Aihe

Timo Flink: Nykyaika pääkirjoitus.

Anonyymi

Yksi Raamatun opetus erottaa maailmanlaajuisen adventtikirkon muista kristilisistä kirkoista ehkä kaikkein selvimmin. Se on opetus siitä, mitä Jeesus tekee juuri nyt. Adventtikirkon perustaneet kristityt löysivät nimittäin Raamatusta kauan sitten yleisesti unohdetun totuuden Jeesuksen ylipapillisesta välitystyöstä ja sen kaksivaiheisuudesta tutkiessaan Raamatun profeetallista sanaa.
Historiallisesti tämä kristikunnan yleinen unohdus johtuu siitä, että varhaisilla vuosisadoilla tapahtunut apostolisen uskon turmeltuminen, jota kutsutaan suureksi luopumukseksi, johti valtaosan kristityistä tekemään pastoreista pappeja, jotka toimivat välimiehenä ihmisen ja Jumalan välillä, vaikka se oli vastoin Raamattua. Samalla kuva Jeesuksesta ihmisen ainoana välimiehenä hämärtyi. 1.Tim. 2:3, Hepr. 8:6, 12:24.
Heprealaiskirjeen mukaan Jeesus on taivaan pyhäkön ylipappi, joka rukoilee puolestamme. Hepr. 7:25, vrt. Room. 8:34. Danielin kirjan ja Ilmestyskirjan profetioiden perusteella tämä välitystyö jakautuu kahteen osaan, mitä kuvasivat muinaisen Israelin kansan pyhäkössä tapahtuneet päivittäiset ja vuosittaiset rituaalit. Dan. 7:9-10; 8:11-14; Ilm. 8:2-5; 11:1-2, 19; 15: 5-8.
Jeesuksen välitystyön tarkoituksena on tälläkin hetkellä taata hänen ristinansioidensa lukeminen uskovan ihmisen hyväksi sekä Pyhän Hengen vaikutuksesta tapahtuva ihmisen muuttaminen takaisen kohti Jumalan kuvan kaltaisuutta. Tämä välitystyö on osa Jumalan suurta pelastussuunnitelmaa.
Ajan lopussa, ja elämme sitä aikaa, tähän välitystyöhön tulee mukaan tavaalinen oikeudenkäynti, jonka tarkoituksena on paljastaa se, ketkä ovat Jeesuksesta osallisina oikeutettuja ikuiseen elämään, Jumala tietää kaiken. Hän haluaa, että mekin ymmärtäisimme Jumalan päätösten perusteet. Jumala on moraalinen hallitsija, joka tuomitsee aina oikein todisteiden perusteella. Siksi Jeesuksen paluuta edeltää taivaallinen oikeudenkänti.
Ilmestyskirjassa Jeesus kuvaillaan Karitsana, joka on kuollut syntien tähden. Hän tulee kerran takaisin Juudan leijonana, kuninkaiden kuninkaana. Näiden välimaastossa hän on ylipappi, joka "kykenee ymmärtämään vajaavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langenut syntiin." Hepr, 4:15.
Siksi Paavali toteaakin: "Koska hän on itse käynyt läpi kärsimykset ja kiusaukset, hän kykenee auttamaan niitä, joita koetellaan. "
" Hepr. 2:18.
Jeesus on paras uudenvuodenlupaus.

Tammikuun 2021 Nykyaika.

76

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloituksessa olevassa lauseessa oli ainakin yksi selkeä virhe:
      "Yksi Raamatun opetus erottaa maailmanlaajuisen adventtikirkon muista kristillisistä kirkoista ehkä kaikkein selvimmin. "
      Sen olisi pitänyt kuulua näin:
      "Ainakin yksi Raamatun tulkinnan harha erottaa maailmanlaajuisen adventtikirkon muista kristillisistä kirkoista ehkä kaikkein selvimmin. "
      "Temppelihäväistys", eli adventtikirkon harha vuodesta 1844.

      Jeesus on ollut taivaallisessa pyhäkössä Isänsä edessä suorittamassa pappispalvelusta paljon ennen hänen maanpäällistä elämäänsä.
      Jumalan taivas on kokonaisuudessaan Jumalan temppeli.
      Kun Jeesus nousi ylös taivaaseen n. 2000 vuotta sitten, hän nousi samalla ylös takaisin taivaalliseen temppeliin ja siellä vielä kaikkein pyhimpään, eli Isänsä luo ja eteen lausuen: "Se on täytetty".
      Työ ja tehtävä oli suoritettu ja ihminen vapautettu synnin orjuudesta, mikäli hän uskoo Jeesukseen synnin sovittajana.
      Kaikki ne, jotka elävät ja ovat eläneet maan päällä, saavat vapaan pääsyn Jumalan luo, mikäli sitä ovat halunneet tai haluavat.

      On häpeällistä ja suorastaan Jumalan nimen häpäisemistä antaa tarkkoja aikoja ja vuosilukuja Jumalan armon teoille. Vain tomppeli ei halua hyväksyä sitä.

      • Anonyymi

        Raamattuhan kieltää Jumalan nimen väärinkäytön. Sitä kovempi tuomio pastoreita kohtaa...


      • Anonyymi

        Sinä et kyllä tiedä yhtään mitään adventtikirkon opetuksesta, kun tuollaista väität.


      • Anonyymi

        Kyllä 18:32 kirjoitus on pikkaisen hakoteillä.
        Ei "temppeli" vielä ole vapaa, vaan vasta sitten, kun tuomiot on lopullisesti julistettu.
        Vasta sitten valtakunta on asetettu kohdilleen.
        Se, että Jeesus vei veren Isän eteen lunastushinta merkityksessä, on warjolain päättyminen ja Uuden ajan tästä kokonaisvaltaisesta ajan kohdalla toteutumisesta.
        Kertakaikkinen uhri päätti seremonia-ajan uhrit.
        Se Sana, joka oli ennen luomista ja aikain alussa, niin Jumala on Yksi - ja Hänen Sana.
        Sen perustukselle luotiin tämä luomakunta, siksi Luoja on Sana.
        Ja, että tämä Sana on Uusi Adam - siinäkin on merkitys, jossa Hän on taivaassa Ylimmäisenä Pappina, on vielä -välivaihetta- kokonaisuuden toteutumiselle, jossa Sapatin kokonaisvaltainen aika alkaa. Nyt Sanan Valtajakkara -vielä- on Isän oikealla puolen, odottamassa aikaa - että siitä tulee YKSI - eli Valta on sitten Istuimena Yksi.
        Minä Olen- valtana.

        Siis elämme edelleen välivaihetta. Ylimmäisen Papin aikakausi ja taivas on tuonpuoleisuuden näköala, sekä Elämänkirja - myös "palkkamme" armonkansalaiselle tosi.

        Edelleen kirjoitusten mukaan synnit nousevat sinne Pyhään Jumalan tietoon, sitä ei kukaan voi kiistää ja siksipä se - tullaan tuomistemaan, koska Elämänkirjaakin pidetään yllä.

        Valtajakkara on Jumalan oikealla puolen, missä istuu tämä Ylimmäinen pappi. Se on Sanan kuvallista kirjoitusta, että jotain käsittäisimme tälläpuolen - kuolevaisuuttamme.

        Taivaaseen on vain yksi tie- Pojan kautta, mutta on huomattava, että Sama Jumala - on edelleen se -kiivas- Jumala, joka varjolain aikana tuomitsi. Hän myös tuomitsee Uudenliitonkin aikana - ja tuomio lähtee Herran huoneesta - jopa sanamme tuomitaan.

        Epäpyhä ja haureus on epäjumalanpalvonta. Pidetään Pyhää sen oppia ja opetusta kahleessa.
        Tarkka aika ihmiselle on tuomiolle kuoleman jälkeen. Se ei ole sen kauempana ja myös se, että voi paaduttaa sydämensä. Tieten, pitää epäpyhänä liiton verta.
        Ajassa on saastainen veri ja Pyhä veri - se jakaa, kuin kaksiteräinen miekka, joka lähtee Jumalan Pojan suusta, kun Hän saapuu takaisin tuomaan kuninkuutensa. Hän on valkoisella hevosella ratsastava.
        Ilm 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        (Ilm 19:15-16)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 18:32 kirjoitus on pikkaisen hakoteillä.
        Ei "temppeli" vielä ole vapaa, vaan vasta sitten, kun tuomiot on lopullisesti julistettu.
        Vasta sitten valtakunta on asetettu kohdilleen.
        Se, että Jeesus vei veren Isän eteen lunastushinta merkityksessä, on warjolain päättyminen ja Uuden ajan tästä kokonaisvaltaisesta ajan kohdalla toteutumisesta.
        Kertakaikkinen uhri päätti seremonia-ajan uhrit.
        Se Sana, joka oli ennen luomista ja aikain alussa, niin Jumala on Yksi - ja Hänen Sana.
        Sen perustukselle luotiin tämä luomakunta, siksi Luoja on Sana.
        Ja, että tämä Sana on Uusi Adam - siinäkin on merkitys, jossa Hän on taivaassa Ylimmäisenä Pappina, on vielä -välivaihetta- kokonaisuuden toteutumiselle, jossa Sapatin kokonaisvaltainen aika alkaa. Nyt Sanan Valtajakkara -vielä- on Isän oikealla puolen, odottamassa aikaa - että siitä tulee YKSI - eli Valta on sitten Istuimena Yksi.
        Minä Olen- valtana.

        Siis elämme edelleen välivaihetta. Ylimmäisen Papin aikakausi ja taivas on tuonpuoleisuuden näköala, sekä Elämänkirja - myös "palkkamme" armonkansalaiselle tosi.

        Edelleen kirjoitusten mukaan synnit nousevat sinne Pyhään Jumalan tietoon, sitä ei kukaan voi kiistää ja siksipä se - tullaan tuomistemaan, koska Elämänkirjaakin pidetään yllä.

        Valtajakkara on Jumalan oikealla puolen, missä istuu tämä Ylimmäinen pappi. Se on Sanan kuvallista kirjoitusta, että jotain käsittäisimme tälläpuolen - kuolevaisuuttamme.

        Taivaaseen on vain yksi tie- Pojan kautta, mutta on huomattava, että Sama Jumala - on edelleen se -kiivas- Jumala, joka varjolain aikana tuomitsi. Hän myös tuomitsee Uudenliitonkin aikana - ja tuomio lähtee Herran huoneesta - jopa sanamme tuomitaan.

        Epäpyhä ja haureus on epäjumalanpalvonta. Pidetään Pyhää sen oppia ja opetusta kahleessa.
        Tarkka aika ihmiselle on tuomiolle kuoleman jälkeen. Se ei ole sen kauempana ja myös se, että voi paaduttaa sydämensä. Tieten, pitää epäpyhänä liiton verta.
        Ajassa on saastainen veri ja Pyhä veri - se jakaa, kuin kaksiteräinen miekka, joka lähtee Jumalan Pojan suusta, kun Hän saapuu takaisin tuomaan kuninkuutensa. Hän on valkoisella hevosella ratsastava.
        Ilm 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        (Ilm 19:15-16)

        "Taivaaseen on vain yksi tie- Pojan kautta, mu...."

        Näinhän se Uusi testamentti opettaa mutta Vanhassa testamentissa synnit sai anteeksi myös ihan vain rukoilemalla Jumalaa ja PYYTÄMÄLLÄ niitä anteeksi.

        Tiesitkö muuten, että Jeesus ei kertaakaan puhunut mitään sen suuntaista, että hänen valtakuntansa olisi taivaassa? Jeesus puhui maanpäällisestä valtakunnasta, jonka piti toteutua Jeesuksen aikaan elävän sukupolven aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taivaaseen on vain yksi tie- Pojan kautta, mu...."

        Näinhän se Uusi testamentti opettaa mutta Vanhassa testamentissa synnit sai anteeksi myös ihan vain rukoilemalla Jumalaa ja PYYTÄMÄLLÄ niitä anteeksi.

        Tiesitkö muuten, että Jeesus ei kertaakaan puhunut mitään sen suuntaista, että hänen valtakuntansa olisi taivaassa? Jeesus puhui maanpäällisestä valtakunnasta, jonka piti toteutua Jeesuksen aikaan elävän sukupolven aikana.

        Sinä valehtelet Jeesuksen opetuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet Jeesuksen opetuksesta.

        No osoitapa väitteeni vääräksi. Sen luulisi olevan sangen helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet Jeesuksen opetuksesta.

        Jeesus tiesi, että taivasten valtakunta on tullut hänen muodossaan maan päälle. Hän ei koskaan opettanut, että yksikään ihminen menisi taivaaseen vaan että taivasten valtakunta on maanpäällä.

        Matteus 10:7
        "...ja missä kuljettekin, julistakaa: ’Taivasten valtakunta on tullut lähelle.’ "

        Matteus 13:52
        "Hän sanoi heille: ”Sen tähden jokainen kirjanoppinut, josta on tullut taivasten valtakunnan opetuslapsi, on kuin talon isäntä, joka tuo aarrekammiostaan esiin uutta ja vanhaa.” "

        Miten joku voisi olla taivasten valtakunnan opetuslapsi, jos hän ei olisi jo taivasten valtakunnassa? No seuraavalla tavalla:

        Luukas 17:20-21
        "20. Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi heille: ”Ei Jumalan valtakunta tule silmin nähtävällä tavalla, 21. eikä voida sanoa: ’Se on täällä’ tai ’Se on tuolla’, sillä Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.” "

        Tästä huomataan, että taivasten valtakunta on maanpäällä koska teidän keskellänne on maanpäällisten ihmisten joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tiesi, että taivasten valtakunta on tullut hänen muodossaan maan päälle. Hän ei koskaan opettanut, että yksikään ihminen menisi taivaaseen vaan että taivasten valtakunta on maanpäällä.

        Matteus 10:7
        "...ja missä kuljettekin, julistakaa: ’Taivasten valtakunta on tullut lähelle.’ "

        Matteus 13:52
        "Hän sanoi heille: ”Sen tähden jokainen kirjanoppinut, josta on tullut taivasten valtakunnan opetuslapsi, on kuin talon isäntä, joka tuo aarrekammiostaan esiin uutta ja vanhaa.” "

        Miten joku voisi olla taivasten valtakunnan opetuslapsi, jos hän ei olisi jo taivasten valtakunnassa? No seuraavalla tavalla:

        Luukas 17:20-21
        "20. Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi heille: ”Ei Jumalan valtakunta tule silmin nähtävällä tavalla, 21. eikä voida sanoa: ’Se on täällä’ tai ’Se on tuolla’, sillä Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.” "

        Tästä huomataan, että taivasten valtakunta on maanpäällä koska teidän keskellänne on maanpäällisten ihmisten joukossa.

        Luepa kuule koko uusi testamentti paremmin läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa kuule koko uusi testamentti paremmin läpi.

        Ei tarvitse, jälleen kerran, kun olen sen useita kertoja tehnyt. Raamatuntutkijat ovat tämän asian todenneet. Tiedän, että he ovat oikeassa. Mutta näköjään sinä et pystynyt osoittamaan väitettäsi todeksi, enkä ihmettele sitä yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 18:32 kirjoitus on pikkaisen hakoteillä.
        Ei "temppeli" vielä ole vapaa, vaan vasta sitten, kun tuomiot on lopullisesti julistettu.
        Vasta sitten valtakunta on asetettu kohdilleen.
        Se, että Jeesus vei veren Isän eteen lunastushinta merkityksessä, on warjolain päättyminen ja Uuden ajan tästä kokonaisvaltaisesta ajan kohdalla toteutumisesta.
        Kertakaikkinen uhri päätti seremonia-ajan uhrit.
        Se Sana, joka oli ennen luomista ja aikain alussa, niin Jumala on Yksi - ja Hänen Sana.
        Sen perustukselle luotiin tämä luomakunta, siksi Luoja on Sana.
        Ja, että tämä Sana on Uusi Adam - siinäkin on merkitys, jossa Hän on taivaassa Ylimmäisenä Pappina, on vielä -välivaihetta- kokonaisuuden toteutumiselle, jossa Sapatin kokonaisvaltainen aika alkaa. Nyt Sanan Valtajakkara -vielä- on Isän oikealla puolen, odottamassa aikaa - että siitä tulee YKSI - eli Valta on sitten Istuimena Yksi.
        Minä Olen- valtana.

        Siis elämme edelleen välivaihetta. Ylimmäisen Papin aikakausi ja taivas on tuonpuoleisuuden näköala, sekä Elämänkirja - myös "palkkamme" armonkansalaiselle tosi.

        Edelleen kirjoitusten mukaan synnit nousevat sinne Pyhään Jumalan tietoon, sitä ei kukaan voi kiistää ja siksipä se - tullaan tuomistemaan, koska Elämänkirjaakin pidetään yllä.

        Valtajakkara on Jumalan oikealla puolen, missä istuu tämä Ylimmäinen pappi. Se on Sanan kuvallista kirjoitusta, että jotain käsittäisimme tälläpuolen - kuolevaisuuttamme.

        Taivaaseen on vain yksi tie- Pojan kautta, mutta on huomattava, että Sama Jumala - on edelleen se -kiivas- Jumala, joka varjolain aikana tuomitsi. Hän myös tuomitsee Uudenliitonkin aikana - ja tuomio lähtee Herran huoneesta - jopa sanamme tuomitaan.

        Epäpyhä ja haureus on epäjumalanpalvonta. Pidetään Pyhää sen oppia ja opetusta kahleessa.
        Tarkka aika ihmiselle on tuomiolle kuoleman jälkeen. Se ei ole sen kauempana ja myös se, että voi paaduttaa sydämensä. Tieten, pitää epäpyhänä liiton verta.
        Ajassa on saastainen veri ja Pyhä veri - se jakaa, kuin kaksiteräinen miekka, joka lähtee Jumalan Pojan suusta, kun Hän saapuu takaisin tuomaan kuninkuutensa. Hän on valkoisella hevosella ratsastava.
        Ilm 19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        (Ilm 19:15-16)

        Jos nyt oikeasti uskoo sen, mitä Raamattu sanoo, niin tietää, ettei taivaassa ole mitään käsin rakennettua temppeliä. Raamattu kertoo useassa kohtaa, että taivaallinen temppeli ei ole mikään rakennus vaan Jeesuksen ylösnousemusruumis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt oikeasti uskoo sen, mitä Raamattu sanoo, niin tietää, ettei taivaassa ole mitään käsin rakennettua temppeliä. Raamattu kertoo useassa kohtaa, että taivaallinen temppeli ei ole mikään rakennus vaan Jeesuksen ylösnousemusruumis.

        Ja taas valehtelet. Taivaassa on Jumalan rakentama temppeli, jossa Jeesus palvelee ylipappina.

        Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."

        Uskomme Raamattua. Emme sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas valehtelet. Taivaassa on Jumalan rakentama temppeli, jossa Jeesus palvelee ylipappina.

        Hepr. 8:1-2 "Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. Hän toimittaa palvelusta taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse."

        Uskomme Raamattua. Emme sinua.

        "...taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse.""

        Niin, eihän se ole minun vikani, että olet sokaistunut oikealle totuudelle. Jeesus itse sanoi:

        Johannes 2:20-21

        20. Juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta tätä temppeliä on rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" 21. Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.

        Jeesus puhui ylösnousemusruumiistaan, jota ei ole käsin tehty. Siinä ruumiissaan hän suorittaa palvelustaan.

        Katsotaanpa tarkemmin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...taivaan pyhäkössä, todellisessa pyhäkköteltassa, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse.""

        Niin, eihän se ole minun vikani, että olet sokaistunut oikealle totuudelle. Jeesus itse sanoi:

        Johannes 2:20-21

        20. Juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta tätä temppeliä on rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" 21. Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.

        Jeesus puhui ylösnousemusruumiistaan, jota ei ole käsin tehty. Siinä ruumiissaan hän suorittaa palvelustaan.

        Katsotaanpa tarkemmin....

        Se, että ihmisen ruumista sanotaan Pyhän hengen temppeliksi, on Raamatun kielikuvallisuutta ja tuttua monesta raamatunpaikasta. Myös Jeesuksen ruumista sanotaan temppeliksi.

        Johannes 2:19-
        Jeesus vastasi heille: ”Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä.” Niin juutalaiset sanoivat: ”Neljäkymmentäkuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?” Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPPELISTÄ.

        Katsotaan toista kohtaa, missä puhutaan temppelistä vertauskuvana. Tässä puhutan ihmisestä.

        Efesolaiskirje 2:21-22
        Hänessä (Jeesuksessa Kristuksessa) koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa. Hänessä tekin rakennutte yhdessä muiden kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä.

        Tämä raamatunkohta kertoo että myös ihminen on pyhä temppeli. Aloituksessa sanottiin, että ihmisen ruumis on Pyhän hengen temppeli. Voimme siis laittaa yhtäläisyysmerkit ihmisen ruumiin ja koko ihmisen välille, siinä mielessä, että molemmat ovat temppeleitä.

        Jos kerran Jeesuksen ruumis on Johanneksen mukaan temppeli, niin eikö se merkitse sitä, että myös koko Jeesus on temppeli? Ja jos näin on, niin eikö ylösnousseen Jeesuksen ruumis ole taivaassa se taivaallinen temppeli? Todellinen temppeli taivaassa, josta maallinen temppeli oli vain kuva ja varjo.

        Kolossalaiskirje 2:16-17
        Älköön siis kukaan tuomitko teitä syömisen ja juomisen tai jonkin juhlan, uudenkuun tai sapatin vuoksi. Nehän ovat vain varjo siitä, mikä oli tulossa, mutta itse TODELLISUUS ON KRISTUKSESSA.

        Edelleen jatketaan samoilla kielikuvilla. Israelilaisten hengellisen elämän maanpäälliset asiat, aivan kuten maallinen temppelikin olivat vain varjo siitä, mikä on tulossa. Tulossa on todellisuus ja todellisuus on Kristuksessa, tuossa taivaallisessa temppelissä.

        Raamattu ei sano, että taivaallinen temppeli olisi rakennus vaan taivaallinen temppeli on todellinen ilmestysmaja,  Kristus, sillä se, mikä oli maassa varjoa, se on varjoa todellisesta taivaassa. Todellisuus taivaallisissa on Kristuksessa. Hän palvelee siinä oikeassa ilmestysmajassa eli temppelissä, jonka on pystyttänyt Herra, kolmessa päivässä (Joh 2:19).

        Heprealaiskirje 8:1-5
        Sanomamme pääkohta on siis tämä: Meillä on sellainen ylipappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa. Hän palvelee pyhäkössä, siinä oikeassa ilmestysmajassa, JONKA ON PYSTYTTÄNYT HERRA Herra eikä ihminen. Jokainen ylipappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja. Sen vuoksi on välttämätöntä, että myös meidän ylipapillamme on jotakin uhrattavaa. Jos hän olisi maan päällä, hän ei olisikaan pappi, koska on jo olemassa niitä, jotka lain mukaan uhraavat lahjoja. He palvelevat Jumalaa pyhäkössä, joka on TAIVAALLISTEN KUVA ja VARJO, kuten Moosekselle ilmoitettiin, kun hänen oli määrä valmistaa ilmestysmaja. Hänelle sanottiin: ”Katso, että teet kaiken sen mallin mukaan, joka sinulle näytettiin vuorella.”

        Apostolien teot 17:24
        Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsin tehdyissä temppeleissä.

        Jumala asuu Jeesuksessa.

        Mitä Jeesus sitten uhrasi? Mikä on tuo taivaallinen temppelipalvelus?

        Heprealaiskirje 9:11-25
        Mutta Kristus ilmestyi tulevan hyvän ylipappina. Suuremman ja täydellisemmän majan kautta, jota ei ole käsin tehty ja joka ei ole tätä luomakuntaa, hän meni, ei pukkien eikä mullikoiden veren kautta vaan oman verensä kautta kertakaikkisesti kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. -- Lain mukaan melkein kaikki puhdistetaan verellä, eikä anteeksiantoa ole ilman verenvuodatusta. On siis välttämätöntä puhdistaa taivaallisten kuvat tällä tavoin, mutta itse taivaalliset on puhdistettava paremmilla uhreilla kuin nämä. Siksi Kristus ei mennyt käsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen ilmestyäkseen nyt Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. Eikä hän mennyt uhratakseen itseään monta kertaa, niin kuin ylipappi menee kerran vuodessa kaikkeinpyhimpään mukanaan vierasta verta;"

        2. Korinttolaiskirje 5:1-9

        1. Sillä tiedämme, että vaikka tämä maallinen majamme tuhotaankin, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. 2. Sen tähden huokaamme ja ikävöimme pukeutua taivaalliseen majaamme, 3. sillä kun olemme siihen pukeutuneet, meitä ei havaita alastomiksi. 4. Sillä me, jotka olemme tässä telttamajassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista. 5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi. 6. Sen tähden olemme aina turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, olemme poissa kotoa Herran luota, 7. sillä vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. 8. Mutta olemme turvallisella mielellä ja haluamme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja tulla kotiin Herran luo. 9. Sen tähden olimmepa kotona tai poissa, ahkeroimme olla hänelle mieliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että ihmisen ruumista sanotaan Pyhän hengen temppeliksi, on Raamatun kielikuvallisuutta ja tuttua monesta raamatunpaikasta. Myös Jeesuksen ruumista sanotaan temppeliksi.

        Johannes 2:19-
        Jeesus vastasi heille: ”Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä.” Niin juutalaiset sanoivat: ”Neljäkymmentäkuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?” Mutta hän puhui RUUMIINSA TEMPPPELISTÄ.

        Katsotaan toista kohtaa, missä puhutaan temppelistä vertauskuvana. Tässä puhutan ihmisestä.

        Efesolaiskirje 2:21-22
        Hänessä (Jeesuksessa Kristuksessa) koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa. Hänessä tekin rakennutte yhdessä muiden kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä.

        Tämä raamatunkohta kertoo että myös ihminen on pyhä temppeli. Aloituksessa sanottiin, että ihmisen ruumis on Pyhän hengen temppeli. Voimme siis laittaa yhtäläisyysmerkit ihmisen ruumiin ja koko ihmisen välille, siinä mielessä, että molemmat ovat temppeleitä.

        Jos kerran Jeesuksen ruumis on Johanneksen mukaan temppeli, niin eikö se merkitse sitä, että myös koko Jeesus on temppeli? Ja jos näin on, niin eikö ylösnousseen Jeesuksen ruumis ole taivaassa se taivaallinen temppeli? Todellinen temppeli taivaassa, josta maallinen temppeli oli vain kuva ja varjo.

        Kolossalaiskirje 2:16-17
        Älköön siis kukaan tuomitko teitä syömisen ja juomisen tai jonkin juhlan, uudenkuun tai sapatin vuoksi. Nehän ovat vain varjo siitä, mikä oli tulossa, mutta itse TODELLISUUS ON KRISTUKSESSA.

        Edelleen jatketaan samoilla kielikuvilla. Israelilaisten hengellisen elämän maanpäälliset asiat, aivan kuten maallinen temppelikin olivat vain varjo siitä, mikä on tulossa. Tulossa on todellisuus ja todellisuus on Kristuksessa, tuossa taivaallisessa temppelissä.

        Raamattu ei sano, että taivaallinen temppeli olisi rakennus vaan taivaallinen temppeli on todellinen ilmestysmaja,  Kristus, sillä se, mikä oli maassa varjoa, se on varjoa todellisesta taivaassa. Todellisuus taivaallisissa on Kristuksessa. Hän palvelee siinä oikeassa ilmestysmajassa eli temppelissä, jonka on pystyttänyt Herra, kolmessa päivässä (Joh 2:19).

        Heprealaiskirje 8:1-5
        Sanomamme pääkohta on siis tämä: Meillä on sellainen ylipappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa. Hän palvelee pyhäkössä, siinä oikeassa ilmestysmajassa, JONKA ON PYSTYTTÄNYT HERRA Herra eikä ihminen. Jokainen ylipappi asetetaan uhraamaan lahjoja ja uhreja. Sen vuoksi on välttämätöntä, että myös meidän ylipapillamme on jotakin uhrattavaa. Jos hän olisi maan päällä, hän ei olisikaan pappi, koska on jo olemassa niitä, jotka lain mukaan uhraavat lahjoja. He palvelevat Jumalaa pyhäkössä, joka on TAIVAALLISTEN KUVA ja VARJO, kuten Moosekselle ilmoitettiin, kun hänen oli määrä valmistaa ilmestysmaja. Hänelle sanottiin: ”Katso, että teet kaiken sen mallin mukaan, joka sinulle näytettiin vuorella.”

        Apostolien teot 17:24
        Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsin tehdyissä temppeleissä.

        Jumala asuu Jeesuksessa.

        Mitä Jeesus sitten uhrasi? Mikä on tuo taivaallinen temppelipalvelus?

        Heprealaiskirje 9:11-25
        Mutta Kristus ilmestyi tulevan hyvän ylipappina. Suuremman ja täydellisemmän majan kautta, jota ei ole käsin tehty ja joka ei ole tätä luomakuntaa, hän meni, ei pukkien eikä mullikoiden veren kautta vaan oman verensä kautta kertakaikkisesti kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. -- Lain mukaan melkein kaikki puhdistetaan verellä, eikä anteeksiantoa ole ilman verenvuodatusta. On siis välttämätöntä puhdistaa taivaallisten kuvat tällä tavoin, mutta itse taivaalliset on puhdistettava paremmilla uhreilla kuin nämä. Siksi Kristus ei mennyt käsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen ilmestyäkseen nyt Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. Eikä hän mennyt uhratakseen itseään monta kertaa, niin kuin ylipappi menee kerran vuodessa kaikkeinpyhimpään mukanaan vierasta verta;"

        2. Korinttolaiskirje 5:1-9

        1. Sillä tiedämme, että vaikka tämä maallinen majamme tuhotaankin, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. 2. Sen tähden huokaamme ja ikävöimme pukeutua taivaalliseen majaamme, 3. sillä kun olemme siihen pukeutuneet, meitä ei havaita alastomiksi. 4. Sillä me, jotka olemme tässä telttamajassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista. 5. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi. 6. Sen tähden olemme aina turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, olemme poissa kotoa Herran luota, 7. sillä vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. 8. Mutta olemme turvallisella mielellä ja haluamme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja tulla kotiin Herran luo. 9. Sen tähden olimmepa kotona tai poissa, ahkeroimme olla hänelle mieliksi.

        Niin? Kukaan ei ole väittänyt, etteikö pyhäkkö ruumiillistuisi Jeesuksessa. Tai että uskova ei olisi Pyhän Hengen temppeli. Molemmat ovat totta. Sinä et vain hyväksy sitä kolmatta asiaa, jonka Raamattu esittää ja se on se, että taivaassa on todellinen pyhäkkö, jossa Jeesus on ylipappina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Kukaan ei ole väittänyt, etteikö pyhäkkö ruumiillistuisi Jeesuksessa. Tai että uskova ei olisi Pyhän Hengen temppeli. Molemmat ovat totta. Sinä et vain hyväksy sitä kolmatta asiaa, jonka Raamattu esittää ja se on se, että taivaassa on todellinen pyhäkkö, jossa Jeesus on ylipappina.

        Osoita se Raamatulla, että Taivaassa on konkreettinen rakennus, joka on temppeli.

        Raamattu kertoo niin monessa kohdassa, että Jeesus itse on taivaallinen temppeli, ettei asiassa ole mitään epäselvyyttä. Hän on temppelinä myös uudessa maassa:

        Johanneksen ilmestys 21:22
        "Mutta temppeliä en siinä nähnyt, sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa. "

        Vain sokaistu ei tätä asiaa ymmärrä.


    • Anonyymi

      "...Raamatusta kauan sitten yleisesti unohdetun totuuden Jeesuksen ylipapillisesta välitystyöstä ja sen kaksivaiheisuudesta tutkiessaan Raamatun profeetallista sanaa."

      Maallikothan tämän ensin keksivät. Kun kirkko asetti toimikunnan, johon koottiin Adventtikirkon parhaat teologit, tutkimaan, voisiko tämä maallikkojen itse löytämä oppi olla teologisesti oikea eli perustua oikeasti Raamattuun, havaittiin että sitä ei voida valehtelematta todistaa Raamatulla. Kirkko lakaisi koko asian hiljaisuudessa maton alle. Sen jälkeen satakunta pastoria ja tuhansia jäseniä erosi kohun saattelemana kirkosta. Sitten parhattiin toiseksi parhaat adventismi-mieliset pastorit puolustamaan oppia Raamatulla ja kas kummaa, palkolliset totesivatkin opin olevan Raamatun mukainen. Kirkosta eronneet pastorit eivät voineet oma tuntonsa kautta puhua moisen opin puolesta.

      Kirkko jatkaa edelleen tämän ihmisten omassa lihassaan keksimän opin opettamista totuutena. Miksei Flink kerro koko totuutta, että ihmiset saisivat ihan itse päättää, mihin he uskovat?

      • Anonyymi

        Sinä valehtelet.


      • Anonyymi

        1950-luvun "parhaat" teologit eivät ole yhtään mitään. Asia ovat oikeat teologit tutkineet, ja tulleet siihen tulokseen, että kirkon kanta on oikea. Ihan sama mitä sinä valehtelet.


      • Anonyymi

        Flink kertoi totuuden. Sinä et halua asiaa uskoa, koska sinulla on salaisia syntejä, joista et halua tuomiolle joutua. Joudut silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Flink kertoi totuuden. Sinä et halua asiaa uskoa, koska sinulla on salaisia syntejä, joista et halua tuomiolle joutua. Joudut silti.

        Adventtikirkkoa eivät ole perustaneet kristityt vaan harhaoppiset.
        Flink on kirjanoppinut eli kyykäärmeensikiö harhoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkkoa eivät ole perustaneet kristityt vaan harhaoppiset.
        Flink on kirjanoppinut eli kyykäärmeensikiö harhoineen.

        Valheesi ei meitä hetkauta.


      • Anonyymi

        En ymmärrä millä perusteella ajattelet, että artikkeli estää ihmisiä itse päättämästä, mihin uskovat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä millä perusteella ajattelet, että artikkeli estää ihmisiä itse päättämästä, mihin uskovat?

        Sillä perusteella, että Flinkin artikkeli ei sisällä tietoa Adventtikirkon surkeasta yrityksestä todistaa TT oikeaksi ja siitä, että tuo yritys pahasti epäonnistui, koska TT oppi ei ole teologisesti Raamatulla perusteltavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä perusteella, että Flinkin artikkeli ei sisällä tietoa Adventtikirkon surkeasta yrityksestä todistaa TT oikeaksi ja siitä, että tuo yritys pahasti epäonnistui, koska TT oppi ei ole teologisesti Raamatulla perusteltavissa.

        Se on sinun mielipiteesi Kaikilla on vapaus ilmaista mielipiteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä perusteella, että Flinkin artikkeli ei sisällä tietoa Adventtikirkon surkeasta yrityksestä todistaa TT oikeaksi ja siitä, että tuo yritys pahasti epäonnistui, koska TT oppi ei ole teologisesti Raamatulla perusteltavissa.

        Tuo on vain sinun väitteesi, eikä edes pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi Kaikilla on vapaus ilmaista mielipiteensä.

        Mielipiteeni? Totta kai se on mielipiteeni. Ja minun mielipiteeni perustuu Adventtikirkon parhaiden teologien aukottomasti todistamaan faktaan. Sitäpaitsi, luulisi sinunkin päässäsi jonkun hälytyskellon soivan kun maailmassa on tuhansia kirkkokuntia eikä yksikään muu ole tuollaista huuhaa-oppia Raamatusta löytänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain sinun väitteesi, eikä edes pidä paikkaansa.

        Miten niin edes? Asiaa ei tarvitse todistaa sen enempää kuin mitä tuo yli 1000-sivuinen tieteellinen teologinen tutkielma sekä Adventtikirkossa työskennelleitten sen parhaiden teologien henkilökohtaiset todistukset internetissä sanovat. Onneksi on internet niin pääsevät tavalliset kirkon riviiäsenetkin lukemaan kirkon edesottamuksista. Tämäkin keskustelu jakaa hyvää sanomaa kaikille sen lukijoille. Ei ole kovin vaikeaa kirjoittaa hakusanat hakukenttään ja tutustia asiaan ihan itse.

        Mutta sinähän puolustat kaikkea, mitä kirkkosi johtaja teille opettaa. Sinusta naiset eivät saisi työskennellä kirkossa pastorin tehtävissä ja yhdyt siihenkin mielipiteeseen, että jos jossakin unionissa naisille annetaan pastorin oikeudet, niin silloin pitää rankaista erottamalla Adventtikirkosta, vaikkei kyseessä ole edes teologinen asia vaan kulttuuriin liittyvä mielipideasia. Ja olet myös sitä mieltä, kuten kirkkosikin, että sikiöiden abortointikin on aivan hyväksyttyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Flink kertoi totuuden. Sinä et halua asiaa uskoa, koska sinulla on salaisia syntejä, joista et halua tuomiolle joutua. Joudut silti.

        Minähän olen menossa kadotukseen. Mutta eihän sinun rakkautesi riitä edes yrittämään sen estämistä. Minä tosin menen helvettiin ihan muusta syystä. Mutta se ei estä minua tuomasta totuutta esille. Mutta kerropas miten kristityllä voisi olla salaisia syntejä, joita ei saisi anteeksi? Jumalahan tietää kaikki synnit ja on JO kuollut niiden puolesta.

        Mutta miksi sinä olet tuomitsemassa minua kadotukseen? Eikös sen pitänyt kuulua Jumalalle yksin? Ja entäs ne sinun syntisi? Ihmekös alle 70% adventisteista on pelastusvarmuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteeni? Totta kai se on mielipiteeni. Ja minun mielipiteeni perustuu Adventtikirkon parhaiden teologien aukottomasti todistamaan faktaan. Sitäpaitsi, luulisi sinunkin päässäsi jonkun hälytyskellon soivan kun maailmassa on tuhansia kirkkokuntia eikä yksikään muu ole tuollaista huuhaa-oppia Raamatusta löytänyt!

        Sinä valehtelet. Adventtikirkon teologit ovat nimen omaan osoittaneet tutkivan tuomion olevan Raamatussa. Desmond Fordin harhat eivät ole mitään adventtikirkon parasta teologiaa. Sinä et tiedä näköjään yhtään mitään adventtikirkon parissa tehtävästä teologisesta tutkimuksesta. Olet selkeästi vain asennevammainen urputtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin edes? Asiaa ei tarvitse todistaa sen enempää kuin mitä tuo yli 1000-sivuinen tieteellinen teologinen tutkielma sekä Adventtikirkossa työskennelleitten sen parhaiden teologien henkilökohtaiset todistukset internetissä sanovat. Onneksi on internet niin pääsevät tavalliset kirkon riviiäsenetkin lukemaan kirkon edesottamuksista. Tämäkin keskustelu jakaa hyvää sanomaa kaikille sen lukijoille. Ei ole kovin vaikeaa kirjoittaa hakusanat hakukenttään ja tutustia asiaan ihan itse.

        Mutta sinähän puolustat kaikkea, mitä kirkkosi johtaja teille opettaa. Sinusta naiset eivät saisi työskennellä kirkossa pastorin tehtävissä ja yhdyt siihenkin mielipiteeseen, että jos jossakin unionissa naisille annetaan pastorin oikeudet, niin silloin pitää rankaista erottamalla Adventtikirkosta, vaikkei kyseessä ole edes teologinen asia vaan kulttuuriin liittyvä mielipideasia. Ja olet myös sitä mieltä, kuten kirkkosikin, että sikiöiden abortointikin on aivan hyväksyttyä.

        Valehtelet koko ajan. Olen lukenut Fordin väitteet enkä usko niistä yhtä ainoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän olen menossa kadotukseen. Mutta eihän sinun rakkautesi riitä edes yrittämään sen estämistä. Minä tosin menen helvettiin ihan muusta syystä. Mutta se ei estä minua tuomasta totuutta esille. Mutta kerropas miten kristityllä voisi olla salaisia syntejä, joita ei saisi anteeksi? Jumalahan tietää kaikki synnit ja on JO kuollut niiden puolesta.

        Mutta miksi sinä olet tuomitsemassa minua kadotukseen? Eikös sen pitänyt kuulua Jumalalle yksin? Ja entäs ne sinun syntisi? Ihmekös alle 70% adventisteista on pelastusvarmuus!

        Valehtele mitä valehtelet. Ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteeni? Totta kai se on mielipiteeni. Ja minun mielipiteeni perustuu Adventtikirkon parhaiden teologien aukottomasti todistamaan faktaan. Sitäpaitsi, luulisi sinunkin päässäsi jonkun hälytyskellon soivan kun maailmassa on tuhansia kirkkokuntia eikä yksikään muu ole tuollaista huuhaa-oppia Raamatusta löytänyt!

        Ei perustu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet. Adventtikirkon teologit ovat nimen omaan osoittaneet tutkivan tuomion olevan Raamatussa. Desmond Fordin harhat eivät ole mitään adventtikirkon parasta teologiaa. Sinä et tiedä näköjään yhtään mitään adventtikirkon parissa tehtävästä teologisesta tutkimuksesta. Olet selkeästi vain asennevammainen urputtaja.

        Niinkö? Kiellä vain Adventtikirkon parhaiden teologien työ. Häpäiset oman kirkkosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet. Adventtikirkon teologit ovat nimen omaan osoittaneet tutkivan tuomion olevan Raamatussa. Desmond Fordin harhat eivät ole mitään adventtikirkon parasta teologiaa. Sinä et tiedä näköjään yhtään mitään adventtikirkon parissa tehtävästä teologisesta tutkimuksesta. Olet selkeästi vain asennevammainen urputtaja.

        Sinäkö luulet, että Ford on ollut ainoa teologi tuossa kokoonpanossa? Ja että satojen pastoreiden ero on harhaa? Ja tuhansien rivijäsenten erokin varmaan on harhaa? Kasva kuule!

        Mutta tämä on hyvä keskustelu. Se tuo erille ristiriidat Adventtikirkon sisällä. Kaikki ne, joilla on vähänkin omaa järkeä tallella, osaavat ottaa asioista itsekin selvää. Sitä varten on nykyään internet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö luulet, että Ford on ollut ainoa teologi tuossa kokoonpanossa? Ja että satojen pastoreiden ero on harhaa? Ja tuhansien rivijäsenten erokin varmaan on harhaa? Kasva kuule!

        Mutta tämä on hyvä keskustelu. Se tuo erille ristiriidat Adventtikirkon sisällä. Kaikki ne, joilla on vähänkin omaa järkeä tallella, osaavat ottaa asioista itsekin selvää. Sitä varten on nykyään internet.

        Aikanaan asiat selventyy jos ei tässä ajassa niin sitten taivaassa.

        Siunataan toisiamme !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Kiellä vain Adventtikirkon parhaiden teologien työ. Häpäiset oman kirkkosi.

        Desmond Ford ei ole Adventtikirkon paras teologi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö luulet, että Ford on ollut ainoa teologi tuossa kokoonpanossa? Ja että satojen pastoreiden ero on harhaa? Ja tuhansien rivijäsenten erokin varmaan on harhaa? Kasva kuule!

        Mutta tämä on hyvä keskustelu. Se tuo erille ristiriidat Adventtikirkon sisällä. Kaikki ne, joilla on vähänkin omaa järkeä tallella, osaavat ottaa asioista itsekin selvää. Sitä varten on nykyään internet.

        Toistan: suurin osa Adventtikirkon teologeista ei ole koskaan hyväksynyt Fordin väitteitä. Se on vain hyvä, että päästiin väärämielisistä pastoreista ja jäsenistä eroon. Jäljellä ovat uskolliset (ja tulee tapahtumaan uudestaan).

        Tutkiva tuomio on Raamatun fakta. Ihan sama mitä motkotat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Desmond Ford ei ole Adventtikirkon paras teologi.

        Ei voikaan olla. Kuolleet eivät ole yhtään mitään. Mutta siihen aikaan kun tutkivaa tuomiota tutkiva toimikunta perustettiin, hän oli yksi Adventtikirkon parhaista teologeista. Tehtävä oli niin vaativa, että siihen valittiin vain parhaista parhaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistan: suurin osa Adventtikirkon teologeista ei ole koskaan hyväksynyt Fordin väitteitä. Se on vain hyvä, että päästiin väärämielisistä pastoreista ja jäsenistä eroon. Jäljellä ovat uskolliset (ja tulee tapahtumaan uudestaan).

        Tutkiva tuomio on Raamatun fakta. Ihan sama mitä motkotat.

        Senkus toistat. Sinun tietämättömyytesi ei muuta edellä esitettyjä faktoja mihinkään. Mene äitisi helmaan parkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä valehtelet.

        "Sinä valehtelet."

        Tämän palstan on tarkoitus olla keskustelupalsta.
        Ei syyttelypalsta.

        Tuokoon nyt kumpikin osapuoli asiallisesti perusteluja erilaisille näkökannoilleen.


    • Anonyymi

      "Sinä valehtelet"

      Todista väitteesi!

      "1950-luvun "parhaat" teologit eivät ole yhtään mitään. Asia ovat oikeat teologit tutkineet, ja tulleet siihen tulokseen, että kirkon kanta on oikea. Ihan sama mitä sinä valehtelet."

      En tiedä mitään sinun 1950-luvun teologeistasi. Mutta olet oikeassa, että oikeat teologit ovat asiaa tutkineet. Ja se tehtiin hieman ennen 1980-luvun alkua. Eli näyttää vahvasti siltä, että puhut puutaheinää koko asiasta kun kerran valehtelet kirkkomme historiasta. Ja tulit juuri myöntäneeksi, että myöhemmin asiasta kirjoittaneet teologimmen olivat oikeassa kun toivat kaikkien tietouteen kirkon salailema totuuden siitä, että koko tutkiva tuomio on täyttä potaskaa.

      "Flink kertoi totuuden. Sinä et halua asiaa uskoa, koska sinulla on salaisia syntejä, joista et halua tuomiolle joutua. Joudut silti."

      Todista ihmeessä väitteeni vääräksi. Et edes tunne koko asiaa.

      Ymmärrän hyvin, ettei adventistit voi myöntää jotakin, mistä he eivät tiedä koko totuutta. He eivät yleensä voi edes nähdä asian laitaa, kun he ovat nielleet kohon koukkuineen niin syvälle. Surullista!

      • Anonyymi

        Sinun valheesi eivät meitä hetkauta. 1980- ja 1990-luvun teologit osoittivat tutkivan tuomion olevan Raamatun opetus. Sinä se tässä valehtelet ja puhut potaskaa. Desmond Fordia ei pidä uskoa pätkääkään.


      • Anonyymi

        Sinä ilmeisesti ajattelet, että Desmond Ford on ainoa, joka on teologi? Suurin osa kirkon teologeista ei ole koskaan hyväksynyt Fordin vääriä väitteitä. Eikä pidä hyväksyäkään.


    • Anonyymi

      Älä turhaan lausu Herrasi nimeä.
      Pitää lausua Hepan siunaus, voi Jetus, Heha Pynki jne.
      Näin voi säilyttää puhtaan suun. Se kun tullaan katsomaan sitten joskun Taivaan Korkeuksissa.

    • Anonyymi

      Te uskovaiset olette petoja toisillenne ja ei-uskoville.
      Te olette niitä, jotka viimeisinä perivät luvatun maan, eli jäätte siitä kokonaan osattomaksi.

      "Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

      "Milloin me sitten emme antaneet sinulle ruokaa ja juomaa tai käyneet katsomassa sinua kun olit sairaana ja vankeudessa?..."

      ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
      "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      Mikä oli se AINOA käsky ja laki, jonka Jeesus antoi seuraajilleen.
      "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi."

      Millä tavoin sinä sitten osoitat sen rakkauden Jumalallesi?
      Tekemällä laupeuden tekoja lähimmäisellesi. Ei siellä kysytty, kuinka hyvin olet noudattanut 10-käskyn lakipykäliä. Ei.

      Kun autat lähimmäistäsi joka tilanteessa. Silloin olet rakastanut Jumalaasi koko sydämestäsi ja olet perivä luvatun maan.

      • Anonyymi

        "Mikä oli se AINOA käsky ja laki, jonka Jeesus antoi seuraajilleen.
        "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.""

        Ei tuo ole ainoa käsky, jonka Jeesus antoi. Se on sitä paitsi vielä kaiken lisäksi Vanhan testamentin käsky.


      • Anonyymi

        Etkös sinä tiedä, että vähempiosaisten syrjiminen on 10 käskyn rikkomista? Sitä paitsi Paavali kirjoittaa näin: "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room. 2:13)


      • Anonyymi

        "Kun autat lähimmäistäsi joka tilanteessa. Silloin olet rakastanut Jumalaasi koko sydämestäsi ja olet perivä luvatun maan."

        Ei pidä paikkaansa. Jumalan rakastaminen sisältää muutakin kuin vain vähäosaisista huolehtimisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kun autat lähimmäistäsi joka tilanteessa. Silloin olet rakastanut Jumalaasi koko sydämestäsi ja olet perivä luvatun maan."

        Ei pidä paikkaansa. Jumalan rakastaminen sisältää muutakin kuin vain vähäosaisista huolehtimisen.

        Valehtelet tahallasi!
        Ei sisällä pelastuksen suhteen mitään muuta, kuin lähimmäisen rakkaus ja hänestä huolehtiminen. Silloin rakastat Jumalaa, kun rakastat lähimmäistäsi ja huolehdit hänen tarpeistaan.
        Pelastus on ainoastaan kiinni siitä, mitä olet tehnyt lähimmäisellesi.

        Luepas tästä, äläkä valehtele omiasi:

        Matt. 25: 34-46. "Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
        Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
        »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’
        Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
        »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet tahallasi!
        Ei sisällä pelastuksen suhteen mitään muuta, kuin lähimmäisen rakkaus ja hänestä huolehtiminen. Silloin rakastat Jumalaa, kun rakastat lähimmäistäsi ja huolehdit hänen tarpeistaan.
        Pelastus on ainoastaan kiinni siitä, mitä olet tehnyt lähimmäisellesi.

        Luepas tästä, äläkä valehtele omiasi:

        Matt. 25: 34-46. "Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
        Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
        »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’
        Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
        »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Luepa Uusi testamenttisi paremmin läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet tahallasi!
        Ei sisällä pelastuksen suhteen mitään muuta, kuin lähimmäisen rakkaus ja hänestä huolehtiminen. Silloin rakastat Jumalaa, kun rakastat lähimmäistäsi ja huolehdit hänen tarpeistaan.
        Pelastus on ainoastaan kiinni siitä, mitä olet tehnyt lähimmäisellesi.

        Luepas tästä, äläkä valehtele omiasi:

        Matt. 25: 34-46. "Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
        Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’
        »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’
        Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’
        »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’
        »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’
        »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        "Pelastus on ainoastaan kiinni siitä, mitä olet tehnyt lähimmäisellesi."

        Eli uskoa Jeesukseen ei sitten tarvittukaan. Taidat opettaa omilla teoilla pelastusta.


      • Anonyymi

        "Mikä oli se AINOA käsky ja laki, jonka Jeesus antoi seuraajilleen.
        "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi."

        Jeesus antoi kymmeniä käskyjä seuraajilleen. Luepas vähän paremmin se Raamattusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sinä tiedä, että vähempiosaisten syrjiminen on 10 käskyn rikkomista? Sitä paitsi Paavali kirjoittaa näin: "Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room. 2:13)

        "Etkös sinä tiedä, että vähempiosaisten syrjiminen on 10 käskyn rikkomista? "

        Olet sekoittanut lait keskenään. Rakkauden laki kieltää sekä henkilöön katsomisen että käskee pitää huolta vähempiosaisista. Kymmenen käskyn laissa ei ole tällaisia mainintoja. Taidat olla lukutaidoton!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Etkös sinä tiedä, että vähempiosaisten syrjiminen on 10 käskyn rikkomista? "

        Olet sekoittanut lait keskenään. Rakkauden laki kieltää sekä henkilöön katsomisen että käskee pitää huolta vähempiosaisista. Kymmenen käskyn laissa ei ole tällaisia mainintoja. Taidat olla lukutaidoton!

        Sinä et taida ymmärtää 10 käskyn olemusta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et taida ymmärtää 10 käskyn olemusta ollenkaan.

        Höpsis! Sinä olet vain kirkkosi opetuksen sokaisema.


    • Anonyymi

      Kristinuskon historia on kuvausta siitä, kuinka kristityt ovat vuosisatojen varrella tehneet Raamatun avulla tyhjäksi Raamatun kolme tärkeintä jaetta:

      Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.
      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
      Jumala on määrännyt kaikki tottelemattomuuteen, jotta Hän kaikkia armahtaisi.

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä höpiset omiasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä höpiset omiasi?

        Ymmärtämättömät voivat pitää suunsa supussa. Karavaani kulkee, räksyttäjät räksyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtämättömät voivat pitää suunsa supussa. Karavaani kulkee, räksyttäjät räksyttää.

        Adventismi tiivistyy aivoihin.
        Johtuu pastorien aivopesusta ja erehtymättömyydestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi tiivistyy aivoihin.
        Johtuu pastorien aivopesusta ja erehtymättömyydestään.

        Valheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Aivan samoin kuin Jeesus ei ole taivaassa vaeltanut sinne tänne tuomiota valmistelemassa, niin Hän ei ole antanut sapattikäskyä seuraajilleen. Hän ei ole sanonut että pidä Herran sapatti ja kiivaile siitä. Jos niin olsi, niin Paavali olisi siitä ensimmäisenä kirjoittanut ja teroittanut tätä kirjeissään. Hän painvastoin vapautti pakanat juutalaisten tavoista eikä ole pienintäkään vihjettä siihen, että uskoviksi määritellään ne, jotka viettävät sapatin. Jos niin olisi, olisi pakanoille ensimmäisenä antaa sapattiohjeet. Niin ei kuitenkaan ole vaikka muita tarkkokain ohjeita on hiusten pituudesta ja naisten hiljaa olemisesta. Ja sitten me löydämme sieltä ohjeita pakanoille joita ei edes ole.

      • Anonyymi

        Sinä valehtelet.


      • Anonyymi

        Vihasi sapattia vastaan on vihaa Jeesusta vastaan.


    • Anonyymi

      Uskomme pitäisi perustua Raamattuun, Jeesuksen opetukseen eikä toisten sättimiseen. Ei ole kovin vakuuttavaa syyttää tai inttää jotain jos siihen ei ole mitään raamatullisia perusteita. Usko on silloin kuin kommunsimi aate, jossa oli hienot iskulauseet ja kapitalismin häpäisyt, mutta todellisuudessa se oli täynnä kansanmurhaa ja nälänhätää.

      Mutta Raamatusta on harhaoppisten syyttelystä huolimatta ihana lukea Jeesuksen opetuksia, siitä miten autuaita ovat rauhantekijät, miten Jeesus lupasi lohduttaa kaikkia työtätekeviä ja raskautettuja ilman mainintaa sapatista, miten Hän lupasi että Isä huolehtii meistä, ei putoa hiuskarvaakaan päästä ei tule yhtään harhaoppista ajatusta päähän ettei Isä sitä tietäisi.

      On hienoa lukea Raamatusta miten alkuseurakunta täyttyi Hengellä, miten he olivat voimallisia hengessä eivätkä vain kokoontuneet väittelemään, riitelemään, syyttelemään toisiaan valehtelijoiksi ja tuomaan esille pahaa mieltään, vaan heillä oli Hengen ilo, he olivat vapaat Kristuksessa ja he olivat lähimmäisille hengellinen turva eikä tarkoituksenaan ollut vain herjata ja häväistä lähimmäisiä.

      Rohkaisevaa lukea Paavalin kirjeitä, miten seurakunnat vaelsivat Hengessä, miten heissä vaikutti Herran Henki siitä huolimatta että hieman Paavali joutui ojentamaan lakihenkisyyteen taipuvaisia, jotka toivat lihallista eripuraa seurakuntiin. Niistä kuitenkin selvittiin ja Pyhän Hengen työ yhä vahvistui ja ihmisiä tuli sen piiriin jättäen nurinan ja vihamielisyyden lähimmäisiään kohtaan.

      Onneksi meillä on turvana Raamattu.

      • Anonyymi

        Kun usko perustuu Raamattuun, silloin pyhittää sapattia, eikä ihmisten keksimää sunnuntaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun usko perustuu Raamattuun, silloin pyhittää sapattia, eikä ihmisten keksimää sunnuntaita.

        Aivan noin mennään päin honkia.

        Kun usko perustuu Raamattuun, niin silloin kaikki on totaalisen pielessä.
        Uskon ei tulisi missään vaiheessa perustua johonkin teokseen tai kirjaan, vaan uskon tulee perustua YKSIN JEESUKSEEN.
        Kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.

        Adventistit menevätkin täysillä päin puuta, koska heidän uskonsa perustuu yksin Raamattuun. He itse jopa ylpeillen kerskuvat sillä asialla.

        Siksi toisekseen kukaan ihminen ei voi pyhittää mitään. Pyhitys tulee YKSIN Jumalalta.
        Pyhittäminen lepopäiväkäskyn kohdalla tarkoittaa sitä, että me vietämme sitä rauhassa vailla maallisia huolia ja muita velvoitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan noin mennään päin honkia.

        Kun usko perustuu Raamattuun, niin silloin kaikki on totaalisen pielessä.
        Uskon ei tulisi missään vaiheessa perustua johonkin teokseen tai kirjaan, vaan uskon tulee perustua YKSIN JEESUKSEEN.
        Kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.

        Adventistit menevätkin täysillä päin puuta, koska heidän uskonsa perustuu yksin Raamattuun. He itse jopa ylpeillen kerskuvat sillä asialla.

        Siksi toisekseen kukaan ihminen ei voi pyhittää mitään. Pyhitys tulee YKSIN Jumalalta.
        Pyhittäminen lepopäiväkäskyn kohdalla tarkoittaa sitä, että me vietämme sitä rauhassa vailla maallisia huolia ja muita velvoitteita.

        Saako kysyä, että mihin suuntaan kuulut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako kysyä, että mihin suuntaan kuulut ?

        Kuulun Jeesuksen opetuslapsiin. Suunta on minulla aina eteenpäin ja ylöspäin, vaikka joskus kenties tapahtuu taka-askelia ja alaspäinkin menoa. Oikea suunta on kuitenkin päämääränä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulun Jeesuksen opetuslapsiin. Suunta on minulla aina eteenpäin ja ylöspäin, vaikka joskus kenties tapahtuu taka-askelia ja alaspäinkin menoa. Oikea suunta on kuitenkin päämääränä.

        Oletko ex advari ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako kysyä, että mihin suuntaan kuulut ?

        Pikkasen oikealle...ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ex advari ?

        En ole koskaan kuulunut mihinkään kirkkokuntaan.
        Minua ei ole myöskään lapsena kastettu ja vielä vähemmän aikuisena.
        Ainoa kaste, minkä olen saanut, on Pyhän Hengen kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuulunut mihinkään kirkkokuntaan.
        Minua ei ole myöskään lapsena kastettu ja vielä vähemmän aikuisena.
        Ainoa kaste, minkä olen saanut, on Pyhän Hengen kaste.

        Mistäs tiedät?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan noin mennään päin honkia.

        Kun usko perustuu Raamattuun, niin silloin kaikki on totaalisen pielessä.
        Uskon ei tulisi missään vaiheessa perustua johonkin teokseen tai kirjaan, vaan uskon tulee perustua YKSIN JEESUKSEEN.
        Kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.

        Adventistit menevätkin täysillä päin puuta, koska heidän uskonsa perustuu yksin Raamattuun. He itse jopa ylpeillen kerskuvat sillä asialla.

        Siksi toisekseen kukaan ihminen ei voi pyhittää mitään. Pyhitys tulee YKSIN Jumalalta.
        Pyhittäminen lepopäiväkäskyn kohdalla tarkoittaa sitä, että me vietämme sitä rauhassa vailla maallisia huolia ja muita velvoitteita.

        "Kun usko perustuu Raamattuun, niin silloin kaikki on totaalisen pielessä."

        Tuo on vääräuskoisen kommentti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuulunut mihinkään kirkkokuntaan.
        Minua ei ole myöskään lapsena kastettu ja vielä vähemmän aikuisena.
        Ainoa kaste, minkä olen saanut, on Pyhän Hengen kaste.

        Sitten sinua ei ole kastettu.


    • Anonyymi

      Kyllä me Raamattua tarvitsemme myös silloin kun yksin siihen Jeesukseen turvaamme ja Pyhään Henkeen.

      Raamatusta me tutkimme onko Henki sanan mukainen. Henget pitää tutkiskella ja juuri siksi alkunperin on seurakunta. Ihmiset tunnistavat toisistaan sen, että vaeltaako toinen Jumlaan viisaudessa vai omassa nokkeluudessaan tai näytteleekö jotain. Joskin tuo ei välttämättä toteudu, koska siitä syntyisi aika hyllynmylly jos jokainen saisi toiseltaan kuulla mikä henki hänessä muiden mielestä vaikuttaa. Eli käytännössä ei noin tapahdu.

      Kun Paavalilla oli erimielyyksiä jonkin seurakuntalaisten kanssa, hän kirjoitti, että menee ottamaan selvää noiden voimasta, ei sanoista.

      Se tarkoitti sitä, että oikea Henki ole se, joka puhuu lipevästi, selittää asioita hienosti, vaan se, jossa on Jumalan voima.

      Mutta nämä ovat suuria asioita, joita pienen ihmisen on vaikea selittää ja ymmärtää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Muusikko Pave Maijanen, 70, on kuollut

      "Talvella 2018 hän sai ALS-diagnoosin. Ensioireet hän huomasi syksyllä 2018. Tuolloin Maijanen alkoi tuntea kummallisia lihaskramppeja ja huomasi, ett
      Maailman menoa
      105
      4750