Aluksi kannattaa pitää mielessä, että ei ole olemassa mitää kevytyrittäjiä, on vain yrittäjiä, kutsuttakoon sitä millä nimellä tahansa.
Siksi on oltava selvää, että lakisääteiset maksut tulevat (kevyt)yrittäjälle maksettavaksi, joko vapaaehtoisesti tai vuoden päätyttyä pakolla, kun tiedot menevät lopullisesti viranomaisrekistereihin.
Provision määrä pitää sopia todellisuutta vastaavaksi. Esimerkkinä voidaan pitää tavanomaista työntekijälle maksettavaa provisiota, joka on 40 %. Kevytyrittäjällä, joka on aina yrittäjä, provisioon pitää sisällyttää vakuutus, eläke, sosiaali, työterveys ym. kulut. Silloin provisio pitää olla vähintään (40*1,7) 68 prosenttia. Jos joku yrittää ehdottaa pienempää, niin kyseessä on huijausyritys. Tavanomainen provisio kuljettajalle on 70 prosenttia. Silloin kuljettajan bruttopalkaksi jää 40 %. Siitä vielä verot pois,(esim. 30%) niin päästään käteen jäävään osuuteen, joka olisi 28%. Esim. 200 euron nettokassasta yrittäjälle käteen jää 56 euroa.
Kevytyrittäjyys on typerin tapa tehdä mitään
Anonyymi
1
82
Vastaukset
- Anonyymi
Kevytyrittäjyys on kusetusta. Ei muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1283912Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans143361- 193285
- 793237
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe573214- 292875
- 472677
- 542617
- 672397
- 192337