Maailman suurin dieselmoottoritehdas vaihtaa sähkömoottoreihin

Anonyymi

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä viiskytäluvulla oli kaikki paremmin.

    • Anonyymi

      Suur-Suomea tehtiin aikoinaan häkäpönttöautoilla polttoainepulan takia. Onhan nämä patteriautot nyt aivan toista. Tosi hienoa, että öljyn loppuminen aikanaan ei lopeta autoilua.

    • Anonyymi

      Minua niin pistää vituttaan kun en pysty näiden sähköautojen vyöryä estämään.

    • Anonyymi

      Mersu ja Renault julkaisivat vuoden vaihteessa uuden dieselmoottorin.

      • Anonyymi

        Minua niin vituttaa, kun en pysty estämään dieselautojen liikkumista. Onneksi on kannabis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua niin vituttaa, kun en pysty estämään dieselautojen liikkumista. Onneksi on kannabis.

        Kannabista voi käyttää biopolttoaineen valmistukseen.


    • Anonyymi

      Me vihreät suositaan ydinvoimalla tuotettua sähköä.

    • Anonyymi

      Öljynjalostamoissa tulee lentopoltto-aineiden tuotannossa myös dieseliä, bensaa ja muita petrokemian tuotteita. Nyt kun dieseleitä ollaan kieltämässä, kaadetaanko dieselpoltto-aine maahan vai viekö Neste ne vihreiden järkkäämien valtion tukiaisten avulla Afrikkaan.
      Parempi olisi polttaa hyvät dieselit kotimaassa todella vähän kuluttavissa dieseleissä.
      Sähköllä ei jumbojetti ilmaan nouse vihreiden turhilla lomamatkoilla
      Sama on tilanne turpeen kohdalla kun se ollaan kieltämässä niin vihreiden mielestä sitä on ok laivata ulkomailta.
      Suomessa on olemassa sellaisia paikkoja kuin Pölhölä ja Pöljä joista vihreiden ympäristöpolitiikan suunnittelija taitaa olla kotoisin.

      • Anonyymi

        Dieseliä valmistetaan sen verran kuin on kysyntää, samoin bensaa. Jalostamon tuotejakauma ei ole mikään vakio, vaan sitä muutellaan tarpeen mukaan. Rakennetaan vaikka uusia jalostamoja, jos niikseen tulee.


    • Anonyymi

      Pikkuhiljaa se muutos tapahtuu, mutta yllättävän nopeasti. Sellaisia tuotteita ei tietenkään valmisteta, joille ei ole kysyntää.

      • Anonyymi

        Amerikkalaiset dumppaa paskansa EUrooppaan.

        T. Elon Murske


    • Anonyymi

      Dieselit on eilispäivän tekniikkaa kevyissä kulkuneuvoissa. Bensiini säilyttää suosionsa pienkonepuolella.

      • Anonyymi

        Dieseli toimii millä tahansa öljyllä toisin kuin bensakone, eikä dieseli arvitse kipinää käydäkseen, se on näin täysin sähköstä riippumaton, kunhan sen vaan saa vaikka lihasvoimalla pyöräytettyä ensin käyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseli toimii millä tahansa öljyllä toisin kuin bensakone, eikä dieseli arvitse kipinää käydäkseen, se on näin täysin sähköstä riippumaton, kunhan sen vaan saa vaikka lihasvoimalla pyöräytettyä ensin käyntiin.

        Dieselmoottori on suhteettoman raskas, joten ei sovi pienkonekäyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselmoottori on suhteettoman raskas, joten ei sovi pienkonekäyttöön.

        Tuokaan väittämä nykyaikaisten dieselmoottorien painosta ei pidä paikkaansa, ovat kevytvalua jo hyvin monissa malleissa, jokunen käyttää valuteräslohkoa vielä.

        Ja sähköautojen tarpeeksi tehokkaat akuthan ei sitten paina mitään, saati vie tilaa kuljetus yms. kapasiteetista?

        Täysin pölvästiä touhua ja mitä tulee tuohon linkin Talouselämä julkaisuun, siellä mainittiin Saksan siirtyneen liikenteen päästökauppaan vuoden alussa, ensimmäisenä Eurostoliitossa.

        Kun on tullut ajeltua Saksan autobahneillakin, niin ensimmäinen ja tärkein päästöjen puolittaja olisi laittaa niille kattavat nopeusrajoitukset, siellä kun suhaa, niin ohi surahtelee nopeita autoja jopa yli 200km:n nopeuksilla ja kaikki päästöt on aistittavissa kesäaikaankin kun jatkuvassa liikennevirrassa ajelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokaan väittämä nykyaikaisten dieselmoottorien painosta ei pidä paikkaansa, ovat kevytvalua jo hyvin monissa malleissa, jokunen käyttää valuteräslohkoa vielä.

        Ja sähköautojen tarpeeksi tehokkaat akuthan ei sitten paina mitään, saati vie tilaa kuljetus yms. kapasiteetista?

        Täysin pölvästiä touhua ja mitä tulee tuohon linkin Talouselämä julkaisuun, siellä mainittiin Saksan siirtyneen liikenteen päästökauppaan vuoden alussa, ensimmäisenä Eurostoliitossa.

        Kun on tullut ajeltua Saksan autobahneillakin, niin ensimmäinen ja tärkein päästöjen puolittaja olisi laittaa niille kattavat nopeusrajoitukset, siellä kun suhaa, niin ohi surahtelee nopeita autoja jopa yli 200km:n nopeuksilla ja kaikki päästöt on aistittavissa kesäaikaankin kun jatkuvassa liikennevirrassa ajelee.

        Karkea laskelma tuon tueksi.

        Ajettaessa nopeudella 100 km/h menee auton kulutuksesta noin puolet ilmanvastuksen voittamiseen. Siis noin 3 litraa satasella. Kun nopeus tuplaantuu tasolle 200 km/h, niin ilmanvastuksen voittamiseen menevä kulutus 4-kertaistuu. Ollaan siis tasolla 12 litraa satasella ja päälle vielä 3 litran "perusosa" eli yhteensä 15 litraa satasella.

        Mutta sakemanni ei tingi vapauksistaan. Toista se on täällä alamaisten maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokaan väittämä nykyaikaisten dieselmoottorien painosta ei pidä paikkaansa, ovat kevytvalua jo hyvin monissa malleissa, jokunen käyttää valuteräslohkoa vielä.

        Ja sähköautojen tarpeeksi tehokkaat akuthan ei sitten paina mitään, saati vie tilaa kuljetus yms. kapasiteetista?

        Täysin pölvästiä touhua ja mitä tulee tuohon linkin Talouselämä julkaisuun, siellä mainittiin Saksan siirtyneen liikenteen päästökauppaan vuoden alussa, ensimmäisenä Eurostoliitossa.

        Kun on tullut ajeltua Saksan autobahneillakin, niin ensimmäinen ja tärkein päästöjen puolittaja olisi laittaa niille kattavat nopeusrajoitukset, siellä kun suhaa, niin ohi surahtelee nopeita autoja jopa yli 200km:n nopeuksilla ja kaikki päästöt on aistittavissa kesäaikaankin kun jatkuvassa liikennevirrassa ajelee.

        Vertasin dieseliä bensamoottoriin enkä sähköautoon. Brigg & Stratton tuskin alkaa tekemään ruohonleikkureihin dieselkoneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseli toimii millä tahansa öljyllä toisin kuin bensakone, eikä dieseli arvitse kipinää käydäkseen, se on näin täysin sähköstä riippumaton, kunhan sen vaan saa vaikka lihasvoimalla pyöräytettyä ensin käyntiin.

        Nykyiset dieselit eivät ole sähköstä riippumatomia, esim. piezo ruiskut ovat olellinen osa nykydieseliä.


    • Anonyymi

      Nou hätä nipponin pojat osaavat rakentaa vielä autoja, eurooppalaiset homppelipojat menee tähän ilmanpilluu touhuun mukaan, johan sen järkikin sanoo ,että auto jossa on kehitetty tekniikka samaan malliin kuin avaruusaluksessa ei voi toimia suomessa jossa olosuhteet on mitä on kymmentäkään vuotta, vanha Lada ois nyt paras hankinta.

    • Anonyymi

      Miten niin tuo ahdistaisi? Ei tuo mitään kehenkään. Jos nykyinen auto on vielä toimiva, voi sillä rauhassa ajaa vaikka 10 vuotta. Ei ole mitään kiirettä ostaa sähköautoa, jotka ovat vielä raakileita ja pahasti ylihinnoiteltuja. Muutaman vuoden päästä sähköautojen hinnat ovat tippuneet kymmeniä prosentteja ja tekniikka on paljon parempaa. Joten odottaminen kannattaa.

      Ja muutenkin, koko sähköautojen "ekologisuus" ja "nollapäästöt" ovat huijausta. Todellisuudessa ekologisuus on sitä, että ostaa mahdollisimman vähän ja mahdollisimman harvoin. Esimerkiksi vaihtaa autoa 20 vuoden välein. Autot kyllä kestävät kevyesti kymmeniä vuosia ja jopa 30 vuotta vanhat autot ovat ihan turvallisia. Autokauppiaat eli ammattivalehtelijat vain väittävät muuta ja huijaavat ihmisiä.

      • Anonyymi

        Lisään... Ylipäätään jokainen joka väittää, että kuluttamalla ekologisesti tulee ekologiseksi on joko idiootti tai valehtelija. Ekologiset tuotteet ovat pitkälti huijausta, ne eivät ole merkittävästi ekologisempia. Jos haluaa olla ekologinen, ostaa mahdollisimman harvoin tavaraa. Jos jokin ei ole rikki, ei uutta osteta. Ei autoakaan kannata vaihtaa, jos vanha toimii hyvin. Ihan sama, onko kyseessä polttomoottoriauto, auto vaihdetaan vasta kun se ei toimi.


      • Anonyymi

        Ja jos taas sanotaan, että ajaminen tulee kalliiksi tai että auton arvo romahtaa jos jää odottelemaan niin tässä pieni vastaus. Auton arvolla ei ole suurempaa merkitystä, jos auton ikä on jo yli 10 vuotta. Varsinkin, jos ajaa yli 15 vuotta vanhalla autolla, ei sillä pahemmin arvoa ole muutenkaan. Joten mitään "romahdusta" ei enää voi tulla, jos autolla ei ole muuta kuin käyttöarvo. Sen takia monet ajelevat vanhoilla autoilla kunnes ne hajoavat. Arvon alenemaa kun ei enää ole.

        Ja auton saa ostettua hetkessä, jos/kun ajaminen tulee kalliiksi. Ei ole mitään rahallista hyötyä ennakoida tilannetta, kun ei voi muutenkaan ennustaa tulevaisuutta. Auton saa ostettua alle päivässä tarvittaessa.

        Eli odottelemalla ei menetä rahoja, mutta liian aikaisin ostamalla menettää.


      • Anonyymi

        Romuautoilla ajavat tuskin loppuvat sähköautojen yleistyessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romuautoilla ajavat tuskin loppuvat sähköautojen yleistyessä.

        Ei taatusti lopukaan. Romuautojen hyvä puoli on se, että niiden arvo ei voi enää alentua. Huoltoa se tosin vaatii enemmän, mutta jos osaa itse huoltaa autoa, ei tuokaan ole ongelma. Arvoton auto ei voi muuttua halvemmaksi, joten vanhalla autolla voi kulkea kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romuautoilla ajavat tuskin loppuvat sähköautojen yleistyessä.

        Jos kuvittelet, että sähköauton hankkiminen on ympäristöteko, niin olet pihalla kuin lumiukko. Ja jos jossitellaan edelleen, niin saksalaiset ovat laskeneet, että JOS Saksan henkilöautot, bensa- ja dieselautot korvattaisiin sähköautoilla, heidän CO2 päästönsä lisää tyisivät pari prosenttia.


    • Anonyymi

      Muuten, jos kutsuu kaikkia persuiksi, jotka ovat eri mieltä niin on jäänyt teinin asteelle. Tai anteeksi, eivät teinit sentään noin lapsellisia ole. Persuiksi muiksi kutsuva on lähinnä henkisesti uhmaikäinen pikkulapsi.

    • Anonyymi

      Tähän asti 100 kilovattinen aggrekaatti on syöttänyt virtaa viljankuivaamolle. Taidankin vaihtaa sen sähkökäyttöiseen.

    • Anonyymi

      Ja sähköautojen faneille tuli nyt huono uutinen. Suomen uusien autojen rekisteröinneissä ei ole enää tammikuussa top 10-listalla yhtäkään sähköautoa. Ei ID.3:ta eikä Model 3:ta.

      • Anonyymi

        Lisään... Itse asiassa saman uutisen mukaan edes top 30-listalla ei ollut täyssähköautoja enää. Toki tuo voi selittyä tuotanto-ongelmilla, mutta silti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Itse asiassa saman uutisen mukaan edes top 30-listalla ei ollut täyssähköautoja enää. Toki tuo voi selittyä tuotanto-ongelmilla, mutta silti...

        Vuodessa sähköautojen myynti on tuplaantunut, hieman yli 4000 kappaleeseen. Se on kuitenkin vain luokkaa 4 % uusien autojen myynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodessa sähköautojen myynti on tuplaantunut, hieman yli 4000 kappaleeseen. Se on kuitenkin vain luokkaa 4 % uusien autojen myynnistä.

        Jos vuosittain tuplaava meno jatkuu, niin viiden vuoden päästä myydään vain sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vuosittain tuplaava meno jatkuu, niin viiden vuoden päästä myydään vain sähköautoja.

        Silti polttiksi on maanteillä vielä pitkään. Keskimääräinen romutusikä on 20 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti polttiksi on maanteillä vielä pitkään. Keskimääräinen romutusikä on 20 v.

        Voi olla, että "sosiaalinen paine" pudottaa polttisten romutusiän vaikkapa 10 v paikkeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että "sosiaalinen paine" pudottaa polttisten romutusiän vaikkapa 10 v paikkeille.

        Nyt ei kannata hötkyillä auton vaihdon kanssa. Kansanjoukot eivät vielä lynkkaa ympäristön myrkyttäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei kannata hötkyillä auton vaihdon kanssa. Kansanjoukot eivät vielä lynkkaa ympäristön myrkyttäjiä.

        Käytettyjen patteriautojen markkina on vasta muotoutumassa. Akkujen hinta laskee 20 % vuosivauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodessa sähköautojen myynti on tuplaantunut, hieman yli 4000 kappaleeseen. Se on kuitenkin vain luokkaa 4 % uusien autojen myynnistä.

        Tosin tuossa oli puhe tammikuun myynneistä, myös täyssähköautojen osuus myynneistä tippui tammikuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että "sosiaalinen paine" pudottaa polttisten romutusiän vaikkapa 10 v paikkeille.

        Polttis on vähän kuten hengitysmaski. Kukaan ei ilkeä sellaista käyttää.


    • Anonyymi

      Mitä persut liittyy tähän?

    • Anonyymi

      Wärtsilä tekee yhä dieselmoottoreita, joilla tehdään sähköä.

      Vitsikästä sinänsä että Wärtsilän dieselillä väännetään verkkoon sähköä ja sittn joku lataa sillä sähköautonsa.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Wärtsilä#Nykyinen_tuotanto_-_voimalaitokset_ja_laivateknologia

      • Anonyymi

        Ison dieselin hyötysuhde sähköntuotannossa on 45 % luokkaa. Pikkudieselin hyötysuhde lyhyessä kaupunkiajossa (puolikylmällä koneella) jää alle 10 %. Sähköauton hyötysuhde on lyhyessä kaupunkiajossakin hyvä. Todennäköisesti jäädään hieman plussalle, kun diesel poltetaan isossa voimakoneessa sähköksi ja ajellaan vasta sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ison dieselin hyötysuhde sähköntuotannossa on 45 % luokkaa. Pikkudieselin hyötysuhde lyhyessä kaupunkiajossa (puolikylmällä koneella) jää alle 10 %. Sähköauton hyötysuhde on lyhyessä kaupunkiajossakin hyvä. Todennäköisesti jäädään hieman plussalle, kun diesel poltetaan isossa voimakoneessa sähköksi ja ajellaan vasta sillä.

        Hybridin ideakin pohjaa juuri tähän. Auto tekee itse itselleen sähköä akkuihin, kun moottori käy optimioloissa hyvällä hyötysuhteella. Sähköä käytetään sitten lyhyessä "sahauksessa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridin ideakin pohjaa juuri tähän. Auto tekee itse itselleen sähköä akkuihin, kun moottori käy optimioloissa hyvällä hyötysuhteella. Sähköä käytetään sitten lyhyessä "sahauksessa".

        Pitkässä maantieajossa hybridiä ei kannata ajaa sähköllä.


    • Anonyymi

      Se, että ostaa tänä vuonna mieluummin bensa- tai dieselauton kuin sähköauton ei tarkoita sitä, että kyseessä on persu. Eikä sekään, jos on sitä mieltä, että sähköauto on tällä hetkellä lähinnä käyttökelvoton romu. Jos se on jollekin käyttökelvoton romu niin se on sitä. Muiden mielipiteillä ei ole tässä kohtaa mitään merkitystä.

      Ja olisi muutenkin typerää tehdä yhtäkään ostosta muiden mielipiteiden mukaan. Jos tarvitsen sähköauton niin ostan sen. Jos minun tilanteeseeni sopii paremmin bensa-auto, niin ostan mieluummin bensa-auton. Tuota paheksuvat ovat lähinnä idiootteja ja idioottien mielipiteistä ei tarvitse piitata.

      Jos itse olisin tänä vuonna autoa niin ostaisin käytetyn bensa-auton. Siis ihan puhtaan bensa-auton, en hybridiä. Eikä tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa.

      • Anonyymi

        Lisään... Toki ostin vain vuosi sitten nykyisen 9 vuotta vanhan autoni. Joten aion ajaa tällä ainakin 4 vuotta.


      • Anonyymi

        Joo. ilman muuta käytetty bensa-auto. Hybridissä ei oikein ole järkeä. Kahdet voimarekkulat. Antaa sähköautojen vielä kehittyä ja halventua muutaman vuoden. Samalla saadaan suuntaa sitä, miten verotus kehittyy, kun niitä alkaa tulla enemmän liikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. ilman muuta käytetty bensa-auto. Hybridissä ei oikein ole järkeä. Kahdet voimarekkulat. Antaa sähköautojen vielä kehittyä ja halventua muutaman vuoden. Samalla saadaan suuntaa sitä, miten verotus kehittyy, kun niitä alkaa tulla enemmän liikenteeseen.

        Eipä ole vaikea ennustaa, että sähköautojenkin verotus tulee nousemaan, kun niiden määrä lisääntyy.


    • Anonyymi

      Niin tarvii niitä sähkömoottoreita pyörittämään niitä tuulimyllyjä. Näyttäs edes että ne toimisi. Tuulivoimaa 165MW kulutus 12 600 MW Pakkasta -15. lämmitin leivinuunin niin tarkenee

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe