Kummallinen kierre

Anonyymi

Ihmettelen oikeasti mistä kummasta mahtaa johtua se, kun poden lähes jatkuvasti jotain flunssan poikasta.

Tilanne paranee heti kun lepäilen kotona useamman päivän, olotilasta tulee jokseenkin hyvä.
Heti kun käyn jossain niin että rasitun fyysisesti ( ei tarvitse olla kuin kauppareissu ) , tulee jälkeenpäin aivan flunssainen olo. Se kestää useamman päivän.

Joka kerta tulee yskää, hengitystieoireita, väsymystä, kuumeinen tunne vaikka kuume ei nouse. Päinvastoin aina kun alan palella väsyneenä, menee alilämmön puolelle, usein alle 35:n asteen.
Ja huonoina päivinä näkökin heittelee, eli ollessani pirteämpi näkö toimii paremmin.

Eikä tämä ole ainoastaan korona-ajan ongelma, vaan on ollut jo useamman vuoden ajan.
Lääkärit eivät ota asiaan kantaa, koska normi verikokeet ovat aina kunnossa.
Ja yleensäkin lääkäriin mennessä tuntuu, ettei saa olla kuin yksi vaiva/käynti.

Osaako kukaan neuvoa, onko tällaisessa tilanteessa mahdollista tehdä mitään ? yksinään kun on aika voimaton, omahoito ei riitä.

7

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korona-aikaan tuskin tutkimuksiin pääset. Asenne on, että koronatestiin, jos testi on negatiivinen, on terve kaikkien asioiden suhteen.

      Sinun kannattaa olla nyt erityisen varovainen. Todennäköisesti olet erityisessä riskissä myös koronan suhteen, koska olet muutenkin infektioherkkä.

      Omaisellani infektioherkkyys johtuu liian matalasta valkosoluarvosta. Hän saa saman tyyppisiä oireita kuin sinä.

      Nykyinen lääketiede ei tiedä alkuunkaan kaikkea kaikesta. Tiedän ihmisillä olleen esim. pitkäaikaista pientä kuumetta, eikä mitään selittävää ole löydetty.

      Itse en ainakaan keksi, mitä voisit tehdä tai miten saada apua julkisen terveydenhuollon puolella. Yksityisellä kulut nousevat todennäköisesti pilviin, mutta siellä voitaisiin tehdä enemmän tutkimuksia. Voit toki varata ajan jollekin yksityiselle infektiotautien lääkärille. Pelkkä yksi käynti sinua tuskin vielä vie konkurssiin, ja ainakin saat lisää tietoa.

      Oma paras ehdotukseni on yrittää välttää ihmisiä kunnes korona-aika on ohi.

    • Anonyymi

      Ap täällä taas.
      Kenties jotain tulehdusperäistä on, koska taasen huomasin että tulehduskipulääke parantaa oloa useammaksi tunniksi.

      Itse asiassa olen monisairaaksi luokiteltu jo nyt, useampikin diagnoosi on olemassa.

      Jonkin verran olen kyllä liikkunut nyt korona-aikaankin, tosin paljon varovaisemmin kuin normaalisti.

      Se on ongelmana tässä asiassa, kun ei uskota ettei kaikki ole kunnossa, vaikka kuinka puhuisin siitä kuinka kärsin oireistani. Koska tavallisimmat verikokeet ovat kunnossa.

      Huvittaa sekin, kun lääkärillä käynti kestää n. 10-20 minuuttia, ja sen perusteella kirjoittavat " hyvä yleiskunto/-vointi ".
      Seuraisivat jokapäiväistä elämääni, niin voisivat olla eri mieltä, niin ovat kaikki nekin jotka minut tuntevat.

      Ja olen oikeasti sen verran köyhä, etten yksityiselle mene ihan noin vain, edes sitä yhtä kertaa.

    • Anonyymi

      Kannattaa ottaa valkosipuli ruokavalioon mukaan. Sillä on aikamoinen vaikutus flunssaoireiden vähenemiseen kun syö sitä päivittäin. Ja se haju mikä siitä tulee katoaa kun syö valkosipulia tarpeeksi kauan. Tuossa on hyvä video valkosipulista ja sen terveysvaikutuksista youtu.be/1794R8U6GjY

      • Anonyymi

        Ap taas.
        On tullut kyllä valkosipulitkin kokeiltua, ja monia muitakin konsteja.
        Kun tauti ei lähde, niin se ei lähde. On vain kärsittävä, vaikka ajoittain olen kitumiseksikin jo tätä kutsunut.


    • Anonyymi

      Oiskohan sinulla heikko immuunipuolustus? Vitamiineja pitäisi saada, siis muutenkin, mutta varsinkin jos flunssan kaltaisia oireita on. Vitamiinit c ja d ainakin parantaa vastustuskykyä, samoin ilmeisesti a. Ja sinkki. Siinäpä ne.

      • Anonyymi

        Se on tiedossa, että mulla on huono vastustuskyky.
        Kolme eri lääkäriä on sen mulle sanonut, mutta ketään ei kiinnosta selvittää, miksi se on huono.
        Itse sitä on äärettömän vaikea edes yrittää alkaa selvittää. Että se siitä.


    • Anonyymi

      osta antiwiriä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe