Oikea Herätystä odotellessa !!

Vaikka ei kukaan muu odottaisi Oikea Herätystä jossa esintyy voimakas synnintunto,,
niin minä kumminkin odotan. Mahtaako se harmittaa saatana ? kun uskovaiset tulevat Herätyksissä aivan suloisia ja Kristuksen kaltaisia ?

35

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Me ateistit olemme täysin sinun kristussatuhahmosi kaltaisia, täysin synnittömiä.

Meillähän ei ole epäjumalaa, jonka käskyjä voisimme rikkoa, joten ota esimerkkiä meistä.

Voit kasvaa ihan oikeasti ihmiseksi hylkäämällä taikauskosi.

• Eikö suurin osa ateistista kirjoittaa tänne vankiloista ??

• Savis kirjoitti:

Eikö suurin osa ateistista kirjoittaa tänne vankiloista ??

Tuskin vain, suurin osa vangeistahan on uskovia kristittyjä sekä tietenkin syyttömiä.

• Anonyymi

Herätystä ei anneta niille jotka sitä kirkonpenkkiä kuluttaen rukoilevat. Herätys annetaan niille, jotka sitä Jumalan työtä tehdessään tarvitsevat. Jumala antaa herätyksen edistääkseen omaa työtään. Mitä sellaiset ihmiset tekisivät herätyksellä, jotka eivät välitä tehdä Jumalan työtä: rakkauden tekoja ja evankeliumin levittämistä täydestä sydämestään.

• Vai oma työtä tehdessään ? Yksityisyrittäjänä te se itse uskonnossa. Just joo. Vai silleen sen Herätyksen meinaat saada. Että mukamas Herra rakastaisi sinun lihalliset puuhasi ja antaisi Herätystä.. Mä aijon Rukoilla ja odottaa Herätystä koska sitä saatana vihaa että me pyydämme Herralta eikä puuhataan omauskonnossa,, omaherätyksessä,, omapelastuksessa,, omapyhityksessä ,, omapelastuksessa ,, omaarmossa omavanhurskaudessa !! Olkaa niin siunattuja kaikki Rakkaat ja muistakaa olla kestävä ja periksiantamaton rukouksessa niin saatte Oikean Herätyksen..

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Vai oma työtä tehdessään ? Yksityisyrittäjänä te se itse uskonnossa. Just joo. Vai silleen sen Herätyksen meinaat saada. Että mukamas Herra rakastaisi sinun lihalliset puuhasi ja antaisi Herätystä.. Mä aijon Rukoilla ja odottaa Herätystä koska sitä saatana vihaa että me pyydämme Herralta eikä puuhataan omauskonnossa,, omaherätyksessä,, omapelastuksessa,, omapyhityksessä ,, omapelastuksessa ,, omaarmossa omavanhurskaudessa !! Olkaa niin siunattuja kaikki Rakkaat ja muistakaa olla kestävä ja periksiantamaton rukouksessa niin saatte Oikean Herätyksen..

Voi Savis, etkö koskaan opi ?

" Mä aijon Rukoilla ja odottaa Herätystä koska sitä saatana vihaa että me pyydämme Herralta eikä puuhataan omauskonnossa,, omaherätyksessä,, omapelastuksessa,, omapyhityksessä ,, omapelastuksessa ,, omaarmossa omavanhurskaudessa !! Olkaa niin siunattuja kaikki Rakkaat ja muistakaa olla kestävä ja periksiantamaton rukouksessa niin saatte Oikean Herätyksen.. "

Etkö sinä Savis raukka tajua edes sitä, että tuokin sinun herätyksen rukoilusi on sitä SINUN OMAA TYÖTÄSI !!!

Olet sitä ruoillut jo kymmeniä vuosia, täysin tuloksetta !!!

Sinun tulisi rukoilla Jumalan tahdon mukaan, eikä OMAN TAHTOSI !!!

Eli " Tapahtukoon Sinun Tahtosi" !!!

Eikä kuten nyt " Tapahtukoon MINUN TAHTONI" !!!

Jumalalla näet on omat aikataulunsa, eikä Hän toimi sinun aikataulussasi !!!

JOS Jumala oikeasti antaa rukousaiheen, Hän sen silloin toteuttaakin !!!

Mutta jos ihminen ITSE kuvittelee vain saavansa aikaan sen mitä ITSE HALUAA, niin se ei tule toteutumaan, vaikka kuinka ITSE pinnistelisit vaikkapa vuosikymmeniä !!!

Milloin vihdoin käsität edes tämän verran ???

Nyt on se SUUREN LUOPUMUKSEN aika, eikä minkään herätyksen !

2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
        !!!
        Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu
        !!!
        ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Nyt on siis käynnissä LUOPUMUS, eikä herätys !!!

Nyt seulotaan väkevän eksytyksen kautta ja avulla jyviä akanoista !!!

Eli ei juurikaan tule /synny uusia uskovia, vaan uskovien rivejä vain pikemmin harvennetaan ja siten todellista Seurakuntaa puhdistetaan vääristä !

Joten olet touhuamssa ihan vain omiasi Savis, sinä et ole Jumalan asialla ja tahdossa, kun kuvittelet itse pelatavasi mailman ja omalla aikataulullasi ja suunnitelmallasi.

Sinä Savis olet siis nostanut itse itsesi Jumalan yläpuolella ja yrität pakottaa Jumalaa toimimaan sinun omassa tahdossasi !!!

Sinun siis tulisi tutkia Jumalan tämänhetkistä tahtoa !!!

Mutta sitä sinä et tee, vaan rukoilet:

" Tapahtukoon MINUN tahtoni ! "

Vaikka sinun siis tulisi rukoilla:

" Tapahtukoon Sinun Tahtosi ! "

Milloin sinä Savis opit edes tämän verran ???

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Vai oma työtä tehdessään ? Yksityisyrittäjänä te se itse uskonnossa. Just joo. Vai silleen sen Herätyksen meinaat saada. Että mukamas Herra rakastaisi sinun lihalliset puuhasi ja antaisi Herätystä.. Mä aijon Rukoilla ja odottaa Herätystä koska sitä saatana vihaa että me pyydämme Herralta eikä puuhataan omauskonnossa,, omaherätyksessä,, omapelastuksessa,, omapyhityksessä ,, omapelastuksessa ,, omaarmossa omavanhurskaudessa !! Olkaa niin siunattuja kaikki Rakkaat ja muistakaa olla kestävä ja periksiantamaton rukouksessa niin saatte Oikean Herätyksen..

Ymmärsit väärin. Jumala antaa herätyksen, jonka avulla hän edistää Jumala työtä. Ei sitä anneta turhan takia penkissä istujille.

Minä en saarnaa enkä tee hyviä tekoja, koska olen petipotilaana jo kymmenettä vuotta enkä pääse auttamaan ketään enkä saarnaamaan kellekään.

Oletko niin jumittunut omasta lihasta saarnaamiseen, että unohdat miksi ja milloin herätyksiä Raamatussa annettiin? Ei pidä antaa Raamatun sanalle uusia merkityksiä, joita sillä ei ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi Savis, etkö koskaan opi ?

" Mä aijon Rukoilla ja odottaa Herätystä koska sitä saatana vihaa että me pyydämme Herralta eikä puuhataan omauskonnossa,, omaherätyksessä,, omapelastuksessa,, omapyhityksessä ,, omapelastuksessa ,, omaarmossa omavanhurskaudessa !! Olkaa niin siunattuja kaikki Rakkaat ja muistakaa olla kestävä ja periksiantamaton rukouksessa niin saatte Oikean Herätyksen.. "

Etkö sinä Savis raukka tajua edes sitä, että tuokin sinun herätyksen rukoilusi on sitä SINUN OMAA TYÖTÄSI !!!

Olet sitä ruoillut jo kymmeniä vuosia, täysin tuloksetta !!!

Sinun tulisi rukoilla Jumalan tahdon mukaan, eikä OMAN TAHTOSI !!!

Eli " Tapahtukoon Sinun Tahtosi" !!!

Eikä kuten nyt " Tapahtukoon MINUN TAHTONI" !!!

Jumalalla näet on omat aikataulunsa, eikä Hän toimi sinun aikataulussasi !!!

JOS Jumala oikeasti antaa rukousaiheen, Hän sen silloin toteuttaakin !!!

Mutta jos ihminen ITSE kuvittelee vain saavansa aikaan sen mitä ITSE HALUAA, niin se ei tule toteutumaan, vaikka kuinka ITSE pinnistelisit vaikkapa vuosikymmeniä !!!

Milloin vihdoin käsität edes tämän verran ???

Nyt on se SUUREN LUOPUMUKSEN aika, eikä minkään herätyksen !

2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.
        !!!
        Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu
        !!!
        ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Nyt on siis käynnissä LUOPUMUS, eikä herätys !!!

Nyt seulotaan väkevän eksytyksen kautta ja avulla jyviä akanoista !!!

Eli ei juurikaan tule /synny uusia uskovia, vaan uskovien rivejä vain pikemmin harvennetaan ja siten todellista Seurakuntaa puhdistetaan vääristä !

Joten olet touhuamssa ihan vain omiasi Savis, sinä et ole Jumalan asialla ja tahdossa, kun kuvittelet itse pelatavasi mailman ja omalla aikataulullasi ja suunnitelmallasi.

Sinä Savis olet siis nostanut itse itsesi Jumalan yläpuolella ja yrität pakottaa Jumalaa toimimaan sinun omassa tahdossasi !!!

Sinun siis tulisi tutkia Jumalan tämänhetkistä tahtoa !!!

Mutta sitä sinä et tee, vaan rukoilet:

" Tapahtukoon MINUN tahtoni ! "

Vaikka sinun siis tulisi rukoilla:

" Tapahtukoon Sinun Tahtosi ! "

Milloin sinä Savis opit edes tämän verran ???

Valtava murskavan pimeän Ilosanoma on saatanalla ja Evankeliumi. Nyt on luopumuksen aika . Aivan sama kuin sanoisi menkää nukkumaan . Ja kaikki ateistit iloitsee tietysti siitä ilosanomasta. Jaa että sulla on monien kanssa valtava Toivon ja Rakkauden sanoma. Te paadutte ja lopetatte Rukoilemaan koska niin on kirjoitettu . Ei ole mitään tehtävissä .. . . Kaiiki joutuu helvettiin !! Just joo .. Tä on nyt ohi. Jeesus tule vielä tänään takaisin tai huomenna viimeistään.. Loppu ja tuomio häämöttää nurkan takana.. On se vaan ei Oikea Herätys vaan Oikea Tuomiosanoma sinulta.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Valtava murskavan pimeän Ilosanoma on saatanalla ja Evankeliumi. Nyt on luopumuksen aika . Aivan sama kuin sanoisi menkää nukkumaan . Ja kaikki ateistit iloitsee tietysti siitä ilosanomasta. Jaa että sulla on monien kanssa valtava Toivon ja Rakkauden sanoma. Te paadutte ja lopetatte Rukoilemaan koska niin on kirjoitettu . Ei ole mitään tehtävissä .. . . Kaiiki joutuu helvettiin !! Just joo .. Tä on nyt ohi. Jeesus tule vielä tänään takaisin tai huomenna viimeistään.. Loppu ja tuomio häämöttää nurkan takana.. On se vaan ei Oikea Herätys vaan Oikea Tuomiosanoma sinulta.

Voi tuota syväsokeutta !!!

Mitä Raamattu sanookaan rukoilusta ???

Matt. 6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.

Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää HENGESSÄ ja TOTUUDESSA; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

Siis ei mitään järjetöntä hokemista !!!

Uskovan tulee rukoilla HENGESSÄ ja TOTUUDESSA, eli Jumalan Tahdossa, eikä oman mielensä mukaan kuten Savis on tehnyt jo kymmeniä vuosia "herätystä" hokien loputtomasti !!!

Jumala siis haluaa lastensa rukoilevan Hänen Tahtonsa mukaan, jotta Hänen Hyvä Tahtonsa tapahtuisi !!!

Mutta nyt siis esim. Savis on jo kymmeniä vuosia rukoillut OMASSA TAHDOSSAAN, eli sitä, mitä HÄN ITSE HALUAISI !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Voi tuota syväsokeutta !!!

Mitä Raamattu sanookaan rukoilusta ???

Matt. 6:7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.

Joh. 4:23 Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää HENGESSÄ ja TOTUUDESSA; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

Siis ei mitään järjetöntä hokemista !!!

Uskovan tulee rukoilla HENGESSÄ ja TOTUUDESSA, eli Jumalan Tahdossa, eikä oman mielensä mukaan kuten Savis on tehnyt jo kymmeniä vuosia "herätystä" hokien loputtomasti !!!

Jumala siis haluaa lastensa rukoilevan Hänen Tahtonsa mukaan, jotta Hänen Hyvä Tahtonsa tapahtuisi !!!

Mutta nyt siis esim. Savis on jo kymmeniä vuosia rukoillut OMASSA TAHDOSSAAN, eli sitä, mitä HÄN ITSE HALUAISI !!!

Olenko käyttanyt monia sanoja ? Herra anna Oikea Heratystä ??????? Neljä sana on mukamas mliian monta sinulle. No taita kaikki olla liika sulle joka halua että uskovaiset paatuu kuin sinä ja joutuu pois. Oma Tahto mukamas ?? Kun rukoilen niinkuin meitä kehoitetaan Joel 2 muka.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Olenko käyttanyt monia sanoja ? Herra anna Oikea Heratystä ??????? Neljä sana on mukamas mliian monta sinulle. No taita kaikki olla liika sulle joka halua että uskovaiset paatuu kuin sinä ja joutuu pois. Oma Tahto mukamas ?? Kun rukoilen niinkuin meitä kehoitetaan Joel 2 muka.

Kunpa vihdoin joskus tajuaisit edes sen, että mitä tarkoittaa:

• Anonyymi kirjoitti:

Kunpa vihdoin joskus tajuaisit edes sen, että mitä tarkoittaa:

Aivan ! Ja minäkin uskon että minulla on Pyhä Henki jonka avaulla Rukoilen Hengessä ja Totuudessa. Mutta silti Oikea Herätystä jonka niin monet on anoneet,, . Sitä huolimatta ei ole tullut koska vastustus on niin suuri ,, ja koska sinä ja sun kaltaiset hidasta sen Oikean Herätyksen tuloa. Mutta lopullisesti ette saatanan kanssa pysty estää sen tulemaan. Kiitos jumala että Hän Hallitsee NYT..

• Savis kirjoitti:

Aivan ! Ja minäkin uskon että minulla on Pyhä Henki jonka avaulla Rukoilen Hengessä ja Totuudessa. Mutta silti Oikea Herätystä jonka niin monet on anoneet,, . Sitä huolimatta ei ole tullut koska vastustus on niin suuri ,, ja koska sinä ja sun kaltaiset hidasta sen Oikean Herätyksen tuloa. Mutta lopullisesti ette saatanan kanssa pysty estää sen tulemaan. Kiitos jumala että Hän Hallitsee NYT..

Yli sata vuotta olette nyt hidastaneet ja estänyt Oikea Herätyksen tuloa kun olette rakastuneet vääryyteen ja Herra on lähettänyt maailmaan eksytyksen joka olet nielaissut..

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Yli sata vuotta olette nyt hidastaneet ja estänyt Oikea Herätyksen tuloa kun olette rakastuneet vääryyteen ja Herra on lähettänyt maailmaan eksytyksen joka olet nielaissut..

Onko siis sitä menestysteologian harhaoppia, johon olet eksynyt pahasti ja syvälle, jo yli 100v julistettu ???

Kyllä se olet sinä itse, joka sen eksytyksen olet nielaissut, kaikkine syötteineen koukkuineen.

Ikävä kyllä olet siinä niin syvällä, että et enää tajua olevasi todella pahasti ja syvälle eksytetty ja eksynyt.

Niin se on kaikkien muidenkin menestysteologiaan eksyneiden kohdalla, ette raukat itse näe omaa tilaanne ja tilannettanne !

Katso / kuuntele se Mauno Mattilan tunnustus ja todistus hänen omasta eksymisestään !!!

Se kertoo ja paljastaa sinulle sen sinun oman todellisen tämän hetkisen tilanteesi !!!

Miksi et ole kuunnellut uskovien varoituksia ?

Minä uskon nimittäin niin, että en ole varmastikkaan ainut, joka sinua on yrittänyt auttaa vapautumaan menestysteologian eksytyksestäsi, mutta toistaiseksi ainakin työ vaikuttaa olleen ihan turhaa !

• Anonyymi

Matt.22:30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa. Mark.12:25 Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.

• Anonyymi

Fil.3:10-11 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemuksensa voiman ja hänen kärsimyksensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemukseen kuolleista. Luuk.14:14

• Anonyymi

Room.6:5 Sillä jos me olemme hänen kansaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,

• Anonyymi

Se herätys tarkoittaa uskovissa täyskäännöstä pois pahoista puheista, juoruamisista, panetteluista, pois pahoilta ja itsekkäiltä teiltä. Palaamista ensiaskeleitten kalkkiviivalle. Astumista alas nöyryyden laaksoon. Polvistumista alttarille, jossa huudetaan avuksi Herraa. Nousemista alttarilta syntinsä anteeksisaaneena uutena luomuksena Jeesusta ja Jumalaa kunnioittaen. Uskovaisen herätys saa uskovan rakastamaan lähimmäistään teossa ja totuudessa, ei pelkästään sanalla ja kielellä. Uskovan herätys saa jakamaan omastaan, jos kenelle on siunaantunut aineellista varallisuutta ylenpalttisesti. Puhumaan lähimmäisistään hyvää. Korjaamaan lähimmäisilleen tekemänsä vääryydet.

Edellä luetelluista seikoista tunnistat aidon uskovan herätyksen.

• Anonyymi

Kuten anonyymi-2021-01-19-10:29 erinomaisesti toteaa, niin tällaista herätys on. Elämää Kristuksessa. Kristuksen seura tekee kaltaisekseen. Tuloksena on armahtava mielenlaatu, myös itseään kohtaan.

Monia erinomaisia vanhoja hengellisiä kirjoja löytyy aiheeseen liittyen; esim. Roy Hession: "Golgatan tie" . . löytyy monilta vanhemmilta helluntailaisilta kirjahyllystään, valitettavan harvoin tarjolla antikvariaateissa. Olisi hieno hengellinen kulttuuriteko Aikamedialta, jos ottaisivat uusintapainoksen !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten anonyymi-2021-01-19-10:29 erinomaisesti toteaa, niin tällaista herätys on. Elämää Kristuksessa. Kristuksen seura tekee kaltaisekseen. Tuloksena on armahtava mielenlaatu, myös itseään kohtaan.

Monia erinomaisia vanhoja hengellisiä kirjoja löytyy aiheeseen liittyen; esim. Roy Hession: "Golgatan tie" . . löytyy monilta vanhemmilta helluntailaisilta kirjahyllystään, valitettavan harvoin tarjolla antikvariaateissa. Olisi hieno hengellinen kulttuuriteko Aikamedialta, jos ottaisivat uusintapainoksen !

Outoa, että sinä odotat herätystä? Eihän Raamattu kehoita niin tekemään, vaan se kehoittaa VALVOMAAN ja odottamaan Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Outoa, että sinä odotat herätystä? Eihän Raamattu kehoita niin tekemään, vaan se kehoittaa VALVOMAAN ja odottamaan Jeesusta.

Joo, on tuo noiden "hertäys homma" melko sekavaa touhua kaiken kaikkiaan !

Toinen uskoo niin, että jonkun ihmeellisen "herätyksen" kautta uskosta osattomat tulevat uskoon.

Toinen taas uskoo, että jonkun ihmeellisen "herätyksen" kautta monet uskovat alkaisivat valvomaan paremmin.

Mutta kuten edellä oleva kirjoitti, niin uskovien tulisi valvoa ja tehdä parannus sydämen paatumuksestaan oikeasti:

7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
        8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
        9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
        10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
        11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
        !!!
        12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
        13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
        !!!
        14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
        15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
        16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
        17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
        18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
        19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.

Mark. 14:38 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."

Luuk. 21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

1. Piet. 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

Tässä vielä uskovalle kaiken aikaa tarpeellisesta JATKUVASTA parannuksenteosta, siis kuten edellä oli "TÄNÄ PÄIVÄNÄ JOS KUULETTE" !

Ilm. 2:5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Ilm. 2:16 Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.

Ilm. 3:3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.

Ilm. 3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitähän se herätys juuri on - valvomista. Lamppujen kunnostamista, öljyn lisäämistä lamppuihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitähän se herätys juuri on - valvomista. Lamppujen kunnostamista, öljyn lisäämistä lamppuihin.

Missä raamatussasi on siis käsite "herätys" ???

Kuten JO edellä kirjoitin, niin koko käsite on ihan eri monelle uskovalle !!!

Siis toinen käsittää sen toisin ja toinen toisin !

Mutta jos sitä esim. tutkitaan, niin näet sinäkin koko homman sekavuuden !!!

1) Uskovan, siis vain on mahdollista huolehtia Ölyjn riittävyydestä lampussa !!!

2) Uskosta osattomalla taas EI OLE Öljyä ollenkaan !!!

Joten miten nyt sis sovitat oman "herätys" näkemyksesi niihin, joissa "herätys" tarkoittaa vain uudestisyntymättömiä, joiden seuraan halutaan uskoon tuloa ???

Entäpä niiden uskovien oppi, jossa "herätys" koskee niin uskovia ja siis uskosta osattomia, joilla si sitä Öljyä edes ole ???

Miksi siis sotket epäraamatullisilla termeillä uskovien päät ???

Eikö ole jo ilman noita termejä liiaksi opillista sekoilua, joka siis tarkoittaa yhtä syltyn tekoa, jossa puurot ja vellit ovat aivan sekaisin, kuten tässä "herätys" vouhotuksessakin selvästi on uskovien kesken !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä raamatussasi on siis käsite "herätys" ???

Kuten JO edellä kirjoitin, niin koko käsite on ihan eri monelle uskovalle !!!

Siis toinen käsittää sen toisin ja toinen toisin !

Mutta jos sitä esim. tutkitaan, niin näet sinäkin koko homman sekavuuden !!!

1) Uskovan, siis vain on mahdollista huolehtia Ölyjn riittävyydestä lampussa !!!

2) Uskosta osattomalla taas EI OLE Öljyä ollenkaan !!!

Joten miten nyt sis sovitat oman "herätys" näkemyksesi niihin, joissa "herätys" tarkoittaa vain uudestisyntymättömiä, joiden seuraan halutaan uskoon tuloa ???

Entäpä niiden uskovien oppi, jossa "herätys" koskee niin uskovia ja siis uskosta osattomia, joilla si sitä Öljyä edes ole ???

Miksi siis sotket epäraamatullisilla termeillä uskovien päät ???

Eikö ole jo ilman noita termejä liiaksi opillista sekoilua, joka siis tarkoittaa yhtä syltyn tekoa, jossa puurot ja vellit ovat aivan sekaisin, kuten tässä "herätys" vouhotuksessakin selvästi on uskovien kesken !!!

Nonno! Keksithän sinäkin omia selityksiäsi sanoille. Kuten esim sanalle teologia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nonno! Keksithän sinäkin omia selityksiäsi sanoille. Kuten esim sanalle teologia.

Teologia sanaa et löydä Raamatustasi !

Joten mitä sinä sekoilet ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos sinä siis kirjoitit tuon edellisen viestin, niin miten kunnostat sitä lammpua ja siis lisäät Öljyä, kun sitä ei ole koskaan edes ollut ???

Vastaatko kysymykseeni, kiitos !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KR 1933/-38, Matt. 15:13
        Mutta hän vastasi
        ja sanoi:
        "Jokainen istutus,
        jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut,
        on juurineen revittävä pois.

Matt. 25:41
        Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville:
        'Menkää pois minun luotani,
        te kirotut,
        siihen iankaikkiseen tuleen,
        joka on valmistettu perkeleelle
        ja hänen enkeleillensä.

KR. 1933/-38, Apt 8:5-8
        Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin
        ja saarnasi heille Kristusta.
        Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä,
        mitä Filippus puhui,
        kun he kuulivat hänen sanansa
        ja näkivät ne tunnusteot,
        jotka hän teki.

Sillä monista,
        joissa oli saastaisia henkiä,
        ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä;
        ja moni halvattu
        ja rampa parani.

Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.

Mutta nyt on saarnattu vain herätystä. Hävetkää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos sinä siis kirjoitit tuon edellisen viestin, niin miten kunnostat sitä lammpua ja siis lisäät Öljyä, kun sitä ei ole koskaan edes ollut ???

Vastaatko kysymykseeni, kiitos !

Ei löydykään. Siksi sinä keksitkin sille oman selityksesi, joka on aivan eri kuin mitä yleisesti tunnetaan. Ja osaathan sinä keksiä uusia selityksiä Raamatussakin esiintyville sanoille, on sekin nähty.

• Anonyymi

Aika perverssiä kun nauttii synnintunnosta.
      Minä taasen nautin elämästä kun ei ole joutavaa syntikäsitettä ollenkaan. Eletään ihmisiksi ihan normaalilla moraalikäsityksellä. Ei tarvita jumalaa maskotiksi.

• Anonyymi

olettan, että "ihan jokaisella" normaali-ihmisellä . (siis NORMAALI- ihmisellä !) on "omatunto, joka puolustaa ta syyllistää", ihan ilman helluntailaisiakin . . .

vain todella PAATUNEET, ehkä ei enää sitä "omaatuntoa", - kuule/ymmärrä.

• Anonyymi

Joh.2:25 eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on. Joh.6:64 Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko. Sillä Jeesus tiesi alusta, ketä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Joh.13:11 Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: Ette kaikki ole puhtaat.

• Anonyymi

Room.9:13-15 niinkuin kirjoitettu on: Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin. Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se! Sillä Moosekselle hän sanoi: Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan. 2Moos.33:19.

• Anonyymi

2Moos.4:21-23 Ja Herra sanoi Moosekselle: Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä ole pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän päästä kansaa. Sano silloin faraolle: Näin sanoo Herra Israelin on minun esikoispoikani: sentähden minä sanon sinulle: Päästä minun poikani palvelemaan minua. Mutta jos kieltäydyt päästämästä häntä. niin katso, minä tapan sinun esikoispoikasi. Hoos.11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsui poikani. 2Moos.3:8. Matt.2:15

• Anonyymi

KR. 1933/-38, Apt 8:5-8
        Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin
        ja saarnasi heille Kristusta.
        Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä,
        mitä Filippus puhui,
        kun he kuulivat hänen sanansa
        ja näkivät ne tunnusteot,
        jotka hän teki.

Sillä monista,
        joissa oli saastaisia henkiä,
        ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä;
        ja moni halvattu
        ja rampa parani.

Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.

Mutta nyt on saarnattu vain herätystä. Hävetkää!

• Oliko Charle G Finney ja John Wales menestysteologit.

Heidän kanssa m.m. teen yhtä matka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3631
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1723
    3. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      36
      1721
    4. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      99
      1621
    5. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1449
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1404
    7. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      161
      1322
    8. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1283
    9. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      126
      1090
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1005
    Aihe