Aihe

Tiekarhut kuolleet sukupuuttoon?

Anonyymi

Turussa ei ole nähty yhtäkään vuosiin!

97

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ..viime keväänä on nähty yksi Rovaniemen lähellä...

      • Anonyymi

        Kurikassa ainakin on ihan melko uudeltakin näyttävä tiekarhu ja mahdollisesti jossakin Alajärvellä/Vimpelissä on toinen siinä ne pohjanmaan tiekarhut sitten taisi ollakin


    • Anonyymi

      Pitäisi saada kunnolla paantunutta lumijäätä teille, jotta saataisiin houkuteltua tiekarhut takaisin?
      Vai onko ne enempi makian perään?

      • Anonyymi

        Kyllä Turusta löytyy täysin auraamattomia tien a kadun pätkiä, kevyenliikenteen väylistä puhumattakaa, mitkä on tampattu umpijäähän.

        Ihan hetkessä ei edes vesisade sulata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Turusta löytyy täysin auraamattomia tien a kadun pätkiä, kevyenliikenteen väylistä puhumattakaa, mitkä on tampattu umpijäähän.

        Ihan hetkessä ei edes vesisade sulata.

        Sohjoa yli puolen säären jo.


    • Anonyymi

      Meijän kylällä pyörii päivittäin.

      • Anonyymi

        Toissa-aamupäivän jyrsi jäätä edestakaisin työhuoneeni ikkunan alla
        Tänäänkin jäähilettä kasasi porttini eteen


    • Anonyymi

      Se johtuu ilmastonmuutoksesta.
      Sen sijaan viherpersepaviaanit ovat lisääntyneet.

    • Anonyymi

      Kyllä ne ovat kuolleet sukupuuttoon.
      Tienhoidon yksityistäminen teki karhuista vainajia.
      Kaavatiet nyökitään traktorilla. Lyhyt akseliväli tekee kadusta epätasaisen. Traktori nyökkii. Karhulla saa tasaista jälkeä.
      Maanteillä käytetään kuorma-auto a. On aura ja yksi tai useampi lana. Ajetaan nopeasti, kunhan sen tieosuuden saa mentyä nopsaan lävitse. Jälki on heikkoa ja kuormuri nyökkii myös.
      Sellaista on tienhoito.

      • Anonyymi

        Voidaan sanoa, että käyty on. Työnjäljellä mitään väliä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voidaan sanoa, että käyty on. Työnjäljellä mitään väliä ole.

        EU-kilpailutukset taisi tehdä niistä selvää jälkeä?
        Onnellisia ne harvat kunnat jotka ovat säilyttäneet omat tiekarhunsa niitä tulee hoitaa kuin kruunun jalokiviä


    • Anonyymi

      Jää- ja tiekarhusta saattaisi risteyttämällä saada vielä elinvoimaissen lajin.

    • Anonyymi

      "Minne katosivat tiekarhut? Suomen ainoa karhujen valmistaja huolissaan: "Jos tehtaassa olisi renkaat, olisin vienyt sen Ruotsiin".

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/minne-katosivat-tiekarhut-suomen-ainoa-karhujen-valmistaja-huolissaan-jos-tehtaassa-olisi-renkaat-olisin-vienyt-sen-ruotsiin/6744312

      Tiehöylässä terä on etupuolella ja kuljettaja pystyy määräämään, mitä sillä tekee, kun alusterä menee tienpinnan mukaan auton alla. Tietenkin se on työkaluna muutenkin ihan erilainen, tiehöylän terä on esimerkiksi paljon painavampi.

      Halttunen ei usko väitteisiin siitä, että kuorma-autot olisivat urakoitsijoille kustannustehokkaampia. Hän huomauttaa, että oikein käytettynä tiehöylä käyttäisi puolet vähemmän esimerkiksi polttoainetta.

      • Anonyymi

        Kesäolosuhteita on turha yrittää saada talveen. Antaa polanteiden muodostua. Telavehkeet käyttöön tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesäolosuhteita on turha yrittää saada talveen. Antaa polanteiden muodostua. Telavehkeet käyttöön tarvittaessa.

        Turku on kesäkaupunki, ne on myyty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turku on kesäkaupunki, ne on myyty.

        Joo.
        Kansallismaisema täytetty muoviteltoilla. Tuomiokirkkotori täynnä kaljatelttoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turku on kesäkaupunki, ne on myyty.

        Tässä pyrypäivänä suorastaan hämmästyin kun Helsingissä KAKSI vanhaa Vammaksen tiehöylää lykkäsi peräkkäin katua puhtaaksi. Olikohan kaivettu naftaliinista ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä pyrypäivänä suorastaan hämmästyin kun Helsingissä KAKSI vanhaa Vammaksen tiehöylää lykkäsi peräkkäin katua puhtaaksi. Olikohan kaivettu naftaliinista ajoon.

        Noista pitää tehdä jotain kulttuuriperintökohteita suojelulistalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista pitää tehdä jotain kulttuuriperintökohteita suojelulistalle!

        Saako niitä rakennettua osista vielä LISÄÄÄÄ


    • Anonyymi

      Joillain on kyllä hyviä jyrsijöitä :D

    • Anonyymi

      Nastakumit alla. Ei tarvi muiden apua.

    • Anonyymi

      Se on se ilmastonmuutos, ilmastonmuutos, juu

    • Anonyymi

      Turussa yksi karhu jäljellä, muut on myyty. Turun itäistä pitkää katua kun ajaa, on kuin ajaisi perunapellolla. Teidenhoito kamalassa tilassa. Kai se ainut tiekarhu on puhdistamassa toriparkin ympäristöä, vaikka ei siellä kai asiakkaita ole paljoa näkynyt.

      • Anonyymi

        Älytöntä höylätä keskuskatuja, kun sinne ei pääse mistään liittyviltä teiltä.
        Ja miksi kukaa menisi Turun keskustaan?

        Aurat ajaa ees taas motaria. Yritäpä päästä sinne motarille. Neliveto ei riitä.


      • Anonyymi

        Juu. Paikat tippu hampaista.
        Hammashoitoon ei pääse ennen juhannusta ja sitten tuleekin heinäkuun lomat eikä elokuussa tapahdu mitään.


    • Anonyymi

      No toivottavasti eivät ole kuolleet sukupuuttoon, on sen verran korkeata harjannetta keskellä tietä, että pelkään että kohta alusta ottaa kiinni. Ehkä olisi sittenkin pitänyt ostaa se maasturi, oletin että kaupungeissa pärjää hyvin tavallisella henkilöautolla.

      • Anonyymi

        Neliveto citymaasturi on seuraava hankinta. Muulla ei pärjää.

        Melko mahdottomaksi menee, kun jää useita työpäiviä väliin. Liukumat paukkuu jo yli 40 h.
        Kesälomat on peruttu.

        Töissäkäymisessä ei ole mitään mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neliveto citymaasturi on seuraava hankinta. Muulla ei pärjää.

        Melko mahdottomaksi menee, kun jää useita työpäiviä väliin. Liukumat paukkuu jo yli 40 h.
        Kesälomat on peruttu.

        Töissäkäymisessä ei ole mitään mieltä.

        Parin vuoden päästä tulee ilmeisesti myyntiin uusi Lada Niva Dacian nykytekniikalla eli 1l turbokoneella, johon saa flexfuelin ilmeisesti ,jolloin se voi kestääkin. Ja uskon että tulee vielä Itäautojen halvoilla hinnoilla eli noin 10 000e hinnat alkaen. Sitten menen autokauppaan hakeen sellaisen,tuota onkin jo odoteltu,halpaa pientä katumaasturia länsitekniikalla eikä mitkään kelit enää haittaa.


    • Anonyymi

      Valtion olikohan se TVH kilpaulutettiin siellä oli tiekarhut ,jotka repi sentään jäitkin pois polttoainekustannukset toki oli kovemmat nykyset vältit kuorma-autojen alla on vitsi ja myös kesäisin sorateillä heittäkään vältit hevonkuuseen tiekarhut kehiin .

    • Anonyymi

      Kesällä menty polkupyörällä ja talvella suksilla. Sudet ja karhut on ammuttu tavattaessa.

    • Anonyymi

      Tampereen kaupungilla on 1 kpl
      Ylöjärven kunnalla 1 kpl
      Ne minä tiedän.
      Se on tämä jatkuva kilpailutus kun kaikki pitäisi tehdä halvalla, ilman päästöjä, uudehkolla kalustolla, maksaa kaikki eri kulut, hyvin harva taho sellaiseen kykenee.

      • Anonyymi

        Maajussit putsaa teitä pikkuauroilla traktorin 🚜 nokassa.
        Kaikki tienpäät on ummessa, kun ei osata. Ei välitetä.


      • Anonyymi

        "Tampereen kaupungilla on 1 kpl"

        Et näytä tietävän nyt yhtään mitään ainakaan Tampereen kaupungin nykyisestä tiehöylien omistamisen tilanteesta..

        Tampereen kaupunki ei omista nykyään yhtään yhtään tiehöylää.
        Mutta sen sijaan Tampereen Infra Oy:lla, joka nykyään vastaa Tampereen katujen talvikunnossapidosta on neljä toimivaa tiehöyää olemassa. Joka muuten on aivan liian vähän Tampereen kokoisen kaupungin katujen hoitamiseen talvella.

        Ylöjärven kaupungilla ja Nokian kaupungilla on on kummallakin yksi tiehöylä käytössään.

        Terveisin Höyläkuski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tampereen kaupungilla on 1 kpl"

        Et näytä tietävän nyt yhtään mitään ainakaan Tampereen kaupungin nykyisestä tiehöylien omistamisen tilanteesta..

        Tampereen kaupunki ei omista nykyään yhtään yhtään tiehöylää.
        Mutta sen sijaan Tampereen Infra Oy:lla, joka nykyään vastaa Tampereen katujen talvikunnossapidosta on neljä toimivaa tiehöyää olemassa. Joka muuten on aivan liian vähän Tampereen kokoisen kaupungin katujen hoitamiseen talvella.

        Ylöjärven kaupungilla ja Nokian kaupungilla on on kummallakin yksi tiehöylä käytössään.

        Terveisin Höyläkuski

        Mikseis höyläkuski ole ajossa, vaan täällä notkuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikseis höyläkuski ole ajossa, vaan täällä notkuu?

        Opastan sinua.

        Suomen työaikalaki määrää tarpeeksi pitkät lepoajat aina myös kaikille höyläkuskeillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opastan sinua.

        Suomen työaikalaki määrää tarpeeksi pitkät lepoajat aina myös kaikille höyläkuskeillekin.

        Aha.
        Meillä riittää 5 h tauko, kun taotaan fimalle rahaa. Ylitöitä ei ole rajoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha.
        Meillä riittää 5 h tauko, kun taotaan fimalle rahaa. Ylitöitä ei ole rajoitettu.

        Teillä rikotaan sitten selkeästi lakia.

        Ja Suomen työaikalain mukaan ylitöitä saa tehdä vuodessa 250 tuntia. Kerran voi anoa 80 tuntia lisää muttei yhtään enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä rikotaan sitten selkeästi lakia.

        Ja Suomen työaikalain mukaan ylitöitä saa tehdä vuodessa 250 tuntia. Kerran voi anoa 80 tuntia lisää muttei yhtään enempää.

        Ylitöitä ei ole rajoitettu mitenkään.
        Niin paljon saa tehdä, kuin itse suostuu.
        Viikkotunteja tulee plussaa kymmenisen ja viikonlopuista 20 lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tampereen kaupungilla on 1 kpl"

        Et näytä tietävän nyt yhtään mitään ainakaan Tampereen kaupungin nykyisestä tiehöylien omistamisen tilanteesta..

        Tampereen kaupunki ei omista nykyään yhtään yhtään tiehöylää.
        Mutta sen sijaan Tampereen Infra Oy:lla, joka nykyään vastaa Tampereen katujen talvikunnossapidosta on neljä toimivaa tiehöyää olemassa. Joka muuten on aivan liian vähän Tampereen kokoisen kaupungin katujen hoitamiseen talvella.

        Ylöjärven kaupungilla ja Nokian kaupungilla on on kummallakin yksi tiehöylä käytössään.

        Terveisin Höyläkuski

        Yhden vaan olen nähnyt siinä entisellä TKL varikolla pispalassa , olkaa vaikka infraa ihan vapaasti .
        Samaa pelle touhua on vuosikymmenestä toiseen.


      • Anonyymi

        "Hyvin on siirretty lumet tielle?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden vaan olen nähnyt siinä entisellä TKL varikolla pispalassa , olkaa vaikka infraa ihan vapaasti .
        Samaa pelle touhua on vuosikymmenestä toiseen.

        Miksi valehtelet?

        Rollikkahallilla Pispalassa on kaksi Tampereen Infra Oy:n omistamaa tiehöylää valmiina käyttöön.

        Atalassa itäisessä tukikohdassa yksi tiehöylä on valmiina käyttöön ja Hervannassa on myös yksi tiehöylä käytössä Tampereen Infra Oy:lla..

        Ei sinun pitäisi nyt kyllä höpötellä ainakaan missään internetin yleisillä keskustelupalstoilla koskaan yhtään mitään jos kerran et edes tiedä kyseisistä asioista yhtään mitään. Sinä saaf itselleesi silloin aivan suotta vain sen valehtelijan todella surkean maineen aivan turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylitöitä ei ole rajoitettu mitenkään.
        Niin paljon saa tehdä, kuin itse suostuu.
        Viikkotunteja tulee plussaa kymmenisen ja viikonlopuista 20 lisää.

        En usko sinua.

        Suomen työaikalaki kertoo ja määrittelee jotain aivan jotain muuta kuin sinä ylitöiden suhteen.

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2019/20190872

        Sinun kannattaa erityisesti nyt tutustua Suomen työaikalain 5. luvun 18. pykälään, Ja sen jälkeen 6.luvuvun pykäliin 25,26,27. Ja sen jälkeen 7.luvun pykälään 32 ja sitten vielä 8. luvun pykäliin 33 ja 34.

        Tämän jälkeen sinäkin nyt sitten aivan varmasti tiedät kuinka paljon saa laillisesti tehdä ylitöitä nykyään täällä Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet?

        Rollikkahallilla Pispalassa on kaksi Tampereen Infra Oy:n omistamaa tiehöylää valmiina käyttöön.

        Atalassa itäisessä tukikohdassa yksi tiehöylä on valmiina käyttöön ja Hervannassa on myös yksi tiehöylä käytössä Tampereen Infra Oy:lla..

        Ei sinun pitäisi nyt kyllä höpötellä ainakaan missään internetin yleisillä keskustelupalstoilla koskaan yhtään mitään jos kerran et edes tiedä kyseisistä asioista yhtään mitään. Sinä saaf itselleesi silloin aivan suotta vain sen valehtelijan todella surkean maineen aivan turhaan.

        Valmiina käyttöön?
        Tarvetta ei siis ole ilmennyt?
        Tuokaa ne Turkuun. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmiina käyttöön?
        Tarvetta ei siis ole ilmennyt?
        Tuokaa ne Turkuun. Kiitos.

        Joka päivä silloin kun keli vaatii tiehöylät höylää katuja Tampereella.


    • Anonyymi

      Onhan niitä tiehöyliä kai, mutta oikein suuria Karhuja ei taida enää olla, joskus pikkupoikina menimme tahallisesti tuollaisen alle kun huomasimme että tulee: sataa lunta päälle, vaarallista leikkiä mutta hassua kun sellainen aura heittää lunta päälle.

      • Anonyymi

        Ei oo vaan näkyny.

        Karhut nukkuu talviunta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo vaan näkyny.

        Karhut nukkuu talviunta?

        Muistaakseni täysvarustuksella oleva valtuutettu tiekarhu maksaa n. 350 000 - 380 000 eur


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni täysvarustuksella oleva valtuutettu tiekarhu maksaa n. 350 000 - 380 000 eur

        Niin varmasti aivan uusi pakasta vedetty tiehöylä maksaakin noin todella paljon.

        Mutta käytetyn tiehoylän joka toimii vielä ihan hyvin ainakin talvitöissä voi saada jo muutamalla kymppitonnilla. Ei niitä tietokoneohjattuja automaattisia teränsäätöjä missään talvitöissä olevissa tiekarhuissa koskaan tarvita yhtään missään.


    • Anonyymi

      Ne on kuulemma myyty tai lahjoitettu afrikkaan.

    • Anonyymi

      Kuntecilla Turussa oli 15 tiekarhua (v.2019) mutta enää 4 koska vihreät totesivat että ilmasto on lämminnyt niin paljon että niitä ei enää talvella tarvita.

      • Anonyymi

        Tuo neljä on varmaan se minimimäärä mitä täytyy tiekarhuja olla suurella kaupungilla.


      • Anonyymi

        Vihreitä on Turussa liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreitä on Turussa liikaa.

        Parempi olla kymmenen tiekarhua kuin neljä vihreää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi olla kymmenen tiekarhua kuin neljä vihreää.

        Neljä vihreää lumitöissä kilpaa karhun kanssa!

        Mä repesin!


    • Anonyymi

      Ennen noita tiekarhuja oli paljonkin, kilttejä ovat vaikka murisevatkin, montaa olen taputtanut etupyörälle. Muistelin tuossa että olen ollut peräti kolmen eri tiekarhun kyydissä milloin mistäkin syystä. Kerran käytiin kahvillakin baarissa kun ei muuta kulkuneuvoa ollut silloin saatavissa, meitä oli kuskin lisäksi 2 siellä kopissa.

    • Anonyymi

      ei ollut tiellä tampattua lunta tiekarhun aikoihin,

      • Anonyymi

        Kauniita ne karhunurat tiessä. Esti liukkauttakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauniita ne karhunurat tiessä. Esti liukkauttakin.

        Totta.


    • Anonyymi

      Tiekarhu on aivan liian väkivaltainen ja rikkoo jäätä brutaalisti. Siksi kumiteräinen tieaura on sopiva tien hellävaraiseen hoitoon. Jälki on sitten mitä on. Vähän töyssyjä ja isoja uria mutta so what.

      • Anonyymi

        Tössyillä ja urilla on oikeus olla töyssyjä ja uria! Töyssyt ja urat ovat sosiaalinen konstruktio!

        t. BLM & Antifa & Vihreät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tössyillä ja urilla on oikeus olla töyssyjä ja uria! Töyssyt ja urat ovat sosiaalinen konstruktio!

        t. BLM & Antifa & Vihreät

        Ja miten se valkea lumi muuttuu mustaksi loskapaskaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten se valkea lumi muuttuu mustaksi loskapaskaksi

        Näillä peltiläpysköillä kun ne ei jaksa tiehen asti ollenkaan niin jää taas niitä polanteita ajourista


    • Anonyymi

      Kyllä tällainen tiehöylä on ainoa oikea laite katujen kesä- ja talvikunnossapitoon. Kovan, mustan jään irrottaminen tiestä ei onnistu kuorma-autoihin kiinnitetyillä alaterillä, joita ammattikunnassa kutsutaan "huurrelastoiksi". Ne ovat rakenteeltaan liian kevyitä näihin tarkoituksiin, selvittää yli kymmenen vuotta tiehöylää ajanut Koivuniemi.

      https://www.satakunnankansa.fi/kotimaa/art-2000007061233.html

      • Anonyymi

        ..
        Kaupungilla oli aiemmin kaksi tiehöylää, nyt enää tämä yksi 20 tonnin laite. Jos alaterillä varustettu kuorma-auto vie katujen kunnostustyössä sata litraa tunnissa, jää tiehöylän kulutus noin puoleen siitä eli laite on myös edullisempi käyttää, sanoo Koivuniemi.
        ..
        Linkistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..
        Kaupungilla oli aiemmin kaksi tiehöylää, nyt enää tämä yksi 20 tonnin laite. Jos alaterillä varustettu kuorma-auto vie katujen kunnostustyössä sata litraa tunnissa, jää tiehöylän kulutus noin puoleen siitä eli laite on myös edullisempi käyttää, sanoo Koivuniemi.
        ..
        Linkistä

        Meistä monia on pienenä opettanut Koivuniemen herra. Ja viisaasti puhuu edelleen. Saisi päästä opettamaan päättäjiämmekin.


    • Anonyymi

      Stadin tiekarhut vihreät kaikessa viisaudessaan ja ilmastovouhotuksessaan myivät Stadin tiekarhut ties vaikka palmujen alle.

    • Anonyymi

      Tiekarhu on nykyään naaliin verrattava harvinaisuus.

    • Anonyymi

      Vai että oikein sukupuuttoon. Tuosta tuli mielikuva siitä kun tiekarhut on "silleen", siinä varmaan tanner tömisee ja aitaa kaatuu 😁 😆 😅 😂 🤣
      Ainakin minä ja varmaan monet muutkin haluaisivat nähdä tuon. Vosi olla kysyntää jos joku matkailuyrittäjä ostais kaksi "erimerkkistä" tiekarhua ja sitten pitäisi näytöksiä yleisölle, sivutuotteena saattaaisi syntyä uusia pieniä tiekarhuja.

      • Anonyymi

        Esimerkiksi Volvo, Caterpillar ja New Holland valmistavat myös tiehöyliä.

        Siinä olet oikeassa että ainoa suomalainen valmistaja nykyään on Veekmas Kiteeltä Suomesta.

        Aikoinaanhan tamperelainen firma nimeltä Lokomo oli se legendaarinen suomalainen tiehöylän valmistaja. Mutta Lokomo valmisti viimeimmät tiehöylänsä muistaakseni joskus siinä 80-luvun puolen välin aikoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi Volvo, Caterpillar ja New Holland valmistavat myös tiehöyliä.

        Siinä olet oikeassa että ainoa suomalainen valmistaja nykyään on Veekmas Kiteeltä Suomesta.

        Aikoinaanhan tamperelainen firma nimeltä Lokomo oli se legendaarinen suomalainen tiehöylän valmistaja. Mutta Lokomo valmisti viimeimmät tiehöylänsä muistaakseni joskus siinä 80-luvun puolen välin aikoihin.

        LoKoMo pitäisi saada uudelleen johonkin armeija kriiisivalmiuteen paskat eu-kilpailuttamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LoKoMo pitäisi saada uudelleen johonkin armeija kriiisivalmiuteen paskat eu-kilpailuttamista

        Business-lintilän vastuulla on käynnistää Lo.Ko.Mo:n legendaariset valmistuslinjat


    • Anonyymi

      Kyllä minä muistan ne urat tiehöylien jäljiltä, autot eivät oikein suoraan kulkeneet niissä, vaan heilahdellen. Lisäksi monet päällysteiden viat olivat niiden höylien aiheuttamia.
      Nuo epäkohdat korjattuna, niin tervetuloa takaisin tiekarhut.

      • Anonyymi

        70-luvulla pantiin homma toimimaan annettiin ammattimiehelle ammattityökalut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70-luvulla pantiin homma toimimaan annettiin ammattimiehelle ammattityökalut

        Teiden suolaus lopetettava ja tiekarhut kehitettävä automaattisiksi niin, että eivät raavi asfalttia ja aurattu jälki on tasaisempaa kuin ne kiemurtelevat urat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teiden suolaus lopetettava ja tiekarhut kehitettävä automaattisiksi niin, että eivät raavi asfalttia ja aurattu jälki on tasaisempaa kuin ne kiemurtelevat urat.

        Tiekarhujen modernisointiohjelma voisi olla fiksuimpia ympäristötekoja tässä maassa koskaan


    • Anonyymi

      THL on lakkautettu, kalustot myyty.

      MIKSI? Unioni ja kaikki menee ostopalveluiksi 2030 suunnitelman mukaan.

      Olisiko aika ruveta oikeasti kyselemään,
      yhteisen omaisuuden myyntien perusteita?

      Anna kun arvaan? .... sitten ruinataan EU hankerahaa.

      Lisää riippuvuutta unionista - kun ensin tuhotaan omat resurssit.

      SYY - VALTAPELI.

      • Anonyymi

        korjaus tiehallinto eli TVH ja TVL on lakkautettu.

        KUKA HUOMASI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaus tiehallinto eli TVH ja TVL on lakkautettu.

        KUKA HUOMASI?

        Vois sen THL kin myydä.
        Kuka huomaisi, että jotain puuttuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaus tiehallinto eli TVH ja TVL on lakkautettu.

        KUKA HUOMASI?

        No olihan se Destia sen TVL:n "seuraaja" tosin se on vain lähinnä ostopalvelu....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vois sen THL kin myydä.
        Kuka huomaisi, että jotain puuttuu?

        Mutta Suomesta löytyy aina jotakin hienoa
        " Virkamies sai kaksi vuotta palkkaa sillä ehdolla, että ei tehnyt mitään.
        Sopimuksen mukaan ylitarkastaja ei saanut tehdä töitä, esiintyä virkamiehenä tai viedä virkasuhteeseensa liittyviä asioita oikeuteen tai muiden viranomaisten käsittelyyn.
        Valtion taloudenhoidon tarkoituksenmukaisuutta valvovan viraston johtajat perustelivat sopimusta sillä, että työn tekeminen ei kuulu virkavelvollisuuksiin.
        Johtajat eivät esittäneet mitään syytä sille, miksi poikkeuksellinen sopimus oli tehty."
        iltalehti.fi/politiikka/a/1fde13de-b1ac-4bd7-b362-6fe5f69d6f30


    • Anonyymi

      Eikö Suomi myynyt ne rahapulassa pois?

      Sanna Marini : Suomi on vauras maa, emmekä tarvinneet esim. sitä 300 miljoonan euron tukirahaa, jota muut Pohjoismaat saivat ja Suomi ei ottanut.

      • Anonyymi

        sitten ruinataan EU hankerahaa

        ja joku ääliö iloitsee 2 euron taskurahoista
        kun oma vauras omaisuus on ensin hävitetty


    • Anonyymi

      Karhu kuin karhu jääkarhu kuin tiehöylä. Kuolee sukupuuttoon talviunilta herätessään.

    • Anonyymi

      Kaikki eläimet kuolevat sukupuuttoon vihreiden politiikan takia, kohta eläimiä näkee vain luontodokumenteissa.

    • Anonyymi

      Mutta joo täälläpäin on ainakin huoltoukoilla pieniä käteviä lumiukkoja, koneita, hienot valot ja näppäriä varmasti ajella sellaisilla, sitten jos tulee lumipyry niin kuuntelee musiikkina speedmetallia, tulee töihinkin vauhtia.

      • Anonyymi

        Eihän tuollanenn leikki-katti pysty mihinkään jäätyneeseen yhtään mitään


    • Anonyymi

      Työsuoritteen kilpailutus on nyt se kirosana tässäkin kohtaa, kun aina se halvin tarjous työsuoritteen kilpailutuksessa on se paras tarjous.

      Ja esimerkiksi juuri nykyän tämä katujen ja teiden talvikunnossapidossa työurakat on kilpailutettu hinnoiltaan niin pieniksi ja alas, ettei mitään tiehöyliä kannata siihen hommaan käyttää.
      Sillä tiehoylä on urakoitsijalle todella huomattavan kallis investointi ja siinä on sitten vielä kaiken lisäksi todella kalliit ylläpitokulut.

    • Anonyymi

      Suomessa ei voi hyvin muu kuin verokarhu.

      • Anonyymi

        Älä nyt,maailman onnellisin kansahan täällä piti asua,vai valettako vain sekin tutkimus oli?


    • Anonyymi

      Yhden olen nähnyt, en harrasta sitä että kiertelisin katselemassa yritysten ja kuntien varikko pihoja , näyttäisi hyvin oudolta.
      Muuten tänne voisi kirjoittaa ihan mitä peltoa vaan.
      Välillä näillä palstoilla näyttää menevän täysi avohoito osasto joka etsii lääkkeitään.
      Jokainen ajatteleva löytää sen idean tekstistä mikä siellä on.

      • Anonyymi

        Onko sinulla nyt todellakin ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla nyt todellakin ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?

        Ei todellakaan ole, koska havaitsin dosettini aivan tyhjäksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, koska havaitsin dosettini aivan tyhjäksi!

        aivan,aivan....


    • Anonyymi

      Turku myi kaikki tiekarhut, kun vasemmistoViheriät sai vakuutettua ettei enää tule talvia ja santateille rittää 1 tai kaksi niitä urakoitsijoden romuraudan hinnalla ostetut uudet TIEN hoito välilineet.

      • Anonyymi

        Jotenkin arvaan että niitä on virkamiesten taholta vasiten hajotettukin ettei varmasti enää höylätä teitä Suomessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin arvaan että niitä on virkamiesten taholta vasiten hajotettukin ettei varmasti enää höylätä teitä Suomessa

        Jo Eu:n liittymisen aikaan todettiin Suomen olevan osa Europpaa, eihän Euroopassa, Ranskassa tai Espanjassakaan tarvita tiekarhuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa ja Mikko eroaa!

      https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      14583
    2. Poliisit vei pakolla Virolaisen Joogayrittäjän Koronatestiin

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisilta-poikkeuksellinen-toimenpide-julkaisi-korona-altistumisketjusta-epaillyn-joogayrittajan-kuvan/8080476#gs
      Maailman menoa
      270
      5162