Aihe

ootellaan rauhassa kunnon tekniikkaa E

Anonyymi

17

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kymmenen vuoden päästä ollaan jo lähellä polttomoottoriautojen "latausnopeutta", ja toimintasädettä. Siihen saakka ajellaan vielä ainakin polttiksilla pitkät rupeamat.

      • Anonyymi

        Kohta puoli vuotta tullut ajeltua lataushybridillä. Käytännössä se on rangen puitteissa sähköauto. lataus ei ole mikään ongelma. yön aikana 8A verkkovirralla lataa kaiken sen mitä työmatkaan kaupassa käynteineen (60km) päivässä tarvitsen. aina on aamulla akku täynnä.

        Suurelle osalle lataaminen ei ole mikään ongelma eikä latausta tarvi odotella kuten tarvii kylmässä viimassa odotella tankin täyttymistä käsi jäisessä tankkauspistoolissa.
        Enempi kyse on asioiden fiksusta organisoinnista.

        Seuraava autoni on sähköauto. Sähköinen voimalinja on vaan niin paljon parmepi ajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta puoli vuotta tullut ajeltua lataushybridillä. Käytännössä se on rangen puitteissa sähköauto. lataus ei ole mikään ongelma. yön aikana 8A verkkovirralla lataa kaiken sen mitä työmatkaan kaupassa käynteineen (60km) päivässä tarvitsen. aina on aamulla akku täynnä.

        Suurelle osalle lataaminen ei ole mikään ongelma eikä latausta tarvi odotella kuten tarvii kylmässä viimassa odotella tankin täyttymistä käsi jäisessä tankkauspistoolissa.
        Enempi kyse on asioiden fiksusta organisoinnista.

        Seuraava autoni on sähköauto. Sähköinen voimalinja on vaan niin paljon parmepi ajossa.

        kerro kun jäät pakkaseen ja lumeen?

        pakkasessa toimintamatka voi pudota 2/3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta puoli vuotta tullut ajeltua lataushybridillä. Käytännössä se on rangen puitteissa sähköauto. lataus ei ole mikään ongelma. yön aikana 8A verkkovirralla lataa kaiken sen mitä työmatkaan kaupassa käynteineen (60km) päivässä tarvitsen. aina on aamulla akku täynnä.

        Suurelle osalle lataaminen ei ole mikään ongelma eikä latausta tarvi odotella kuten tarvii kylmässä viimassa odotella tankin täyttymistä käsi jäisessä tankkauspistoolissa.
        Enempi kyse on asioiden fiksusta organisoinnista.

        Seuraava autoni on sähköauto. Sähköinen voimalinja on vaan niin paljon parmepi ajossa.

        "Suurelle osalle lataaminen ei ole mikään ongelma eikä latausta tarvi odotella kuten tarvii kylmässä viimassa odotella tankin täyttymistä käsi jäisessä tankkauspistoolissa."

        Onneksi et sanonut, että kylmässä paskanen letku kädessä, kuten jossain ketjuss ;)

        Tuossa yhtenä aamuna naapuri (viereinen oli latauspaikka) kiroili pyryssä, kun sähköauton latausluukku oli koko yön ollut auki ja pistokekotelo oli täynnä lunta. Olisi pitänyt olla paineilmaa kotelon putsaamiseen lumesta harjalla ei saanut kunnolla kaikkea lunta pois.


      • Anonyymi

        " Siihen saakka ajellaan vielä ainakin polttiksilla pitkät rupeamat."
        Sähköautoja ostavat sellaiset jotka eivät vedä peräkärryssä Lynxejä Luostolle 30 asteen pakkasella. Kun tällaisia tarpeita ei ole lainkaan niin ei ole mitään syytä pitäytyä fossiilipolttimissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Siihen saakka ajellaan vielä ainakin polttiksilla pitkät rupeamat."
        Sähköautoja ostavat sellaiset jotka eivät vedä peräkärryssä Lynxejä Luostolle 30 asteen pakkasella. Kun tällaisia tarpeita ei ole lainkaan niin ei ole mitään syytä pitäytyä fossiilipolttimissa.

        Sitten vaan hakemaan patteriautoa kaupasta.

        Vai oliko ongelma, ettei raha riitä? Pitää saada lysti maksatettua muilla. Eli pitää vinkua hankintatukea, pitää kusettaa jengiä ostamaan patteriautoja, jotta markkinoille X vuoden päästä tulvisi rajusti hintaansa tiputtaneita käytettyjä (joten nyt käynnissä vedätys "eivät laske lainkaa arvoaa). Pitää pakottaa niin muut autoilijat kuin autottomat kustantamaan patteriautojen latauspisteiden rakentaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vaan hakemaan patteriautoa kaupasta.

        Vai oliko ongelma, ettei raha riitä? Pitää saada lysti maksatettua muilla. Eli pitää vinkua hankintatukea, pitää kusettaa jengiä ostamaan patteriautoja, jotta markkinoille X vuoden päästä tulvisi rajusti hintaansa tiputtaneita käytettyjä (joten nyt käynnissä vedätys "eivät laske lainkaa arvoaa). Pitää pakottaa niin muut autoilijat kuin autottomat kustantamaan patteriautojen latauspisteiden rakentaminen.

        Ainahan se on mukavampaa jos joku muu voi polkea miinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vaan hakemaan patteriautoa kaupasta.

        Vai oliko ongelma, ettei raha riitä? Pitää saada lysti maksatettua muilla. Eli pitää vinkua hankintatukea, pitää kusettaa jengiä ostamaan patteriautoja, jotta markkinoille X vuoden päästä tulvisi rajusti hintaansa tiputtaneita käytettyjä (joten nyt käynnissä vedätys "eivät laske lainkaa arvoaa). Pitää pakottaa niin muut autoilijat kuin autottomat kustantamaan patteriautojen latauspisteiden rakentaminen.

        Tähän mennessä Model 3 arvo on säilynyt markkinoiden parhaiten, mutta erittäin pian arvo alkaa putoamaan. Koska pian Suomessakin Tesla pudottaa Model 3:sten hintaa kunnolla, ainakin 3000 €.

        Tänä vuonna Tesla voi hyvinkin pudottaa hintoja lisää, koska Berliinin tehtaan tuotanto alkaa. Pahiten tämä tietysti sattuu vastaavan koko- ja hintaluokan uusiin polttomoottoriautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän mennessä Model 3 arvo on säilynyt markkinoiden parhaiten, mutta erittäin pian arvo alkaa putoamaan. Koska pian Suomessakin Tesla pudottaa Model 3:sten hintaa kunnolla, ainakin 3000 €.

        Tänä vuonna Tesla voi hyvinkin pudottaa hintoja lisää, koska Berliinin tehtaan tuotanto alkaa. Pahiten tämä tietysti sattuu vastaavan koko- ja hintaluokan uusiin polttomoottoriautoihin.

        Tätähän kehitys kaikissa muissakin autoissa ja elektroniikassa on. Uudet versiot ovat joko halvempia tai parempia tai molempia. Eli ei mitään uutta. Ei kukaan järkevä osta normaalia autoa sen takia, että se pitää arvonsa, koska normaalien autojen arvo laskee aina nopeasti.


    • Anonyymi

      viiden vuoden päästä

      • Anonyymi

        Tuo olisi ollut osuva kommentti joskus 2015...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo olisi ollut osuva kommentti joskus 2015...

        Ja on edelleen useimpien kohdalla. Itse asiassa oikeampi olisi "kymmenen vuoden päästä".


    • Anonyymi

      On aivan selvää että nykyisellä kehitystahdilla sähköautojen tekniikka vanhenee käsiin erittäin nopeasti. Ei tarvitse paljoa autolehtiä lukea kun tämän ymmärtää. Koskas ne Lumiat poistuivatkaan markkinoilta, 2017? Taitaa enää harva haluta sellaisen vaikka kuinka halvalla saisi.

    • Anonyymi

      solitet akku tojoon koska?

      • Anonyymi

        Keihityksen kelkasta tippuneen epätoivoinen vedätys. Luvataan jotain suurta ja kaunista, ettei merkkiuskoliset lypsylehmät vaihtaisi toiseen merkkiin ... kun yritetään epätoivoisesti kiriä muiden etumatkaa kiinni.


    • Anonyymi

      toyota tuo kunnon akut solidaariakut

    • Anonyymi

      kulla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaiset eivät lähde mellakoimaan kaduille?

      Minä pitkän työuran ravintolayrittäjänä tehneenä ja kohta kotini, kesämökkini ja yritykseni menettäneenä, olisin valmis lähes mihin vain, seurauksista
      Maailman menoa
      519
      5175
    2. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

      Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      430
      5124
    3. Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki täytti vasta 20 vuotta! Poseeraa "vanhuksen" kanssa...

      Voi että hän on vielä niin nuori: https://www.suomi24.fi/viihde/dannyyn-78-liitetty-helmi-loukasmaki-taytti-20-vuotta-poseeraa-vanhuksen-kanssa-kuin-m
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      3505