Iran ampui Ukrainalaisen matkustajakoneen alas vuosi sitten

Anonyymi

Ukrainalainen matkustajakone ammuttiin alas Iranissa vuosi sitten, Kiovassa muistetaan uhreja

Ukrainan pääkaupungissa Kiovassa kokoonnutaan tänään muistamaan Iranissa alas ammutussa ukrainalaisessa matkustajakoneessa olleita ihmisiä. Kiovassa kokoonnutaan tänään muistamaan Iranissa alas ammutussa ukrainalaisessa matkustajakoneessa olleita ihmisiä.

Iran ampui Ukraine International Airlinesin matkustajakoneen vahingossa alas tasan vuosi sitten. Kone ammuttiin alas pian sen jälkeen, kun se oli lähtenyt Iranin pääkaupungista Teheranista. Kaikki koneessa olleet 176 ihmistä kuolivat.

Suurin osa uhreista oli iranilaisia tai kanadalaisia. Uhrien joukossa oli myös muun muassa 17 ihmistä, joilla oli Ruotsin kansalaisuus tai he asuivat maassa.

Aluksi Iran kertoi onnettomuuden johtuneen teknisestä viasta. Myöhemmin se myönsi, että kone ammuttiin alas vahingossa. Boeing 737 -matkustajakoneeseen osui kaksi ohjusta.

Iranin ilmailuviranomaisen viime kesänä julkaiseman raportin mukaan virheiden ketjureaktio johti koneen alasampumiseen.

Viime vuoden tammikuussa Iranin ilmatorjunta oli korkeassa valmiudessa, sillä Yhdysvaltojen ja Iranin välit olivat kiristyneet ja Iran oli varautunut uuteen vastaiskuun.

Yhdysvallat oli hieman aiemmin tehnyt Irakissa ilmaiskun, jossa kuoli vaikutusvaltainen iranilaiskenraali Qassem Suleimani. Iran vastasi tähän tekemällä raketti-iskuja kahteen Yhdysvaltojen joukkojen tukikohtaan Irakissa.

Kiovassa tänään pidettävään muistotilaisuuteen osallistuu muun muassa Ukrainan presidentinhallinnon ja ulkoministeriön edustajia sekä uhrien omaisia.

muslimit murhaa Kristittyjä mielin määrin.
islam on murhaamista

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

        Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
        Maailman menoa
        271
        2466
      2. Muistatko kun kerroin...

        että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
        Ikävä
        38
        1399
      3. En sitten aio sinua odotella

        Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
        Ikävä
        60
        1368
      4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

        Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
        Kotimaiset julkkisjuorut
        22
        1156
      5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

        Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
        Ikävä
        7
        1144
      6. Kuka sinä oikeen olet

        Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
        Ikävä
        48
        1136
      7. En vain ole riittävä

        Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
        Ikävä
        26
        1123
      8. Kellä on rumin tukka?

        Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
        Haapavesi
        9
        1101
      9. Oon pahoillani että

        Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
        Ikävä
        46
        1073
      10. Kuinka paljon nalle harmittaa

        Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
        Ikävä
        6
        1032
      Aihe