Järkyttävästi uskon kieltäjiä!

Anonyymi

Mikä ihmeen buumi nyt on menossa, kun niin mielettömän monet kieltävät uskon?
Tätä menoa Jumalan lasten joukko tulee näivettymään aika pieneksi. Tämä on aika huolestuttava kehityssuunta!
Pitkään on ollut jo näitä kieltäjiä, mutta edelleen saa kuulla jatkuvasti suru-uutisia uskonsa kieltäneistä. Pelottaa, onko korona-ajan jälkeen enää seuroihin tulijoitakaan.

Todella monet uskomassa säilyneet ystäväni ovat olleet kans huolissaan tästä ikävästä ilmiöstä. Monien vanhemmatkin ovat kieltäneet uskon ja jäljelle jääneet uskovaiset ollaan ajettu yhä ahtaammalle. Olen itkenyt usein iltoisin tätä kehitystä ja unenikin ovat välillä olleet kateissaan. Samalla pelkään omankin uskoni puolesta. Ei nimittäin ole enää itsestään selvyys, että saa säilyä uskomassa, niin moni minunkin saattoystävistä nimittäin ovat menneet maailmaan.
Uskovaisia ei aiemminkaan ole ollut kovinkaan paljon, joten jos tämä trendi jatkuu, voi olla, että uskovaisia on kohta niin vähän, ettei seurojakaan pystytä järjestää entiseen malliin. Jo nyt työvuoroihin on todella vaikeaa saada tekijöitä.

Mitä itse tässä vanhoja kuvia selatessani huomasin, että valtaosa niistäkin, joiden kanssa ollaan vietetty monen monituisia kivoja hetkiä, eivät ole enää tässä uskossa! Todella surullista. Toivon ja rukoilen, että tämä ei saisi jatkua loputtomiin, sillä minä pelkään, että jos kultainen kynttilän jalka siirtyy kokonaan Suomesta pois, ei ole minullakaan enää ketään, jonka kanssa voisi jutella tiestä ja matkasta, sekä hoidattaa matkan vikoja. Tämä on suuri pelkoni. Yksin autiolla saarella on aikamoisen vaikeaa pysyä uskomassa nimittäin!

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ette ole Jumalan lapsia. Kuulutte lahkoon jonka opit ovat ihmisoppeja. Se on totuus.

      • Anonyymi

        Emme ole lahkolaisia, vaan kuulumme evankelisluterilaiseen kirkkoon! Jumalan valtakunta toimii kirkon sisällä, mutta kaikki kirkon jäsenet eivät ole Jumalan lapsia. Eikä edes kaikki vanhoillislestadiolaiset. Vain he, jotka ovat sydämestään asti uskomassa ja kuuluu tähän yhteen ainoaan oikeaan Jumalan lasten joukkoon, jotka julistavat muuttumatonta Jumalan sanaa täysin puhtaasti. Olemme siis Jumalan lapsia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme ole lahkolaisia, vaan kuulumme evankelisluterilaiseen kirkkoon! Jumalan valtakunta toimii kirkon sisällä, mutta kaikki kirkon jäsenet eivät ole Jumalan lapsia. Eikä edes kaikki vanhoillislestadiolaiset. Vain he, jotka ovat sydämestään asti uskomassa ja kuuluu tähän yhteen ainoaan oikeaan Jumalan lasten joukkoon, jotka julistavat muuttumatonta Jumalan sanaa täysin puhtaasti. Olemme siis Jumalan lapsia!

        Parodiaa, mutta hyvin tehtyä. Onko täällä enää muita kuin trolleja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme ole lahkolaisia, vaan kuulumme evankelisluterilaiseen kirkkoon! Jumalan valtakunta toimii kirkon sisällä, mutta kaikki kirkon jäsenet eivät ole Jumalan lapsia. Eikä edes kaikki vanhoillislestadiolaiset. Vain he, jotka ovat sydämestään asti uskomassa ja kuuluu tähän yhteen ainoaan oikeaan Jumalan lasten joukkoon, jotka julistavat muuttumatonta Jumalan sanaa täysin puhtaasti. Olemme siis Jumalan lapsia!

        Ota jo järki käteen, pelkät ihmisuskon mileikuvat ovat kun pilvi poutapäivänä uhkaamassa muuten nättiä päivää.
        Olette Lut kirkon sisällä oleva lahko.
        Lut kirkko ei ole eskatologinen, muut pois sulkeva, mutta SRk on sitä pahimmassa määrin, jota valitettavasti Sinäkin edustat.
        Ajattele. "Uskonsa", eli lestadiolaisuuden jälkeensä jättäeet ovat pois käsitteestä" Jumalan valatakunta", joka ei ole vielä tullut.
        Mistäkö olen varma siitä? Siksi koska sitä johtaa Jumala, ei mikään lahkolais- maalikko.
        Jumalan valtakunnan tuloa ennen Jeesus noutaa omansa pois ja kertoo siitä näin; ”Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle, kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma” (Mark.1:15).

        Jeesus ei koskaan tarkkaan määritellyt mitä Jumalan valtakunta tarkoitti; Hän julisti sitä! Voimme ymmärtää kuitenkin Jeesuksen toiminnan perusteella, että Jumalan valtakunta ilmenee Hänen lupauksissaan ( Matt.5:3-12), voimassaan (Matt.12:28) ja läsnäolossaan (Luuk.17:21).

        Jumalan valatakunta tulee VAIN Israeliin, josta Ilm. 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Siellä on vain Jeesuksen omat, sekä pelastuva Israel, 24 Pyhintä hallinnossa sekä Kolmiyhteinen Jumala omalla jakkarallaan, Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Siellä ei ole SRK;ta, ei Luheria (!. Moos. 12;1-3, eikä ketään israelia vihaavaa.

        Siellä ei mennä naiselle, eikä miehelle, ja kaiken tämän antaa VAIN JEESUS SEURAAJILLEEN, Jumala ei pelasta ketään, ja VL uskohan on kuten Jehovat ja muslimit, jumaluus/ ihmis- usko.

        Tee parannus, kuten Jeesus sanoo;Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut

        Etsi Jeesus ja lupaa lähteä seuraamaan Häntä, niin saat rauhan ja pelastuksen, se ei ole mahdollista edustamassasi kirkkokunnassa, mutta vapaissa suunnissa kyllä.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota jo järki käteen, pelkät ihmisuskon mileikuvat ovat kun pilvi poutapäivänä uhkaamassa muuten nättiä päivää.
        Olette Lut kirkon sisällä oleva lahko.
        Lut kirkko ei ole eskatologinen, muut pois sulkeva, mutta SRk on sitä pahimmassa määrin, jota valitettavasti Sinäkin edustat.
        Ajattele. "Uskonsa", eli lestadiolaisuuden jälkeensä jättäeet ovat pois käsitteestä" Jumalan valatakunta", joka ei ole vielä tullut.
        Mistäkö olen varma siitä? Siksi koska sitä johtaa Jumala, ei mikään lahkolais- maalikko.
        Jumalan valtakunnan tuloa ennen Jeesus noutaa omansa pois ja kertoo siitä näin; ”Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle, kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma” (Mark.1:15).

        Jeesus ei koskaan tarkkaan määritellyt mitä Jumalan valtakunta tarkoitti; Hän julisti sitä! Voimme ymmärtää kuitenkin Jeesuksen toiminnan perusteella, että Jumalan valtakunta ilmenee Hänen lupauksissaan ( Matt.5:3-12), voimassaan (Matt.12:28) ja läsnäolossaan (Luuk.17:21).

        Jumalan valatakunta tulee VAIN Israeliin, josta Ilm. 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Siellä on vain Jeesuksen omat, sekä pelastuva Israel, 24 Pyhintä hallinnossa sekä Kolmiyhteinen Jumala omalla jakkarallaan, Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Siellä ei ole SRK;ta, ei Luheria (!. Moos. 12;1-3, eikä ketään israelia vihaavaa.

        Siellä ei mennä naiselle, eikä miehelle, ja kaiken tämän antaa VAIN JEESUS SEURAAJILLEEN, Jumala ei pelasta ketään, ja VL uskohan on kuten Jehovat ja muslimit, jumaluus/ ihmis- usko.

        Tee parannus, kuten Jeesus sanoo;Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut

        Etsi Jeesus ja lupaa lähteä seuraamaan Häntä, niin saat rauhan ja pelastuksen, se ei ole mahdollista edustamassasi kirkkokunnassa, mutta vapaissa suunnissa kyllä.

        r

        r. Nikeassa päätettiin v. 325 että Jumala on kolmiyhteinen. Oletko siis kirkon opin kanssa samaa mieltä?
        Jumala on kaikkiyhteinen, ei kolmiyhteinen.
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        r. Nikeassa päätettiin v. 325 että Jumala on kolmiyhteinen. Oletko siis kirkon opin kanssa samaa mieltä?
        Jumala on kaikkiyhteinen, ei kolmiyhteinen.
        w.

        Jotkut kristityt ovat muuttaneet sen vielä kolmiYKSEYDEKSI. Ja väittää että yksi jumala on henkeä,sielua ja ruumista. Luulen ettei alkuperäisellä kolmiyhteydellä ihan tuota tarkoitettu.


    • Anonyymi

      Ihmiset järkevöityy. Ei ne enää usko jumaliin, joulupukkiin tai muihin satuhahmoihin. Hienoa kehitystä ihmiskunnalla kun sitä vielä saisi nopeutettua.

      • Anonyymi

        ei ole monta jumalaa, vaan yksi ainoa ikiaikojen Jumala. Sinunkin luojasi! Ilman Jumalaa ei olisi mitään, eikä ketään. Jumala on jopa todellisempi, mitä me itse! Tämä on kaikkien hyvä tietää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole monta jumalaa, vaan yksi ainoa ikiaikojen Jumala. Sinunkin luojasi! Ilman Jumalaa ei olisi mitään, eikä ketään. Jumala on jopa todellisempi, mitä me itse! Tämä on kaikkien hyvä tietää!

        Mutta pelastaako Jumala sinut? Kerroppa se.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta pelastaako Jumala sinut? Kerroppa se.

        r

        Jos saan säilyä uskomassa, niin kyllä pelastaa!


      • Anonyymi

        No mihin he uskovat ja luottavat??

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole monta jumalaa, vaan yksi ainoa ikiaikojen Jumala. Sinunkin luojasi! Ilman Jumalaa ei olisi mitään, eikä ketään. Jumala on jopa todellisempi, mitä me itse! Tämä on kaikkien hyvä tietää!

        Olisi. Jeesus, katsos, myös Jeesus on Jumala ja viimeiset 2000v myös kaikkivaltias, joka kuulee vain omiaan, ei toisten omia.
        Etkö ole Jeesuksen oma?
        Joh 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saan säilyä uskomassa, niin kyllä pelastaa!

        Raamttu ei tunne käsitettä "olla uskomassa"?
        Joten et sillä pelastu.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi. Jeesus, katsos, myös Jeesus on Jumala ja viimeiset 2000v myös kaikkivaltias, joka kuulee vain omiaan, ei toisten omia.
        Etkö ole Jeesuksen oma?
        Joh 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        Jeesus on Jumalan poika ja Herra muttei Jumala.
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole monta jumalaa, vaan yksi ainoa ikiaikojen Jumala. Sinunkin luojasi! Ilman Jumalaa ei olisi mitään, eikä ketään. Jumala on jopa todellisempi, mitä me itse! Tämä on kaikkien hyvä tietää!

        Tuo on sitä todellista uskoa - millä ei ole mitään tekemistä tiedon ja todellisuuden kanssa.
        Säälittävää.


    • Anonyymi

      Menetitkö uskosi koronarokotteeseen?

      • Anonyymi

        Mitenkä koronarokote nyt tähän liittyy? Jos välttämättä haluat tietää kantani, niin kyllä minä rokotteiden kannalla oon. Niillä on saatu nujerrettua monta tautia! Jumalan lapsinakin me saamme turvautuaja luottaa lääketieteeseen!


    • Anonyymi

      Kehitys menee eteenpäin ja ihmiset viisastuvat.

      Se, mikä oli mielekästä vuosisatoja sitten, tuntuu nykyisin kovin hupsulta. Eihän kukaan usko enää tosissaan haltioihin ja kotitonttuihinkaan.

      • Anonyymi

        Jumala, Jeesus, enkelit ja Saatana demoneineen ovat täysin todellisia tänäkin päivänä. Menninkäisiä ja tonttuja taas ei oo ikinä edes ollut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala, Jeesus, enkelit ja Saatana demoneineen ovat täysin todellisia tänäkin päivänä. Menninkäisiä ja tonttuja taas ei oo ikinä edes ollut!

        Nyt meni väärinpäin. Kyllä menninkäisiä on ja Tapio antaa saalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni väärinpäin. Kyllä menninkäisiä on ja Tapio antaa saalista.

        Vapaus johtaa kansaa :)


    • Toivottavasti aloittaja ei tarkoita uskon kieltämisellä sitä, että ihminen eroaa jostain uskonyhteisöstä. Mihinkään yhteisöön kuulumisella tai kuulumattomuudella kun ei ole mitään tekemistä sen kanssa, uskooko ihminen Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä, vai ei.

      • Anonyymi

        On vain yksi ainut Jumalan valtakunta, ei monta. Tästä joukosta on viime aikoina lähdetty pois, joten porukka sen kuin pienenee. Saa nähä, onko kymmenen vuoden kuluttua enää yhtään uskovaista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        On vain yksi ainut Jumalan valtakunta, ei monta. Tästä joukosta on viime aikoina lähdetty pois, joten porukka sen kuin pienenee. Saa nähä, onko kymmenen vuoden kuluttua enää yhtään uskovaista!

        Sellainen yhteisö, joka väittää olevansa ainoa oikea, on jo lähtökohtaisesti sairas.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Sellainen yhteisö, joka väittää olevansa ainoa oikea, on jo lähtökohtaisesti sairas.

        Tarkoittaa sitä ettei maan päälle jää ketään. Lestat ovat taivaassa ja Jeesus tuhosi paluussaan muut kuin lestat. Palataan alkuruutuun, alussa maa oli autio ja tyhjä.....
        Sitäkö nämä lestat tarkoittaa.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole vuosiin enää ollut juttukaveria uskonasioista.
      Onhan se rankkaa mutta ei sitä tarvii pelätä.
      Moni VTn uskova oli yksin mutta kun turvaa Jumalaan niin jaksaa.

      Ymmärtää että ristin kantaminen on kuolemista.
      Ja kun antautuu nöyrtyy siihen niin saa voimia.

      Raamattu tulee entistä suuremmaksi aarteeksi koska sieltä saa vertaistukea ja elämä virtaa sisimpään sen tekstistä.

      • Anonyymi

        Juu, sama muulakin. Minä löysin raamatusta ajatuksen "pelastua kuulemisen kautta".

        Seuraavassa on ote Usko Toivosen kommentista perjantaina 22.01.2021 klo 20:39,
        Toivosen kommentti, ote: >>Ja todellakin Johannes 1:12-13 kertoo juuri tuosta Jumalasta syntymisestä, evankeliumin kuulemisen kautta.>>>>

        Tuo Toivosen kommentti oli suomi24-keskusteluissa ja aloituskommentissa >> VAIN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA MEILLÄ VOI OLLA YHTEYS JA RAUHA JUMALAN KANSSA>>


        Tänään ymmärrän tuon Usko Toivosen antaman otteen pohjalta nuo jakeetJih. 1: 12-13 seuraavasti.

        KR 1938 /JOH. 1
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (satu- SANAN) vastaan, hän (POIKA) antoi voiman (VALHEEN HENGEN LAHJAN) tulla (TULLA VALHE-PELASTETUIKSI JA TULLA VALHE-UUSIKSI LUOMUKSIKSI) Jumalan (ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN) lapsiksi (PERKELEEN LAPSIKSI), niille, jotka uskovat hänen (POIKA) nimeensä (HERRA, JHWH),
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta (VAAN OVAT SYNTYNEET SANA-JUMALASTA PERKELEEN EVANKELIUMIN SANAN KUULEMISEN KAUTTA JA TULLEET VALHEELLISEEN PELASTAVAAN, UUDESTISYNNYTTÄVÄÄN, PYHITTÄVÄÄN JA VANHURSKAUTTAVAAN USKOON VALHEEN SANAN KAUTTA).

        POHDINTAA JOH. 1:12-13.
        Jumalan lasten ja perkeleen lasten laadullisen eroavuuden kirjoitusten mukainen, raamatullinen selostus on annettu kohdassa 1 Joh. 3: 1 -10. On ollut jo tuolloin Apostolien aikaan välttämätöntä erottaa jumalan lapset ja perkeleen lapset. Joten nyt on kyse kirjoituksiin perustuvasta opista. Uudestisyntyneet uskovat ovat aivan eri joukkoa kuin pelkät uskovat lapset, jotka on näinollen LUONNOLLISIA TAVALLISIA ”maailmalliset ja lihalliset lapset”!
        Perkeleen evankeliumi on Jumalan evankeliumia vastaan, perkeleen periaatteet ovat aina olleet kyseenalaistaa kirjoitukset ”onko jumala todellakin sanonut” ( 1 Moos. 3: 1) (Joh. 8:44 ”Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja ALUSTA ASTI, ja TOTUUDESSA HÄN EI PYSY, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu VALHETTA, niin hän puhuu OMAANSA, sillä HÄN ON VALHETTELIJA ja sen isä.) ( Matt. 7:21 ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse TAIVASTEN VALTAKUNTAAN, vaan se, joka TEKEE minun taivaallisen ISÄNI TAHDON.)


      • Anonyymi

        Yksinäisellä vartiopaikalla on suuret vaarat. Kun yksin joutuu selviytyy, lähtee helposti väärään suuntaan, kun ei ole veljiä jotka huomaavat mahdolliset vaaran paikat. Yhdessä toinen toistaan neuvoen on paljon helpompaa välttää karikot. Yksn ei juuri kukaan ole selvinnyt. Tämä on surullinen tosiasia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisellä vartiopaikalla on suuret vaarat. Kun yksin joutuu selviytyy, lähtee helposti väärään suuntaan, kun ei ole veljiä jotka huomaavat mahdolliset vaaran paikat. Yhdessä toinen toistaan neuvoen on paljon helpompaa välttää karikot. Yksn ei juuri kukaan ole selvinnyt. Tämä on surullinen tosiasia!

        Netistä voi kuunnella saarnoja ja saada "ohjeita". Ei seurakunnassa kukaan sen enempää puhu. Sielläkin kuunnellaan vain esiintyjän ohjeita.

        Kyllä minun seuralaiseni olivat ohjaamassa minua nimenomaan aikoinaan milloin mihinkin "eksytykseen". Oli nokiamissiota ja cityseurakuntaa, oli saarnaa "ei sen synnin niin väliä ole" siitä ne tykkäs kovasti.
        Mun puheisiin Raamatusta aina sanottiin "ei se noin mee". Kun oli itse hyväksytty eksytykset niin enpä ymmärtänyt ollenkaan miten sen "olis pitänyt mennä".

        Niin eikä se ikuinen rahan keruukaan haitannut heitä. Oli ihan sopivaa että rikas pastori elää köyhien avustuksilla ja kymmenyksillä.

        Kyllä luulisi että tuosta sokeakin tajuaa (paitsi tietysti eksynyt) että mikä se oikea Raamatun kanta on.

        Mutta jos luotat toisten ohjaukseen mieluummin niin siitä vaan.


    • Anonyymi

      Isäni ja äitinikin kielsi uskon. Tämä oli minulle todella suuri järkytys, sillä juuri he ovat minut juurruttaneet tähän Jumalan valtakuntaan. Ette tiedäkään, kuinka paljon olen viime aikoina itkenyt tämän asian johdosta. Ystävistäni reippaasti yli puolet ovat myös lähteneet. Vähiin käy meikäläisten joukko, mutta se varmaan kertoo sen, että Jeesuksen toinen tuleminen lienee lähellä. Olemme ajan illassa. Toivon ja rukoilen, että vanhempanikin saisivat palaamisen armon!

      • Anonyymi

        Parempi myöhään kuin ei silloinkaan. Ei ajatteleva ihminen tarvitse uskonnollisia oppirakennelmia maailmankuvansa tilkkeeksi.

        Suomessa on uskonnon vapaus - tavoitteena jokaiselle vapaus uskonnoista. Totuuden kanssa on lopulta helpompi elää.


    • Anonyymi

      "Vähiin käy meikäläisten joukko, mutta se varmaan kertoo sen, että Jeesuksen toinen tuleminen lienee lähellä. Olemme ajan illassa."

      Kuta kuinkin
      Vai olisiko vanhempasi lukenut ihan järjen kanssa nuo seuraavat mitä Jeesus sanoi aikalaisilleen tulemisestaan .

      Luehan nyt sinäkin ihan niin kuin siinä lukee järjen ja ajatuksen kanssa.






      Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."

      Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
      Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

      Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.
      Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."

    • Anonyymi

      Mihin te vl:t oikein uskotte, jos korona saa aikaan uskosta luopumista? En nyt ihan ymmärtänyt.

      • Anonyymi

        Eiköhän heissä ole niitä uskonnollisia harrastajia samalla tavalla kuin muissakin suunnissa.
        Joten heille on luonnollista luopua tiukan paikan tullen.


    • Anonyymi

      Jumala viisaudessaan sallii luopumuksen niille, jotka sitä vapaasta tahdostaan haluavat. Hän lähettää myös herätyksen niille, jotka sitä haluavat. Nämä kaikki lopunaikana. Luopujan jäävät ylöstempauksen jälkeen tänne saatanan armoille. Viisaimmat huomaavat varsin pian, mitä on elää pedon valtakunnassa ja alkavat huutaa Jumalaa avuksi. Mutta peto ja antikristus tekevät kristittyjen elämän hankalaksi. Marttyyrejä alkaa tulemaan. Mutta he pääsevät suoraan taivaaseen, Jumalan alttarin luo.

      • Anonyymi

        "Marttyyrejä alkaa tulemaan. Mutta he pääsevät suoraan taivaaseen, Jumalan alttarin luo."


        Tämähän on kuin suoraan isisin mainosprosyyrista


    • Anonyymi

      Buddhalaisuus ym. itämainen houkuttaa monta länsimaista.

    • Anonyymi

      Lahkokristityiden kannattaa nyt muuttaa sankoin joukoin afrikkaan siellä kristinusko on kovassa nousussa alkuasukkaiden joukossa.

      Valtio voisi mielestäni maksaa lahkolaisten muuttokustannuksista vaikka osan jos lupaavat poistua ateistisesta suomesta afrikkaan hengenheimolaistensa luokse elämään aavikkouskonnon opeilla

      • Anonyymi

        Me emme ole lahkokristityitä, emmekä ole oikiastaan herätysliikekkään. Olemme Jumalan valtakunta, jossa vaikuttaa Jumalan elävä henki Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme ole lahkokristityitä, emmekä ole oikiastaan herätysliikekkään. Olemme Jumalan valtakunta, jossa vaikuttaa Jumalan elävä henki Jeesuksessa Kristuksessa.

        Kuka sen on päättänyt että TE olette jumalan valtakunta? Onko päätös tehty Oulussa SRK:lla vai missä.
        Te olette Jumalan sanan hylänneitä epäuskoisia lahkolaisia joilla on suuret luulot itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen on päättänyt että TE olette jumalan valtakunta? Onko päätös tehty Oulussa SRK:lla vai missä.
        Te olette Jumalan sanan hylänneitä epäuskoisia lahkolaisia joilla on suuret luulot itsestään.

        Ei sitä voi muuhun tulokseen tulla kuin se että on ihmisiä joilla ei käsityskyky riitä muuhun kuin toistelemaan kuultuja fraaseja suurella innolla, ja siinäpä se usko sitten olikin.

        säälittävää kerta kaikkiaan.

        luterin kirkkolaitos on suomen suurin lahko jos se Raamatusta katsotaan.

        jos se katsotaan katkismuksesta tulos on aivan toisenlainen, näin hassua tämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen on päättänyt että TE olette jumalan valtakunta? Onko päätös tehty Oulussa SRK:lla vai missä.
        Te olette Jumalan sanan hylänneitä epäuskoisia lahkolaisia joilla on suuret luulot itsestään.

        Me olemme Jumalan valtakunta, mutta rajat eivät ole niin selkiät, ku on aijemmin opetettu. Sillä myös liikkeemme ulkopuolella voi hyvinkin olla ja todennäköisesti onkin, myös Jumalan valtakuntaan kuuluvia. Vain Jumala näkee, ketkä kuuluvat Jumalan valtakuntaan ja ketkä ei. Olen hyvin varma siitä, että ainakin valtaosa meistä vanhoillislestadiolaisista kuuluu tähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      216
      3296
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      119
      1979
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      96
      1456
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      195
      1322
    5. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      33
      1154
    6. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      21
      1103
    7. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      99
      1075
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1063
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      46
      1017
    10. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      1000
    Aihe