Suomalaiset läskipäitä

Anonyymi

Mittasin tuossa pääni ympärysmitan ja huomasin sen vastaavan miesten L - kokoa. Olen 165cm. Mutta eip hätää, se johtuu vain suomalaisten isopää- geenistä..
https://yle.fi/uutiset/3-7258992

Frouva.

32

161

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mulla on ton taulukon mukaan 7-8 vuotiaan pää. Olen tiennyt aina että mulla on pieni pää, ja myös isälläni on pieni pää. Yo-lakin koko oli aikanaan useamman sentin pienempi, mitä muilla luokkalaisillani ja tutuilla oli. Olisko ollu silloin 52cm, kun nyt on 54cm, ja lakki on pikkasen nafti.

      • Mulla taas 59 cm.. 😬


      • Frouva kirjoitti:

        Mulla taas 59 cm.. 😬

        Mittasin uudelleen tiukemmalla otteella ja sain 58cm.. 😯😂😂


    • Anonyymi

      94,2 cm mittasin pään ympärysmitaksi, sattumalta sama kuin hauislihas.

      • Toivottavasti on leveät hartiat ettei tipaha..


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Toivottavasti on leveät hartiat ettei tipaha..

        HYVÄ!!!! :D


    • Mittasin mittanauhalla ja päänympärykseni oli 54,5 cm. Olenko vatipää? 🙄

      • Et niin vati ko mie..


      • Frouva kirjoitti:

        Et niin vati ko mie..

        Mulla on sinttipää. 😧


      • 54 cm 7-8 -vuotiaat..🤔

        Mä oon sentäs täyspäinen..😄


      • Frouva kirjoitti:

        54 cm 7-8 -vuotiaat..🤔

        Mä oon sentäs täyspäinen..😄

        Hmph. 😄

        No minkäs kokoset käsineet sulla on? Mulla on toppasormikkaat kokoa 7 ja 8. Ne 8 kokoiset on vähän väljät ja sormien osuus pitk. Jää tyhjää nakkien päähän. 😆


      • JanK kirjoitti:

        Hmph. 😄

        No minkäs kokoset käsineet sulla on? Mulla on toppasormikkaat kokoa 7 ja 8. Ne 8 kokoiset on vähän väljät ja sormien osuus pitk. Jää tyhjää nakkien päähän. 😆

        Naisten koossa siis. Taulukkoa.

        https://paccas.fi/pages/koko-opas?locale=fi


      • JanK kirjoitti:

        Hmph. 😄

        No minkäs kokoset käsineet sulla on? Mulla on toppasormikkaat kokoa 7 ja 8. Ne 8 kokoiset on vähän väljät ja sormien osuus pitk. Jää tyhjää nakkien päähän. 😆

        Seiska puol..


      • Frouva kirjoitti:

        Seiska puol..

        Noniin, alkaa tasoittumaan. 😋


      • Anonyymi
        JanK kirjoitti:

        Hmph. 😄

        No minkäs kokoset käsineet sulla on? Mulla on toppasormikkaat kokoa 7 ja 8. Ne 8 kokoiset on vähän väljät ja sormien osuus pitk. Jää tyhjää nakkien päähän. 😆

        Mulla käsineet on 7,5. Mutta hoikkana mulla oli pienet kädet ja selvisin S -koon hanskoilla.

        Jännä, kun painoa kertyy, kaikki muut osat kropassa leviää, paitsi pää....se ei oo levinny ku korkeintaan kaksi senttiä. Mitäköhän sekin sitten tarkoittaa...hmm. 🤔

        Is


      • JanK kirjoitti:

        Noniin, alkaa tasoittumaan. 😋

        Täyskäsi..😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla käsineet on 7,5. Mutta hoikkana mulla oli pienet kädet ja selvisin S -koon hanskoilla.

        Jännä, kun painoa kertyy, kaikki muut osat kropassa leviää, paitsi pää....se ei oo levinny ku korkeintaan kaksi senttiä. Mitäköhän sekin sitten tarkoittaa...hmm. 🤔

        Is

        Heh, tiiä niin mikä sen pään pitää suht ennallaan. 😛

        Kallo ja lihaksisto kai vaikuttaa? Joillain kertyy sitten kasvoihin rasvaa reippaasti, vaikka muuten olis suht hoikkakin. Tuttavalla on pää kuin eri vartalosta, kaikki kilot kertyy päähän.


      • Frouva kirjoitti:

        Täyskäsi..😄

        Voe käsi päevää. 🖐️😝👍


      • JanK kirjoitti:

        Voe käsi päevää. 🖐️😝👍

        Eiku kopsautetaan kyynärpäitä..päivää.


      • Frouva kirjoitti:

        Eiku kopsautetaan kyynärpäitä..päivää.

        Koppista noinnikkaan.


      • Anonyymi

    • Sormikkaani ovat sellaiset, että neiti-ihminen voisi vetää ne jalkaansa ja piponi täyttää koko hattuhyllyn. ; )

      En muista, oliko intin kypäriin saatavana erikokoisia sisäpehmusteita, mutta joka tapuksessa olin armeijassa kypäräni kanssa tosi ahtaalla. Koko yli 60.

      • Eturintamalinjassa? 😉


    • Anonyymi

      Aivot vaatii tilaa, otan osaa jos joku on luiskaotsa. Tai no, ihan sama mulle.

      Otsalohkossa on orbitaalinen, josta myös käytetään nimitystä orbitofrontaalikorteksi eli OFC. Alue liittyy tunteisiin ja henkiseen palkitsemiseen, ja siksi sitä toisinaan pidetään limbisen järjestelmän osana. Se liittyy myös päätöksentekoon ja ennakkoluuloisuuteen sekä palkitsevaan tai rankaisevaan suunnitelmalliseen käytökseen. Jos alue vaurioituu, käytös muuttuu sopimattomaksi (esim. kiroilua).

      Dorsolateraalinen otsalohko on olennainen toiminnanohjauksen, ongelmanratkaisun ja tarkkaavaisuuden kannalta. Työmuistin komentoyksikköä kuormittavien tehtävien on myös havaittu aktivoivan dorsolateraalista otsolohkoa.

      Ventromediaalinen otsalohko on keskeinen emootioiden, erityisesti tunteiden säätelyn ja impulssikontrollin kannalta.

      Luiskaotsien toiminnan seurauksia on havaittavissa Ukrainan itäosissa juuri nyt, osin pitkin Ukrainaa...

      • Anonyymi

        Iso kallo ei välttämättä tarkoita isoa tilaa aivoille. Kallo voi olla paksu.


    • Anonyymi

      Eikös läskimahoja paremminkin.... jos olet mitä syöt eli sokeriaa niin sinusta tulee läskimaha.

    • Anonyymi

      Jos on oikein suuri maha, silloin tietysti tarvitsee kokonaisen junan kuljettamaan itseä tai todella suuren autonkin, bussin.

    • Anonyymi

      Jos tarvitsee oikein kokonsaisen junankin.... ei mahdu edes yhteen junavaunuun kyytiin ylipainon takia, silloin olisi laitettava käsiä ja jalkoja erillisiin junavaunuihin matkaan

    • Vanha avaus, mutta aina ajankohtainen. Jo maineikas Charles Darwin tutki biologisten otusten menestymistä ja tuli johtopäätökseen jonka voi tiivistää lauseeseen "Survival of the fattest".

      Läski päässä lämmittää kylmällä kelillä ja kun tuo ilmaston lämpeneminen on niin tuskastuttavan hidasta, niin ei auta kuin turvautua pään läskeihin ja metsän eläimiltä lainattuihin karvalakkeihin. Toisaalta. (huom. toisaalta-sanasta tunnistaa aina monista näkökulmista asiaa lähestyvän valistuneen mielipiteen). Toisaalta hyvä eriste pitää eristää niin kylmän kuin lämpimän. Joten ilmaston liikaa lämmetessä läski on jälleen hyvä henkivakuutus ja auttaa pitämään pään kylmänä.

    • Mulla on pieni pää, ja sitä jo yläasteella eräskin luokkalainen ihmetteli, kun pääni ei sopinut siihen kuvaamataidon tunnilla mallina tehtyyn laskukaavaan että pää on 1/8 koko ruumiista (tai jotenkin noin se ainakin meni).

      • Anonyymi

        Pieni pää on nätti, siro


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3289
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1788
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1325
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1283
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1173
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      864
    Aihe