Kristinusko ja seksi

Anonyymi

Olen 16v poika ja oon halunnut tulla uskoon. Noin puolen vuoden ajan oon rukoillut, lukenu Raamattua ja käyny kirkossa ja yrittänyt pitää Jumalaa ja Raamattua totena mut silti mä joka aamu herään ja eka ajatus on etten edellenkään usko Jumalaan. En osaa nähdä rukouksia jne tärkeinä vaikka haluaisin koska mul ei oo mitään varmuutta Jumalan todellisuudesta. Kuukausi sitten päätin lopettaa tän valheessa elämisen mut silti toivoa että tulisin uskoon (olen siis joskus kokenut sellaisia hetkellisiä about 1 min kestäviä tilanteita jolloin oon ollut varma Jumalan olemassaolosta).

Sitte varsinaiseen aiheeseen. Esiaviollinen seksi on synti Raamatun mukaan ja on surullistä että osa uskovaisista kiistää tämän. He ovat vaan liian itsekkäitä noudattaakseen tätä sääntöä ja keksivät tekosyitä ettei sitä tarvitsisi noudatta. Minä lupasin viimeisen puolen vuoden ajan itselleni meneväni puhtaana avioliittoon mut nyt oon sitäkin alkanut kyseenalaistamaan. Jos olisin uskossa aivan varmasti pidättäytyisin seksistä ennen avioliittoa mut en tiiä pidättäydynkö jos en usko. Sillonhan pidättäytyisin turhaan. Jos menisin nyt sänkyyn jonkun kanssa katuisin sitä hel.vetisti jos tulisin uskoon. Mua myös vähä pelottaa et jos alan harrastaa seksiä siitä tulee ihan itsestäänselvyys jossa ei oo enää mitää mielenkiintoa. Jos pidättäytyisin seksistä ennen avioliittoa (ja avioliitossakin jonkinlaisissa rajoissa) niin siitä ei tulisi itaestäänselvyyttä ja seksi pysyisi yhtä mielenkiintoisena ja nautinnollisena asian. Tästä en varmasti tiedä mut sanoin vaan päättelyn perusteella. Ajatukset on ihan sekasin enkä tiiä mitä pitäs ajatella tai tehdä. Pyydän että voisiko joku ulkopuolisen näkökulmasta sanoa pari lohduttavaa sanaa tai auttaa jotenkin?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja näiltä nettihörhöiltä menet kysymään tuollaisia. Saat vain arvata mitä vastauksia saat. Mutta onhan se hyvä välillä testata mitä ajatuksia nettihörhöjen päästä lähtee.

      • Anonyymi

        Voitko vinkata jotakin parempaa paikkaa jonne voisin asiasta mennä puhumaan?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe