OP-Alternative Portfolio
"Rahaston tuottosidonnainen palkkio on 20,00 % referenssituoton 3kk euribor 5% ylittävästä tuotosta. Palkkio määräytyy neljännesvuosittain edellisen kahdentoista (12) kuukauden tuottojen perusteella."
230
Vastaukset
- Anonyymi
Rahasto saa siis periä voittopalkkiota jos se pystyy ylittämään tuon referenssituoton, joka on 3kk euribor 5%, eli tällä hetkellä n. 4,5% koska 3kk euribor on n. -0,5%. Eli jos rahaston tuotto ylittää 4,5% niin se on oikeutettu tuottopalkkioon jonka suuruus on 20% siitä osasta tuottoa joka ylittää 4,5%.
- Anonyymi
kiitos vastauksesta, sijoitin tuohon... Alternative tulee vasta toukokuussa "merkittäväksi".
saa nähdä tulevaisuudessa oliko viisas teko vai tyhmä. Se on pitkäaikainen sijoitus vähintään 4 vuotta pidettävä tai pidempään, monimutkainen on tuo tuoton laskeminen. - Anonyymi
käsitin sen näin
nykyinen euribor 0,550
siihen 5% = 0,0275
yhteensä = 0,5775
-----------------
jos tuotto olisi esim 0,700
0,700-0,5775 = 0,1225 tästä otetaan 20%
palkkio= 0,0245
- Anonyymi
Tuo on simppeli vaihtoehto hajauttaa vähän erikoisempiin kohteisiin. Itse olen kyllä suosinut etf:iä, koska kulut on lopulta selvästi pienemmät. Toki oikeiden etf:ien löytäminen ja vertailu voi olla työlästä välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15811059
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452493- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6976Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952