Epäjumalle on rakennettu temppeli Helsinkiin!

Anonyymi

En ole vuosiin käynnyt Helsingissä sillä ei ole ollut aikoihin tarve, mutta nyt rokoteasioiden takia jouduin toimittamaan asioitani Helsingissä varmistaakseni itselleni tuon rokotteen kotonaa vastaan, mutta kauhukseni ja kauhistukseksini on Pasilaan noussut suuri valkea temppeli joka on omistettu Mammolalle. Sen valkeat seinät kohoavat taivaisiin ja sen tornit kurottelevat pilviä. Koskaan ennen en ole nähnyt mitään yhtä kammottavaa ja kauheaa kuin se rakennus jonka kohtasin Pasilaan saapuessani. Se rakennus on selkeä temppeli eikä asiasta voi mitenkään erehtyä.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä hiivatti?
      Kauppakeskus Tripla?

      Olen kerran käynyt. Toista kertaa en mene. Eksyin välittömästi (Tripla siis edustaa eksytystä). Neuvoa kysyessäni, "Kuinka täältä pääsee ulos?", pääsin kyllä ulos, jollekin takapihalle. Siellä sain mielessäni arvuutella, missä olen. Korkean muurin takaa kuulin junien ääniä: ahaa!

      Soitin taksin, se löysi minut katukyltin perusteella ja vei kotiin.

      Luotan verkkokauppaan. Joskus se eksyy ajelemaan suuriakin kierroksia, ennenkuin löytää ovelleni. Mutta se ei ole minun murheeni. Äskenkin sain kaksi isoa pahvilaatikollista ravinto-, ynnä hygieniatarvikkeita (vessapaperi) suoraan eteiseni lattialle.

      Yhtä omituinen Mammonan temppeli on kauppakeskus Redi. Kerran käynyt, toista kertaa en mene. Miksi se on tehty pyöreäksi? Eteensä ei näe kuin joitain metrejä ja kylttejä ei missään! Kun kysyin kylttejä, minut neuvottiin hissin viereen, jossa pienellä kirjoitettuna kerroksen kauppojen nimiä. Minulla ei ollut suurennuslasia mukana. Siellä jälleen eksyin, ensin kokeilemaan mahd. siivouskomeron ovea, sitten jonnekin metroaitauksen taakse kuuntelemaan vaunujen ääniä...

      Pyhän Mammonan Pyöreä Temppeli. "Ootko redi?!"
      ~

      • Anonyymi

        "Miksi se on tehty pyöreäksi?"

        Mallia on selvästi otettu Kalliomoskeijasta ja se onkin aivan samanlainen kauppiaiden markkinabazaari kuin esikuvansa, jossa toinen toistaan ahneenpaa myyjää kiskoo asiakkaita hihasta tai kädestä ja pakottaa ostamaan jokaisen esineen ja rihkaman.


    • Anonyymi

      Kyllä sitä Senaatintorin laidallakin seisovaa valkeaa temppeliä isännöi pesunkestävä ahneuden apostoli.

    • Anonyymi

      Mammola? Aivan vieras paikka. Tarkoitatko Mämmilää?

    • Anonyymi

      Voihan epäjuma sentään!

    • Anonyymi

      Suomessa on satoja jonkun aasialaisen porukan korkeita rakennuksia. Siitä, minkälaisia menoja niissä vietetään, en tiedä kun en ole koskaan käynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe