Kauhea epäonnistuminen ja floppi !!!

Anonyymi

Kristinuskoa on levitetty muutama tuhannen vuotta hyvin onnistuneesti voi sanoa että se on ollut nopeasti leviävä uskonto.




Miten evankeliumin levityksessä nykyiset levittäjät ovat epäonnistuneet täydellisesti tehtävässään voi sanoa että kaikkien aikojen floppi esimerkiksi suomessa joka oli lähes kokonaan kristitty kansa nykyiset evankeliumin levittäjät ovat tuhonneet esi-isiensä saavutukset omahyväisyydellään ulkokultaisuudellaan narsismillaan ja omalla mallillaan jota ihmiset vieroksuvat ja siten myös heidän edustamaansa uskontoa.

Kirkot ovat tämän elävän kristillisen sukupolven jäljiltä ahdingossa kun nämä laiskimukset eivät tehneet osuuttaan ja epäonnistuivat täydellisesti verraten aikaisempiin parempiin sukupolviin nähden.

Mitä sanoo nykykristitty jeesukselle kun tämä kysyy:
Jalkauduitko menitkö vähäosaisten luokse jaoitko kristillisesti omasi heidän kanssaan ja autoitko heitä että löytäisivät uskon ja toivon ?

Siihen ei auta vastata että kyllä kotona makasin tietokoneen päällä ja naputtelin päivät lihoen ja että hurautin seuroihinkin aina autolla välillä ....kyllä siinä helvetti kutsuu laiskaa ja ahnetta sananlevittäjää.Ei opetuslapsetkaan kotinsa ikkunasta huudelleet evankeliumia vaan jalkautuivat vähäosaisten pariin ympäri maailman.

En tahtoisi olla näiden pulskien laiskojen hyvin kotona viihtyneiden opetuslasten kengissä kun ensimmäiset jäävät viimeisiksi ja viimeiset tulevat ensimmäisiksi.

Täydellinen epäonnistujien sukupolvi tehtävässään

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin totta on että tämän sukupolven aikana on suomi lähes ateistunut maa kyllä sanan levitys taitaa olla hoidettu kristinuskon historian huonoiten nykykristityiden toimesta

    • Anonyymi

      Aatellen sitä että Jumala antoi nykyisille sanan levittäjille kaikkien aikojen parhaat työvälineet hoitamaan asiaansa on sosiaaliset kanavat TV radio ym...on tämä fiasko hankala ymmärtää olikohan aikasemmissa levittäjissä jotain karismaa hyvyyttä ja jotain mikä vetosi ihmisiin koska nykyisiä levittäjiä pidetään hieman tuomitsevina , yksinkertaisina ja omahyväisinä työntävät he kuulijan luotaan pois

      • Anonyymi

        >>>Aatellen sitä että Jumala antoi nykyisille sanan levittäjille kaikkien aikojen parhaat työvälineet hoitamaan asiaansa on sosiaaliset kanavat TV radio ym...on tämä fiasko<<<

        Jumala ei ole näitä välineitä antanut. Jumala ei niitä tarvitse eikä Jumalan palvelija.
        Nämä eivät ole edistäneet evankeliumin leviämistä. Jumala ei ole menneinä sukupolvina tarvinnut nettiä eikä televisiota evankeliumin levittämiseen. Siitä huolimatta menneinä aikoina evankeliumi levisi erittäin tehokkaasti kokoustoiminna ja henkilökohtaisen evankelioinnin seurauksena. Oli kotikokouksia, telttakokouksia, traktaatteja ja lehtiä, joita levitettiin.

        Ja koska evankeliuminlevittäminen ja leviäminen oli inhimillisesti hidasta, tarvittiin enemmän Jumalaa. Jumalan voima oli sitä suuremmalla syyllä ja voimalla työssä mukana.

        Nyt turvataan ja luotetaan nettiin, televisioon ja radioon siinä määrin, että jopa uskovien kokoontumiset ja kokoussaarnat pannaan nettiin, televisioon ja jopa radioon, jotta kuulijan ei tarvitsisi tulla paikan päälle kokoukseen, jossa Pyhä Henki koskettaisi ja siunaisi aivan eri tavalla.

        Raamattu kertoo seurakunnasta ja sen kokoontumisista, että se on Jumalan huone ja että Jumala asuu siellä. Radiossa ja televisiossa ja netissä Jumala ei ole sanonut asuvansa.

        Koska Jumala asuu seurakunnassa, Jumala kohdataan seurakunnassa. Nämä "hyvät ja tehokkaat" tekniset välineet ovat korvanneet Jumalan ja vieneet Jumalan läsnäolon ja vaikutuksen ihmisiltä. Seuraukset ovat sitten; ihminen ei kohtaa Jumalaa. Silloin hän ei käsitä Jumalan yhteyttä eikä uskovan hengellistä elämää. Tästä seuraa luopumus elävästä uskosta. Tilalle tulee uskonnollisuus ja ihmisten suorituksia; ohjelmia ja viihdyttämistä. Näistä saa lukea todisteita miltei jokaisessa ketjussa. Ihmiset eivät enää käsitä uskovan hengellistä elämä. Kaikenkaikkiaan kaikki tämä on suurta eksytystä.

        Jumala ei ole tarkoittanut näitä teknisiä välineitä evankeliumin levittämiseen. Jumala on tarkoittanut, että uskovat ovat riippuvaisia Hänestä: Pyhästä Hengestä ja Jumalan Sanasta, ei netistä, televisiosta ja radiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Aatellen sitä että Jumala antoi nykyisille sanan levittäjille kaikkien aikojen parhaat työvälineet hoitamaan asiaansa on sosiaaliset kanavat TV radio ym...on tämä fiasko<<<

        Jumala ei ole näitä välineitä antanut. Jumala ei niitä tarvitse eikä Jumalan palvelija.
        Nämä eivät ole edistäneet evankeliumin leviämistä. Jumala ei ole menneinä sukupolvina tarvinnut nettiä eikä televisiota evankeliumin levittämiseen. Siitä huolimatta menneinä aikoina evankeliumi levisi erittäin tehokkaasti kokoustoiminna ja henkilökohtaisen evankelioinnin seurauksena. Oli kotikokouksia, telttakokouksia, traktaatteja ja lehtiä, joita levitettiin.

        Ja koska evankeliuminlevittäminen ja leviäminen oli inhimillisesti hidasta, tarvittiin enemmän Jumalaa. Jumalan voima oli sitä suuremmalla syyllä ja voimalla työssä mukana.

        Nyt turvataan ja luotetaan nettiin, televisioon ja radioon siinä määrin, että jopa uskovien kokoontumiset ja kokoussaarnat pannaan nettiin, televisioon ja jopa radioon, jotta kuulijan ei tarvitsisi tulla paikan päälle kokoukseen, jossa Pyhä Henki koskettaisi ja siunaisi aivan eri tavalla.

        Raamattu kertoo seurakunnasta ja sen kokoontumisista, että se on Jumalan huone ja että Jumala asuu siellä. Radiossa ja televisiossa ja netissä Jumala ei ole sanonut asuvansa.

        Koska Jumala asuu seurakunnassa, Jumala kohdataan seurakunnassa. Nämä "hyvät ja tehokkaat" tekniset välineet ovat korvanneet Jumalan ja vieneet Jumalan läsnäolon ja vaikutuksen ihmisiltä. Seuraukset ovat sitten; ihminen ei kohtaa Jumalaa. Silloin hän ei käsitä Jumalan yhteyttä eikä uskovan hengellistä elämää. Tästä seuraa luopumus elävästä uskosta. Tilalle tulee uskonnollisuus ja ihmisten suorituksia; ohjelmia ja viihdyttämistä. Näistä saa lukea todisteita miltei jokaisessa ketjussa. Ihmiset eivät enää käsitä uskovan hengellistä elämä. Kaikenkaikkiaan kaikki tämä on suurta eksytystä.

        Jumala ei ole tarkoittanut näitä teknisiä välineitä evankeliumin levittämiseen. Jumala on tarkoittanut, että uskovat ovat riippuvaisia Hänestä: Pyhästä Hengestä ja Jumalan Sanasta, ei netistä, televisiosta ja radiosta.

        "Jumala ei ole näitä välineitä antanut. Jumala ei niitä tarvitse eikä Jumalan palvelija."

        Amerikoissa nämä telvisio netti ym...saarnaajat ovat saaneet suuren suosion ja näistä on tullut suurin väylä sanan levityksessä joka tuottaa ja kasvattaa uskovien määriä .

        Suomessa suurin syy on uskovaisten omahyväisyys ,laiskuus ja pahimpana itsensä ylentäminen siihen että kansa karsastaa niin uskovaista kuin uskontoakin.

        Rehellinen suomalainen evankeleiumin sanoman levittäjä voisi katsoa peiliin ja miettiä missä meni vikaan ...ei aina ja joka kerta syy ole huonoissa uskonnottomissa ihmisissä eikä missään muussakaan ulkopuolisessa tahossa syyn voi löytää tosi asioita miettimällä hyvinkin läheltä kun peiliin katselee tunnustettava se on olemme kautta historian huonoimmat evankeliumin levittäjät olleet suomessa sen näkee jokaisesta tilastosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ei ole näitä välineitä antanut. Jumala ei niitä tarvitse eikä Jumalan palvelija."

        Amerikoissa nämä telvisio netti ym...saarnaajat ovat saaneet suuren suosion ja näistä on tullut suurin väylä sanan levityksessä joka tuottaa ja kasvattaa uskovien määriä .

        Suomessa suurin syy on uskovaisten omahyväisyys ,laiskuus ja pahimpana itsensä ylentäminen siihen että kansa karsastaa niin uskovaista kuin uskontoakin.

        Rehellinen suomalainen evankeleiumin sanoman levittäjä voisi katsoa peiliin ja miettiä missä meni vikaan ...ei aina ja joka kerta syy ole huonoissa uskonnottomissa ihmisissä eikä missään muussakaan ulkopuolisessa tahossa syyn voi löytää tosi asioita miettimällä hyvinkin läheltä kun peiliin katselee tunnustettava se on olemme kautta historian huonoimmat evankeliumin levittäjät olleet suomessa sen näkee jokaisesta tilastosta.

        Jumala asuu seurakunnassa ja sinne tuleva ihminen kohtaa Hänet Sanassa ja Hengessä.
        Seurakunnasta pois jäävä uskova haalistuu uskossaan.
        Seurakuntaan tulematon uskosta osaton ei kohtaa Jumalaa eikä tule uskoon.

        Poikkeuksia on mutta puhun nyt enemmän säännöstä miten Jumala kohdataan
        enkä korota poikkeustapauksia joissa Jumala tekee poikkeuksen Hänen
        alkuperäisestä suunnitelmastaan ja kohtaa ihmistä seurakunnan ulkopuolella.

        Ps. 27: 1 Daavidin psalmi. HERRA ON MINUN VALONI JA PELASTAJANI, ketä minä pelkäisin! HERRA ON ELÄMÄNI TURVA, ketä minä kauhistuisin! 2Kun pahantekijät käyvät kimppuuni syödäkseen lihaani, niin he, minun ahdistajani ja vihamieheni, kompastuvat ja kaatuvat. 3Vaikka sotajoukko leiriytyisi minua vastaan, sydämeni ei pelkäisi. Vaikka minua vastaan nousisi sota, silloinkin olisin luottavainen. 4Yhtä olen pyytänyt Herralta , sitä minä etsin, ETTÄ SAISIN ASUA HERRAN HUONEESSA kaikki elämäni päivät, KATSELLA HERRAN IHANUUTTA ja mietiskellä HÄNEN TEMPPELISSÄÄN. 5Hän piilottaa minut MAJAANSA pahana päivänä, hän kätkee minut telttansa suojaan. Hän NOSTAA MINUT KALLIOLLE. 6NYT PÄÄNI KOHOAA VIHOLLISTENI YLI, jotka minua ympäröivät. Riemuhuudoin minä uhraan uhreja HÄNEN MAJASSAAN, laulan ja soitan HERRALLE . 7Kuule ääneni, Herra , kun huudan! Ole minulle armollinen ja vastaa minulle! 8 Sydämeni vetoaa sinun sanaasi: ”Etsikää minun kasvojani.” Herra , minä etsin sinun kasvojasi. 9Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet ollut minun apuni, älä jätä äläkä hylkää minua, Jumala, minun pelastajani. 10Vaikka isäni ja äitini minut hylkäisivät, Herra ottaa minut hoiviinsa.

        1 Tim 15 Jos kuitenkin viivyn, saat tästä tietää, miten tulee käyttäytyä JUMALAN HUONEESSA, joka on elävän JUMALAN SEURAKUNTA, totuuden pylväs ja perustus.


    • Anonyymi

      Jeesus saattaa olla hyvin hyvin vihainen ...

      Laiskuus ja materian keskellä yltäkylläisyys on vienyt aidon uskon sanoman levittämisen ilon ja kipinän .

      Olikohan Jeesus sittenkin kaukaa viisas kun vaati opetuslapsiltaan kaiken hylkäämistä myös maallisen omaisuuden kun tiesi että liika yltäkylläisyys ja mukavuus tappaa aidon uskon ja halun kulkea vähäosaisten joukossa yhtenä heistä levittämässä riemusanomaa

    • Anonyymi

      Se on sitä nykyaikaa raha liikkuu seurakuntien tilat ovat komeita rahalla tehtyjä saarnamiehet ajelevat uuden karheilla nopeilla autoilla ja nauravat vitsinä ettei jeesuskaan aasilla olisi kulkenut jos auton olisi saanut.

      Raamatustakin välillä muistetaan huomauttaa kuinka kymmenykset on hyvä maksaa ja joka toinen teksti täälläkin käsittelee uskovaista itseään kuinka hän on herran valittu ja taivas odottaa toisin kuin muilla sitten kysytään jossain välissä uskotko sinä jumalaan ja jos empii vastausta ja miettii tulee toivotus helvettiin .

      Kyllä kristitynkin maailma on kokenut melkoisen evoluution ja se näkyy kirkon tilastoissa ja ihmisten suhtautumisessa kristityihin ja sitä kautta koko heidän uskontoonsa

    • Anonyymi

      Jos suomessa parhaiten tunnetut suuren suosion uskovaisten keskuudessa saaneet karismaattiset ovat Markku Koivisto Pirkko Jalovaara ja Jouko Piho ei ole ihme etteivät ihmiset innostuneet no sokeat uskovaiset ovat nämä nyt hyljänneet kun sokeiden silmät aukenivat heidän kohdallaan mutta vahinko oli jo hurmiouskovaisten keskuudessa tapahtunut vaikka maltilliset näistä varoitteli jo hyvin aikaisessa vaiheessa .

      Sokeat saarnamiehet taluttavat sokeita seurakuntalaisia ja saavat näkevät ihmiset karttamaan heitä ja heidän uskontoaan

    • Anonyymi

      Nykyisten uskoaisten huvi on tapella keskenään opillisista pilkuista ja muista turhanpäiväisistä ja sylkeä henkisesti toistensa uskolle talloa toisiaan henkisesti ja kun sitä sivusta seuraa tahtoo pysyä vain kaukana näistä remuavista tappelijoista ei se evankeliumi oikein näytä houkuttelevalta jos tuntee myötähäpeää jo levittäjiä kohtaan.

    • Anonyymi

      Islam leviää hyvin ja Allahia tehdään tunnetuksi. Siellä on hoidettu leiviskä hyvin ja voidaan ottaa mallia, niin ei tarvitse enää olla mielenpahoittaja kun uskonto ei leviä.

      • Anonyymi

        Islamin levikki perustuu puhtaasti pelkkään väkivaltaan. Ristiretkiäkö siis ehdotat?


    • Anonyymi

      Totuuden nimessä on kyllä sanottava ettei muut uskonnot ole syynä siihen että suomalaiset nykyiset kristityt ovat hoitaneet leiviskänsä suomen kristillisen historian huonoiten mitä tulee evankeliumin levittämiseen ja sen työn täydelliseen epäonnistumiseen.

      He tiedostavat asian kyllä hyvin siitä kertoo hiljaisuus ja asian lakaiseminen heille tyypilliseen tapaan maton alle jospa tätä floppia ei sieltä kukaan näkisi

    • Anonyymi

      Tyypillistä on myös ettei katsota peiliin vaan nykyistä kristinuskon rappiotilaa syytetään uskonnottomista joita ei saada kiinnostumaan evankeliumista ei edes nähdä että he itse ovat sen työn tekijöitä ja epäonnistujia työssään.

      Nähdään asia siten että minä vaikka esittelen tuotetta ja ihmiset eivät kiinnostu lähinnä karttavat tuotetta ja minua katsoisin että syy olisi näissä ihmisissä kun tuote ei kelpaa.

      Syy on aina esittelijässä tai tuotteessa ihmiset haluavat parasta ovat aina halunneet joten nyt kyllä kannattaa sanan levittäjien mennä peilin eteen

    • Anonyymi

      Noo täällä palstallakin yleensä on mennyt puurot ja vellit sekaisin pitäisi olla uskontopalsta ja ainoat uskonratkaisun tehneet mitä minä olen nähnyt tänne kirjoittava ovat niitä jotka ovat palstan sananlevityksen myötä päätyneet jättämään kristinuskon ainakin sellaisenaminä se täällä tuodaan esiin ja kiittelevät vielä uskonnottomia asiallisista linkeistä ja perusteluista .

      Sananlevittäjät ovat kyllä alakynnessä lievästi sanoen

      • Niimpä niin. Ihmiset ne sitä Jumalaa kaupittelee toisille ihmisille. Luulis ettei Jumala tarvitse välikäsiä.


    • Anonyymi

      Höpö höpö !

      Koko aloitus on sokean sekavaa huttua !

      1) Suomalaiset pakotettiin aikoinaan kristinuskoon, eivät he itse siihen edes lähteneet. eli oli kyse vain ns. pakko käännyttamisestä !

      2) Lutherilainen kirkko taas eksytti uskomaan ns. "vauvakasteen armoon" jossa vesikasteessa on muka tehty kristittyjä eli uskovia, vaikka siinä ei ole mitään tekemistä henk koht uskon kanssa !

      3) Nyt vihdoin on enää kyse siitä, että mitä kukin uskoo oikeasti, eli ns "uskonnollisuus" eli "tapa kristillisyys" vain on tullut tiensä päähän, onneksi !

      Uskossa tulisi olla kyse HENKILÖKOHTAISESTA Uskosta ja Jumalasuhteesta, eikä mistään tapakristillisyydestä, jossa ei ole kyse mistään todellisesta Uskosta, vaan joka perustuu esim. ns. "kirkon sakramentteihin" ja niiden avulla eli ihmisen omilla teoilla pelastumiseen !

      Voi teitä umpisokeita !

      • Anonyymi

        Tässä hyvä esimerkki mikä laittaa karttamaan kyseisiä uskovaisia kirjoittaja on reilut 100v vanhan amerikkalaisen uskonnon edustaja ja tulee sylkemään luterilaisen uskonnon kasvoille jota ilman hänen lahkoaan ei olisi koskaan edes perustettu .

        Miten ihmeessä nämä saavat koskaan suomessa jalansijaa kun laittavat jumalansa riitelemään itsensä kanssa jostain vedellä luttailuista millä ei ole kenellekkään oikeasti suuressa kaavassa mitään merkitystä .

        Kristinuskoiset ovat kautta linjan epäonnistuneet lahkoista riippumatta evankeliumin levityksessä ja voivat vain katsoa peiliin mikäli toistensa sylkemiseltä kerkiävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä hyvä esimerkki mikä laittaa karttamaan kyseisiä uskovaisia kirjoittaja on reilut 100v vanhan amerikkalaisen uskonnon edustaja ja tulee sylkemään luterilaisen uskonnon kasvoille jota ilman hänen lahkoaan ei olisi koskaan edes perustettu .

        Miten ihmeessä nämä saavat koskaan suomessa jalansijaa kun laittavat jumalansa riitelemään itsensä kanssa jostain vedellä luttailuista millä ei ole kenellekkään oikeasti suuressa kaavassa mitään merkitystä .

        Kristinuskoiset ovat kautta linjan epäonnistuneet lahkoista riippumatta evankeliumin levityksessä ja voivat vain katsoa peiliin mikäli toistensa sylkemiseltä kerkiävät.

        Ei pitäisi syytellä ilman todisteita !

        Eli ihan pieleen meni syyttelysi !

        Teit nyt itse siis syntiä, eli syytit syytöntä !

        En kuulu sinun nimittämääsi lahkoon / lahkoihin !

        Sitten tuosta lahkolaisuudesta sen verran, että siinäkin asiassa sinä itse olet yhä umpisokea !

        Lutherilaiset ovat yhtä paljon lahkolaisia, kuin herätysliikkeetkin ja kaikki kirkkokunnat !

        Mutta sillekin asialle sinä itse olet yhä umpisokea !


    • Anonyymi

      Helluntaiseurakunnan kasvu pysähtyi suomessa noin 30v sitten ja nykyinen helluntailaisten sukupolvi on luterilaisten tapaan epäonnistunut evankeliumin levityksessä suorastaan flopannut ja suunta ihan sama kuin kaikissa kristityissä lahkoissa .

    • Anonyymi

      Uskonnot taitavat vain oikeasti olla näennäisharhaa ja katoavaa perinnettä koko maailmassa


      Iso kysymys on toki se, mitä uskontokuntaan kuuluminen tarkoittaa. Suomessa suurin osa kirkon jäsenistä ei nykyisinkään usko sen opetuksiin. Mielipidetutkimuksia tekevä Win/Gallup International kysyi vuonna 2012 yli 50 000 ihmiseltä eri puolilla maailmaa, uskoivatko he uskontonsa opetuksiin. 16 prosenttia kristityiksi ilmoittautuvista ja 20 prosenttia muslimeista kertoi olevansa todellisuudessa uskonnottomia. Hinduista vastaava luku oli 12 prosenttia ja juutalaisista peräti 54 prosenttia.

    • Anonyymi

      Suomen uskonnollinen tulevaisuus näyttää kyllä huonolta kaiken kaikkiaan tai hyvältä näkökannasta tietysti riippuen kristityt kirkot ovat kuitenkin menettäneet otteensa ihmisistä.



      Suomessa kehityksistä ilmeisin on evankelis-luterilaisen kirkon jäsenmäärän lasku. Jos kehitys jatkuu nykyisellään, kirkkoon kuuluu vuonna 2050 noin 37 prosenttia. Asiantuntijoiden mukaan on kuitenkin todennäköistä, että tahti vain kiihtyy, sillä eroamisten lisäksi kirkkoon liitytään kasteen kautta yhä vähemmän. Samalla kirkolle uskollisia ikäluokkia kuolee pois.

      Vapaa-ajattelijain liitto yritti pari vuotta sitten mallintaa kehitystä. Laskelman mukaan kirkkoon kuuluisi vuonna 2050 enää 10–20 prosenttia suomalaisista. Malli ei kuitenkaan huomioi, että kirkkoon liitytään muutoinkin kuin kasteessa. Viime vuosina kirkkoon on vuosittain liittynyt noin 1,3 uskontokuntiin kuulumattomista. Joka tapauksessa kirkkoon kuuluminen jäänee lastemme ja lastenlastemme Suomessa vähemmistön valinnaksi.

      Islamin kasvu Suomessa riippuu pitkälti maahanmuutosta. Pew ennustaa, että Suomessa olisi vuonna 2050 muslimeja noin 3,4 prosenttia väestöstä. Osuus on noin kolmikertainen vuoteen 2015 verrattuna. Muiden uskontojen kannatuksen Pew ennustaa jäävän Suomessa alle prosenttiin.

    • Anonyymi

      Kyllä Islam on nouseva suunta. Kun pari äitiä ja lasta tuli Suomeen, niin kauhea hässäkkä ja oli joutua ulkoministerikin eroamaan. Siinä on voimaa ja näkemystä enemmän kuin vauvaläträysuskoissa tai pelkissä aamnen huutajissa. Islam kasvaa ja kukoistaa myös höpötti ateistit mitä tahansa. Ja kun se vähän vielä kukoistaa, niin onkin syytä ateistien pitää suunsa supussa.

      • " Islam kasvaa ja kukoistaa myös höpötti ateistit mitä tahansa."

        Niinpä. Eipä esim. sellaisten ateistien kuin vaikka Jussi Halla-ahon tai Olli Immosen puheilla ole estetty islamin leviämistä. Ja luterilainen kansankirkko toivottaa muslimit avosylin vastaan, esim. Helsingin hiippakunta oli suurmoskeijahankkeen suurimpia tukijoita.


    • Epäonnistuminen on onnistumisen esiaste.

    • Anonyymi

      Niin mitä uskovainen tosiaan vastaa viimeisellä tuomiolla Jeesukselle kun tämä kysyy "annoitko toisen ihokkaasi tarvitsevalle jos kaksi omistit "tai miten levitit evankeliumia jos enin aikasi siitäkin kului puolustaessasi näkemystäsi ettei Jeesus vaatinut sinulta maallisia uhrauksia niin kuin raamatussa aikalaisiltaan tai miten vastaat Jeesukselle kun tämä kysyy vapahditko sinä evankeliumilla ihmisiä vai käytitkö sitä tuomitsemiseen käytitkö hyväksi tarkoitettua pahan olon levittämiseen olitko tietämättäsi/tietoisesti väärän hengen palvelija ja käytit hyvää pahaan

    • Anonyymi

      Kirkko on tehnyt Kristinuskosta pelon uskonnon. Kaikki vain siteeraavat ilmestyskirjaa ja pelkäävät kuolemaa.
      Jeesus tuli Maria Magdaleenan kanssa saarnaamaan Kristus-tietoisuutta, eikä vainotuksi. Rakkautta, myötätuntoa ja toisten hyväksymistä.
      Menkää halailemaan toisianne, se tekee hyvää.

      • Anonyymi

        Tuo halailu ei ole välttämättä niinkään suositeltavaa näinä aikoina.


    • Anonyymi

      Aloittaja on täysin oikeassa siinä, että jalkautumisessa vähäosaisten pariin on ollut puutteita useimmilla seurakunnilla viime aikoina. Ja tarkoitan toki aikaa ennen COVID-19 pandemiaa, jolloin jalkautuminen ja vähäosaisten konkreettinen auttaminen oli mahdollista.

      Useilla vähäosaisilla on päihde- ja mielenterveysongelmia, joten heidän auttamisensa ei ole todellakaan helppoa, vaikka kristityllä olisi aitoa halua auttaa heitä. On valitettavaa, että hyvä aikomus ei toisinaan johda hyvään lopputulokseen. Olisi hyvä, että paikalliset seurakunnat tekisivät vähäosaisten auttamisessa keskinäistä yhteistyötä myös siten, että kokeneemmat auttajat kertovat kokemuksistaan (luonnollisesti yksityisyyden suoja huomioiden) ja opastavat uusia siinä, miten tulisi kohdata näitä mielenterveysongelmista kärsiviä vähäosaisia.

    • Anonyymi

      Mitä kohden Raamatusta löydämme sen, että meidän pitää jotain deekuja olla passaamassa kun niille tulee rahapula ja krapula?

      Ja että sillä tavalla pääsemme taivaaseen?

      • Anonyymi

        Niinpä,menisi vain omat rahat ja terveys parempi se on kun yksi kristitty elää vauraan hyvän yltäkylläisen elämän ja menee sitten taivaan iloihin kuin että näitä juoppoja ja mielisairaita hyysäilee se on aika vastenmielistäkin


    • Anonyymi

      Eipä tarvi ihmetellä kristityiden harvenemista pikaisella vauhdilla kun evankeliumin levittäjät ja Jeesuksen "omat" ovat henksisesti pahemmassa jamassa kuin ne keitä yrittävät pelastaa.

    • Anonyymi

      Näilläkin keskusteluissa, usein käsketään olla tyrkyttämättä "joulupukkia", vaikka tuo asiansa esille täysin rakkaudellisesti. Helvetti on tosiasia, koska mikään saasta ei pääse, aivan oikeutetusti, Jumalan valtakuntaan. Helvetti ei poistu, vaikka sen kieltäisikin. Jeesus tuli vapaaehtoisesti lunastamaan maailman synnit, koska kuolema on synnin palkka ja Jumalan sanan täytyy toteutua. Uskokaa Jeesuksen sovitustyö ja ottakaa Hänet Herraksenne ja pysykää siinä, niin pelastus on varma.

      • Anonyymi

        "Näilläkin keskusteluissa, usein käsketään olla tyrkyttämättä "joulupukkia", vaikka tuo asiansa esille täysin rakkaudellisesti."

        Tietysti se on joulupukkiin verrattava asia (uskomus) uskonnottomalle aivan kuin satu Punahilkasta on sinulle siksi juuri sinun kuuluukin asialinjalla perustella asiasi tuomitsematta kuulijaa koska hänelle lähtökohta on tietysti sama kuin sinulle olisi se että joku väittäisi Punahilkan olevan universumin ja maailmankaikkeuden luoja.

        Miten itse suhtautuisit kun sinut ensi töikseen luokiteltasiin saastaksi kun et omaksu heti uskojan uskomusta omaksesi ?



        " Helvetti on tosiasia, koska mikään saasta ei pääse, aivan oikeutetusti, Jumalan valtakuntaan. "

        Tässä jo luokittelet kaikki uskonnottomat saastaksi ? Lähtökohta on aika huono tästä eteenpäin viedä evankeliumia kuulijalle jota omin sanoin pidät saastana joten evankeliumisi ja ilosanomasi on kuulijalle ainoastaan tässä vaiheessa enään sitä että tämä on saastaa .

        "Helvetti ei poistu, vaikka sen kieltäisikin. Jeesus tuli vapaaehtoisesti lunastamaan maailman synnit, koska kuolema on synnin palkka ja Jumalan sanan täytyy toteutua. Uskokaa Jeesuksen sovitustyö ja ottakaa Hänet Herraksenne ja pysykää siinä, niin pelastus on varma."

        Nyt annat viimeisen uhka vaatimuksen kuulijalle jota siis pidät "saastana " joka tuntee tässä vaiheessa jo vastenmielisyyttä sinua kohtaan ja siten myös uskontoasi kohtaan olet siis menettänyt kuulijan jo ?

        Ilosanomasi oli yksinkertaisesti että kuulija on saastainen ja jos tämä ei jaa uskomustasi kuulijaa kohtaa joku kauheus minusta näyttää siltä että nykyinen sananlevitys on täydellisesti osaamattomien vanhanaikaisten väärähenkisten ihmisten käsissä jotka tuhoavat saatanallisilla säkeillään kristinuskon lopullisesti suomesta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe