Aihe

Mikä matala meteli Sörnäisissä 23.11.2020 alkaen?

Anonyymi

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kopioitu hesarin kommentti kentästä: "Nythän viereen on tehty tuo joukkoliikennekatu-uudistus. Veikkaan että uusitut ratikkakiskot resonoivat allaoleviin katurakenteisiin ja ääni kulkee esim. putkistojen kautta etäämmälle. Nykyaikainen ratikka on myös jäykempi kääntymään kuin aiemmat, joten se saattaa pistää myös kiskot hieman joustamaan. Kohdallahan on kiskoissa kaarre."

• Anonyymi

Jos asuisin alueella, kävisin kuuntelemassa alkuyöstä, jolloin ei muuta melua ole.
      Epäilyttää ratikkateoria, jos se meteli on jatkuvaa yöllä, kun ratikat eivät silloin kulje. En tiedä mitä siitä on kirjoitettu, kun en ole tilaaja.

Itse olen kärsinyt kerrostalossa vieressä olleen ruokakaupan ilmastointi- tai jäähdytyslaitteista, kun johonkin niistä tuli laakerivika. Matala jyrinä oli jatkuvaa ja vaihtelevaa. Se haittasi nukkumista (matalaan jyrinään eivät korvatulpat auta). Kävin sitten sanomassa kauppaketjun paikalliselle johtajalle siitä. Siihen aikaan ei ollut sähköposteja kaikilla. Ja tulihan se taas kuntoon. :)

• Anonyymi

Ei se raitiovaunu voi olla jos meteli kuuluu eteenkin öisin. Tuota resenointiääntä aiheuttaa joku moottorperäinen lähde. Itse asuin 70-luvun korkeassa kerrostalossa ja jos auto jätettiin tyhjäkäynnille talon eteen niin tuntui kuin olisi tullut hulluksi siitä resonointi äänestä.

• Anonyymi

Kaupunki on kyllä asuinpaikkana täydellinen melu helvetti niin yöllä kuin päivälläkin.

• Anonyymi

https://www.is.fi/hs-helsinki/art-2000007776292.html

Tuossa saattaa olla lisätietoja.

Helenin ja kaupungin virkamiesten välinpitämätön suhtautuminen vakavaan ongelmaan on todella sairasta.

Kaikki on nopeasti ratkaistavissa, jos tahtoa riittää. Äänen saa varmasti päälle ja pois ja puhelimella voi kommunikoida reaaliajassa. Jos lähteitä on useita, sekin kyllä selviää.

• Anonyymi

Aivan samantyylinen ongelma oli jpari vuotta aiemmin idempänä.

Oli oikein älynväläys IS:llä jättää keskustelumahdollisuus pois tästä uudesta ongelmasta. Miksi edes juttua laitetaan lehteen jos ei haluta vinkkejä ongelman aiheuttajasta? Itse asuin muuten ihan lähellä tuota Vilhonvuorenkujan taloa Pääskylänrinteellä 8 vuotta, kunnes muutin Vaasankadulle vuonna1993.

Tämä vanha ongelma olikin jossain idempänä kauempana Sörnäisistä. Muistelen, että äänen aiheuttaja ratkesi silloin. Tässä ei ilmeisesti vielä ollut tietoa äänen aiheuttajasta. Löytyihän se vanha tapaus, v. 2018.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201809122201193977

No joo, ääniongelman aiheuttaja löytyi silloin kuten muistinkin:
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e67ae7fc-76f6-44f9-b15a-270821016ad9

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stockmannista kirpputori

Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      143
      7122
    2. Mistä ihmeestä te saatte voimaa

En jaksa enää tätä koronaa. Tuskin olen ainoa ja voisi sitä pahemminkin olla, mutta en silti enää jaksa. Aloitetaan nyt vaikka sillä, että minulla on
      Maailman menoa
      207
      3587