Ladattavien hybridien ajoneuvovero ja todellisuus

Anonyymi

Ladattavan hybridin ajoneuvovero ei ole todellinen. Tälläistä ei koskaan olisi pitänyt laittaa koskaan voimaan.

Jos on bensakone autossa niin oikeudenmukainen ja todellinen on laskea päästöt bensakoneella ajettaessa. Tyhjällä akulla tietysti.

Joku omistaa vaikka pienen bensa auton 1.4 - 1.6 , ilmoitettu co2 voi olla 155-160co2. Näillä autoilla joilla voi ajaa 5.5L /100km matkaa bensalla 100%

Kenellä on ladattava hybridi on bensalla ajamisen kulutus isompi, autot isompia ja paljon painavampia.

Jos menet katsomaan ladattavien hybridien kulutuksia omistajilla ja autokaupassa ajotietokoneesta niin sekin kertoo.

8.2L/100km, 1500km ajoilla. Oli ladattavassa bemarissa, jonka näin eillen. Tuohonkin pitää lisätä ainakin 0.5L lisää todelliseen. Eikä ole ollut kaupunkiajossa vaan matka-ajo painoitteinen pätkäajossa. Tässä on n 100eur ajoneuvovero

Laskekaapa todellinen co2 tuosta kulutuksesta.

Sellaisen auton omistaja jolla ei ole ladattavaa hybridiä maksaa todellisen veron valtiolle ja eriarvoisessa asemassa.

8

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämän muutoksen tekisin.

      Jos ladattavassa hybridissä on bensaa, dieseliä, kaasua käyttävä polttomoottori joka mahdollistaa ajamisen, on päästötesti tehtävä täysin polttomoottorilla. Ilman sähkömoottorin apua.

      Jos ladattavassa hybridissä on bensaa, dieseliä, kaasua käyttävä polttomoottori jolla tuotetaan sähköä, päästötestiin lähdetään tyhjällä akulla.

      • Anonyymi

        Sähköautot eivät sovellu Pohjoismaihin – Toimintamatka pienenee talvella jopa 46%
        miinus 6,6 C°, lyhensi toimintamatkaa jo keskimäärin 41 prosenttia.
        Hallitus on paiskannut kyynärpäät yhteen Carunan sähköverkon kanssa ja estää VETY tankkaus asemien leviämisen. Esim; HUNDAI toisi kohtuuhintaista vety autoa vaan INFA on estetty joten ei voida myydäkkään.


    • Anonyymi

      Kyllähän plugareiden WLTP CO2 päästöt ovat kaukana todellisuudessa. WLTP testi olettaa että 80% ajettaisiin sähköllä mutta todellisuudessa vain noin 40% ajoista tutkimusten mukaan hoituu sähköllä. Monet ei varmaan lataile ollenkaan koska ei löydy latausmahdollisutta, ostavat plugarin vain autoveron ja ajoneuvoveron välttämiseksi.

      Tärkeää ainakin ettei veronkorotukset kohdistu auto tai ajoneuvoveroihin, kuten esim hyväosaisten plugarikuskien puolustaja Kokoomus haluaa. Parempi korottaa polttoaineveroa jos ihan pakko jotain veroa korottaa.

      • Anonyymi

        "Tärkeää ainakin ettei veronkorotukset kohdistu auto tai ajoneuvoveroihin"

        Tämä tietenkin siksi että perustuvat noihin huuhaa WLTP CO2 arvoihin jotka ovat kaukana todellisuudesta.


    • Anonyymi

      Nämä hybridien päästömittaukset on verrattavissa volkkarin dieselien päästöhuijaukseen. Hybridin mittaus aloitetaan täydellä akulla ja se ajetaan tyhjäksi. Näin saadaan kokonaispäästöt pieniksi ja sen mukaan täytetään EU:n liikenteen päästöjen vähennysvaatimus petoksella.

    • Anonyymi

      Ei ne valmistajat noita huijaushybridejä Suomen verotuksen takia tee, vaan EU päästösakkojen. Viherhuijaus kuitenkin ja porsaanreikään syylliset löytyvät EU.n poliittisista päättäjistä, jotka eivät halua myöntää virhettään.

      Suomessa asia ratkeaisi siirtämällä ajoneuvo/käyttövoimaveron päästövero (CO2 g/km) polttoaineiden veroon (tai päästömaksuun). Näin jokaista autoa ja kuskia verotettaisiin todellisista päästöistään. Koskee niin huijauhybridejä, kuin ihan tavallisia autojakin, sillä eihän ne paperilla olevat WLTP päästöarvot kerro mitään päästöistä ilman ajosuoritteen ja ajotavan huomioimista!

    • Anonyymi

      Tilanne tulee muuttumaan vuoden kuluessa kun katsastuksen yhteydessä kaivetaan auton datajärjestelmästä todelliset tietokoneen esittämät luvut ja ainakin verokäytäntöä tullaan muuttamaan sen mukaan.
      Tietokoneen manipulointi ennen katsastusta johtanee suoraan ajokieltoon.
      Laajempi seuraus lienee ladatttavien hybridien jälleenmyyntiarvon romahtaminen, joten on melkoinen riski hankkia sellaista juuri nyt.

    • Anonyymi

      DieselGate jää pieneksi, kun tämä PHEVgate mätäpaise kohta puhkeaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe