Rasismi ja Raamattu???

poikalapsi

Eräässä keskustelussa alempana nimimerkki TaistoRa antaa ymmärtää, että Jumalan sana kehottaa rasistiseen asennoitumiseen. Onko näin? Oikeuttaako Raamattu mielestäsi rasismin, syrjinnän kaikissa muodoissaan? Missä Raamattu semmoisen oikeuttaa, jos oikeuttaa?

9

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt

ruveta olemaan sinun kanssa samaa mieltä vai vastustamaan?

• poikalapsi

Minulle riittäisi, jos kertoisit mielipiteesi ja perustelisit sen. Minun omasta mielstäni on selvää, että mikään ei voi oikeuttaa rasismia eikä ainakaan Uusi testamentti kyllä rasisimiin kehotakaan.

• tuli
        poikalapsi kirjoitti:

Minulle riittäisi, jos kertoisit mielipiteesi ja perustelisit sen. Minun omasta mielstäni on selvää, että mikään ei voi oikeuttaa rasismia eikä ainakaan Uusi testamentti kyllä rasisimiin kehotakaan.

mieleen.Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.Sinä ja minä olemme hänelle rakkaita,tässä ei ole yhtään rasismia.

• tod e

että jos joku lyö sinua toiselle poskelle, niin käännä hänelle toinenkin.
      sitä ohjetta kun kaikki noudattaisimme, niin tällä palstalla olisi hiljaista ja tyyntä.

• Tätäkö kirjoitusta tarkoitat jonka kirjoitin vastaukseksi sinulle tuolla toisaalla!? ->

----------------------------------------
      Saat uskoa että en todellakaan häpeä Jumalan sanaa, siinä ja vain siinä on uskovan ravinto!

Se voisi olla sinunkin ravintosi jos uskoisit siihen oikeasti eikä valikoiden vain sinulle mieluisia kohtia.

Uusitestamentti on kokonaisuus ja sanan noudattaminen kuuluu uskovalle ihmiselle->
      >>Joh. 14:23
      "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
      "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan"!.

Jos me hylkäämme Sanan, me hylkäämme Jeesuksen joka on Jumalan - SANA!

>>Joh 1:1 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.

• poikalapsi

Tuo kirjoitus ei ole rasistinen tuollaisena. Jätit pois totuuden: vastasit tuolla lailla, kun käskin sinun hävetä raistista asennettasi. Annoit siis ymmärtää, että sinulla on oikeus rasismiin, koska Raamattu antaa sinulle oikeuden. - - Yhteydestään irrotetusta tekstistä saimme kerrankin esimerkin, joka ei ollut Raamatusta. Taballisesti tätä samaa tehdään täällä lähinnä ottamalla irtokohtia Raamatusta ha panemalla ne itselle sopiviin yhteyksiin.

• tavalla

nämä ovat irroitettu yhteydestään?

• ihonväri

Raamattu ei ole rasistinen. Joskus tuntu että meitä kalkkilaivan asukkeja sorretaan.
      Aina vaan Israel..pakkohan se on hyväksyä..mutta joskus se on vaikeaa.

• poikalapsi

Ei minullekaan ole, mutta muutamille "uskoville" tuntuu olevan. Rasismi ei muuten kyllä ole pelkästään ihonväriin kohdistuvaa syrjintää vaan syrjintää kaikissa muodoissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3484
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      420
      2834
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      22
      2771
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1837
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1477
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1360
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      88
      1107
    8. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1093
    9. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      86
      1000
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      31
      890
    Aihe