Laittakaa tulemaan narratiiveja! Hiokaa tulokulmaa normaalia huolellisemmin! Edelliseen ketjuun, joka käsitteli liitulakujen ravintoarvoja tuli jo 500 viestiä täyteen, joten joudun avaamaan uuden ketjun. Rikkuvatko teillä vetoketjut nykyään herkästi vaatteista ja laukuista ja hinttipusseista? Pari viikoa ja usein vetskari saattaa olla kaputt! Ennen oli älyvetskareita; kun huusi "VETOKETJU!" oli veto tiukkaa, kun kuiskasi "vetoketju" ei se liikkunut hiukkaa!
https://www.youtube.com/watch?v=Wnddas_VZ_w
Jean Sibelius, tiesittekö, sävelsi Finlandian alun perin "Finlandia" WC- paperin mainosmusiikiksi. Biisi löydettiin uudestaan 80- luvulla ja Toivo Kärki tarjosi sitä Vexi Salmen sanoituksen kera Frederikille. Reetu oli sitä mieltä, että ei sovi hänen kohdeyleisölleen, joten nuori Sakari Kuosmanen sai sen esitettäväkseen ja teki siitä hitin! Saku lauloi sen krapula- aamuna yhdellä otolla purkkiin ja yrjösi kappaleen loputtua välittömästi:
https://www.youtube.com/watch?v=H7g9wU8Oj74
Suomalaisten suosituimmat lapsen nimet joulukuulta 2020, nimen perässä kappalemäärä.
1. Luna 226
2. Alma 196
3. Helmi 175
4. Sulo 170
5. Hertta 169
6. Martta 153
7. Bella 145
8. Onni 142
9. Sisu 139
10. Elli 136
11. Kerttu 134
12. Hilma 130
13. Hugo 126
14. Hilla 126
15. Elsa 124
16. Peppi 119
17. Nelli 113
18. Taika 108
19. Sissi 107
20. Remu 106
21. Koda 104
22. Lilli 103
23. Milo 103
24. Siiri 102
25. Topi 102
26. Lumi 101
27. Elmo 99
28. Maisa 98
29. Luca 97
30. Minni 94
Suosituimmat irtokarkit. Liitulakua, joka oli ennakkosuosikki, ei ole lainkaan listalla:
1. Susupala
2. Ahaa Suklaacrisp
3. Mini Pätkis
4. Napero
5. Turkinpippuri Hot & Sour
6. Bubblizz Hedelmäpullo
7. Missä X Hedelmä
8. Sirkus Aakkoset
9. Suklaatoffeerulla
10. Hedelmätutti
11. Hedelmäsalmiakki Ufo
12. Amerikan Pastilli
13. Kouvolan Laku
14. Vihreä Kuula
15. Nalle
16. Vanilja Fudge
17. Valkosuklaa Toffeerulla
18. Center
19. Maitosuklaa
20. Superhedelmäpääkallo
Pienempi kuin kolme, kaksoispiste sulut kiinni
2
66
Vastaukset
Euroviisu- karsinnat ovat kerrankin mielnkiintoiset! Neljä aika kovaa yrittäjää: Teflonit feat. Pandora, Danny, Matin ja Tepon poika, sekä raskaan rokin pojat.
Toivoisin Dannyn voittavan! Huikean erilainen laulu, erittäin syvälliset lyriikat ja upea tulkinta. Johnny Cashin tulkinta "Hurt"- kappaleesta on tämän veljeskappale. Cash kääntyi sisäänpäin, Danny ulospäin.
Tämä laulu ei ole surullinen, vaan realistinen. Kukaan ei edes muista. että kuka edusti Suomea viime vuoden Euroviisuissa ja kuka ne lopulta voitti! Valitaan tämä, kun se on suomeksi laulettukin, niin eipä ainakaan voita ja jää näin kalliit kisat järjestämättä Helsingissä, ensi vuonna.
https://www.youtube.com/watch?v=VGkRE515kVk
"Ethän kallista arkkua osta
En sano vastaan pahvilaatikosta
Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua
Hymyilkää värssyjä laulaessa
Puheissa pitäytykää totuudessa
Pidä huoli et se yksi muija kutsua ei saa
Ota rahat pois jos korppikotkat kuvii saalistan
Muuten lupaan palaan sulle vielä kummittelemaan
Sen verran tahtoisin matkaani tyylii
Nostakaa minut mustan mersun kyytiin
Selkääntaputtajat paikalle loytää
Iloiten heidätkin kutsukaa pöytään
Turha synkistellä pukeutukaa vaikka valkoisiin
Valikoikaa musta hyvä kuva tummiin kehyksiin
Jos vielä kerran tämä mies päätyy iltauutisiin
Kiltti heitä päiväkirjani takkaan
On aivan turha enää sekoittaa pakkaa
Mä laitan viestin mihin tunneli johtaa
Onko miin et siellä lähteneet kohtaa
Kun on neljän miehen verran päässyt näkee elämä
On selvä että lyhyin tikku oottaa vetäjää
Mut levyille jää ääni
Vaikka maallinen muoto häviää
Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua"- Anonyymi
Oikeastaan Sakke veti tuon Finlandian aika hyvin ilman hänelle ominaista takakenokireytt.
Sakari on nykyään omistautunut, niin kuulin - pelkästään urkumusiikkiin.
Kupittaan urkuviikolla hän häikäisi sekä tuomariston, että yleisön.
Mainittakoon, ettei edes jättisuosion sfääreissäkään Sakari ei kupittanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti37740009Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1158472Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315950Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224468Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623835Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta523562Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D743111- 322828
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182403Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!192252