Minä väitän: hevonen ei ole turvallinen eläin

Anonyymi

Biologit väittävät hevosten olevan turvallisia. Silti moni pikkutyttö on kuollut tai halvaantunut hevosonnettomuuksissa. Uskallan olla eri mieltä hevosten turvallisuudesta.

26

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikään iso eläin ei ole täysin turvallinen. Olet täysin oikeassa hevosista, ne eivät ole turvallisia. Hevosten kanssa on tapahtunut paljon vakavia onnettomuuksia.

    • Anonyymi

      Kärpänen lensi hevosen sieraimeen.
      - Olen turvassa
      sanoi kärpänen

    • Anonyymi

      Enää ei taida olla edes villihevoisia.

      • Anonyymi

        Jos on niin niistä ei ainakaan saa laulaa tivolissa mikäli kuuloetäisyydellä
        on pussihousuja tai rahtihameita ellei halua maksaa hirveitä korvauksia
        "henkisistä kärsimyksistä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on niin niistä ei ainakaan saa laulaa tivolissa mikäli kuuloetäisyydellä
        on pussihousuja tai rahtihameita ellei halua maksaa hirveitä korvauksia
        "henkisistä kärsimyksistä".

        MANummisella on muistaakseni joku laulu hevosen pesemisestä.


      • Anonyymi

        Eipä taida olla, jos ei lasketa tarhattuja Przewalskinhevosia, joista viimeiset villit kannat hävisivät joskus 1960-luvulla. Kesyhevosten villiintyneitä yksilöitä ja laumoja kyllä on Australiassa ja Yhdysvalloissa.


    • Anonyymi

      Hevosvoimat ovat vaarallisia

    • Anonyymi

      Minä tiedän: rakki on vaarallisin petoelukka.

    • Anonyymi

      Mikä on niin ihanaa kuin halata hevosta kaulasta...ne on niin komeitakin.

      • Anonyymi

        Mistä lähtien "sitä" on kaulaksi kutsuttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lähtien "sitä" on kaulaksi kutsuttu?

        Pitäisi putinankin kokeilla heppaa, katariina suurihan kuoli hepan alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi putinankin kokeilla heppaa, katariina suurihan kuoli hepan alle.

        Putte on ratsastanut yhdessä Trumptin kanssa ilman paitaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putte on ratsastanut yhdessä Trumptin kanssa ilman paitaakin.

        Hepan pitäisi ratsastaa putinalla.


    • Anonyymi

      juu varokaaa eläimiä etenkin isoja sillä mitä isompi sitä kömpölömpi. kerran seisoin vieressä kun iso elefantti nappasi kärsällään vieressäseisovan kädestä kiinni ja vetäs alas parin kerroksen korkeudelta

      • Anonyymi

        mutta ei hätää se pudonnut ei ollut persu


    • Anonyymi

      Hevonen on arka eläin, se lähtee pakoon pienestäkin säikähdyksestä. Siksi se ei ole turvallinen, vaikka sen turpa väpättääkin pelosta.

      • Anonyymi

        Näin se on, jokaisen eläimen erityisesti hevosen kohdalla että se aistii jos ihminen pelkää tai on jännittynyt ja siksi riehaantuu eli ei luota ihmiseen.


    • Anonyymi

      Hevonen on eläimistä kaunein mutta oikukas eli pillastuu helposti.

    • Anonyymi

      Tuttuni vaimo on lääkäri ja työskennellyt paljon tapaturmapolilla. Hän on kieltänyt lapsiltaan ehdottomasti ratsastamisen ja trampoliinin ja sanoo, että kun on nähnyt millaisia vammoja niissä voi saada, niin hänen lapsensa ei kumpaakaan harrasta.

    • Anonyymi

      Aloittajalla ei taida olla mitään ymmärrystä historiasta. Ei ole lukenut kirjoja eikä katsonut elokuvia.

      Ratsastusonnettommuksissa on kuollut ja loukkantunut enemmän ihmisiä kuin moottopyöräonnettomuuksissa.

    • Anonyymi

      Totta. Silloin tällöin joku lentää hevosen selästä tai jää alle.

    • Anonyymi

      miksei hevosella ratsastamista kielletä. ainakin pitäisi olla joku turvavyösysteemi jottei pääse pää edellä putoamaan hevosen selästä, siinähän menee niskatkin nurin kokonaan. miten tämmönen voi jatkua suomessa

      • Anonyymi

        Miksei rakkeja kielletä, ainakin pitäisi kuonokoppa pakollinen. Räkyttävä irtorakki aiheutti senkin tytön kuoleman kun putosi säikähtäneen hevosen selästä.


    • Anonyymi

      Iso eläin on turvaton, jos ei osata käsitellä. Meillä on suvussa hevostyttöjä ja hevosia, eikä mitään ole sattunut. Pikkutytöistä ei ole polvi muuttunut: 4-5 vuotiaat ratsastavat poneillaan kuin vanhat tekijät.

      • Anonyymi

        Maailmassa on paljon paskapuhetta.Minä olen juonut viinaa 40 vuotta, eikä maksa ole poksahtanut, vaikka niin on luvattu useilla eri vuosikymmenillä.


    • Anonyymi

      Norsu on kärsällisin ja virtahepo on turvallisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3199
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2811
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1570
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe