Kertokaas tietävät mitä tästä pitäisi ajatella.
Yksi autokauppias tänään sanoi, että näistä hajoaa kone ja oireena ongelmiin on se, että vievät jäähdytinnestettä. Tuli semmoinen olo tästä sanomisesta, että suunnilleen joka toinen Tojo tällä koneella kokee saman kohtalon. Korjaussarjana yhden osan vaihto ja sen osan nimi on moottori.
Mutta kun minä olen omallani ajellut 50-60 tkm ilman ongelmia. Sitä ennen ajoin parisataa tuhatta Avensiksella, jossa oli käsittääksen sama kone.
Netistäkään en löytänyt googlettamalla mitään tietoja.
Aloin vähän ihmettelemään tätä lausuntoa, jonka sain siinä vaiheessa kun kysyin voiko vaihtoautoa tarjota. Oliko kauppiaan ainoa tavoite polkea hinta minimiin?
Toyota RAV4 XA3(a) 2007 2,2 D moottori
3
239
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeassahan se kauppias oli.
- Anonyymi
Oletpa aika kädetön jos et löytänyt 2,2 D-4D-moottorin ongelmista mitään netistä.
Alumiinilohkoinen on täysin susi. Aiheesta löytyy netistä tietoa pilvin pimein.
Jossakin 100-200t ajokilometrin välillä alkaa jäähdytysnestettä häviämään. Syynä on kannentiivisteen vuoto. Eihän se normaalisti ole kovinkaan suuri probleema, mutta kun Toyota on päättänyt tehdä lohkon seinämästä niin ohuen, ettei kannenpulttien irroituksen yhteydessä vääjäämättä rikkoutuvia kierteitä voi korjata mitenkään, ei auta muuta kuin vaihtaa vain yksi osa - koko moottori.
Pitäisi ongelmallisuuden ymmärtäähän siitäkin, että diesel-Anensikset hävisivät taksista jo puolenkymmentä vuotta sitten. - Anonyymi
Faijalla on tuollainen 2009 RAW dieselkoneella ja se alkoi viemään jäädytysnestettä. Tämän jälkeen alkoi tehdasasennettu eberi puskemaan valkoista usvaa ja sitten ei eberi enää vuoden päästä toiminut ollenkaan.
Otin eberin auki ja yritin korjata, koko laitos oli aivan punaisessa jäädytysnestejauhossa ympäriinsä. Tiivisteet ja eberin piirilevy olisi maksanut tyyliin enemmän, kun uusi eberi joten laitoin kokonaan uuden. Nyt taas toimii eikä ilmeisestikään kuluta enää jäähdytysnestettä.
Tuosta projektista on aikaa mutta melkoisella varmuudella oli punaista nestettä eli Long Lifeä. Siinä punaisessa glykolissa on kait ollut monella autolla ongelmia erinäisten tiivisteiden kestossa.
Näin asia korjaantui meillä, pelkkä saman mallin perus eberi maksoi muistaakseni 600€ kintaalla ja sen sai hyvin olemattomilla modauksilla korvaamaan Toyotan oman. Tietty jos liikkeessä teettää niin varmaan 3-4 tonnia tuollaisesta kiskotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1426743Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142468Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471690Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141391Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna891242- 711087
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481055Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631053Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271029- 63966