Aihe

Ihmisen vapaa tahto?

Anonyymi

Monet uskovat väittävät, että Jumala loi ihmisen ja antoi tälle vapaan tahdon. Oliko tahto vapaa? Onko se vielä vapaa?

Kun ihmisen vapaa tahto ei toiminut, syntyi kaaosta ja pahaa. Jumala korjasi tilanteen vedenpaisumuksella alkaakseen ihmisen kanssa alusta. Jälleen meni pieleen.

Oliko Vanhan testamenti  heprealaisten tahto vielä vapaa kun he joutuivat noudattamaan kaikenlaisia lakeja kuoleman uhalla? Entä onko ihmisellä vapaa tahto edelleen, kun hän joutuu valitsemaan joko Jumalan tai ei-Jumalan välillä? Onko vapaa tahto todellinen kun väärästä valinnasta seuraa jälleen kuole antuomio?

Jumala ei kuitenkaan tehnyt meistä ihmisiä, joilla olisi Jumalan kaltainen  ymmärtämys asioista. Onko se vapaata tahtoa, kun meiltä rajoitetaan tietoa, joka Jumalalla on, tekemällä meistä vajavaisia ymmärtämään sitä?

Olemmeko me Jeesuksen orjia hänen ollessa meidän herramme ja jotkut Saatanan orjia Saatanan ollessa joidenkin herra?

Jos olemme orjia, niin onko siinä jotain ongelmaa?

39

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alku oikein: Jumala antoi ihmiselle vapaan ratkaisuvallan, mutta kuten sanoit, Aadam ja Eeva käyttivät sitä väärin. Eeva eksytettiin, mutta Aadam nähtyään Eevan lankeemuksen, ei pysynyt Jumalan sanassa vaan teki tietoisen valinnan.

Ei vedenpaisumus, vaan heti syntiinlankeemus poisti ihmiseltä vapaan ratkaisuvallan, sillä nyt ihminen ja kaikki tuon jälkeinen ihmiskunta oli hengessään liittoutunut Saatanan kanssa. Kaikki ihmisen vapaa valinta johti ja edustaa aina syntiä. Ihmisestä tuli syntiinlangennut = syntinen. Syntisyys (perisynti) ei siis ole yksin tekoja, vaan koko ihmisen perimmäinen olemus.

Nyt ihmisen sielunpelastus oli sidottu yksin Jumalan / Kristuksen tekoihin, ihminen ei voinut enää valita, ei langenneella, vapaalla tahdollaan seurata Jumalan tahtoa. "Sidottu ratkaisuvalta".
      ~

• Anonyymi

Mutta! Kun Jumala on kaikkitietävä, niin kuinka hän ei muka tiennyt etukäteen Aatamin ja Eevan tulevasta käytöksestä paratiisissa? Siis kaikkitietävänä tasan tiesi, mutta miksi ihmeessä sälytti vastuun tästä luomuksilleen?

Mitä logiikkaa tässä nyt on ja missä oli ja on se ihmisen "vapaa tahto", jos jumala kerran tietää etukäteen jokaisen syntymättömän ihmisen joka askeleenkin? Hei haloo uskovaiset!

• Anonyymi

Jumala olisi voinut estää synnin ilmaantumisen maailmankaikkeuteen luomalla pelkkiä robotteja, jotka tekisivät vain sitä mitä ne on ohjelmoitu tekemään. Mutta Jumala halusi luoda olentoja, jotka vapaasti, omasta tahdostaan, vastata hänen rakkauteensa ja sellaiseen kykenisivät vain olennot, joilla on valinnan vapaus.
      Koko ihmiskunta on nyt mukana Kristuksen ja hänen vastustajansa välisessä suuressa taistelussa, joka koskee Jumalan luonnetta, hänen lakiaan maailmankaikkeudessa.
      Raamattu kertoo kosmisesta taistelusta hyvän ja pahan välillä. Kun opimme ymmärtämään tätä taistelua, joka koskee koko maailmankaikkeutta, ymmärrämme myös paremmin, miksi Jeesus tuli tähän maailmaan.

kysynpävaan.

• Anonyymi

Pidätkö edelleen ihmisen tahtoa vapaana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidätkö edelleen ihmisen tahtoa vapaana?

Voimme valita kumpaa haluamme pahaa vai hyvän Jumalan.

• Anonyymi

Tämä on se tyypillinen helluntailaisten antikristillinen tahdonvapauden kysymykseen. On uskomatonta idiotismia kuvitella, että Aadam ja Eeva eivät olisi olleet vapaita, jollei Paratiisissa olisi ollut Hyvän- ja pahantiedonpuuta ja käärmettä.
        Oikeastaan helluntailaiset sanovat, että ihminen ei voi olla aidosti vapaa ilman mahdollisuutta joutua helvettiin. Kun tämä ajatus tungetaan kaikkitietävän Jumalan ajatukseksi, se vastaa suurin piirtein tilannetta, jossa kuumaa hellaa lähestyvää pikkulastaan sivusta seuraava äiti toteaa, ettei mene väliin, koska lapsella tulee olla vapaus tehdä niin kuin hyväksi näkee - että äidin tilanteeseen puuttuminen olisi lapsen vapaaseen tahtoon puuttumista, "väkivaltaa", pakottamista, ettei kukaan lastaan rakastava äiti missään nimessä niin toimisi.

Ihmisen itsejulistautuminen vapaaksi olennoksi on tismallleen se sama harha, johon Lucifer syyllistyi kuvitellessaan nousevansa korkeimmalle vuorelle ja tulevansa Jumalan kaltaiseksi. Universumissa on tasan yksi VAPAA toimija, ja se on Jumala.

Tämä sama vääntö oli jo fariseusten ja Jeesuksen välillä samoin fariseusten ja Paavalin välillä.

On täysin käsittämätöntä, että joku voi väittää ihmisiä vapaiksi olennoiksi, vaikka Raamatussa on roomalaiskirje ja sen 7. luku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilman muuta... :D :D :D :D :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on se tyypillinen helluntailaisten antikristillinen tahdonvapauden kysymykseen. On uskomatonta idiotismia kuvitella, että Aadam ja Eeva eivät olisi olleet vapaita, jollei Paratiisissa olisi ollut Hyvän- ja pahantiedonpuuta ja käärmettä.
        Oikeastaan helluntailaiset sanovat, että ihminen ei voi olla aidosti vapaa ilman mahdollisuutta joutua helvettiin. Kun tämä ajatus tungetaan kaikkitietävän Jumalan ajatukseksi, se vastaa suurin piirtein tilannetta, jossa kuumaa hellaa lähestyvää pikkulastaan sivusta seuraava äiti toteaa, ettei mene väliin, koska lapsella tulee olla vapaus tehdä niin kuin hyväksi näkee - että äidin tilanteeseen puuttuminen olisi lapsen vapaaseen tahtoon puuttumista, "väkivaltaa", pakottamista, ettei kukaan lastaan rakastava äiti missään nimessä niin toimisi.

Ihmisen itsejulistautuminen vapaaksi olennoksi on tismallleen se sama harha, johon Lucifer syyllistyi kuvitellessaan nousevansa korkeimmalle vuorelle ja tulevansa Jumalan kaltaiseksi. Universumissa on tasan yksi VAPAA toimija, ja se on Jumala.

Tämä sama vääntö oli jo fariseusten ja Jeesuksen välillä samoin fariseusten ja Paavalin välillä.

On täysin käsittämätöntä, että joku voi väittää ihmisiä vapaiksi olennoiksi, vaikka Raamatussa on roomalaiskirje ja sen 7. luku.

Rauhoitu hyvä ystävä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ei vapaata tahtoa. Niin minäkin sen ymmärrän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloinhan et tarvitse Jeesusta ja Hänen täyttä sovitustyötään. Voit olla hyvä ihan omasta, vapaasta tahdostasi. Miksi sitten pääosin valitset pahan, jos sinulla kerran on vapaa tahto tehdä vain hyvää? Pidätkö synnistä?

Pelagiolaisuus on antikristillisyyttä ja suoraan Saatanasta, joka houkuttaa haukkaamaan omenaa: "Et suinkaan kuole, vaan sinusta tulee yhtä viisas kuin Jumala!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minäkin ajattelen. Ei ole vapaa tahto kun annetaan vain kaksi vaihtoehtoa, joista toinen päättyy siihen, että sut tapetaan ja toinen,mettä elät jonkun muun (Jumala) tahdon alaisena. Eli ainoa todellinen vaihtoehto on olla pakotettu valitsemaan olla toisen tahton alaisena. Se ei ole vapaata tahtoa sellainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun se jumala tietää tämän jo etukäteen! Tosta pahis, tosta hyvis, näin olen ohjelmoinut!

• Anonyymi

Joh.15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. 2Kor.3:5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, joka meillä on, on Jumalasta. Fil.2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Hebr.13:21 hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa hänen tahtoansa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti. Saarn.2:25 - Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman minua? 1Kun.4:22-23

• Anonyymi

keneltä kysyitte luvan noihin ylläkirjoituksiinne?

jos ette keneltäkään, kuka silloin päätti mitä kirjoittaa!

• Anonyymi

Kenen päätelmiä ne lutterin kirjoitelmat ovat, joita te jotkut luette kuin itse Jumala olisi ne kirjaillut!

ja ilman muuta ne ovat oikeampia kuin mikään muu ajattelu, varsinkin helluntain ajatukset ovat ilman muuta vääriä ja pilkattavia, eikö olekkin?

• Anonyymi

Jumalan tahto on se, että kaikki ihmiset pelastuisivat.
      Siksi lain päämäärä on rakkaus.
      Sanan neuvot ja ohjeet kertovat, mitä mistäkin tapahtuu ja se on juuri sitä, että tietoisesti valitaan, kukin, mitä tietä mennään.
      Siksipä on PYHÄ, jossa pyhä [ihminenkin pyhänä, pyhittyy] ja paha, sitten pahana saastuu. Tässä mennään vapaehtoisen tien ohjeilla ja säännöillä, mitä jo kirjoituksissa on esiintuotu - opetukseksi. Mietitään Kainin ajatusta, hallitsiko hän. Hän tiesi ja tietämyksessä teki. Kunpi toteutui, hyvä, vai paha?
      ..... Tässä ihminen mielestään hakee palvellakseen Jumalaa hedelmillään, omin töin..

Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle; ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen; mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi. Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy? Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!" (1Mo 4:3-7).

Sijaisuhriopetus oli jo Edenistä lähtenyt uhrilampaan ja Adamin, sekä Evan pukuna, joka peitti synnistä johtuvan alastomuuden. Kain ei sitä oppia halunnut opettaa, vaan toi omat eväät, ja Aabel halusi jatkaa ihmiskunnalle sitä opetusta.

Sitä ei Kain hyväksynyt. Tässä on vapaa tahto jo, kuin paratiisissa.

Nyt ihmiselle annettiin paratiisin poiston jälkeen rakentaa oma "onnela" ja taas sen vapaan tahdon mukaan. Aadamia ohjeistettiin ja ei totellut. Siinä oli lähtökohta.
      Kainin piti tietää vanhempansa tottelemattomuuden hedelmä.

Kun meillä on "ohje- tai läksykirjassa" näkyvissä hyvän ja pahan välisen taistelun kentät, niin siitähän mekin teemme aivan vapaehtoisesti valinnat.

Olemmeko "Edenin jossa oli kaikki sangen hyvää" sillä tiellä, siunaus on tämä - tottelevaisuus ja siinä saisi se Adamkin elää iankaikkisesti.
      Rakkaus katsoo ja tekee valinnat.

Se vie aivan näköalana Golgatalle asti. Me - aadamilaiset tapettiin Vapahtaja ristille ja nyt katsomme kättemme työn, ristin, orjantappurakruunun, naulojen teot, väkivallan, tuomiomme, sekä surmamme lopputulosta.
      Eli Pyhä Henki avaa vapaehtoistien valinnan hinnan, hedelmän tuloksen.

Ja tästä se parannus on sitä, että vapaan valinnan tähden emme sitten ole maailmassa, tai hylkäämme rakkauden - ja olemme maailmassa, sen ihmisen rakentaman eedeninsä hedelmissä. Taistelu, viha, syytökset jne. jne. jne.

Eli vapaa tahto - se on tosi. kumpaa tietä ja "hallitse sinä ja minä mustuva mieli" rakkauteen, ja jätetään veljesmurha käsistämme pois.

Oikea uhri on *Golgatan uhri, joka näyttää meidän hedelminä ne ristin rakentamiset.
      Ei kannata ristejä tehdä ja pahattaa aikaa.

• Anonyymi

Kuten täsäkin asiassa - tahdon tila ihmisessä - juuri tämän Raamatun ilmoituksen käsittely, lukeminen, ymmärtäminen, ja uskominen tähän - on JO todisteena, ettei ihmisellä ole vapaata tahtoa. Tahto on , mutta ei vapaata. Tiedän, ettet usko mitä JUMALA tässä ilmoittaa ja siksi sokeus ihmisen tahtotilasta,

14Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. 20Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Room 7

Jos sinulla olisi vapaa tahtotila käytössä, uskoisit. Jo tuossa näkyy tahdon sidonnaisuus. Jos tutkimalla tutkit ihmisen käyttäytymistä - synnin ilmentymistä ihmisessä. Ihmettelen miten tarkasti tuossa onkaan kuvattu ihmisessä olevaa tahtotilaa - todellisuutta. Nykyään uskosta osattomat tutkijat / alan ihmiset - eivät edes näe itseään puhumattakaan koko ihmisen kokoaisuutta. No, samassa veneessä on myös uskonnollinen ihminen. Molemmat toitottaa vapaasta tahdosta - mutta kumpikaan taho ei edes ymmärrä miksi ihminen ongemoituu - ei mahdolistu estämään ongelmoitumistaan.
        Jos ihmisellä olisi vapaa tahtotila käytössään - edes ateisti ei tekisi syntiä - tiedostaessaan synnin. Synti käsitteeä / ihmisessä oleva kielteisyys - ongelmoittaa AINA ihmistä ja ihmisen elämää.

Markku LIevonen

• Anonyymi

>>Sanan neuvot ja ohjeet kertovat, mitä mistäkin tapahtuu ja se on juuri sitä, että tietoisesti valitaan, kukin, mitä tietä mennään.<<

Käyppä ihan mieleniinnon vuoksi ihmisen luona pidempi kestoisesti ja havainnoi mikä on tämän ihmisen ongelma. Tai tutki alkoholismia ihmisessä. Seuraa alkoholistin arkea ja reagoimista. Tai itsetuhoisuuteen ohjautuvan ihmisen tilannetta.
        Niin, tulet huomaan miten teoriat on teorioita ja todellisuus on aivan muuta.
        Juuri tuo Room 7 ilmoitus ihmisen tahtotilasta on surullista havaita todellisuudessa. Tuohon liittyen moni pakenee todellsuutta fiktiiviseen mielenmaailmaan. Ei halua ja kokea tilaa orjuudestaan.
        Todettakoon. JUMALA on ainut taho , joka mahdolistuu vaikuttamaan ja muuttamaan ihmisen tahtotilaa. Vaikuttamaan ihmisessä toisenlaista tahtomista ja tekemistä, jotta HÄNEN hyvä tahtonsa / aivoituksensa toteutuu. JUMALA voi täysin paaduttaa ihmisen kuin myös JUMALA tekee ihmisen eläväksi. Kukaan muu taho ei vaikuta ja päätä ihmisen eläväksi tulemisesta kuin kaikkkivaltias JUMALA itse. Tässäkään ihminen ei valitse / vaikuta itse tahtotilassaan.

Markku Lievonen

• Anonyymi

Ei ole vapaa tahto kun annetaan vain kaksi vaihtoehtoa, joista toinen päättyy siihen, että sut tapetaan ja toinen siihen, että elät jonkun muun (Jumala) tahdon alaisena. Eli ainoa todellinen vaihtoehto on olla pakotettu valitsemaan toisen tahton alaisena oleminen. Se ei ole vapaata tahtoa sellainen. Jos valitsee Jeesuksen ja haluaa elää hänen tahtonsa mukaan, voi teoriassa luulla elävänsä oman tahtonsa mukaan, kun oma tahto myötäilee Jumalan tahtoa mutta olisiko se tahto täysin vapaata kun olisi elettävä toisen mielen mukaisesti?

Otetaan sellainen täysin hypotetttinen esimerkki, jonka sinäkin tajuat. Jos eläisit Hitlerin vankileirissä palvellen Hitlerin alaisena ja sattuisit pitämään Hitlerin palvelemisesta, joutuisit elämään Hitlerin tahdon alaisena. Olisiko sinulla silloin vapaa tahto? En tarkoita sitä, että Jumala olisi tyranni kuin joku hitleri. Mutta tajuat varmaankin asian absurdiuden. Tai ehkä et.

Mutta hyvin jotkut itselleen valehtelevat, että tällainen olisi vapaata tahtoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten täsäkin asiassa - tahdon tila ihmisessä - juuri tämän Raamatun ilmoituksen käsittely, lukeminen, ymmärtäminen, ja uskominen tähän - on JO todisteena, ettei ihmisellä ole vapaata tahtoa. Tahto on , mutta ei vapaata. Tiedän, ettet usko mitä JUMALA tässä ilmoittaa ja siksi sokeus ihmisen tahtotilasta,

14Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. 20Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Room 7

Jos sinulla olisi vapaa tahtotila käytössä, uskoisit. Jo tuossa näkyy tahdon sidonnaisuus. Jos tutkimalla tutkit ihmisen käyttäytymistä - synnin ilmentymistä ihmisessä. Ihmettelen miten tarkasti tuossa onkaan kuvattu ihmisessä olevaa tahtotilaa - todellisuutta. Nykyään uskosta osattomat tutkijat / alan ihmiset - eivät edes näe itseään puhumattakaan koko ihmisen kokoaisuutta. No, samassa veneessä on myös uskonnollinen ihminen. Molemmat toitottaa vapaasta tahdosta - mutta kumpikaan taho ei edes ymmärrä miksi ihminen ongemoituu - ei mahdolistu estämään ongelmoitumistaan.
        Jos ihmisellä olisi vapaa tahtotila käytössään - edes ateisti ei tekisi syntiä - tiedostaessaan synnin. Synti käsitteeä / ihmisessä oleva kielteisyys - ongelmoittaa AINA ihmistä ja ihmisen elämää.

Markku LIevonen

Näinhän se on. Ihmisen on valittava onko hän Saatanan orja vai Jumalan orja. Ihminen on onnellinen vain kun hän elää Jumalan sääntöjen mukaisesti. Toiset eivät silloinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Sanan neuvot ja ohjeet kertovat, mitä mistäkin tapahtuu ja se on juuri sitä, että tietoisesti valitaan, kukin, mitä tietä mennään.<<

Käyppä ihan mieleniinnon vuoksi ihmisen luona pidempi kestoisesti ja havainnoi mikä on tämän ihmisen ongelma. Tai tutki alkoholismia ihmisessä. Seuraa alkoholistin arkea ja reagoimista. Tai itsetuhoisuuteen ohjautuvan ihmisen tilannetta.
        Juuri tuo Room 7 ilmoitus ihmisen tahtotilasta on surullista havaita todellisuudessa. Tuohon liittyen moni pakenee todellsuutta fiktiiviseen mielenmaailmaan. Ei halua ja kokea tilaa orjuudestaan.
        Todettakoon. JUMALA on ainut taho , joka mahdolistuu vaikuttamaan ja muuttamaan ihmisen tahtotilaa. Vaikuttamaan ihmisessä toisenlaista tahtomista ja tekemistä, jotta HÄNEN hyvä tahtonsa / aivoituksensa toteutuu. JUMALA voi täysin paaduttaa ihmisen kuin myös JUMALA tekee ihmisen eläväksi. Kukaan muu taho ei vaikuta ja päätä ihmisen eläväksi tulemisesta kuin kaikkkivaltias JUMALA itse. Tässäkään ihminen ei valitse / vaikuta itse tahtotilassaan.

Markku Lievonen

"Tuohon liittyen moni pakenee todellsuutta fiktiiviseen mielenmaailmaan."

Mitäpäs sinä siitä fiktiivisyydestä tiedät? Kyllä minun valitsemani alkoholismi on aivan yhtä todellista tässä maailmassa kuin Jeesustelijoiden hihhuloinnit. Vieläpä todellisempi kun se näyttää kaiken pahan raadollisuuden itse koettuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Markku Lievonen

"Kukaan muu taho ei vaikuta ja päätä ihmisen eläväksi tulemisesta kuin kaikkkivaltias JUMALA itse. Tässäkään ihminen ei valitse / vaikuta itse tahtotilassaan."

Olet muuten väärässä. Minä olin syvästi uskossa ja harras ihminen, kuten minulle sanottiin. Päätin kuitenkin itse ruveta tutkimaan Raamattua ilman kirkkokuntien opetuksia ja päädyin siihen, että oikea usko on, että,Jeesus ei ole Jumala, ei neitseestä syntynyt eikä kolmiyhteinen. Päädyin siihen, että oikeanuskonon, että helvettiä ei ole vielä olemassa eikä ihmisen sielu livahda ihmisen kuoltua yhtään mihinkään vaan lakkaa olemasta, kunnes Jumala hänet herättää. Sinusta en ole enää elävä vaikka itse koen olevani enemmän elävässä uskossa kuin ikinä.

Jumalako päätti tässä nyt sitten sen, että minun kuuluu löytää uudet erilaiset totuudet ja tulla sinun uskostasi osattomaksi? Hänkö päätti sinun eläväksi tulemiseni perumisen? Minäkö en sitten päättänyt tässä mitään?

Annat turhan suuren krediitin Jumalalle asioista, joita hän ei ole päättänyt eikä tehnyt. Ei Jumala tehnyt meistä robotteja vailla omia aivoja eikä hän toden totta kiellä niitä aivoja käyttämästäkään. Hän ei myöskään määrää sitä tulenko minä eläväksi vai en. Hän voi vain toivoa ja auttaa kohti eläväksi tulemista, jos MINÄ valitsen Jeesuksen seuraaamisen. Kaikki päätökset ennen sitä ja sen jälkeenkin ovat edelleenkin minun. Myös se, haluanko kulkea kohti eläväksi tulemista vai en. Jos oikein ymmärsin, sinun teoriasi mukaan Jumala haluaisi kieltää joiltakin uskoon tulon ja eläväksi tulemisen. Mutta minä en usko sellaiseen. Jumala haluaa kaikkien kohdalla, että he seuraisivat häntä ja tulisivat eläviksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kukaan muu taho ei vaikuta ja päätä ihmisen eläväksi tulemisesta kuin kaikkkivaltias JUMALA itse. Tässäkään ihminen ei valitse / vaikuta itse tahtotilassaan."

Olet muuten väärässä. Minä olin syvästi uskossa ja harras ihminen, kuten minulle sanottiin. Päätin kuitenkin itse ruveta tutkimaan Raamattua ilman kirkkokuntien opetuksia ja päädyin siihen, että oikea usko on, että,Jeesus ei ole Jumala, ei neitseestä syntynyt eikä kolmiyhteinen. Päädyin siihen, että oikeanuskonon, että helvettiä ei ole vielä olemassa eikä ihmisen sielu livahda ihmisen kuoltua yhtään mihinkään vaan lakkaa olemasta, kunnes Jumala hänet herättää. Sinusta en ole enää elävä vaikka itse koen olevani enemmän elävässä uskossa kuin ikinä.

Jumalako päätti tässä nyt sitten sen, että minun kuuluu löytää uudet erilaiset totuudet ja tulla sinun uskostasi osattomaksi? Hänkö päätti sinun eläväksi tulemiseni perumisen? Minäkö en sitten päättänyt tässä mitään?

Annat turhan suuren krediitin Jumalalle asioista, joita hän ei ole päättänyt eikä tehnyt. Ei Jumala tehnyt meistä robotteja vailla omia aivoja eikä hän toden totta kiellä niitä aivoja käyttämästäkään. Hän ei myöskään määrää sitä tulenko minä eläväksi vai en. Hän voi vain toivoa ja auttaa kohti eläväksi tulemista, jos MINÄ valitsen Jeesuksen seuraaamisen. Kaikki päätökset ennen sitä ja sen jälkeenkin ovat edelleenkin minun. Myös se, haluanko kulkea kohti eläväksi tulemista vai en. Jos oikein ymmärsin, sinun teoriasi mukaan Jumala haluaisi kieltää joiltakin uskoon tulon ja eläväksi tulemisen. Mutta minä en usko sellaiseen. Jumala haluaa kaikkien kohdalla, että he seuraisivat häntä ja tulisivat eläviksi.

Oletko tietoinen Raamatun ilmoituksista. Usko Jeesukseen on JUMALAN teko. Tai miten JUMALA oman tahdon mukaisesti valitsee ja ennaltamäärää ihmisiä lapsekseen - ei ihmisen tahdon mukiasesti.
        Tai ajatteleppa mitä todelllisesti on JUMALAN johdatus. Siis miten tämä tapahtuu ja miten totetuu ihmisessä. Tai tuo Roomalaisille 7 luku. Eikö nämä ole selkeitä asioita ymmärtää ja havainnoida todelisuudessa.

Jos ihmisellä olisi vapaa tahtotila, niin Raamattu olisi erittäin ristiriitainen jo todellisuuden kanssa. No, ei pakosti, koska usko ei ole joka miehen. Room 7 mm kuvataan, mutta et usko. tai miten ihmisen KOKO perusolemus / kehitys on viholisuudessa JUMALAA kohtaan, eikä voi tehdä siten JUMALAN tahtoa. Raamattu selkein opetuksin kuvaa miten Jeesukseen uskova ihminen ENNEN oli viholisuudessa, mutta Pyhä Henki taas myöhemmin ohjaa tahtotilaa ja siten on JUMALAN tahdon suuntainen, mutta edelleen lihalisuus JUMALAA vastainen.

1Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, 2joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja ......olimme .......luonnostamme...... vihan...... lapsia .....niinkuin muutkin;

Vihan lapsella - luontainen tila ihmisessä - on vain yhdensuuntainen tahtotila. JUMALA on taho, joka voi vaikutaa tähän luoatiseen tilaan - tahdon muuttamiseen.

Markku Lievonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tuohon liittyen moni pakenee todellsuutta fiktiiviseen mielenmaailmaan."

Mitäpäs sinä siitä fiktiivisyydestä tiedät? Kyllä minun valitsemani alkoholismi on aivan yhtä todellista tässä maailmassa kuin Jeesustelijoiden hihhuloinnit. Vieläpä todellisempi kun se näyttää kaiken pahan raadollisuuden itse koettuna.

>>Kyllä minun valitsemani alkoholismi on aivan yhtä todellista tässä maailmassa kuin Jeesustelijoiden hihhuloinnit.<<

Ymmärsit väärin. Alkoholismi ihmisessä on myös tila, jossa ihmisellä ei ole vapaata tahtotilaa käytössään. Ihminen ei voi itse päättää haluaako olla alkoholisti vaiko ei. Alkoholistiksi ihminen ohjaantuu. Olen saanut seurata erään alkoholistin / ihmisen elämää lähes 50- vuotta.Täysin raitiista hetkestä syvään alkoholismiin. Vaikka ihminen sanoo, MINÄ päätän ja jos tahdon voin lopettaa juomisen. Todelliesti itsellään ei usko moiseen eli olisi vapaa valitsemaan tahtotilasssaan. Nyt on mennyt kaikki mitä ihmiseltä voi mennä aina terveyttä myöten. Tuo on jo todisteen. Jos ihmisellä olisi vapaa tahtotila - hullukaan ei joisi itseään tuohon tilaan. Ei, sääliksi käy miten ihminen on orja - tahtotila on - mutta ei vapaata.

Markku Lievonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Kyllä minun valitsemani alkoholismi on aivan yhtä todellista tässä maailmassa kuin Jeesustelijoiden hihhuloinnit.<<

Ymmärsit väärin. Alkoholismi ihmisessä on myös tila, jossa ihmisellä ei ole vapaata tahtotilaa käytössään. Ihminen ei voi itse päättää haluaako olla alkoholisti vaiko ei. Alkoholistiksi ihminen ohjaantuu. Olen saanut seurata erään alkoholistin / ihmisen elämää lähes 50- vuotta.Täysin raitiista hetkestä syvään alkoholismiin. Vaikka ihminen sanoo, MINÄ päätän ja jos tahdon voin lopettaa juomisen. Todelliesti itsellään ei usko moiseen eli olisi vapaa valitsemaan tahtotilasssaan. Nyt on mennyt kaikki mitä ihmiseltä voi mennä aina terveyttä myöten. Tuo on jo todisteen. Jos ihmisellä olisi vapaa tahtotila - hullukaan ei joisi itseään tuohon tilaan. Ei, sääliksi käy miten ihminen on orja - tahtotila on - mutta ei vapaata.

Markku Lievonen

Lauseen korjaus;

Ei - Sääliksi käy miten ihminen on orja - tahtotila on - mutta ei vapaata.

Markku Lievonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tietoinen Raamatun ilmoituksista. Usko Jeesukseen on JUMALAN teko. Tai miten JUMALA oman tahdon mukaisesti valitsee ja ennaltamäärää ihmisiä lapsekseen - ei ihmisen tahdon mukiasesti.
        Tai ajatteleppa mitä todelllisesti on JUMALAN johdatus. Siis miten tämä tapahtuu ja miten totetuu ihmisessä. Tai tuo Roomalaisille 7 luku. Eikö nämä ole selkeitä asioita ymmärtää ja havainnoida todelisuudessa.

Jos ihmisellä olisi vapaa tahtotila, niin Raamattu olisi erittäin ristiriitainen jo todellisuuden kanssa. No, ei pakosti, koska usko ei ole joka miehen. Room 7 mm kuvataan, mutta et usko. tai miten ihmisen KOKO perusolemus / kehitys on viholisuudessa JUMALAA kohtaan, eikä voi tehdä siten JUMALAN tahtoa. Raamattu selkein opetuksin kuvaa miten Jeesukseen uskova ihminen ENNEN oli viholisuudessa, mutta Pyhä Henki taas myöhemmin ohjaa tahtotilaa ja siten on JUMALAN tahdon suuntainen, mutta edelleen lihalisuus JUMALAA vastainen.

1Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, 2joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja ......olimme .......luonnostamme...... vihan...... lapsia .....niinkuin muutkin;

Vihan lapsella - luontainen tila ihmisessä - on vain yhdensuuntainen tahtotila. JUMALA on taho, joka voi vaikutaa tähän luoatiseen tilaan - tahdon muuttamiseen.

Markku Lievonen

"Usko Jeesukseen on JUMALAN teko. Tai miten JUMALA oman tahdon mukaisesti valitsee ja ennaltamäärää ihmisiä lapsekseen - ei ihmisen tahdon mukiasesti."

Tulkitset kirjoituksia väärin. Ilman ihmisen omaa valintaa seurata Jeesusta hän ei tule eläväksi. Minä en usko predestinaatioon. Enkä siihen, että Jumala olisi kaiken ennalta näkevä tai kaikkivoiva.

Kun tarkastelee Vanhaa testamenttia kokonaisuutena niin kyllä se oli Jumala, joka joutui muokkautumaan ihmisen tahtoon Jumalan etsiessä keinoja siihen, miten ihminen haluaisi elää Jumalan tahdon mukaan.

Jumala katui useita kertoja tehneensä ihmisen. Jo katuminen osoittaa, että joko Jumala teki väärän/epätäydellisen teon luodessaan ihmisen taikka hän ei tiennyt ennalta kuinka paha ihmisestä tulee.

Raamatussa on myös monia kohtia, joiden mukaan Jumala halusi yhtä mutta muutti mielensä ihmisten toiminnan tähden. Hän ei siis alunperinkään nähnyt tulevaisuuteen sitä, miten ihminen tulisi toimimaan niin, että olisi jo kättelyssä toiminut niin kuin asiat tulisivat oikeasti menemään. Esimerkkinä vaikkapa se kun Maria pyysi Jeesusta tekemään ihmeen mutta Jeesus sanoi että vielä ei ole sen aika. Maria (ihminen jälleen) oli toista mieltä. Jeesus ei tiennyt,että jo kohta hän muuttaisi veden viiniksi. Jeesus ei myöskään tiennyt mikä on se hetki, jolloin Jumala saapuisi takaisin noutamaan omansa.

Jumala näki yhden tulevaisuuden, joka ei toteutunut niin kuin hän sanoi, koska IHMINEN PÄÄTTI toimia toisin, näin mm. Daavidin kanssa. Jumala näki ja kertoi, että Saul saapuu kaupunkiin ja on tappava Daavidin. Daavid lähti pakoon ja henki säästyi, Jumala ei nähnyt oikeaa tulevaisuutta ja ennusti väärin.

Eivätkä nämä ole ainoita esimerkkejä siitä, että Jumala ei ole kaikkivoiva, kaikkitietävä eikä ole ennalta määrännyt jonkun kohtaloa.

Joten kai nyt huomaat, että ihminen päättää itse seuraako hän Jeesusta ja hakeutuuko hän kohti elävämpää uskoa aivan kuten hän päättää itse senkin jättääkö hän Jeesuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Markku Lievonen

Ihminen voi päättää itse jatkaako alkoholismiaan vai ei. On vain omasta tahdosta kiinni pystyykö lopettamaan juomisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää kommentti edellyttää ajatusta ja ajattelua, jota kuvaamaan on käytettävä analogiaa. Ihminen, joka kuvittelee ITSE, so. ilman Jumalan vaikutusta, apua, ohjailua, houkuttelua, työntämistä ja vetämistä, "valitsevansa Jeesuksen", on kuin Aku Ankka, joka kuvittelee itse tekevänsä mitä tekee, ilman Walt Disneyn minkäänlaista vaikutusta.

Me ihmiset olemme ymmärryksemme ja kokemushistoriamme ja näkökulmamme ja kaikkien muiden lukemattomien rajoitustemme kanssa Jumalaan verrattuna kuin sarjakuvahahmo sarjakuvan laatijan käsisssä. Jo silkka ajatus, että me tiedollisina, moraalisina, älyllisinä ja hengellisinä olentoina olisimme missään mielessä Jumalan kanssa samalla viivalla, on niin mielipuolinen älyllinen itsemurha ja röyhkeän suuurudenhullu ajatus, ettei sitä voi verrata törppöydessään muuhun kuin Luciferin kuvitelmaan siitä, että se kykenee nostamaan itsensä Jumalan vertaiseksi. Itse asiassa juuri tämä ajatus on Luciferin "lahja" ihmiskunnalle; sen VALHEELLLISEMPAA ajatusta ei ole olemassa. Juuri tämä megalomaaninen harha saa suuruusharhassaan surkuhupaisan ihmispolon kuvittelemaan, ettei Jumala kykene vaikuttamaan hänen valintoihinsa muutoin kuin rajoittamalla hänen "vapauttaan" eli tekemällä hänestä "robotin". On kuin Aku Ankka kuvittelisi Walt Disneyn olevan sarjakuvahahmo.

Lievonen tietää, että Jumala on määrännyt KAIKKI pelastukseen, ei ainoastaan osaa ihmiskunnasta. "Jumala on määrännyt KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

. >>>>Minä olin syvästi uskossa ja harras ihminen, kuten minulle sanottiin. Päätin kuitenkin itse ruveta tutkimaan Raamattua ilman kirkkokuntien opetuksia ja päädyin siihen, että oikea usko on, että,Jeesus ei ole Jumala, ei neitseestä syntynyt eikä kolmiyhteinen. Päädyin siihen, että oikeanuskonon, että helvettiä ei ole vielä olemassa eikä ihmisen sielu livahda ihmisen kuoltua yhtään mihinkään vaan lakkaa olemasta, kunnes Jumala hänet herättää. Sinusta en ole enää elävä vaikka itse koen olevani enemmän elävässä uskossa kuin ikinä.<<<<

Jos minun näkemykseni haluat tietää, niin juuri Pyhä Henki ohjaisi sinun ymmärrystäsi ja tahtoasi - pois uskonnolisuudesta. Pyhä Henki on annettu ihmiselle opettajaksi ja johdattajaksi.
        Raamattu on juuri todisteena / Pyhä Henki opettajana miten Jeesus on JUMALAN Poika - ei siis JUMALA. Samoin Jeesus opetti ihmisen lihallisuutta / syntisyyttä ottaen opetuksiinsa mukaa vertauskuvainnollisesti helvetin. Siis helvetin tila koko ihmiskunnalle - JOS - ei olisi syntien sovitusta / koko maailman.

Ajatellen ihmisen tilaa - JUMALAN vaikutus ihmisen tahtotilan ohjaamisessa kn kuin veteen piirretty viiva ja siten monasti ihminen luulee itse tekevän ja tahtovan ja toteuttavan asian. Moni sanoo ja liittää tämän hyväksi tuuriksi ta ihmeellisesti oivalsi tärken asian, jota koskaan aiemmin ei ole edes tiennyt.

Markku Lievonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Markku Lievonen

Juuri näin! Itse vertaistuen avulla alkoholismista toipuneena ja toipuvana voin allekirjoittaa, ettei tahdonVAPAUDELLA ole asian kanssa MITÄÄN tekemistä vaan ainoastaan tahdon orjuudella. Nyt kun olen ollut vuosikausia raittiina, tämä minun raittiutenikaan ei ole tahdonvapautta vaan orjuutta: se on tahtoni "orjuutta" raittiuteen, raittiusorjuutta. Minun on mahdotonta tahtoa juopumista raittiina; minä en KYKENE siihen.
        "Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti, Poika pysyy iäti."

Jeesus Kristus vapautti meidät ristillä synnin orjuudesta ja teki meistä Jumalan orjia. Tämä on totuus, tuntuipa se meistä todelta tai oli tuntumatta ja todistivatpa meidän ajatuksemme, tekomme, tunteemme ja tekemättä jättämisemmme tämän tahi ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin! Itse vertaistuen avulla alkoholismista toipuneena ja toipuvana voin allekirjoittaa, ettei tahdonVAPAUDELLA ole asian kanssa MITÄÄN tekemistä vaan ainoastaan tahdon orjuudella. Nyt kun olen ollut vuosikausia raittiina, tämä minun raittiutenikaan ei ole tahdonvapautta vaan orjuutta: se on tahtoni "orjuutta" raittiuteen, raittiusorjuutta. Minun on mahdotonta tahtoa juopumista raittiina; minä en KYKENE siihen.
        "Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti, Poika pysyy iäti."

Jeesus Kristus vapautti meidät ristillä synnin orjuudesta ja teki meistä Jumalan orjia. Tämä on totuus, tuntuipa se meistä todelta tai oli tuntumatta ja todistivatpa meidän ajatuksemme, tekomme, tunteemme ja tekemättä jättämisemmme tämän tahi ei.

Kuten jo tiedätkin, mutta tuen silti: Älä kokeile / leiki kestäisitkö yhtä humalatilaa ilman hallitsemattomuutta. Alkoholista ei ole positiivisuutta kerran vuodessa käyttäneellekkään ja vielä vähemmän alkohollista irtipäässeelle.

Jeesuksen sanoja lainaten; "Kenen voittama ihminen , sen orja hän on."

Markku Lievonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Usko Jeesukseen on JUMALAN teko. Tai miten JUMALA oman tahdon mukaisesti valitsee ja ennaltamäärää ihmisiä lapsekseen - ei ihmisen tahdon mukiasesti."

Tulkitset kirjoituksia väärin. Ilman ihmisen omaa valintaa seurata Jeesusta hän ei tule eläväksi. Minä en usko predestinaatioon. Enkä siihen, että Jumala olisi kaiken ennalta näkevä tai kaikkivoiva.

Kun tarkastelee Vanhaa testamenttia kokonaisuutena niin kyllä se oli Jumala, joka joutui muokkautumaan ihmisen tahtoon Jumalan etsiessä keinoja siihen, miten ihminen haluaisi elää Jumalan tahdon mukaan.

Jumala katui useita kertoja tehneensä ihmisen. Jo katuminen osoittaa, että joko Jumala teki väärän/epätäydellisen teon luodessaan ihmisen taikka hän ei tiennyt ennalta kuinka paha ihmisestä tulee.

Raamatussa on myös monia kohtia, joiden mukaan Jumala halusi yhtä mutta muutti mielensä ihmisten toiminnan tähden. Hän ei siis alunperinkään nähnyt tulevaisuuteen sitä, miten ihminen tulisi toimimaan niin, että olisi jo kättelyssä toiminut niin kuin asiat tulisivat oikeasti menemään. Esimerkkinä vaikkapa se kun Maria pyysi Jeesusta tekemään ihmeen mutta Jeesus sanoi että vielä ei ole sen aika. Maria (ihminen jälleen) oli toista mieltä. Jeesus ei tiennyt,että jo kohta hän muuttaisi veden viiniksi. Jeesus ei myöskään tiennyt mikä on se hetki, jolloin Jumala saapuisi takaisin noutamaan omansa.

Jumala näki yhden tulevaisuuden, joka ei toteutunut niin kuin hän sanoi, koska IHMINEN PÄÄTTI toimia toisin, näin mm. Daavidin kanssa. Jumala näki ja kertoi, että Saul saapuu kaupunkiin ja on tappava Daavidin. Daavid lähti pakoon ja henki säästyi, Jumala ei nähnyt oikeaa tulevaisuutta ja ennusti väärin.

Eivätkä nämä ole ainoita esimerkkejä siitä, että Jumala ei ole kaikkivoiva, kaikkitietävä eikä ole ennalta määrännyt jonkun kohtaloa.

Joten kai nyt huomaat, että ihminen päättää itse seuraako hän Jeesusta ja hakeutuuko hän kohti elävämpää uskoa aivan kuten hän päättää itse senkin jättääkö hän Jeesuksen.

>>>Joten kai nyt huomaat, että ihminen päättää itse seuraako hän Jeesusta ja hakeutuuko hän kohti elävämpää uskoa aivan kuten hän päättää itse senkin jättääkö hän Jeesuksen.<<<

Tiivistäen. Jos Jeesukseen uskovasta ihmisestä poistetaan / poistuu Pyhä Henki - JUMALAN tahdon tekeminen loppuu kuin seinään. Raamatun kuvaukset tästä on todistena.

Juuri tuohon liittyy miten Jeesus opettamalla opetti opetuslapsia, miten Pyhää Henkeä heidän tuli odottaa. Ei pitänyt lähteä Jerusalemista vasta sitten kun Pyhä Henki annettiin ihmiskunnan keskuuteen Jeesuksen noustessa taivaaseen.

Kuten Raamatussa on. Pyhä Henki toimii opettajana ja johdattajana.....

Markku Lievonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jumalako päätti tässä nyt sitten sen, että minun kuuluu löytää uudet erilaiset totuudet ja tulla sinun uskostasi osattomaksi? Hänkö päätti sinun eläväksi tulemiseni perumisen? Minäkö en sitten päättänyt tässä mitään?<<<

JUMALALLA on aivoittanut lapseuttamalleen ihmiselle omat tiet missä kulkea. Itse näen, miten juuri Pyhä Henki - et omaa tahtoa valiten ja käyttäen - ohjasi ja ohjaa askeleitasi, joita kulkea.

9Ihmisen sydän aivoittelee hänen tiensä,
        mutta Herra ohjaa hänen askeleensa. Snl 16

Ihminen joutuu siis ajattelemaan kaikki asiat ja alueet, joita Herra tuo arkeen ajateltavaksi. Ei omaa tahtoa, vaan johdatusta. JUMALAN tahdon toteutumista.

Jos viestisi sisältö on totta; Jeesus on JUMALAN Poika - ei JUMALA. Isä yksin on totinen JUMALA - ei kolminaisuus. Helvetti on Jeesuksen käyttämä vertauskuvaus ihmiskunnan syntisyyden palkasta - tilasta jonne kuukuisi - JOS - ei olisi; JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman synnit,,,,,

Juuri tuossa ilmentyy Pyhän Hengen opetus sinussa kuin myös johdatus. Itse aikoinaan tulin uskoon / usko tuli minuun - aivan pystymetsässä - ydenkään ihmisen vaikuttamatta minuun.
        Todettakoon tässäkin. Jeesusken seuraajia on kahta eri ryhmää. Valitut, joihin JUMALA on tehnyt uskon. Nämä eivät mahdolistu eksymään ja luopumaan uskosta. Toinen ryhmä on ihimiset, jotka ihmisten oppien / opettamina seuraavat Jeesusta ja juuri ...... tästä ryhmästä moninaat luopuvat uskosta. Kyse on siis uskonnollisuuden ryhmästä.
        Tässä ilmenee tämä toinen ryhmä - uskonnollisuus,

20Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan .....myös ....n-i-i-d-e-n.... edestä, jotka ....h-e-i-d-ä-n..... s-a-n-a-n-s-a .....k-a-u-t-t-a..... uskovat minuun,
        21että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

Kuten Jeesuksen rukouksesta käy esille - JUMALA tahtoo yhtä olevan. Elää rauhassa kaikkkien ihmisten kanssa.

No, todelisesti vaikeaa on olla yhtä, jos uskonnolisuus ei usko pelastuksen perusteita kuin myöskään Jeesuksen vertauskuvainnolisia opetuksia.

3Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he .........t-u-n-t-e-v-a-t....... sinut, joka ...y-k-s-i-n.... olet totinen Jumala, ja ....h-ä-n-e-t...., jonka sinä olet .....l-ä-h-e-t-t-ä-n-y-t,....... Jeesuksen Kristuksen.

Markku LIevonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen suhde äitiinsä. Sen ajan tavan mukaan hääjuhlat kestivät useita päiviä. Tässä tilaisuudessa havaittiin ennen juhlan päättymistä, että viinivarasto oli lopussa. Tämä havainto aiheutti paljon hämminkiä ja mielipahaa. Oli epätavallista olla ilman viiniä juhlatilaisuuksissa, ja sen puuttuminen todistaisi vieraanvaraisuuden puutetta. Hääparin sukulaisena Maria oli auttanut juhlan järjestelyissä, ja nyt hän puhui Jeesukselle sanoen: "Heillä ei ole viiniä" Nämä sanat sisälsivät kehotuksen, että hän täyttäisi heidän tarpeensa. Mutta Jeesus vastasi: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo ? Minun aikani ei ole vielä tullut."
        Tämä vastaus, joka meistä tuntuu tylyltä, ei ilmaissut kylmyttä tai epäkohteliaisuutta. Sanamuoto, jota Vapahtaja käytti puhutellessaan äitiään, oli itämaisten tapojen mukainen. Siten puhuteltiin henkilöitä, joille tahdottiin osoittaa kunnioitusta. Sanoessaan Marialle, ettei hänen hetkensä ollut vielä tullut, Jeesus vastasi ajatukseen, jota tämä ei vielä ollut lausunut julki mutta joka oli hänen ja koko kansan toivomus. Hän toivoi, että Jeesus olisi ilmaissut itsensä Messiaana ja astunut Israelin valtaistuimelle. Mutta se aika ei ollut vielä tullut. Jeesus oli ottanut ihmismuodon, ei kuninkaana, vaan, kipujen miehenä ja sairauden tuttavana. Mutta vaikka Maria ei täysin käsittänytkään Kristuksen tehtävää, hän luotti häneen ehdottomasti. Tähän luottamukseen Jeesus vastasi. Hän suoritti ensimmäisen ihmetekonsa kunnioittaakseen Marian luottamusta ja vahvistaakseen opetuslastensa uskoa. Viini, jota Jeesus hankki juhlaa varten ja jota hän antoi opetuslapsilleen oman verensä vertauskuvana, oli puhdasta viinirypäleen mehua. Tässä käytetään sanaa "oinos gleukos" Tähän viittaa profeetta Jesaja puhuessaan uudesta viinistä "rypäleessä", ja sanoessaan: "Älä hävitä sitä, sillä siinä on siunaus" Jes. 65:8)

• Anonyymi

Raamatusta luemme, en tiedä lukiko lutter, mutta me voimme ainakin lukea mm;" synti tahtoo ryhtyä sinuun, mutta hallitse sinä sitä!" !

kertokaa mitä tuo tarkoittaa!

• Anonyymi

Lue se jatko. Kuinka hyvin ohjeen saanut kykeni sitä noudatttamaan?

• Anonyymi

1Moos.4:7 Biblia (1776) Eikö se niin ole? jos hyvin teet niin syntis anteeksi annetaan: ja jolles hyvin tee, niin synti väijyy oven edessä, ja hän himonsa on sinun tykös, vaan hallitse sinä häntä. Room.6:12

• Anonyymi

Jaak.1:15 Biblia. Sitte kuin himo on siittänyt, niin hän synnyttää synnin; mutta kuin synti täytetty on, niin se synnyttää kuoleman. Room.6:23

• Anonyymi

Tässä englanninkielisessä videossa sanotaan tuotavan esiin tieteellinen näkemys vapaasta tahdosta: https://youtu.be/zpU_e3jh_FY

Näiden pohtiminen on mainiota ajanvietettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      609
      29546
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      288
      20835
    3. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      14060
    4. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      10855
    5. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      78
      7996