Jos Suomeen halutaan pakoloisia niin

Anonyymi

kerätään se nimilista ketkä haluaa niitä ja he maksavat niiden elatuksen, mikä tässä on vaikeaa?

97

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä, ne maksaa jotka haluaa

      • Anonyymi

        Herranjesta ettekös tiedä.
        Oikeistopuolueet j kauppiaathan heitämhalua aja on tänne tuoneet

        Oikeisto hallitusket b uodeta 2003. Ovat suomen mamutaneet kitosnsipolällekin


    • Anonyymi

      Olisi helppoa laittaa verokorttiin ruutu, haluatko maksaa?

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Et itsekään usko tuohon.
      Miksi sitten esität tuollaista?

      • Anonyymi

        Kauppiaat kelarahaale kateta ja
        Oikeistopuoluett keskusta ja kokoomus
        Banhanen kateine ja sipilö siinä sukke tietoo

        Seuraa pli y iikaa ei naistenlehtii


    • Anonyymi

      Kaikki avustustoiminta pitäidi olla vapaaehtoista.

      Kuten kirkollisvero.

      Veroilmoitukseen raksi ruutuun ja 3-4 eri vaihtoehtoa montako % ansioista menee avustuksiin.

      • Anonyymi

        Jos Suomeen halutaan asfaltoidut tiet, niin kerätään se nimilista ketkä haluaa niitä ja he maksavat. Mikä tässä on vaikeaa?

        Se että minä autottomana joudun maksamaan autoilijoiden asfalttitiet on silkkaa kommunismia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Suomeen halutaan asfaltoidut tiet, niin kerätään se nimilista ketkä haluaa niitä ja he maksavat. Mikä tässä on vaikeaa?

        Se että minä autottomana joudun maksamaan autoilijoiden asfalttitiet on silkkaa kommunismia!

        Kyllä sinä niitä teitä käytät. Vai etkö ole koskaan kulkenut autolla, ja kävellen kuljet ojanpientareilla?

        Etkä sinä niitä teitä joudu maksamaan vaan olet vapaamatkustaja. Autoilijoilta kerätään 4-5 kertaisesti veroja mitä autoilija saa vastineeksi, sis. maantiet.

        Niin että pummi kuljepa ensi kerralla sitten siellä pellon puolella ettet kuluta muiden kustantamaa tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä niitä teitä käytät. Vai etkö ole koskaan kulkenut autolla, ja kävellen kuljet ojanpientareilla?

        Etkä sinä niitä teitä joudu maksamaan vaan olet vapaamatkustaja. Autoilijoilta kerätään 4-5 kertaisesti veroja mitä autoilija saa vastineeksi, sis. maantiet.

        Niin että pummi kuljepa ensi kerralla sitten siellä pellon puolella ettet kuluta muiden kustantamaa tietä.

        En käytä asfalttiteitä, ainoastaan sorateitä ja erilaisia polkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Suomeen halutaan asfaltoidut tiet, niin kerätään se nimilista ketkä haluaa niitä ja he maksavat. Mikä tässä on vaikeaa?

        Se että minä autottomana joudun maksamaan autoilijoiden asfalttitiet on silkkaa kommunismia!

        Infra ja pakoloiset ovat pikkasen nyt eri tasolla, infrasta on hyötyä yhteiskunnalle mutta pakoloisista on pelkkiä menoja.


    • Anonyymi

      Kysehän on siitä että Suomen on pidettävä kiinni solmimistaan sopimuksista ja lainsäädännöstä. Kuukleta "pakolainen turvapaikanhakija lainsäädäntö"

      • Anonyymi

        Niissä pakolaisjutuissa on semmonen juttu että sitä turvapaikkaa on haettava ensimmäisestä turvallisesta maasta, ei taida Suomi olla monenkaan turvapaikanhakijan naapurimaa.


      • Anonyymi

        Ketä tämmöisiä pöljiä sopimuksia on tehnyt?

        Missä on sopimuksentekijän vastuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä tämmöisiä pöljiä sopimuksia on tehnyt?

        Missä on sopimuksentekijän vastuu?

        Katainen vanhanen. Sipilä

        Oikeistopuoluet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä pakolaisjutuissa on semmonen juttu että sitä turvapaikkaa on haettava ensimmäisestä turvallisesta maasta, ei taida Suomi olla monenkaan turvapaikanhakijan naapurimaa.

        Viime kahden kymmene vuoden aikana kepuu 12 vuotta ja kokoomusta oikeistoo myös neljå. vuotta

        Nämä oikeistoporvarit ovat saneen maahan suurtyöttömyyden pakolais allon ja kansan ostovoiman nollaan.
        No ostaahan mamut kansan rahoilla kauppiailat.

        Viime kahen kymmene vuoden aikana kepuu 12 vuotta ja kokoomusta oikeistoo myös neljå. vuotta

        Nämä oikeistoporvarit ovat saneen maahan suurtyöttömyyden pakolais allon ja kansan ostovoiman nollaan.
        No ostaahan mamut kansan rahoilla kauppiailat.

        Kela täti

        Kempelen innsi suviseuurat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katainen vanhanen. Sipilä

        Oikeistopuoluet

        Sipilähän (kristitty kun on) lahjoitti talonsakin pakolaisten käyttöön mikä johti pakolaistulvaan pohjois-ruotsin ja pohjois-suomen rajalla.

        https://yle.fi/uutiset/3-8282743


    • Anonyymi

      Jos Suomeen halutaan sairaaloita niin kerätään se nimilista ketkä haluaa niitä ja he maksavat sairaaloiden kulut, mikä tässä on vaikeaa?

      • Anonyymi

        Näinhän jouduttiinkin tekemään lastensairaalan kohdalla koska Suomessa lapsilla ei ole ihmisoikeuksia, jotta ne saisi valtion puolesta sairaalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän jouduttiinkin tekemään lastensairaalan kohdalla koska Suomessa lapsilla ei ole ihmisoikeuksia, jotta ne saisi valtion puolesta sairaalan.

        Kersantekijät maksakoon kersakulunsa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän jouduttiinkin tekemään lastensairaalan kohdalla koska Suomessa lapsilla ei ole ihmisoikeuksia, jotta ne saisi valtion puolesta sairaalan.

        No ei tehty näin lastensairaalan kohdalla. Kerättiin rahaa säätiölle, joka omistaa sairaalan.


      • Anonyymi

        Jos sinä annat minulle ensin sata euroa, ja minä siitä sinulle 50 euroa, viherkomukan näkemyksen mukaan minä olen antanut nyt sinulle 50 euroa, ja sinun tulee olla kiitollinen kun olen "tukenut" sinua maksamalla sinulle (veroa) 50 euroa.

        Näin viherkomukat perustelevat kuinka "pakolaiset" maksavat kovasti ja paljon veroja tukirahoistaan.

        Sairaalat ovat suomalaisten kansalaisten hyödyksi ja käyttöön.

        Miten pakolainen joka tulee ikiaikaiseksi elätiksi, ( joissakin tapauksissa pikkutyttöjen ahdistelijaksi, raiskariksi, asuntomurtojen ym. tekijäksi) maahan, on suomalaisten hyödyksi ja eduksi?

        Sairaalat ja maantiet eivät kuulu samaan keskusteluun, verovarojen käytöstä, ilmaiselle ikityöttömiksi tulevien elättien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän jouduttiinkin tekemään lastensairaalan kohdalla koska Suomessa lapsilla ei ole ihmisoikeuksia, jotta ne saisi valtion puolesta sairaalan.

        Annoin duunarina 500€ lastensairaalaan...


    • Anonyymi

      Jos Suomessa halutaan pitää tiet kunnossa niin kerätään se nimilista ketkä haluaa niitä ja he maksavat teiden ylläpidon kulut, mikä tässä on vaikeaa?

      • Anonyymi

        Ne, jotka eivät maksa siirtyköön keräilytalouteen.
        Kaupasta ei osteta mitään. Kauppaan ei yksikään tuote pääse ilman kumipyöriä.


      • Anonyymi

        Tuossa jo sanoinkin että autoilijat maksavat moninkertaisesti teiden rakennus- ja ylläpitokulut.

        Kai sinä pistät nimesi ehdottamaasi listaan vai kuljetko mielummin ojien ja peltojen pientareilla?


      • Anonyymi

        Jos sinä annat minulle ensin sata euroa, ja minä siitä sinulle 50 euroa, viherkomukan näkemyksen mukaan minä olen antanut nyt sinulle 50 euroa, ja sinun tulee olla kiitollinen kun olen "tukenut" sinua maksamalla sinulle (veroa) 50 euroa.

        Näin viherkomukat perustelevat kuinka "pakolaiset" maksavat kovasti ja paljon veroja (/tukirahoistaan).

        Sairaalat ovat suomalaisten kansalaisten hyödyksi ja käyttöön.

        Miten pakolainen joka tulee ikiaikaiseksi ilmais elätiksi, ( joissakin tapauksissa pikkutyttöjen ahdistelijaksi, raiskariksi, asuntomurtojen ym. tekijäksi) maahan, on suomalaisten hyödyksi ja eduksi?

        Sairaalat ja maantiet eivät kuulu samaan keskusteluun, verovarojen käytöstä, ilmaiselle ikityöttömiksi tulevien elättien kanssa.


    • Anonyymi

      Jos Suomeen halutaan poliiseja pitämään järjestystä yllä niin kerätään se nimilista ketkä haluaa niitä ja he maksavat järjestyksen ylläpitäjien kulut, mikä tässä on vaikeaa?

      • Anonyymi

        Jos sinä annat minulle ensin sata euroa, ja minä siitä sinulle 50 euroa, viherkomukan näkemyksen mukaan minä olen antanut nyt sinulle 50 euroa, ja sinun tulee olla kiitollinen kun olen "tukenut" sinua maksamalla sinulle (veroa) 50 euroa.

        Näin viherkomukat perustelevat kuinka "pakolaiset" maksavat kovasti ja paljon veroja (/tukirahoistaan).

        Sairaalat ovat suomalaisten kansalaisten hyödyksi ja käyttöön.

        Miten pakolainen joka tulee ikiaikaiseksi ilmais elätiksi, ( joissakin tapauksissa pikkutyttöjen ahdistelijaksi, raiskariksi, asuntomurtojen ym. tekijäksi) maahan, on suomalaisten hyödyksi ja eduksi?

        Sairaalat ja maantiet eivät kuulu samaan keskusteluun, verovarojen käytöstä, ilmaiselle ikityöttömiksi tulevien elättien kanssa.


    • Anonyymi

      Jos Suomeen halutaan kouluja niin kerätään se nimilista ketkä haluaa niitä ja he maksavat koulujen kulut, mikä tässä on vaikeaa?

      • Anonyymi

        Toimis täysin eiköhän suomessa lasten vanhemmat maksa opettajien palkat? Rahatkin tähän riittäis jos ne ei maksa esimerkiksi pakolaisista aiheutuvia kuluja?

        Verotukseen vaihtoehdot mihin haluaa käyttää pakolla kerättävät verot? Voi rastittaa kohdan "pakolaisiin"? Mutta sitten pitää luopua myös jostain? lasten koulutuksesta? eläkkeestä? Jostain pitää luopua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimis täysin eiköhän suomessa lasten vanhemmat maksa opettajien palkat? Rahatkin tähän riittäis jos ne ei maksa esimerkiksi pakolaisista aiheutuvia kuluja?

        Verotukseen vaihtoehdot mihin haluaa käyttää pakolla kerättävät verot? Voi rastittaa kohdan "pakolaisiin"? Mutta sitten pitää luopua myös jostain? lasten koulutuksesta? eläkkeestä? Jostain pitää luopua?

        Lopetetaan kaikki tulonsiirrot lapsiperheille.
        Vanhemmat maksavat itse muksujensa menot ja kulut.


      • Sairaalat, koulut, tiet, poliisi ja turvapaikanhakijathan ovat yhtä tarpeellisia.


      • Anonyymi

        Jos sinä annat minulle ensin sata euroa, ja minä siitä sinulle 50 euroa, viherkomukan näkemyksen mukaan minä olen antanut nyt sinulle 50 euroa, ja sinun tulee olla kiitollinen kun olen "tukenut" sinua maksamalla sinulle (veroa) 50 euroa.

        Näin viherkomukat perustelevat kuinka "pakolaiset" maksavat kovasti ja paljon veroja (/tukirahoistaan).

        Koulut ovat suomalaisten kansalaisten hyödyksi ja käyttöön.

        Miten pakolainen joka tulee ikiaikaiseksi ilmais elätiksi, ( joissakin tapauksissa pikkutyttöjen ahdistelijaksi, raiskariksi, asuntomurtojen ym. tekijäksi) maahan, on suomalaisten hyödyksi ja eduksi?

        Sairaalat,poliisit koulut ja maantiet eivät kuulu samaan keskusteluun, verovarojen käytöstä, ilmaiselle ikityöttömiksi tulevien elättien kanssa.


    • Anonyymi

      ehdottomasti paras on tanskanmalli jo lopussakin joku näyttää tietä.

    • Anonyymi

      Eipä noita ole paljoa tullut sen jälkeen kun persut lähti hallituksesta.

      • Anonyymi

        Kokoajan niitä tulee ja perheitä yhdistellään. 2015 oli pikkuisen verrattavissa pandemiaan, kukaan ei pystynyt sitä täysin pysäyttämään. Lääkkeenä olisi ollut tehokkaampi palautus kielteisen päätöksen jälkeen, mutta sitähän ei punaviherhallituksemme halua. Pysyviä oleskelulupia on parina viime vuonna myönnetty entistä enemmän. Turha siis invaasiosta syyttää edellistä hallitusta, syytä sitä, miksi asioille ei haluta tehdä nyt tehokkaammin mitään. Kannattaisin todella sitä, että jokainen saisi verotuksessa ruksata ne palvelut, joihin verorahojansa haluaa käytettävän ja jos ei ole vaikkapa terveydenhuoltoon ruksia laittanut saa itse maksaa sairaalakulunsa.


    • Anonyymi

      Halukkaille 10%-avustusmamuvero!
      Vihreät ja vasemmistoliittolaiset tietenkin ottavat tälläisen veron ilomielin.

    • Anonyymi

      Spr Pakoloisapu ja vastaavat rahoittavat poliitikkojen vaalikuluja ja se loppuu mikäli tommosia lakeja tulee siinä syy miksi poliitikot eivät tule tommosia lakeja tekemään parasta jos jokainen ennen äänestämistä katsoisi mistä poliitikko saa vaalitukia ja jättäisi äänestämättä niitä jotka saavat pakoloisjärjestöiltä vaalitukea.

      • Anonyymi

        Tuo on totta. poliitikkojen vaaliavustukset pitäisi lopettaa kokonaan ja laittaa rahat vaikka kotimaan ruoka-apuun. Miksi pitäisi rahoittaa (ja samalla tehdä ehkä jääviksi) ihmisiä jokonkin tehtävään. Jos tarpeeksi haluaa vaikkapa kansanedustajaksi keksii keinot mainostaa itseään. Kaikenlainen yritysten ja yksityisten antama vaalituki pois ja ehdokkaat tekemään vaalityötä ihan itse ja omin sekä puolueen voimin. Jokainen puolue saa kuitenkin puoluetukea.


    • Anonyymi

      Jos Suomeen EI haluta läskejä siiderivalaita (aka rämehirviö) niin kerätään se nimilista ketkä haluaa niitä ja he maksavat kulut, mikä tässä on vaikeaa?

      • Anonyymi

        Ekös ne kerää paraillaan listaa uusien Kimungin persujen kannattajista.


      • Anonyymi

        Kysehän on siittä että raha ei riitä kaikkeen?
        Verottaja voi lähettää tiedustelun mistä henkilökohtaisesta edusta henkilö haluaa luopua jotta rahat riittää tulevaisuudessakin myös henkilön saamiin etuisuuksiin?
        Etuja:
        Terveydenhoito
        Koulutus
        Pakolais-menot
        Maanpuolustus
        Vanhus-palvelut
        jne jne ? rasti ruutuun?

        Jos ei halua luopua mistään? tarjoutuu maksamaan enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysehän on siittä että raha ei riitä kaikkeen?
        Verottaja voi lähettää tiedustelun mistä henkilökohtaisesta edusta henkilö haluaa luopua jotta rahat riittää tulevaisuudessakin myös henkilön saamiin etuisuuksiin?
        Etuja:
        Terveydenhoito
        Koulutus
        Pakolais-menot
        Maanpuolustus
        Vanhus-palvelut
        jne jne ? rasti ruutuun?

        Jos ei halua luopua mistään? tarjoutuu maksamaan enemmän?

        Vanhuspalveluissa on jo nyt runsaasti ulkomaalaistaustaisia työntekijöitä. Heitä tarvitaan tulevaisuudessa vielä enemmän seuraavien 30 vuoden aikana. Jos haluat itse sinne, mene nopeasti jo kouluttautumaan Pystymettäläisiä ei sinne voi laittaa...se on jo nähty ja pieleen meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuspalveluissa on jo nyt runsaasti ulkomaalaistaustaisia työntekijöitä. Heitä tarvitaan tulevaisuudessa vielä enemmän seuraavien 30 vuoden aikana. Jos haluat itse sinne, mene nopeasti jo kouluttautumaan Pystymettäläisiä ei sinne voi laittaa...se on jo nähty ja pieleen meni.

        Halvemmaksi tulee lähettää tuo tuottamaton vanhus johonkin halpamaahan?
        Niissähän ilmastokin suomea siedettävämpi?
        Muutoin noista vanhuksia hoitavista hyödyttömistä? Tulee huomispäivän vanhuksia joiden hoito maksaa maltaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuspalveluissa on jo nyt runsaasti ulkomaalaistaustaisia työntekijöitä. Heitä tarvitaan tulevaisuudessa vielä enemmän seuraavien 30 vuoden aikana. Jos haluat itse sinne, mene nopeasti jo kouluttautumaan Pystymettäläisiä ei sinne voi laittaa...se on jo nähty ja pieleen meni.

        Vanhuspalveluita tuotetaan verovaroilla tai julkisella velalla, joten vanhuspalveluita on tulevaisuudessa vain, jos Suomessa on riittävästi nettoveronmaksajia. Jos ei ole nettoveronmaksajia eikä markkinoilta saa lisää velkaa tuottamaan vanhuspalvelut, niin vanhuspalveluita ei ole tai niitä on erittäin suppeassa muodossa tai ne tuotetaan monen kehitysmaan tapaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvemmaksi tulee lähettää tuo tuottamaton vanhus johonkin halpamaahan?
        Niissähän ilmastokin suomea siedettävämpi?
        Muutoin noista vanhuksia hoitavista hyödyttömistä? Tulee huomispäivän vanhuksia joiden hoito maksaa maltaita.

        Saksalaiset maksavat Puolassa vanhushoitoloille saksalaisten vanhusten hoidosta. Se on Puolassa paljon edullisempaa kuin Saksassa. En tiedä, millaiset vanhukset suostuvat Puolaan lähtemään, ovatko he puolalaissukuisia.


    • Anonyymi

      Koska persut maksavat vuoden 2015/35000 pakolaisen kustannukset?

      • Anonyymi

        Kysy Soinilta, yhteystiedot löydät netistä.


      • Anonyymi

        Persut? Tuohan oli vihervasemmiston unelma, turha syyttää niitä, jotka haluavat tämän suuntaiseen politiikkaan kiristyksiä. Kiristysvaatimusten vuoksi olette haukkuneet persuja natseiksi, fasisteksi ja rasisteiksi. Älä ruikuta, vaan vaadi hallitukselta toimenpiteitä laittomasti maassa olevien poistamiseksi!


      • Anonyymi

        Persuthan niitä verojen muodossa maksavatkin. Ei ainakaan sossun tuilla elävät niitä maksa, esim. vihervasemmistolaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy Soinilta, yhteystiedot löydät netistä.

        Asipilähän kepul oli tuolloin pääministeri joka määräs kaiken ja niinistö hyväksyi.kaiken banhuste r iistonkin


    • Anonyymi

      Kaikki säädökset voidaan mitätöidä jos ne ovat haitallisia Suomelle.

    • Anonyymi

      Mikään sopimus ei ole ikuinen, vähiten heikon EUn väsäämät, esim. Dublin sopimus kumottiin vähin äänin viime syksynä eli irtaantua voi soppareista, jos politiikoilla uskallusta riittää. Eikä niitä sopimuksia ole tarkoitettukaan kirjaimellisesti noudattaa kuten Suomi ” kilttioppilas syndroomasta ” tekee. Aivan hyvin esim. veroilmoitukseen voi laittaa kohdan, haluaako kustantaa pakolaisten elämän täällä kalliissa Suomessa. Koulut ja sairaalat ym.yhteiskunnan ylläpitämät laitokset ovat täysin eri asia kuin rajojemme ulkopuolelta tulevat henkilöt.

      • Anonyymi

        YK:lla on kaikenlaisia sopimuksia, mitä ei ikinä olisi pitänyt mennä allekirjoittamaan. Viimeksi Kokoomuksen Mykkänen kävi runsas vuosi sitten Marokon Marrakeshissä allekirjoittamassa GCM-sopimuksen. Jos sitä noudattaa, niin siitä tulee rankka maksu suomalaisille, nykyään on muutenkin maksamista toisensa perään.
        Muuten, on kuulemma GCR-sopimus, jossa R=Refugee. GCM: M=migrant.


    • Anonyymi

      Sopimukset eivät ole kiveen piirrettyjä, esim.EU on vastikään kumonnut Dublinin sopimuksen vähin äänin. Monet maat kuten Tanska tulkitsee kv soppareita hyvinkin laveasti mutta Suomi kirjaimellisesti, tämä on ongelma.

    • Anonyymi

      Jos kaikkien maailman maiden ihmiset haluavat asua Suomessa, niin näiden valtioiden pitäisi maksaa veroja Suomeen, joilla kustannetaan näiden ihmisten koulutus, sairaanhoito, poliisitoimen kuormituksen lisääntyminen, teiden käyttö ja muun infran käyttö. Suomen kaltaisen pienen valtion sisällä asuvien nettoveronmaksajien verokuorman lisääminen ei ole ratkaisu koko maailman ihmisten palveluiden tuottamiseen.

    • Anonyymi

      Jos tulosi vuositasolla on 37500 (noin 3000 euroa /kk), niin näihin verorahasi menevät:
      Huom! Työnantajan osuus on noin 8153 euroa kokonaisverosta, joka on 23 866 euroa.
      Sosiaaliturva 11 603 €
      Työeläkkeet 4 923 €
      Sairaus ja toimintarajoitteisuus (mm. sairaus- ja tapaturmavakuutuksen päivärahat, työkyvyttömyyseläkkeet, kuntoutusrahat, vammaispalvelut) 1 566 €
      Perhe ja lapset (mm. vanhempainrahat, lapsilisät, kotihoidon tuki, lasten päivähoito) 1 444 €
      Työttömyysturva (mm. peruspäiväraha, työmarkkinatuki) 1 262 €
      Muu vanhuuteen liittyvä sosiaaliturva (mm. takuu- ja kansaneläkkeet, kotipalvelut, omaishoidon tuki) 1 165 €
      Sosiaalinen syrjäytyminen, muualla luokittelematon (mm. toimeentulotuki, pakolaishuolto, päihdehuolto) 424 €
      Lesket ja muut edunsaajat (mm. perhe-eläkkeet) 364 €
      Sosiaaliturva, muualla luokittelematon 243 €
      Yleinen asumistuki 209 €
      Sosiaaliturvan tutkimus ja kehittäminen 5 €
      Terveydenhuolto 3 041 €
      Lääkäreiden, hammaslääkäreiden ja muiden terveydenhuollon ammattilaisten avohoitopalvelut 1 376 €
      Sairaalapalvelut eli laitoshoito (majoitus sairaalassa) 1 289 €
      Lääkkeet, lääkintälaitteet ja välineet 318 €
      Terveydenhuoltoalan tutkimus ja kehittäminen 34 €
      Terveydenhuolto, muualla luokittelematon 19 €
      Yleiset terveydenhuoltopalvelut, (mm. koulu- ja työterveydenhuolto) 5 €
      Koulutus 2 745 €
      Ylemmän perusasteen (luokat 7–10) ja keskiasteen (lukio, ammattikoulu) koulutus 1 255 €
      Korkea-asteen koulutus (yliopistot, ammattikorkeakoulut ml. opintotuki) 746 €
      Esiasteen (3–6-vuotiaiden) ja alemman perusasteen (peruskoulun luokat 1–6)koulutus 593 €
      Tutkintoon johtamaton koulutus (mm. täydennyskoulutus, kielikurssit) 114 €
      Koulutus, muualla luokittelematon 22 €
      Koulutuksen tukipalvelut opiskelijoille (mm. YTHS, ateriatuet) 11 €
      Koulutuksen tutkimus ja kehittäminen 4 €
      Yleinen julkishallinto 2 723 €
      Yleiset hallintopalvelut 955 €
      Toimeenpano- ja lainsäädäntöelimet, finanssi- ja veroasiat, ulkoasiainhallinto 707 €
      Julkisen velan korkomenot 605 €
      Perustutkimus (ml. avustukset, lainat ja tuet) 233 €
      Kehitysyhteistyö, taloudellinen apu ulkomaille 214 €
      Yleisen julkishallinnon tutkimus ja kehittäminen 7 €
      Muut yleisen julkishallinnon palvelut (mm. vaalien järjestäminen) 2 €
      Elinkeinoelämän edistäminen 1 884 €
      Tie-, raide-, vesi- ja ilmaliikenne, ml. rakentaminen 982 €
      Maa, metsä, kala- ja riistatalous 335 €
      Yleiset talouteen ja kauppaan liittyvät tehtävät ja yritystuet sekä työvoimapalvelut
      265 €
      Elinkeinoelämän tutkimus ja kehittäminen 153 €
      Kaivostoiminta, teollisuus ja rakentaminen 82 €
      Polttoaine- ja energiahuolto 69 €
      Vapaa-aika, kulttuuri ja uskonto 624 €
      Kulttuuripalvelut (mm. kirjastot, teatterit, museot, avustukset) 235 €
      Virkistys- ja urheilupalvelut (mm. urheilukentät, avustukset) 193 €
      Radio, televisio- ja julkaisutoiminta (mm. Yleisradio, elokuvatarkastamo) 115 €
      Uskonnollisten ja aatteellisten yhteisöjen tukeminen (mm. järjestöjen ja puoluiden avustukset) 81 €
      Vapaa-ajan, kulttuurin ja uskonnon tutkimus ja kehittäminen 1 €
      Puolustus 578 €
      Sotilaspuolustus 555 €
      Sotilasapu ulkomaille (rauhanturvaaminen, Nato-kumppanuus) 27 €
      Puolustustoiminnan tutkimus ja kehittäminen 5 €
      Puolustus, muualla luokittelematon 4 €
      Yleinen järjestys ja turvallisuus 507 €
      Poliisitoimi 236 €
      Palo- ja pelastustoimi 123 €
      Tuomioistuimet 75 €
      Vankilalaitos 45 €
      Yleinen järjestys ja turvallisuus, muualla luokittelematon 29 €
      Asuminen ja yhdyskunnat 82 €
      Yhdyskuntakehitys (mm. kaavoitus) 80 €
      Asuinolojen kehittäminen (mm. korjausavustukset) 20 €
      Vesihuolto 4 €
      Ympäristönsuojelu 79 €
      Ympäristön suojelu, muualla luokittelematon 26 €
      Ympäristön pilaantumisen torjunta (mm. vesistöjen kunnostus) 20 €
      Biologisen monimuotoisuuden ja maisemansuojelu (mm. luonnonpuistot) 18 €
      Ympäristönsuojelun tutkimus ja kehittäminen 11 €
      Jätehuolto 3 €

      • Anonyymi

        Tämä listaus on suuntaa antava, koska tiedot ovat vuoden 2017 verotuksen mukaan, mutta monelle ei varmastikaan tiedossa miten verorahat jakautuu ja mistä ylipäätään maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä listaus on suuntaa antava, koska tiedot ovat vuoden 2017 verotuksen mukaan, mutta monelle ei varmastikaan tiedossa miten verorahat jakautuu ja mistä ylipäätään maksaa.

        Pahoitteluni, tässä hieman selvemmin lukuja, alaotsikot jäivät edellisestä erottelematta.
        Jos tulosi vuositasolla on 37500 (noin 3000 euroa /kk), niin näihin verorahasi menevät:
        Huom! Työnantajan osuus on noin 8153 euroa kokonaisverosta, joka on 23 866 euroa.
        Sosiaaliturva
        - Työeläkkeet 4 923 €
        - Sairaus ja toimintarajoitteisuus (mm. sairaus- ja tapaturmavakuutuksen päivärahat,
        työkyvyttömyyseläkkeet, kuntoutusrahat, vammaispalvelut) 1 566 €
        - Perhe ja lapset (mm. vanhempainrahat, lapsilisät, kotihoidon tuki, lasten päivähoito) 1
        444 €
        - Työttömyysturva (mm. peruspäiväraha, työmarkkinatuki) 1 262 €
        - Muu vanhuuteen liittyvä sosiaaliturva (mm. takuu- ja kansaneläkkeet, kotipalvelut,
        omaishoidon tuki) 1 165 €
        - Sosiaalinen syrjäytyminen, muualla luokittelematon (mm. toimeentulotuki,
        pakolaishuolto, päihdehuolto) 424 €
        - Lesket ja muut edunsaajat (mm. perhe-eläkkeet) 364 €
        - Sosiaaliturva, muualla luokittelematon 243 €
        - Yleinen asumistuki 209 €
        - Sosiaaliturvan tutkimus ja kehittäminen 5 €
        Terveydenhuolto
        - Lääkäreiden, hammaslääkäreiden ja muiden terveydenhuollon ammattilaisten avohoitopalvelut 1 376 €
        - Sairaalapalvelut eli laitoshoito (majoitus sairaalassa) 1 289 €
        - Lääkkeet, lääkintälaitteet ja välineet 318 €
        - Terveydenhuoltoalan tutkimus ja kehittäminen 34 €
        - Terveydenhuolto, muualla luokittelematon 19 €
        - Yleiset terveydenhuoltopalvelut, (mm. koulu- ja työterveydenhuolto) 5 €
        Koulutus
        - Ylemmän perusasteen (luokat 7–10) ja keskiasteen (lukio, ammattikoulu) koulutus 1 255 €
        - Korkea-asteen koulutus (yliopistot, ammattikorkeakoulut ml. opintotuki) 746 €
        - Esiasteen (3–6-vuotiaiden) ja alemman perusasteen (peruskoulun luokat 1–6)koulutus 593 €
        - Tutkintoon johtamaton koulutus (mm. täydennyskoulutus, kielikurssit) 114 €
        - Koulutus, muualla luokittelematon 22 €
        - Koulutuksen tukipalvelut opiskelijoille (mm. YTHS, ateriatuet) 11 €
        - Koulutuksen tutkimus ja kehittäminen 4 €
        Yleinen julkishallinto
        - Yleiset hallintopalvelut 955 €
        - Toimeenpano- ja lainsäädäntöelimet, finanssi- ja veroasiat, ulkoasiainhallinto 707 €
        - Julkisen velan korkomenot 605 €
        - Perustutkimus (ml. avustukset, lainat ja tuet) 233 €
        - Kehitysyhteistyö, taloudellinen apu ulkomaille 214 €
        - Yleisen julkishallinnon tutkimus ja kehittäminen 7 €
        - Muut yleisen julkishallinnon palvelut (mm. vaalien järjestäminen) 2 €
        Elinkeinoelämän edistäminen
        - Tie-, raide-, vesi- ja ilmaliikenne, ml. rakentaminen 982 €
        - Maa, metsä, kala- ja riistatalous 335 €
        - Yleiset talouteen ja kauppaan liittyvät tehtävät ja yritystuet sekä työvoimapalvelut
        265 €
        - Elinkeinoelämän tutkimus ja kehittäminen 153 €
        - Kaivostoiminta, teollisuus ja rakentaminen 82 €
        - Polttoaine- ja energiahuolto 69 €
        Vapaa-aika, kulttuuri ja uskonto
        - Kulttuuripalvelut (mm. kirjastot, teatterit, museot, avustukset) 235 €
        - Virkistys- ja urheilupalvelut (mm. urheilukentät, avustukset) 193 €
        - Radio, televisio- ja julkaisutoiminta (mm. Yleisradio, elokuvatarkastamo) 115 €
        - Uskonnollisten ja aatteellisten yhteisöjen tukeminen (mm. järjestöjen ja puoluiden avustukset) 81 €
        - Vapaa-ajan, kulttuurin ja uskonnon tutkimus ja kehittäminen 1 €
        Puolustus
        - Sotilaspuolustus 555 €
        - Sotilasapu ulkomaille (rauhanturvaaminen, Nato-kumppanuus) 27 €
        - Puolustustoiminnan tutkimus ja kehittäminen 5 €
        - Puolustus, muualla luokittelematon 4 €
        Yleinen järjestys ja turvallisuus
        - Poliisitoimi 236 €
        - Palo- ja pelastustoimi 123 €
        - Tuomioistuimet 75 €
        - Vankilalaitos 45 €
        - Yleinen järjestys ja turvallisuus, muualla luokittelematon 29 €
        Asuminen ja yhdyskunnat
        - Yhdyskuntakehitys (mm. kaavoitus) 80 €
        - Asuinolojen kehittäminen (mm. korjausavustukset) 20 €
        - Vesihuolto 4 €
        Ympäristönsuojelu
        - Ympäristön suojelu, muualla luokittelematon 26 €
        - Ympäristön pilaantumisen torjunta (mm. vesistöjen kunnostus) 20 €
        - Biologisen monimuotoisuuden ja maisemansuojelu (mm. luonnonpuistot) 18 €
        - Ympäristönsuojelun tutkimus ja kehittäminen 11 €
        - Jätehuolto 3 €


    • Anonyymi

      Ei tarvitse muuta kuin äänestää persuja. Jos persujen kannatus lähentelisi neljääkymmentä, maahantulijoita ei olisi ja täällä olevatkin siirtyisivät tuloreittinsä varrelle. Voisivat mennä rikastuttamaan Ruotsia ja Saksaa.

      • Anonyymi

        Soininperushan mtoinsipilän kanss aoikeen urakala mamuja nitens sen b taas elvität.äettä pitäis taas uskoon

        Sama sakkii koko poppoo


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi olla itsestäänselvyys, että kaikki jotka HALUAA pitäisi saada asua juuri Suomessa?? Monet maat EUn ulkopuolella rajoittaa ankarasti maahanmuuttoa ja kriteerit on kovat. Miksi tuosta asiasta ei puhuta?

      • Anonyymi

        Kriteereiden pitäisikin olla kovat, ettei maahan synny pysyvästi toisten verotuloilla elelevää kansanosaa, mikä pahimmillaan johtaa yhteiskunnan tuhoutumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriteereiden pitäisikin olla kovat, ettei maahan synny pysyvästi toisten verotuloilla elelevää kansanosaa, mikä pahimmillaan johtaa yhteiskunnan tuhoutumiseen.

        Ei kai sillä väliä vaikka syntyis. Helppohan on muuttaa lainsäädäntöä että verotuloilla elättäminen loppuu. Eiköhän "toisten verotuloilla elelevä kansanosa" senjälkeen etsi vaikka entisestä kotimaastaan parempaa toimeentuloa.

        Eli kyllä noita helpohko on hallita ja pistää tarpeentullen syväkyykkyyn ihan suomalaisten haluamalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriteereiden pitäisikin olla kovat, ettei maahan synny pysyvästi toisten verotuloilla elelevää kansanosaa, mikä pahimmillaan johtaa yhteiskunnan tuhoutumiseen.

        Yritystukiloiset elää kansan varoilla
        Ovat verot t omia ja kansa kustaannheidän elämänsä

        Kun duunarien verot eu rii y ämoe y taan m äille bielä ul l omaan velkaa lisäksi

        Ei l ä.urpo edes kitämsiitämvana haukku allitusta ulklmaan velanoyosta vakia s n otetaan kokoomuskelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritystukiloiset elää kansan varoilla
        Ovat verot t omia ja kansa kustaannheidän elämänsä

        Kun duunarien verot eu rii y ämoe y taan m äille bielä ul l omaan velkaa lisäksi

        Ei l ä.urpo edes kitämsiitämvana haukku allitusta ulklmaan velanoyosta vakia s n otetaan kokoomuskelle

        Ota punikki vielä muutama keppana lisää ja polta lisää kannabista, niin ehkä se siitä suurin tuska helpottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriteereiden pitäisikin olla kovat, ettei maahan synny pysyvästi toisten verotuloilla elelevää kansanosaa, mikä pahimmillaan johtaa yhteiskunnan tuhoutumiseen.

        Sillähän siitä päästään kun jokaista kymmentä tukieuroa kohden täytyisi tehdä tunti yhteiskuntaa hyödyttäviä töitä. Tienpientareet olisi ainakin siistimmät ja olisi lumet aamulla kolattuna pienemmiltäkin teiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriteereiden pitäisikin olla kovat, ettei maahan synny pysyvästi toisten verotuloilla elelevää kansanosaa, mikä pahimmillaan johtaa yhteiskunnan tuhoutumiseen.

        Onhan niitä jo.
        Kaikki valtion suojatöissä oleskelevat. Lisää työpaikkoja tuonne tulee, koska tarvitaan erilaisia hyysärivirkoja mamuille ja matuille.
        Uusi rikollinen hallituksemme palkkasi ennätysmäärän avustajia ministereilleen.
        Joku avustaja hommasi 700€/h koulutuksia ministerille K.K. Koutuksen tuntihinta oli aivan posketon. Nyt tätä asiaa tutkitaan rikoksena. Ministerin avustaja oli intoutunut käyttämään väärin valtion rahoja sikahintaisen koulutuksen ostoon. Koulutuksen antaja lienee avustajan tuttu.


    • Anonyymi

      Jos Suomeen halutaan veronmaksajia niin kerätään se nimilista ketkä haluaa ja he maksavat, mikä tässä on vaikeaa?

      • Anonyymi

        Minä en hakua maksaa yritystukianja maatloustukia

        Molemmat hyödyttömiämja tehottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en hakua maksaa yritystukianja maatloustukia

        Molemmat hyödyttömiämja tehottomia.

        Yritystuet luovat lisää työpaikkoja. Maataloustuet pitävät ruuan hinnan edullisena.


    • Anonyymi

      Suomen kansalaisista 90℅ laittaisi rastin ruutuun
      En halua elättää!

      • Anonyymi

        Voisi moni "suvaitsevainenkin" paljastaa todellisen nahkansa.


      • Anonyymi

        No nyt noita pakolaisia ei elätä kukaan? Valtio ottaa joka vuosi lisää lainaa? jotta ne voidaan elättää... onistunee jonkin aikaa.


    • Anonyymi

      Koulut, tiet ym. on oltava mutta mamut eivät. Siinä on iso ero vaikka kaikki eivät sitä tajua. Päässä vika.

    • Anonyymi

      Rakohaarat niitä haluavat, joten elättäkööt.

    • Anonyymi

      Oikeat pakolaiset on asia erikseen, mutta rintamakarkureita ja elintasopakolaisia en hyväksy. Tulevat tänne meidän elätettäviksi.

    • Anonyymi

      Kaikki tuet työvastikkeellisiksi, siinä yksinkertainen ratkaisu.

      • Anonyymi

        Kaikki työt voidaan sitten maksaa vastikkeellisilla tuilla?
        Olisko tuo tuki aina TESSIN mukainen.


      • Anonyymi

        Mitä se auttaa, eikö ole kuitenkin älytöntä teettää töitä, joilla ei ole oikeasti mitään järkeviä tuotoksia annettavana kenellekään? Tietysti pusikon raivaus moottorisahalla tai raivaussahalla voisi olla jotain. Tai ehkä vesuri riittäisi. Työteho olisi aika heikko, veikkaan.

        Pitäisikö soveliaimmat akat laittaa ..llun myyntiin. Kysyntää voisi hyvinkin olla tälle työlle.


    • Anonyymi

      Järkeväähän olisi että kuka haluaa maahantulijoita, se maksakoon. Puhun siis sellaisista tulijoista jotka eivät elätä itse itseään.

      • Anonyymi

        Vihervassut kuitenkin maksattaa unelmansa muilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihervassut kuitenkin maksattaa unelmansa muilla.

        Juuri näin. He suvaitsevat muiden piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. He suvaitsevat muiden piikkiin.

        Mika Waltari kirjoittaa Sinuhessa, että ihminen ei voi elää, ellei hän voi kokea olevansa parempi kuin joku muu - edes joku.

        Suvaitsevaisuus on pohjimmiltaan rasismia. Se kumpuaa ylemmyydentunnosta - meidän velvollisuus on auttaa kaikkia "reppanoita".


    • Anonyymi

      Väestönsiirtojen rajoittaminen tänne kylmään ja pimeään suuren hiilijalanjäljen kuluttajiksi on vastuullinen ilmastoteko.

      • Anonyymi

        On hyvä muistaa, että ilmastomuutoksenkin juurisyy on maapallon väestöräjähdys, jonka fossiilikapitalismi on mahdollistanut.


      • Anonyymi

        Vihreiden politiikka on täysin ristiriitaista. Siksi mm. tohtori Eero Paloheimo jätti puolueen.


    • Anonyymi

      Vihervassarit ovat otaneet koko maailman ongelmat omikseen saadakseen kannatusta. Toki kaikkien hyvien asioiden puolesta voidaan olla, mutta Suomella ei ole varaa toimia koko maailman vähäosaisten sosiaalitoimistona. Omista huolehtimisessakin on tarpeeksi.

      • Anonyymi

        Kaikki eivät halua koko maailmaa syleilevän suvaitsevaisuuden maksumiehiksi.

        Onneksi on persut. Luojalle kiitos.


    • Anonyymi

      Tietenkin tämä on vähän surkuhupaisaa, mutta kun meillä on nyt Vihreä sisäministeri, niin Persujen suurin haave rajojen kiinni laittamisesta on kumma kyllä toteutettu ja pakolaisia maahan tulee alle 1300 vuodessa, muistaakseni kun Persut olivat hallituksessa heitä tuli yli 30000 vuodessa.

      • Anonyymi

        Merkel otti miljoona sotilaskarkuria. Suomenkin oli pakko ottaa. Sipilähän on tunnettu Merkelin nuoleskelija, lupasi oikein kotinsakin tulijoille. Tätä ilosanomaa on L-Idän tv-kanavilla toistettu.


    • Anonyymi

      Olisi suotavaa, että kansalaisena voisi kokea hallituksen pitävän meidän puolia. Nyt ei näin valitettavasti ole. Täysi huti tämä velkaviisikko.

      • Anonyymi

        Persujen korkea kannatus johtuu yksikertaisesti siitä, että se on ainut puolue, jota kiinnostaa kantasuomalaisten hyvinvointi ja huolenaiheet.


    • Anonyymi

      Vaikka suomeen ei haluttas pakolaisia niin voihan kaikki euroopan muslimit tulla suomeen ja perustaa tänne kalifaattin vähän niinkuin tuo ISIS jo yritti Syyriaan
      suomalaisia naisia ne vois käyttää seksiorjina?

    • Anonyymi

      Aina kun näkee ulkomaalaisen Suomessa työn touhussa, tulee päivästä hyvä päivä.
      Tänäänkin on hyvä päivä, koska asiakaspalvelutehtävissä ollut ulkomaalainen hoiti hienosti homman ja toivotti vielä hymyillen päivänjatkoja. Hieno mies.
      Loisimista ei voi sietää.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe