Kertokaas tietävät mitä tästä pitäisi ajatella.
Yksi autokauppias tänään sanoi, että näistä hajoaa kone ja oireena ongelmiin on se, että vievät jäähdytinnestettä. Tuli semmoinen olo tästä sanomisesta, että suunnilleen joka toinen Tojo tällä koneella kokee saman kohtalon. Korjaussarjana yhden osan vaihto ja sen osan nimi on moottori.
Mutta kun minä olen omallani ajellut 50-60 tkm ilman ongelmia. Sitä ennen ajoin parisataa tuhatta Avensiksella, jossa oli käsittääksen sama kone.
Netistäkään en löytänyt googlettamalla mitään tietoja.
Aloin vähän ihmettelemään tätä lausuntoa, jonka sain siinä vaiheessa kun kysyin voiko vaihtoautoa tarjota. Oliko kauppiaan ainoa tavoite polkea hinta minimiin?
Toyota RAV4 XA3(a) 2007 2,2 D moottori
3
294
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeassahan se kauppias oli.
- Anonyymi
Oletpa aika kädetön jos et löytänyt 2,2 D-4D-moottorin ongelmista mitään netistä.
Alumiinilohkoinen on täysin susi. Aiheesta löytyy netistä tietoa pilvin pimein.
Jossakin 100-200t ajokilometrin välillä alkaa jäähdytysnestettä häviämään. Syynä on kannentiivisteen vuoto. Eihän se normaalisti ole kovinkaan suuri probleema, mutta kun Toyota on päättänyt tehdä lohkon seinämästä niin ohuen, ettei kannenpulttien irroituksen yhteydessä vääjäämättä rikkoutuvia kierteitä voi korjata mitenkään, ei auta muuta kuin vaihtaa vain yksi osa - koko moottori.
Pitäisi ongelmallisuuden ymmärtäähän siitäkin, että diesel-Anensikset hävisivät taksista jo puolenkymmentä vuotta sitten. - Anonyymi
Faijalla on tuollainen 2009 RAW dieselkoneella ja se alkoi viemään jäädytysnestettä. Tämän jälkeen alkoi tehdasasennettu eberi puskemaan valkoista usvaa ja sitten ei eberi enää vuoden päästä toiminut ollenkaan.
Otin eberin auki ja yritin korjata, koko laitos oli aivan punaisessa jäädytysnestejauhossa ympäriinsä. Tiivisteet ja eberin piirilevy olisi maksanut tyyliin enemmän, kun uusi eberi joten laitoin kokonaan uuden. Nyt taas toimii eikä ilmeisestikään kuluta enää jäähdytysnestettä.
Tuosta projektista on aikaa mutta melkoisella varmuudella oli punaista nestettä eli Long Lifeä. Siinä punaisessa glykolissa on kait ollut monella autolla ongelmia erinäisten tiivisteiden kestossa.
Näin asia korjaantui meillä, pelkkä saman mallin perus eberi maksoi muistaakseni 600€ kintaalla ja sen sai hyvin olemattomilla modauksilla korvaamaan Toyotan oman. Tietty jos liikkeessä teettää niin varmaan 3-4 tonnia tuollaisesta kiskotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot403460Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe132848- 282524
- 421977
- 161891
- 511873
- 531819
- 551553
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101488- 131194