta. Sairaseläköidyin matalapalkka-alan osaikaisesta työstä hieman yli 50v ikäisenä. En ole koskaan nähnyt untakaan suuresta palkasta mutta olen elellyt tyytyväisenä tilanteeseeni.
      En ole saanut mistään "sivusta" rahaa enkä omaisuutta yhtään.
      Kuitenkin nyt 70v ikäisenä käytettävissäni on yli 30:n vuoden nettoeläkkeeni verran tilirahaa ja pörssisijoituksia.
      Eläkkeeni täyttää köyhyyden tuloehdon!

      • Anonyymi

        Mukava kuulla ja hyvää mallia muille!
        Mutta sinulla on täytynyt pörssissä olla myös hyvää tuuria (Nokiako?), joskaan se ei ole pelkästä tuurista kiinni, vaan kannattaa hiukan perehtyä tähänkin hommaan eikä vain lykätä rahoja johonkin ja toivoa äkkirikastumista.

        Itsekin olen vähiä rahoja laittanut vähän rahastoihin ja muutamaan osakesarjaan. Aloitin oikeastaan vasta finanssikriisin jälkeen eikä vielä ole vaurautta kertynyt juurikaan - nelinumeroinen määrä osinkoja tullut ja saman verran kurssivoittoja tällä hetkellä. Koronan pahimmassa kuopassa olin reippaasti miinuksella. Parista puljusta on isoja odotuksia, ja varsinkin toisella kun ovat päässeet myös vaikeille Amerikan markkinoille. Eräs on mennyt konkkaan, Metso-Outotec vaihteeksi ihan hyvässä vedossa jne. Paljon on mennyt ohi tilaisuuksia rahan puutteen vuoksi (eniten harmittaa etten päässyt Revenion nousuun alussa). Ellei olisi autoa niin olisin jo vauraampi. Liikuntarajoitetta on, joten auto pitää olla käytössä. Olen sitä vuosien mittaan moneen kertaan miettinyt miten esim. taksi tulisi halvemmaksi ja olisi vähemmän riskejä. Oma auto tuo kumminkin tiettyä vapautta eikä se raha lopulta tuo onnea, mutta toki taloudellinen riippumattomuus helpottaisi elämää. Toisilla taas on elämä pilalla eikä jakseta oikein töitäkään tehdä, jos ei saada just niitä tavaroita tms. kuin haluttaisiin.

        lajjasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava kuulla ja hyvää mallia muille!
        Mutta sinulla on täytynyt pörssissä olla myös hyvää tuuria (Nokiako?), joskaan se ei ole pelkästä tuurista kiinni, vaan kannattaa hiukan perehtyä tähänkin hommaan eikä vain lykätä rahoja johonkin ja toivoa äkkirikastumista.

        Itsekin olen vähiä rahoja laittanut vähän rahastoihin ja muutamaan osakesarjaan. Aloitin oikeastaan vasta finanssikriisin jälkeen eikä vielä ole vaurautta kertynyt juurikaan - nelinumeroinen määrä osinkoja tullut ja saman verran kurssivoittoja tällä hetkellä. Koronan pahimmassa kuopassa olin reippaasti miinuksella. Parista puljusta on isoja odotuksia, ja varsinkin toisella kun ovat päässeet myös vaikeille Amerikan markkinoille. Eräs on mennyt konkkaan, Metso-Outotec vaihteeksi ihan hyvässä vedossa jne. Paljon on mennyt ohi tilaisuuksia rahan puutteen vuoksi (eniten harmittaa etten päässyt Revenion nousuun alussa). Ellei olisi autoa niin olisin jo vauraampi. Liikuntarajoitetta on, joten auto pitää olla käytössä. Olen sitä vuosien mittaan moneen kertaan miettinyt miten esim. taksi tulisi halvemmaksi ja olisi vähemmän riskejä. Oma auto tuo kumminkin tiettyä vapautta eikä se raha lopulta tuo onnea, mutta toki taloudellinen riippumattomuus helpottaisi elämää. Toisilla taas on elämä pilalla eikä jakseta oikein töitäkään tehdä, jos ei saada just niitä tavaroita tms. kuin haluttaisiin.

        lajjasuris

        Aloitin hyvin pienimuotoisesti 70-luvun alussa. Säätelytalouden aikaan oli tiettyjä, turvallisia mutta heikosti tuottavia kohteita kuten esimerkiski pankkiosakkeet joiden osingoista huomattava osa tuli osakeantien muodossa verottomana.
        Joitakin yksittäisiä spekulatiivisia kohteita oli kuten esimerkiksi instru joka jakoi yhtenä vuotena osinkoa pörssinoteeratulle hinnalle 20%. Tuotto lisättiin tuloveroon ja verotettiin progressiivisesti mutta silloisesta hueman yli 300mk:n kuukausipalkastani ei mennyt veroa paljoakaan.

        Köyhän kodin kouluttamattomana tyttönä olin tottunut vaatimattomaan elämäntapaan eikä minulla koskaan ollut tarvetta "näyttämiseen". Tupakka. alkoholi ja ravintolat olivat mielenkiintoni ulkopuolella.
        Lava- ja työväentalojen tanssit täyttivät sen tarpeen.

        Teatteri, myöhemmin ooppera ja varsinkin matkustelu ovat olleet heikkouksiani.
        Viimeisinä vuosikymmeninä olen tarvitessani käyttänyt yksityistä terveydenhuoltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin hyvin pienimuotoisesti 70-luvun alussa. Säätelytalouden aikaan oli tiettyjä, turvallisia mutta heikosti tuottavia kohteita kuten esimerkiski pankkiosakkeet joiden osingoista huomattava osa tuli osakeantien muodossa verottomana.
        Joitakin yksittäisiä spekulatiivisia kohteita oli kuten esimerkiksi instru joka jakoi yhtenä vuotena osinkoa pörssinoteeratulle hinnalle 20%. Tuotto lisättiin tuloveroon ja verotettiin progressiivisesti mutta silloisesta hueman yli 300mk:n kuukausipalkastani ei mennyt veroa paljoakaan.

        Köyhän kodin kouluttamattomana tyttönä olin tottunut vaatimattomaan elämäntapaan eikä minulla koskaan ollut tarvetta "näyttämiseen". Tupakka. alkoholi ja ravintolat olivat mielenkiintoni ulkopuolella.
        Lava- ja työväentalojen tanssit täyttivät sen tarpeen.

        Teatteri, myöhemmin ooppera ja varsinkin matkustelu ovat olleet heikkouksiani.
        Viimeisinä vuosikymmeninä olen tarvitessani käyttänyt yksityistä terveydenhuoltoa.

        Ok, jaa 70-luvulla jo oli mahdollista tämmönen piensijoittaminen.
        Eipä ollenkaan huonoja heikkouksia. Saa sitä jo noilla säästöillä vähän käyttääkin. Kyllä sitä kannattaa kulkea ja olla toimelias niin pysyy mieli kirkkaampana ja kroppa paremmassa kunnossa.

        lajijasuris


      • Anonyymi

        No jopas että ihan pörssisijoituksia??? Heheee.... kerrohan mulle mihin olet sijoittanut, pelkkä pörssi ei vakuuta!!! Pörssi on se taho jossa noteerataan mutta et sinä pörssiä voi ostaa!!! hehheeeeee.....


    • Anonyymi

      Vielä kun osaisit kirjoittaa korkeasti koulutettuna.

      • Anonyymi

        No jos se koulu josta valmistui ei olekaan Suomessa, niin ei ihmekään jos oikeinkirjoitus vielä horjuu.


    • Anonyymi

      Vai ”korkeasti koulutettu”. Miksi tekstisi on kuitenkin apukoulutasoa?

      • Anonyymi

        Testaan mitä ihmiset ylipäätään on kiinnostunut? Sinä olet kiinnostunut virheitä, mutta et asian ytimestä. Mielenkiintoista. Minäkin olen kiinnostunut sinun alkoholin käytöstä. kertoisitko aiotko koska raitistua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testaan mitä ihmiset ylipäätään on kiinnostunut? Sinä olet kiinnostunut virheitä, mutta et asian ytimestä. Mielenkiintoista. Minäkin olen kiinnostunut sinun alkoholin käytöstä. kertoisitko aiotko koska raitistua?

        Saisinko saman suomeksi? Osaatko sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testaan mitä ihmiset ylipäätään on kiinnostunut? Sinä olet kiinnostunut virheitä, mutta et asian ytimestä. Mielenkiintoista. Minäkin olen kiinnostunut sinun alkoholin käytöstä. kertoisitko aiotko koska raitistua?

        Possessiivisuffiksi puuttuu tekstistäsi. Hyvä ja varma merkki kouluttamattomuudesta.


    • Anonyymi

      Taitaa ollla vielä märät korvantaustat.

    • Anonyymi

      Köyhyyspalstalla on hyviä henkilöt jotka niin tarkkaan ovat raha-asiansa hoitanu siis vaude ja meille sitten kirjoittavat. Toki onhan niitä tarinoita kuinka pienistä rahoista säästänyt rahoja tai oikeastaan ei ole kuluttanut.

    • Anonyymi

      Mistä kummata johtuu että nämä ns työlliset jotka täällä mollaa työttömiä, ovat jatkuvasti täällä kirjoittamassa? Eikö pitäisi olla töissä? Taittaa olla työttöminä hekin ja onkin, ei ne muuten täällä kirjottelisi. Jamiksi olla käyhyys palstalla jos on töissä?

      Ainiin palkallahan ei enää elä, on ahettava niitä kelan tukia, joita he NIIIIN panjon itse mollaa mutta tarvii itsekin, ja leipäjonot on heidän valtaamia.... miksi olla töissä jos tukia pitää hakea ja leipää josta... heheeeee.. ahassua...

    • Anonyymi

      Suomessa ei kannata olla koerkeasti koulutettu, täällä on huonot palkat ihan kehitysmaan tasoa, joss sitäkään. Fiksut lähtee ulkomaille jopa ruosissa saa parempaa palkkaa kuin käpykylässä täällä suomessa. Verotus on kanssa päätähuimaavaa ja fiksut ns poliitikot onkin kehittäneet itselleen pääomatulon verovapauden! Mutta ei käyhä kansalainen.

      Itse olenollut työelämässä vaan muuvaman vuoden enkä aio edes mennä, koska tukiaisilla elän parempaa elämää. Se on enempi kuin totta.
      Olen niin onnellinen kun ei trvi mennä mihinkään, eikä raataa palkatta ja raha tulee aina täsmälleen silloin kun pitää. Jos ei tukiaiset riitä saan aina tt tukea.

    • Anonyymi

      Äitini sairastui ja olen ollut auttamassa ja tukemassa häntä. Sitten hän tervehtyi hieman ja alkoi taas tekemään ruokaa itse, ja sovimme että jään tänne seuraamaan tilannetta.

      Voin vakuuttaa että koskaan aikaisemmin en ole syönyt näin huonosti. Koskaan ei ole mitään salaattia tai tms. 'tuoretta'; kurkkua tai tomaatteja voi joskus ostaa jos ovat halpoja espanjalaisia. Pääasiassa ruoka koostuu vain jauhelihasta eri muodoissa.

      Nyt minulle on alkanut tulemaan erilaisia iho-ongelmia yms.

      Noh, nyt tämän viikonlopun jälkeen tämä loppuu ja lähden täältä pois ja syön takuulla vain salaattia koko ensi viikon!

    • Anonyymi

      Mä en ainakaan kouluttaudu lisää, ettei joutuisi töihin. Viihdyn niin hyvin harrastusteni parissa ja kotona, etten jouda alipalkattuna mihinkään, ei edes huvita. Kyllä, tykkään laiskotella. Parasta!

    • Anonyymi

      Aloittajan teksti on täynnä sen tyyppisiä kirjoitusvirheitä, että korkeasti koulutettu lukija kyllä heti huomaa, että aloittaja ei ole korkeasti koulutettu.

      Joku tuolla ketjussa jo totesikin saman ja siihen vastattiin, että aloittaja on varmasti opiskellut ulkomailla. Voi voi.

      Teiltä kouluttamattomilta yksinkertaisesti puuttuu kyky havainnoida, kuinka paljon jo pelkästään tekstinne kirjoitusasu teistä kertoo.

      Ihan pieni esimerkki:
      Oli korkeasti koulutettu suorittanut koulutuksensa missä tahansa maassa, hän ei ilmaise itseään käyttämällä numeroita tekstissään seuraavalla tavalla:
      "Meillä ruokaan menee tosi vähän, noin 50 3 viikko, eli 200 e kuussa."
      Numeroiden 50 ja kolme käyttäminen tekstin tavalla peräkkäin osoittaa kirjoittajan kouluttamattomuuden. Se paljastuu siis pelkästään tuon yhden lauseen perusteella.

      • Anonyymi

        Jeeee, mindänfei jgöaidlslf jospa kuitenkin kdöaeöse niinpä fjörjfdfjafjaöfjfjajföajdfjöa'fajdjajfjfajfjfkljfjfdj
        lkfjaejjdjfajfka
        kdjfakjdajfkj ja se on siinä.

        NOH, kuis monta vierhettä löysit????? Jeee jeeee etsi ja löydä jallu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeeee, mindänfei jgöaidlslf jospa kuitenkin kdöaeöse niinpä fjörjfdfjafjaöfjfjajföajdfjöa'fajdjajfjfajfjfkljfjfdj
        lkfjaejjdjfajfka
        kdjfakjdajfkj ja se on siinä.

        NOH, kuis monta vierhettä löysit????? Jeee jeeee etsi ja löydä jallu!

        Tekstissäsi on niin monta virhettä, että niitä ei ole syytä laskea.

        Tarkasta virheiden lukumäärästä riippumatta sinä olet todistettavasti tyhmä ja kouluttamaton.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe