Nyky-yhteiskunta sortaa yksilönvapautta

diabolos

Mikä teitä vaivaa! Olette myyneet sielunne yhteiskunnalle! Myös omalla järjellä saa ajatella. Haluatteko todella mukaan yhteiskunnan ylläpitämään oravanpyörään kaikkien tuottamis vaatimusten ja stressin keskelle? Haluatteko todella alistua tuottamaan hyvinvointia rikkaalle väestölle olematta itse onnellisia? Rousseauta lainaten:"Palataan luontoon". Jokainen pitäköön huolen itsestään ja jokainen pyrkiköön itse onnellisuuteen!


YKSILÖNVAPAUS ON PAREMPI KUIN NYKYINEN YHTEISKUNTA JOSSA VAIN ELIITTI ON TYYTYVÄINEN.

12

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedän, tiedän

      Mutta onneksi tämä sairas yhteiskunta murenee väistämättä.. Suuryritykset ja sortohallitukset (eli kaikki maailman hallitukset) haistakaa paska! Ei voisi vähempää kiinnostaa jotkin typerät talouden kasvu- tai laskuluvut ja pörssikurssit,saastuttavista tehtaista ja ajoneuvoista puhumattakaan. Ollilat ja muut yrityspellet jatkuvasti peräänkuuluttaa sitä että tehostakaa, tehostakaa, lisää työntekoa, lisää irtisanomisia lisää tehtaita, tulee lisää hyvinvointia.. Joo, varmaan.. Tulee lisää vain kiirettä, sairauksia, saasteita muuta paskaa..

      TULEE VAIN LISÄÄ PAHOINVOINTIA, TÄMÄ ON PAHOINVOINTIYHTEISKUNTA, TÄMÄ ON PAHOINVOINTIPLANEETTA.

      Yhdellä puoliskolla maapalloa ihmiset kuolee nälkään ja siihen ettei ole puhdasta vettä ja sillä toisella pallonpuoliskolla sitten keskitytään rihkaman ja "kuuluisuuden" tavoitteluun, ja aina välissä soditaan siellä täällä..
      Jee mikä järjen riemuvoitto!!!! Nykytilannetta katsoessa voi todeta että keskimääräinen älykkyysosamäärä maapallolla nousisi jos ihmiskunta pyyhkäistäisiin pois. Eläimet sentään on järkeviä.

      Yhteiskunnan murentumista odotellessa voisikin muuttaa jonnekin kauas takametsään asumaan, pois saasteista ja typeristä kulutustavaroista, puhtaan luonnon keskelle..

      • reader

        en voi muuta kuin pistää aploodoje!!! Mielipide on todellakin yhteinen meillä!!!


      • Baan

        Palataan luontoon. Palataan eläimiksi. niihän siinä käy, jos nyky-yhteiskunnan mukainen maali lopetetaan. Vaikka joillakin menee paremmin, eli nämä yritysjohtajat, niin hehän vetävät meidät muut pulliaiset mukanaan hyvinvointiin. Jos ei talous kasva, ei meidän hyvinvointivaltiomme pysy pystyssä. Ja hyvinvointivaltiohan tarkoittaa parhaimmillaan Suomen kaltaista demokratiaa, jossa välitetään lähimmäisestä. Ongelmia tietenkin on, mutta Suomi tekee valtavan työn kaikkien kansalaistensa auttamiseksi, tämä unohdetaan niin helposti.

        Jos eläisimme luonnossa, eli anarkiassa, niin ihminen on sellainen, että se yrittää tasapainottaa tilanteen. Aina nousee johtajia, jotka pakottavat muita alaisikseen. Ihminen on laumaeläin. Ihminen järjestätyy uudelleen vaikka purettaisiinkin nykyinen malli. Katsotaan nyt vaikka apinoita. Sielläkin on selvä järjestys arvostuksessa. Löytyy johtaja. Nyt vaan jouduttaisiin käymään uudestaan koko väkivaltainen historiamme, jotta pääsisimme tähän tilanteeseen, mihin nyt olemme päässeet.

        Meillähän menee Suomessa aika mukavasti, vaikka ainahan parantaa voi. Meidän yhtesikuntamme ei ole vieläkään valmis ja levottomuuksia tulee vielä Suomeenkin. Sen näyttää historia, sodat tulevat tasaisin väliajoin. Anarkistit vain haluaisivat nopeuttaa levottumuuksia.

        Kreatoria: Violent revolution


    • Dan the man

      Työttömyyskorvauksista, asumistuista, eläkkeistä, lapsilisistä, opintotuesta, sairauspäivärahoista jne.jne.

      Et taida ymmärtää sitä kuinka helppoa meidän on yltäkylläisyydessä manata järjestelmää jonka piiriin pääsemisestä suurin osa maapallon väestöstä voi vain uneksia. Tulijoita riittäisi miljoonittain niin idästä kuin etelästäkin.

      Onpa tekopyhää hurskastelua. Jos todella haluat elää kuten saarnaat niin kehitysmaista löydät paljonkin mahdollisuuksia. Muuta vaikkapa Sudaniin...

      • diabolos

        Paras vaihto ehto olisi muuttaa johonkin metsään turjottamaan. Siellä sitten eläisi kuin aito suomalainen sopusoinnussa luonnon kanssa ja räkäposkella elämästä taistellen.

        Unelma yhteiskuntaan päästäkseen pitäisi taantua jonnekin 1800-luvulle. Silloin noita tukiakaan ei tarvitsisi niin paljoa, kun esim. maanviljelys riittäisi toimeen tuloon. (ymmärtääkseni)EU:n takiahan maanviljelijät elävät nykyään juuri kaikenlaisilla tuilla koska heidän toimintaansa rajoitetaan ja koska byrokratia kukkii liikaa.Opintotuilla eitekisi mitään koska ihmiset opettelisivat vanhempiensa ammatin, ja toki halutessaan voisivat ruveta kisälleiksi. Koulut voisivat olla yksityisiä samoin kuin lääkärit. Veisihän se rahaa ,mutta toisaalta verotus olisi olematonta. Eläkekin olisi turhaa ihmisten kuollessa jo 40-vuotiaina. Elintaso vähenisimutta ainakin ihmisillä olisi muutakin ajateltavaa kuin raha, ja ympäristökin säilyisi kaikkien bensasyöppö-kulkuneuvojen vaihtuessa hevosiin ja höyrykoneisiin.

        Keski- ja Länsi-Eurooppalaisten imperialismin tuhoama Afrikka ei suinkaan ole mikään kunnon vaihtoehto kunnon anarkialle. Afrikassahan on paljon diktatuureja ja siirtomaavaltojen tuottamia banaani-valtioita. Käsittääkseni Afrikkalaisissa heimoyhteisöissä oltiin melko onnellisia ennen kuin länsimaat jakoivat maanosan niin että heimot menivät sekaisin, ja sitten viellä maanosasta puristettiin kaikki tuotto länsimaiden hyväksi. Ja yhteiskuntahan oli tämän kaiken puolella.


      • sinnevaan
        diabolos kirjoitti:

        Paras vaihto ehto olisi muuttaa johonkin metsään turjottamaan. Siellä sitten eläisi kuin aito suomalainen sopusoinnussa luonnon kanssa ja räkäposkella elämästä taistellen.

        Unelma yhteiskuntaan päästäkseen pitäisi taantua jonnekin 1800-luvulle. Silloin noita tukiakaan ei tarvitsisi niin paljoa, kun esim. maanviljelys riittäisi toimeen tuloon. (ymmärtääkseni)EU:n takiahan maanviljelijät elävät nykyään juuri kaikenlaisilla tuilla koska heidän toimintaansa rajoitetaan ja koska byrokratia kukkii liikaa.Opintotuilla eitekisi mitään koska ihmiset opettelisivat vanhempiensa ammatin, ja toki halutessaan voisivat ruveta kisälleiksi. Koulut voisivat olla yksityisiä samoin kuin lääkärit. Veisihän se rahaa ,mutta toisaalta verotus olisi olematonta. Eläkekin olisi turhaa ihmisten kuollessa jo 40-vuotiaina. Elintaso vähenisimutta ainakin ihmisillä olisi muutakin ajateltavaa kuin raha, ja ympäristökin säilyisi kaikkien bensasyöppö-kulkuneuvojen vaihtuessa hevosiin ja höyrykoneisiin.

        Keski- ja Länsi-Eurooppalaisten imperialismin tuhoama Afrikka ei suinkaan ole mikään kunnon vaihtoehto kunnon anarkialle. Afrikassahan on paljon diktatuureja ja siirtomaavaltojen tuottamia banaani-valtioita. Käsittääkseni Afrikkalaisissa heimoyhteisöissä oltiin melko onnellisia ennen kuin länsimaat jakoivat maanosan niin että heimot menivät sekaisin, ja sitten viellä maanosasta puristettiin kaikki tuotto länsimaiden hyväksi. Ja yhteiskuntahan oli tämän kaiken puolella.

        ota Jopo alle ja munamankeloi perälappiin asustelemaan.
        Siellä riittä korpilampia mistä kalastaa ja talvella vain puukko kouraan ja riistaa etsimään.

        Kukaan ei estä.


    • hmph

    • huhhuhh

      ... tietämättään enemmän nyky-yhteiskunnan suomasta rauhasta kuin valtaeliitti, jolla on myös rauhattomina aikoina varaa suojautua tavallista kansaa paremmin anarkiaa vastaan.

      Miksi haluat repiä ja raastaa, puolituinen?

      • kak

        Vai tavallinen kansa hyötyy jos poliitikkojen palkat nousevat yht´äkkiä vaikka 40%
        ja selityksellä, että on kustannustaso noussut.
        Minulla vissiin 2% ja poliitikolla 40%
        Palkolliset katsokaa peiliin ja näette kaiken pelleilyn maksajan. Jos tällaista tehdään etelä-euroopassa. Lähtee päättäjät pommin saattamana.
        Lipponen ja kumppanit kuuta kiertävälle ikuisesti
        Ja pääomatulojen verotus laskee
        Ota taskulaskin ja katso


      • huhhuhh
        kak kirjoitti:

        Vai tavallinen kansa hyötyy jos poliitikkojen palkat nousevat yht´äkkiä vaikka 40%
        ja selityksellä, että on kustannustaso noussut.
        Minulla vissiin 2% ja poliitikolla 40%
        Palkolliset katsokaa peiliin ja näette kaiken pelleilyn maksajan. Jos tällaista tehdään etelä-euroopassa. Lähtee päättäjät pommin saattamana.
        Lipponen ja kumppanit kuuta kiertävälle ikuisesti
        Ja pääomatulojen verotus laskee
        Ota taskulaskin ja katso

        Montako poliitikkoa Suomessa on, joiden palkkaa kadehdit. Vertaa sitä lukua "tavallisen kansan" lukumäärään ja mieti!

        Haluaisitko itse olla sylkykuppina hoitamassa yhteisiä asioitamme?


      • diabolos
        huhhuhh kirjoitti:

        Montako poliitikkoa Suomessa on, joiden palkkaa kadehdit. Vertaa sitä lukua "tavallisen kansan" lukumäärään ja mieti!

        Haluaisitko itse olla sylkykuppina hoitamassa yhteisiä asioitamme?

        Kansanedustajien palkat alas. Kansanedustaminen on kutsumusammatti, mutta silti suurin osa kansanedustajista tuntuu olevan rahan perässä. Toisaalta se on kansan päätettävissä ketkä siellä eduskunnassa istuu, joten saamme syyttää vain itseämme tehottomasta päätösvallasta. Älkää äänestäkö suurpuolueita. Et ole niille kuin pelkkä numero toisten joukossa.


      • diabolos kirjoitti:

        Kansanedustajien palkat alas. Kansanedustaminen on kutsumusammatti, mutta silti suurin osa kansanedustajista tuntuu olevan rahan perässä. Toisaalta se on kansan päätettävissä ketkä siellä eduskunnassa istuu, joten saamme syyttää vain itseämme tehottomasta päätösvallasta. Älkää äänestäkö suurpuolueita. Et ole niille kuin pelkkä numero toisten joukossa.

        Keskustelun avauksesi jälkeen Sinulle tapahtui jotain??? Tuohon kansanedustajien joukkoon tiedän kuuluvan todellisia kutsumustyöläisiä! Pieni vähemmistö toki. Eivät suomalaiset rohkene äänestää muita kuin n.s. pääpuolueita, kuten media asian ilmaisee. Kehoitus peiliin katsomiseksi on paras ohje!
        vom


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe