Mitä siunaaminen tarkoittaa?

Anonyymi

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään mitä siunaaminen tarkoittaa. Mitä tarkoittaa, jos pyytää Jumalan siunausta? Monilla on harhakäsityksiä tästä asiasta.

Raamatussa kukaan ei koskaan siunaa omaa ruokaansa. Jumala ei anna esimerkiä, jossa ihmisen tulisi siunata ruokaa. Kun Raamatussa Jumala siunaa ruoan, on sillä aina jokin erityinen jumalallinen tarkoitus: ruoan määrän lisääminen tai viinin muuttaminen Jeesuksen vereksi taikka leivän Jeesuksen ruumiiksi. Mutta missään Jumala ei anna esimerkkiä tai ohjetta, jossa ihmisen pitäisi siunata itse oman ruokansa.

Kun Raamatussa joku siunaa jotakin, se tehdään kahdella eri tavalla. Joko pyydetään Jumalaa siunaamaan kohdetta. Silloin ei itse varsinaisesti määrätä, miten Jumalan pitäisi siunata kohdetta.

Toinen tapa siunata, on ollut luetella hyviä asioita siunauksen kohteesta, esim "tulkoon sinulle hyvä viljasato". "Olkoon lastesi määrä suuri". Ja sanoa sen yhteydessä, että siunatkoon Jumala sinua.

1. Mooseksen kirja 28:3
"Jumala, Kaikkivaltias, siunatkoon sinua ja tehköön sinusta hedelmällisen ja monilukuisen, niin että sinusta lähtee kansojen joukko. "

Kyse on siis hyvien asioiden toivottamisesta. Ihmisen hyväntahdon eleestä, jolla ei itsessään ole mitään Jumalan voimaa. Mutta koskaan Raamatussa ei missään kohtaa pyydetä Jumalaa esim. siunaamaan tulevaa päivää tai ruokaa.

Kun siis ihminen koittaa siunata jotakin, on se lähinnä taikojen tai loitsujen tasoa, jolla ei ole mitään merkitystä muuta kuin hyvän toivotusta. Ihmisen siunaus ei saa aikaan mitään vaan on lähinnä turhaa hokemaa. Kun taas, silloin kun Jumala siunaa, asioita tapahtuu. Mutta siunausta voi pyytää Jumalalta.

Raamattu antaa selkeän ohjeen, miten ihmisen tulee esittää Jumalalle siunaamista, jotta JUMALA siunaisi:

4. Mooseksen kirja 6:23-27
"23. ”Sano Aaronille ja hänen pojilleen: Näin teidän tulee siunata israelilaisia. Sanokaa heille: 24. ’Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua, 25. Herra valaiskoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen, 26. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.’ 27. Näin he laskevat minun nimeni israelilaisten ylle, ja MINÄ siunaan heitä.” "

Kuten huomaamme, siunaus ei ole ihmisen tekemä vaan Jumalan. Se ei kohdistu ihmiseen niin, että siinä pyydettäisiin mitään muuta kuin Jumalan tuntemista ja elämässä olemista. Siunauksen ei tulekaan kohdistua itseensä eikä niihin asioihin, joita itse haluaisin vaan toisiin ihmisiin.

Siksi sen pyytäminen, että Jumala siunaisi minua, ruokaani, kotiani, omaisuuttani, työuraani tms on itserakasta ja Jumalan pilkkaamista. Parempi on rukoilla, että Jumala olisi suopea minua itserakasta kohtaan. Toki voi pyytää Jumalaa siunaamaan hänen työnsä, jos sitä satut tekemään mutta sekin on lähinnä oman kantansa osoittamista Jumalalle, sillä Jumalan työ on aina siunattua ja Jumala tekee aina oman tahtonsa mukaan parhaansa työnsä edistämiseksi.

Aito ja oikea siunaaminen on siis AINA toiseen kohdistuvaa hyvää. Ja jos haluaa, että siunaaminen on muutakin kuin sanahelinää, ei pidä edes yrittää itse siunata yhtään mitään vaan pyytää Jumalaa siunaamaan niin kuin Jumala parhaaksi näkee. Se on Jumalan silmissä nöyryyttä.

Miksi? Koska: tapahtukoon Jumalan tahto kaikessa, myös siunaamisessa. Jumalan tahdon vastaisilla siunausyrityksillä ei ole mitään merkitystä. Etkö sinäkin lopulta halua vain sitä, että Jumalan tahto tapahtuu?

Monet pitävät siunaamista jonkinlaisena taikasanana, jota on mukava toistella. Huudellaan: siukkiksii!! Jos oikeasti haluaa toiselle hyvää, on syytä toivottaa toiselle Jumalan siunausta. Se on hyvin yksinkertaista. Se toimii, sillä silloin Jumala päättää ketä siunaa ja miten, et sinä.

35

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tarvitse miettiä, kun tietää mitä sana suomen kielessä tarkoittaa.

    • Anonyymi

      Hautajaisissa siunataan ja on myös tunnettu sanonta "sus siunakkoon".

    • Anonyymi

      Ainaskaan yhdellä helluntailaisella ei ole tarkoitustakaan elääkseen.

    • Anonyymi

      Juuripa noin. K-a-i-k-e-n...... lähtökohdaksi tulee huomioida ja ymmärtää miten JUMALA on kaikkivaltias. Ihminen ei muuta piiruakaan rukouksillaan ja siunauksillaan mitä asioita tulee kohtaamaan elämänsä eri vaiheissa. Koko rukous alue on tarkoitettu ihiselle itselleen / itseään varten - sopeutumiseensa - mielikuvien rakentumiseenm jota arjen tilanteet muodostavat. Esim. sairauden kohdatessa sairauden eteeminen rakentaa todellisuudesta mielikuvan ihisen mieleen. Eli kun ihminen kohtaa jokun vastoinkäymisen JUMALA tahtoo ihmisen hyväksyvän JUMALAN tahdon toteutumisen / tilanteen hyäksymisen. Taas JUMALAN tahdon alaisuutta / aivoituksia on miten tilanne etenee.

      Aivan sama tässä siunauksessa olipa kyseesä ruoka tms. JUMALA aivoittaa ruokien määrän tai materiaalin jne... Taas ihminen taas mielikuviinsa / asentiesiiinsa muovaa käsitteestä siunaus. Siunaaminen on siis asenne kohdetta kohtaan. Siunaako naapuriaan vaiko kiroaa. Kyse on siis mielikuvien / asenteiden rakentuisesta ja siten ei mitään tekemistä asioiden hoitamisesta. JUMALA hoitaa asiat oman tahtonsa ja aivoitukksiensa mukaan - ei siten mitä ihminen rukoilee tai siunaa. Ihmisen osa on vain kiitää siitä mitä JUMALA on aivoittanut.

      Markku Lievonen

    • Anonyymi

      Mihin nämä katosivat Raamatusta ???

      Luuk. 24:30 Ja tapahtui, kun Hän oli aterialla heidän kanssaan, että Hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

      16 Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
      17 Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.

      30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?
      31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

      Lisäksi sinulle tiedoksi !

      Leipä ja viini eivät muutu Kristuksen ruumiiksi ja vereksi !

      Sellainen harhaoppi on katolisen kirkon harhaoppi !

      Leipä ja viini ovat vain "kuvaa" Kristuksen uhrista.

      • Anonyymi

        Kiittäminen ei ole sama asia kuin siunaaminen.

        Luuk. 24:30 kohdassa Jeesus joutui muistuttamaan opetuslapsiaan siitä kuka hän on. Kun hän toisti leivän murtamisen, opetuslapset tunnistivat siitä Jeesuksen. Asialla ei ole tässä yhteydessä sen suurempaa merkitystä. Näitä kirjailijan tekemiä vastaavia jippoja on Raamattu täynnä.

        Malja ja leipähän aloituksessa jo käsiteltiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiittäminen ei ole sama asia kuin siunaaminen.

        Luuk. 24:30 kohdassa Jeesus joutui muistuttamaan opetuslapsiaan siitä kuka hän on. Kun hän toisti leivän murtamisen, opetuslapset tunnistivat siitä Jeesuksen. Asialla ei ole tässä yhteydessä sen suurempaa merkitystä. Näitä kirjailijan tekemiä vastaavia jippoja on Raamattu täynnä.

        Malja ja leipähän aloituksessa jo käsiteltiinkin.

        Voi voi, kun pitää olla kiinni opeissaan:

        Tässä ei ole kyse ehtoollisesta:

        Luuk. 24:30 Ja tapahtui, kun Hän oli aterialla heidän kanssaan, että Hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

        25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
        26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
        27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
        28 Ja kun he lähestyivät kylää, johon olivat menossa, niin hän oli aikovinaan kulkea edemmäksi.
        29 Mutta he vaativat häntä sanoen: "Jää meidän luoksemme, sillä ilta joutuu ja päivä on jo laskemassa". Ja hän meni sisään ja jäi heidän luoksensa.
        30 Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.
        31 Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään.
        32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
        33 Ja he nousivat sillä hetkellä ja palasivat Jerusalemiin ja tapasivat ne yksitoista kokoontuneina ja ne, jotka olivat heidän kanssansa.
        34 Ja nämä sanoivat: "Herra on totisesti noussut ylös ja on ilmestynyt Simonille".
        35 Ja itse he kertoivat, mitä oli tapahtunut tiellä ja kuinka he olivat hänet tunteneet, kun hän mursi leivän.

        25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
        27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
        28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
        29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
        30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?
        31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

        Niin ja se sinuaaminen toteutuu KIITTÄMÄLLÄ, eli on aivan sama sanotaanko "siunasi" tai "kiitti" eli molempia käytetään samassa yhteydessä !

        Joh. 6:11 Ja Jeesus otti leivät ja kiitti ja jakeli istuville; samoin kaloistakin, niin paljon kuin he tahtoivat.

        Ap. t. 27:35 Tämän sanottuaan hän otti leivän ja kiitti Jumalaa kaikkien nähden, mursi ja rupesi syömään.

        Laajemmin tuo !
        33 Vähää ennen päivän tuloa Paavali kehoitti kaikkia nauttimaan ruokaa, sanoen: "Tänään olette jo neljättätoista päivää odottaneet ja olleet syömättä ettekä ole mitään ravintoa ottaneet.
        34 Sentähden minä kehoitan teitä nauttimaan ruokaa, sillä se on tarpeen meidän pelastuaksemme; sillä ei yhdeltäkään teistä ole hiuskarvaakaan päästä katoava."
        35 Tämän sanottuaan hän otti leivän ja kiitti Jumalaa kaikkien nähden, mursi ja rupesi syömään.

        Jos väität nyt yhä, että Paavali ei siunannut tuossa leipää, niin todella sokea olet !


      • Anonyymi

        Tuli mieleeni seuraava Raamatunkohta Siimeistä, tästä toiminnastasi:

        2. Samuelin kirja 16
        5 Kun kuningas Daavid tuli Bahurimiin, niin katso, sieltä tuli mies, joka oli sukua Saulin perheelle, nimeltä Siimei, Geeran poika; hän tuli ja kiroili tullessaan.
        6 Ja hän viskeli kivillä Daavidia ja kaikkia kuningas Daavidin palvelijoita, vaikka kaikki väki ja kaikki urhot olivat hänen oikealla ja vasemmalla puolellaan.
        7 Ja kiroillessaan häntä Siimei sanoi näin: "Pois, pois, sinä murhamies, sinä kelvoton!
        8 Herra kostaa sinulle kaiken Saulin perheen veren, hänen, jonka sijaan sinä olet tullut kuninkaaksi. Ja Herra antaa nyt kuninkuuden sinun poikasi Absalomin käteen. Ja katso, sinä olet itse joutunut onnettomuuteen, sillä murhamies sinä olet."
        9 Niin Abisai, Serujan poika, sanoi kuninkaalle: "Miksi tuo koiranraato saa kiroilla herraani, kuningasta? Anna minun mennä ja lyödä häneltä pää poikki."
        10 Mutta kuningas vastasi: "Mitä teillä on minun kanssani tekemistä, te Serujan pojat? Jos hän kiroilee ja jos Herra on käskenyt häntä: 'Kiroile Daavidia', niin kuka voi sanoa: 'Miksi teet niin?'"
        11 Ja Daavid sanoi vielä Abisaille ja kaikille palvelijoillensa: "Katso, oma poikani, joka on lähtenyt minun ruumiistani, väijyy henkeäni; miksi ei sitten tämä benjaminilainen? Antakaa hänen olla, kiroilkoon vain; sillä Herra on häntä käskenyt.
        12 Ehkä Herra vielä näkee minun kurjuuteni, ja ehkä Herra maksaa minulle hyvällä sen kirouksen, joka tänä päivänä kohtaa minua."
        13 Ja Daavid kulki miehinensä tietä myöten, ja Siimei kulki pitkin vuoren kuvetta rinnan hänen kanssansa, kiroili kulkiessaan ja viskeli kiviä ja heitteli soraa.

        Mutta miten sitten lopulta Siimein kävikään ?

        1. Kuninkaiden kirja 2
        42 lähetti kuningas kutsumaan Siimein ja sanoi hänelle: "Enkö minä ole vannottanut sinua Herran kautta ja varoittanut sinua sanoen: 'Jona päivänä sinä lähdet ja menet sinne tai tänne, sinä päivänä on sinun, tiedä se, kuolemalla kuoltava'? Ja sinä sanoit minulle: 'Hyvä on; minä olen kuullut'.
        43 Miksi et ole pitänyt Herran valaa etkä sitä käskyä, jonka minä sinulle annoin?"
        44 Ja kuningas sanoi vielä Siimeille: "Sinä tiedät, tunnossasi tiedät, kaiken pahan, minkä olet tehnyt minun isälleni Daavidille; Herra kääntää tekemäsi pahan omaan päähäsi.
        45 Mutta kuningas Salomo on oleva siunattu, ja Daavidin valtaistuin on oleva iäti vahva Herran edessä."
        46 Ja kuningas käski Benajaa, Joojadan poikaa; niin tämä meni ja löi hänet kuoliaaksi, ja hän kuoli.

        Sinun kannattaa katsoa eteesi ajoissa, ettei sinulle huonosti kävisi, Siimei ei sitä tehnyt !

        Minun puolestani saat "kivittää" ihan niin paljon kuin haluat, mutta mitäköhän Herra siitä on mieltä ???

        Sitä sinun kannattaisi miettiä ja kunnolla ja ajoissa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, kun pitää olla kiinni opeissaan:

        Tässä ei ole kyse ehtoollisesta:

        Luuk. 24:30 Ja tapahtui, kun Hän oli aterialla heidän kanssaan, että Hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

        25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
        26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
        27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.
        28 Ja kun he lähestyivät kylää, johon olivat menossa, niin hän oli aikovinaan kulkea edemmäksi.
        29 Mutta he vaativat häntä sanoen: "Jää meidän luoksemme, sillä ilta joutuu ja päivä on jo laskemassa". Ja hän meni sisään ja jäi heidän luoksensa.
        30 Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.
        31 Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään.
        32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
        33 Ja he nousivat sillä hetkellä ja palasivat Jerusalemiin ja tapasivat ne yksitoista kokoontuneina ja ne, jotka olivat heidän kanssansa.
        34 Ja nämä sanoivat: "Herra on totisesti noussut ylös ja on ilmestynyt Simonille".
        35 Ja itse he kertoivat, mitä oli tapahtunut tiellä ja kuinka he olivat hänet tunteneet, kun hän mursi leivän.

        25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
        27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
        28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
        29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
        30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?
        31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

        Niin ja se sinuaaminen toteutuu KIITTÄMÄLLÄ, eli on aivan sama sanotaanko "siunasi" tai "kiitti" eli molempia käytetään samassa yhteydessä !

        Joh. 6:11 Ja Jeesus otti leivät ja kiitti ja jakeli istuville; samoin kaloistakin, niin paljon kuin he tahtoivat.

        Ap. t. 27:35 Tämän sanottuaan hän otti leivän ja kiitti Jumalaa kaikkien nähden, mursi ja rupesi syömään.

        Laajemmin tuo !
        33 Vähää ennen päivän tuloa Paavali kehoitti kaikkia nauttimaan ruokaa, sanoen: "Tänään olette jo neljättätoista päivää odottaneet ja olleet syömättä ettekä ole mitään ravintoa ottaneet.
        34 Sentähden minä kehoitan teitä nauttimaan ruokaa, sillä se on tarpeen meidän pelastuaksemme; sillä ei yhdeltäkään teistä ole hiuskarvaakaan päästä katoava."
        35 Tämän sanottuaan hän otti leivän ja kiitti Jumalaa kaikkien nähden, mursi ja rupesi syömään.

        Jos väität nyt yhä, että Paavali ei siunannut tuossa leipää, niin todella sokea olet !

        Voi, voi, kun pitää olla kiinni VÄNKÄÄMISESSÄ!

        Mistä lähteestä tulee tuollainen, että pitää alkaa vängätä toisen kanssa siitä, onko kiittäminen ja siunaaminen sama asia vai eri asia? Mistä lähteestä tulee sellainen, että pitää alkaa piikittelemään toista, että hän on kiinni jossain "opeissa", jos hän tulkitsee yhden Raamatun jakeen toisin kuin sinä tulkitset?

        Sinänsä ole kanssasi samaa mieltä siitä, että Luuk. 24:30 ei ollut kyse Jeesuksen asettamasta ehtoollisesta. Ihan sen perusteella, että kun Jeesus sen ennen Pääsiäistä asetti, ei paikalla ollut Jeesuksen lisäksi muita kuin ne kaksitoista. Ja nämä Emmauksen tien kulkijat eivät kuuluneet niihin kahteentoista. Joten jos tuossa tilanteessa olisi ollut kyse Jeesuksen joitain päiviä ennen asettamasta ehtoollisesta, niin nämä Emmauksen tiellä kulkeneet eivät olisi siitä voineet tuntea Jeesusta, koska eivät vielä tienneet Jeesuksen leivälle ja viinille asettamista uusista merkityksistä.

        Mutta jos joku ei ole tuota hoksannut, ei ole kyseessä mikään opillinen vääristymä. Joten en ymmärrä, miksi hyökkäät, pistelet ja vänkäät. Eikö voisi vaan lyhyesti mainita ja perustella, mistä oli kyse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, voi, kun pitää olla kiinni VÄNKÄÄMISESSÄ!

        Mistä lähteestä tulee tuollainen, että pitää alkaa vängätä toisen kanssa siitä, onko kiittäminen ja siunaaminen sama asia vai eri asia? Mistä lähteestä tulee sellainen, että pitää alkaa piikittelemään toista, että hän on kiinni jossain "opeissa", jos hän tulkitsee yhden Raamatun jakeen toisin kuin sinä tulkitset?

        Sinänsä ole kanssasi samaa mieltä siitä, että Luuk. 24:30 ei ollut kyse Jeesuksen asettamasta ehtoollisesta. Ihan sen perusteella, että kun Jeesus sen ennen Pääsiäistä asetti, ei paikalla ollut Jeesuksen lisäksi muita kuin ne kaksitoista. Ja nämä Emmauksen tien kulkijat eivät kuuluneet niihin kahteentoista. Joten jos tuossa tilanteessa olisi ollut kyse Jeesuksen joitain päiviä ennen asettamasta ehtoollisesta, niin nämä Emmauksen tiellä kulkeneet eivät olisi siitä voineet tuntea Jeesusta, koska eivät vielä tienneet Jeesuksen leivälle ja viinille asettamista uusista merkityksistä.

        Mutta jos joku ei ole tuota hoksannut, ei ole kyseessä mikään opillinen vääristymä. Joten en ymmärrä, miksi hyökkäät, pistelet ja vänkäät. Eikö voisi vaan lyhyesti mainita ja perustella, mistä oli kyse?

        Tämä on hänelle tyypillistä uskovaisuutta. Eikä ole ainoa ketju, jossa hän tuolla tavalla käyttäytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, voi, kun pitää olla kiinni VÄNKÄÄMISESSÄ!

        Mistä lähteestä tulee tuollainen, että pitää alkaa vängätä toisen kanssa siitä, onko kiittäminen ja siunaaminen sama asia vai eri asia? Mistä lähteestä tulee sellainen, että pitää alkaa piikittelemään toista, että hän on kiinni jossain "opeissa", jos hän tulkitsee yhden Raamatun jakeen toisin kuin sinä tulkitset?

        Sinänsä ole kanssasi samaa mieltä siitä, että Luuk. 24:30 ei ollut kyse Jeesuksen asettamasta ehtoollisesta. Ihan sen perusteella, että kun Jeesus sen ennen Pääsiäistä asetti, ei paikalla ollut Jeesuksen lisäksi muita kuin ne kaksitoista. Ja nämä Emmauksen tien kulkijat eivät kuuluneet niihin kahteentoista. Joten jos tuossa tilanteessa olisi ollut kyse Jeesuksen joitain päiviä ennen asettamasta ehtoollisesta, niin nämä Emmauksen tiellä kulkeneet eivät olisi siitä voineet tuntea Jeesusta, koska eivät vielä tienneet Jeesuksen leivälle ja viinille asettamista uusista merkityksistä.

        Mutta jos joku ei ole tuota hoksannut, ei ole kyseessä mikään opillinen vääristymä. Joten en ymmärrä, miksi hyökkäät, pistelet ja vänkäät. Eikö voisi vaan lyhyesti mainita ja perustella, mistä oli kyse?

        Sama kirjoittaja on JO aiemminkin samaa väittänyt, ei ole ensimmäinen kerta !

        Eli vaikka hänelle on selvästi näytetty toteen se, että ruuan siunaaminen on Raamatullista, hän tulee yhä uudestaan väitämään vastaan !

        Nyt selityksiin tuli lisäys, eli muka ehtoollisen ja tietyt hänen ITSENSÄ määrittämät tapaukset ovat muka ok, mutta muut eivät !

        Kyse on siis kyseisen ihmisen omakeksimästä Raamatun vastaisesta opista, jota kyseinen henkilö tuputtaa ja puolustelee, vaikka se on selvästi Raamatun vastainen oppi ja asia on hänelle jo aiemmin näytetty Raamatusta toteen !

        Eli sama henkilö ja sama väite, mutta nyt on uudet VÄÄRÄT lisäperustelut vain !

        Ei pidä alkaa opettajaksi, jos ei ole itse perehtynyt tuon vertaa Raamatuun ja kyseiseen asiaan, jota itse väittää varmaksi !

        Jos opettaa, pitää oikeasti tietää ja ymmärtää, sillä opettamisessa on VASTUU Herran edessä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kirjoittaja on JO aiemminkin samaa väittänyt, ei ole ensimmäinen kerta !

        Eli vaikka hänelle on selvästi näytetty toteen se, että ruuan siunaaminen on Raamatullista, hän tulee yhä uudestaan väitämään vastaan !

        Nyt selityksiin tuli lisäys, eli muka ehtoollisen ja tietyt hänen ITSENSÄ määrittämät tapaukset ovat muka ok, mutta muut eivät !

        Kyse on siis kyseisen ihmisen omakeksimästä Raamatun vastaisesta opista, jota kyseinen henkilö tuputtaa ja puolustelee, vaikka se on selvästi Raamatun vastainen oppi ja asia on hänelle jo aiemmin näytetty Raamatusta toteen !

        Eli sama henkilö ja sama väite, mutta nyt on uudet VÄÄRÄT lisäperustelut vain !

        Ei pidä alkaa opettajaksi, jos ei ole itse perehtynyt tuon vertaa Raamatuun ja kyseiseen asiaan, jota itse väittää varmaksi !

        Jos opettaa, pitää oikeasti tietää ja ymmärtää, sillä opettamisessa on VASTUU Herran edessä !

        Ainakin huutomerkkien määrä on vähentynyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kirjoittaja on JO aiemminkin samaa väittänyt, ei ole ensimmäinen kerta !

        Eli vaikka hänelle on selvästi näytetty toteen se, että ruuan siunaaminen on Raamatullista, hän tulee yhä uudestaan väitämään vastaan !

        Nyt selityksiin tuli lisäys, eli muka ehtoollisen ja tietyt hänen ITSENSÄ määrittämät tapaukset ovat muka ok, mutta muut eivät !

        Kyse on siis kyseisen ihmisen omakeksimästä Raamatun vastaisesta opista, jota kyseinen henkilö tuputtaa ja puolustelee, vaikka se on selvästi Raamatun vastainen oppi ja asia on hänelle jo aiemmin näytetty Raamatusta toteen !

        Eli sama henkilö ja sama väite, mutta nyt on uudet VÄÄRÄT lisäperustelut vain !

        Ei pidä alkaa opettajaksi, jos ei ole itse perehtynyt tuon vertaa Raamatuun ja kyseiseen asiaan, jota itse väittää varmaksi !

        Jos opettaa, pitää oikeasti tietää ja ymmärtää, sillä opettamisessa on VASTUU Herran edessä !

        Ja täällä sitten vängätään ruuan siunaamisesta? Miksi vängätä tällaisesta asiasta? Onko kyse muusta kuin jostain käytetystä sanasta? Eihän tässä ruuan siunaamisessa nyt mistään varsinaisesta opista kai ole kyse? Jos nyt joku sanoo siunaavansa ruuan, niin ei ole suuri ongelma. Todellisuudessa melkein aina kun joku sanoo siunaavansa ruuan, niin silloin hän tapaa kiittää ruuasta. Ja usein olen kuullut, että siinä tilanteessa kiitetään myös niistä veljistä ja sisarista, joiden kanssa ruokaa nautitaan. Jos joku kutsuu tätä siunaamiseksi, niin eipä tässä mielestäni niin suurta ongelmaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, voi, kun pitää olla kiinni VÄNKÄÄMISESSÄ!

        Mistä lähteestä tulee tuollainen, että pitää alkaa vängätä toisen kanssa siitä, onko kiittäminen ja siunaaminen sama asia vai eri asia? Mistä lähteestä tulee sellainen, että pitää alkaa piikittelemään toista, että hän on kiinni jossain "opeissa", jos hän tulkitsee yhden Raamatun jakeen toisin kuin sinä tulkitset?

        Sinänsä ole kanssasi samaa mieltä siitä, että Luuk. 24:30 ei ollut kyse Jeesuksen asettamasta ehtoollisesta. Ihan sen perusteella, että kun Jeesus sen ennen Pääsiäistä asetti, ei paikalla ollut Jeesuksen lisäksi muita kuin ne kaksitoista. Ja nämä Emmauksen tien kulkijat eivät kuuluneet niihin kahteentoista. Joten jos tuossa tilanteessa olisi ollut kyse Jeesuksen joitain päiviä ennen asettamasta ehtoollisesta, niin nämä Emmauksen tiellä kulkeneet eivät olisi siitä voineet tuntea Jeesusta, koska eivät vielä tienneet Jeesuksen leivälle ja viinille asettamista uusista merkityksistä.

        Mutta jos joku ei ole tuota hoksannut, ei ole kyseessä mikään opillinen vääristymä. Joten en ymmärrä, miksi hyökkäät, pistelet ja vänkäät. Eikö voisi vaan lyhyesti mainita ja perustella, mistä oli kyse?

        "Ihan sen perusteella, että kun Jeesus sen ennen Pääsiäistä asetti, ei paikalla ollut Jeesuksen lisäksi muita kuin ne kaksitoista."

        Vähän on huono peruste.

        Luukas 24:13-14
        "13. Samana päivänä oli kaksi opetuslasta matkalla Emmaus-nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen stadionmitan päässä Jerusalemista. 14. He puhelivat keskenään KAIKESTA siitä, mitä oli tapahtunut."

        Emmaus on vain noin 12km päässä Jerusalemista, siis reilun kahden tunnin kävelymatkan päässä. Eikä Raamattu edes sano, missä kohden tuota tietä he tuolla matkallaan olivat kun he Jeesuksen näkivät. Mutta se sanotaan, että he olivat matkalla Emmaukseen eli silloin he olivat lähteneet Jerusalemista. Myöskään kellonaikaa ei mainita. Mutta sekin tiedetään, että uuden liiton asettamissanoista oli kulunut yli kolme vuorokautta. Tuossa ajassa sana Jeesuksen kuolemasta ja uudesta liitosta oli varmasti saavuttanut joka ikisen opetuslapsen. Aikaa siis oli ihan tarpeeksi kertoa asia eteenpäin näillekin opetuslapsille.

        Opetuslapset olivat sellaisia uskovia, jotka eivät osanneet olla hiljaa Jeesuksesta. He toitottivat häntä aina kun siihen oli mahdollisuus. Ja aivan varmasti keskustelivat myös keskenään siitä, mitä Jeesus oli tehnyt, levittäen ilosanoma hänen uudesta liitostaan, joka oli juuri julistettu. Ei minulla ole epäilystäkään siitä, etteikö uuden liiton maljasta, leivästä ja sen siunaamisesta olisi kerrottu heti alusta lähtien ja viety sanaa siitä eteenpäin, aina uusille ja uusille opetuslapsille ja kuulijoille. Erityisesti siksi, koska Raamattu sanoo, että he keskustelivat KAIKESTA. Ja koska Jeesus oli nimen omaan käskenyt opetuslasten toimia juuri hänen esimerkkinsä mukaan juoden viiniä, syöden leipää ja siunaten ne hänen muistoksensa. Kun kyseessä oli Jeesuksen opetus, oli kaikille opetuslapsille tärkeää seurata sitä pilkuntarkasti.

        Joten en oikein voi uskoa tuohon perusteluusi. Enkä oikein tuon epäkohteliaankaan kommentoijan perusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hänelle tyypillistä uskovaisuutta. Eikä ole ainoa ketju, jossa hän tuolla tavalla käyttäytyy.

        Pitää nyt kommentoida tätä nokkimista !

        Minä kirjoitan suoraan ja selvästi NIILLE, jotka vuodesta toiseen jankkaavat täällä harhaoppejaan, parannusta tekemättä !

        Eli:

        1) En käytä silkkihansikkaita näiden eksyttäjien kanssa, jotka jatkavat loputtomasti vain eksytyksiensä tuputtamista täällä, vaan sanon suorat sanat, ilman kursailuja !

        2) Rakkaudellisesti kohtaan taas ne, jotka oikeasti etsivät Totuutta puhtaasta sydämestä !

        Meidän Herramme toimi ja toimii aivan samoin !

        25 Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
        26 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
        27 Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alas.

        Tässä esimerkkejä Jeesuksen omasta toiminnasta ja sanoista:

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä

        Minun sanani ovat olleet kevyttä näihin Jeesuksen omiin sanoihin verrattuna !

        Vastaavia ovat käyttäneet Herran palvelijat myös:

        1. Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

        Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        Näitä olisi lisääkin, mutta eiköhän nämä riittäne esimerkeiksi ???

        Vielä tähdennän sitä, että nöyriä Totuuden etsijöitä kohtaan ihan eri tavoin, kuin näitä täällä kirjoittavia eksyttäjiä, jotka loputtomasti opettavat valhetta ja pyrkivät eksyttämään nuorempia(vielä oppimattomia) uskovia !

        Paavali sanoo myös näin tässä asiassa:

        Tit. 1:11 semmoisilta on suu tukittava,
        sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.

        Laajemmin:

        9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
        10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
        11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihan sen perusteella, että kun Jeesus sen ennen Pääsiäistä asetti, ei paikalla ollut Jeesuksen lisäksi muita kuin ne kaksitoista."

        Vähän on huono peruste.

        Luukas 24:13-14
        "13. Samana päivänä oli kaksi opetuslasta matkalla Emmaus-nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen stadionmitan päässä Jerusalemista. 14. He puhelivat keskenään KAIKESTA siitä, mitä oli tapahtunut."

        Emmaus on vain noin 12km päässä Jerusalemista, siis reilun kahden tunnin kävelymatkan päässä. Eikä Raamattu edes sano, missä kohden tuota tietä he tuolla matkallaan olivat kun he Jeesuksen näkivät. Mutta se sanotaan, että he olivat matkalla Emmaukseen eli silloin he olivat lähteneet Jerusalemista. Myöskään kellonaikaa ei mainita. Mutta sekin tiedetään, että uuden liiton asettamissanoista oli kulunut yli kolme vuorokautta. Tuossa ajassa sana Jeesuksen kuolemasta ja uudesta liitosta oli varmasti saavuttanut joka ikisen opetuslapsen. Aikaa siis oli ihan tarpeeksi kertoa asia eteenpäin näillekin opetuslapsille.

        Opetuslapset olivat sellaisia uskovia, jotka eivät osanneet olla hiljaa Jeesuksesta. He toitottivat häntä aina kun siihen oli mahdollisuus. Ja aivan varmasti keskustelivat myös keskenään siitä, mitä Jeesus oli tehnyt, levittäen ilosanoma hänen uudesta liitostaan, joka oli juuri julistettu. Ei minulla ole epäilystäkään siitä, etteikö uuden liiton maljasta, leivästä ja sen siunaamisesta olisi kerrottu heti alusta lähtien ja viety sanaa siitä eteenpäin, aina uusille ja uusille opetuslapsille ja kuulijoille. Erityisesti siksi, koska Raamattu sanoo, että he keskustelivat KAIKESTA. Ja koska Jeesus oli nimen omaan käskenyt opetuslasten toimia juuri hänen esimerkkinsä mukaan juoden viiniä, syöden leipää ja siunaten ne hänen muistoksensa. Kun kyseessä oli Jeesuksen opetus, oli kaikille opetuslapsille tärkeää seurata sitä pilkuntarkasti.

        Joten en oikein voi uskoa tuohon perusteluusi. Enkä oikein tuon epäkohteliaankaan kommentoijan perusteluja.

        No, ei ole olennaista merkitystä sillä, mikä oli se asia (sanat tai "tavat"), josta nämä Emmauksen tien kulkijat Jeesuksen siinä tilanteessa tilanteessa tunnistivat. Itse ajattelen, että Jeesuksella on ollut omanlaisensa tapa "siunata ja murtaa" leipä. Sellainen, jossa on ollut jumalallinen auktoriteetti ja/tai läheisyys Isän kanssa. Jos sinä ajattelet, että kyse oli siitä, että Jeesus käytti siinä tilanteessa samoja sanoja kuin ehtoollisen asettamisessa, niin ei se itseäni haittaa, vaikken itse sillä tavalla ajattelekaan. Ei ole kuitenkaan kyse opillisesta asiasta siinä, miten me tämän tilanteen ymmärrämme. Jos olisi kyse opillisesta asiasta, niin tilanne olisi varmasti selitetty tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihan sen perusteella, että kun Jeesus sen ennen Pääsiäistä asetti, ei paikalla ollut Jeesuksen lisäksi muita kuin ne kaksitoista."

        Vähän on huono peruste.

        Luukas 24:13-14
        "13. Samana päivänä oli kaksi opetuslasta matkalla Emmaus-nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen stadionmitan päässä Jerusalemista. 14. He puhelivat keskenään KAIKESTA siitä, mitä oli tapahtunut."

        Emmaus on vain noin 12km päässä Jerusalemista, siis reilun kahden tunnin kävelymatkan päässä. Eikä Raamattu edes sano, missä kohden tuota tietä he tuolla matkallaan olivat kun he Jeesuksen näkivät. Mutta se sanotaan, että he olivat matkalla Emmaukseen eli silloin he olivat lähteneet Jerusalemista. Myöskään kellonaikaa ei mainita. Mutta sekin tiedetään, että uuden liiton asettamissanoista oli kulunut yli kolme vuorokautta. Tuossa ajassa sana Jeesuksen kuolemasta ja uudesta liitosta oli varmasti saavuttanut joka ikisen opetuslapsen. Aikaa siis oli ihan tarpeeksi kertoa asia eteenpäin näillekin opetuslapsille.

        Opetuslapset olivat sellaisia uskovia, jotka eivät osanneet olla hiljaa Jeesuksesta. He toitottivat häntä aina kun siihen oli mahdollisuus. Ja aivan varmasti keskustelivat myös keskenään siitä, mitä Jeesus oli tehnyt, levittäen ilosanoma hänen uudesta liitostaan, joka oli juuri julistettu. Ei minulla ole epäilystäkään siitä, etteikö uuden liiton maljasta, leivästä ja sen siunaamisesta olisi kerrottu heti alusta lähtien ja viety sanaa siitä eteenpäin, aina uusille ja uusille opetuslapsille ja kuulijoille. Erityisesti siksi, koska Raamattu sanoo, että he keskustelivat KAIKESTA. Ja koska Jeesus oli nimen omaan käskenyt opetuslasten toimia juuri hänen esimerkkinsä mukaan juoden viiniä, syöden leipää ja siunaten ne hänen muistoksensa. Kun kyseessä oli Jeesuksen opetus, oli kaikille opetuslapsille tärkeää seurata sitä pilkuntarkasti.

        Joten en oikein voi uskoa tuohon perusteluusi. Enkä oikein tuon epäkohteliaankaan kommentoijan perusteluja.

        "Epäkohteliaan kommentoijan"

        Aloittaja ITSE väittää ruuan siunaamista, joka siis on samaa kuin, siitä kiittämistä, LOITSUAMISEKSI / TAIKUUDEKSI !!!

        " Mutta koskaan Raamatussa ei missään kohtaa pyydetä Jumalaa esim. siunaamaan tulevaa päivää tai ruokaa.

        Kun siis ihminen koittaa siunata jotakin,
        !!!
        on se lähinnä taikojen tai loitsujen tasoa,
        !!!
        jolla ei ole mitään merkitystä muuta kuin hyvän toivotusta. "

        Jos ihminen on NÄIN SEKAISIN, että uskova ei voi siunata mitään, niin sekaisin on pahasti oppeineen !!!

        Otetaan se sama pari nyt yhdessä tähän:

        Mark. 14:22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini".

        Luuk. 9:16 Niin hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi ne ja mursi ja antoi opetuslapsilleen kansan eteen pantaviksi.

        Luuk. 24:30 Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

        Luuk. 22:17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.

        Luuk. 22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

        JA TÄSSÄ SAMA ASIA YHDESSÄ YHTEYDESSÄ:

        26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, SIUNASI, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
        27 Ja hän otti maljan, KIITTI, ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;

        Eli kun me SIUNAAMME ruokamme, se on ihan sama asia kun me KIITÄMME siitä Isää !!!

        Mutta eihän tämä loputon vastaanväkääjä millään myönnä olleensa ja olevansa väärässä !!!

        Ei, hän kun on itse omasta päästään tälläisen opin keksinyt ja kehitellyt, niin hänelle on maailman tappiin asti siis ruuan siunaaminen ja uskovien kaiken muunkin Jumalan annin siunaaminen, ELI kiittäminen, vain LOITSUAMISTA ja TAIKUUTTA !!!

        Voi tätä sokeutta, ja toinen yrittää vielä vähätellä ja sovitella tälläistä valhetta sopivaksi ja hyväksyttäväksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täällä sitten vängätään ruuan siunaamisesta? Miksi vängätä tällaisesta asiasta? Onko kyse muusta kuin jostain käytetystä sanasta? Eihän tässä ruuan siunaamisessa nyt mistään varsinaisesta opista kai ole kyse? Jos nyt joku sanoo siunaavansa ruuan, niin ei ole suuri ongelma. Todellisuudessa melkein aina kun joku sanoo siunaavansa ruuan, niin silloin hän tapaa kiittää ruuasta. Ja usein olen kuullut, että siinä tilanteessa kiitetään myös niistä veljistä ja sisarista, joiden kanssa ruokaa nautitaan. Jos joku kutsuu tätä siunaamiseksi, niin eipä tässä mielestäni niin suurta ongelmaa ole.

        "Jos nyt joku sanoo siunaavansa ruuan, niin ei ole suuri ongelma. "

        Se siis ei ole ongelma, että otetaan vain ja ainoastaan Jumalalle kuuluva asia siunaaminen, ja esitetään, että minun siunaukseni on Jumalan siunausta vastaava, ohittaen sen, että itse pyytäisi Jumalalta siunausta. Jos joku luulee siunaavansa itse ruokansa, kyseessä ei ole mikään raamatullinen asia vaan perinnäistapa. Sellaisten noudattajia Jeesus vihasi.

        Eikö ole hyvä, että ihmisiä varoitetaan huuhaasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää nyt kommentoida tätä nokkimista !

        Minä kirjoitan suoraan ja selvästi NIILLE, jotka vuodesta toiseen jankkaavat täällä harhaoppejaan, parannusta tekemättä !

        Eli:

        1) En käytä silkkihansikkaita näiden eksyttäjien kanssa, jotka jatkavat loputtomasti vain eksytyksiensä tuputtamista täällä, vaan sanon suorat sanat, ilman kursailuja !

        2) Rakkaudellisesti kohtaan taas ne, jotka oikeasti etsivät Totuutta puhtaasta sydämestä !

        Meidän Herramme toimi ja toimii aivan samoin !

        25 Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
        26 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
        27 Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alas.

        Tässä esimerkkejä Jeesuksen omasta toiminnasta ja sanoista:

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä

        Minun sanani ovat olleet kevyttä näihin Jeesuksen omiin sanoihin verrattuna !

        Vastaavia ovat käyttäneet Herran palvelijat myös:

        1. Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

        Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

        Näitä olisi lisääkin, mutta eiköhän nämä riittäne esimerkeiksi ???

        Vielä tähdennän sitä, että nöyriä Totuuden etsijöitä kohtaan ihan eri tavoin, kuin näitä täällä kirjoittavia eksyttäjiä, jotka loputtomasti opettavat valhetta ja pyrkivät eksyttämään nuorempia(vielä oppimattomia) uskovia !

        Paavali sanoo myös näin tässä asiassa:

        Tit. 1:11 semmoisilta on suu tukittava,
        sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.

        Laajemmin:

        9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
        10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
        11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.

        "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"

        "Te olette isästä perkeleestä,"

        Näin sanoen hän tuomitsee ja haukkuu palstan muitakin kirjoittajia muka verhoten sanomansa Raamatun kaapuun. Sitä kutsutaan Raamatulla päähän lyömiseksi, ja siinä tämä kirjoittaja on ihan parhaimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Epäkohteliaan kommentoijan"

        Aloittaja ITSE väittää ruuan siunaamista, joka siis on samaa kuin, siitä kiittämistä, LOITSUAMISEKSI / TAIKUUDEKSI !!!

        " Mutta koskaan Raamatussa ei missään kohtaa pyydetä Jumalaa esim. siunaamaan tulevaa päivää tai ruokaa.

        Kun siis ihminen koittaa siunata jotakin,
        !!!
        on se lähinnä taikojen tai loitsujen tasoa,
        !!!
        jolla ei ole mitään merkitystä muuta kuin hyvän toivotusta. "

        Jos ihminen on NÄIN SEKAISIN, että uskova ei voi siunata mitään, niin sekaisin on pahasti oppeineen !!!

        Otetaan se sama pari nyt yhdessä tähän:

        Mark. 14:22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini".

        Luuk. 9:16 Niin hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi ne ja mursi ja antoi opetuslapsilleen kansan eteen pantaviksi.

        Luuk. 24:30 Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

        Luuk. 22:17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.

        Luuk. 22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

        JA TÄSSÄ SAMA ASIA YHDESSÄ YHTEYDESSÄ:

        26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, SIUNASI, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
        27 Ja hän otti maljan, KIITTI, ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;

        Eli kun me SIUNAAMME ruokamme, se on ihan sama asia kun me KIITÄMME siitä Isää !!!

        Mutta eihän tämä loputon vastaanväkääjä millään myönnä olleensa ja olevansa väärässä !!!

        Ei, hän kun on itse omasta päästään tälläisen opin keksinyt ja kehitellyt, niin hänelle on maailman tappiin asti siis ruuan siunaaminen ja uskovien kaiken muunkin Jumalan annin siunaaminen, ELI kiittäminen, vain LOITSUAMISTA ja TAIKUUTTA !!!

        Voi tätä sokeutta, ja toinen yrittää vielä vähätellä ja sovitella tälläistä valhetta sopivaksi ja hyväksyttäväksi !

        "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"

        "Te olette isästä perkeleestä,"

        "Jos ihminen on NÄIN SEKAISIN, että uskova ei voi siunata mitään, niin sekaisin on pahasti oppeineen !!!"

        "Mutta eihän tämä loputon vastaanväkääjä millään myönnä olleensa ja olevansa väärässä !!!"

        "Voi tätä sokeutta, ja toinen yrittää vielä vähätellä ja sovitella tälläistä valhetta sopivaksi ja hyväksyttäväksi !"

        Tällaiset lauseetko ovat rakastavan uskovaisen puhetta? Tiedän, ettet ole rakastava. Epäilen jo sitä uskovaisuupuoltakin sinun teksteissäsi.


    • Anonyymi

      Osaatko jo lukea?

      • Anonyymi

        Ymmärrätkö sinä jo lukemasi ?


    • Anonyymi

      1Moos.22:17 minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollisen portit. 1Moos.13:16 Ja minä teen sinun jälkeläisesi luvun paljoksi kuin maan tomun. Jos voidaan lukea maan tomu, niin voidaan lukea myöskin sinun jälkeläiset. 1Moos.15:5 Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea. Ja hän sanoi hänelle: Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä. 2Moos.32:13. 5Moos.10:22

    • Anonyymi

      1Moos.41.49 Niin Joosef kasasi viljaa niinkuin meren hiekkaa, ylen suuret määrät, siihen asi että lakattiin sitä mittaamasta, sillä se ei ollut enää mitattavissa. Ps.78:26-27. Jer.15:8. 33:22 Niikuin taivaan joukkoa ei voida lukea eikä meren hiekkaa mitata, niin monilukuiseksi minä teen palvelijani Daavidin jälkeläiset ja leeviläiset, jotka minua palvelevat.

    • Anonyymi

      Sananl.27:14-15 Joka siunaa ystäväänsä isoäänisesti aamulla varhain, se luetaan kiroukseksi. Räystäästä tippuva vesi sadepäivänä ja toraisa vaimo ovat yhdenvertaiset. Sananl.19:13

    • Anonyymi

      5Moos.11:26-28 Katso. minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen; siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan, mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jonka minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa, ja seuraatte muita jumalia, joita te ette tunne. 5Moos.28:1-2. 28:13-15

      • Anonyymi

        Hienoa, onpa antti fiksu; osaa kopioda Raamatun jakeita, hienoa, todella hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, onpa antti fiksu; osaa kopioda Raamatun jakeita, hienoa, todella hienoa.

        Niinpä. Onneksi olen jo oppinut tunnistamaan tämän spämmääjän ja tiedän ohittaa hänen kommenttinsa. Ne kun eivät yleensä sano yhtään mitään ketjun aiheeseen liittyen.


    • Anonyymi

      Laitan nyt tämän tänne loppuunkin tiedoksi:

      "Epäkohteliaan kommentoijan"

      Aloittaja ITSE väittää ruuan siunaamista, joka siis on samaa kuin, siitä kiittämistä, LOITSUAMISEKSI / TAIKUUDEKSI !!!

      " Mutta koskaan Raamatussa ei missään kohtaa pyydetä Jumalaa esim. siunaamaan tulevaa päivää tai ruokaa.

      Kun siis ihminen koittaa siunata jotakin,
      !!!
      on se lähinnä taikojen tai loitsujen tasoa,
      !!!
      jolla ei ole mitään merkitystä muuta kuin hyvän toivotusta. "

      Jos ihminen on NÄIN SEKAISIN, että uskova ei voi siunata mitään, niin sekaisin on pahasti oppeineen !!!

      Otetaan se sama pari nyt yhdessä tähän:

      Mark. 14:22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini".

      Luuk. 9:16 Niin hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi ne ja mursi ja antoi opetuslapsilleen kansan eteen pantaviksi.

      Luuk. 24:30 Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

      Luuk. 22:17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.

      Luuk. 22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

      JA TÄSSÄ SAMA ASIA YHDESSÄ YHTEYDESSÄ:

      26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, SIUNASI, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
      27 Ja hän otti maljan, KIITTI, ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;

      Eli kun me SIUNAAMME ruokamme, se on ihan sama asia kun me KIITÄMME siitä Isää !!!

      Mutta eihän tämä loputon vastaanväkääjä millään myönnä olleensa ja olevansa väärässä !!!

      Ei, hän kun on itse omasta päästään tälläisen opin keksinyt ja kehitellyt, niin hänelle on maailman tappiin asti siis ruuan siunaaminen ja uskovien kaiken muunkin Jumalan annin siunaaminen, ELI kiittäminen, vain LOITSUAMISTA ja TAIKUUTTA !!!

      Voi tätä sokeutta, ja toinen yrittää vielä vähätellä ja sovitella tälläistä valhetta sopivaksi ja hyväksyttäväksi !

      • Anonyymi

        Siunaaminen on profetaalista hyvän puhumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siunaaminen on profetaalista hyvän puhumista.

        Tuo nyt menee yli !

        Ei kaikki siunaaminen ole profetaalista hyvän puhumista.

        Mutta siunaamisesta /kiittämisestä vielä:

        Kun uskova tajuaa, että IHAN KAIKEN hän on saanut ja saa lahjaksi Isältä, niin se tuo kiitos mielen ja halun kiittää kaikesta, myös siis ruuasta, jonka on saanut, se on samalla siunaamista.

        Siis siunattu olkoon Isä, joka on kaikkea meille antanut nautittavaksi, siunattu olkoon se leipä / ravinto jonka saamme nauttia, olkoon se terveydeksemme.

        24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.
        25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
        26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".
        27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.
        28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
        29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?
        !!!
        30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?
        31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.
        !!!

        Jos tässä nyt on yhä jotain epäselvää, niin ihme ja kumma on !


    • Anonyymi

      Niin ja koko aloitus on taas kerran yhden "kirjanoppineen" ihmisjärjen kyhälemä !

      Se perustuu kokonaan siihen, että jos hänen itsensä mielestä ei jotakin sanota ja ohjeisteta Raamatussa tarkasti niin, kuin hän itse haluaa, siis painotan nyt: KUTEN HÄN ITSE HALUAA, niin sitä ei silloin muka ole !

      Mutta nytkään hän ei omassa suuressa oppinaisuudessan ymmärtänyt edes sitä, että kiittäminen ja siunaaminen ovat sama ilmaisu monessa kohtaa Raamatussa !

      Kuten tämä esimerkki hyvin osoittaa:

      26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, SIUNASI, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
      27 Ja hän otti maljan, KIITTI, ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;

      Tämä tapaus TAAS kerran todistaa vain todeksi sen Totuuden, jonka olen monen monta kertaa jo sanonut, että "kirjanoppineisuus" eli ns. ihmis-, tietoviisaus /teologia /jumaluustiede, ei vie Totuuteen !

      Vaan vain Pyhän Hengen henkilökohtainen opetus ja Pyhän Hengen avaama Sana vie Totuuden tuntemiseen !

      Raamattu kirjoittaa siitä selvästi:

      1. Korinttolaiskirje 2
      3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
      4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
      5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
      6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
      7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
      8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
      9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
      10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
      11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
      12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
      !!!
      13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
      14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
      !!!
      15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
      16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

      • Anonyymi

        Ilmoitin tästä sinun toiminnastasi ylläpidolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitin tästä sinun toiminnastasi ylläpidolle.

        Et siis kestänyt katsoa omaa syntisyyttäsi? Toivottavasti saat rauhan.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe