Aihe

Viime vuonna ensirekisteröitiin 13.231 ladattavaa hybridiä ja v. 2019 5.966

Anonyymi

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Senhän sitten "unohdit" mainita, että täyssähköautojen myynti lerpahti tammikuussa. Vaikka pari päivää sitten piirreltiin kasvukäyriä nimenomaan viimeisimmän kuun (joulukuu 2020) pohjalta.

      Johtuisiko siitä, että patteriautot tehdään Teslaa lukuun ottamatta tappiolla. Autoja taidettiin toimittaa just sen verran kuin pakko oli valmistajakohtaisten päästörajojen alittamiseksi.

      Nyt on taas palattu siihen, että jokaista patteriautoa kohti myydään 5 polttomoottorilla varustettua lataushybridiä... jotka kuitenkin lasketaan täyssähköautoiksi heti seuraavassa lausessa, missä julistetaan polttomoottorien katoamista 2030 tai mieluummin 2025 mennessä.

      Täyssähköautoja on edelleen maassamme vain 0,5 % ja niitä on vähemmän kuin kaasuautoja. Mutta patteriuskovaisten mielestä kaikki muu on jo muinaisjäännettä ja patteriautot vallanneet markkinat ja käyttö maksaa vain 2 €/100 km.

      https://www.is.fi/autot/art-2000006640262.html

      • Anonyymi

        Että tipahti tammikuussa! Suurta älyäsi osoittaa, että sinä piuhut yhdestä kuukaudesta ja minä vuodesta.

        Yhden kuukauden aikana on palattu johonkin! Voi herraj jumala tuota älyn välkettä. Palaa asiaan vuoden päästä.


    • Anonyymi

      Kovasti oli vielä muutama viikko sitten tapana keulia ja piirrellä käyriä marras->joulukuun myynnin kasvulukujen pohjalta. Nyt kun samalla tavalla piiretty käppyrä sojottaa alaspäin, ei enää ole mitään järkeä katsoa kuukauden tilastoja, nyt katsellaan taas ero viime vuoteen.

    • Anonyymi

      Otsikon lukemat osoittavat selvästi minne mennään. Ja kovaa mennäänkin. Tästä vuodesta tulee myös raju täyssähköautojen vuosi.

      • Anonyymi

        Ja silti tuota ei näe missään katukuvassa, koska uusien autojen ostaminen on muutenkin minimaalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti tuota ei näe missään katukuvassa, koska uusien autojen ostaminen on muutenkin minimaalista.

        Lisään... Tämä voi ehkä tuntua monista oudolta, mutta nykyisellään uusien autojen myynti on romahtanut todella pahasti. Siis myös vuositasolla. Ja samalla autojen keski-ikä kasvanut. Näillä luvuilla ei katukuvassa sähköautoja näe missään vuosikymmeniin.


      • Anonyymi

        Mitä sitten ?


      • Anonyymi

        Patteriautojen lukemat osoittavat jyrkästi alaspäin.


    • Anonyymi

      Minusta tosin ladattavat hybridit ovat pelkkiä polttomoottoriautoja. Niiden vain teeskennellään olevan muka "sähköautoja". Enemmän kyse on veronkierrosta ja huijauksesta. Markkinoilla on joko sähköautoja tai polttomoottoriautoja ja ladattavat hybridit ovat polttomoottoriautoja.

    • Anonyymi

      Aika kauan menee, että tuolla olisi oikeassa elämässä merkitystä. Siis ei ainakaan käytössä olevaan autokantaan. Nimittäin Suomessa on 2,7 miljoonaa liikennekäytössä olevaa autoa. Jokin 4.244 vuodessa ei tuohon paljon vaikuta. Eikä vaikuttaisi, vaikka tänä vuonna myytäisiin 10.000 sähköautoa.

      Ja ladattavia hybridejä en laske sähköautoiksi. Ne ovat edelleen polttomoottoriautoja.

      • Anonyymi

        Sinun pitää laskea kaikki missä on sähkömoottori, sähköautoiksi, muutoin et ole oikeassa uskossa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää laskea kaikki missä on sähkömoottori, sähköautoiksi, muutoin et ole oikeassa uskossa !

        Minun autossani on montakin sähkömoottoria. Startti, tuulilasinpyyhkimet, jäähdytyspuhallin, sisätilan ilmanvaihto. Siis SÄHKÖAUTO, vaikka kulkeekin bensalla.


    • Anonyymi

      Polttomoottoriauto = hehkulamppu
      Lataushybridi = energiansäästölamppu
      Täyssähköauto = led-lamppu

      Mitenkäs kävikään hehkulampuille ja es-lampuille?

      Polttomoottoriauto = Nokian näppis-kapula
      Lataushybridi = Nokian Symbian kosketusnäyttöviritys
      Täyssähköauto = iPhone / Android älypuhelin

      Mitenkäs kävikään Nokialle?

      • Anonyymi

        Auto on vähän eri juttu kuin elektroniikka, jossa valmistuskustannus pienenee, kun entistä suurempi määrä toimintoja pakataa pienelle piinpalalle. Patteriautoihin tarvitaan kuitenkin melkoinen kasa materiaaleja akkuihin ja kaikkien autojen valmistus on tappiollista.

        Patteriautoja tehdään vain siitä syystä, että näin vältetään sakot valmistajakohtaisten kiintiöiden ylityksestä. Tällä Teslakin elää, vaikka myy pelkkiä sähköautoja. Se myy käyttämättömiä kiintiöitä muille. Ilman tätä ei voittoa tulisi.


      • Anonyymi

        Ehkä noin käy, mutta ei vielä pitkään aikaan. Normaali ihminen voi aivan hyvin odottaa. Vaikka ostaa tänä vuonna bensa-auton ja ajaa sen loppuun saakka. Vielä 15 vuoden päästäkin monet ajavat bensa-autoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä noin käy, mutta ei vielä pitkään aikaan. Normaali ihminen voi aivan hyvin odottaa. Vaikka ostaa tänä vuonna bensa-auton ja ajaa sen loppuun saakka. Vielä 15 vuoden päästäkin monet ajavat bensa-autoilla.

        Ja muuten, uusia peruskännyköitäkin myydään edelleen, vaikka myynnit ovatkin alhaisia. Ei älykännykät ole vieläkään hävittänyt peruskännyköitä.


    • Anonyymi

      Hybrideissä on kaikissa POLTTOMOOTTORI.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stockmannista kirpputori

      Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      167
      9065
    2. Mistä ihmeestä te saatte voimaa

      En jaksa enää tätä koronaa. Tuskin olen ainoa ja voisi sitä pahemminkin olla, mutta en silti enää jaksa. Aloitetaan nyt vaikka sillä, että minulla on
      Maailman menoa
      349
      6384
    3. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

      Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      328
      4187