Irlantilaishistorioitsija:"Gorbatsov oli lännen hyödyllinen hölmö"

Anonyymi

Patrick Walsh, historioitsija Irlannista:

”Länsi rakasti Gorbatšovia. He pitivät häntä hyödyllisenä hölmönä, joka auttoi hajottamaan voimakkaan valtion, joka oli länsimaiden tärkein vihollinen. He eivät halunneet kritisoida häntä, koska hän teki niin hyvää työtä (lännen puolesta) eikä halunneet onnistunutta reaktiota ”.

"Oli myös rasismia, koska jos tämä Karabahin verilöyly olisi tapahtunut Saksassa, Puolassa, Tšekkoslovakiassa tai Unkarissa, sitä ei olisi koskaan unohdettu", hän lisäsi.

24

104

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Gorba on erittäin epäsuosittu henkilö venäläisten keskuudessa, eikä ihme. Teki Venäjästä 10 vuodeksi lännen huoratalon.

• Anonyymi

Venäläiset eivät siis vieläkään ymmärrä muunlaista järjestelmää kuin orjayhteiskunnan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäläiset eivät siis vieläkään ymmärrä muunlaista järjestelmää kuin orjayhteiskunnan!

Hyödyllisempi hölmö oli Jeltsin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyödyllisempi hölmö oli Jeltsin.

Ainakin hölmömpi.

• Anonyymi

Tekeekö siirtyminen kommunismista kapitalismiin ihmisestä huoran?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekeekö siirtyminen kommunismista kapitalismiin ihmisestä huoran?

Tekee. Yhteisomistuksessa ei oteta maksua.

• Anonyymi

Mihail Sergejevitš Gorbatšov ei hajottanut Neuvostoliittoa, vaan se oli pitemmän ajan tulos, kun jättivaltiota johdettiin vuosikymmeniä epäpätevien, seniilien johtajien toimesta. Kehitys pysähtyi ja taloudellinen stagnaatio murensi pohjan.
      Afganistanin typerä ja kallis sota toi näkyville avoimen ristiriidan rauhanpropagandan ja karun todellisuuden välillä kun sotilaiden perheet ja ystäväpiiri pääsivät tietämään mitä tapahtui, ja sana levisi.

• Anonyymi

Näin on. Neuvostokommunismin romahdus ja sen mukana Neuvostoliiton hajoaminen oli väistämätöntä.

• Anonyymi

Onhan nyt muutkin imperiumit hajonneet, kuten briteillä ja ranskalaisilla on käynyt. Venäläisetkään ei onnistuneet loputtomiin alistaa kaikkia muita kansoja.

• Anonyymi

Gorbatsev oli suurmies, jonka perintö elää vierlä vuosisatoja. Hän ei hajottanut mitään, vaan yritti saada tehottoman maan talouden toimimaan. Se ei onnistunut.

Venäjän federaatio hajoaa, koska Putin ei ole tehnyt mitään kunnollisia uudistuksia maan talouteen. Kello käy jo!

• Anonyymi

” He pitivät häntä hyödyllisenä hölmönä, joka auttoi hajottamaan voimakkaan valtion, joka oli länsimaiden tärkein vihollinen. ”

JOS MAA OLISI OLLUT VOIMAKAS niin se ei olisi riomahtanut 1991! Gorba sai käsiinsä konkurssipesän, jota yritti korjata! Jälkikäteen tilanne halutaan nähdä jonain muuna?

• Anonyymi

Gorbatsov ajoi Neuvostoliiton kaaokseen joka johti myös sekasortoon ja sosiaaliseen kurjuuteen useissa entisissä neuvostotasa allassa. Ei ihme että hän ei korkealle noteerata Venäjällä.

• Anonyymi

Gorbatshov on ainut Neuvostoliiton / Venäjän johtajista, jota voi aidosti sanoa suureksi valtiomieheksi. On suuri häpeä Venäjälle etteivät osaa arvostaa hänen avoimuus- ja uudistuspolitiikkaansa.

• Anonyymi

Mielenkiintoista olisi nyt tietää tuosta omituisesta irlantilaishistorioitsijasta, koska netistä en löytänyt mitään.

• Anonyymi

Gorby ihan Yees !

Krasnaja

• Anonyymi

Gorbatshov oli rauhan mies joka halusi sotilaallisen jännityksen poistatamista Euroopasta. Länsi kuitenkin käytti tilaisuutta härskisti hyväkseen toteuttaen Naton itälaajennuksen ja hajotti Jugoslavian mieleisikseen pikkuvaltioiksi, joita on helppoa hallita. Nyt sitten itketään kun Putin on pannut kovan kovaa vastaan "nyt riittää".

• Anonyymi

Länsimaat eivät ole käyttäneet mitään hyväkseen, vaan eräät Euroopan maat ovat itse valinneet liittymisen puolustusliittoon, koska Venäjä aktiivisesti uhkaa niitä.

Suomenkin tulisi laittaa hakemus vetämään TÄNÄÄN Natoon. Herätys Niinistö!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Länsimaat eivät ole käyttäneet mitään hyväkseen, vaan eräät Euroopan maat ovat itse valinneet liittymisen puolustusliittoon, koska Venäjä aktiivisesti uhkaa niitä.

-----eräät Euroopan maat ovat itse valinneet liittymisen puolustusliittoon, koska Venäjä aktiivisesti uhkaa niitä.------

Hevonhumppaa taas, Natoon liittymiseen ei riitä oma tahto. Siihen tarvitaan Natomaiden hyväksyntä eikä sitä ole pakko antaa jos ei halua antaa.

Venäjä ei uhannut ketään eikä mitään siihen aikaan kun Naton itälaajentuminen ja Jugoslavian hajottaminen tapahtuivat, eikä kyllä ole uhannut sen jälkeenkään. Venäjä oli syvässä heikkouden tilassa ja Länsi sai häärätä idässä ihan mlelensä mukaan uhaten itse Venäjää tuomalla Naton Pietarin porteille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin pitäisi, mutta kansa ei ymmärrä asian tärkeyttä, edes nykyaikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-----eräät Euroopan maat ovat itse valinneet liittymisen puolustusliittoon, koska Venäjä aktiivisesti uhkaa niitä.------

Hevonhumppaa taas, Natoon liittymiseen ei riitä oma tahto. Siihen tarvitaan Natomaiden hyväksyntä eikä sitä ole pakko antaa jos ei halua antaa.

Venäjä ei uhannut ketään eikä mitään siihen aikaan kun Naton itälaajentuminen ja Jugoslavian hajottaminen tapahtuivat, eikä kyllä ole uhannut sen jälkeenkään. Venäjä oli syvässä heikkouden tilassa ja Länsi sai häärätä idässä ihan mlelensä mukaan uhaten itse Venäjää tuomalla Naton Pietarin porteille.

” Venäjä ei uhannut ketään eikä mitään siihen aikaan kun Naton itälaajentuminen ja Jugoslavian hajottaminen tapahtuivat, eikä kyllä ole uhannut sen jälkeenkään. Venäjä oli syvässä heikkouden tilassa ja Länsi sai häärätä idässä ihan mlelensä mukaan uhaten itse Venäjää tuomalla Naton Pietarin porteille.”

Unohdat, että kaikki Itä-Euuroopan satelliittivaltiot kokivat naukkumiehityksn valtavana taakkana ja vapauduttuaan JANOSIVAT ITSE PÄÄSTÄ NATON SUOJIIN! Ja syystäkin, kuten Ukrainan viimeaikaiset tapahtumat todistaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjä ei uhannut ketään eikä mitään siihen aikaan kun Naton itälaajentuminen ja Jugoslavian hajottaminen tapahtuivat, eikä kyllä ole uhannut sen jälkeenkään.

Otahan lääkkeesi.

• Anonyymi

Vihreälle ykseydelle ylpeys on kertakaikkista.

• Anonyymi

Kunpa olisivat Neuvostoliitossa keksineet ikuisen elämän salaisuuden niin saisimme vieläkin nauttia breeezneviläisyyden saavutuksista laadukkaine Lada-autoineen ja kaviaarista, vodkasta ja kauniista naisista Mustanmeren rannoilla jopa työläisen pienillä palkoilla.

• Anonyymi

Kolme Gorbatsovin edeltäjää (Breznev, Andropov ja Tsernenko) NÄKIVÄT, että tuho tulee, mutta näistä vätyksistä ei ollut minkäänlaisten korjausliikkeiden tekijöiksi!

Gorba edes yritti, mutta pskatunkio oli tuolloin jo tuomittu romahtamaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      53
      1934
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1649
    Aihe