Hihhulointia Vuosaaren seurakunnassa

Anonyymi

Vuosaaren kirkkoherra Jussi Mäkelä vertaa kirkkoa Yleen vastauksessaan Jorma Honkaselle?!(K&k 28.1.21) Ylellä on aivan erilainen tehtävä kuin evankelis-luterilaisella kirkolla. Kirkolla on evankeliumin julistamisen tehtävä luterilaisen tunnustuksen mukaan. Sen tehtäviin ei kuulu mikrosiruilla pelottelu koronapandemian aikana eikä ihmisten huijaaminen katteettomilla lupauksilla ihmeparantumisista. Myöskään politikointi ei ole kirkon tehtävä. Yle voi toki jakaa asiallista tietoa myös edellämainituista ajatuksista oman tehtävänsä mukaisesti.

TV7 on viidesläis-vapaakirkollinen kanava omine ”painotuksineen” jossa luterilaisuutta on mukana vain nimenä. Ihmisen painostaminen sielulliseen ”ratkaisuun” mielenterveydenkin kustannuksella on jo Augsburgin tunnustuksenkin vastaista ja luterilaisuudelle vieras oppi. Näiden liikkeiden opettama henkilökohtaisen uskonratkaisun välttämättömyys on ristiriidassa niin uskon syntymistä koskevan 5. artiklan kuin sidottua ratkaisuvaltaa koskevan 18. artiklan kanssa. ”Yhteiskristillinen” TV7 ei edusta kristittyjen välistä yhteyttä.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/mielipide-seurakunnat-ja-tv7-eivat-sovi-yhteen#27d36f2a

18

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Ihmisen painostaminen sielulliseen ”ratkaisuun” mielenterveydenkin kustannuksella "???

      Mahtoikohan Jeesus painostaa ihmisiä sielulliseen ratkaisuun kun kehoitti: "Tule ja seuraa minua"?
      Entä Paavali, joka saarnasi: "Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus"?

      Miksihän kirkko sallii vanhempien painostuksen viedä lapsensa kasteelle?

      • Anonyymi

        Jeesus ei painostanut ketään seuraansa, mutta hihhulit kyllä painostavat seuraamaan itseään. Minä en muista vanhempieni painostavan minua, kun minut vauvana kastettiin. Sinä ilmeisesti muistat. Kerrohan siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei painostanut ketään seuraansa, mutta hihhulit kyllä painostavat seuraamaan itseään. Minä en muista vanhempieni painostavan minua, kun minut vauvana kastettiin. Sinä ilmeisesti muistat. Kerrohan siitä.

        Niin, siinähän käytetään väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siinähän käytetään väkivaltaa.

        Psyykkinen manipulointi ON henkistä väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psyykkinen manipulointi ON henkistä väkivaltaa.

        Haukotus.


    • Anonyymi

      Mitenhän aloittaja löysi jutusta tuon nmen aloitukseensa; Hihhulointia Vuosaaren kirkossa ?

      Jussi Mäkelä toi erittäin selvästi mielipiteensä esille tuossa lyhyessä vastauksessaan.
      Sensijaan jutusta paheksuntansa esittänyt Jorma Honkanen hihhuloi tällä asialla väitteillään.

      Mäkelä vastaa Honkaselle;
      "Honkanen kuvaa TV7:n ohjelmia liian yksipuolisesti. Samalla logiikalla tulisi kirkon lopettaa yhteistyö Ylen kanssa, koska se on esittänyt ateismia levittäviä ohjelmia, jotka ovat ”räikeässä ristiriidassa” arvojemme kanssa."

      Ei siis kukaan hihhuloinut Vuosaaren kirkossa, mutta Jorma Honkanen ei ymmärrä, mistä on kyse ja AP hihhuloi aiheella, jota hän ei selvästi ymmärrä.
      Vuosaaren kirkossa ei siis pelotella mikrosiruilla eikä millään muullakaan.
      Olisipa enemmän Jussi Mäkelän kaltaisia kirkkoherroja, niin ei olisi niinpaljon ongelmia Evlut kirkon sisällä.


      T, U.m

      • Anonyymi

        ..löysi tuon nimen aloitukseensa, piti olla.


      • Anonyymi

        Kirkkoherra Jussi Mäkelä tuo ongelmia kirkkoon josta Jorma Honkanen on aiheellisesti huolestunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkoherra Jussi Mäkelä tuo ongelmia kirkkoon josta Jorma Honkanen on aiheellisesti huolestunut.

        Tästä voi siis vetää johtopäätöksen, että Yle aiheuttaa todellisia ongelmia vaikkapa Evlut kirkolle, koska lähettää jatkuvasti ateisitisia- ja kaikenmaailman "sielun tietotoimistoista" kertovia ohjelmia, jotka kertovat shamanismista, satanisteista, vapaamuurareista ym, ym.., eikö niin ?






        T, U.m


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä voi siis vetää johtopäätöksen, että Yle aiheuttaa todellisia ongelmia vaikkapa Evlut kirkolle, koska lähettää jatkuvasti ateisitisia- ja kaikenmaailman "sielun tietotoimistoista" kertovia ohjelmia, jotka kertovat shamanismista, satanisteista, vapaamuurareista ym, ym.., eikö niin ?






        T, U.m

        Etkö näe mitään eroja Ylen ja kristillisen kirkon välillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö näe mitään eroja Ylen ja kristillisen kirkon välillä?

        Sekä Yle että TV7 ovat medioita. Kummassakin mediassa esiintyvä edustaa vain itseään, ei kanavan omistajia saati sitten muita kanavilla esiintyviä.


    • Anonyymi

      Kyllä luterilaisen kirkon papin pitäisi aivan yksiseitteisesti tuomita sairaitten ihmisten puoskaroiminen ja politikoiminen kristillisyyden nimissä ja kaiken maailman salaliittoteoriat ja muu hömppä. Jorma Honkanen kiinnitti aivan oikein huomion kirkkoherran lepsuiluun. Kehtaakin vielä puolustella tekemisiään.

    • Anonyymi

      "Yhteiskristillisyys" ei ole kristittyjen yhteyttä. Siihen kuuluvat vain kirkon ulkopuoliset lahkot ja vitoslaisuus kuten vivamolaiset jotka ovat muutenkin samanmielisiä eli ns. ratkaisukristittyjä.

      • Anonyymi

        Mutta sekö on aivan normaalia kirkon toimintaa, kun järjestetään sateenkaarimessuja?
        Voi pimeyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sekö on aivan normaalia kirkon toimintaa, kun järjestetään sateenkaarimessuja?
        Voi pimeyttä.

        Kyllä se on aivan normaalia kirkon toimintaa olla syrjimättä ketään. Jeesus on aivan yhtä tärkeä homoille kuin heteroillekin.


      • Anonyymi

        Ajattelin jossain vaiheessa liittyä luterilaiseen kirkkoon. Mutta tällainen lahkohenki ei houkuttele.


    • Anonyymi

      Turun Martinkirkko on myös yksi hörhöilijöiden pesä. "Ilpoisten piiri" toiminee edelleen mutta siitä kirkkoherra haluaa nähtävästi pitää pienempää meteliä ja ymmärrettävistä syistä. Eräänä iltana yritettiin "parantaa" kehitysvammaisiakin. Myös itsemurhia on raportoitu.
      Turun Mikaelinkirkossa meno on kuin vapaakirkoissa ja helluntailaisia siellä paljon käykin. Ovat sitten mukamas uskossa ja luterilaiset heidän mielestään ateisteja joita pitää käännyttää.

      • Anonyymi

        Sehän on muotojumalisille kauhistus, jos joku haluaa toimia Raamatun osoittamalla tavalla.
        Ilmankos kirkko kuolee pikkuhiljaa kun se ei anna ihmisille heidän kaipaamaan hengellistä ravintoa.
        Monet luterilaiset ovat ateisteja tai ainakin agnostikkoja, joille on saarnattava selkeää evankeliumia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe