Vaikka sähköautoista niin mahdottomasti vaahdotaan, niin Mersukaan ei taida uskoa sähköautoon. Tehdas esitteli uudet S-sarjan autot, jotka toimitetaan bensiini ja dieselmoottoreilla. Jos Mersun johtomiehet uskoisivat todella sähköiseen tulevaisuuteen, niin kyllähän uudet S-sarjan autot olisivat olleet sähköautoja. Mersu antaa siis ymmärtää, että polttomoottoriautoja myydään vielä vuosikymmeniä.
https://www.is.fi/autot/art-2000007770164.html
Mersukaan ei usko sähköautoon?
35
127
Vastaukset
- Anonyymi
Jos Mersu olisi halunnut viestittää suurelle yleisölle sitä, että se on vakavissaan siirtymässä sähköautoihin, niin sen olisi tässä vaiheessa kannattanut ostaa uuteen S-sarjan atoihinsa valmiit voimalinjat Toyotalta. S-Mersuun olisi sopinut vallan hyvin Lexus 450 auton hybridivoimalinja varustettuna 3,5 litran V6 Atkinson moottorilla. Tällaista S-Mersua olisi valmistettu muutamia vuosia, ja sen jälkeen olisi voitu siirtyä täysin sähköiseen voimalinjaan, mikäli akut kehittyväy riittävän hyviksi.
- Anonyymi
Tojon latauskelvottomat fossiilipolttimet ovat Tojon tapa sanoa että he ovat surkeasti vielä 90-luvun tekniikassa kiinni. Mikään eurooppalainen autonvalmistaja ei edes kuse tuollaisen patarautatekniikan suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon latauskelvottomat fossiilipolttimet ovat Tojon tapa sanoa että he ovat surkeasti vielä 90-luvun tekniikassa kiinni. Mikään eurooppalainen autonvalmistaja ei edes kuse tuollaisen patarautatekniikan suuntaan.
Tojon latauskelvottomat fossiilipolttimet ovat Tojon tapa sanoa että he ovat surkeasti vielä 90-luvun tekniikassa kiinni. Mikään eurooppalainen autonvalmistaja ei edes kuse tuollaisen patarautatekniikan suuntaan
*********
Aika mukavastihan noita Tojotan hybridiautoja on Suomessakin viime vuonna myyty. Tojotan konsepti on siis oikea tapa sähköistää liikennettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon latauskelvottomat fossiilipolttimet ovat Tojon tapa sanoa että he ovat surkeasti vielä 90-luvun tekniikassa kiinni. Mikään eurooppalainen autonvalmistaja ei edes kuse tuollaisen patarautatekniikan suuntaan
*********
Aika mukavastihan noita Tojotan hybridiautoja on Suomessakin viime vuonna myyty. Tojotan konsepti on siis oikea tapa sähköistää liikennettä."Tojotan konsepti on siis oikea tapa sähköistää liikennettä."
100% fossiilipolttimella ei sähköistetä yhtään mitään.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/09/26112501/graafi_autokannat-suomessa_png.png
Tuosta voi katsoa miten Suomen autokantaa sähköistetään. Siinä prosessissa tojolla on vain sivustakatsojan roli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tojotan konsepti on siis oikea tapa sähköistää liikennettä."
100% fossiilipolttimella ei sähköistetä yhtään mitään.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/09/26112501/graafi_autokannat-suomessa_png.png
Tuosta voi katsoa miten Suomen autokantaa sähköistetään. Siinä prosessissa tojolla on vain sivustakatsojan roli.Ainakin vuonna 2020 Tojotan hybridiautoja myytiin eniten. Kun niillä ajetaan puolet kilometreistä sähköllä, niin eipä se Tojota aivan merkityksetön ole näissä sähköautokuvioissa. Jatkossa Tojotan merkitys tulee vielä kasvamaan, sillä ihmiset alkavat kyllästyä hankalakäyttöisiin ladattaviin autoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon latauskelvottomat fossiilipolttimet ovat Tojon tapa sanoa että he ovat surkeasti vielä 90-luvun tekniikassa kiinni. Mikään eurooppalainen autonvalmistaja ei edes kuse tuollaisen patarautatekniikan suuntaan
*********
Aika mukavastihan noita Tojotan hybridiautoja on Suomessakin viime vuonna myyty. Tojotan konsepti on siis oikea tapa sähköistää liikennettä.Tästä voi katsoa mallia miten Suomen autokannan sähköistäminen käytännössä hoidetaan ilman mitään mainosmiesten venkoilua ja itsensä kusettamista "sähköisillä kilometreillä".
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/4a-2021/tm-ajettua-volkswagen-id-4-ensimmaiset-koeajoyksilot-pistaytyivat-suomessa/
"Koeajoyksilöt olivat 77 kilowattitunnin akulla ja 150 kilowatin moottorilla varustettuja takavetoisia malleja 1st-varustetasolla. Kyseinen erä on jo Suomestakin myyty loppuun, ja uudet tilaukset tehdään tälle Pro Performance -mallille viidestä eri varustetasosta. "
Kun tuote ja hinta ovat kohdallaan niin kauppa käy. Ei tarvitse keksiä samanlaista höpöhöpöä kuin tojon fssiilipolttimia kaupatessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin vuonna 2020 Tojotan hybridiautoja myytiin eniten. Kun niillä ajetaan puolet kilometreistä sähköllä, niin eipä se Tojota aivan merkityksetön ole näissä sähköautokuvioissa. Jatkossa Tojotan merkitys tulee vielä kasvamaan, sillä ihmiset alkavat kyllästyä hankalakäyttöisiin ladattaviin autoihin.
"Ainakin vuonna 2020 Tojotan hybridiautoja myytiin eniten. "
Höpöhöpö. Tojon hybridiautojen myynti oli jotain 10% luokkaa ja ne ovat askevalla uralla.
Tojo oi ainoastaan myydyin automerkki ja sillä ei pitkälle pötkitä. Jo pelkästään VW:n valmistamia autoja myytiin noin kaksi kertaa enemmän ja niistä ei ollut yksikään höpöhybridi.
VW autopaletista löytyi auto 25.000 suomalaiselle kun Tojon tarjontaan tyytyi vain 13.000 reppanaa. - Anonyymi
Upea 3 pyttyinen Yaris hybrid olisi juuri sopiva luxusautoon, voi vittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tojotan konsepti on siis oikea tapa sähköistää liikennettä."
100% fossiilipolttimella ei sähköistetä yhtään mitään.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/09/26112501/graafi_autokannat-suomessa_png.png
Tuosta voi katsoa miten Suomen autokantaa sähköistetään. Siinä prosessissa tojolla on vain sivustakatsojan roli.Millainen sähköauto sinulla on ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin vuonna 2020 Tojotan hybridiautoja myytiin eniten. Kun niillä ajetaan puolet kilometreistä sähköllä, niin eipä se Tojota aivan merkityksetön ole näissä sähköautokuvioissa. Jatkossa Tojotan merkitys tulee vielä kasvamaan, sillä ihmiset alkavat kyllästyä hankalakäyttöisiin ladattaviin autoihin.
Ei se ole mitään sähköllä ajamista, kun polttomoottori ja sähkömoottori käy samaan aikaan. Toyota laskee tämänkin ”sähköajoksi”.
- Anonyymi
Missä unessa elät? Mersulla on EQA ja EQC ja tyyppimerkistä päätellen tulee vielä ehkä myös EQB.
- Anonyymi
Kovin on aloittajalla oudot kuvitelmat ja pitää niitä vielä totena.
- Anonyymi
Näyttää uskovan
https://www.mercedes-benz.fi/passengercars/buy/EQ-Power/compactcars.module.html- Anonyymi
Ei tule myymään kuin pienen määrän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule myymään kuin pienen määrän.
Luulenpa että olet väärässä. Mercedes on valmistaja, jolla on isot resurssit ja taito tehdä monia erikoisratkaisuja.
Myös Mersun ostajakunta on varakasta väkeä, joilla on rahaa ostaa kalliita autoja.
Vai mihin perustat väitteesi?
- Anonyymi
Aivan upeita päätelmiä Toyotan omapojalta, on hän talentti.
Mitenkä hän selittää sitten kun Toyota alkaa työntää sähköautoja markkinoille. Ei voi kun nauraa harhaisen pojan sekoilulle.- Anonyymi
Kuinka voi nousta noin kauhea meteli Toyotan koko maailman markkinajohtajuudesta?
Minustaha tuo on ihan selviö, Sitä myydään, mitä halutaan ostaa , ei tuo ole sen kummempa vaikka kuinka röllit yrittää silmille hyppiä ja ihon alle tunkea. Suorastaan häpeällistä VW-konsernille kun ei enempää myy vaikka on haalinut kaiken karvaisia merkkejä idästä ja lännestä vaikka kuinka paljon. Sitten vaan tulee Toyota ja valloittaa maailman. jokin syyhän siihen pitää olla.
Ei mistään maapallon toiselta puolelta tulla automarkkinoita valloittamaan jos ei se kansaa kiinnostaisi. Toyota teki sen mihin ei VW pystynyt, ei sittenkään vaikka laskee kaikki konserniin kuuluvat merkit volkkareiksi vaikka ne on konserniin ostettuja merkkejä suurin osa. - Anonyymi
Aivan upeita päätelmiä Toyotan omapojalta, on hän talentti.
Mitenkä hän selittää sitten kun Toyota alkaa työntää sähköautoja markkinoille. Ei voi kun nauraa harhaisen pojan sekoilulle.
*************
Ei Tojota mielellään sähköautoja halua valmistaa, sillä niitä voidaan myydä vain rikkaissa maissa, joissa on kunnollinen sähköverkko. Tojota myy paljon autoja köyhiin maihin, joissa sähköautoa ei voi edes ajatella. Tästä syystä Tojota panostaa edelleen toimintavarmoihin itselataaviin hybridiautoihin, sillä niitä voidaan yhtä menestyksellisesti käyttää sekä rikkaissa että köyhissä maissa.
Ei se Tojotan suosio ole mikään ihme, jos alkaa tutkia nerokkaan hybridivoimalinjan toimintaa. Tojotan Hybrid Synergy Drive voimalinja on niin nerokkaasti tehty, että se on edelleenkin valovuosia edellä kaikkia ladattavia hybridiautoja. Siksi hybridi-Tojotalla tullaan ajamaan vielä senkin jälkeen, kun kaikki muiden tehtaiden valmistamat ladattavat hybridiautot on jo romutettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan upeita päätelmiä Toyotan omapojalta, on hän talentti.
Mitenkä hän selittää sitten kun Toyota alkaa työntää sähköautoja markkinoille. Ei voi kun nauraa harhaisen pojan sekoilulle.
*************
Ei Tojota mielellään sähköautoja halua valmistaa, sillä niitä voidaan myydä vain rikkaissa maissa, joissa on kunnollinen sähköverkko. Tojota myy paljon autoja köyhiin maihin, joissa sähköautoa ei voi edes ajatella. Tästä syystä Tojota panostaa edelleen toimintavarmoihin itselataaviin hybridiautoihin, sillä niitä voidaan yhtä menestyksellisesti käyttää sekä rikkaissa että köyhissä maissa.
Ei se Tojotan suosio ole mikään ihme, jos alkaa tutkia nerokkaan hybridivoimalinjan toimintaa. Tojotan Hybrid Synergy Drive voimalinja on niin nerokkaasti tehty, että se on edelleenkin valovuosia edellä kaikkia ladattavia hybridiautoja. Siksi hybridi-Tojotalla tullaan ajamaan vielä senkin jälkeen, kun kaikki muiden tehtaiden valmistamat ladattavat hybridiautot on jo romutettu."Ei Tojota mielellään sähköautoja halua valmistaa, sillä niitä voidaan myydä vain rikkaissa maissa, joissa on kunnollinen sähköverkko. "
Onneksi satun asumaan sellaisessa rikkaassa maassa jossa on kunnollinen sähköverkko. En aio jatkossakaan ostaa autoa joka on tehty kehitysmaiden olosuhteisiin. Mitä järkeä olisi ostaa kehitysmaan auto kun kotipihassa on latausmahdollisuus oikealle sähköautolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei Tojota mielellään sähköautoja halua valmistaa, sillä niitä voidaan myydä vain rikkaissa maissa, joissa on kunnollinen sähköverkko. "
Onneksi satun asumaan sellaisessa rikkaassa maassa jossa on kunnollinen sähköverkko. En aio jatkossakaan ostaa autoa joka on tehty kehitysmaiden olosuhteisiin. Mitä järkeä olisi ostaa kehitysmaan auto kun kotipihassa on latausmahdollisuus oikealle sähköautolle.Mitä järkeä olisi ostaa kehitysmaan auto kun kotipihassa on latausmahdollisuus oikealle sähköautolle.
*****************
Minulla on sellainen ajatus, että autoilun pitää olla mahdollisimman helppoa, ja siksi ajelenkin itselataavalla hybridi-Tojotalla. Olisihan minullakin tarjolla riittävästi 3-vaihesähköä lämpimässä autotallissani, mutta en kyllä viitsi päivittäin käsitellä likaisia latausjohtoja. Mieluummin istahdan vain lämpimään autoon ja lähden ilman kaapelijumppaa ajamaan viinakauppaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkeä olisi ostaa kehitysmaan auto kun kotipihassa on latausmahdollisuus oikealle sähköautolle.
*****************
Minulla on sellainen ajatus, että autoilun pitää olla mahdollisimman helppoa, ja siksi ajelenkin itselataavalla hybridi-Tojotalla. Olisihan minullakin tarjolla riittävästi 3-vaihesähköä lämpimässä autotallissani, mutta en kyllä viitsi päivittäin käsitellä likaisia latausjohtoja. Mieluummin istahdan vain lämpimään autoon ja lähden ilman kaapelijumppaa ajamaan viinakauppaan.Älyllinen laiskuus on läsnä myös näissä kaikissa kirjoituksissasi. Pelkkää copy-pastea.
Ja kun se sisätö puuttuu siitä sun ekasta kopioimastakin kirjoituksestasi.
Kalojen ampumista tynnyrissä.
- Anonyymi
Hirveätä Tojottimen hybridien dissausta vaikka jannut ajaa itsekin töpselittömillä ja veikkaisin että jannujen seuraavatkin autot on ilman häntää.
Ei paljon varaa vinkua hybrideistä kun itsellä ei ole edes hybridiä.- Anonyymi
Tässähän nauretaan tälle latauskelvottoman kuskille joka kuvittelee ajavansa sähköllä. Kyllä tuollaiselle hönölle voi nauraa aivan riippumatta siitä millä itse ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän nauretaan tälle latauskelvottoman kuskille joka kuvittelee ajavansa sähköllä. Kyllä tuollaiselle hönölle voi nauraa aivan riippumatta siitä millä itse ajaa.
Tässähän nauretaan tälle latauskelvottoman kuskille joka kuvittelee ajavansa sähköllä. Kyllä tuollaiselle hönölle voi nauraa aivan riippumatta siitä millä itse ajaa.
**********
Kyllä minulle saa nauraa vaikka päin naamaa, sillä tykkään katsella iloisia ilmeitä. Minuakin pakkaa aina naurattamaan kauppareissuilla, kun ajelen velattomalla hybridi-Tojotallani ja katselen samalla kojelaudassa olevaa vihreää lamppua, joka kertoo auton kulkevan sähkömoodissa. Puolet kilometreistä menee mukavasti sähköllä täysin nykäyksettömästi. Voisiko eläminen enää mukavampaa olla?
- Anonyymi
TOHJO HÖNÖTTIMET on aikansa eläneitä kukaan järkevä ei osta niitä kun tulee
päästömittaus katsatuksessa käynti voi maksaa 5000 eur kun joutuu maksaa kulutet
tujen kilometrien mukaan co 2 .
TOISEKSEEN EI VOI EDES AUTOISTA PUHUU KUN TOHJO ON KYSEESSA
KUULUU OMPELUKONEIDEN SARJAAN . - Anonyymi
Mercedes uskoo kyllä sähköautoihin, malleja on tällä hetkelläkin jo useita.
Ei uusi S sarja kuitenkaan ole sähköauto, miksi ihmeessä pitäisi olla?- Anonyymi
Mercedes uskoo kyllä sähköautoihin, malleja on tällä hetkelläkin jo useita.
Ei uusi S sarja kuitenkaan ole sähköauto, miksi ihmeessä pitäisi olla?
*********
Politiikallaan Mersu siis avoimesti tunnustaa sen, että mailmassa on vielä sellaisia alueita, joissa paremman luokan sähköautojakaan ei voi vielä käyttää. Tojotan tekemä Lexus 450 on S-Mersua vastaava auto, mutta sillä ei ole vastaavia käyttörajoituksia. Jotkut autotehtaat vaan osaaavat ja toiset taas eivät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mercedes uskoo kyllä sähköautoihin, malleja on tällä hetkelläkin jo useita.
Ei uusi S sarja kuitenkaan ole sähköauto, miksi ihmeessä pitäisi olla?
*********
Politiikallaan Mersu siis avoimesti tunnustaa sen, että mailmassa on vielä sellaisia alueita, joissa paremman luokan sähköautojakaan ei voi vielä käyttää. Tojotan tekemä Lexus 450 on S-Mersua vastaava auto, mutta sillä ei ole vastaavia käyttörajoituksia. Jotkut autotehtaat vaan osaaavat ja toiset taas eivät.Tojota osaa tehdä oikeita ratkaisuja tässä muutostilanteessa. Se on panostanut itselataaviin hybridiautoihin, ja myyntitilastojen mukaan se on ollut erinomainen ratkaisu. Itselataavat Tojotat ovatnyt Suomen ostetuimpia autoja.
- Anonyymi
Mersun täyssähköautot ja vuosi
EQC (2019-)
EQV (2020-)
EQA (2021-)
EQB (2021-)
EQS ja EQS SUV (2021-)
EQE ja EQE SUV (2022-) - Anonyymi
Mercedes-Benz EQS
- Anonyymi
MB ja BMW ovat nalkissa väärän strategiavalintansa (huijaushybridit) ja Saksan polttomoottoriteolisuuden työntekijäliittojen kanssa. Veikkaan, että muiden valmistajien täyssähkövyörytys tulee olemaan kylmää kyytiä näille polttikseen hirttäytyneille valmistajille. En jää kaipaamaan näitä ilmastotuholaisia,
- Anonyymi
Lexus 450 on kyllä aika kaukana S Mersusta, luokkansa mittapuusta. Ei taida ominaisuudet olla edes C Mersun tasolla.
- Anonyymi
Eipä tuollaiset todista siitä että polttiksia myytäisiin vuosikymmeniä, koska mallien myyntiaika on muutenkin korkeintaan muutaman vuoden verran ennen mallin muokkaamista tai siitä luopumista. Nämäkään eivät ole myynnissä kuin 4-5 vuotta ja sitten näistä tehdään uusi versio tai sitten myyntiä aletaan ajamaan alas. Ei samaa mallia myydä samanlaisena vuosikymmeniä.
- Anonyymi
Ei johtotason miehet osta sähköautoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511833
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121711Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351417Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1941177- 921161
- 771063
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta353983- 62859
- 49821
- 50816