Uskovaiset, boikotoikaatten Kalevaa!

Anonyymi

Kaleva jaksaa rienaa ja pilkata meikäläisiä. Kalevan syytä on se, että meikäläisiä vihataan nykyisin ihan jumalattomasti! Meitä dissataan, meitä syrjitään, meitä syljeksitään ja meille vittuillaan. Kiitos vain Kaleva! Kehoitan kaikkia uskovaisia boikotoimaan Kalevaa! Se ei ole Kristityn kodin pöytäliina, eikä edes perspyyhe.... liian paskalaatuista paperia!

106

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olette syrjineet ja vähätelleet ja panetelleet ja pettäneet ja varastaneet teidän mielestä vääräuskoisia.Nyt sitte vingut tommosta paskaa .

      • Anonyymi

        Äläpä laske luikuria! Minä ainakaan en oo syrjiny, tai kusettanu ketään. Suurin osa uskovaisista on rehellisiä!


      • Anonyymi

        Joo, nämä eri näköiset uskovaiset on niitä pahimpia rosvoja. Pitävät vissiin ittiänsä muita parempina kun on taivaasta pöytä varattu.


      • Anonyymi

        Minä lestaadiolaisena lopetin Kalevan tilaamisen ja nyt tilasin Suomen Uutiset, se on PerusSuomalaisten lehti, Kansa Kostaa Vaaleissa Kepulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, nämä eri näköiset uskovaiset on niitä pahimpia rosvoja. Pitävät vissiin ittiänsä muita parempina kun on taivaasta pöytä varattu.

        Me emme pidä itseämme parempina. Kaikilla on yhtäläiset oikeudet tehdä parannus. Joka ikinen ihminen maailmassa voi käydä parannuksen askelille ja uskoa synnit anteeksi Herramme Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä! Tämä sovintosaarna kuuluu kaikille, jotka haluavat sen kohdallensa uskoa. Emme ole parempia, olemme vain armahdettuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme pidä itseämme parempina. Kaikilla on yhtäläiset oikeudet tehdä parannus. Joka ikinen ihminen maailmassa voi käydä parannuksen askelille ja uskoa synnit anteeksi Herramme Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä! Tämä sovintosaarna kuuluu kaikille, jotka haluavat sen kohdallensa uskoa. Emme ole parempia, olemme vain armahdettuja!

        Ja synnissä elävät ovat teistä huonompia automaattisesti. Määrittelette vielä synnin kaikkien puolesta itse, heiltä sitä edes kysymättä tai mitään mahdollisuutta synnin määrittelyyn antamatta. Raamatulla turpaan vastaan puhujia, erilaisuutta ei hyväksytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä lestaadiolaisena lopetin Kalevan tilaamisen ja nyt tilasin Suomen Uutiset, se on PerusSuomalaisten lehti, Kansa Kostaa Vaaleissa Kepulle

        Elämä nyt valehteleuskova mies ei kukaan uskova tilaa tuommoista humpuuki iehteä.


    • Anonyymi

      Minä uskon spagettihirviöön. Ette voi todistaa vääräksi ja vääräuskoiset joutuu ikuiseen kiehuvaan pastaliemeen.

      • Anonyymi

        Usko mihin lystät, mua ei kiinnosta. Me uskomme niin ku uskomme ja sen ei pitäs liikuttaa ketään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko mihin lystät, mua ei kiinnosta. Me uskomme niin ku uskomme ja sen ei pitäs liikuttaa ketään!

        Miksi sitten yritätte liikuttaa väkisin muita?


      • Anonyymi

        Spagettihirviö on harvinaisen paska jumala. Tekemällä tehty tekojumala jolla ei siis ole lainkaan todellisuuspohjaa. Spagettihirviö on muutenkin kaikkinensa niin paska jumala, ettei sen päälle kannata kenenkään uskoa. Joutais syötäväksi koko surkea jumala!


    • Anonyymi

      Kertokaapa nyt näin julkisesti...

      MIKSI LESTAT OVAT OMASTA MIELESTÄÄN USKOVAISIA ?
      Miksi muut ei lestat Uskovaiset ihmiset ole lestojen mielestä USKOVAISIA ?

      Kysyn tätä lestoilta... vastatkaa itse ?

      • Anonyymi

        Koska uskomme, että vain näin voi pelastua. Jos joku haluaa uskoa toisin, ni sen ku uskoo. Mua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan. Jokaisella on vappaus uskoa mihin lystää. Toivon, että jätätte meidät uskovaiset rauhaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska uskomme, että vain näin voi pelastua. Jos joku haluaa uskoa toisin, ni sen ku uskoo. Mua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan. Jokaisella on vappaus uskoa mihin lystää. Toivon, että jätätte meidät uskovaiset rauhaan!

        Kaleva on luotettava lehti. Mitäs siinä nyt on kerrottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska uskomme, että vain näin voi pelastua. Jos joku haluaa uskoa toisin, ni sen ku uskoo. Mua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan. Jokaisella on vappaus uskoa mihin lystää. Toivon, että jätätte meidät uskovaiset rauhaan!

        Uskon varjolla ja sitä hyväksikäyttäen voi tehdä paljon pahaa, olipa uskon suuntaus mikä hyvänsä.
        Uskon avulla voi tehdä myös paljon hyvää .
        Kaikessa missä on ihminen mukana on niin hyvää kuin pahaakin.
        Yleistäminen,kärjistäminen, vastakkain asettelu ja viha tai asioilta silmien sulkeminen ja kohtaamattomuus ei tuota mitään hyvää.
        Jos ihmisiä kohdellaan uskonnon avulla väärin ja uskoa käytetään vallan välineenä, niin kyllä siitäkin pitää voida keskustella.
        Ei pidä kuitenkaan leimata koko ryhmää jos joukossa on mätiä omenia. Niitä mätiä omenia on kaikenlaisissa ryhmissä ja he edustavat yksilöinä vain itseään...jos muu ryhmä tuomitsee hänen väärät toimintatapansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon varjolla ja sitä hyväksikäyttäen voi tehdä paljon pahaa, olipa uskon suuntaus mikä hyvänsä.
        Uskon avulla voi tehdä myös paljon hyvää .
        Kaikessa missä on ihminen mukana on niin hyvää kuin pahaakin.
        Yleistäminen,kärjistäminen, vastakkain asettelu ja viha tai asioilta silmien sulkeminen ja kohtaamattomuus ei tuota mitään hyvää.
        Jos ihmisiä kohdellaan uskonnon avulla väärin ja uskoa käytetään vallan välineenä, niin kyllä siitäkin pitää voida keskustella.
        Ei pidä kuitenkaan leimata koko ryhmää jos joukossa on mätiä omenia. Niitä mätiä omenia on kaikenlaisissa ryhmissä ja he edustavat yksilöinä vain itseään...jos muu ryhmä tuomitsee hänen väärät toimintatapansa.

        Niin, JOS . Ryhmä suojelee väärintekijää, sitäkin tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaleva on luotettava lehti. Mitäs siinä nyt on kerrottu?

        Kaleva menettää uskottavuuttaan noilla vihakirjoituksillaan. Jopa MV-lehti alkaa kohta olemaan uskottavampi lehti. Kannattais Kalevan kääntää kurssia ennen, kuin menettää viimeisenkin lukijansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaleva menettää uskottavuuttaan noilla vihakirjoituksillaan. Jopa MV-lehti alkaa kohta olemaan uskottavampi lehti. Kannattais Kalevan kääntää kurssia ennen, kuin menettää viimeisenkin lukijansa!

        Siinä persu koittaa kääntää lestadiolaisia persuiksi, saahan sitä yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska uskomme, että vain näin voi pelastua. Jos joku haluaa uskoa toisin, ni sen ku uskoo. Mua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan. Jokaisella on vappaus uskoa mihin lystää. Toivon, että jätätte meidät uskovaiset rauhaan!

        Miksi KOROSTAT USKOVAISET ? miksi et voi olla normaali ihminen, vaan puet yllesi muita ihmisiä kohtaan olevan PILKKAPUVUN, jonka varjossa luulet olevasi oikeutettu muita ihmisiä ja muita Uskovaisia pilkkamaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä persu koittaa kääntää lestadiolaisia persuiksi, saahan sitä yrittää.

        Moni ex-lestadiolainen onkin kääntynyt persuiksi. En tiedä miksi uskonsa kieltäneet usein vaihtaa luottopuolueensa perussuomalaisiin, kun muitakin puolueita olisi tarjolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaleva on luotettava lehti. Mitäs siinä nyt on kerrottu?

        Kalevako luotettava lehti! Hah ja Lol! Voi helevetti. Sehän jos mikä valehtelee Jumalan lasten toiminnasta harva se päivä! Kuka siihen uskoo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalevako luotettava lehti! Hah ja Lol! Voi helevetti. Sehän jos mikä valehtelee Jumalan lasten toiminnasta harva se päivä! Kuka siihen uskoo!

        Ei kaikki vaan jaksa lukea pelkkiä Raamatun lainauksia ja tyhjän kehumisia, monet ihmiset haluavat lukea tosi juttuja elämästä.

        Keitä nämä Jumalan lapset muuten ovat?


    • Anonyymi

      Tämänkin jutun takana todennäköisesti samat kaksi naishenkilöä jotka ovat katkeruudessaan ottaneet elämän tehtäväkseen tämän. Ei mitään uutta.

      • Anonyymi

        Jos lerssit mitätöivät muita, niin he tasavarmasti sortavat myös omiaan , kuten aloittajakin paljasti:
        heikoilla ollaan jos totuutta pitää boikotoida.
        Tosi heikoilla.


      • Anonyymi

        Milloin Ilkasta on tullut kaksi naista. Akkamainen kyllä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lerssit mitätöivät muita, niin he tasavarmasti sortavat myös omiaan , kuten aloittajakin paljasti:
        heikoilla ollaan jos totuutta pitää boikotoida.
        Tosi heikoilla.

        Mikä vittu sua oikeuttaa haukkumaan meitä lersseiksi? Luuletko todella olevasi joku parempi ihminen, kun tollasilla nimillä meitä nimittelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vittu sua oikeuttaa haukkumaan meitä lersseiksi? Luuletko todella olevasi joku parempi ihminen, kun tollasilla nimillä meitä nimittelet?

        Et sinä VITTU nimiä saa käyttää, se on syntiä !


    • Anonyymi

      Lestadiolaisuus on johdatettavissa olevien heikkomielisten ihmisten viimeinen mahdollisuus näyttää,,että minäkin olen jotain.

      • Anonyymi

        Alakoulun opettajalta sopimatonta kieltä Ilkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alakoulun opettajalta sopimatonta kieltä Ilkka.

        Kyllä näiden kommenttien takana ovat kaikki muut ihmiset kuin joku Ilkka.


    • Anonyymi

      Lestaporukoiden Ilkan maalittaminen alkaa taas ottaa kierroksia !

    • Anonyymi

      Sisäpiiri tietoa: Aloitus on Ilkan tekemä. Vieläkö äänestätte häntä?

      • Anonyymi

        Sisäpiirin faktaa, ei ole Ilkan tekemä. Kokoustakaa jotta kukaan ei tilaa kalevaa, sillähän se ongelma ratkeaa, pölyt piiloon maton alle, normi meininki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäpiirin faktaa, ei ole Ilkan tekemä. Kokoustakaa jotta kukaan ei tilaa kalevaa, sillähän se ongelma ratkeaa, pölyt piiloon maton alle, normi meininki.

        Varma tieto: Ilkan tekemä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varma tieto: Ilkan tekemä.

        Varmin tieto, ei ole.


    • Anonyymi

      Hyvä Kaleva! Asiaa! Törkeyden huippu tämä lahko ja luulevat olevansa vielä muita parempia. Yök.

      • Anonyymi

        Eikä luulla. Te luulette! Ja te uskotte kaiken paskan, mitä Kaleva teille kirjoittaa! Säälin teitä!


    • Anonyymi

      Kaleva on näköjään rehellisin lehti maan päällä!

      • Anonyymi

        Totuutta kaikki rakastaa, ei totuutta tarvi semmosen boikotoija jolla on asiat laillisessa järjestyksessä.


    • Anonyymi

      Ilkka keskustelee itsensä kanssa (tuo uskovaisten vihaaja).

    • Anonyymi

      Lestat ihastelevat taas junnaavaa tyyliään painia pelkojensa kanssa.

      • Anonyymi

        Ota Ilkka rauhallisesti.


      • Anonyymi

        No joo..., paitsi silloin, kun painivat muijan kanssa kerran vuodessa korkeammalta taholta tulleen ohjesäännön mukaisesti.


    • Anonyymi

      Aloitus on minun tekemä ja en ole Ilkka !

      Vastatkaapa Lestadiolaiset:

      Miksi te KOROSTATTE itseänne aina ja jokapaikassa että olette USKOVAISIA ?

      Uskon asiat ovat yksityisiä henkilökohtaisia asioita, EI NIITÄ KUULU KOROSTAA JA TUULETTAA !

      Miksi olette joka kadunkulmassa esittelemässä itseänne USKOVAISIKSI ? oletteko niin epävarmoja, että se täytyy aina tuoda esille ?

      Oikea Uskovainen ihminen ei korosta uskoaan, vaan on uskossaan hiljainen ja nöyrä Jumalan edessä.

      Eikö se Raamattu sano, että JOKA ITSENSÄ YLENTÄÄ, HÄNET ALENNETAAN ! Eikö lestoilla herätyskellot soi ollenkaan Raamatun sanoihin ?

      • Anonyymi

        Jeesus sanoo, kun nousi Taivaaseen että : Tulen siellä Tuomitsemaan eläviä ja kuolleita :

        Niin, eläviä ja kuolleita, mitäs tähän sanotte ?
        Teidän mielestä täällä maanpäällä kaikenlaiset rötökset voitte antaa toisillenne anteeksi ja kuvittelette, että se on sillä selvä, mutta mitenkäs se jeesus sanookaan, että :

        Hän astui alas Tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui Ylös taivaisiin, Istuu Isän Jumalan Oikealla Puolella ja tulee Tuomitsemaan Eläviä ja Kuolleita !

        Hän tulee tuomitsemaan elävät ja kuolleet ja antamaan synnit anteeksi niille, joille hän katsoo ne tarpeelliseksi antaa :

        Ette lestadioleiset voi olla todellakaan varmoja, että teille Jeesus automaattisesti antaa teille synninpäästön !


      • Anonyymi

        Koska me olemme uskovaisia! Uskovaiseksi voi päästä vain, kun saa synninpäästön. Sen voi julistaa kuka tahansa Jumalan lapsi, sillä joka ikinen uskovaivnen on Pyhän Hengen pappi. Kun sinun syntisi annetaan anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä, niin saat syntisi anteeksi ja sinullekin puetaan vanhurskauden vaate ja pääset tekemään matkaa yhdessä muiden Jumalan lasten kanssa.

        Tässä ajassa on kyllä paaaaljon väärää opetusta. Yleisin väärä opetus on se, että synnit vois saada anteeksi suoraan taivaasta. Näin Raamattu ei kuitenkaan valitettavasti opeta. Tästä kertoo myös Ananiaan tarina, kun Saulus kohtasi ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen. Saulus kysyi Jeesukselta Kristukselta, että voisiko hän saarnata hänelle synnit anteeksi. Jeesus ohjasi hänet uskovaisen Ananiaan luo, joka saarnasi Saulukselle synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä. Jeesushan antoi Jumalan valtakunnan avaimet omilleen. Hän sanoi, niille, joille te annatte synnit anteeksi, ne ovat myös taivaassa annetut. Ja ne, keiltä te ne pidätätte, ne ovat myös taivaassa pidätetyt.

        Ja kuulkaat. Aina kun joku saa parannuksen armon, niin taivaan enkelitkin iloitsevat ja tanssivat. Jokainen pelastettu sielu on niin hieno asia, että enkelitkin siitä ilahtuvat!


    • Anonyymi

      Kalevan vihamielisten juttujen vuoksi moni uskovainen perhe on hajonnut. Pahoinvointi tämän myötä lisääntynyt. Perinteisten elinvoimaisten kuntien, joissa kristillisyytemme on ollut vahvaa, ovat alkaneet kuihtua ja väkimäärät kääntyneet näin jyrkkään laskuun. Osansa tästä on saanut myös Haapavesi. Kun muuta väkeä lähtee ja uutta ei synny tilalle, niin se on aika lohduton kehityskulku pidemmän päälle. Haapaveden väestö ikääntyy, syntyvyys romahtaa jne. Kaleva masinoi tätä vihakampanjaa ja erityisesti sinne pesiytynyt Tuomas Pelkonen aikoo pitää huolen, että viimeinenkin lähtee tästä rakkaasta Jumalan valtakunnasta menemään.

      • Anonyymi

        Miten nuo lerssit kutistaa tuon Kaikkivaltiaan niin pieneksi aina ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nuo lerssit kutistaa tuon Kaikkivaltiaan niin pieneksi aina ?

        Ethän hauku meitä lersseiksi? Emme mekään hauku teitä epäuskoisia millään rumilla nimillä!


    • Anonyymi

      Vika saattaa olla lestadiolaisuuteen pesiytyneiden, ihmisten tekemien epäolennaisten "viritysten" korostamisessa ja jos ne laukeavat yksilön silmille niin maa katoaa jalkojen alta, yksilön ote herpaantuu ja koko elämä saattaa vinksahtaa.

    • Anonyymi

      Lestat antaa ymmärtää, ettei jeesuksella olekkaan mitään valtaa ?
      Lestat on Jeesukselta ottaneet Hekemoonian pois, ottanneet sen itelleen, aattelevat, että vain lestat saavat antaa syntejä anteeksi ja näin syrjäyttivät Jeesuksenkin, on ne melekosta porukkaa !

      Tuolla mainitsit, että Enkelitkin tanssivat taivaassa jaokaisesta pelastetusta sielusta !

      Miksi sitten lestat eivät hyväksy TANSSIA, KUN ENKELITKIN HYVÄKSYY ?

      • Anonyymi

        Me emme ole ottaneet Jeesukselta mitään pois. Jeesushan sanoi hyvästijättöpuheessaan, että teille minä annan Pyhän Hengen. Ne, joille te synnit anteeksi annatte minun nimessä, ovat heidän syntinsä myös taivaassa annetut. Me noudatamme Jeesuksen meille antamaa neuvoa!

        Ja mitä tanssiin tulee, niin eihän me haluta tanssia tämän maailman tansseja. On ihan eri asia iloita Herraa Jeesusta Kristusta ja tanssia hänelle, kuin heilua ja jammailla täällä joidenkin maailmallisten musiikkien tahtiin. Siinä on aika vissi ero!


    • Anonyymi

      EIKÖHÄN TÄMÄ KESKUSTELU OLE JO TAPUTELTU.KIITOS OSAOTOSTA.SIUNAUSTA TEILLE KAIKILLE.

      • Anonyymi

        Selvä uhkaus: jos joku vielä erehtyy kommentoimaan tätä ketjua niin se tullaan poistamaan kyseisen uhkauksen esittäjän toimeksiannosta.


    • Anonyymi

      Onko joku homo kähminyt Sipilää Helsingissä ?

    • Anonyymi

      Uskovaiset älkää äänestäkö teitä vihaavia persuja.

      • Anonyymi

        Tuota ei usko Erkkikään !


    • Anonyymi

      Onko lestoilla niin heikko itsetunto, että aina täytyy nimittää itseään uskovaiseksi, hyi miten olette iljettäviä, omahyväisiä , toisiä pilkkaavia, pidätte itseänne muita parempana, kun korostatte aina itseänne, minä, minä, minä, minä olen sellainen ja sellainen, luulette olevanne uskovaisia, hyi mitä porukkaa.
      Ajatelkaa joskus edes toisia, muitakin ihmisiä, eikä aina vain minä, minä, itseänne, minä, niin ja niin , minä olen sitä ja minä olen tätä.

      • Anonyymi

        Koitetaan rakentaa rauhaa ja rakkautta, ei suosita vihapuhetta.
        Ei meidän kenenkään vallassa ole tuomita toisiamme. Ihmiset rakentaa väliseiniä, ei Jumala. Jumalan luo ovat kaikki tervetulleita, joita hän Pyhällä Hengellään puhuttelee ja kutsuu.
        Jumala on rakkaus ja hän loi meidät omaksi kuvakseen. Siis varjellaan rakkautta, ei kylvetä vihaa.


      • Anonyymi

        Ilkka sinä itse olet omahyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilkka sinä itse olet omahyväinen.

        Taas kepulaiset jaksavat vääntää omaa likaista vaalityötään tälläkin alustalla.
        Puntit heiluvat ja kurkkua kiristää omaan erinomaisuuteensa hurahtaneilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas kepulaiset jaksavat vääntää omaa likaista vaalityötään tälläkin alustalla.
        Puntit heiluvat ja kurkkua kiristää omaan erinomaisuuteensa hurahtaneilla.

        Vähän voi olla hurahtanut, kun vaan ei ole täysi Ilkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän voi olla hurahtanut, kun vaan ei ole täysi Ilkka.

        Ilkan housut ja sukat ovat kuitenkin puhtaat ja kuivat, samaa ei voi sanoa panettelijoiden vastaavista varusteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilkan housut ja sukat ovat kuitenkin puhtaat ja kuivat, samaa ei voi sanoa panettelijoiden vastaavista varusteista.

        Ilkka vain mölisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitetaan rakentaa rauhaa ja rakkautta, ei suosita vihapuhetta.
        Ei meidän kenenkään vallassa ole tuomita toisiamme. Ihmiset rakentaa väliseiniä, ei Jumala. Jumalan luo ovat kaikki tervetulleita, joita hän Pyhällä Hengellään puhuttelee ja kutsuu.
        Jumala on rakkaus ja hän loi meidät omaksi kuvakseen. Siis varjellaan rakkautta, ei kylvetä vihaa.

        Voi hyvä ihminen, sinulta tulee kauniita sanoja, mutta miksi lestat eivät TOTEUTA NOITA SANOJA , toisia ihmisiä pitävät kynnysmattonaan, se olen TYÖPAIKALLAKIN JOUTUNUT KOKEMAAN, KUN EN OLE LESTA !
        Lestat ovat surkeita työkavereitakin, pilkataan ja haukutaan sellaista joka ei ole.
        Mutta kyllä tekin LESTAT JOUDUTTE VIIMESELLE TUOMIOLLE ja siellä teille mitataan miten olette toisia kohdellut, sillä synninpäästö ei tulekkaan niin helposti kuten luulette, siellä itse ISOHERRA on tarkistelemassa mitä olette tehnyt ja sanonut.


    • Anonyymi

      Boikotoikaa uskovaisia ja uskontoja. Moiset huuhaat tulisi lailla kieltää.

      • Anonyymi

        Ilkka on oikeassa lestat on laitettava kuriin.


      • Anonyymi

        Sinuakin odottaa kiehuva pastaliemi kun tuollaisia höpäjät. Spagettihirviö tuomitsee vääräuskoiset ja pilkantekijät.


    • Anonyymi

      Kalevalehdessähän nyt lestat yritti puhdistaa mainettaan ja pestä kasvojaan. Ei se millään selittelyillä puhdistu, kyllä kaikki tietää millaista toisia hyväksikäyttäjäporukkaa ne on.

    • Anonyymi

      Boikotoikaa raamattua ja koraania.

    • Anonyymi

      Lestat lukevat ja tulkitsevat Raamattua kuten muslimiterroristit Koraania; koko opus nurinpäin ja takaperin.

      • Anonyymi

        Ei se silti oikeuta Kalevaa vittuilemaan meille. Luulis Kalevalle olevan yhdentekevää, miten päin me Raamattua luemme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se silti oikeuta Kalevaa vittuilemaan meille. Luulis Kalevalle olevan yhdentekevää, miten päin me Raamattua luemme!

        Itse Kaleva-lehdelle se onkin yks vitun hailee, mutta nyt puhutaankin ihmisistä.
        Ihmisten kokemuksista ja jopa kärsimyksistä, jotka johtuvat lestadiolaisten yksipuolisesta ja kapea-alaisesta näkemyksestä muista ihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse Kaleva-lehdelle se onkin yks vitun hailee, mutta nyt puhutaankin ihmisistä.
        Ihmisten kokemuksista ja jopa kärsimyksistä, jotka johtuvat lestadiolaisten yksipuolisesta ja kapea-alaisesta näkemyksestä muista ihmisistä.

        Meillä uskovaisilla on täysin raamatullinen näkemys teistä. Kannattais teitinkin tutustua Raamattuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä uskovaisilla on täysin raamatullinen näkemys teistä. Kannattais teitinkin tutustua Raamattuun!

        Raamattuja on monia, joten mihin niistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä uskovaisilla on täysin raamatullinen näkemys teistä. Kannattais teitinkin tutustua Raamattuun!

        Tarkoitatko ateisteja vai kaikkia niitä muita, jotka eivät käy rauhanyhdistyksen järjestämissä tilaisuuksissa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko ateisteja vai kaikkia niitä muita, jotka eivät käy rauhanyhdistyksen järjestämissä tilaisuuksissa ?

        Kaikki, jotkat eivät käy seuroissa, ovat epäuskoisia eli uskottomia. Ihan sama luuletko uskovasi tai et, niin olet epäuskoinen/uskoton. Parannuksen armon saa vain meidän kautta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki, jotkat eivät käy seuroissa, ovat epäuskoisia eli uskottomia. Ihan sama luuletko uskovasi tai et, niin olet epäuskoinen/uskoton. Parannuksen armon saa vain meidän kautta!

        Miten muut kuin lestat vain luulevat uskovansa, kyllä tuo on lestasaarnamiesten luoma myytti, jolla he ovat aivopesseet ilman omaa ajattelukykyä olevat heikkohermot ja herkkämielet omissa liturgioissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki, jotkat eivät käy seuroissa, ovat epäuskoisia eli uskottomia. Ihan sama luuletko uskovasi tai et, niin olet epäuskoinen/uskoton. Parannuksen armon saa vain meidän kautta!

        Ateistit, lessut, islamistit, hindut.. kaikki vääräuskoiset joutuvat kiehuvaan pastaliemeen, mutta vielä ei ole liian myöhäistä tehdä parannusta. Vähän sääliksi kyllä käy teidän puolesta, jos ette tätä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit, lessut, islamistit, hindut.. kaikki vääräuskoiset joutuvat kiehuvaan pastaliemeen, mutta vielä ei ole liian myöhäistä tehdä parannusta. Vähän sääliksi kyllä käy teidän puolesta, jos ette tätä ymmärrä.

        Kyllä minä ainakin ymmärrän vaikka en uskokaan kaikkea.
        Mieluummin hukun kiehuvaan lehmän paskalietteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki, jotkat eivät käy seuroissa, ovat epäuskoisia eli uskottomia. Ihan sama luuletko uskovasi tai et, niin olet epäuskoinen/uskoton. Parannuksen armon saa vain meidän kautta!

        Hyi hitto, miten olet itsekäs, tuossahan lankesit juuri lestojen helmasyntiin, että vain me, me, me, me, eikä kukaan muu, kun olette jo jeesuksenkin riisunut vallasta.

        Siis teidän helmasynti on omahyvyys että, vain teidän kautta saa synnit anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten muut kuin lestat vain luulevat uskovansa, kyllä tuo on lestasaarnamiesten luoma myytti, jolla he ovat aivopesseet ilman omaa ajattelukykyä olevat heikkohermot ja herkkämielet omissa liturgioissaan.

        Paskat oo mikään saarnaajien keksimä myytti. Ainahan se on ollut niin, että on vain yksi oikea usko ja yksi oikea joukko. Lue vaikka Raamatusta, jos tämä sua mietityttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat oo mikään saarnaajien keksimä myytti. Ainahan se on ollut niin, että on vain yksi oikea usko ja yksi oikea joukko. Lue vaikka Raamatusta, jos tämä sua mietityttää.

        Aina ei ole ollut edes Raamattua, joten sillä ei voi mitenkään perustella ikuisuutta.

        Mutta jos on aina ollut vain yksi oikea usko, tarkoittaa tämä sitä, että arviolta n. 100 miljardia Jumalan luomaa ihmistä on ollut vääräuskovaisia. Aika kummallinen Jumala kun on moisen maailman edes luonut.


    • Anonyymi

      Mää oon lessukka ja kyllä asiat on juuri niinku kirjotettaan. Hävettää meijän puolesta.

      • Anonyymi

        Mutta et tiedä, että olet alakoulun ope?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta et tiedä, että olet alakoulun ope?

        Kyllä se tietää, että sinulla on pallo hukassa.


    • Anonyymi

      Minulla on yhteys suoraan Jumalaan ja siiheen en tarvitse välikäsiä.Uskon,että Jumala kuulee rukoikseni.

      • Anonyymi

        Mikä tässä ajassa on kun kaikki haukkuu kaikkia ja vihaa tuntuu riittävän joka suuntaan. Todella ahdistavaa.
        Tämä on varmaan ahdistuksen aikaa, joka edeltää Jeesuksen toista tulemista. Uskovia vainotaan,jopa kouluista siivotaan pois uskonnon opetusta. Taudit vainoaa ihmisiä. Moraalittomuus kukoistaa. Luonto kääntyy ihmisiä vastaan.
        Kun tätä maailman menoa katselee,niin ei hyvältä näytä. Toisaalta tuntuu hyvältä olla kotona oman perheen kesken, ei ole kauheasti ikävä tuonne ihmisten sekaan.
        Nyt on hyvin aikaa lukea raamattua ja miettiä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tässä ajassa on kun kaikki haukkuu kaikkia ja vihaa tuntuu riittävän joka suuntaan. Todella ahdistavaa.
        Tämä on varmaan ahdistuksen aikaa, joka edeltää Jeesuksen toista tulemista. Uskovia vainotaan,jopa kouluista siivotaan pois uskonnon opetusta. Taudit vainoaa ihmisiä. Moraalittomuus kukoistaa. Luonto kääntyy ihmisiä vastaan.
        Kun tätä maailman menoa katselee,niin ei hyvältä näytä. Toisaalta tuntuu hyvältä olla kotona oman perheen kesken, ei ole kauheasti ikävä tuonne ihmisten sekaan.
        Nyt on hyvin aikaa lukea raamattua ja miettiä asioita.

        Lukekaa Jeesuksen Vuorisaarna, sen parempaa oppia ei oo vielä ilimestynny.
        On niin yksinkertainen, että kaikki ymmärtää, mutta samalla niin nerokas, että joka päivä joutuu miettiin mitä se tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tässä ajassa on kun kaikki haukkuu kaikkia ja vihaa tuntuu riittävän joka suuntaan. Todella ahdistavaa.
        Tämä on varmaan ahdistuksen aikaa, joka edeltää Jeesuksen toista tulemista. Uskovia vainotaan,jopa kouluista siivotaan pois uskonnon opetusta. Taudit vainoaa ihmisiä. Moraalittomuus kukoistaa. Luonto kääntyy ihmisiä vastaan.
        Kun tätä maailman menoa katselee,niin ei hyvältä näytä. Toisaalta tuntuu hyvältä olla kotona oman perheen kesken, ei ole kauheasti ikävä tuonne ihmisten sekaan.
        Nyt on hyvin aikaa lukea raamattua ja miettiä asioita.

        Ei minua ainakaan ahdista, kun tiedän että spagettihirviö armahtaa häneen uskovat. Kääntykää ahdistuneet hänen puoleensa, se on ainoa tapa pelastua.

        Jotenkin säälittävää, että ihmiset uskovat "jumalaan" ja johonkin juutalaiseen poikaan, jonka tekoja ovat kirkonmiehet paisutelleet pelkästään oman edun tavoitteluksi. Spagettihirviö ei vaadi teidän rahojanne. Moraali on universaali, ei sitä tarvitse käskyistä lukea.


      • Anonyymi

        Harhaoppia tuo, että olisi suora yhteys Jumalaan. Kenelläkään ei ole! Se on taivahan tosi!
        Yhteyden saa vain seurakunnan kautta. Eikä minkä tahansa seurakunnan, vaan sellaisen seurakunnan kautta, jonka kulmakivenä on itse Herra Jeesus Kristus. Ja jossa tänäkin päivänä julistetaan elävää evankeliumia ja saarnataan kaikille katuville aivan kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaa Jeesuksen Vuorisaarna, sen parempaa oppia ei oo vielä ilimestynny.
        On niin yksinkertainen, että kaikki ymmärtää, mutta samalla niin nerokas, että joka päivä joutuu miettiin mitä se tarkoittaa.

        Vuorisaarna on siis niin yksinkertainen että kaikki ymmärtävät sen, mutta silti sinä joudut miettimään joka päivä mitä se tarkoittaa?
        Oletko pyytänyt ketään selittämään sitä sinulle? Jospa sitten ymmärtäisit sen, niin ei tarvisi joka päivä koittaa ko. "mysteeriä" ratkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppia tuo, että olisi suora yhteys Jumalaan. Kenelläkään ei ole! Se on taivahan tosi!
        Yhteyden saa vain seurakunnan kautta. Eikä minkä tahansa seurakunnan, vaan sellaisen seurakunnan kautta, jonka kulmakivenä on itse Herra Jeesus Kristus. Ja jossa tänäkin päivänä julistetaan elävää evankeliumia ja saarnataan kaikille katuville aivan kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä!

        Suuri osa kristityistä uskoo Herraan Jeesukseen Kristittyyn, mutta vain eräässä maallisessa yhteisössä viikolla kertyneet synnit hyssytellään anteeksi siten, että seuraavalla viikolla voi taas retostaa ihan oman mielensä mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua ainakaan ahdista, kun tiedän että spagettihirviö armahtaa häneen uskovat. Kääntykää ahdistuneet hänen puoleensa, se on ainoa tapa pelastua.

        Jotenkin säälittävää, että ihmiset uskovat "jumalaan" ja johonkin juutalaiseen poikaan, jonka tekoja ovat kirkonmiehet paisutelleet pelkästään oman edun tavoitteluksi. Spagettihirviö ei vaadi teidän rahojanne. Moraali on universaali, ei sitä tarvitse käskyistä lukea.

        Todennäköisesti keskustelua spagettihirviöstä junnataan vielä tuomiopäivän jälkeenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuorisaarna on siis niin yksinkertainen että kaikki ymmärtävät sen, mutta silti sinä joudut miettimään joka päivä mitä se tarkoittaa?
        Oletko pyytänyt ketään selittämään sitä sinulle? Jospa sitten ymmärtäisit sen, niin ei tarvisi joka päivä koittaa ko. "mysteeriä" ratkaista.

        Vuorisaarnasta puheenollen, se on yksinkertainen kristillisen elämän kivijalka.
        Siellä on käsky, johon sisältyvät kaikki muut käskyt:

        Rakasta Jumalaa yli kaiken
        ja
        Lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

        Se ei ole teoriaa, vaan se tulisi toteuttaa päivittäisessä elämässä, siinä se nerokkuus on, että jokainen joutuu itse miettimään, mitä tuo käsky minulle tarkoittaa tänään.
        Sitä ei voi eikä tarvitse muiden selittää vaan se panee Jokaisen itse ajattelemaan henkilökohtaisella tasolla.
        Jep, kyllä se on nerokas sääntö.
        Koittakaapa noudattaa , niin huomaatte että .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppia tuo, että olisi suora yhteys Jumalaan. Kenelläkään ei ole! Se on taivahan tosi!
        Yhteyden saa vain seurakunnan kautta. Eikä minkä tahansa seurakunnan, vaan sellaisen seurakunnan kautta, jonka kulmakivenä on itse Herra Jeesus Kristus. Ja jossa tänäkin päivänä julistetaan elävää evankeliumia ja saarnataan kaikille katuville aivan kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä!

        Ei seurakunnan kautta, Jeesus opettaa että hän on tie, totuus ja elämä ja että vain hänen kauttaan voi päästä Isän luokse. Näin sanoo pyhä raamattu.
        Ei tarvita seurakuntia, seiniä ja muotomenoja.
        Minä uskon Isään,poikaan ja Pyhään Henkeen.
        En seurakuntiin. Älä seuraa ihmistä ja eksyttäjiä. Lue raamattua,pohdi ja rukoile. Pyhä Henki johdattaa.


    • Anonyymi

      Hyvä, että Kaleva kirjoittaa lestadiolaisista rehellisesti ja kansa saa tietää millaista siellä oikeesti on. Tuollainen lahko tulee hajoamaan kohta puolin epärehellisyyden vuoksi. Se on luonnon laki.

      • Anonyymi

        Ei tule hajoamaan. Vanhoillislestadiolaisuus uudistuu ja säilyttää paikkansa.


    • Anonyymi

      Älkää äänestäkö persuja he vihaavat sinua!

      • Anonyymi

        Höpö höpl, eikä vihaa. Ei sinuakaan vaikka kirjoittelet täällä perussuomalaisista mitä sattuu. Jotakin sinulla on elämässäsi pielessä,jotain kipua,katkeruutta, kateutta,pelkoja,alemmuudentunnetta. Jotakin häpeää kannat,kun pitää alituiseen lonkuttaa joka keskusteluketjuun persuja ja Ilkkaa.
        Puuttuuko sinulta elämän sisältöä,jäitkö ilman valtaa,asemaa ja huomiota joita olet kaivannut? Yksinäisyyttäsikö täällä huutelet ja koitat tulla jotenkin noteeratuksi? Vai onko sinulla alkoholiongelma tai mielen kypsymättömyyttä ja yksinkertaisuutta?
        No elä huoli, kärsitään toisiamme. Jeesus rakastaa sinua,kai minunkin täytyy yrittää. Sääliksi kun käy tuollainen reppanuus.


    • Anonyymi

      Kaleva on vaikuttanu siihen, että lestadiolaisia dissataan nyt kovalla otteella, vaikka moni meikäläinen on muuttunut kohujen vuoksi aiempaa avarakatseisemmaksi ja ekumeenisemmaksi. Vl-liike ei ole enää tiukasti muut ulos rajaava liike.

      • Anonyymi

        Kyllä johto ainakin on ja kaikki ne, joilla on puhujan valtakirja , edelleen muut kristityt poissulkeva.

        Ehkä uusi sukupolvi tai seuraava uskaltaa jo olla eri mieltä Lars Leevin kanssa , sen erehtyväisen syntisparan, sillä hänen opetuksestaan on peräisin tämä " muiden kristillisyyksien" halveksiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä johto ainakin on ja kaikki ne, joilla on puhujan valtakirja , edelleen muut kristityt poissulkeva.

        Ehkä uusi sukupolvi tai seuraava uskaltaa jo olla eri mieltä Lars Leevin kanssa , sen erehtyväisen syntisparan, sillä hänen opetuksestaan on peräisin tämä " muiden kristillisyyksien" halveksiminen.

        Liikkeemme uudistuu hitaasti, mutta on muutosta tapahtunut jo johtoportaassakin. Jossain vaiheessa tulee sukupolven vaihdos, joka varmasti muuttaa yleistä linjaa. Joka sukupolvenvaihdos on muuttanut liikkeemne ns. virallista kantaa. On hyvä huomata, että se kantakin on vain suositus, eikä ehdoton pakko. Tää näkökulma usein unohtuu lehtikirjoitteluissa. Niissä aina halutaan antaa mahdollisimman yksipuolinen kuva meikäläisistä. Moni meikäläinen ei tunnista edes lehtien kirjoittamasta vl-liikkeestä mitään koska liikkeessämme todellakin on monenlaista käsitystä. Ja on ollut aina.


    • Anonyymi

      MIKSI OIKEUTTA PIÄISI VAIENTAA?KYSEESSÄ IHMISOIKEUS ASIA:

    • Anonyymi

      Boikotti seis. Kaleva on totuuden torvi. Tuomiopäivän pasuuna.

      • Anonyymi

        Tottakai, kun liikkeen johto ei itse kykene käymään keskustelua julkisesti liikkeen vähemmän mairittelevista piirteistä ja jopa väärinkäytöksistä, se keskustelu aloitetaan ja käydään muualla.
        Onhan se suorastaan säälittäväää, kun jopa Paavi on pyytänyt kirkkonsa syntisiä käytänteitä anteeksi, ettei SRK uskalla esiintyä omilla kasvoillaan.

        Edellisessäkin taas vain syytetään lehtiä yksipuolisesta kuvasta, kai liikkeellä itselläänkin joku vastuu on julkisuuskuvastaan.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe