Evankelisuus ja karismaattisuus

Anonyymi

Karismaattisuus korostaa hengen manifestaatiota ja tunnekokemuksia. Evankeelisuus korostaa yksin armosta omaa uskoa. Armovarkaita?
Tehdäänkö näissä molemmissa parannusta?

Kummassakaan suuntauksessa on vaikea löytää uudestisyntyneitä Jeesuksen seuraajia joille Jeesus Kristus on Herra.

20

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kehoitukset
      1. Uskokaa Jumalan Sanaan
      2. Tehkää parannus

Jeesus sanoi: "Aika on täyttynyt (lopunaika), ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus (parannuksen teko) ja uskokaa evankeliumi (evakeliumi)".

• Anonyymi

Lopeta nyt edes varastaminen .

• Anonyymi

Mitä sinä korostat?

• Anonyymi

eikä voida sanoa: "Katso, täällä se on, tahi: "Tuolla, sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä:" Luuk: 17: 21

• Anonyymi

Ja nämä, yksin armosta pelastuksen kieltävät, omiin luulovanhurskaudentekoihinsa luottavat, eli Jeesuksen täytetyn työn kieltäjät, vaan jatkavat juutalais- / helluntailais- / universalistista "evankeliointiaan", joka ei kuitenkaan ole evankeliumi.

Koska siitä puuttuu Jeesus.
      ~

• Anonyymi

Mitä on järjellinen jumalanpalvelus Uudessa Liitossa?

Jumalan tahdonmukainen usko Jeesukseen.
        - koetellaan
        - vaatii uhrausta

Vrt. Apostolinen kristinusko Raamatussa.

Room12:1
        "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne."

• Anonyymi

Kas soffi muisti Jeesuksen taas välillä.

mutta haukkuminen ei meinaa jäädä pois.

• Anonyymi

Usko on Jumalan lahja, ei ihmisen työ. Pelastus tulee yksin armosta Kristuksen kautta. Evankelisuus seisoo kahdella jalalla Jumalan sanalla. Karismaattisuus heiluu pahimmillaan jalat metrin maan pinnan yläpuolella. Ja kun elämä pudottaa sieltä alas, niin luut rytisee.

• Anonyymi

Puuttuu risti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä on järjellinen jumalanpalvelus Uudessa Liitossa?

Jumalan tahdonmukainen usko Jeesukseen.
        - koetellaan
        - vaatii uhrausta

Vrt. Apostolinen kristinusko Raamatussa.

Room12:1
        "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne."

Miten ajattelit uhrata ruumiisi kuin elukkauhrit ??? Vai miten . Kannattaa ensin miettiä ketä nämä kohdat silloin siihen aikaan tarkoittivat .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kas soffi muisti Jeesuksen taas välillä.

mutta haukkuminen ei meinaa jäädä pois.

Mitä tarkoitat, että "muistin välillä"? Voisitko perustella väitteesi, että olisin unohtanut Jeesuksen.

Koko foorumi on täynnä kirjoituksiani Kristuksen täytetystä sovitustyöstä ja lahjavanhurskautuksesta. Te itse ette juurikaan Jeesus Nimeä lausu.

Helluntailainen väärän todistuksen antaminen näyttää edelleen istuvan myös sinussa kiinni. En ole "haukkunut" teitä vaan selkeästi, omia kirjoituksianne lainaten, todistanut okkultistisen vapaamuurari-pohjaisen satanisminne.

Valehtelet sujuvasti, niinkuin hellarin kuuluukin.

Tämä koko ketjunne on suunnattu luterilaista evankeelsuutta (Sley) vastaan, jonka aloittaja valheelliseti liittää helluntailais-okkultistiseen uuskarismaattisuuteen. Sley ja maailmaan levittämänne viimeistenaikojen suuri eksytys, Suomessakin jo yli 100 vuotta kristillisyyttä pilkannut pikku noitapuljunne edustavat kristillisen hengellisyyden kahta todellista ääripäätä. Juuri ja nimenomaan sleyläisyys on sitä luterilaisuutta jota te olette aina eniten vihanneet!
        ~

• Anonyymi

Jeesus varoitti useita kertoja eksymästä. Monet eksyvät.
      Mutta, mutta uskoakin on niin monenlaista ja elävä usko elävään Jeesukseen on kadoksissa lopunajassa.

Luuk. 18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?

• Anonyymi

Oikeastaan vapaat suunnat ja evankeelisuus ovat kriisissä.
      Nyt uskotaan digiloikkauskoon.

• Anonyymi

Ja huijari jatkaa...
        Vai... mitä tarkoitat "evankeelisuudella"?

"Evankeelisiksi" kutsutaan Suomen luterilaista evankeliumiyhdistystä, Sley.

Eikös se hellureitten nimitys ollut joku "evankelikaalisuus"?

Ei teistä ota selvä, kun ette koskaan välitä olla täsmällisiä, sillä täsmällisyys olisi merkki rehellisyydestä! Siksihän te kristillisiä kirkkoja vihaattekin: meillä kun on täsmälliset, rehellisesti määritellyt oppimme, joiden sanojen takana myös seisomme.

Kun teidän petoksellisuutenne selkeästi osoitetaan, alkaa soffittelu! Kiitos tästä kunniasta. Olisikin huolestuttavaa jos kokisitte meissä olevan saman hengen!

Pitäisi soittaa Lutherille Taivaaseen, kysyä, mitä tehdä kun anabaptisti-käärmeet 🐍 🐍🐍väittävät kokevansa hengenyhteyttä!

Pilkattuna koen olevani oikealla tiellä, kiitos taas tuon Netmission-rikollispuljun soffittelijan.
        ~🥀

• Anonyymi

Monet uskovat mikrosiruihin rokotteissa...

Toisaalta sanotaan, että tärkeintä on usko, ei uskon sisältö sinänsä...

• Anonyymi

Mitä sen on väliä vaikka olisit täynnä antenneja siruja ja kuuntelulaitteita vakoilulaitteita ja seurantalaitteita . Mammonaa palvovat tekee mitä tahansa rahasta myös siruja ja vakoilua. Mitä niistä kuolee hekin.

• Anonyymi

Oma napa on tärkeintä.

• Anonyymi

Sinä päivänä kun kuolet mitä ajattelit esitellä Jeesukselle sinun tekojasi ???

• Anonyymi

Miten ajattelit pelastaa itse itsesi ?

• Anonyymi

Taivaspaikkoja ei voi jakaa maanpäällä ihmisten toimesta itselleen ja muille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      45
      1081
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      41
      942
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe