Olen käyttänyt D-vitamiinilisää viimeiset 6-vuotta

Anonyymi

syksystä kevääseen, se on kannattanut. Otan yleensä 50 mikrogrammaa päivässä, joskus jopa 150, eikä ole kertaakaan näinä vuosina flunssa tai influenssa iskenyt. Aiemmin kyllä talvi-aikaan oli flunssa yleensä kaksi kertaa. Koronalta en ole suojautunut, enkä kotiin linnoittautunut, vaan elänyt kuten ennenkin, ei ole koronakaan iskenyt. Olen vanhempi henkilö.

HUS:n D-vitamiinilisäsuositus on ihan liian alhainen, lääkärienkin mielestä. Kerran lääkäri minulta kysyikin, että paljonko sitä lisää otat, sanoin että 50 mikrogrammaa, lääkäri sanoi että hyvä määrä.

Itselleni on ollut D-vitaminiilisästä ilman muuta hyötyä.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Avaaja on mukana vitamiini-BISNEKSESSÄ. Olkaa varuillanne näiden kokkari-jallittajien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaaja on mukana vitamiini-BISNEKSESSÄ. Olkaa varuillanne näiden kokkari-jallittajien kanssa.

        Ihan sama oli tai ei, oikeassa hän on joka tapauksessa. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Mä saan joskus ruoasta d-vitamiinia tarpeeks mut jos en saa, ni sitte otan pillerin muodossa. Uskon että suojaa koronalta kuten muiltaki taudeilta. Kun immuunipuolustus vahvistuu ni ei tarvi pelätä kaikenlaisia viruksia sun muita.

    • Anonyymi

      Saattaa vaikuttaa sitä sun tätä tutkimusten mukaan. Joka tapauksessa rohtokauppa ehkäisee ennalta lääkeyhtiöiden ja apteekkien omistajia köyhtymästä ja lääkäritkin voivat paksusti. Kas kun kukaan ei ole perustanut D-vitamiinipuoluetta.

    • Anonyymi

      Aloittajan 50 µg on varmasti järkevää tasoa. Itse otin taannoin vuoden verran vahvinta käsikauppavalmistetta ,250µg päivässä = 10 000 IU. Brittikaupasta tilattu.
      Ei siitäkään haittaa ollut ja maksa-arvo jopa putosi normaalille alueelle.

    • Anonyymi

      Ite en viitti niin paljoa. 150 µg / viikko olen vetänyt ja näin kesäkuukausilla 100 µg / viikko ja vakiona on normi monivitamiini päivittäin.

    • Anonyymi

      Kananmunan keltuainen sisältää hyvälaatuista D vitamiinia, yksi päivässä eikä tarvita pillereitä.

    • Anonyymi

      näin tässä nyt kävi maan sairaanhoitokulut käy maalle kalliiksi!
      MIKSI.
      siksi kun lääkärit torjuu LUONTAISLÄÄKKEEN KÄYTÖN / HOIDON.

      TODISTETTU ON ETTÄ LÄÄKKEITÄ SYÖMÄLLÄ EI TULE TERVEEKSI.
      jos muuta väität silloin sairaanhoitokuluissa ei ole VALITTAMISTA.

      jos nyt muutetaan ja otetaan käyttöön ihmisen kokonaisvaltainen
      hoito RUOKA luontaislääkkeet
      EI SYNTEETTISE NIITÄ EI TULE KÄYTTÄÄ.

      KORJATTAVAA ON PALJON.

    • Anonyymi

      Joko päättäjät on valmiita MUUTOKSEEN!
      teistä riippuu miten maa makaa minkälaiset laet asetatte .
      JOS ESTÄTTE TERVEENJÄREN KÄYTÖN NIIN SE MAKSAA EUROJA.

      maksut räjähtää käsiin eikö silloin viimmein tule tutkia mistä se johtuu
      suurista kuluista väärin sammutetaan palo ... jatkuvasti kytee ei sammu.

    • Anonyymi

      Varmaan siitä D-vitamiinista jotain hyötyä on , mutta tuollainen 6 vuoden jakso ilman influenssaa tai muutakaan flunssaa menee myös aivan hyvin sattuman piikkiin. Lisäksi 2 viimeistä flunssakautta on osittain tai kokonaan harrastettu yhteiskunnassa flunssan torjuntatoimia siinä samassa kun coronaa on pidetty kurissa.
      Itsekin olen kokenut 53-vuoden ikään mennessä, vuosikausien mittaisia täysin flunssattomia jaksoja, jotka ovat sitten päättyneet todella räkäisesti.

    • Anonyymi

      pilaat sisäelimesi.
      munuaiset maksan haiman jne..
      ...

      • Anonyymi

        Hah, D-vitamiinilla vai? - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Vietnamissa käytetään Yhdysvaltojen myrkkyä.


      Molo viisas pää kirjoittaa:

      ""Sinä itse et ole kykenevä ajattelemaan lainkaan. Se, että myrkytyksillä pyritään poistamaan sisseiltä suojaava kasvillisuus ja tuhoamaan heidän ruoan tuotantonsa ei tietenkään tarkoita, että myrkytyksillä olisi pyritty tappamaan siviilejä, vaikka tietenkin tiedossa oli, että siviiliuhreja tulee. sinulle pitää näemmä vääntää kaikki rautalangasta kuten pikkulapsille.""

      Tämä kuulostaa sinusta hyväksyttävältä toiminnalta ja täysin ymmärrettävältä toiminnalta, että Yhdysvallat näin ovat tehneet eikö niin???? Jos Vietnam olisi kostoksi ampunut Yhdysvaltojen armeijan joukkojen kohteeseen ydinohjuksen, niin pidät tätäkin hyväksyttävänä tekona ja samalla Vietnam olisi saannut siviili uhrien puolesta ampua kostoksi atomipommin Yhdysvaltojen pääkaupunkiin ja tämänkin hyväksyisit täysin? Sinusta oli erittäin hyväksyttävä tapa Yhdysvaltojen käydä epäreillua sotaa Vietnamissa myrkkyjä käyttäen sissejä sekä armeijaa vastaan? Mistä lähtien sissit ovat olleet sinusta armeijaan kuuluvia ihmisiä joita saa mielipuolisesti tappaa myrkyillä???
      Luokittele mihin ryhmään sissit kuuluvat sinusta, kuuluvatko he armeijaan vai tavallisiin ihmisiin, jotka taistelevat kotinsa puolesta???

      Eikö REILU teko olisi ollut Yhdysvaltojen lähettää omat sotilaat taistelemaan jalkaisin viidakkoon ilman myrkkyjen käyttöä?? Intiaaneja Yhdysvallat ampuivat aseilla vaikka tiesivät intiaaneilla olevan vain keihäitä ja kiviä ja jousipyssyjä ja nuijia ja tietysti sinä molo pidät tätäkin reiluna sodan käyntinä, eikö niin???


      https://www.tunturisusi.com/wildwest/jousipyssy.htm


      YHDYSVALLAT eivät osaa historiansa mukaan käydä ollenkaan reiluja sotia.
      Yhdysvallat nykyisten kehitettyjen aseidensa valossa eivät osaa tulevaisuudessakaan käydä reilua sotaa.
      Yhdysvallat lähettää määrällisesti vähemmän aseita olevan kimppuun armeijansa, jolla on monin verroin enemmän aseita käytössä, joten ei reilua sotaa tiedossa silloinkaan.
      NÄISTÄ SYISTÄ JOHTUEN SANOMME EI KIITOS YHDYSVALTOJEN ISÄNTÄMAA NATO TARJOUKSELLE. Käymme mieluiten reilun sodan Venäjän ja Ruotsin kanssa, kuin että myrkytämme Yhdysvaltojen tapaan heidän maaperänsä, että löydämme vihollisemme heidän maaperästä tapettavaksi Yhdysvaltojen myrkyillä, jota myrkkyä Yhdysvallat käyttivät Vietnamissa.

      Lue Yhdysvaltojen käyttämästä myrkystä lisää ja sen kärsimyksistä vielä sodan jälkeenkin: (Haluisitko linkissä olevan lapsen olevan sinun oma lapsesi, molo pitää hyväksyttävänä sitä, että hänen lapsensa saisivat näyttää samoilta, kuin linkissä olevakin lapsi näyttää.)


      https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/masik/165410-sodan-kyntama-maa/


      Molon puolusteleva sanat Yhdysvaltoja kohtaan näyttää tarkoittavan sitä, että Yhdysvaltojen käyttämä myrkky Vietnamissa olisi tänäkin päivänä sallittu sodan ajan myrkky, jota saa edelleenkin käyttää. Molo vähättelee niin paljon joka käänteessä Yhdysvaltojen tekoja, että järkyttää luettavaa, kun suomalaisena molo ei ole valmis tuomitsemaan juuri ollenkaan Yhdysvaltojen tekoja sitä vaativalla tasolla. Jotakin pikku hiljaista piipitystä kuuluu, kun molon on pakko sanoa joku tuomitseva sana Yhdysvaltoja kohtaan, että kuulostaisi järkevältä kommenttien kirjoittajalta edes vähäsen.

    • Anonyymi

      hyvää ruokaa ja mineraaleja siitä on ihminen syntynyt
      maasta se on tullut.

    • Anonyymi

      luontaistuotteen saa avun moneenvaivaan.

    • Anonyymi

      Mäkin ottanut päivittäin noin reilun parin vuoden ajan D-vitamiinilisää, ei ole niin paljon ollut flunssia kuin ennen. Ei ainakaan haitaksi ole ollut.

    • Anonyymi

      Niinmäkin 50 mikrogrammaa läpi vuoden. 65v kuulemma sopiva määrä.

    • Anonyymi

      Kalanmaksa-öljy on hyvää

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe