Töihi ilman palkkaa

Anonyymi

Onko teille tarjottu työtä ilman palkkaa?

31

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole! Palkkaa ilman työtä. Päinvastoin on tapahtunut kerran. 1996 v minulle tarjottiin syyskuussa loppuvuoden palkka ilman työvelvollisuutta ja 156000mk, että suostuisin poistumaan työpaikalta pikaisesti. Liittoni toimitsija asettui työnantajan kannalle joten uskottavahan minun oli.

      • Anonyymi

        Tuossa sen ay-jäsenyyden riesan näkee. Ovat liitossa riistäjäkapitalistien kanssa.


    • Anonyymi

      Kyllä minulle on monta kertaa tarjottu työtä ilman palkkaa ja olen ollutkin monta kertaa töissä ilman palkkaa. Tälläistä sanotaan talkootyöksi ja se on hyvin yleistä mm. tuttujen rakennuksilla. Monet taimet olen istuttanut metsään ilman palkkaa.
      Monet rakentavat myös ilman palkkaa esim. tuttavani oli kunnostamassa kirkkoa Puolassa kolme kuukautta. Itsekin olin kiinnostunut Tyrvään kirkon paanujen veistämisestä ilman palkkaa. Olin muuraamassa Virossa yhteen omakotitaloon savupiippua ilman palkkaa, maksoin matkanikin itse.
      Olen myös ollut erilaisissa tapahtumissa töissä ilman palkkaa, mm. urheilukilpailut ja hyväntekeväisyys tilaisuudet.

      Ihan mukava olla töissä ilman palkkaa, kun tuntee tekevänsä jotain hyödyllistä!

      syrjäseudunasukki

      • Anonyymi

        Tyrvään kirkolla olin töissä palon jälkeen museoviraston hommissa. Ei paanuja kukaan käskenyt veistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyrvään kirkolla olin töissä palon jälkeen museoviraston hommissa. Ei paanuja kukaan käskenyt veistellä.

        Nyt olikin kyseessä työn tarjoamisesta ilman palkkaa. Niitä paanuja veistettiin talkoilla ja ihan vapaaehtoisesti. Et ilmeisesti itse ollut siellä ilman palkkaa töissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olikin kyseessä työn tarjoamisesta ilman palkkaa. Niitä paanuja veistettiin talkoilla ja ihan vapaaehtoisesti. Et ilmeisesti itse ollut siellä ilman palkkaa töissä!

        Täh ilman palkkaa vaiko talkilla. Juuh taidat ollla tyrväältä.


    • Anonyymi

      On, itse asiassa on tarjottu. Matkatkin olisi pitänyt maksaa itse. Kahvia tosin olisi saanut juoda ilmaisesksi niin paljon kuin ehtii ja jaksaa.

      Entä sitten? Mikä on kysymyksesi pointti?

      Mutta vastaus on, että on.

    • Anonyymi

      On toki, ei kiinnostanut. Sanoin että olen ammattimies työstä pitää saada palkka. Kysyin myös miksi yrittäjä tarvii ilmaisen työntekijän, kysyin miten yrityksellä menee. Saako yritys voittoa. Työläinen yrittäjä kierteli ja kaarteli eikä halunnut vastata. Sanoin että en voi tehdä toitä sellaiselle jolla ei ole myöhemminkään varaa palkata minua joten en saisi palkkaa vaikka olen osaava ammattimies. Yrittäjä työläinen meni aika hiljaiseksi.

      • Anonyymi

        Kaikessa ei kuitenkaan aina ole se raha tärkein. Itse olen ollut monessakin paikassa töissä ilman palkkaa ihan mielenkiinnosta. Ja minusta on myös mukava auttaa työlläni, kyllä on mukava katsoa, kun joku kaveri on pääsyt perheensä kanssa omaan talooa asumaan, kun on kavereiden kanssa autettu rakentamisessa. Ammattilaisena olen voinnut tarjota työpanokseni. Ei se minua mihinkään kaada, jos olen muurannut savupiipun eläkeläisen taloon, kun hän ei olisi voinnut siitä minulle tai toiselle muurarille maksaa pienestä eläkkeestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikessa ei kuitenkaan aina ole se raha tärkein. Itse olen ollut monessakin paikassa töissä ilman palkkaa ihan mielenkiinnosta. Ja minusta on myös mukava auttaa työlläni, kyllä on mukava katsoa, kun joku kaveri on pääsyt perheensä kanssa omaan talooa asumaan, kun on kavereiden kanssa autettu rakentamisessa. Ammattilaisena olen voinnut tarjota työpanokseni. Ei se minua mihinkään kaada, jos olen muurannut savupiipun eläkeläisen taloon, kun hän ei olisi voinnut siitä minulle tai toiselle muurarille maksaa pienestä eläkkeestään.

        Raha on kaikista tärkein.

        Siksi työ on keksitty. Kaikki maksaa, jos et saa rahaa et voi asua etkä syödä. Itse en tee koskaan mitääb ilmaiseksi, kaikesta pitääsa ada rahaa jolla elää. Siksi olen työtön koska näin on laskut ja ruoka turvattu.

        Jos sua ei palkaton työ kaada, se on sun ongelma, Me muuta arvostamme itseämme ja jos tehdään työtä siita on maksettava summa jonka hyväksymme.


    • Anonyymi

      Ei, koska en ole hakenut palkattomia paikkoja, enkä hae.

      • Anonyymi

        Tää olis pistetty työkokeiluun alalle mis olin ,lääk.ei suosita,vajaakuntoinen,sairastuin töissä.Yksi tuttuni ei saanut palkkaa kun työn.ant.ei ollut maksaa vaikka asiakkaita oli,firmas muutama työntekijä.Vapaina jotain sai..maksoi
        palkat mutta myöhässä..minusta tuo noloa!Työtä on mut palkanmaksaja ei...


    • Anonyymi

      Olen ollut työvoimatoimiston tarjoamassa työharjoittelussa neljä kestaa, joista ensimmäisestä sain palkkaa täyden työmarkkinatuen( asuin silloin vielä vanhempien luona niin päivä raha oli noin puolet normaalista) 9€ päivä ylläpitokorvausta. Seuravaan kerran olin myyntifirmassa työharjoittelussa josta sain täyden työmarkkinatuen ja ylläpitokorvausta 9 € päivä 4 euroa jotain tukea mitä en nyt muista miksi sitä sanottiin.
      Ja kaksi kertaa olen ollut erifirmoissa työharjoittelussa täysityömarkkinatuki 9 € ylläpito korvausta. Työharjoillu on paljon miellekkäämpää, kun itse hankit työharjoittelu paikan, työkkärin paikaissa joutuu monesti tekeemään paljon töitä, niihin monesti otetaan harjottelun päätyttyä toinen työharjoittelija.
      Näistä kaikista harjoittelusta, oli apua työnsaannissa ja toivat sisältöä elämälle.

      T. Kari

    • Anonyymi

      12 vuotta istunu ni alat hakeen.

    • Anonyymi

      Työkokeiluun pitäis mennä eli siinähän ei saa oikeaa palkkaa vaan työttömyyspäivärahan 9 euroa/pvä.

    • Anonyymi

      On ikävä kyllä, en ottanut vastaan valitsin tyttömyyden. Elin niin paremmin.

      • Anonyymi

        Toisille on tärkeintä lusperoinnin maksimointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisille on tärkeintä lusperoinnin maksimointi.

        Jos sinusta kaikki ihmiset jotka ei ota vastaan palkatonta työtä on luusereita niin se on sun murheesi.

        Noin kakeraltahan ei voi muuta odottakkaan, ilmankos huutelet kun teet työtä palkatta ja haet käyhyystoimistosta jaleipäjonosta elatosi. Surullista ja itsensä aliarvoimista ja kunnioituksen puutetta. Onneksi sunlaisia ei ole montaa, oletjohan ainut??????? Nauruaaa......


    • Anonyymi

      Kyllä alakohtaiset tes on voimassa mutta luusereita laitetaan harjoitteluun. Nooh jos harjoittelussa niin huomaa oman tilanteensa.

    • Anonyymi

      Työkkäris ne tarjos työkokeiluita . Haistatin paskat suoraan ja kerroin tekeväni kanteluita oitis ja teinkin. Olen terve ja työkuntoinen joten oli ihmisloukkaus tarjota ilmaisia kuntouttavia töitä. Toki olen enolle tehnyt ilmaisia töitä, ojan kaivuuta ja sellaisia pihatöitä mutta en tekisi firmoille. Minulla on kolme ammattia opiskeltuna ja kokemusta monesta työstä. Suosituksia saan heti sellaisilta ihmisiltä joilla on isot firmat itsellä. En alennu ilmaisiin töihin, palkasta voi aina neuvotella mutta ilmaiseksi en tee.

      • Anonyymi

        karenssia tulee kun kieltäytyy...


    • Anonyymi

      Kyllä kynnystä tulee jos pitkän aikaa työtön ja sitten yritykseen uutena työntekijänä.Alussa kotona ei kerkiä mitään tehdä työpäivän jälkeen.

    • Anonyymi

      Toki on, monestikin. Esimerkiksi taloyhtiön huoltomiehillä on sellainen tapa, että ehdottavat asukkaalle heidän töidensä tekemistä, kuten vaikkapa porraskiven harjaamista lumesta puhtaaksi.

    • Anonyymi

      Kuka menee ilmaseksi töihin? Vai idiootti. Aina aina aina pitää vaatia palkkaa. Aina yli ennenmmin kuin ali.

      Ei ole häpee pyytää palkkaa, eihän työnatajakaanhäpee että pyytää töihin? Ihan sama juttu, jos ketaa pyytää töihin niin pitää kehtaa myös maksaa PALKKAA ISON KAAVAN MUKAAN.

      • Anonyymi

        Aika paljon on kertomuksia, joissa joku tyyppi pääsee työuransa alkuun tekemällä ensin työtä ilman palkkaa tai vain pienellä korvauksella. He saavat jalan oven väliin näyttämällä taitonsa ja osaamisensa ja oletettavasti he ovat myös niitä ihmisiä, jotka oikeasti osaavat ja taitavat, eivätkä vain luule. - Nm. Lue enemmän. luulet vähemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon on kertomuksia, joissa joku tyyppi pääsee työuransa alkuun tekemällä ensin työtä ilman palkkaa tai vain pienellä korvauksella. He saavat jalan oven väliin näyttämällä taitonsa ja osaamisensa ja oletettavasti he ovat myös niitä ihmisiä, jotka oikeasti osaavat ja taitavat, eivätkä vain luule. - Nm. Lue enemmän. luulet vähemmän

        Juuri näin! Meidän lapset ovat olleet koulusta monessa paikassa TET-jaksolla, kun oli mahdollisuus mennä vaikka kuinka moneen paikkaan tettiin. Niistä löytyi myöhemmin työpaikat heille.
        Kyllä ilmainen työ kannattaa, siinä pääsee näyttämään kykynsä ja työnantajat arvostaa ahkeria ja luotettavia työntekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin! Meidän lapset ovat olleet koulusta monessa paikassa TET-jaksolla, kun oli mahdollisuus mennä vaikka kuinka moneen paikkaan tettiin. Niistä löytyi myöhemmin työpaikat heille.
        Kyllä ilmainen työ kannattaa, siinä pääsee näyttämään kykynsä ja työnantajat arvostaa ahkeria ja luotettavia työntekijöitä.

        Kauppaan nyt pääsee kuka tahansa, se palkka taso on niin alhainen että sen pytyy kuka vaan maksamaan. varsinkin nuoret kun heille ei tarvi maksaa kun taskurahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppaan nyt pääsee kuka tahansa, se palkka taso on niin alhainen että sen pytyy kuka vaan maksamaan. varsinkin nuoret kun heille ei tarvi maksaa kun taskurahaa.

        Sori, mutta asenteesi on alta arvosteluyksikön. - Nm. Asenne on se, joka ratkaisee


    • Anonyymi

      Ei sitä nyt varsinaisesti tarjottu, se vain siunaantui ja sitä kesti parikymmentä vuotta. 'Parhaimpina' vuosina pitempiä päiviä kuin palkkatyössä ja jos vielä kävi vähän jossain jotain ylimääräistä duunaamassa, niin päivät olivat ympäripyöreitä. Eikä siitä tärkeimmästä osasta kukaan maksanut mitään - tai voihan sen ajatella niinkin, että miten sen ottaa. - Nm. Kotiäiti

    • Anonyymi

      On tarjottu palkattomia töitä ja kerran olinkin koska luulin että saan sitten palkkatyön kun näytän mitä osaan. Olin vuoden ja paskat en saanut palkkatöitä vaikka ne lupas palkata. Kusettivat törkeesti ja kostoksi kävin maalaamassa kaks seinää mustaksi yöllä kun maalasin silloin taloo ilmaiseksi. Palkattomat työt on pelkkää kusetusta ja olen sen jälkeen kieltäytynyt kaikista vaikka työkkäri ainakin 10 kertaa on yrittänyt että menisin samoihin palkattomiin töihin. On ehdotettu puistojen haravoimista sellaisen porukan kanssa jotka saaneet vankilatuomioita ja tekevät yhdyskuntapalvelua. Todella törkeetä pakottaa rehellinen kansalainen töihin rikollisten kanssa. Otan mielummin karenssin.

    • Anonyymi

      On yritetty kusettaa ilman palkkaa töihin kyllä.
      On sellaisia hujkaus systeemejä, jotka yrittää teettää tyhmillä töitä ilman palkkaa....
      Ja myös olin katkaisemassa karenssia ns. "kuntouttavassa työtoiminassa".
      On siis tullut nähtyä tätä epätoivoista tilastojen n siivousta ja pelleilyä tem hallinnon toimia, jne...kaupunkien vedätyksiä, jne.
      Huvittavaa touhua. Ja pelleilyä, vain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe