Mitä eroa?

Anonyymi

Mitä palstalla tarkoittaa kun uskova laitetaan lainausmerkkeihin eli siis "uskova"? Joku näin teki. Halutaanko tehdä jotain eroa uskovaisiin ja jos niin mitä?

104

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateistit pilkkaavat noin uskovia, eli siis PELASTUVIA!!!

      • Anonyymi

        Miltä pelastutaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miltä pelastutaan?

        IKUISELTA KADOTUKSELTA!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        IKUISELTA KADOTUKSELTA!!!

        Miten pitkä aika on ikuinen ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten pitkä aika on ikuinen ?

        IKUINEN!!! Kadotuksessa voi tulla TUKALAT oltavat!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        IKUINEN!!! Kadotuksessa voi tulla TUKALAT oltavat!!!

        Kerro ihan omin sanoin numeroilla. Verrattuna vaikka maapallon ikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihan omin sanoin numeroilla. Verrattuna vaikka maapallon ikään.

        Älä esitä HÖLMÖÄ!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihan omin sanoin numeroilla. Verrattuna vaikka maapallon ikään.

        hmmmmmmm....miten esittää ikuisuus numeroin? aika lapsellinen kysymys. no se on ainakin miljoona miljoona kertaa satapaljon...


      • Anonyymi kirjoitti:

        hmmmmmmm....miten esittää ikuisuus numeroin? aika lapsellinen kysymys. no se on ainakin miljoona miljoona kertaa satapaljon...

        Nykyään taidetaan sanoa sikapaljon :D


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        IKUINEN!!! Kadotuksessa voi tulla TUKALAT oltavat!!!

        Mistä sinä olet keksinyt tällaisen ikuisen kadotuksen, jossa on tukalat oltavat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä olet keksinyt tällaisen ikuisen kadotuksen, jossa on tukalat oltavat?

        Ja vielä jatkokysymys: mikä on sitten vastakohtana tälle ikuiselle kadotukselle, eli miten pelastut kuvittelemaltasi ikuiselta kadotukselta, jossa on tosi tukalat oltavat? Kuka on saanut sinut peloteltua uskomaan tällaiseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä olet keksinyt tällaisen ikuisen kadotuksen, jossa on tukalat oltavat?

        Raamatussa kerrotaan. LUE!!!

        ja

        TEE PARANNUS

        ja

        OTA KRISTUS HENKILÖKOHTAISEKSI VAPAHTAJAKSESI

        ja

        PELASTU!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hmmmmmmm....miten esittää ikuisuus numeroin? aika lapsellinen kysymys. no se on ainakin miljoona miljoona kertaa satapaljon...

        Liittyisikö asia jollain määrin siihen miten matematiikassa kuitenkin lasketaan tai esitetään kaavoja käyttäen määritettä ääretön ?


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Raamatussa kerrotaan. LUE!!!

        ja

        TEE PARANNUS

        ja

        OTA KRISTUS HENKILÖKOHTAISEKSI VAPAHTAJAKSESI

        ja

        PELASTU!!!

        Ei hyvä Jumala ihmistä mihinkään kadotukseen laita, kyllä sellaisella uhkailee Saatana. Jumalahan teki ihmisen omaksi kuvakseen ja ihminen tuli vielä jumalien kaltaiseksi. Saatanalla on kadostus ja tulenliekit ja helvetti - ei Jumalalla.


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Raamatussa kerrotaan. LUE!!!

        ja

        TEE PARANNUS

        ja

        OTA KRISTUS HENKILÖKOHTAISEKSI VAPAHTAJAKSESI

        ja

        PELASTU!!!

        Missä kohtaa Raamatussa tällaisella kadotuksella uhkaillaan?


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        IKUINEN!!! Kadotuksessa voi tulla TUKALAT oltavat!!!

        Oletko sinä itse siis uskova, vai "uskova"?
        Ihan samantekevää kumpaanko luet itsesi, mutta tiedän yrittää pysytellä poissa samoilta hoodeilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa tällaisella kadotuksella uhkaillaan?

        LUE RAAMATTU niin tiedät mistä täällä keskustellaan

        ja

        ehkäpä PELASTUTKIN jos myös YMMÄRRÄT lukemasi ja TEET niin kuin SANASSA sanotaan!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        LUE RAAMATTU niin tiedät mistä täällä keskustellaan

        ja

        ehkäpä PELASTUTKIN jos myös YMMÄRRÄT lukemasi ja TEET niin kuin SANASSA sanotaan!!!

        Ei helvetin tulelta pelastuta Jumala uhraamalla - päinvastoin. Silloin, jos joku väittää sinulle tuollaista, niin se on saatana, joka haluaakin sinut omakseen. Ja Paavlain opin mukaan, johon tuo liittyy, todella päädytkin tulenliekkeihin ja lopussa tulee vielä Jeesus kostamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten pitkä aika on ikuinen ?

        Varmaan aika pitkä koska tälläkin kylällä muistan, että hellareitten talossa luki, että Jeesus tulee pian , ainakin 30 vuotta. Korjasivat pari vuotta sitten muotoon "Jeesus tule pian"

        Mikä sinänsä aika loogista ...

        Jos siis kohta on ainakin 30 vuotta niin loogisesti ajattelisi , että ikuinen olisi pidempi.


    • Anonyymi

      Noita lainausmerkkejä voivat hyödyntää viestinnässä uskovat tai epäuskovat, mutta niillä on eri merkitys riippuen siitä kummat niitä käyttävät. Uskovat voivat viitata merkintätavalla tapauskoviksi tai teeskennellysti uskoviin viitatessaan, riippumatta siitä osuvatko he viittauksissaan sellaisiin ihmisiin, joihin viittaus sopii vai ei.

      Olen itse epäuskovana kiinnittänyt huomioita uskovien tapaan joskus korostaa uskovuuden käsitettä niin paljon, että siitä on vain pakko tehdä meemi. Uskovasta tulee siis "uskova", koska jotkut uskovat korostavat uskovuuttaan yli hieman erilailla uskovien, saatikka toisin uskovien, puhumattakaan epäuskovista. Uskovuuttaan korostava tekee itsestään ja kaltaisikseen kuvittelemistaan numeron.

      Minä ajattelen, että jos joku ilmoittautuu uskovaksi, eikä minulla ole erityistä syytä epäillä hänen uskovuuttaan, niin minä uskon hänet uskovaksi. Mutta jos hänen täytyy hakata uskovuuttaan minun naamani tai vaikkapa toisten uskovien, joiden uskovuutta hän epäilee, niin minä nimitän sellaista henkilöä "uskovaksi".

      PS. Jos ironia ei avaudu, niin saatat olla "uskova". Kaikille uskoville sanon samaan syssyyn, että minä kunnioitan teidän oikeutta uskoa, välittämättä siitä kunnioitatteko te minun oikeuttani uskoa tai olla uskomatta, joista siis jälkimmäinen on pätenyt minuun koko elämäni. Parhaiten olen tullut toimeen sellaisten uskovien kanssa, jotka ymmärtävät tämän. Heitä en ole nimittänyt "uskoviksi".

      • Anonyymi

        no noiden hipsijen käytön tässä yhteydessä aloitti pilkkuviiva aikoinaan ja hän oli nimenomaan ateistirienaaja. kyse oli uskovaisten pilkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no noiden hipsijen käytön tässä yhteydessä aloitti pilkkuviiva aikoinaan ja hän oli nimenomaan ateistirienaaja. kyse oli uskovaisten pilkasta.

        No jos hän pilkkasi uskovaisia, jotka uskoivat kadotukseen, jonka järjestääkin saatana eikä jumala. Tuo on kummallinen asia uskoa tuollaiseen, jos uskoo Jumalaan samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no noiden hipsijen käytön tässä yhteydessä aloitti pilkkuviiva aikoinaan ja hän oli nimenomaan ateistirienaaja. kyse oli uskovaisten pilkasta.

        Sillä ei ole mitään merkitystä kuka sen aloitti. Aloittajalla ei ole mitään yksinoikeutta määritellä mitä jokin ilmaisu jatkossa tarkoittaa eikä sinullakaan ole mitään oikeutta määritellä asiaa noin. Asia on sen sijaan kuten yllä kerrottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no noiden hipsijen käytön tässä yhteydessä aloitti pilkkuviiva aikoinaan ja hän oli nimenomaan ateistirienaaja. kyse oli uskovaisten pilkasta.

        Saattoipa aloittaakin. Kyse oli käsittääkseni raamatullapäähänlyöjistä kun nuo hipsut laittoi.


      • ”Mutta jos hänen täytyy hakata uskovuuttaan minun naamani tai vaikkapa toisten uskovien, joiden uskovuutta hän epäilee, niin minä nimitän sellaista henkilöä "uskovaksi".”

        Näitä lainauksissa olevia ilmaisuja pitäisi oikeastaan tarkastella koko lauseen kontekstin kautta. Kyllä siitä tulee esille, mitä sillä milloinkin tarkoitetaan.

        Eniten olen törmännyt noissa lainausmerkeissä olevaa uskova sanaa silloin, kun joku tietyllä tavalla uskova haluaa sillä halventaa eri tavalla uskovia. Eli sillä yritetään tavallaan jaotella eri uskovat toisistaan.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Mutta jos hänen täytyy hakata uskovuuttaan minun naamani tai vaikkapa toisten uskovien, joiden uskovuutta hän epäilee, niin minä nimitän sellaista henkilöä "uskovaksi".”

        Näitä lainauksissa olevia ilmaisuja pitäisi oikeastaan tarkastella koko lauseen kontekstin kautta. Kyllä siitä tulee esille, mitä sillä milloinkin tarkoitetaan.

        Eniten olen törmännyt noissa lainausmerkeissä olevaa uskova sanaa silloin, kun joku tietyllä tavalla uskova haluaa sillä halventaa eri tavalla uskovia. Eli sillä yritetään tavallaan jaotella eri uskovat toisistaan.

        Minusta sinä olet ”uskova”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no noiden hipsijen käytön tässä yhteydessä aloitti pilkkuviiva aikoinaan ja hän oli nimenomaan ateistirienaaja. kyse oli uskovaisten pilkasta.

        Jos en väärin muista niin progressiivisen kristinuskon puolestapuhuja oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos en väärin muista niin progressiivisen kristinuskon puolestapuhuja oli.

        Mikäs harhaoppi se on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs harhaoppi se on

        Ateismia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateismia

        KYLLÄ, kaikki missä ihminen menee ohi JUMALAN SANAN, siten selitellen mielihalujaan syntiporsasteluun, on ATEISMIA!!! Joka ei usko Jumalan Sanan olevan muuttumaton elämän Sana ja sellaisena sitä noudata, on itse asiassa jumalaton ateisti!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        KYLLÄ, kaikki missä ihminen menee ohi JUMALAN SANAN, siten selitellen mielihalujaan syntiporsasteluun, on ATEISMIA!!! Joka ei usko Jumalan Sanan olevan muuttumaton elämän Sana ja sellaisena sitä noudata, on itse asiassa jumalaton ateisti!!!

        Jumalasi on ihmisten keksimä satuhahmo, ei oikeasti olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalasi on ihmisten keksimä satuhahmo, ei oikeasti olemassa.

        Osoitat onnistuneesti varsinaiseen ONGELMAAN!!!

        "Jumalasi..."

        MINUNKO Jumalani!!!???!!!

        Juuri tuo minunminunminunminunjumalani on liberaalin ja progressiivisen "kristinuskon", siis harhaopin, ytimessä!!! On vain yksi KOLMIYHTEINEN JUMALA, joka on ilmoittanut tahtonsa Raamatussa!!! Kaikki ohi Raamatussa sanotun on HARHAOPPIA!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        KYLLÄ, kaikki missä ihminen menee ohi JUMALAN SANAN, siten selitellen mielihalujaan syntiporsasteluun, on ATEISMIA!!! Joka ei usko Jumalan Sanan olevan muuttumaton elämän Sana ja sellaisena sitä noudata, on itse asiassa jumalaton ateisti!!!

        Eikai ateistit elä synnissä, vaan me uskovat jotka tietoisesti poikkeamme Jumalan antamista Sanoista.
        Me, jotka vaadimme toisilta sellaista mihin itse emme kykene... onko palstalle siis eksynyt joku joka kykenee pitämään Käskyt kirjaintakaan muuttamatta ja elämään Jeesuksen opetuksen mukaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sinä olet ”uskova”.

        Oletan sinun kontekstisi tässä olevan se, että sinulla on tarkoin määritelty se, miten opillisesti toinen ajattelee. Ellei joku vastaa juuri sinun oppiasi, et arvosta hänen uskoaan, vaan pyrit ilmaisemaan väheksymisesi lainausmerkkien avulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikai ateistit elä synnissä, vaan me uskovat jotka tietoisesti poikkeamme Jumalan antamista Sanoista.
        Me, jotka vaadimme toisilta sellaista mihin itse emme kykene... onko palstalle siis eksynyt joku joka kykenee pitämään Käskyt kirjaintakaan muuttamatta ja elämään Jeesuksen opetuksen mukaisesti.

        "onko palstalle siis eksynyt joku joka kykenee pitämään Käskyt kirjaintakaan muuttamatta ja elämään Jeesuksen opetuksen mukaisesti."

        Sellaista on KRISTILLINEN elämä!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "onko palstalle siis eksynyt joku joka kykenee pitämään Käskyt kirjaintakaan muuttamatta ja elämään Jeesuksen opetuksen mukaisesti."

        Sellaista on KRISTILLINEN elämä!!!

        Vielä ei ole tullut vastaan ihmistä joka pystyisi osoittamaan pitäneensä Jumalan antamat käskyt.
        Aina löytyy sananselittäjä, joka tietämyksellään osoittaa toisten olevan väärässä ja vain hän itse oikeassa.
        Palstaa lukiessa vahvistuu ajatus, ettei yksikään ole toista parempi ja kummoisempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä ei ole tullut vastaan ihmistä joka pystyisi osoittamaan pitäneensä Jumalan antamat käskyt.
        Aina löytyy sananselittäjä, joka tietämyksellään osoittaa toisten olevan väärässä ja vain hän itse oikeassa.
        Palstaa lukiessa vahvistuu ajatus, ettei yksikään ole toista parempi ja kummoisempi.

        "Vielä ei ole tullut vastaan ihmistä joka pystyisi osoittamaan pitäneensä Jumalan antamat käskyt."

        Liikut siis väärässä porukassa!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vielä ei ole tullut vastaan ihmistä joka pystyisi osoittamaan pitäneensä Jumalan antamat käskyt.
        Aina löytyy sananselittäjä, joka tietämyksellään osoittaa toisten olevan väärässä ja vain hän itse oikeassa.
        Palstaa lukiessa vahvistuu ajatus, ettei yksikään ole toista parempi ja kummoisempi.

        "Vielä ei ole tullut vastaan ihmistä joka pystyisi osoittamaan pitäneensä Jumalan antamat käskyt."

        Eikä yksikään ihminen siihen kykene. Se joka näin väittää, nostaa itsensä Jumalan asemaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Vielä ei ole tullut vastaan ihmistä joka pystyisi osoittamaan pitäneensä Jumalan antamat käskyt."

        Eikä yksikään ihminen siihen kykene. Se joka näin väittää, nostaa itsensä Jumalan asemaan.

        Sinulle taitaa olla ihan vierasta se, että Jumalan käskyjä tulee pyrkiä noudattamaan eikä rikkoa niitä tieteensä 😼❓
        Tuollainen puheesi antaa ymmärtää, että jos et kykene noudattamaan aina ja kaikkia käskyjä voit rikkoa niitä vapaasti.


      • aitoIainen kirjoitti:

        Sinulle taitaa olla ihan vierasta se, että Jumalan käskyjä tulee pyrkiä noudattamaan eikä rikkoa niitä tieteensä 😼❓
        Tuollainen puheesi antaa ymmärtää, että jos et kykene noudattamaan aina ja kaikkia käskyjä voit rikkoa niitä vapaasti.

        :D Päinvastoin. Vaikka yksikään ihminen ei kykene noudattamaan noita täydellisesti, ei se estä meitä tosiaan pyrkimästä siihen.


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Päinvastoin. Vaikka yksikään ihminen ei kykene noudattamaan noita täydellisesti, ei se estä meitä tosiaan pyrkimästä siihen.

        Olisit sitten äsken jo sanonut niin 😺


      • mummomuori kirjoitti:

        "Vielä ei ole tullut vastaan ihmistä joka pystyisi osoittamaan pitäneensä Jumalan antamat käskyt."

        Eikä yksikään ihminen siihen kykene. Se joka näin väittää, nostaa itsensä Jumalan asemaan.

        TOTTA KAI kykenee ja sitä Jeesuskin EDELLYTTI!!!


      • mummomuori kirjoitti:

        "Vielä ei ole tullut vastaan ihmistä joka pystyisi osoittamaan pitäneensä Jumalan antamat käskyt."

        Eikä yksikään ihminen siihen kykene. Se joka näin väittää, nostaa itsensä Jumalan asemaan.

        Katsos kun LAKI on annettu meille SIKSI että se tulee TÄYTTÄÄ jos pelastua mielii!!! Uskosta osattomien vakiovinku on että mihin sitten ARMOA tarvitaan!!!???!!!

        katsos

        LAIN TÄYTTÄMINEN on edellytys PELASTUKSEEN

        MUTTA

        sekään ei yksin ole TARPEEKSI Jumalan PYHYYDEN EDESSÄ!!! Lisäksi tarvimme ARMOA!!! Armon odotus ilman lain noudattamista on TURHAA!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Katsos kun LAKI on annettu meille SIKSI että se tulee TÄYTTÄÄ jos pelastua mielii!!! Uskosta osattomien vakiovinku on että mihin sitten ARMOA tarvitaan!!!???!!!

        katsos

        LAIN TÄYTTÄMINEN on edellytys PELASTUKSEEN

        MUTTA

        sekään ei yksin ole TARPEEKSI Jumalan PYHYYDEN EDESSÄ!!! Lisäksi tarvimme ARMOA!!! Armon odotus ilman lain noudattamista on TURHAA!!!

        Hmm. En ole ihan varma, että HUUDATKO tarpeeksi. Voi olla, että jostain syystä kukaan ei KUULE/NÄE sinua kunnolla. Vai olisiko toisin?


      • Anonyymi
        aitoIainen kirjoitti:

        Olisit sitten äsken jo sanonut niin 😺

        Niinpä!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Katsos kun LAKI on annettu meille SIKSI että se tulee TÄYTTÄÄ jos pelastua mielii!!! Uskosta osattomien vakiovinku on että mihin sitten ARMOA tarvitaan!!!???!!!

        katsos

        LAIN TÄYTTÄMINEN on edellytys PELASTUKSEEN

        MUTTA

        sekään ei yksin ole TARPEEKSI Jumalan PYHYYDEN EDESSÄ!!! Lisäksi tarvimme ARMOA!!! Armon odotus ilman lain noudattamista on TURHAA!!!

        Aamen!


    • Anonyymi

      Se on "uuskovaa" modernisoidusti, sillä monet on sellaisia mieleltään. "Jumalan jättämä" sopii paljon osuvammin tekstin kuvaukseen.

    • Anonyymi

      Lukekaa Raamattunne. Sekä taivas että helvetti ovat molemmat Jumalan luomia. Ei Saatanalla ole luomisvoimaa. Saatana on vain nimittänyt itse itsensä Jumalan luoman Helvetin talonmieheksi.

      • Juuri NÄIN!!! Lukekaa RAAMATTU ja AJATELKAA!!!

        Ajatelkaa JÄRJELLÄ älkääkä esittäkö hölmöjä!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Juuri NÄIN!!! Lukekaa RAAMATTU ja AJATELKAA!!!

        Ajatelkaa JÄRJELLÄ älkääkä esittäkö hölmöjä!!!

        Voisitko kertoa mitä ihmettä siellä kadotuksessa oikein tapahtuu? Mitä sinne joutuneille ihmisille oikein tehdään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko kertoa mitä ihmettä siellä kadotuksessa oikein tapahtuu? Mitä sinne joutuneille ihmisille oikein tehdään?

        Kadotukseen pääsee HELPOSTI, joten jos siellä olo kiinnostaa kannattaa jatkaa uskosta osattomien vaellusta täällä ajassa!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Juuri NÄIN!!! Lukekaa RAAMATTU ja AJATELKAA!!!

        Ajatelkaa JÄRJELLÄ älkääkä esittäkö hölmöjä!!!

        Kerrankin titityy on oikeassa. Kun kerran erehtyy lukemaan raamatun järjellä voi todeta sen satukirjaksi. Toki saman voi todeta ihan ilman lukemistakin.


    • Anonyymi

      Jumala on kuulemma aina ollut (uskokoon ken tahtoo) mutta mistä tämä Saatana pomppasi leikkiin? Onko sekin ollut "aina",

      • Anonyymi

        Siitä on monta tarinaa mutta tämä lienee lähinnä totuutta, ainakin uskon niin. Kun Jumala ja Saatana olivat vielä lapsia he leikkivät yhdessä hiekkalaatikolla. Saatanalla oli käpylehmä, jonka Jumala halusi. Jumala nappasi lehmän ja Saatana suuttui. Hän tirvasi Jumalaa nenään ja siitä alkoi tämä vieläkin jatkuva vihanpito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä on monta tarinaa mutta tämä lienee lähinnä totuutta, ainakin uskon niin. Kun Jumala ja Saatana olivat vielä lapsia he leikkivät yhdessä hiekkalaatikolla. Saatanalla oli käpylehmä, jonka Jumala halusi. Jumala nappasi lehmän ja Saatana suuttui. Hän tirvasi Jumalaa nenään ja siitä alkoi tämä vieläkin jatkuva vihanpito.

        Hyvä kertomus. Liki tällaiselta uskovaisten tuomiopasuuna ja oppinormiston Jahven vihalla todella kuulostaakin. Ja nyt on Jahven vihaa lepytettävä tosi Jumalan kuolemalla - kyllä oli katkera. Ja jos ei lepytä, joutuu helvetin tuleen!


      • Saatana on luotu kuten kaikki enkelit. Saatana vain ei tyytynyt olemaan enkeli vaan halusi olla jumala ja siksi alkoi kapinoida 😼


      • aitoIainen kirjoitti:

        Saatana on luotu kuten kaikki enkelit. Saatana vain ei tyytynyt olemaan enkeli vaan halusi olla jumala ja siksi alkoi kapinoida 😼

        Juuri näin!!!


      • Anonyymi
        aitoIainen kirjoitti:

        Saatana on luotu kuten kaikki enkelit. Saatana vain ei tyytynyt olemaan enkeli vaan halusi olla jumala ja siksi alkoi kapinoida 😼

        Kyllä siinä on mahtanut pölinä käydä kun olemattomat ottavat toisistaan mittaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä on mahtanut pölinä käydä kun olemattomat ottavat toisistaan mittaa...

        Aitolainen on luotu kuten kaikki s24 -kirjautuneet. Aitolainen vain ei tyytynyt olemaan palstalla enkeli vaan halusi olla palstan jumala ja siksi alkoi kapinoida ja tehdä palstan täyteen itselleen kommentoivia itserakkaita "pisteellä tai ilman" -multinikkejä olemattomaan kadotuksen pölinäänsä...

        👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä on mahtanut pölinä käydä kun olemattomat ottavat toisistaan mittaa...

        Millä pesusteella sanot heitä olemattomiksi 😺❓


      • Anonyymi
        aitoIainen kirjoitti:

        Millä pesusteella sanot heitä olemattomiksi 😺❓

        "Pesusteella", että eihän sinuakaan ole olemassa.

        Jatkuvasti vaihdat aliaksesta toiseen, kuten kauniisti sanottuna "häilyvillä persoonallisuuksilla" on tapana.

        Sinä olet olemassa ainoastaan silloin, kun joku nikkivalikoimasi ulkopuolinen henkilö käy ketjussa kommentoimassa. Ja silloinkin sinun olemassaolosi huomaa vain siitä, että hermostuksissasi poistat viestejä.

        Kun lähden palstalta pois, niin lakkaat olemasta. Se on sinulle narsistille kova paikka, mutta minkäs tekee. Sä et vaan ole niin merkittävä, että sinuun viitsisi tuhlata aikaansa muutamaa vastatrollausta lukuunottamatta.

        👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Pesusteella", että eihän sinuakaan ole olemassa.

        Jatkuvasti vaihdat aliaksesta toiseen, kuten kauniisti sanottuna "häilyvillä persoonallisuuksilla" on tapana.

        Sinä olet olemassa ainoastaan silloin, kun joku nikkivalikoimasi ulkopuolinen henkilö käy ketjussa kommentoimassa. Ja silloinkin sinun olemassaolosi huomaa vain siitä, että hermostuksissasi poistat viestejä.

        Kun lähden palstalta pois, niin lakkaat olemasta. Se on sinulle narsistille kova paikka, mutta minkäs tekee. Sä et vaan ole niin merkittävä, että sinuun viitsisi tuhlata aikaansa muutamaa vastatrollausta lukuunottamatta.

        👍

        Millä perusteella sanot heitä olemattomiksi 😺❓

        Nyt varmaan saamme lukea jotain todella viisasta kun vastaat 😸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aitolainen on luotu kuten kaikki s24 -kirjautuneet. Aitolainen vain ei tyytynyt olemaan palstalla enkeli vaan halusi olla palstan jumala ja siksi alkoi kapinoida ja tehdä palstan täyteen itselleen kommentoivia itserakkaita "pisteellä tai ilman" -multinikkejä olemattomaan kadotuksen pölinäänsä...

        👍

        Erittäin hyvä analyysi! En tiedä kauanko olet itse tarkkaillut tilannetta, mutta itse olen muutaman vuoden nähnyt tuota menoa.


    • Sillätavoin kirjoittavan käsitys uskonnolliseen uskoon uskovasta ihmisestä on kirjoittajan kannalta katsottuna jotain erikoista. Tällaiseen erikoisuuteen uskominen ei ole uskoa lainausmerkeissä vaan kirjoittajan mielestä totuus joka ei tarkoita uskonnollista uskoa. Ellei kirjoittaja uskoisi asiaansa hän ei kirjoittaisi uskostaan.

      • Anonyymi

        Sinä olet ilmeisesti enekeliuskovainen.


    • Eikä minun uskoni vaadi sinua muuttamaan käsitystäsi minusta kuten monet uskonnolliset uskot - tai uskontoihin uskomattomat vaativat muutosta.

      Jokaisen on aloitettava ja työskenneltävä oman ajattelunsa avulla. Se on ankara vaatimus jos on opetettu että kaikki on jo tehty kunhan vain saan kaverini uskomaan sen minkä minä opetan.

      • Anonyymi

        Kerro toki siitä omasta uskostasi.


      • Menee aloituksen otsikosta ohi

        Uskonnolliset liikkeet ja yhteisöt osiossa on laajemmin Ihmeiden Oppikurssi
        Otsikko olisi paremmin sanottuna Kurssi ihmeisiin tai Suunta ihmeisiin


      • enkelipallo kirjoitti:

        Menee aloituksen otsikosta ohi

        Uskonnolliset liikkeet ja yhteisöt osiossa on laajemmin Ihmeiden Oppikurssi
        Otsikko olisi paremmin sanottuna Kurssi ihmeisiin tai Suunta ihmeisiin

        Mikset kerro omasta uskostasi 😼❓


      • Anonyymi
        aitoIainen kirjoitti:

        Mikset kerro omasta uskostasi 😼❓

        Katsoitko viimeisimmät kuvat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsoitko viimeisimmät kuvat?

        😹 samaa mättöä kuin aina.


      • Anonyymi
        enkelipallo kirjoitti:

        Menee aloituksen otsikosta ohi

        Uskonnolliset liikkeet ja yhteisöt osiossa on laajemmin Ihmeiden Oppikurssi
        Otsikko olisi paremmin sanottuna Kurssi ihmeisiin tai Suunta ihmeisiin

        Heeeei, mielenkiintoista. Tuo ACIM kiinnostaa mut aika pelottava teos, lähinnä siis laajuutensa ja hankalan kielensä vuoksi. Oon aatellu Gary Renardin teoksiin tutustua. Kuulemma pohjustavat vähän tuohon ACIMiin tutustumista.


      • Joku acryykiröijy molemmilla 😬


      • Anonyymi
        aitoIainen kirjoitti:

        Joku acryykiröijy molemmilla 😬

        Eikö mahdu päälle enää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heeeei, mielenkiintoista. Tuo ACIM kiinnostaa mut aika pelottava teos, lähinnä siis laajuutensa ja hankalan kielensä vuoksi. Oon aatellu Gary Renardin teoksiin tutustua. Kuulemma pohjustavat vähän tuohon ACIMiin tutustumista.

        Mikähän harhaoppi tuo ACIM sitten mahtaa olla!!!???!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Mikähän harhaoppi tuo ACIM sitten mahtaa olla!!!???!!!

        Jeesuksen sanelema älyttömän iso kirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen sanelema älyttömän iso kirja.

        MITÄ!!!???!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Mikähän harhaoppi tuo ACIM sitten mahtaa olla!!!???!!!

        huuhaa-kirjallisuuden klassikko, onneksi Suomessa melko tuntematon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen sanelema älyttömän iso kirja.

        Siis Raamattuko


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis Raamattuko

        Onhan täällä oma sivusto


      • Anonyymi
        enkelipallo kirjoitti:

        Onhan täällä oma sivusto

        Katso täätä tai kookleta

        Uskonnolliset liikkeet ja yhteisöt
        Ihmeiden oppikurssi

        Lue aiheen Ihmeiden oppikurssi keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita.


      • enkelipallo kirjoitti:

        Menee aloituksen otsikosta ohi

        Uskonnolliset liikkeet ja yhteisöt osiossa on laajemmin Ihmeiden Oppikurssi
        Otsikko olisi paremmin sanottuna Kurssi ihmeisiin tai Suunta ihmeisiin

        Mitä mieltä olet manifestoinnista eli ilmentämisestä? Käsittääkseni ei varsinaisesti kuulu Kurssiin, mutta voin toki erehtyä, koska en ole Kurssia lukenut. Mielenkiintoista on, että vaikka Jeesus evankeliumeissa itse asiassa opettaa ilmentämistä varsin täydellisesti on sen opettaminen ainakin luterilaisessa kirkossa sivuutettu täysin. Vapaiden suuntien touhu on sitten enempi spektaakkelia eikä todellista ilmentämistä. Toisaalta Jeesus esittää ilmentämistekniikan niin tiiviisti, että ehkä se jää vähän huomiotta, vaikka periaate tulee täydellisesti esitettyä.


      • pilkkuviivaviiva.novikov kirjoitti:

        Mitä mieltä olet manifestoinnista eli ilmentämisestä? Käsittääkseni ei varsinaisesti kuulu Kurssiin, mutta voin toki erehtyä, koska en ole Kurssia lukenut. Mielenkiintoista on, että vaikka Jeesus evankeliumeissa itse asiassa opettaa ilmentämistä varsin täydellisesti on sen opettaminen ainakin luterilaisessa kirkossa sivuutettu täysin. Vapaiden suuntien touhu on sitten enempi spektaakkelia eikä todellista ilmentämistä. Toisaalta Jeesus esittää ilmentämistekniikan niin tiiviisti, että ehkä se jää vähän huomiotta, vaikka periaate tulee täydellisesti esitettyä.

        tarkalleen ottaen en aivan hokase mitä ilmentämisellä tässä tarkoitat.
        Evankeliumien kirjoittajilla oli varmasti täysi työ soveltaa kertomukset Jeesuksesta VT.n kertomuksiin.
        IOK.ssa eli kursissa on useita kohtia joissa viitataan raamattuun. Tässä yksi

        Matteuksen evankeliumi:
        22:8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia. >> Jakeen lisätiedot
        22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        kurssissa viitataan tähän kohtaa seuravasti:
        " Tämä tarvitsee vain yhden korjauksen. Kaikki ovat kutsutut mutta harvat ovat vielä vastaneet kutsuun."

        Tämä kohta on karkoittanut monet vipittömät etsijät järjenvastaisuudellaan. No nyt tietenkin on niitä jotka "Jumaloivat" uskontoa siksi että sen pitääkin olla ihmisjärjren ulottumattomissa.

        Itse tutkistelen Kurssia siksikin kun siellä on johdomukainen asioiden kulku, Esim. Jumala ei ole milloin mitäkin "ilimojen mukaan" Jumala on yksiselitteisesti ikuinen ja täydellinen Rakkaus

        nykyaikaiseen hiukkasfysiikkaan kurrsilla on selkeä yhteys. Ihminen luo havainnoillaan käsityksen maailmasta. Jokaisen havainnot ovat prsoonakohtaisia vaihtelevia, kuten fysiikka opettaa "tutkijan odotukset vaikuttavat havainnon lopputulokseen"
        Kurssi kertoon tähän selvennyksen eli se ilmaisee mikä on totuus
        luterilaisuutta tämä ei ole jotta poistoon.....


    • Anonyymi

      "Uskova" on esimerkiksi äärioikeistoa myötäilevä uskova. Äärioikeistossa ei ole mitään minkä Jeesus allekirjoittaisi.

      • Minä olen ihan rehellinen oikeistollainen 😸
        Entä sinä❓


      • Anonyymi
        aitoIainen kirjoitti:

        Minä olen ihan rehellinen oikeistollainen 😸
        Entä sinä❓

        Sinäkö rehellinen? Älä viitsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö rehellinen? Älä viitsi.

        Todista toki muuta jos epäilet 😺


      • Anonyymi

        ajatuksen lukija


      • Itsehän kirjoitat Anona 😹


      • Yritätkö nyt väittää, että olen epärehellinen 😼❓


    • Anonyymi

      Aina kun näen huudettuja sanoja tekstissä, niin joudun ne sanat mielessäni lausumaan painottaen ja hitaasti. Tämä hankaloittaa asiaan ymmärtämistä.

      Huutelua harjoittaa tässäkin ketjussa eräs NIKKIVARAS.

      • "joudun ne sanat mielessäni lausumaan painottaen ja hitaasti."

        HYVÄ!!!

        Ehkäpä silloin jotakin JÄÄ MIELEENKIN!!!

        ja

        OPIT jotakin!!!

        Siunausta!!!


      • Anonyymi
        taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        "joudun ne sanat mielessäni lausumaan painottaen ja hitaasti."

        HYVÄ!!!

        Ehkäpä silloin jotakin JÄÄ MIELEENKIN!!!

        ja

        OPIT jotakin!!!

        Siunausta!!!

        Älä HUUDA!

        Netiketin mukaan isolla kirjoitetut sanat eivät ole mitään opettamista vaan ovat HUUTAMISTA!

        Tai no joo. S24 ja netiketti eivät oikeastaan koskaan kuulu samaan lauseeseen...

        👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä HUUDA!

        Netiketin mukaan isolla kirjoitetut sanat eivät ole mitään opettamista vaan ovat HUUTAMISTA!

        Tai no joo. S24 ja netiketti eivät oikeastaan koskaan kuulu samaan lauseeseen...

        👍

        Jotku asiat PITÄÄ SANOA NIIN ETTÄ KUULUU!!! Profeetta on HUUTAVA ÄÄNI "nettierämaassa"!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Jotku asiat PITÄÄ SANOA NIIN ETTÄ KUULUU!!! Profeetta on HUUTAVA ÄÄNI "nettierämaassa"!!!

        Enemmän tuollainen huutaminen kertoo sinusta, ettet halua kuunnella muita, etkä piittaa muusta kuin siitä, että sinut huomataan.
        Viestisi menee siis entistä huonommin perille, sillä kuka viitsii huonoja tapoja noudattavaa vakavissaan ottaa?


      • mummomuori kirjoitti:

        Enemmän tuollainen huutaminen kertoo sinusta, ettet halua kuunnella muita, etkä piittaa muusta kuin siitä, että sinut huomataan.
        Viestisi menee siis entistä huonommin perille, sillä kuka viitsii huonoja tapoja noudattavaa vakavissaan ottaa?

        Kuuntelen AINA muita ja VASTAAN heille!!! Piittan VAIN siitä, että MAHDOLLISIMMAN MONI PELASTUISI!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Kuuntelen AINA muita ja VASTAAN heille!!! Piittan VAIN siitä, että MAHDOLLISIMMAN MONI PELASTUISI!!!

        Juu, mutta huutamalla se ei onnistu, etkä varsnikaan sinä pelasta yhtään ketään.


      • mummomuori kirjoitti:

        Juu, mutta huutamalla se ei onnistu, etkä varsnikaan sinä pelasta yhtään ketään.

        Olenko VÄITTÄNYT pelastavani!!!???!!! JUMALA pelastaa!!! MUTTA pelastukselle on minimiedellytykset ja se on JUMALAN LAKI

        ELI

        RAAMATTU KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        Se on meille annettu NOUDATTAVAKSI!!!


      • taskuttäynnäkiviä kirjoitti:

        Olenko VÄITTÄNYT pelastavani!!!???!!! JUMALA pelastaa!!! MUTTA pelastukselle on minimiedellytykset ja se on JUMALAN LAKI

        ELI

        RAAMATTU KOKONAAN NIIN KUIN SE ON!!!

        Se on meille annettu NOUDATTAVAKSI!!!

        Noudata toki, mutta voit tehdä sen ilman huutamistakin.


      • mummomuori kirjoitti:

        Noudata toki, mutta voit tehdä sen ilman huutamistakin.

        Jos painava asia ärsyttää niin ÄLÄ LUE!!! ÄLÄ KUUNTELE!!!

        MUTTA

        Älä häiritse niitä jotka HALUAVAT KUULLA SANAA ja haluavat PELASTUA!!!


    • Anonyymi

      Kummasti alkoi asialliset ja aiheellisesti kysytyt viestit ketjusta hävitä :DDD

      👍

      • ÄLKÄÄ POISTATTAKO VIESTEJÄ!!!


      • Anonyymi

        Mitäpä kyselit?


    • Anonyymi

      Voi myöskin kirjoittaa: "uskova(?)".
      Tällöin epäillään onko uskova.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe