Hei kaikille,
Otsikko sen jo kertoo eli sairastan todella rajua huuliherpestä jonka sain noin kuusi vuotta sitten. Kun huuliherpes aktivoituu, ylähuuli turpoaa käytännössä aivan täysin, kuin nyrkkeilymatsin jäljiltä ja kaulan imusolmukkeet kasvavat todella isoiksi tehden olon tukalaksi. Pahimmillaan, ennen kuin aloitin estolääkityksen, uusi huuliherpes alkoi ennen kuin vanha alkoi paranemaan.
Pari vuotta jaksoin katsella tilannetta kunnes aloitin Aclovir-kestokuurin (800mg), yksi tabletti aamuin illoin. Kun huuliherpestä ei näkynyt kuukausiin, puolitin annoksen, jonka jälkeen herpes ilmaantui jälleen, tosin pienempänä ja ei niin rajuna ilman kuuria.
Nyt kuuria on käytännössä takana 5 vuotta ja viimeisin huuliherpes tuli alkuviikosta kohtuu rajuna vaikka kuuri on päällä. Selkeästi lääke ei enää tehoa niin hyvin pitkän käytön jälkeen.
Syy miksi kirjoitin tästä tänne on, että alan olemaan kohtuu kyllästynyt ja epätoivoinen. Tiedän, että sairaus on tullut jäädäkseen, mutta toivon että tätä kautta löytyisi kohtalotovereita jotka ovat löytäneet oireita helpottavia keinoja tai saaneet herpeksen ilmaantuvuutta harvennettua. Taustoina terve, hyväkuntoinen kolmekymppinen mies.
Voiko joku auttaa?
Terveisin
Simo
Aggressiivinen huuliherpes ja sen hoito
4
134
Vastaukset
- Anonyymi
purista valkosipulista mehua ja sitä siihen muutama kerta päivässä,kirvelee aina aluksi,mutta kyllä sen kestää...
- Anonyymi
Kiitos vinkistä! Pistetään kokeiluun 👍
- Anonyymi
Minä sain reseptin vain kuuriluontoisesti käytettäväksi: ensioireisiin heti Aclovir 200 mg tabletti 5 kertaa päivässä. Paketissa 25 tbl, en tiedä/ymmärrä olisiko tarkoitus käyttää koko paketti yhtäpäätä.
Mutta minulle tosiaan jostain syystä ei ehdotettu jatkuvaa lääkitystä.
Kokemusta ei vielä, koska testaan ensin uuden saamani vinkin 2000-3000 mg L-Lysiiniä, joka on kehossa normaalistikin oleva aminohappo. - Anonyymi
Hae uusin kaksiosainen vyöruusurokote. Se on ainoa asia joka auttaa oikeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4836315Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2632317Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3861978- 1241159
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51084- 291077
- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60884Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel81834- 39764