Ulkomailla asuviin suomalaisiin Suomen viranomaisilla on outo suhtautuminen. Suomen lait on tehty vain Suomessa asuvia varten vaikka suomalaisia asuu eri syistä yhä enemmän ulkomailla. Tyttären poika on halunnut tulla Suomeen asepalvelukseen, mutta posti ei kulje edes Kesk-Eurooppaan. Omatoimisesti kyselemällä hän sai lopulta sähköpostissa tiedon. Nyt yllättäen MIGRA lähetti hänelle, syntymästään suomalaiselle ja ainoastaan Suomen kansalaisuuuden omaavalle, tylyn määräyksen täytää lomakkeita tai hän menettää Suomen kansalaisuutensa! Mielestäni maahanmuuttoviraston MIGRAN toiminta olisi syytä laittaa vastuuseen tai ainnakin selvittää miten voidaan laiminlyödä asioiden selvittäminen ennen uhkavaatimusten lähettämistä!
Ulkomailla asuvien passiasiat hoidetaan miten sattuu ja miten ehditään kuukausien jonotuksella vaikka tiedetään, että passi on ainut henkilöllisyysdokumentti jonka voi saada lähetystöistä! Täytyykö ulkomailla asuvien suomalaisten hankkia kaksoiskansalaisuus vain siksi, että Suomi ei huolehdi kansalaisistaan ulkomailla.
Suomalaiset ulkomailla
Anonyymi
1
141
Vastaukset
- Anonyymi
Muuten suomen lait koskee kaikkia suomen passin omaavia kansalaisa myös ulkomailla asuessaan. Eräskin pedo luuli voivansa ottaa 10 vuotiaan vaikokkeen Keniassa mutta joutu linnaan suomessa koska suojaikäraja on kaikilla suomalaisilla sama eli 16 v olit tai asuit missä maassa tahansa. Kaksoiskansalaiselta voidaan ottaa pois suomen kansalaisuus jos ei täytä velvotteita(armeija)tai kirjoittelee ja muutenkin hyökkää puheillaan teoillaan suomen hallitusta kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 978624
- 474249
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371488- 241460
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341199Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121170Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31862Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837