Aihe

Toyota RAV4 XA3(a) 2007 2,2 D moottori

Anonyymi

Kertokaas tietävät mitä tästä pitäisi ajatella.

Yksi autokauppias tänään sanoi, että näistä hajoaa kone ja oireena ongelmiin on se, että vievät jäähdytinnestettä. Tuli semmoinen olo tästä sanomisesta, että suunnilleen joka toinen Tojo tällä koneella kokee saman kohtalon. Korjaussarjana yhden osan vaihto ja sen osan nimi on moottori.

Mutta kun minä olen omallani ajellut 50-60 tkm ilman ongelmia. Sitä ennen ajoin parisataa tuhatta Avensiksella, jossa oli käsittääksen sama kone.
Netistäkään en löytänyt googlettamalla mitään tietoja.

Aloin vähän ihmettelemään tätä lausuntoa, jonka sain siinä vaiheessa kun kysyin voiko vaihtoautoa tarjota. Oliko kauppiaan ainoa tavoite polkea hinta minimiin?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeassahan se kauppias oli.

    • Anonyymi

      Oletpa aika kädetön jos et löytänyt 2,2 D-4D-moottorin ongelmista mitään netistä.
      Alumiinilohkoinen on täysin susi. Aiheesta löytyy netistä tietoa pilvin pimein.
      Jossakin 100-200t ajokilometrin välillä alkaa jäähdytysnestettä häviämään. Syynä on kannentiivisteen vuoto. Eihän se normaalisti ole kovinkaan suuri probleema, mutta kun Toyota on päättänyt tehdä lohkon seinämästä niin ohuen, ettei kannenpulttien irroituksen yhteydessä vääjäämättä rikkoutuvia kierteitä voi korjata mitenkään, ei auta muuta kuin vaihtaa vain yksi osa - koko moottori.
      Pitäisi ongelmallisuuden ymmärtäähän siitäkin, että diesel-Anensikset hävisivät taksista jo puolenkymmentä vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Faijalla on tuollainen 2009 RAW dieselkoneella ja se alkoi viemään jäädytysnestettä. Tämän jälkeen alkoi tehdasasennettu eberi puskemaan valkoista usvaa ja sitten ei eberi enää vuoden päästä toiminut ollenkaan.

      Otin eberin auki ja yritin korjata, koko laitos oli aivan punaisessa jäädytysnestejauhossa ympäriinsä. Tiivisteet ja eberin piirilevy olisi maksanut tyyliin enemmän, kun uusi eberi joten laitoin kokonaan uuden. Nyt taas toimii eikä ilmeisestikään kuluta enää jäähdytysnestettä.

      Tuosta projektista on aikaa mutta melkoisella varmuudella oli punaista nestettä eli Long Lifeä. Siinä punaisessa glykolissa on kait ollut monella autolla ongelmia erinäisten tiivisteiden kestossa.

      Näin asia korjaantui meillä, pelkkä saman mallin perus eberi maksoi muistaakseni 600€ kintaalla ja sen sai hyvin olemattomilla modauksilla korvaamaan Toyotan oman. Tietty jos liikkeessä teettää niin varmaan 3-4 tonnia tuollaisesta kiskotaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      215
      14408
    2. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13363
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      285
      8890
    4. Liedenpohja

      Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      40
      6370
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

      Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      227
      3688