Sähköautoja kasautuu myyntiin

Anonyymi

Nettiautoon kasautuu kokojan lisää käytettyjä sähköautoja.

Eivät mene kaupaksi.

Markkinat ei tule toiminaan niiden kohdalla.

47

3657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole ostajia.

      • Anonyymi

        Käytetty sähköauto on auton hinta 15000€ eli ainoastaan ilmaiseksi voi ostaa
        myynnissä olevassa sähköautossa on akku AINA vaihtokunnossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytetty sähköauto on auton hinta 15000€ eli ainoastaan ilmaiseksi voi ostaa
        myynnissä olevassa sähköautossa on akku AINA vaihtokunnossa

        Täyssähköauton tietokoneesta voi tarkistaa akun kunnon. Polttomoottoriauton vaihteiston ja moottorin kuntoa ei voi vastaavasti helposti tarkistaa.


    • Ei niin,Vanhoissa autoissa vanha ja tehojansa menettänyt akku jolla ei ehkä pääse kuin muutaman 10 kilsaa,,,,,en ostas itsekään edes uutena vielä. Hybridi periaatteessa ok keksinto kun range tulee oikeasti vähintään 200km ja polttoainemoottori vie saman kuin oikea polttomoottori,,,,eli jatkan dieselillä 4-5vuotta ja katsotaan mihin kehitys on kerennyt. Sähköautohössöttäjät eivät puhu koskaan uusista vähäpäästöisistä Dieseleistä joissa kehitystä vihreämpään suuntaan on tapahtunut paljon,,kulutus pienentynyt ja polttoaineet mäntyöljy,rapsiöljy,HVO sekotteiset vähentäneet päästöjä paljon miksei lopeteta Dieselin haukkumista ja kehitetä uusiutuvia polttoaineita sen sijaan...?

      • Anonyymi

        Nestemäistä polttoainetta ei voita koskaan mikään muu.


      • Anonyymi

        Käytetyn hybridin voisi sentään ostaa, koska akun simahtaessa jatketaan ajelua polttomoottorilla. Mutta kannattaako, koska vastaavan polttomoottoriauton saa halvemmalla. Ottaako siis riski siitä että kuinka pitkään hybridin sähköpuoli toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytetyn hybridin voisi sentään ostaa, koska akun simahtaessa jatketaan ajelua polttomoottorilla. Mutta kannattaako, koska vastaavan polttomoottoriauton saa halvemmalla. Ottaako siis riski siitä että kuinka pitkään hybridin sähköpuoli toimii.

        Lataushybridillä ei voi ajaa ilman toimivaa akkua, vaikka polttomoottori olisi kunnossa .


    • Anonyymi

      Käytetty sähköauto on tosiaan ongelmallinen tuote. Köyhät eivät uskalla ostaa (ei heillä ole rahaakaan) 5 vuotta vanhaa sähköautoa, koska sen akku saattaa simahtaa milloin tahansa. Jos köyhät ovat tottuneet ajelemaan kauppareissunsa 500 - 3000 € maksaneilla polttomoottoriautoilla, niin miten ihmeessä he pystyisivät ostamaan sähköautoon 15000 - 20000 € maksavan uuden akun?

      Tosiasia on se, että köyhien en kannata ottaa vastaan sähköautoa, vaikka Valtio lahjoittaisi käytetyn sähköauton heille ilmaiseksikin, sillä akku on liian kallis. Rikkaat tietysti pystyisivät uuden akunkin ostamaan, mutta ihan imagosyistä he eivät suostu ajamaan käytetyllä autolla. Voisiko joku kiihkeä sähköautointoilija selkokielella kertoa minulle, mitä käytetyille sähköautoille tullaan tekemään?

    • Anonyymi

      Ajattelen näin auton käyttäjän ja ostajan kannalta.

      Tarvitsen auton jossa ei ole isoja taloudellisia riskejä sekä käytettävyys, moitteeton ja hinta edullinen.

      100% sähköautossa ne ei toteudu.,

      En voisi kuvitella tekeväni kauppoja
      15 000 - 20 000eur hintaisesta esim tesla model 3 käytetystä sähköautosta. Kulut aivan liian isot, riskeineen.

      • Anonyymi

        Tuossa aiemmin jo sanoinkin, että köyhän ihmisen ei kannata ottaa 5 vuotta vanhaa sähköautoa vastaan edes ilmaiseksi, sillä korjausriskit kasvavat liian suuriksi. Polttomoottoriauto kannattaa aina ottaa vastaan ilmaiseksi, sillä senhän saa aina myytyä toisille köyhille ihmisille kohtuullisella hinnalla.


    • Anonyymi

      Jos asuisin omakotitalossa hankkisin ensin aurinkosähköpaketin auton latausta varten ja odottaisin muutamia vuosia että akut ja latausnopeudet kehittyy, ja hankkisin vasta sitten batteryauton

      Kerrostaloasukilla ei ole tuota mahdollisuutta ellei asenna parvekkeelle aurinkopaneeleita täyteen ja vedä latauspiuhaa 50m. parkkipaikalle.

      • Anonyymi

        Akkujen merkittävässä kehityksessä menee helposti yli 10 vuotta.


      • Anonyymi

        Hyvä idea, mutta silloin se sähköauto pitää olla piuhan päässä "tankkaamassa" sitä aurinkosähköä.

        Miula ainakin auto on arkipäivät työpaikan pihassa.


    • Anonyymi

      Kun akkutakuu menee umpeen, niin sähköauton arvo putoaa lähes nollaan. Mitään takuuta kukaan myyjä ei tule akulle antamaan.

      • Anonyymi

        Toisin sanoen sähköautot ajetaan loppuun ja kierrätetään akkukemikaalit ja romumetallit koska edes autoliikkeet tule ottamaan niitä vaihdossa, kun eivät mene kaupaksi.
        Kertakäyttökamaa.
        Sähköautoilija aloittaa ikäänkuin nollasta ostaessaan taas uuden lelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen sähköautot ajetaan loppuun ja kierrätetään akkukemikaalit ja romumetallit koska edes autoliikkeet tule ottamaan niitä vaihdossa, kun eivät mene kaupaksi.
        Kertakäyttökamaa.
        Sähköautoilija aloittaa ikäänkuin nollasta ostaessaan taas uuden lelun.

        Uudesta sähköautosta pitää päästä 2-3 vuoden päästä eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen sähköautot ajetaan loppuun ja kierrätetään akkukemikaalit ja romumetallit koska edes autoliikkeet tule ottamaan niitä vaihdossa, kun eivät mene kaupaksi.
        Kertakäyttökamaa.
        Sähköautoilija aloittaa ikäänkuin nollasta ostaessaan taas uuden lelun.

        Uusiin autoihin tulee suuri akun kierrätysmaksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusiin autoihin tulee suuri akun kierrätysmaksu.

        "Uusiin autoihin tulee suuri akun kierrätysmaksu."

        Jos satumaksu tulisi, sinä olisit varaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudesta sähköautosta pitää päästä 2-3 vuoden päästä eroon.

        Seuraava omistaja ottaa sitten riskin että pärjää käytetyllä sähköautolla vielä kolme vuotta, sitten se on vaihdettava uudempaan ennen kuin akkutakuu loppuu eikä autosta saa enää oikeastaan mitään vaihdossa. Sitten seuraava omistaja ajaa sähköauton hajottamoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uusiin autoihin tulee suuri akun kierrätysmaksu."

        Jos satumaksu tulisi, sinä olisit varaton.

        Nyt puhui taas oikea älykäs rahamies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava omistaja ottaa sitten riskin että pärjää käytetyllä sähköautolla vielä kolme vuotta, sitten se on vaihdettava uudempaan ennen kuin akkutakuu loppuu eikä autosta saa enää oikeastaan mitään vaihdossa. Sitten seuraava omistaja ajaa sähköauton hajottamoon.

        Ei riski ole todellisuudessa sen suurempi kuin polttiksen moottorikaan. Tarvittaessa moottoria voi korjata ja samoin voi korjata akkua vaihtamatta koko komponenttia.

        Eivätkä akut näyttäisi sen kummemmin hajoavan, mutta jostain ihmeen syystä jauhamista pitää vaan jatkaa ja jatkaa.

        Jos nykyisistä sähköautoista ei ole iso osa liikenteessä vielä 20 vuoden päästä, se ei ainakaan johdu akuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riski ole todellisuudessa sen suurempi kuin polttiksen moottorikaan. Tarvittaessa moottoria voi korjata ja samoin voi korjata akkua vaihtamatta koko komponenttia.

        Eivätkä akut näyttäisi sen kummemmin hajoavan, mutta jostain ihmeen syystä jauhamista pitää vaan jatkaa ja jatkaa.

        Jos nykyisistä sähköautoista ei ole iso osa liikenteessä vielä 20 vuoden päästä, se ei ainakaan johdu akuista.

        Siitä vaan purkamaan ja korjaamaan 400 kg akkua. Merkkiliike sitä ei tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan purkamaan ja korjaamaan 400 kg akkua. Merkkiliike sitä ei tee.

        Kukaan muukaan ei sitä korjaa, sillä voi joutua vielä korvausvastuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan purkamaan ja korjaamaan 400 kg akkua. Merkkiliike sitä ei tee.

        "Siitä vaan purkamaan ja korjaamaan 400 kg akkua. Merkkiliike sitä ei tee."

        Tesla kyllä tekee. Tosin Suomesta ilmeisesti lähettävät akut huoltoon Hollantiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan purkamaan ja korjaamaan 400 kg akkua. Merkkiliike sitä ei tee.

        Nimenomaan merkkiliike tekee sen akuston yksikön vaihdon jos asiakas maksaa tai akkutakuu on vielä voimassa. Polttomoottorin täysremontinkin tekee lähes mikä tahansa nurkkakorjaamo, mutta eipä tee yhtään mitään sähköautoon.


    • Anonyymi

      Kuka uskaltaa ostaa polttomoottoriauton, jolla on vain kahden tai kolmen vuoden takuu. Sen jälkeenhän se on valmista paalikamaa. Moottori ja vaihteisto vaihtokunnossa ja maksaa vähintään kymppitonnin.

      • Anonyymi

        On tai ei ole. Minulla on 22 vuotta vanha saksalaisvalmisteinen farmariauto, jolla on ajettu hiukan päälle 300 000 km. Normaalit huollot tehty, ei ylimääräisiä korjauksia moottoriin eikä vaihteistoon. Toimii edelleen täysin ja toimintasäde tankillisella on sama kuin on ollut uutenakin.
        Harmi ettei vielä oikein ole samanikäisiä ja saman verran ajettuja sähköautoja vertailtavana, tosin luulen ettei tule koskaan olemaankaan. Nettiautossa on yksi samanikäinen sähköauto, myydään projektiksi, ei liikennekelpoinen.
        Se olisi kyllä hinnaltaan sopiva tällaiselle persaukiselle perheelliselle perusduunarille, 2000€, mutta taitaisi tulla aika kallis projekti ennenkuin liikkuu.
        Uudemmat sähköautot taas ovat jo lähtöhinnaltaan työläisproletaarin ulottumattomissa, paitsi jotkut Twizyt, iOnit ja C-zerot jotka ei ole autoja. Halvin oikea auto oli 24kWh mulkosilmämallin Leaf, ja siinäkin hintaa 10 900. Ostanko? No en tod, eikä sitäpaitsi tililläkään ole kuin pari tonnia. Kyllä se on sähköautoilu muiden kuin tavistyöläisten huvia siihen asti kunnes halpis sähkiksiä alkaa saamaan samaan hintaan kuin halpis polttiksia nyt.


      • Anonyymi

        "..Kuka uskaltaa ostaa polttomoottoriauton.."

        Mä ostin 4 vuottaa sitten n. 300 000 km. ajetun vm. 2000 ranskan pullan 900 eurolla. Toimii vieläkin. Ja katsastuksesta tullu leima joka kerta. (pienellä fiksauksella). Rahaa palanut neljän vuoden aikana korjauksiin suurinpiirtein auton ostohinnan verran.


      • Anonyymi

        "Kuka uskaltaa ostaa polttomoottoriauton, jolla on vain kahden tai kolmen vuoden takuu."

        Kyllä polttomoottoriautossa voimalinja toimii hyvin mutta vanhemmissa autoissa tahtoo suojaamaton sähköpuoli alkaa rispaantumaan, kuumuuden, kylmyyden, kosteuden ja pölyn takia, tiettyjen vuosijen jälkeen ja tulee toiminta häiriöitä.


      • Anonyymi

        Kuka uskaltaa ostaa polttomoottoriauton, jolla on vain kahden tai kolmen vuoden takuu. Sen jälkeenhän se on valmista paalikamaa. Moottori ja vaihteisto vaihtokunnossa ja maksaa vähintään kymppitonnin.

        **********

        Nyt et ymmärrä autoista yhtään mitään. Kolme vuotta vanha polttomoottoriauto on täysin uudenveroinen, jos autoa on käytetty ja huollettu normaalisti. Minulla oli jokapäiväisessä käytössä vielä reilu vuosi sitten 28 vuotta vanha Tojota, jonka moottori ja vaihteisto olivat vielä täysin virheettömässä kunnossa. Olisi sillä autolla ajellut vielä ainakin 10 vuotta.


    • Anonyymi

      Ei voi kuin ihmetellä tätäkin viestiketjua ja oletusten ja uskomusten määrää joilla ei ole minkäänlaista, ei vähäisintäkään yhteyttä kokemusten ja tutkimusten kanssa.
      Puhutte sähköautouskovaisista, mutta kyllä polttisuskovaisuus on jotain täysin käsittämätöntä. Ette esitä mitään tutkimustulosta väitteiden tueksi, pelkkiä oletuksia ja uskomuksia.

      • Anonyymi

        Ei voi kuin ihmetellä tätäkin viestiketjua ja oletusten ja uskomusten määrää joilla ei ole minkäänlaista, ei vähäisintäkään yhteyttä kokemusten ja tutkimusten kanssa.
        Puhutte sähköautouskovaisista, mutta kyllä polttisuskovaisuus on jotain täysin käsittämätöntä. Ette esitä mitään tutkimustulosta väitteiden tueksi, pelkkiä oletuksia ja uskomuksia.

        ************

        Polttomoottoriautoja on maailmassa käytetty jo 100 vuotta, joten niistä ei kenenkään tarvitse esittää mitään uskomuksia, sillä kokemukseen perustuvaa tietoa niiden käyttöominaisuuksista on rajattomasti. Eihän polttisautoista enää löydy uusia tutkimustuloksia, jotka eivät olisi jo kaikkien automiesten tiedossa.

        Vaikka sähköauto on yli 100 vuotta vanha keksintö, niin sen käyttö unohtui yli 100 vuoden ajaksi, koska niiden lataus oli ongelmallista ja toimintasäde pieni. Nyt uudelleen syntyneestä sähköautosta on pakko esittää vain utopistisia uskomuksia, sillä niiden lataus on edelleenkin ongelmallista ja toimintasäde pieni. Polttomoottori oli kukkulan kunkku yli 100 vuotta, eikä sitä vieläkään helposti pullauteta sieltä alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kuin ihmetellä tätäkin viestiketjua ja oletusten ja uskomusten määrää joilla ei ole minkäänlaista, ei vähäisintäkään yhteyttä kokemusten ja tutkimusten kanssa.
        Puhutte sähköautouskovaisista, mutta kyllä polttisuskovaisuus on jotain täysin käsittämätöntä. Ette esitä mitään tutkimustulosta väitteiden tueksi, pelkkiä oletuksia ja uskomuksia.

        ************

        Polttomoottoriautoja on maailmassa käytetty jo 100 vuotta, joten niistä ei kenenkään tarvitse esittää mitään uskomuksia, sillä kokemukseen perustuvaa tietoa niiden käyttöominaisuuksista on rajattomasti. Eihän polttisautoista enää löydy uusia tutkimustuloksia, jotka eivät olisi jo kaikkien automiesten tiedossa.

        Vaikka sähköauto on yli 100 vuotta vanha keksintö, niin sen käyttö unohtui yli 100 vuoden ajaksi, koska niiden lataus oli ongelmallista ja toimintasäde pieni. Nyt uudelleen syntyneestä sähköautosta on pakko esittää vain utopistisia uskomuksia, sillä niiden lataus on edelleenkin ongelmallista ja toimintasäde pieni. Polttomoottori oli kukkulan kunkku yli 100 vuotta, eikä sitä vieläkään helposti pullauteta sieltä alas.

        -"Vaikka sähköauto on yli 100 vuotta vanha keksintö, niin sen käyttö unohtui yli 100 vuoden ajaksi, koska niiden lataus oli ongelmallista ja toimintasäde pieni."
        Heti väärin. Sata vuotta sitten ei ollut elektroniikkaa jota sähköauto vaatii. Vai olisiko mielestäsi sellainen auto mukava jossa "kaasupolkimella" olisi releohjauksen takia kaksi asentoa "mennään" tai "ei mennä"? Myös akkutekniikka oli tuolloin aivan lähtösuoralla.

        -"niiden lataus on edelleenkin ongelmallista ja toimintasäde pieni."
        Kokeneiden sähköautoilijoiden mielestä väittämäsi toimintasäteen suhteen on väärä. Nuo ovat argumentteja joissa vain mielipide ratkaisee, jollekin 1 000km on liian vähän, koska sen voi mielipiteenä ilmaista ilman mitään järkevää perustelua. Kritisoijat ajelevat muka yli 500km.n matkoja pysähtymättä tauolle, se on jo liikenneturvallisuudenkin kannalta epäilyttävää. Ammattiautoilijoidenkin on pidettävä 45 min. tauko neljän tunnin välein.
        Julkiset latausasemat ovat ongelma varsinkin itäsuomessa ja lapissa, mutta syyllinen siihen on noiden alueiden yrittäjissä, ei autoissa. Samoin latausasemien toimivuus on joskus ongelma, siihen syyllinen löytyy aseman hoitajasta, ei autosta.
        Nuo laturiongelmat muuttuu ajan myötä paremmiksi, mutta polttomoottoriautojen ongelmat muuttuvat pahemmiksi.


    • Anonyymi

      Vanhaa yli 200 tkm ajettua Teslaa ei kannata ostaa halvat käyttökulut mielessä. Suurin murhe on alusta, ohjaus, jousitus, johon saa vaihdella osia tuhansilla euroilla. Painava auto ja Suomen tiestö ei ole hyvä yhdistelmä. Myös muussa tekniikassa alkaa ilmetä korjaustarvetta, ovenkahvat vakiovika, elektroniikka yms.

      • Anonyymi

        Tesloihin ei tule koskaan mitään vikaa, niihen vaihdellaan huollon nimissä kuluneita
        ja rikkoituneita osia.


      • Anonyymi

        Kannattaa ostaa sellainen käytetty Tesla johon on nuo korjattu, ja taas ajelee 200 000km.
        Koko alustan korjaus maksaa 1500€ luokkaa yksityisellä korjaamolla, Teslalla reilu 2 000€. Sama ongelma ja kulu on saman kokoluokan polttiksellakin. Mersuun kalliimpi. Mersun ilma-alustan korjaus Veholla maksaa kaksinkertaisen hinnan Teslaan verrattuna. Ihan kokemuksesta kummastakin autosta kirjoittelen.
        Vakiovikojako polttomoottoriautoissa ei ole?? Kerropa sellaisen merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ostaa sellainen käytetty Tesla johon on nuo korjattu, ja taas ajelee 200 000km.
        Koko alustan korjaus maksaa 1500€ luokkaa yksityisellä korjaamolla, Teslalla reilu 2 000€. Sama ongelma ja kulu on saman kokoluokan polttiksellakin. Mersuun kalliimpi. Mersun ilma-alustan korjaus Veholla maksaa kaksinkertaisen hinnan Teslaan verrattuna. Ihan kokemuksesta kummastakin autosta kirjoittelen.
        Vakiovikojako polttomoottoriautoissa ei ole?? Kerropa sellaisen merkki.

        Seuraava reilut 1000 euroa
        https://tekniikanmaailma.fi/vanhoissa-tesloissa-yleistyy-kiusallinen-muistiongelma-joka-estaa-auton-lataamisen-ja-pimentaa-nayton/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ostaa sellainen käytetty Tesla johon on nuo korjattu, ja taas ajelee 200 000km.
        Koko alustan korjaus maksaa 1500€ luokkaa yksityisellä korjaamolla, Teslalla reilu 2 000€. Sama ongelma ja kulu on saman kokoluokan polttiksellakin. Mersuun kalliimpi. Mersun ilma-alustan korjaus Veholla maksaa kaksinkertaisen hinnan Teslaan verrattuna. Ihan kokemuksesta kummastakin autosta kirjoittelen.
        Vakiovikojako polttomoottoriautoissa ei ole?? Kerropa sellaisen merkki.

        En ole koskaan maksanut käytetystä autostakaan sellaisia summia, mitä sinä listasit tuohon korjauskuluiksi.
        Nyt on alla 700€ maksanut Golf, hienosti sujuu työmatkat silläkin, ja huollot ja korjaukset tuollaiseen yksinkertaiseen polttikseen tekee kätevä mies itse.
        Kyllä minulla kävi käytetyn sähköautonkin ostaminen mielessä, mutta kun en tiedä niistä tarpeeksi niin en sitten uskaltanut. Oli meinaan Nettiautossa myynnissä kahteen tonniin Subaru Elcat projektiksi, ei ajokuntoinen, eli siis ainakin akut olisi tarvinnut uusia ja ties mitä muuta. Ajattelin, että kyllä parilla tonnilla täytyy sentään saada toimiva auto, ja polttiksissahan niitä löytyy!


    • Anonyymi

      Nettiautossa on myynnissä vähän yli 1000 uutta ja käytettyä sähköautoa. Nettiautossa on yhteensä yli 80 000 autoa myynnissä. Suomessa on kaikkiaan 3.5 miljoonaa autoa. Suomessa myydään uusia autoja niin 100 000 kappaletta.

      Pidän myynnissä olevaa sähköautomäärää todella pienenä.

      Älä hätäänny, 1000 sähköautoja on todella vähän.

    • Anonyymi

      Sähköauto on pakko ostaa kun muita ei enää tehdä.Tämä on varmaan sitä markkinataloutta.Haluaisin nähdä teslankin rallissa ja ensimmäisen ja viimeisen hypyn.

      • Anonyymi

        Itse taas en näe mitään järkeä rallissa muutenkaan, joten hyvä vain jos siitä typeryydestä pääsee eroon.


    • Anonyymi

      Kyllä latausmahdollisuudet ovat se pullonkaula vielä pitkään. Esim omalla 1500 hlön työpaikallani on tasan 2 tökkelilatauspaikkaa. Käytännössä mikään kerrostalo- tai rivitaloyhtiö ei anna lupaa lämpöpaikalta lataukseen. Mikään ostohelveteissä norkoilulataus ei käytännössä tule kyseeseen.

      • Anonyymi

        "Kyllä latausmahdollisuudet ovat se pullonkaula vielä pitkään.
        ........
        Käytännössä mikään kerrostalo- tai rivitaloyhtiö ei anna lupaa lämpöpaikalta lataukseen."

        Pullonkaula mille? Pullonkaula 1.000.000 sähköautolle kyllä mutta ei missään nimessä Pullonkaula 500.000 sähköautolle. Suomessa on niin paljon omakotitaloja Jyväskylästä etelään.

        Oman koirankusetuslenkkini varressa on useampi ladattava piuhan päässä rivarin pihassa ja yksi kerrostalon pihassakin. Omin silmin nähty ei tue sitä että Suomi olisi viidakkovaltio lataamisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä latausmahdollisuudet ovat se pullonkaula vielä pitkään.
        ........
        Käytännössä mikään kerrostalo- tai rivitaloyhtiö ei anna lupaa lämpöpaikalta lataukseen."

        Pullonkaula mille? Pullonkaula 1.000.000 sähköautolle kyllä mutta ei missään nimessä Pullonkaula 500.000 sähköautolle. Suomessa on niin paljon omakotitaloja Jyväskylästä etelään.

        Oman koirankusetuslenkkini varressa on useampi ladattava piuhan päässä rivarin pihassa ja yksi kerrostalon pihassakin. Omin silmin nähty ei tue sitä että Suomi olisi viidakkovaltio lataamisen suhteen.

        Niille lopuille 3 miljoonalle autolle, Suomessa kun on 3,5 miljuunaa autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niille lopuille 3 miljoonalle autolle, Suomessa kun on 3,5 miljuunaa autoa.

        "Niille lopuille 3 miljoonalle autolle, Suomessa kun on 3,5 miljuunaa autoa."

        No ensinnänäkin Suomessa on 2.6 miljoonaa autoa. Toisekseen siihen kun Suomessa on 500.000 sähköautoa on aikaa vielä monta vuotta.
        Ehkä kiva kikkailla netissä tuollaisella höpöhöpöllä. Ei oikeasti mitään tekemistä todellisuuden kanssa.


    • Anonyymi

      Entäs sitten, kun se sähköauto on 10 vuotias.
      Pera (nimi muutettu) ostaa sen ja siihen tulee vikaa.
      Pera menee merkkiliikkeeseen ja toteaa jo ovelta, että tunti merkkiliikkeen aikaa maksaa peralle kahden päivän palökan.

      Pera päättää, että korjaan itse.
      Lankomies on käynyt amisen elelinjan ja youtubesta löytyy ohjeet.

      Sitten kun se Peran sähköauto palaa ja samalla menee autokatoksellinen muitakin autoja ja pätkä rivaria.
      Palonsyyn tutkijat ilmoittaa, että korjattu itse, eli laittomasti ja vakuutusyhtiö esittää Peralle miljoonan euron korvauslaskua...

    • Anonyymi

      Aina kun jotain altaan ostaa uutena enemmän niin niitä alkaa löytymään myös käytettyinä, eikö olekin ihmeellinen asia?
      Voihan kiesus näitä epätoivon Teroja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe