Orjatyöfirma Eilakaisla tekemässä "lataamot"

Anonyymi

53

1115

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokoomus vittuun Suomesta

      • Anonyymi

        Aamen!


    • Anonyymi

      Ei se minun mielestä ainakaan mikään orjatyövoimafirma ole. Mulla oli kaikki ihan ok siellä ollessa, tosin vuosia, vuosia sitten, eli on toki tyyli voinut vähän muuttua....

      • Anonyymi

        Luulenpa että samaa kusetusta on kuin muillakin, revitään duunarin nahasta kaikki irti mitä saadaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulenpa että samaa kusetusta on kuin muillakin, revitään duunarin nahasta kaikki irti mitä saadaan.

        Välistä vetävä loisfirmahan tuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välistä vetävä loisfirmahan tuo.

        Nimenomaan välistävetäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulenpa että samaa kusetusta on kuin muillakin, revitään duunarin nahasta kaikki irti mitä saadaan.

        Tiedän mitä tarkoitat.


        Kävin työhaastattelussa yhteen erittäin tekniseen tehtävään toisen vastaavan yrityksen kanssa, ja siellä sanottiin ihan suoraan että 'edellisiltä työntekijöiltä saadun palautteen mukaan ko. firma joka haluaa vuokrata työntekijän tähän tehtävään on käyttänyt vuokratyövoimaa myös muihin aivan yksinkertaisiin toimisto- ja varastotehtäviin silloin kun tuotekehitysrintamalla on ns. hieman hiljaisempaa'...

        Ja muusta kokemuksesta voin sanoa että ei se ole tuollaisen välitysfirman syy jos asiakasyritys riistää vuokratyöntekijää minkä ehtii. Vuokratyösuhteesta pääsee helpommin irti kuin tavallisesta työsuhteesta ja karenssia ei tule jos vuokratyösopimus on kirjoitettu niin väljästi kuten esim. 'asiakkaan projektin keston ajaksi', niin lähtö sitten tulee tarvittaessa välittömästi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulenpa että samaa kusetusta on kuin muillakin, revitään duunarin nahasta kaikki irti mitä saadaan.

        Tämä on täys paska kusetus firma,älkää
        sekaantuko siihen.


    • Anonyymi

      Kokoomuslaisen orjatyövoimalla rikastuneen lahtari-riistofirman kimppuun voisi hyökätä muullakin tavoin täystuhovoimalla kuin vain kyber.

    • Anonyymi

      Ei riitä, että firmalla on tiedossa nimi, osoite, puhelinnumero, s-postiosoite, tilinumero, siellä on myös koko henkilöhistoria koulutuksineen ja työpaikkoineen.

      Älkää ikinä antako sähköisessä muodossa CV:tä näille välistävetäjä firmoille. Koskee niin vuokrafirmoja kuin kaikenmaanilman uravalmennuksia sun muita te-toimiston ostopalveluna tarjoamia muka palveluita.

      • Anonyymi

        Siellä on myös laajalti tietoja työnantajista.

        Työpaikkahakemuksia on tallessa ja kopioita jaettavaksi malliksi muille. Työt teetetään työttömillä. Omaa koulutusta ei tarvitse järjestää, kun kopioidaan työnhakijoiden tuottamaa materiaalia.

        Älkää ikinä antako sähköisessä muodossa olevaa työpaikkahamusta näille välistävetäjille.


      • Anonyymi

        Kuvakin löytyy.

        Se on niin kiva vastia sitä kuvaa, kun ei enää muuta kiusaus konstia keksi.

        Monessa paikassa kuvataan ihan firman omiin rekistereihin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos siellä on toimitusjohtajan ideoima Roadshow ”Tulevaisuus ja paikkani siinä”.
      Työnhakijat on jaettu vihreisiin, keltaisiin ja punaisiin, tulokset julkaistaan suolessa ja seiskassa.

      • Anonyymi

        Oli muuten kohtuullisen äkäinen asiakaspalvelu instrussa mennä viikolla . Jäi lasit ostamatta. Hänet pitäisi punaliputtaa.


    • Anonyymi

      Lataamosta, kun vähän vuoti eliitin tietoja nuppivikaisuudesta, kauhea haloo.

      Nyt on käynyt samoin, hyvin yksityiskohtaisia ja tarkkoja henkilötietoja on vuotanut, mutta asia kukaan ei hätkähdä, nosta mekkalaa, kun kyseessä ovat köyhät työttömät, joita on loukattu.

    • Anonyymi

      Selittelyä. Muka pikkujuttu. Ei ole.
      ..
      Jos tietoja kuitenkin olisi päätynyt hyökkääjille, olisi Kopperin arvion mukaan arkaluonteisinta palkanmaksuun liittyvät tiedot, kuten työntekijöiden henkilötunnukset, palkkatiedot ja sairauspoissaolot.
      ..
      Työntekijöiden tietoja on kymmeneltä vuodelta, ja tietoja on kymmeniltätuhansilta ihmisiltä.
      ..
      Eilakaislan työntekijätietojen varastamisesta ei ole löytynyt viitteitä – henkilötunnukset arkaluonteisinta tietoa

      https://yle.fi/uutiset/3-11732141

      • Anonyymi

        Olisi se noloa, kun paljastuisi, että kaikki firman työntekijät - eilakaislalaiset - ovat kympin tuntipalkalla töissä.
        Varmasti lisää kiinnostusta firmaan ja firman tarjoamia työpaikkoja kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi se noloa, kun paljastuisi, että kaikki firman työntekijät - eilakaislalaiset - ovat kympin tuntipalkalla töissä.
        Varmasti lisää kiinnostusta firmaan ja firman tarjoamia työpaikkoja kohtaan.

        Hain yhteen hommaan tällaisen vastaavan firman kautta, ja kaikki haastattelut yms. meni hyvin, ja sitten sovittiin asiat sähköpostitse, kuten palkka, joka sovittiin 25.000mk/kk, matkapuhelinetu, ja vakituinen työsuhde. Sitten kun menin työsopimusta allekirjoittamaan niin se oli juuri tuollainen 'asiakkaan projektin keston ajaksi', ja 'työntekijä maksaa omat yksityispuhelut'. Suutuin tästä pelleilystä kun kaikki oli kerran jo sähköpostitse sovittu, niin sitten vaan sanoivat että jos vakituista työsuhdetta haluaa niin sitten palkka on 16.000mk/kk.

        Sanoin haluavani lähteä pois, mutta minua ei päästetty ulos, vaan ohjattiin papereiden kanssa neukkariin, jossa useaan kertaan tein selväksi että tuollaista paskapaperia minä en allekirjoita. Sitten vaan väännettiin ja käännettiin varmaan pari tuntia, jonka jälkeen sanoin että 'jos minä otan ihan nämä kaikki paperit ja kansiot mukaan ja mietin vähän aikaa niin sovitaan sitten kaikki tämän viikon aikana'...

        Lähdin pois enkä enää vastannut ko. puljun yhteydenottoihin.


      • Anonyymi

        Tietoja tallessa kymmeneltä vuodelta?!

        Onko tuollaisen henkilötitorekisterin pitäminen edes laillista?

        Jos olet jättänyt tietosi 10 vuotta sitten, ovat ne vielä tallessa, vaikka et olisikaan ko. puljussa sen koomin asioinut?


      • Anonyymi

        Kymmenien tuhansien ihmisten tiedot rekisterissä?!

        Oikeasti?!

        Varokaa jättämästä tietojanne näihin välistävetäjä firmoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenien tuhansien ihmisten tiedot rekisterissä?!

        Oikeasti?!

        Varokaa jättämästä tietojanne näihin välistävetäjä firmoihin.

        Itsekö omien tietojen poistoa pitää vaatia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hain yhteen hommaan tällaisen vastaavan firman kautta, ja kaikki haastattelut yms. meni hyvin, ja sitten sovittiin asiat sähköpostitse, kuten palkka, joka sovittiin 25.000mk/kk, matkapuhelinetu, ja vakituinen työsuhde. Sitten kun menin työsopimusta allekirjoittamaan niin se oli juuri tuollainen 'asiakkaan projektin keston ajaksi', ja 'työntekijä maksaa omat yksityispuhelut'. Suutuin tästä pelleilystä kun kaikki oli kerran jo sähköpostitse sovittu, niin sitten vaan sanoivat että jos vakituista työsuhdetta haluaa niin sitten palkka on 16.000mk/kk.

        Sanoin haluavani lähteä pois, mutta minua ei päästetty ulos, vaan ohjattiin papereiden kanssa neukkariin, jossa useaan kertaan tein selväksi että tuollaista paskapaperia minä en allekirjoita. Sitten vaan väännettiin ja käännettiin varmaan pari tuntia, jonka jälkeen sanoin että 'jos minä otan ihan nämä kaikki paperit ja kansiot mukaan ja mietin vähän aikaa niin sovitaan sitten kaikki tämän viikon aikana'...

        Lähdin pois enkä enää vastannut ko. puljun yhteydenottoihin.

        Kyllä minäkin pitkän harkinnan kautta voisin suostua 16 tuhannen kuukausipalkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi se noloa, kun paljastuisi, että kaikki firman työntekijät - eilakaislalaiset - ovat kympin tuntipalkalla töissä.
        Varmasti lisää kiinnostusta firmaan ja firman tarjoamia työpaikkoja kohtaan.

        Ei vuokrille kymppiä enempää tunnilta makseta missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minäkin pitkän harkinnan kautta voisin suostua 16 tuhannen kuukausipalkkaan.

        Markkoja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eikö muka mitään hätää?
        Näissä firmoissa osataan lasketella liirumlaarumia.
        ..
        pimeästä verkosta on löytynyt viitteitä siitä, että myynnissä olisi viime vuoden puolella ollut Kaislanetin murrettuja tunnuksia.

        –  Se on ollut siellä silloin venäjän kielellä.Kaislanet on Eilakaislan tietojärjestelmä, jossa on työnhakijoiden ja vuokratyöntekijöiden tietoja.
        ..
        Olemme pahoillamme kaikkien työntekijöiden ja työnhakijoiden puolesta, että tällaista haittaa on tapahtunut. Toivomme samalla, että mitään tietoa ei kuitenkaan olisi viety
        ..

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/eilakaisla-joutui-kyberhyokkayksen-kohteeksi-henkilotietojen-vuoto-ei-pois-suljettua/8033160#gs.qdoi8i

        Tässä ei kyllä nyt ihan pahoittelut ja anteeksipyyntö riitä.


    • Anonyymi

      Onko asiaa valitetteleva johtaja kuulun Ehrnroothin rahasuvun edustaja?

      • Anonyymi

        Ehrnrooth
        Nykyisenä nimenä 269
        Digi- ja väestötietovirasto


    • Anonyymi

      Ensin ne kuppaa orjatyövoimalta puoli-ilmaiseksi ammattitaidon ja sen jälkeen tietosi on jossain netin mustissa syövereissä. Olen itsekintehnyt hommia eilakaislalle mutta yli kymmenen vuotta sitten, jotta toivotaan että tiedot ovat hävinneet tuolta. Muuten lähtee helvetin iso korvauspyyntö kyseiselle firmalle ja toivon, että kaikki tietonsa menettäneet tekevät yhteiskanteen. Joskus universumi kääntää asiat toisinpäin, myös orjille.

      • Anonyymi

        Mäin on toimittava.

        Eikö tuo henkilötietorekisterejä koskeva lainsäädäntö juuri muuttunut?

        Noin vanhoja tietoja ei saa enää olla tallessa. Ei ainakaan, jos rt enää ole asiakkaana.
        Sinulta olisi myös pitänyt pyytää lupa.


      • Anonyymi

        Cv:ssä kun lukee, että olet ollut vuokrattavana, et enää muita töitä saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cv:ssä kun lukee, että olet ollut vuokrattavana, et enää muita töitä saa.

        Päin vastoin, olin yhdessä vuokrafirmassa aikanaan ja hoidin hommat erinomaisesti, niin sain niiltä tosi hyvä arvostelut työtodistukseen. Sitten kuin hain toiseen paikkaan ja näytin sitä työtodistusta, niin haastattelija nappasi sen heti ja häipyi muualle. Tuli jonkun ajan kuluttua iso hymy naamalla kertoen että oli pakko tarkistaa työtodistuksen aitous koska tällaisia kuulemma kirjoitetaan aniharvoin, ja että minun on pakko olla hyvä tyyppi.

        Sen enempää puhumatta haastattelija löi kaikki paperit pinoon ja antoi ne minulle takaisin ja sitten olikin yhtäkkiä vuorossa palkasta sopiminenen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Cv:ssä kun lukee, että olet ollut vuokrattavana, et enää muita töitä saa.

        CV:ssä lukee, että olet ollut töitä kokeilemassa ja harjoittelemassa.
        Olet tuomittu ikuisesti 9 euron orjuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CV:ssä lukee, että olet ollut töitä kokeilemassa ja harjoittelemassa.
        Olet tuomittu ikuisesti 9 euron orjuuteen.

        jos kuset hommat vuokrafirmassa niin aivan varmasti olet tuomittu 9e hommiin koko loppuiäksesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin vastoin, olin yhdessä vuokrafirmassa aikanaan ja hoidin hommat erinomaisesti, niin sain niiltä tosi hyvä arvostelut työtodistukseen. Sitten kuin hain toiseen paikkaan ja näytin sitä työtodistusta, niin haastattelija nappasi sen heti ja häipyi muualle. Tuli jonkun ajan kuluttua iso hymy naamalla kertoen että oli pakko tarkistaa työtodistuksen aitous koska tällaisia kuulemma kirjoitetaan aniharvoin, ja että minun on pakko olla hyvä tyyppi.

        Sen enempää puhumatta haastattelija löi kaikki paperit pinoon ja antoi ne minulle takaisin ja sitten olikin yhtäkkiä vuorossa palkasta sopiminenen...

        Heh!
        Joku Eilakaislassa pelkää työpaikkansa puolesta.
        Syystä.


    • Anonyymi

      Asiakastieto: "Yrityksen Eilakaisla Oy (0105926-6) liikevaihto oli 179 000 euroa 2019 ja työllisti 19 henkilöä. Liikevaihto nousi 98,9 %. Liiketoiminnan tappio oli -0,4 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti oli -14,0 %."
      Noin se menee, kun sen osaa.

      • Anonyymi

        Miten 179 000 euron liikevaihdolla voi työllistää 19 henkilöä`Puuttuuko nollia?


      • Anonyymi

        Kirjanpidolla ne miljoonat luodaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjanpidolla ne miljoonat luodaan.

        1 790 000


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 790 000

        Viralliselta nimeltään yhtiö on Eilakaisla Oy.

        Yhtiön Eilakaisla liikevaihto oli 179 tuhatta ja tilikauden tulos -413 tuhatta. Liikevaihto nousi 98,9%. Liikevoittoprosentti oli -14%. Tiedot perustuvat yhtiön viimeisimpään tilinpäätökseen vuodelta 2019.

        12/2019 päättyneellä tilikaudella yhtiöllä oli 19 työntekijää. Työntekijämäärä laski 13,6% edelliseltä tilikaudelta.

        Tietojen lähde: Yritys- ja yhteisötietojärjestelmä (YTJ), Fonecta, Kaupparekisteri, Suomen Asiakastieto


    • Anonyymi

      Noin käy ylpeille ja ylimielisille..
      Firmat ei osaa eikä halua - ja se näkyy.

    • Anonyymi

      Vuokraorjia on helpompi myydä, kun heidän henkilökohtaiset tietonsa on kaikkien tiedossa. Pitäähän orjien heikot kohdat olla isännän/emännän tiedossa.

    • Anonyymi

      Missä Windows, siellä ongelma. 😙

    • Anonyymi

      Vetää vertoja Lataamolle. Siellä oli Linux koneet

      • Anonyymi

        Tämä on jopa pahempi.
        Terveiden työkykyisten ja -haluisten tietoja on levitelty.
        Näistä ihmisistä voi vielä vaikka tulla jotain.


    • Anonyymi

      Tuollaisten firmojen toiminta pitäisi lailla kieltää.

      • Anonyymi

        Kyllä.


    • Anonyymi

      Kaikki lampaat Eilakaistan kautta lataamoon.

    • Anonyymi

      samoilla linjoilla, orja työ välityksiähän nuo on elävät välistä verolla kaikki palkan päälle tulevat lisät poistuvat kun välitys yritys hoitaa työn saanin yrityksiin, samalla välitys yritys pitää huolen omista työntekiöistä saavat ilmaisia matkoja kuntosali kortteja etä työ mahdollisuus ,

      • Anonyymi

        Orjuuden uusi tuleminen on vuokratyö, minkä hyväksyy lahtari kun hyötyy itse asiasta.


    • Anonyymi

      Onko koko juttu unohdettu jo?

    • Anonyymi

      Suomessa on ihan liikaa vastaavia firmoja.
      Kasvu on tehty työntekijöiden kustannuksella,
      tietorurva retuperällä, palkkojen maksut,
      ihmisistä on tullut kauraa.

      kiittäkää koivistoa, sipilää ja saulia.

      kepu, kunnon ”maaseutujennystävä” pisti haisemaan.
      Kaikki paskaksi. Kepu myi kaiken ja hillot omaan taskuun.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe