SAULIN YLÖSTEMPAUS

Jeesus hänet kutsui, ja tempasi ylös.

Itse hän ei siitä ehtinyt kertomaan, kun tuli heitetyksi Saatanalle. Siksi tämän kertoi Paavali:

"Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen.

Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.

Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

Tästä miehestä minä kerskailen, itsestäni en, paitsi heikkoudestani."

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavali jätti kertomatta ne sanat, joita ihminen ei voi sanoa:

      Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

      Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?"

      Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat."

    • MINUTKIN TEMMATTIIN YLÖS.

      Koska en tullut heitetyksi Saatanalle, kuten Saul, saan kertoa sen rehellisesti omalla nimellä ja kuvalla.

      Enkä Saatanalle heitettynä Tahvona tai Teukkana, joita entinen ystäväni Saatanalle suositteli.

      Tämä tapahtui Lappeenrannassa, nuoruuteni kaupungissa, Sanna-myrskyn päivänä 11.8.1985.

      "Herra ilmestyy omiensa avuksi.
      Kuin salaman hän sinkoaa nuolensa.
      Herra Jumala puhaltaa pasuunaan, hän kiitää etelästä polttavassa myrskyssä."

      • Tuli vuosi 1985. Kesällä Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen. Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?

        Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä. Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456.

        Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.
        Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisi kääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen: "Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut tästä mitään puhunut.

        Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat: RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt.

        Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.

        Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat:

        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!"

        Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle ihmiselle kovat sanat.

        Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden!"

        Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan. Tämä meni kirkkaasti edelle. Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin. Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.

        Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään. "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!" Silloin en totisesti tiennyt, mitä tuona hetkenä tulin luvanneeksi. Paljon tiedän tänään, vaikkakaan en vielä kaikkea sitä mitä tulevaisuus tullessaan tuo.

        Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni katoamaan.

        Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa. Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen - lähes koko siihen asti eletyn elämäni pilanneet.

        Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.
        Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän pois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, niin heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.

        Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.
        Jatkuu


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Tuli vuosi 1985. Kesällä Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen. Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?

        Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä. Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456.

        Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.
        Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisi kääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen: "Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut tästä mitään puhunut.

        Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat: RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt.

        Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.

        Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat:

        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!"

        Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle ihmiselle kovat sanat.

        Hetken kuluttua sama ääni jatkoi: "Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden!"

        Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan. Tämä meni kirkkaasti edelle. Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin. Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.

        Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään. "Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!" Silloin en totisesti tiennyt, mitä tuona hetkenä tulin luvanneeksi. Paljon tiedän tänään, vaikkakaan en vielä kaikkea sitä mitä tulevaisuus tullessaan tuo.

        Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni katoamaan.

        Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa. Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen - lähes koko siihen asti eletyn elämäni pilanneet.

        Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.
        Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän pois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, niin heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.

        Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.
        Jatkuu

        Jatkuu
        Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikana ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä, kotona vuoteessa, kerroin Ritvalle tämän ja kysyin: "Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?" "Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."

        Heti aamulla muistui mieleeni Uusi testamentti, jonka olin Lappeenrannan seurakunnalta rippilahjaksi saanut. Vielä sen pölyttyneenä kirjahyllystä löysin. Milloin lienen sen viimeksi avannut? Etulehdeltä löytyi täydellinen yllätys; Herkko Kivekkään kirjoittama muistolause elämäni matkalle:

        Ps.43:3: "Lähetä valkeutesi ja totuutesi, ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi."

        Ihmeiden aika ei ollut ohi, kun tajusin, miten saumattomasti nuo sanat liittyivät siihen, mitä edellisenä päivänä olin saanut nähdä ja kokea. Minut oli johdatettu hänen pyhälle vuorelleen. Jos ei vielä asuntoihin asti, niin ainakin suurelle valkeuden ja vapauden esipihalle, ja vihdoinkin olin saanut kuulla Jumalani äänen.

        Neljänkymmenen vuoden koettelemusten jakso, syksystä 1945 syksyyn 1985, oli päättynyt. Mutta mitä vielä oli edessä, sitä en tiennyt."


    • Anonyymi

      Eiköhän joku sitä Saulia tempaise jahka virastaan poistuu.

      • "Heidän loppunsa on kadotus.
        Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja he ajattelevat vain MAALLISIA ASIOITA.


    • Anonyymi

      Hyvä veli. Etsi nyt itsellesi sellainen seurakunta, joka pyhittää sapatin, sillä siellä uudessa kirkkauden maassakin pyhitetään sapatti, joka on lauantai. "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. "Jes.66:22,23

      • Sinä et ole hyvä vaan paha veli, joka herjaa minua siksi, kun olen jo sen ainoan ja oikean seurakunnan löytänyt:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        "Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli jos Jumalan Henki asuu teissä?"


    • Anonyymi

      Mutta pyhittääkö löytämäsi seurakunta sapatin, niin kuin seurakunnan Herra Jeesus teki? "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21

      • Saatana on herättänyt sinut liian myöhään.

        Vanhan liiton opit, kymmentä käskyä lukuun ottamatta, menettivät merkityksen, kun Jumala lähetti Poikansa maailmaan.

        Lähes kaikille Uuden liiton käskyille kävi samoin, kun Saatana tappoi Jumalan Pojan, jätti Jumala koko ihmiskunnan Saatanan haltuun, noudattamaan Saatanan Paavalille sanelemia oppeja.

        Tämä jäi, ja on edelleen voimassa: Lähes kaikille

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Eihän Saatanan ilosanoma armosta pelastuminen vaadi ihmisiltä mitään muuta kuin olla onnellinen.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatana on herättänyt sinut liian myöhään.

        Vanhan liiton opit, kymmentä käskyä lukuun ottamatta, menettivät merkityksen, kun Jumala lähetti Poikansa maailmaan.

        Lähes kaikille Uuden liiton käskyille kävi samoin, kun Saatana tappoi Jumalan Pojan, jätti Jumala koko ihmiskunnan Saatanan haltuun, noudattamaan Saatanan Paavalille sanelemia oppeja.

        Tämä jäi, ja on edelleen voimassa: Lähes kaikille

        "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Eihän Saatanan ilosanoma armosta pelastuminen vaadi ihmisiltä mitään muuta kuin olla onnellinen.

        Ei se saanut minua hereille mutta hän on varmaan tyytyväinen kaltaisiisi Kaikkivaltiaiden Nimiin toimiviin laittmuuden herrojen palvelijoina!
        Hävetkää!!! ...jos edes siihen sieluttomana pystyt!
        sillä
        usko on mielen sairaus ja sen vuoksi pahimpia pappejakin polttivat noitarovioilla keskiajalla tuomittuina noitienne kouluttajina, ehkä kaltaisianne eksyttäjiä kuten Paavali ihmisiä katumuksensa aikaan varoitti:
        2.Korinttolaiskirje: 11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
        Ette ymmärtäneet vartoitusta ja nyt teidät tempaistaa samaan ikuisuuteen....


    • Anonyymi

      Teuvosuni on ihan oikeassa siinä, että "Vanhan liiton opit, kymmentä käskyä lukuun ottamatta, menettivät merkityksen." Sapattikäsky kuuluu nimenomaan tähän Teuvon alleviivaamaan kymmeneen käskyyn ja on siellä eniten palstatilaa ottava käky, että kyllä sitä Teuvonkin kannattaa alkaa pyhittää, jos Jeesusta haluaa seurata.
      Tässä nämä Jumalan omalla sormellaan kirjoittamat kymmenen käkyä, joista sapattikäsky on pisin.
      "Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
      (1) "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani."
      (2) "Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni."
      (3) "Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu."
      (4) "Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sen tähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."
      (5) "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa."
      (6) "Älä tapa."
      (7) "Älä tee huorin."
      (8) "Älä varasta."
      (9) "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi."
      (10) "Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." 2Moos.20:1-17
      Kuka kirjoitti, millä ja mihin kymmenen käskyä? "Ja Herra antoi minulle ne kaksi kivitaulua, joihin oli kirjoitettu Jumalan sormella"5Moos.9:10. Herra kirjoitti ne omalla sormellaan kahteen kivitauluun.
      Miten kauan ne ovat voimassa? "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut." Matt.5:18 Näin sanoo Herra Jeesus, joka on totuus.
      Kuka kirjoitti Mooseksen lain ja mihin? "Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti" 5Moos.31:24. Mooses kirjoitti kirjaan. Huomaa, Mooses kirjoitti kirjaan, Jumala sitä vastoin kirjoitti kymmenen käskyä kiviin.
      Missä kymmentä käskyä säilytettiin? "Sitten minä käännyin ja astuin alas vuorelta ja panin taulut tekemääni arkkiin, niin kuin Herra oli minua käskenyt, ja siinä ne ovat." 5Moos.10:5. Huomaa! Ne pantiin sisälle arkkiin .
      Missä Mooseksen kirjaan kirjoittamaa lakia säilytettiin? "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan." 5Moos.31:26. Mooseksen kirjoittamaa kirjakääröä säilytettiin arkin sivulla.
      Minkä lain Jeesus naulitsi ristiin? "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin." Kol.2:14. Näemme selvästi, että Mooseksen kirjoittama lain kirja, jota säilytettiin arkin sivulla olemaan todistajana sinua vastaan, se naulittiin ristiin ja kumottiin, mutta kymmenen käskyä mukaanlukien sapatti, ovat yhä voimassa, niin kuin Teuvo aivan oikein opettaa.

      • Anonyymi

        Jumalan kuvia Wikipedia hindulaisuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan kuvia Wikipedia hindulaisuus

        Hyvin pitää Saatana sinutkin ajan tasalla, Jumalan käskyjä herjaamalla.


      • "Ihmisen Poika on sapatin herra.

         Jeesus kulki edelleen ja meni sen seudun synagogaan. 
        Siellä oli mies, jonka käsi oli surkastunut.
        Fariseukset tahtoivat nostaa syytteen Jeesusta vastaan ja kysyivät häneltä:
        "Saako sapattina parantaa?"
        Jeesus vastasi heille: "Jos jollakulla teistä on lammas ja se putoaa sapattina kuoppaan, niin kai hän tarttuu siihen ja nostaa sen sieltä ylös! 
        Ja onhan ihminen paljon arvokkaampi kuin lammas.
        Kyllä sapattina on lupa tehdä hyvää."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        "Ihmisen Poika on sapatin herra.

         Jeesus kulki edelleen ja meni sen seudun synagogaan. 
        Siellä oli mies, jonka käsi oli surkastunut.
        Fariseukset tahtoivat nostaa syytteen Jeesusta vastaan ja kysyivät häneltä:
        "Saako sapattina parantaa?"
        Jeesus vastasi heille: "Jos jollakulla teistä on lammas ja se putoaa sapattina kuoppaan, niin kai hän tarttuu siihen ja nostaa sen sieltä ylös! 
        Ja onhan ihminen paljon arvokkaampi kuin lammas.
        Kyllä sapattina on lupa tehdä hyvää."

        Se, mikä laittomuudelle on hyvää on ihmisyyden arvoja kunnioittaville saatanallisuutta:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        "Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]"

        mutta nämä ei auta pelastuksen saamiseen......
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, mikä laittomuudelle on hyvää on ihmisyyden arvoja kunnioittaville saatanallisuutta:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        "Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]"

        mutta nämä ei auta pelastuksen saamiseen......
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Saatana on antanut sinulle erinomaisen raamatunlausekotelon. Mutta yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki:

        "Mene ja kerro, mitä Herra Jumala on sinulle tehnyt."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Hyvin pitää Saatana sinutkin ajan tasalla, Jumalan käskyjä herjaamalla.

        Olet todellinen herrasi; Saatanasi asiamies!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet todellinen herrasi; Saatanasi asiamies!

        Kenties saattaisin sinua uskoa, jos tulisit esiin omalla nimelläsi, etkä piilossa pelosta vapisevana Saatanan puskajussina.


    • Anonyymi

      Jälleen TeuvoSni on oikeassa, sapattina saa tehdä hyvää, se on Jeesuksen opetus ja esimerkki niin kuin sekin, että sapattina (lauantaina) mennään jumalanpalvelukseen, niin kuin Jeesus, Paavali ja alkuseurakunta tekivät "tapansa mukaan." "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan....Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista...Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa." Luuk.4:16,Apt.17:2, 13:14

      • Miksi et halunnut kertoa siitä, kun Jeesus meni temppeliin ja piti Ruoskamessun, ja poistui, kun totesi sen olevan Rosvojen luolan, ja ennusti sen kohtalon:

        "Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia.

        Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

        Vuonna 70 se tapahtui, kun Jumala antoi roomalaisten sen yhden ainoan temppelin, jonka hän oli maailmaan rakennuttanut. Eikä sinne ole uutta noussut.

        Vaan siellä on vieraan uskonnon kaksi rosvojen luolaa.


      • Anonyymi

        Ohoh! Kaikka Saatanaa jumaloivat ovat täneen valehtelmassa täällä!!!
        Miten olisi, voisitteko rehellistyä vielä sen verran, että käyttäisitte omien herrojenne oppeja jotta kukaan ei eksyisi uskomaan teitä Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen palveljoiksi?
        Paavalikaan ei saanut Saatanasta eroa joten on siellä tilaa viellä teillekkin joten elkää eksyttäkö ihmisiä laittomien riveihin!


    • Anonyymi

      Ensinäkin; kutsujana kristitylle on kristittyjen Barjeesus. Paavali oli kristittynä kristillisten vainoja ja tapattikin roomalaisilla sotilailla kristillisiä KUNNES paljastui kavaltajaksi mutta Laille kuuliaiset kristilliset eivät saaneet tappaa Paavalia.

      Apostolien teot 1 Luku:
      13:9 Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu,
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

      Ero Saatanasta tai/ja Barjeesukseta Paavali ei saanut ja ne ovat kristittyjen todelliset herrat edelleen, raamatun ja laittomuuden historian mukaankin edelleen joista Teuvo on ylpeä:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

      Paavalista.... eri lähteistä koottua tietoja...:
      "Tychicus ei ole "Paavalin kirjuri" t m v, vaan Paavin nimi on Tychicus. Hän on Farisealainen ja Kirjanoppinut (luku- ja kirjoitustaitoinen) Gootti. Hän ei ole Roomalainen, mutta "Roomalaisena" hän vainoaa Juutalaisia. Hän muuttaa uskonsuuntaa (tekeytyy) Juutalaiseksi, ja "Juutalaisena" hän vainoaa Kristillisiä. Paavi Tychicus on keskeinen hahmo Kristinuskossa, ja Kristinuskoisena hän vainoaa Kristillisiä ja Juutalaisia kiihottaen Kansat toisiaan vasten. Muuttamalla identiteettiä ja vainoamalla ihmisiä, hän pääsi manipuloimaan kaikkia alkuperäisiä kirjoituksia, ja lietsomaan vihaa ihmisten välillä."
      -
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
      "Paavali Tarsolainen (n. 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos hepr. ‏שאול התרסי‎‎, Šaʾul HaTarsi, arab. بَوْلُس‎, bawlus) oli Uuden Testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina. Aiemmin hän käytti juutalaista nimeä Saul (vuoden 1938 raamatunsuomennoksessa Saulus), mutta käännyttyään alkoi käyttää roomalaista nimeään Paulus, joka suomenkielisessä Raamatussa on Paavali.[3]
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

      Apostolien teot:
      8:1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.

      Paavali vihasi kristillisiä Jeesuksen seuraajia;
      8:3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
      12:5 Niin pidettiin siis Pietaria vankeudessa; mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä."
      Ehkä Paavali oli ryhmässä joka tapatti Pietarinkin tietoisena siitä, että Pietarilla oli kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antama Valta ja Taivasten Valtakunnan Avaimet.

      Oppikunnan sotkiusta on vaikea tietää totuus kokonaisuudessaan, mutta...
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
      "Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole."
      Loput elämästään Paavali sairasti epilepsiaa; näkyjä nähden joista kirjoiteltiin uskovaisille uskottavaksi uskomuksia.

      Minulle Paavali yhtenä kristinuskon perustajista hän oli rehellisin, tunnusti kristittyjen laittomuuden todelliset herrat. Ottakaa rehellisyydestä esimerkkiä:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

      Siis, https://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
      "Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä. Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan (lyhenne hra)[1] merkitys on laajentunut tarkoittamaan varsinkin sivistynyttä tai yläluokkaan kuuluvaa miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miestä puhuttelunimenä. Sanalla ”Herra” tarkoitetaan myös kristinuskon Jumalaa."
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html

      Ei ole kaukaa haettua tietoa sekään, että kristillisten Kaikkivaltiaalla Jeesuksella oli naisiakin opetuslapsina JOITA ei kristityt hyvaksyneen ja Paavalikaan ei halunnut heitä raamattuun:
      1.Korinttolaiskirje:14:34 "olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo."
      Paavali ei kertonut mikä Laki mutta kristillisten mielestä laittomuuden oma laki.
      -
      Joten Paavali tempaistiin kristittyjen tarujen voimalla jonnekkin.... Paavalin teksteistä suurin osa, ellei kaikki, ovat hänen oppikunnan oppeja Paavalin nimeen kirjoitettuina jopa Paavalin kuolemankin jälkeen.
      Joten; tottakai laittomuuden; kristittyjen herrat hyväksyneet uskovaiset ovat mielissään kristinuskon yhdestä laittomuuden perustajastaan...

      • Olet vallan erinomainen Saatanan sanansaattaja. Yksi sinulta kuitenkin puuttuu, että olisit täydellinen, Väestörekisterissä oleva nimesi.


    • Niin kuin Saul ennusti itsestään vääryydentekijänä, Paavalina.

      Saman teki myös Paavalin rakas veli, Pietari, joka myös kielsi Jeesuksen:

      Kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut!

      Anonyymi
      01.04.2020 12:27

      ”Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.”
      2 Piet 2:1

      • Pietari istui ulkona pihalla. Hänen luokseen tuli palvelustyttö ja sanoi: "Sinäkin olit tuon galilealaisen Jeesuksen seurassa."

        Mutta hän kielsi sen kaikkien kuullen ja sanoi: "En ymmärrä mistä puhut."

        Hän siirtyi sieltä portille päin, mutta muuan toinen tyttö näki hänet ja sanoi paikalla oleville: "Tämä mies oli nasaretilaisen Jeesuksen seurassa."

        Taas hän kielsi sen valalla vannoen ja vakuutti: "Minä en tunne sitä miestä."

        Mutta hetken kuluttua hänen luokseen tuli muita, jotka siellä seisoskelivat, ja he sanoivat: "Sinä olet varmasti samaa joukkoa, senhän kuulee jo puheestasi."

        Silloin Pietari alkoi sadatella ja vannoi: "Minä en tunne sitä miestä."

        Samassa kukko lauloi. Pietari muisti, mitä Jeesus oli sanonut: "Ennen kuin kukko laulaa, sinä kolmesti kiellät minut."

        Hän meni ulos ja puhkesi katkeraan itkuun. Koska muisti Jeesuksen sanat:

        "Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa."


      • Sanoi tämä anonyymi Saatanan palvelija.


    • Anonyymi

      Kristillisiä tapattavat ja vainovat kristityt ovat uudelleen ja uudelleen viemässä Pietarin omaan leiriinsä apostoliksi VAIKKA raamattu ja historia todistaa sitä vastaa ja kristittyjen väärennetyt tiedot puolustaa ajatusta.

      Varmaan kumminkin on, että Pietari oli Yksi Kaikkivaltiaan kristillisten Jeesuksen tärkeimmistä opetuslapsista EIKÄ laittomuuden apostoli. Pietari ei ole kristitty eikä laittomuuden paavikaan!

      Tässä Pietarin Kaikkivaltiaalta Jeesukselta saamasta tehtävästä ihmiskunnan hallinnan demokraattisesti asettamisen tehtävän Pietari sai asiaa tutkineiden mukaan:

      Lainattua tekstiä:
      ####
      "uskominen koostuu kolmesta eri tyypistä:
      1. Laillinen.
      2. Neutraali.
      3. Laiton.
      -
      1. ja 2. ei tänään eikä historiassa sisällä minkäänlaista fyysistä ja/tai psyykkistä väkivaltaa.
      -
      Jeesus ( kaikki muut eri kielelliset muunnokset) samalla tavalla niinkuin mikä nimi tahansa tarkoittaa jotain: viisas, hyvä johtaja kaikki synonyymit jotka voit yhdistää tähän päivään saakka koskien "hyvä johtaja".
      -
      1 Ota Raamatusta Laki - jota Jeesus käskee noudattaa. Ensisijainen vastuu on aina niillä jotka virassaan opettavat.
      2. Ota Raamatusta ne osat joissa kerrotaan Jeesuksesta, hänen opeista.
      2b Ota Vanhasta Testamentista ne osat joihin Jeesus viittaa.
      3. Ota uudesta testamentista ne osat joihin Jeesus yhdistää k e Pietarin kirjeeet/testamentti.
      -
      Kaiken muun voi laittaa sivuun, ja näin ollen Jeesus ei perustanut uskontoa vaan vahvisti demokratian. Hän valitsi Simon Pietarin jatkamaan työtään. Edellinen siihen aikaan, ja vertaat Suomen perustuslakiin/testamenttiin §1 - §10 - §11 - §12. "
      ####

      Huomautus...
      Tuo linja vaatii lukijoilta joilla on raamatussaan "viitteet" toiminta, ettei eksy pois kristillisyyden linjasta kun/jos viitteessä viitataan esimerkiksi Jeesuksen tekstistä Paavalin teksteihin jolla avataan tie laittomuuden oppeihin ja se viite ei tarvitse olla ainoastaan Paavalin teksteihin vaan jonkun toisen joka ei ole kristillisyyden asialla oleva vaan jopa sellaista esittävä laittomuuden kavala eksyttäjä. Suosittelen, että ottaa ensin vastaan tiedon ilman viitteen tietoa ja kun sen on sielullisesti hyväksynyt niin vai "tarkistaa" mitä viitteen sisältä ja ennen kaikkea sen tärkeys merkitsee jos se ei ole eksytys pois kristillisyyden linjalta kristittyjen linjalle.

      • Olet vallan erinomainen Saatanan sanansaattaja. Yksi sinulta kuitenkin puuttuu, että olisit täydellinen, Väestörekisterissä oleva nimesi.

        Saatanan pelko on kadotuksen alku.


    • Anonyymi

      Lisää laittomuuden keinoista...

      Pietarin toinen kirje on ilmeisesti varoittava esimerkki eksytyksenä väärennöksineen.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Toinen_kirje_korinttilaisille
      Historia
      Nykyään tutkijat ovat lähes yksimielisiä siitä, että kirje on koottu vähintään kahdesta erillisestä kirjeestä. Yleisesti ajatellaan lukujen 1–9 olevan alun perin itsenäinen kirje, samoin kuin lukujen 10–13. Päällimmäinen syy tähän on siinä, että jaksojen tyylit poikeavat toisistaan jyrkästi. Siinä missä luvut 1–9 ovat luonteeltaan sovittelevia, puolustaa Paavali luvuissa 10–13 kiivaasti apostolin asemaansa. Lähes yksimielisiä tutkijoiden keskuudessa ollaan lisäksi siitä, että jakeet 2.Kor.6:14–7:1 eivät ole alun perin Paavalin sanelemia, vaan ne on lisätty kirjeeseen siinä vaiheessa, kun se on toimitettu yhdeksi kokonaiseksi kirjeeksi. "

      Toisaalta kristillisten ja kristittyjen vastakkain asettelu ei välttämättä ole sitä mitä uskotellaan sillä kristittyjen raamatulle EI OLE vastustajaa kristillisten vastaavana.
      Ja tuon puutteen kaikkivaltias Jeesus korjasi lupauksellaan lähettää "avun" omilleen mutta niin kristittyjen kuin kristillisten oppikuntien väliset erot eivät yhdy sillä Lait ovat Korkeimman ehdot ja niihin ei kristittyjen tahto oppikuntineen suostu. Tulee esiin mm näin julkaistuna;
      http://nwohavaintoja.blogspot.com/2016/01/jesuiittojen-salainen-vala.html

      • Olet vallan erinomainen Saatanan puolustusasianaja.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Olet vallan erinomainen Saatanan puolustusasianaja.

        Taisi kolahtaa omaantuntoos! Ei minua tarvita tuomariksi sillä krisilisten Jeesus on jo kaltaisille tuomionsa raamatun mukaan antanut joten uskohan niin pääset omaan, sinulle kuuluvaan paikkaasi!


    • Anonyymi

      Joten...
      Mitään pitävää näyttöä ei ole siitä, tempaistiinko Paavali ylös vai laskettiinko manalaan!
      Teuvolla on laittomuuden kristittyjen puolustamisiksi fantasiaa houkutella ihmisiä leveälle portille Kaikkivaltiaan kristillisten Jeesuksen laittomille varattuun "ikuiseen tuleen" ja se on väärin, että vastoin pelastukseen ohjaavia Lain mukaisia oppeja vastaan saa moraalittomasta eksyttää ihmisiä.
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
      Siis Jeesus ei käskenyt uskoa vääriin profeettoihin, siis laittomuuksia tekevien herroihin:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      • "Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto (Antikristus) ja väärä profeetta (Paavali), ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."

        Tähän viestiin lopetan vastailemisen sinun saatanallisiin säkeisiin.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        "Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto (Antikristus) ja väärä profeetta (Paavali), ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."

        Tähän viestiin lopetan vastailemisen sinun saatanallisiin säkeisiin.

        Pääsit sitten heidän seuraan miettimään kristittyjen syntejä syviä tempaistuna leveästä portista ikuiseen tuleen lämmitteleen!!!
        Noin siinä käy kun kristitty yrittää esiintyä Kaikkivaltiaiden Jumalan ja Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimiin Saatanaa palvelevina maailmaa kattavan laittomuuden orjina!
        Häpeätte omia herojanne niin esiinnytte pilkkaajina mutta aikansa ja sitten kolahtaa....


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        "Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto (Antikristus) ja väärä profeetta (Paavali), ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti."

        Tähän viestiin lopetan vastailemisen sinun saatanallisiin säkeisiin.

        Muistahan, että joskus on "velat maksettava" joten laittomuudenne kostaantuu:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        "Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]"


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe