Aihe

9h kahvitauko? - Sähköautojen latauksessa suuria ongelmia talvella (KL)

Anonyymi

29

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, on se kauheeta, on.

    • Anonyymi

      soon pojat polttomoottori niin kauan kun vetyautot saadaan suomeen-kiitos

      • Anonyymi

        Ok, eli pidät kävelystä.


      • Anonyymi

        Vedyn jakelupisteet lopetettiin jo aikoja sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedyn jakelupisteet lopetettiin jo aikoja sitten.

        Jakelupiste lopetettiin. Niitä oli tasan yksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedyn jakelupisteet lopetettiin jo aikoja sitten.

        Raskas liikenne vaatii vedyn tulevaisuudessa joten verkosto tulee raskaan liikenteen ansiosta. Silloin voi kätevästi henkilöautotkin siirtyä vetyyn.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskas liikenne vaatii vedyn tulevaisuudessa joten verkosto tulee raskaan liikenteen ansiosta. Silloin voi kätevästi henkilöautotkin siirtyä vetyyn.

        Raskas liikenne on jo siirtymässä biokaasuun. Vedyn kanssa turha alkaa pelleilemään.


    • Anonyymi

      Miten plugarilla voi joutua nilkuttamaan? Tässä tapauksessa kaveri joutui ajamaan aivan normisti omilla sähköillään/bensoillaan kotiin eikä saanut ladattua kylässä käydessään kaverilta sähköä.
      En pitäisi kovn isona probleemana ettei aina saa kaverilta ilmaista sähköä kun käy kylässä.

      • Anonyymi

        Jep ja enempi se plugarilla sähköllä ajaminen muistuttaa nilkuttamista kuin polttiksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep ja enempi se plugarilla sähköllä ajaminen muistuttaa nilkuttamista kuin polttiksella.

        Eihän se mitään nilkuttamista ole. Esim. Kian vehkeissä polttomoottori pörisee aina, kun ulkolämpö alle ... olikosenyt +7 °C. Vuoden keskilämpötila Suomessa +5, joten reilut 6 kk mennään rehdisti polttomoottorin voimin.


    • Anonyymi

      Ajatelkaa talvella käydä vaikka lapissa jollain 400km rangen sähkiksellä. Pakkasessa range olisi siis 200km ja lataus 9h... Siinä saa sitten pitää niitä 9h kusitaukoja 200km välein kun akku ei tahdo pakkasessa ottaa virtaa vastaan....

      • Anonyymi

        Tässä taas oikea mitään mistään ymmärtämätön aivopieru.
        400 km.n rangen omaavassa sähköautossa on pikalatausmahdollisuus jolloin sähköä saa ihan reippaasti 20 minuutin kahvitauon aikana.
        400km.n kesä-rangen omaavassa sähköautossa talvirange on +300km matka-ajossa.


      • Anonyymi

        Olen viimeksi käynyt lapissa yli 40 vuotta sitten. En kyllä mitenkään ymmärrä miksi haluaisin sinne lähteä jatkossakaan, ainakaan talvella.

        Mutta jos olisi pakko niin VR varmaankin maksua vastaan hoitaisi auton ja perheen sinne pohjoiseen ja vielä takaisinkin.
        Luultavasti kuitenkin menisin koneella ja vuokraisin auton paikan päältä.

        Miksi asiasta pitää tehdä ongelma kun se ei sitä ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas oikea mitään mistään ymmärtämätön aivopieru.
        400 km.n rangen omaavassa sähköautossa on pikalatausmahdollisuus jolloin sähköä saa ihan reippaasti 20 minuutin kahvitauon aikana.
        400km.n kesä-rangen omaavassa sähköautossa talvirange on +300km matka-ajossa.

        Etkö ymmärrä kauppalehden artikkelin pointtia? Siinähän nimenomaan tuodaan esiin ettei lataukset toimi talvella, tai jos toimii niin paaaaljon hitaammin kuin luvattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas oikea mitään mistään ymmärtämätön aivopieru.
        400 km.n rangen omaavassa sähköautossa on pikalatausmahdollisuus jolloin sähköä saa ihan reippaasti 20 minuutin kahvitauon aikana.
        400km.n kesä-rangen omaavassa sähköautossa talvirange on +300km matka-ajossa.

        Niin olettaen että osut sellaiselle latauspisteelle josta saat virtaa niin paljon kuin auto on valmis ottamaan vastaan. Valtaosassa pisteistä et 20 minuutin latauksella niin paljon rangea saa että pystyisit taas seuraavat 200 km painamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä kauppalehden artikkelin pointtia? Siinähän nimenomaan tuodaan esiin ettei lataukset toimi talvella, tai jos toimii niin paaaaljon hitaammin kuin luvattu.

        "Etkö ymmärrä kauppalehden artikkelin pointtia? Siinähän nimenomaan tuodaan esiin ettei lataukset toimi talvella, tai jos toimii niin paaaaljon hitaammin kuin luvattu."

        Nyt sinä et ymmärrä KL:n artikkelia. Jutun ongelmilla ei ole mitään tekemistä talven kanssa vaan

        "Tiedustelen syytä asiaan rakennuksen kiinteistöpäälliköltä, joka ilmoittaa asian olevan tiedossa ja johtuvan rakennuksen rajatuista sähkövedoista."

        " Kokeilu osoittaa, että roskakatoksen pistoke ei jaksa liian pienen sulakekoon vuoksi luovuttaa lataus-Octavialle sähköä lainkaan. "

        Ekassa tapauksessa rakentajan moka ja toisessa tapauksessa kaveri yrittää ladata jostain roskakatoksen sukosta.
        Kummassakaan tapauksessa talvella ei ole asiassa mitään tekemistä.

        Parempaa trollausonnea seuraavalla kerralla. Tällä kertaa vedit taas kerran komeasti kiville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas oikea mitään mistään ymmärtämätön aivopieru.
        400 km.n rangen omaavassa sähköautossa on pikalatausmahdollisuus jolloin sähköä saa ihan reippaasti 20 minuutin kahvitauon aikana.
        400km.n kesä-rangen omaavassa sähköautossa talvirange on +300km matka-ajossa.

        > Tässä taas oikea mitään mistään ymmärtämätön aivopieru.
        400 km.n rangen omaavassa sähköautossa on pikalatausmahdollisuus jolloin sähköä saa ihan reippaasti 20 minuutin kahvitauon aikana.

        Patteripetteri hikeentyo. Se 400 km range paperilla on kesälläkin 300 k range, ainakin jos ajaa rajoitusten mukaan. Norjassa kuulemma jo kaipaavat valtaväylille omaa kaistaa mateleville patteriautoille. Niitä on siellä jo niin paljon, että haittaavat liikennettä. Suomessakin patteriautot tulevat moottoritiellä useimmiten perä edellä vastaan. Kumma, ettei voi ajaa täysillä ja käydä H:ki T:re välillä 20 min pikalatauksessa?

        Ehkä syy on se, että pikalataus saattaa jäädä haaveeksi. Aina ei latausta vaan saa syystä X päälle ja joskus lautauspaikat ovat varattuina. Nyt patteriautoja on muutama tuhat. Kun määrä kasvaa, niin entistä useammin latauspaikat ovat varattuina. Siis siellä on joko auto latauksessa tai parkissa latauksen jo päätyttyä.

        Tulee 20 min latautauosta hyvin helposti 30 min odottelu + 20 min lataustauko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas oikea mitään mistään ymmärtämätön aivopieru.
        400 km.n rangen omaavassa sähköautossa on pikalatausmahdollisuus jolloin sähköä saa ihan reippaasti 20 minuutin kahvitauon aikana.
        400km.n kesä-rangen omaavassa sähköautossa talvirange on +300km matka-ajossa.

        matka ajoon patteri autoista ei ole sille nyt ei vaan mitään voi


    • Anonyymi

      mennöö hotelliin ja baariin säästöt joita ei ollutkaan

    • Anonyymi

      Hyvä juttu, että palveluala työllistyy, muut työpaikat ovatkin vähenemässä kovaa vauhtia. Saakohan lataaja santsikupit samaan hintaan?

    • Anonyymi

      Pitää tulevaisuudessa muistaa ettei vielä ainakaan 2021 vuosimallin sähkö/plugareihin sorru käytettynä. Eli polttomoottori vähintään 2021 vuosimalliin asti.

      t. käytettyjen ostaja

      • Anonyymi

        Luepa tuo avauksen juttu. Ei ongelma ollut autossa vaan siinä että autoa yritettiin ladata kaverin roskakatoksen pistorasiasta. Ei ole kovin suuri ihme että taloyhtiön roskakatoksen töpseli ei ole se paras paikka ladata autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa tuo avauksen juttu. Ei ongelma ollut autossa vaan siinä että autoa yritettiin ladata kaverin roskakatoksen pistorasiasta. Ei ole kovin suuri ihme että taloyhtiön roskakatoksen töpseli ei ole se paras paikka ladata autoa.

        No jos edes kotona ei ole latausmahdollisuutta, niin sähkis on silloin se vihoviimeinen vaihtoehto!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos edes kotona ei ole latausmahdollisuutta, niin sähkis on silloin se vihoviimeinen vaihtoehto!!

        "No jos edes kotona ei ole latausmahdollisuutta, niin sähkis on silloin se vihoviimeinen vaihtoehto!!"

        No shit Sherlock. Sinulta ei todellakaan jää mikään salaan.

        Tajuatko miten sulle nauretaan kun käyt esittelemään viisautta joka on ollut kaikkien tiedossa aina.
        Kerrataas vielä: Sähköautoa ei kannata ostaa jos ei voi ladata kotona.
        Wau, tämä on kyllä suurta viisautta.


    • Anonyymi

      hidasta virtaa?

    • Anonyymi

      köyhän hyvä ostaa vasta sitten kun normi pistoke käy kaikissa autoissa

    • Anonyymi
      UUSI

      kaffeet maistuu kuin kemin vokin lakkautuksessa

    • Anonyymi
      UUSI

      "matka ajoon patteri autoista ei ole sille nyt ei vaan mitään voi"

      Tuhat kilsaa kymmenessä tunnissa riittää useimmille päivätaipaleeksi. Ja kyseessä ei edes ole se isoakkuinen ID.3.

      https://youtu.be/koPcwHJ4aSk

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Muusikko Pave Maijanen, 70, on kuollut

      "Talvella 2018 hän sai ALS-diagnoosin. Ensioireet hän huomasi syksyllä 2018. Tuolloin Maijanen alkoi tuntea kummallisia lihaskramppeja ja huomasi, ett
      Maailman menoa
      99
      4484