Surmontil?

...

onko kokemusta? tai muista sen tapaisista lääkkeistä? Kirjoittavatko lääkärit, jos pyytää? Ja onko millaisia vaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa ( seroquel)? syön diapameja ahdistukseen, mutta eihän niitä voi olla koko aikaa napsimassa...Siksi kysyn.

5

5578

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efe

      oli hetken Surmontil 50 mg. Mulle siitä ei ollut juurikaan apua, jos ei nyt haittaakaan. Se vaihdettiin Efexorin, koska suurimmilla annoksialla Surmontil lääkärin mukaan aiheuttaa ikäviä sivuvaikutuksia.

    • placeboa

      mulle tyrkättin surmontilia unettomuuteen 50mg/ilta, ei niin minkäänlaista vaikutusta.

    • rauha80

      Surmontil on nk. vanhanajan masennuslääke, joka auttaa myös rauhattomuuteen ja unettomuuteen, mutta sivuvaikutuksena lisää ruokahalua ja pitkään käytettynä paino alkaa nousta.
      Kuivatttaa myös nenän limakalvoja ja aiheuttaa tukkoisuutta.
      Pieninä annoksina vieläkin ok, jota käytetään myös vanhusten unettomuuteen.

    • Harbison

      Olen kayttanyt tota 50mg Surmontilia noin vuoden.Masennukseen pyysin sita aluksi,erittain laheisen ystavan menetyksen vuoksi.
      Laakarin resepti oli 2 tabl iltaisin koska auttaa myos unettomuuteen.No joo uni tuli ihan hyvin reilu puolen tunnin paasta ottamisesta ja tuli nukuttuukin mutta alkuvaiheessa n.2-4 vko kun laake alkaa vaikuttaa mieliala vaihteli reippaasti,masennusta ja pinna paloi,pahoinvointia.Laake aiheutti vasymysta myos paivalla.Viinaa ei saanut mutta otinpa silti,no sen kanssa ei oikeastaan ollut ongelmaa.No viimeisen vuoden aikana tota huikkaa on mennyt erittain runsaasti joten en tieda onko vaikuttanut laakkeen vaikutukseen.Nyt viimeiset 3-4 kk olen ottanut vain 1/2 tablettia iltaisin ja se auttoi unettomuuteen..saman verran on paata sarkenyt reippaasti joka paiva.
      Lopetin surmontilin kayton kokonaan 2 viikkoa sitten ja nyt unettomuuteen stillkkareita 1/2 tabl iltaisin noin 10 paivaa.Viime yon nukuin ilman stillkareita.
      PAANSARKYA on taas ollut ja luulen etta voi olla vieroitusoireita Surmontilin lopettamisesta,kuitenkin reilu vuoden kayton jalkeen saattaa ehka ilmaantua.Onko kellaan vastaavia kokemuksia surmontilista vai onkohan kyse jostain muusta??????
      Mielestani Surmontil ei ole hyva laake koska AIHEUTTAA vasyneisyytta,mielialavaihteluita,pahoinvointia.Henk kohtaisesti en oikeastaan huomannut sen kauheasti auttavan masikseen/ahdistukseen.En suosittele.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa ensin migreeniä poistavasti, mutta päänsärky tulee kaksinkertaisena takaisin, ei väsytä (unettomuuteen otettuna), aiheuttaa vatsakipua ja tekee tukkoisen olon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe