Älkää ostako Rinta-Joupilta autoa

Anonyymi

Ostin Rinta-Joupilta netistä auton. Auton luvattiin olevan kunnossa. Olisin halunnut, että auto toimitetaan kotiin, mutta ilmoitivat etä saan sen nopeammin, jos haen lähimmästa liikkeestä.
No autoa hakiessani huomasin, ettei etupenkin selkänojan säätö toimi. Lupasivat korjauttaa sen. Auto vietiin korjaamolle, jolloin auton saaminen viivästyi kolmella päivällä. No ei sitä korjattu vaan ilmoitettiin, että se toimii kun sitä vähän räplää.
Ensimmäinen ajopäivä meni hyvin seuraavana auto ei käynnistynyt, vaa se jouduttiin viemään hinausautolla korjaamolle. Soitin Rinta-Joupille, että haluan purkaa kaupan. Luulin, että minulla on 14 vrk aikaa purkaa kauppa, koska olin auton netistä ostanut. Ilmoitivat, että minulla ei ole siihen oikeutta, koska auto oli toimitettu liikkeeseen. Ihmettelin tätä, koska olisin alun perin halunnut kotiin toimituksen ja että se oikeus purkuun voi mennä kun auto olikin toimitettu liikkeeseen.
Korjaamolta ilmoitettiin että akku oli ihan loppu ja jouduttiin vaihtamaan uusi akku. Liike ei suostunut sitä korvaamaan, vaan vaan väitti sen kuuluvan normaaliin huoltotoimenpiteeseen.
Hain auton äsken ja korjaamolta sanottiin, että koeajossa huomattiin, että ratti on vinossa ja alustasta kuuluu kolinaa. En minä sitä naisihmisenä ollut huomannut. Soitin Juipillle ja siellä sanottiin, että he eivät maksa korjausta.
Olen omistanut nyt auton 10 päivää ja vituttaa niin, ettei mitään rajaa.
Mitä voisin tehdä? Eikö minulla tosiaan ole oikeutta purkaa kauppaa?

10

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käyttäjä on kusettaja. SYYTÄ EDELLISTÄ OMISTAJAA. Itse en pidä koko joupista mutta itse tuotte piilovikaset vaihdossa ja seuraava saa ne teidän herkut ..... missä rehellisyys käyttäjä....te olette kusettajia......

    • Anonyymi

      Jos sinulla on esim sähköposti että haluat etämyynnin, niin voi onnistua.
      Tämä liikkeeseen toimitus oli vain joupin kikkailua.
      Mikäli pystyt tämän esittään niin ei pitäis olla ongelma.
      Mutta jos ei kirjallista löydy. Niin sitten vaikeaa. Säästä kaikki postit ja muut paperit ja laita kuluttajasuodaan. 1-2 vuoden päästä tulee päätös. Kerran se rumpa käytiin läpi ja voitettiin.

    • Anonyymi

      Minkä paikkakunnan liikkeestä ostit niin se kertoo jotain.

      • Anonyymi

        Lapualta ja oon pettynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapualta ja oon pettynyt.

        Olen aloittaja, mutta ei ole Lapualta vaan itä-suomesta.


    • Voi hyvä naisihminen sieltä Itä-Suomesta!

      Mistään ei nyt käy ilmi, minkähintaisesta, minkäikäisestä ja kuinka paljon ajetusta autosta on kysymys. Auto ei nimittäin saa olla liian vanha eikä ns. "liikaa ajettu!"
      Etkö ollut mistään kuullut, että käytetty auto - sitä vanhempi kuin se on - on ennen kauppaa tutkittava tarkoin etukäteen.
      Tällä palstalla on ainakin pari vuosikymmentä puhuttu siitä, että myynnissä olevien autojen vikoja pyritään aivan tarkoituksella salaamaan.
      Siksi en edes oikein ymmärrä, mitkä ovat ne painavat syyt, joiden perusteella olet päättänyt toimia näin. Harmi, ettet hoksannut tätä liikkeestä toimittamisasiaa.
      Olen ammatikseni 20 v. opettanut nuoria aikuisia lain kiemuroihin, joten tiedän mm. että yksityishenkilöostajan alkuperäinen tarkoitus on se, millä on tässä merkitystä.
      Sinun on siis pystyttävä sähköposteilla tms. näyttämään, että tämä oli alkuperäinen tarkoituksesi, - eli eräänlainen kaupan ehto, siis se, että arvelit aivan oikein, etäkaupalla on 14 pv:n katumisaika, mistä syystä tahansa.
      Ellet tätä pysty luotettavasti näyttämään, olet heikoilla.
      Toisaalta voidaan myös sanoa, että myyjä on tehnyt sinulle vastatarjouksen, jonka sisältö eroaa omasta tarjouksestasi keskeisiltä osiltaan niin, että auton toimituspaikka ei olekaan kotipiha, vaan on muuttunut ja silloin tekemäsi aikaisempi tarjous ei enää ole voimassa. Näin siis Kauppalain mukaan.
      Oikeuteen asiaa ei kustannusten vuoksi kannata viedä, mutta Kuluttajansuojaa -siis Kuluttajariitalautakuntaa kannattaa ainakin yrittää. Kuluttajasuojan tarkoitus on olla kuluttajan, siis sen heikomman osapuolen puolella.
      En ymmärrä niitä höpinöitä, että asian käsittely veisi Kuluttajariitalautakunnassa pitkään.
      Omien kokemuksien mukaan jo runsaassa viikossa on puhelimitse otettu yhteyttä ja pyydetty tarpeellisia lisätietoja. Kuluttajasuojasta ollaan sitten yhteydessä myyjäliikkeeseen.
      Itsekin joudun harva se vuosi puuttumaan asioihin, koska myyjät yrittävät aina vakuuttaa, ettei valittaminen kannata.
      Kaikki tämä edellyttää, että teet netissä ilmoituksen, jossa vain täytät valmiin lomakkeen pyydetyillä yksityiskohdilla. Asuinpaikkakunnalla ei ole väliä.
      On kuitenkin pidettävä mielessä, että lautakunta voi vain suositella, mutta arvioni on, etteivät suuret liikkeet halua menettää mainettaan.
      Lopuksi on tärkeää huomata, että Rinta-Jouppeja on kaksi eri yritystä.

      Onnea matkaan!

    • Anonyymi

      Kerrankin huippuhyvä vastaus. Kiitos siitä kirjoittajalle.
      En ole asianomistaja. Mutta paljon kiitoksia kun joku jaksaa vastata kunnolla täällä.
      Toivon että jutun aloittajalta löytyy s.posti jossa sovittu etämyynti ja saa kaupan perutta.

    • Anonyymi

      Kiitos asiallisesta kommentista. Eikö autoliikkeellä tosiaan ole mitään korvausvastuuta, vaikka autossa on ilmennyt näin paljon vikoja 10 vrk.n sisällä ostosta.?
      Mitään säpoa minulla ei ole oston tiimoilta, koska kaupat sovittiin puhelimitse.

      • Anonyymi

        " Eikö autoliikkeellä tosiaan ole mitään korvausvastuuta, vaikka autossa on ilmennyt näin paljon vikoja 10 vrk.n sisällä ostosta.?"

        Jos autosi on vuosimallia 2019 jolla on ajettu 20tkm niin tottakai on vastuuta.

        Mutta jos autosi on 1997 mallinen, 400tkm niin sitten ei.

        Kysymys on siitä, että onko auto siinä kunnossa, kuin se ikä ja kilometrit huomioiden kuuluisi olla.

        Et missään vaiheessa ole kertonut mikä auto on kyseessä, liekö tarkoituksellista.


    • Anonyymi

      Täytä nyt ihmeessä se kuluttajasuojan lomake ja laita asia pikaisesti vireille.
      Kirjoita itselle vielä muisti lista miten asia meni ja soita joupin johtajalle.
      Pysy asiassa ja perustele myyntitapahtuma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe