NYT: "Kiina vie maailmaa kohti sähköautoja"
Kolme päivää sitten The New York Times kirjoitti Kiinan olevan tosiasiassa se maa joka omilla päätöksillä jo 4 vuotta sitten otti johtoaseman sähköautobusineksessa kun amerikkalaiset uskoivat vielä bensa-autoihin, saksalaiset dieseliin ja japanilaiset hybrideihin. NYT:n mukaan GM:n suomalaissyntyisen johtajan (Mary T. Barra) matkat Kiinaan johtivat päätökseen sähköautotuotantoon siirtymisessä ja päätös tulee vain vahvistamaan Kiinan asemaa sillä GM hankkii suurinpiirtein lähes kaiken sähköautoon liittyvän materiaalin Kiinan kautta. Yhtiöllä on lujat kytkökset kiinalaiseen sähkömoottorituotantoon.
NYT:n mukaan Kiina kontrolloi myös akkutuotantoa aina raaka-aineista lähtien.
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Näin Kiina nätisti vähentää myös omaa riippuvuuttaan öljystä. Maakaasua se aikoo jatkossa ostaa entistä enemmän Venäjältä Siperiasta.
Kiinalla ja Usalla on tässä sähköasiassa siis yhteiset intressit. Saudeille tämä on ikävä tilanne. - Anonyymi
Kiinan ylivoima sähköautobusineksessa tulee olemaan yhtä vakuuttava kuin aurinkosähkössäkin. Autotehtaat ovat siirtäneet jopa suunnittelun Kiinaan. Ei sähköautoja siis vain valmisteta vaan innovoidaan ja suunnitellaan Kiinassa. Potista 90-95% menee Kiinaan ja 5-10% ökyrikkaille läntisille tai aasialaisille sijoittajille. Kömpelö, lihava ja hidasjärkinen lännen duunari saa ryhtyä miettimään miestripparin tai tubettajan uraa.
- Anonyymi
Kiina näyttää maailmalle suunnan. "Eteenpäin puhemies Maon viitoittamalla tiellä." 🇨🇳
- Anonyymi
Kiina on mahtava valtakunta. Sen kanssa kannattaa olla hyvissä väleissä. 👍🇨🇳
- Anonyymi
No, ehkä 15-28 vuoden päästä. Nykyiset sähköautot ovat surkeita ja ylihinnoiteltuja romuja. Voi ihan hyvin odottaa ainakin 10 vuotta, ehkä silloin ne ovat parempia. Tällä hetkellä ei ole mitään järkeä ostaa sähköautos.
- Anonyymi
Ilmoittihan Usa että tästä lähtiern kaikki julkiset autohankinnat on sähköautoja.Mahtaako enään riittää muiulle kun niitä tarvcitaan lähivuisina yli 600 miljoonaa heti pelkästään jenkkeihin.
- Anonyymi
No, sitten vain ajellaan nykyisillä autoilla. Ei ostamisella ole mitään kiirettä. Normaali bensa-auto kestää tarvittaessa vaikka kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Ilmoitti myös, että niiden pitää olla kotimaisia. Kivasti Nancy Pelosin mies osti tukun Teslan osakkeita päivää ennen kuin Biden kertoi tuon.
- Anonyymi
Paperitiikerin uhoa ei kannata niellä purematta. Sieltä tulee kopioitua sutta ja sekundaa. Totalitaarisena maana tosin se kyllä pakottaa kansalaisensa ajamaan sähköautoilla helpommin kuin muut. Etu sekin, vaikkakin kyseenalainen.
- Anonyymi
GM:n Barra on amerikansuomalainen.
Kiinalla on tuotantoketjut hallussa ja sähköautotuotannosta sekä nyt myös suunnittelusta suurin osa siirtyy Kiinaan. Länsimaiden ihmiset ovat liian hitaita, liian tyhmiä ja liian lihavia kilpailemaan Aasian maiden osaajia vastaan. Lännen hegemonian aika on peruuttamattomasti ohi. - Anonyymi
Tojoda oli oikeassa, fossiilipäästöt moninkertaistuvat taas Kiinassa, kiitos sähköautovouhotuksen.
- Anonyymi
Fossiilista kuluu ja paljon kun sähköautoja valmistetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fossiilista kuluu ja paljon kun sähköautoja valmistetaan.
Akut saastuttavat esim. Talvivaara.
- Anonyymi
Ainoastaan Kiina, vaan myös Intia toimii savupiippuelvytyksellä.
- Anonyymi
Kiina on myös näyttänyt maailmalle, miten muhamettilaiset opetetaan käyttäytymään yhteiskuntakelpoisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?
Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista7468798Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki täytti vasta 20 vuotta! Poseeraa "vanhuksen" kanssa...
Voi että hän on vielä niin nuori: https://www.suomi24.fi/viihde/dannyyn-78-liitetty-helmi-loukasmaki-taytti-20-vuotta-poseeraa-vanhuksen-kanssa-kuin-m2107862Yölintu : Matti Silmu on kuollut
Matti Silmu, Yölintuorkesterin perustaja on kuollut. . . .776161- 193488