Kertokaas tietävät mitä tästä pitäisi ajatella.
Yksi autokauppias tänään sanoi, että näistä hajoaa kone ja oireena ongelmiin on se, että vievät jäähdytinnestettä. Tuli semmoinen olo tästä sanomisesta, että suunnilleen joka toinen Tojo tällä koneella kokee saman kohtalon. Korjaussarjana yhden osan vaihto ja sen osan nimi on moottori.
Mutta kun minä olen omallani ajellut 50-60 tkm ilman ongelmia. Sitä ennen ajoin parisataa tuhatta Avensiksella, jossa oli käsittääksen sama kone.
Netistäkään en löytänyt googlettamalla mitään tietoja.
Aloin vähän ihmettelemään tätä lausuntoa, jonka sain siinä vaiheessa kun kysyin voiko vaihtoautoa tarjota. Oliko kauppiaan ainoa tavoite polkea hinta minimiin?
Toyota RAV4 XA3(a) 2007 2,2 D moottori
3
190
Vastaukset
- Anonyymi
Oikeassahan se kauppias oli.
- Anonyymi
Oletpa aika kädetön jos et löytänyt 2,2 D-4D-moottorin ongelmista mitään netistä.
Alumiinilohkoinen on täysin susi. Aiheesta löytyy netistä tietoa pilvin pimein.
Jossakin 100-200t ajokilometrin välillä alkaa jäähdytysnestettä häviämään. Syynä on kannentiivisteen vuoto. Eihän se normaalisti ole kovinkaan suuri probleema, mutta kun Toyota on päättänyt tehdä lohkon seinämästä niin ohuen, ettei kannenpulttien irroituksen yhteydessä vääjäämättä rikkoutuvia kierteitä voi korjata mitenkään, ei auta muuta kuin vaihtaa vain yksi osa - koko moottori.
Pitäisi ongelmallisuuden ymmärtäähän siitäkin, että diesel-Anensikset hävisivät taksista jo puolenkymmentä vuotta sitten. - Anonyymi
Faijalla on tuollainen 2009 RAW dieselkoneella ja se alkoi viemään jäädytysnestettä. Tämän jälkeen alkoi tehdasasennettu eberi puskemaan valkoista usvaa ja sitten ei eberi enää vuoden päästä toiminut ollenkaan.
Otin eberin auki ja yritin korjata, koko laitos oli aivan punaisessa jäädytysnestejauhossa ympäriinsä. Tiivisteet ja eberin piirilevy olisi maksanut tyyliin enemmän, kun uusi eberi joten laitoin kokonaan uuden. Nyt taas toimii eikä ilmeisestikään kuluta enää jäähdytysnestettä.
Tuosta projektista on aikaa mutta melkoisella varmuudella oli punaista nestettä eli Long Lifeä. Siinä punaisessa glykolissa on kait ollut monella autolla ongelmia erinäisten tiivisteiden kestossa.
Näin asia korjaantui meillä, pelkkä saman mallin perus eberi maksoi muistaakseni 600€ kintaalla ja sen sai hyvin olemattomilla modauksilla korvaamaan Toyotan oman. Tietty jos liikkeessä teettää niin varmaan 3-4 tonnia tuollaisesta kiskotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859