En aio kertoa lapsen isälle lapsesta ikinä

Anonyymi

Tiedän kyllä isän, kun muiden kanssa en ole ollut.
Lapsi syntyy toukokuussa ja isä tulee olemaan ikuisesti salaisuus. Pärjään hyvin yksin. Työ on ja koti ja lähipiiri tulee.

Voiko jotenkin estää, että lapsi ei aikuiseksi tultuaan lähtisi asiaa itse selvittämään mitenkään?

45

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Melkone pommi 😱😵

    • Anonyymi

      Miksi haluat sen estää? :0 siis ymmärrän jos mies on väkivaltainen, narkomaani tai joku murhaaja tai pedo..

      • Anonyymi

        Ei tiedä yhteystietoja tai jätkä naimisissa!


    • Anonyymi

      Rölliölli..

    • Anonyymi

      Heh....😏
      Ei tuollaista asiaa voi jättää toiselle kertomatta....vain tyhmä toimii noin...isällä on oikeus lapseensa ja lapsella oikeus tietää vanhempansa....jossain vaiheessa se lapsi varmasti selvittää isänsä henkilöllisyyden...

      • Anonyymi

        En aio olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Ei ole väkivaltaine eikä narkkari , ihan normaali perheellinen suomalainen mies, jolla vaimo ja kolme pientä lasta


      • Anonyymi

        Lapsella on oikeus isäänsä, mutta isällä ei varsinaisesti ole oikeutta lapseensa, ikävä kyllä.


      • Anonyymi

        Mitäs perheellinen isä voi äidin hyväksi tehdä eipä paljon mitään? Vai surffaako se kahden perheen väliä?


      • Anonyymi

        Käsittääkseni huorat pitävät yleensä hyvin huolen ehkäisystä. Eli jos on, niin luultavasti aivan tarkoituksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni huorat pitävät yleensä hyvin huolen ehkäisystä. Eli jos on, niin luultavasti aivan tarkoituksella.

        Oletko huora pettänyt minua tarkoituksella kun sanoin sillon alussa että sano rehellisesti oletko raskaana ja väitit ettet ole niin nyt muka olet nii olet silloin pettänyt minua ja nyt ymmärrän mitä tarkoitat tuolla että sun paino vaan nousee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huora pettänyt minua tarkoituksella kun sanoin sillon alussa että sano rehellisesti oletko raskaana ja väitit ettet ole niin nyt muka olet nii olet silloin pettänyt minua ja nyt ymmärrän mitä tarkoitat tuolla että sun paino vaan nousee

        Joulusuklaat on syöty ja sitä kutsutaan lihomiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huora pettänyt minua tarkoituksella kun sanoin sillon alussa että sano rehellisesti oletko raskaana ja väitit ettet ole niin nyt muka olet nii olet silloin pettänyt minua ja nyt ymmärrän mitä tarkoitat tuolla että sun paino vaan nousee

        Rakas en ole raskaana ja en ole pettänyt. Siistisit suusi. Sun puheet on loukkaavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas en ole raskaana ja en ole pettänyt. Siistisit suusi. Sun puheet on loukkaavia.

        Laitoit ne kuvat etkä sä edes aio sanoo että mistä suutuit taas kerran. Ja voitko poistaa ne heti tai sitten otat hänet ja unohda minut. Ja jos se mun rehellisyys ei sinulle riitä nii kannattaako mun edes olla rehellisesti jos et ollenkaa arvosta sitä etten ikinä tee mitään mitä en saa tehdä. Eikö se merkitse rakkaus sinulle mitään että olen täysin uskollinen sinulle ihan kaikessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aio olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Ei ole väkivaltaine eikä narkkari , ihan normaali perheellinen suomalainen mies, jolla vaimo ja kolme pientä lasta

        Et parempaan pystynyt kun perheelliseen mieheen kiimoissasi lankesit. Et voi sitä estää että lapsi tulee tietämään isänsä jos hän niin haluaa. Viimeistään kun toinen kuolee lapsen oikeudet tuodaan esille.


    • Anonyymi

      Teet väärin lapsen isää kohtaan ja myös lasta kohtaan jossain vaiheessa isän puuttuminen alkaa vaikuttamaan.

    • Anonyymi

      Hautuumaalta haet sopivan ikäisen ja sanot että tuolla se isä lepää

    • Anonyymi

      Jokainen valitsee oman tien ja kantaa vastuun teoistaan. Jos ei halua kertoa, on se sun valinta. Ei ole olemassa mitään pakotetta. Onnea tulevaan

    • Anonyymi

      Ymmärrän kyllä, että voi olla syitä olla kertomatta lapsesta tämän lapsuusaikana. On tilanteista, joissa on varmasti parempi lapsellekin noin. Varaudu kuitenkin siihen, että lapsi itse ei tule aina suhtautumaan niin, vaan voit saada osaksesi suuriakin vihanpuuskia tuon asian tiimoilta. Varsinkin teiniaikana jopa ihan todennäköistä. Jos syyt kertomattomuuteen ovat hyvät, niin aikanaan lapsesi ymmärtää. Aikuista et pysty estämään selvittämästä. Paitsi tietysti niin, että pidät huolen ettet kerro yhtään mitään ja että kukaan muukaan ei kykene yhtään vihjettä antamaan. Tuolla tavoin toimien tosin saatat taas saada aikaan katkeruutta itseäsi kohtaan. Asian selviämistä vahingossa vaikka jonkin dna rekisterin kautt et voi estää. Se on tuurista kiinni.

    • Anonyymi

      Sano et isi asuu Amerikassa. Nii sanottii aina jos oli lemmikki jota ei enää jaksanu hoitaa ja vanhemmat hävitti sen 🤣 ainaki naapurissa tätä harrastettiin ja kyselinnettä missä ne sun marsut on nii meinas et ne muutti Amerikkaan. Aina olin et wow!

      • Anonyymi

        Tuli mieleen Fievel- elokuvat, missä ne hiiret matkustaa laivalla "Ämeerikään", hienoja elokuvia :D -sivusta vuan.


    • Anonyymi

      Ihan ymmärrettävää ettet halua kertoa kun mies on perheellinen kolmen lapsen isä.
      Varma en ole mutta mahtaako olla keinoa estää lasta aikuisena etsimään isäänsä.
      Kaikkea hyvää elämäänne .

    • Anonyymi

      Heh eh heh hehheeeh

    • Anonyymi

      Sinuna kertoisin asiat niinkuin ovat, ettei käy niin että vahingossa selviää ja välisi rikkoutuvat ehkä jopa lapseesi tulevaisuudessa. Kyllä niitä keinoja on miten äiti ja lapsi pääsee ”suojaan isältä” jos jotakin sen johdosta yrittäisi.

    • Aika kinkkinen kysymys. Ymmärrän kyllä, jos haluat lapsen kasvattaa yksin ilman että isällä on oikeutta tavata lasta. Toisaalta on lapsen etujen mukaista, että hänellä on oikeus perintöosuuteen miehen omaisuudesta.

      • Anonyymi

        Nuo perintöjututkin ovat aika kakspiipuinen juttu. Oikeus toki lapsella on, mutta kuinka usein se perintö on sitten kaiken sen riidan arvoinen. Riitaahan tuollaisessa kuviossa lähes aina tulee. Jos itse vain lapsen perintöasioita pohtisin, niin en todellakaan alkaisi näitä selvittelemään ennen kun lapsi on aikuinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo perintöjututkin ovat aika kakspiipuinen juttu. Oikeus toki lapsella on, mutta kuinka usein se perintö on sitten kaiken sen riidan arvoinen. Riitaahan tuollaisessa kuviossa lähes aina tulee. Jos itse vain lapsen perintöasioita pohtisin, niin en todellakaan alkaisi näitä selvittelemään ennen kun lapsi on aikuinen.

        Ainakin lakiosuus kuuluu lapselle. Mutta entä jos isä kerkeää kuolla ja isyyttä ei ole todistettu. Mitä silloin tapahtuu?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ainakin lakiosuus kuuluu lapselle. Mutta entä jos isä kerkeää kuolla ja isyyttä ei ole todistettu. Mitä silloin tapahtuu?

        Saahan ne dnat napattua muilta isälinjan sukulaisilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saahan ne dnat napattua muilta isälinjan sukulaisilta.

        Mutta jos perinnöt ovat jo siinä vaiheessa jaettu. Miten tapahtuu osuuden jälkikäteen karhuaminen? En ole perehtynyt aiheeseen. Jos joku on, olisi mielenkiintoista kuulla faktaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saahan ne dnat napattua muilta isälinjan sukulaisilta.

        "Isyyden vahvistamiselle ei ole asetettu määräaikaa, ja se on mahdollista vielä isän kuolemankin jälkeen. Isän kuoleman jälkeen isyys voidaan vahvistaa virastossa, jos isän oikeudenomistajat siihen suostuvat ja lapsi on alaikäinen. Isyyden vahvistaminen edellyttää lisäksi, että isyyden selvittäminen on toimitettu. Isyyden selvittäminen tarkoittaa prosessia, jossa kunnan lastenvalvoja tekee tarvittavat toimenpiteet saadakseen varmuuden lapsen isästä. Myös oikeusgeneettinen tutkimus voidaan suorittaa isyyden selvittämiseksi, vaikka isä olisikin jo kuollut. Jos isän kuolemasta on kulunut jo huomattavan pitkä aika, voi DNA-näytteen saaminen kuitenkin olla käytännössä mahdotonta. Tarvittaessa on myös mahdollista nostaa kanne käräjäoikeudessa isyyden vahvistamiseksi. Tällöin lapsi on asiassa kantajana isän oikeudenomistajia vastaan. Jos lapsi on jo täysi-ikäinen, on isyyden vahvistaminen mahdollista ainoastaan nostamalla kanne käräjäoikeudessa, sillä lastenvalvojan tehtäviin ei kuulu aikuisen lapsen isyyden selvittäminen." https://www.minilex.fi/a/isyyden-vahvistaminen-isän-kuoleman-jälkeen

        Tämän lähteen mukaan ei ole siis ihan yksinkertaista, jos isän perilliset eivät halua tehdä yhteistyötä.


    • Anonyymi

      Olen kuullut että näin tehään ihan tahallaan. Halutaan lapsi muttei muuta niin ehkäisy pois ja sopiva paikalle...

    • Anonyymi

      Kyllä hä tietää saa, ei mitään salata voi, koska asiat etenevät ennalta tiedostetusti, tarvinneeko edes lähteä selvittämään, tehdä asialle yhtään mitään.
      Ole vaan ihan huoleti.

    • Anonyymi

      Lehtolapsia ollu maailman sivu, ei mitään uutta. Sano vaikka että oli merimies.

      • Anonyymi

        Ja toivois samalla, ettei lapsi sattumoisin mene yhteen oman biol sisaruksen kanssa.


    • Anonyymi

      On se lapsen oikeus tietää kuka on isä. Pilaat lapsen elämän salaamalla asioita. Omat geenit ja perimä on tärkeä tieto, jonka hän tulee varmasti selvittämään myöhemmin.

    • Anonyymi

      Lapsesta on puolet äitiä ja puolet isää. Lapsella on oikeus isän huolenpitoon ja läsnäoloon etenkin lapsuudessaan samoin kuin äidinkin. Jos joku äiti sen kieltää, hän särkee lapsensa sydämen. Äiti yksin ei ole tarpeeksi.
      Tämä on naisen mielipide.

      • Anonyymi

        Kyllä vaan!!


    • Anonyymi

      Itsekkyydellä ei ole rajaa. Oman kersan tuomitset asiasta kärsimään koko lopun ikäänsä. Isäähän se ei loppupeleissä satuta kun hän ei asiasta tiedä ellei nyt lapsettomuudesta muuten kärsi.

    • Anonyymi

      Kumarrat taikaseiniä.

    • Anonyymi

      Kannattaisi kertoa sen puolisolle.

      En antaisi mieheni kasvattaa meidän lasta, jos olisi meitä pettänyt!

      Sellainen mies ei ansaitse lapsia!

      Saa nainen sitten kasvattaa lapsista oikeudenmukaisia ja rehellisiä lapsia.

      Pettäjät pois lasten elämästä. He ansaitsevat vanhemmat, jotka oikeasti rakastavat ja viettävät aikaa heidän kanssaan, eikä vieraissa

      • Anonyymi

        Kakspiippunen juttu. Jos kännipäissään naiskennelleet ja siitä molempien huolimattomuutta lapsi tulossa. Kyllä aloittajan on kerrottava, että odotat hänen lastaan. Siinä tuomio hänelle, jos ei ala korvaamaan. Lapsi kuitenkin tarvii kaikenlaista, tulet huomaamaan. Nyt sinulla vain kosto mielessä. Ei ole oikein. Teet lapsen tähän maailmaan ilman hänen suostumustaan. Vastuu hänestä on niillä, jotka saivat hänet aikaan. Lapsesi tulee tästä kärsimään, samoin koko isukin perhe. Mutta lapsellasi tulee olemaan 3 sisarta, älä unohda tätä. Ihmisen ei ole hyvä olla yksin tässä pahassa maailmassa.


    • Anonyymi

      Roikut kuitenkin Ikävä-palstalla eli mieli tekisi kertoa? Kyllä sä kerrot.

    • Anonyymi

      Eipä se mies osaa sellaista kaivata mistä ei mitään tiedä, joten tee kuten haluat. Yksinäiset naiset saa jo lapsettomuushoitojakin, eli voit kertoa lapselle vaikka minkälaisen tarinan. Mutta kerro totuus sitten, kun hän on riittävän vanha. Valheista jää aina kiinni.

    • Anonyymi

      Isä saisi tietää lapsensa ja sinä saisit elatusapua?

    • Anonyymi

      Liika ahnehtiminen on pahasta yhtäkaikki.

    • Anonyymi

      Lapsella on oikeus vanhempiin. Mieti ..

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe