https://www.youtube.com/watch?v=eyDxVXmCMy4
Tuollaisessahan asuu periaatteessa vaikka ympäri vuoden? Jostain riittävän syrjästä vaan katsoo teltalle paikan missä saa rauhassa kalastaa ja kerätä polttopuita kamiinaan.
Taidan itsekkin irtisanoa oman asunnon tuossa maalis-huhtikuussa ja muuttaa tuollaiseen kamina telttaan asumaan :)
Kotateltta ja kamiina vain 3kg
10
2878
Vastaukset
- Anonyymi
Tervetuloa mukaan! Minäkin asun jo!
- Anonyymi
Minkälaisilla tarvikkeilla pääsit irti yhteiskunnasta niin että pystyt asumaan metsässä? Kalastatko/ metsästätkö ruokasi? Missä lataat kännykän että pystyt nettiin kirjoittamaan?
Entä joudutko siirtelemään leiriäsi ettei asumisesi kiinnitä huomiota vaan asutko jossain syrjempänä korvessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälaisilla tarvikkeilla pääsit irti yhteiskunnasta niin että pystyt asumaan metsässä? Kalastatko/ metsästätkö ruokasi? Missä lataat kännykän että pystyt nettiin kirjoittamaan?
Entä joudutko siirtelemään leiriäsi ettei asumisesi kiinnitä huomiota vaan asutko jossain syrjempänä korvessa?Hain 2 vanhaa pesukonetta kierrätyksestä ja revin niistä moottorit irti. Toiseen laitoin siipipyörän, ja toiseen propellin. Propellipään hilasin puuhun, ja siipipyörän työnsin viereiseen jokeen. Nyt saan ilmaista tuuli- ja vesivoimaa, jolla pystyn lataamaan myös aurinkokennojärjestelmän akut, josta saa energiaa mm. kännykkään.
Yhteiskunnasta irti pääsemiseen ei tarvita mitään 'tarvikkeita'. Sen jälkeen kun yhteiskunta vain 'unohtaa' sinut useamman vuoden työttömyyden jälkeen, niin olet käytännössä vapaa tekemään ihan mitä vaan...
Kalastan viereisestä joesta, ja aina joskus 'löytyy' kuolleita lintuja ja pupuja.
Osoitteena on poste restante, ja yritän käydä tarkistamassa postit n. kerran kuukaudessa.
Vielä toistaiseksi kukaan ei ole valittanut telttailuistani yhtään mitään.
- Anonyymi
Tuskin pitemmän päälle monikaan jaksaa tuollaisessa muovipussissa asua. Tilaa ei juuri ole tehdä mitään. Olette liian tottuneita asumaan kerrostalossa.
- Anonyymi
En kyllä perhana aivan äkkiä vuokra asunnosta luopuisi ja johonki telttaan.Realistinen ois joku parakki tai rekisteristä poistettu asuntovaunu. Kyllähän jossain lapissa kautta aikain kodassa asuttu mutta ovat tottuneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä perhana aivan äkkiä vuokra asunnosta luopuisi ja johonki telttaan.Realistinen ois joku parakki tai rekisteristä poistettu asuntovaunu. Kyllähän jossain lapissa kautta aikain kodassa asuttu mutta ovat tottuneet.
Asuin parakissa 9 kuukautta kun olin norjassa raksatöissä serkkuni kanssa. Oli siellä ihan mukavat oltavat, oli ainakin lämmin ja suihku oli toisessa parakissa ja sinne piti vaan kävellä 2 metriä. Kesällä olen lapissa nukkunut teltassa kun kävin vaeltamassa, muuten en kyllä teltassa asuisi pitempään.
- Anonyymi
Kyllä ne laitapuolen kulkijat jotenkin kummasti kaduilla vaan pärjää ja jaksaa vuodesta toiseen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuin parakissa 9 kuukautta kun olin norjassa raksatöissä serkkuni kanssa. Oli siellä ihan mukavat oltavat, oli ainakin lämmin ja suihku oli toisessa parakissa ja sinne piti vaan kävellä 2 metriä. Kesällä olen lapissa nukkunut teltassa kun kävin vaeltamassa, muuten en kyllä teltassa asuisi pitempään.
Parakki on jo luxusta kun sähköjohto vaan kiinni ja lämmintä on.Jossain teltassa polttaa itsensä pahemmassa tapauksessa.Helpompaa se on asua vuokra asunnossa kun ei omavastuut päätä huimaa. Itse en kylläkään lähde leikkiin minkään halvemman asumismuodon kanssa kun nyt omavastuu 150eur.
- Anonyymi
Korsu tms. kämppä on suomen säässä paljo parempi, teltassa ei tarkene...
Suomessa on ollu ideana pakata ihmiset asumistuki varojen siirto talkoisiin tympeisiin lähiöihin. Ja se on vaarallista, esim korona yms terrorismi jne..syistä.
- ja se asumisella keinottelu ei ole se elämän suuri idea !
Ja tämä keskittämien on ollut huono juttu ja kuluttaa energiaa paljon.
Parempi olisi sijoittaa ihmiset luomu mökkeihin kasvattamaan juureksia ja elämään vapaana. Koska massa-työttömyydestä ei päästä muuten eroon. - Anonyymi
Mitä järkeä joku vuokra asunto irtisanoa kun sen jälkeen leimaannut asunnottomaksi paitsi jos asian tekee erähenkisesti,asianmukaiset varusteet. Kyllähän jossain lapissa menee eräkämpillä.Justiin juu pakkasilla teltassa ja tulee 39 asteen kuume.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829