Ladattavien hybridien ajoneuvovero ja todellisuus

Anonyymi

Ladattavan hybridin ajoneuvovero ei ole todellinen. Tälläistä ei koskaan olisi pitänyt laittaa koskaan voimaan.

Jos on bensakone autossa niin oikeudenmukainen ja todellinen on laskea päästöt bensakoneella ajettaessa. Tyhjällä akulla tietysti.

Joku omistaa vaikka pienen bensa auton 1.4 - 1.6 , ilmoitettu co2 voi olla 155-160co2. Näillä autoilla joilla voi ajaa 5.5L /100km matkaa bensalla 100%

Kenellä on ladattava hybridi on bensalla ajamisen kulutus isompi, autot isompia ja paljon painavampia.

Jos menet katsomaan ladattavien hybridien kulutuksia omistajilla ja autokaupassa ajotietokoneesta niin sekin kertoo.

8.2L/100km, 1500km ajoilla. Oli ladattavassa bemarissa, jonka näin eillen. Tuohonkin pitää lisätä ainakin 0.5L lisää todelliseen. Eikä ole ollut kaupunkiajossa vaan matka-ajo painoitteinen pätkäajossa. Tässä on n 100eur ajoneuvovero

Laskekaapa todellinen co2 tuosta kulutuksesta.

Sellaisen auton omistaja jolla ei ole ladattavaa hybridiä maksaa todellisen veron valtiolle ja eriarvoisessa asemassa.

8

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämän muutoksen tekisin.

      Jos ladattavassa hybridissä on bensaa, dieseliä, kaasua käyttävä polttomoottori joka mahdollistaa ajamisen, on päästötesti tehtävä täysin polttomoottorilla. Ilman sähkömoottorin apua.

      Jos ladattavassa hybridissä on bensaa, dieseliä, kaasua käyttävä polttomoottori jolla tuotetaan sähköä, päästötestiin lähdetään tyhjällä akulla.

      • Anonyymi

        Sähköautot eivät sovellu Pohjoismaihin – Toimintamatka pienenee talvella jopa 46%
        miinus 6,6 C°, lyhensi toimintamatkaa jo keskimäärin 41 prosenttia.
        Hallitus on paiskannut kyynärpäät yhteen Carunan sähköverkon kanssa ja estää VETY tankkaus asemien leviämisen. Esim; HUNDAI toisi kohtuuhintaista vety autoa vaan INFA on estetty joten ei voida myydäkkään.


    • Anonyymi

      Kyllähän plugareiden WLTP CO2 päästöt ovat kaukana todellisuudessa. WLTP testi olettaa että 80% ajettaisiin sähköllä mutta todellisuudessa vain noin 40% ajoista tutkimusten mukaan hoituu sähköllä. Monet ei varmaan lataile ollenkaan koska ei löydy latausmahdollisutta, ostavat plugarin vain autoveron ja ajoneuvoveron välttämiseksi.

      Tärkeää ainakin ettei veronkorotukset kohdistu auto tai ajoneuvoveroihin, kuten esim hyväosaisten plugarikuskien puolustaja Kokoomus haluaa. Parempi korottaa polttoaineveroa jos ihan pakko jotain veroa korottaa.

      • Anonyymi

        "Tärkeää ainakin ettei veronkorotukset kohdistu auto tai ajoneuvoveroihin"

        Tämä tietenkin siksi että perustuvat noihin huuhaa WLTP CO2 arvoihin jotka ovat kaukana todellisuudesta.


    • Anonyymi

      Nämä hybridien päästömittaukset on verrattavissa volkkarin dieselien päästöhuijaukseen. Hybridin mittaus aloitetaan täydellä akulla ja se ajetaan tyhjäksi. Näin saadaan kokonaispäästöt pieniksi ja sen mukaan täytetään EU:n liikenteen päästöjen vähennysvaatimus petoksella.

    • Anonyymi

      Ei ne valmistajat noita huijaushybridejä Suomen verotuksen takia tee, vaan EU päästösakkojen. Viherhuijaus kuitenkin ja porsaanreikään syylliset löytyvät EU.n poliittisista päättäjistä, jotka eivät halua myöntää virhettään.

      Suomessa asia ratkeaisi siirtämällä ajoneuvo/käyttövoimaveron päästövero (CO2 g/km) polttoaineiden veroon (tai päästömaksuun). Näin jokaista autoa ja kuskia verotettaisiin todellisista päästöistään. Koskee niin huijauhybridejä, kuin ihan tavallisia autojakin, sillä eihän ne paperilla olevat WLTP päästöarvot kerro mitään päästöistä ilman ajosuoritteen ja ajotavan huomioimista!

    • Anonyymi

      Tilanne tulee muuttumaan vuoden kuluessa kun katsastuksen yhteydessä kaivetaan auton datajärjestelmästä todelliset tietokoneen esittämät luvut ja ainakin verokäytäntöä tullaan muuttamaan sen mukaan.
      Tietokoneen manipulointi ennen katsastusta johtanee suoraan ajokieltoon.
      Laajempi seuraus lienee ladatttavien hybridien jälleenmyyntiarvon romahtaminen, joten on melkoinen riski hankkia sellaista juuri nyt.

    • Anonyymi

      DieselGate jää pieneksi, kun tämä PHEVgate mätäpaise kohta puhkeaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      24
      3409
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      13
      2828
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2504
    4. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1917
    5. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      52
      1755
    6. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      15
      1720
    7. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      45
      1606
    8. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1468
    9. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      54
      1434
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

      Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      263
      1161
    Aihe