Ajelin tässä itäsuomen pakkasista eteläsuomen lumimyräkkään ja tuli mieleen että mitenköhän patteriautot Suomen talvisessa ilmastossa pärjäävät.Että tyhjenneekö paristot normaaliakin nopeammin ja löytyykö latausasemia tarvittavan tiheästi
Kokemuksia sähköautoilusta talvella toivotaan
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
TM mittasi sähköautojen rangen 10 asteen pakkasessa viime talvena numerossa5b.
Tässä vertailu WLTP / TMn mittaus
Kia 452 / 319km / 71%
Audi 399 / 304 / 76%
Tesla 560 / 301 / 54%
M-B 409 / 283 / 69%
renault 381 / 245 / 64%
Hyundai 311 / 235/ 76%- Anonyymi
Eipä tuota wltp-matkaa pääse lämpimälläkään ilmalla. Olisi pitänyt mitata range lämpimällä ilmalla vs pakkasella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuota wltp-matkaa pääse lämpimälläkään ilmalla. Olisi pitänyt mitata range lämpimällä ilmalla vs pakkasella.
Näinhän se menee. Nykyaikainen sähköauto ei pakkasta hätkähdä. Käyttömukavuudeltaan se voittaa polttisauton selkeästi. Esilämmitys vakiona.
- Anonyymi
Kolmatta talvea mennään sähköautolla ilman ongelmia. Rangesta tosin tippuu pahimmillaan kolmannes, sillä auto (Nissan Leaf) on koko ajan ulkoruokinnassa ja se laittaa akunlämmittimen päälle vasta akun jäähdyttyä -17 -asteiseksi. Kylmästä akusta ei niin paljoa irtoa kuin lämpimästä, lämpiää kyllä hiljakseen ajaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683209
- 2002821
- 222628
- 492598
- 202476
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412315Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101763Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241717- 371580
- 181426